Haha, Ik heb altijd lijstjes wat ik nog moet doen aan mijn huis en tuin en welke planten ik nog wil kopen en hoe te verzorgen Plus een dagboek voor mijn bijenvolken (3 nu niet meer, teveel werk vooral in het voor en najaar)quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zelf ben ik er absoluut niet tevreden mee![]()
Spreek altijd met mezelf een tijd af waarop ik "moet" beginnen
Dan begin ik altijd eerder, want ik houd niet van het gevoel nog wat te moeten
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:05 schreef Iceage het volgende:
[..]
Haha, Ik heb altijd lijstjes wat ik nog moet doen aan mijn huis en tuin en welke planten ik nog wil kopen en hoe te verzorgen
Yepquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Lijstjes
Jij bent van de groene vingers he?
En to do is echt iets dat een mens rust geeft; vind jij afvinken ook zo fijn (en schrijf jij dingen die je extra doet ook op je to do en vinkt dat af, gewoon voor een succesgevoel)?
Ingelijst.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Heb je ook een lijstje om alle lijstjes bij te houden?
Die heb ik wel eens gemaakt jaquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Heb je ook een lijstje om alle lijstjes bij te houden?
Oh ja dat haakje ken ik ja, best pijnlijk. Maar als je 1-2 weken stokert gaat de pijn snel weg hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Fijn!
En die gebruiken ze ook bij mij ja, scheelt veel! En het gaat volgens mij ook sneller toch? Fijn dat het meeviel bij jou![]()
Alleen (en nu ga ik iets heel gênants delen) als het niet goed met me gaat schiet het tandenpoetsen er bij mij in. Ik ben niet opgevoed met twee keer per dag poetsen (deed het als ik aften en zweertjes kreeg en anders niet), waardoor het ook nooit een gewoonte is geworden. Beetje verwaarloosd op dat gebied, of iig geen toezicht op. Laat staan stokeren. Mijn moeder vond dat onzin.
Nou, na het overlijden van mijn moeder een slechte periode gehad. Dus minder goed gepoetst (poets nu wel weer elke dag, sinds twee weken) waardoor er heel erg veel ontstoken weefsel in mijn tandvlees zat en dat ontstoken spul werd met een haakje weggeschaapt. En dat doet auw.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je weer een mooie etappe hebt gehadViel het weer ee?
Hier een prima dag. Schuur opgeruimd,keuken geboend, vloer gedaan, wc...En gehaakt en geholpen op mijn vrijwilligerswerk. Weinig te klagenecht wel content en tevreden
Ja, ik weet hetquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:26 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oh ja dat haakje ken ik ja, best pijnlijk. Maar als je 1-2 weken stokert gaat de pijn snel weg hoor.
Hahaha dat vragen er meerquote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Goed bezig!
Kan je hier niet eens komen schrobben, mag ook wel eens
Zelfzorg is vaak een issue als je niet lekker in je vel zit.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 17:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ik weet het
Laten we zeggen dat ik een beetje een probleemkindje bent als het gaat om zelfzorg. Dat het tandenpoetsen en douchen nu lukt is al een hele overwinning
[..]
Hahaha dat vragen er meer
Het is toch gewoon lekker om te doen en dan ook nog fijn resultaat
Ik ben er ook niet zo mee opgevoed (vooral het tandenpoetsen niet) dus het is geen routine in mijn leven. Ben blij dat het deze weken wel luktquote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
Zelfzorg is vaak een issue als je niet lekker in je vel zit.
Niks raars aan
Des te beter dat jij het dus wel onderkent en oppakt
Klopt... en ik start de dag lekkerder als ik even gedoucht heb. En het duurt niet lang. Twee minuten zonder haren wassen en vijf minuten metquote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:52 schreef Ole het volgende:
Heb zo vaak geen zin. En dan denk ik ook kost weer geld en zo. Maar als ik het dan toch weer gedaan heb voel ik me 1000 keer beter!
Sleur mezelf dan toch weer onder douche
Na de vorige goede periode heeft het een jaar geduurd voordat ik het weer (nu) op orde heb. Dus ik maak me wel terecht zorgen. Het moet goedquote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:04 schreef Ole het volgende:
Wees niet te streng voor jezelf als keertje niet lukt! Maar ik snap het. Makkelijk gezegd.
Wij steunen jequote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Na de vorige goede periode heeft het een jaar geduurd voordat ik het weer (nu) op orde heb. Dus ik maak me wel terecht zorgen. Het moet goed
In de avond douchen vind ik toch minder fijn merk ik. Dan met nat haar naar bed en een soort klittenafro op mijn hoofd in de ochtendquote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:32 schreef Iceage het volgende:
Raar he hoe dat verschilt Ik douche zeker kort 2 x per dag en zomers bij heet weer meestal vaker.
Ook als ik met de tuin flink aan de gang ben geweest en uitgezweet (Of na wat langere wandeling) eerste wat ik doe. Douchen met lekkere douche gel. Ook ligbad hier maar dat gebruik ik vrijwel nooit. Ja om een vloerkleed uit te wassen.
Tot voor kort ging ik elke zondagavond uurtje naar het bronnenbad in Bad Nieuweschans maar de zaak is daar verbouwd en de prijzen zijn belachelijk verhoogd en het oorspronkelijke tnermaal/mineraal bad 34 a 35 graden is nu een chloor zwembad veel kouder![]()
Jaartje terug op het werk vreselijke lol gehad. Collegaatje melde dat ze ook in het terminale bad daar was geweest![]()
quote:
Als het erger wordt of niet opschiet bel ik zeker, geen zorgen. Het is gewoon even stom.Gebeurt vaker als ik moe of overprikkeld benquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:05 schreef qltel het volgende:
Als het wel erger wordt of niet afzakt, bel ze dan. Ze zijn er voor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |