abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220760422
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naar dat je verdriet er nog steeds is -O- en dat het je nog steeds kan overvallen. Dat gun ik je zo niet *; Zou willen dat ik iets voor je kon doen :*

Duidelijke uitleg en snap zeker wat je bedoelt
Zou wel fijn zijn als het verdriet kleiner werd ;) Verdriet vind ik een super stomme emotie. Boosheid is sterk, geluk is fijn, maar de rest...

Op dit moment probeer ik mezelf te dwingen de wereld groter te maken. Alleen ik stel mezelf ook regelmatig teleur. Als ik weer niet verder kom dan simpele knutsels. Momenten dat ik mijn huis niet schoon krijg of bijna moet huilen bij een gedachte.
Het naar clubjes gaan valt me zwaar en videobellen met mensen ook. Het liefst kruip ik helemaal terug in een holletje en negeer de wereld, maar dat is niet gezond. Dus met een beetje geweld maak ik de buitenwereld weer groter :Y

Sterkte voor jou, en een dikke knuffel en dank je wel voor je uitleg
Lief van je, lieve Cots. O+

haha jaaa boosheid geeft ergens 'kracht'.. althans zo voelt het :X
Huilen = stom en verdriet is blegh.. en ja.. oh zo belangrijk moet eruit blablabla ;)

Dat verdriet is er nu om de paar maanden een keer.. het gemis. Dat valt dus reuze mee.
Geeft mij ergens ook wat rust dat ik ietwat geaccepteerd heb dat het dus zo nu en dan er weer is. En dat het nooit helemaal weg gaat of me kan overspoelen als het er is. Ipv dan te denken: hoe kan dit nu weer, wil dit niet etc..

Het is nog zo ontzettend kort geleden bij jou en je bent keihard aan het werk om hiermee om te gaan en om te zorgen dat je niet thuis zit!
Maar je dwingt jezelf om dingen te doen, ondernemen.. omdat je weet dat dat 'beter' is dan je opsluiten.
Het heeft echt tijd nodig.
Smile, it's free therapy.
pi_220760446
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hey, die ken ik.
Dat plaatje gaf me steun dat het beter zou worden.

En dat plaatje is precies wat het is geworden :)
Het duurt alleen even voor het verdriet over gaat naar soort van wennen en omgaan met rouw.
Ja dat is een lang proces. Fijn dat jij al vroeger in het omgaan met het verdriet dit plaatje zag.

Ik snapte oprecht niet hoe het kon dat ik na 30 jaar nog enorm verdrietig kon zijn zo nu en dan met een feestdag/ sterfdag.
'ik had het toch verwerkt in therapie?'..

Mijn idee was: als je het verwerkt hebt of ermee hebt leren omgaan dan voel je dat verdriet ook niet meer. 8-)
Zo werkt het dus niet.
Was wel een eye opener dat plaatje.
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 21:56:32 #103
38824 crew  Droopie
pi_220760481
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:51 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Ja dat is een lang proces. Fijn dat jij al vroeger in het omgaan met het verdriet dit plaatje zag.

Ik snapte oprecht niet hoe het kon dat ik na 30 jaar nog enorm verdrietig kon zijn zo nu en dan met een feestdag/ sterfdag.
'ik had het toch verwerkt in therapie?'..

Mijn idee was: als je het verwerkt hebt of ermee hebt leren omgaan dan voel je dat verdriet ook niet meer. 8-)
Zo werkt het dus niet.
Was wel een eye opener dat plaatje.
Mijn moeder heeft 25 jaar lang een kutkerst gehad (en daardoor ik ook) omdat ik mn oma op 2e kerstdag in coma in mn bed vond en dag erna ze overleed..

Had me voorgenomen om mij dat niet te laten gebeuren (alsof je dat echt te kiezen hebt).

Bv vandaag heb ik amper aan mn moederdag gedacht, nou dat vind ik eigenlijk hartstikke fijn, want een onverwerkt rouwproces is nog meer klote.
Hell To The Liars
pi_220760526
Rouw is zo ingewikkeld
En ik ben zo hard nog bezig met zo min mogelijk voelen. Ben gewoon bang dat ik volledig instort als ik wel durf te voelen.
De psych maakt me wel aan het huilen en begeleiding ook. Alleen als ik op mezelf ben gaat er vol de rem op. Dat balletje verdriet uit het plaatje probeer ik met zoveel macht in elkaar te drukken

En dat is ongezond, alleen het lukt me gewoon niet om het goed te doen.

Die buitenwereld... ja... neig naar hem klein houden, maar ik duw hem wel groter.
Op sommige gebieden is dat leuk en op andere gebieden niet

Net zoals mijn broer, alles komt op mij aan en dat is frustrerend. Ik stuur hem kopietjes van brieven bijvoorbeeld en zonder lezen heb ik dingen maar te regelen... Echt...
Die frustratie, van alleen zijn en af en toe jolige appjes van zijn kant moet ik zo alleen sterk zijn

Mijn besties krijgen wel eens appjes met "ik mis nu" of "ik dacht aan". Dat is fijn. Alleen tja... niemand kende haar. Zelfs mijn broer niet. Hij zegt het zelf ook, ze kon hem niet boeien

Het idee dat haar huis nu leeg is doet me ook echt wel pijn. Misschien woont er al iemand anders... Gelukkig ligt haar huis aan de rand van de stad. Daar hoef ik nooit meer in de buurt te komen.

Voel me gewoon even verrot
pi_220760532
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 21:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Mijn moeder heeft 25 jaar lang een kutkerst gehad (en daardoor ik ook) omdat ik mn oma op 2e kerstdag in coma in mn bed vond en dag erna ze overleed..

Had me voorgenomen om mij dat niet te laten gebeuren (alsof je dat echt te kiezen hebt).

Bv vandaag heb ik amper aan mn moederdag gedacht, nou dat vind ik eigenlijk hartstikke fijn, want een onverwerkt rouwproces is nog meer klote.
*; *; *; *;

Dat is heel heftig
En ik vind het knap dat je het wel probeert dat niet te laten gebeuren

Ik vind het knap van je :*
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 22:15:56 #106
38824 crew  Droopie
pi_220760592
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Rouw is zo ingewikkeld
Dat balletje verdriet uit het plaatje probeer ik met zoveel macht in elkaar te drukken

Ik wil heel graag een filmpje plaatsen :D

Vannacht was een grote MMA (kickboksen) vechter die had gewonnen. Die stond daar keihard te janken omdat zijn moeder was overleden.

Ja rouw is ingewikkeld, maar ook weer niet..
Het zijn allemaal onbekende emoties die we (geest en lichaam) niet snappen die ook maar wat doen.

En ik snap je 100%, het is jouw verdriet en daarom bloedirritant als mensen met dat verdriet truckjes gaan proberen te doen.

EMDR, trauma's etc etc, ook klote.
Maar mn verdriet over (in jouw geval) je moeder, daar blijf je met je poten vanaf, denk je dan.

Want jij denkt misschien, straks is het verdriet voorbij, heeft het een plekje en is weer wat weg van mn moeder..

Heb geen flauw idee of ik jou nou advies geef of zelf wat eigen ervaringen oplepel haha.

"Nou Droopie, het zat je vandaag toch nog niet helemaal lekker" hoor ik je denken 🤣
Hell To The Liars
pi_220760631
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik wil heel graag een filmpje plaatsen :D

Vannacht was een grote MMA (kickboksen) vechter die had gewonnen. Die stond daar keihard te janken omdat zijn moeder was overleden.
-O- kan ik me zo voorstellen ja
quote:
Ja rouw is ingewikkeld, maar ook weer niet..
Het zijn allemaal onbekende emoties die we (geest en lichaam) niet snappen die ook maar wat doen.
Ja... het maar wat doen klopt wel. Snap mezelf gewoon niet of zo... dat is super irritant. Ik wil controle hebben
quote:
En ik snap je 100%, het is jouw verdriet en daarom bloedirritant als mensen met dat verdriet truckjes gaan proberen te doen.
:Y !
quote:
EMDR, trauma's etc etc, ook klote.
Maar mn verdriet over (in jouw geval) je moeder, daar blijf je met je poten vanaf, denk je dan.

Want jij denkt misschien, straks is het verdriet voorbij, heeft het een plekje en is weer wat weg van mn moeder..
Inderdaad!
Ik weet dat laatste niet zeker. Ik zou willen dat het verlammende gevoel weg is. Dat ik weer gewoon functioneer en plezier heb in het leven. Het is een zwart gat. Doe alles wel, maar ik heb niet het gevoel dat ik leef

Terwijl...moeder overlijden, ze was 77, het hoort erbij.
Ik vind dat ik te moeilijk doe ...
En ik weet ook dat die verwachting niet reëel is...
quote:
Heb geen flauw idee of ik jou nou advies geef of zelf wat eigen ervaringen oplepel haha.

"Nou Droopie, het zat je vandaag toch nog niet helemaal lekker" hoor ik je denken 🤣
Advies komt uit eigen ervaring ja ;)

En ja... vandaag is even ruk... morgen weer een dagje
pi_220760870
Het is ook gewoon ingewikkeld hoor Child. Logisch dat je alles nog niet echt kan toelaten. Rouw kent geen tijd en geen vast verloop. Dus hoe dan ook doe je het goed.
pi_220760925
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon ingewikkeld hoor Child. Logisch dat je alles nog niet echt kan toelaten. Rouw kent geen tijd en geen vast verloop. Dus hoe dan ook doe je het goed.
Dank je wel O+

-------------------

Ik vrees voor een ouderwets lange nacht
Te laat voor een slaappil. Morgen neem ik er wel eentje

Zet maar even een mok kamillethee
pi_220760929
Thee smakelijk. En ik hoop dat je nog wat slaap kunt pakken.
  zondag 10 mei 2026 @ 23:19:47 #111
511221 Hetekip
Depressief
pi_220760945
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef DoubleDip het volgende:
Uit onderzoek duurt rouw gemiddeld twee jaar, dat is gemiddeld. Dus er staat een vrije lange tijd voor, en je kan afwijken van gemiddelden.

Vroeger dacht men dat rouw in fases verliep en dat je die fases dan stap voor stap afhandelde.

Modern onderzoek laat zien dat niets minder waar is, rouw is een wirwar waarin je van de ene fase naar de andere springt en dat zonder enige logica.

Het beste wat bij rouw kan helpen, is gewoon wat child al doet. Erover praten en dan is het fijn als iemand luistert en even bij je in de put komt zitten. Gewoon gezellig.

Rouw is een van de heftigere ervaringen die we als mens meemaken, en ik gun cots vooral veel geduld voor haarzelf, en vooral ook dat ze lief voor haarzelf mag zijn.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220761173
:O kansloze nacht weer eens :N
Volgende nacht een slaappil }:|
pi_220761176
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach lieverd. Ik denk dat je je ook veel te druk maakt over de FB en meer. Toch hoop ik dat je wat later wel kunt slapen. Zonder slaap val je om.

Probeer afleiding te zoeken in fijne en leuke dingen.
Ik ga nu wel plat want moet er best vroeg uit.

Liefs en sterkte.
  maandag 11 mei 2026 @ 07:30:22 #114
13309 nostra
ask why
pi_220761366
quote:
Sterkte vandaag, kan je een middagdutje doen of is dat weer rot voor je slaapritme?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Redactie FP maandag 11 mei 2026 @ 08:17:13 #115
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220761501
quote:
;(

Knuffel O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220761543
quote:
Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen?
pi_220761622
Goedemorgen Cots
Heb je een uitslaapwekkertje gezet?
Ivm je slechte nacht
Knufje voor jou O+
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 11 mei 2026 @ 09:47:02 #118
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220762024
Mooie reacties hier de afgelopen dagen. Dat mag ook weleens gezegd worden. :Y
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP maandag 11 mei 2026 @ 10:02:31 #119
Brabo Bastard
pi_220762174
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Mooie reacties hier de afgelopen dagen. Dat mag ook weleens gezegd worden. :Y
Eens :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220762220
quote:
Te laat voor een slaappil. Morgen neem ik er wel eentje
Vroeg me gisteravond al af toen je dat bericht om 23.15 had gepost waarom het toen te laat was voor een slaappil als ik dat vragen mag. :@
Zelf hanteer ik 1 uur als grens omdat ik weet dat ik anders uren wakker ga liggen als ik het niet doe. Wel duf in de ochtend dan maar dat trekt wel weer weg in de ochtend.

quote:
Super vervelend dat je niet in slaap kon vallen :*
Hoop dat je kunt uitslapen.
pi_220762690
Dank jullie :*

Om vijf uur naar bed gegaan
Reageer later uitgebreider, ben nu nog niet wakker genoeg
pi_220762822
Goedemorgen Child.
Rustig aan en neem een kop koffie, of thee
pi_220763308
Zo, ben direct gaan wandelen (begon precies te regenen toen ik de straat uit liep _O- dacht keer ik om of ga ik door. Ben door gegaan. Toen ik de deur thuis achter me dichttrok werd het droog _O- )

De moeheid valt nu echt als een dekentje over me heen
Wil geen koffie, wil geen dutje, maar ik weet niet hoe ik dit ga volhouden tot een uurtje of tien
  maandag 11 mei 2026 @ 13:05:56 #124
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220763719
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, ben direct gaan wandelen (begon precies te regenen toen ik de straat uit liep _O- dacht keer ik om of ga ik door. Ben door gegaan. Toen ik de deur thuis achter me dichttrok werd het droog _O- )

De moeheid valt nu echt als een dekentje over me heen
Wil geen koffie, wil geen dutje, maar ik weet niet hoe ik dit ga volhouden tot een uurtje of tien
Kom op, pak je power napje!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP maandag 11 mei 2026 @ 13:06:47 #125
Brabo Bastard
pi_220763727
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Kom op, pak je power napje!
Ik las power upje :@
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')