Lief van je, lieve Cots.quote:Op zondag 10 mei 2026 21:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naar dat je verdriet er nog steeds isen dat het je nog steeds kan overvallen. Dat gun ik je zo niet
Zou willen dat ik iets voor je kon doen
Duidelijke uitleg en snap zeker wat je bedoelt
Zou wel fijn zijn als het verdriet kleiner werdVerdriet vind ik een super stomme emotie. Boosheid is sterk, geluk is fijn, maar de rest...
Op dit moment probeer ik mezelf te dwingen de wereld groter te maken. Alleen ik stel mezelf ook regelmatig teleur. Als ik weer niet verder kom dan simpele knutsels. Momenten dat ik mijn huis niet schoon krijg of bijna moet huilen bij een gedachte.
Het naar clubjes gaan valt me zwaar en videobellen met mensen ook. Het liefst kruip ik helemaal terug in een holletje en negeer de wereld, maar dat is niet gezond. Dus met een beetje geweld maak ik de buitenwereld weer groter
Sterkte voor jou, en een dikke knuffel en dank je wel voor je uitleg
Ja dat is een lang proces. Fijn dat jij al vroeger in het omgaan met het verdriet dit plaatje zag.quote:Op zondag 10 mei 2026 21:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hey, die ken ik.
Dat plaatje gaf me steun dat het beter zou worden.
En dat plaatje is precies wat het is geworden
Het duurt alleen even voor het verdriet over gaat naar soort van wennen en omgaan met rouw.
Mijn moeder heeft 25 jaar lang een kutkerst gehad (en daardoor ik ook) omdat ik mn oma op 2e kerstdag in coma in mn bed vond en dag erna ze overleed..quote:Op zondag 10 mei 2026 21:51 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Ja dat is een lang proces. Fijn dat jij al vroeger in het omgaan met het verdriet dit plaatje zag.
Ik snapte oprecht niet hoe het kon dat ik na 30 jaar nog enorm verdrietig kon zijn zo nu en dan met een feestdag/ sterfdag.
'ik had het toch verwerkt in therapie?'..
Mijn idee was: als je het verwerkt hebt of ermee hebt leren omgaan dan voel je dat verdriet ook niet meer.![]()
Zo werkt het dus niet.
Was wel een eye opener dat plaatje.
quote:Op zondag 10 mei 2026 21:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft 25 jaar lang een kutkerst gehad (en daardoor ik ook) omdat ik mn oma op 2e kerstdag in coma in mn bed vond en dag erna ze overleed..
Had me voorgenomen om mij dat niet te laten gebeuren (alsof je dat echt te kiezen hebt).
Bv vandaag heb ik amper aan mn moederdag gedacht, nou dat vind ik eigenlijk hartstikke fijn, want een onverwerkt rouwproces is nog meer klote.
Ik wil heel graag een filmpje plaatsenquote:Op zondag 10 mei 2026 22:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Rouw is zo ingewikkeld
Dat balletje verdriet uit het plaatje probeer ik met zoveel macht in elkaar te drukken
quote:Op zondag 10 mei 2026 22:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een filmpje plaatsen
Vannacht was een grote MMA (kickboksen) vechter die had gewonnen. Die stond daar keihard te janken omdat zijn moeder was overleden.
Ja... het maar wat doen klopt wel. Snap mezelf gewoon niet of zo... dat is super irritant. Ik wil controle hebbenquote:Ja rouw is ingewikkeld, maar ook weer niet..
Het zijn allemaal onbekende emoties die we (geest en lichaam) niet snappen die ook maar wat doen.
quote:En ik snap je 100%, het is jouw verdriet en daarom bloedirritant als mensen met dat verdriet truckjes gaan proberen te doen.
Inderdaad!quote:EMDR, trauma's etc etc, ook klote.
Maar mn verdriet over (in jouw geval) je moeder, daar blijf je met je poten vanaf, denk je dan.
Want jij denkt misschien, straks is het verdriet voorbij, heeft het een plekje en is weer wat weg van mn moeder..
Advies komt uit eigen ervaring jaquote:Heb geen flauw idee of ik jou nou advies geef of zelf wat eigen ervaringen oplepel haha.
"Nou Droopie, het zat je vandaag toch nog niet helemaal lekker" hoor ik je denken 🤣
Dank je welquote:Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon ingewikkeld hoor Child. Logisch dat je alles nog niet echt kan toelaten. Rouw kent geen tijd en geen vast verloop. Dus hoe dan ook doe je het goed.
Uit onderzoek duurt rouw gemiddeld twee jaar, dat is gemiddeld. Dus er staat een vrije lange tijd voor, en je kan afwijken van gemiddelden.quote:Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef DoubleDip het volgende:
Het is ook gewoon ingewikkeld hoor Child. Logisch dat je alles nog niet echt kan toelaten. Rouw kent geen tijd en geen vast verloop. Dus hoe dan ook doe je het goed.
Ach lieverd. Ik denk dat je je ook veel te druk maakt over de FB en meer. Toch hoop ik dat je wat later wel kunt slapen. Zonder slaap val je om.quote:Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
kansloze nacht weer eens
![]()
Volgende nacht een slaappil
Sterkte vandaag, kan je een middagdutje doen of is dat weer rot voor je slaapritme?quote:Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
kansloze nacht weer eens
![]()
quote:Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
kansloze nacht weer eens
![]()
Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen?quote:Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
kansloze nacht weer eens
![]()
Eensquote:Op maandag 11 mei 2026 09:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Mooie reacties hier de afgelopen dagen. Dat mag ook weleens gezegd worden.
Vroeg me gisteravond al af toen je dat bericht om 23.15 had gepost waarom het toen te laat was voor een slaappil als ik dat vragen mag.quote:Te laat voor een slaappil. Morgen neem ik er wel eentje
Super vervelend dat je niet in slaap kon vallenquote:Op maandag 11 mei 2026 02:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
kansloze nacht weer eens
![]()
Kom op, pak je power napje!quote:Op maandag 11 mei 2026 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, ben direct gaan wandelen (begon precies te regenen toen ik de straat uit liepdacht keer ik om of ga ik door. Ben door gegaan. Toen ik de deur thuis achter me dichttrok werd het droog
)
De moeheid valt nu echt als een dekentje over me heen
Wil geen koffie, wil geen dutje, maar ik weet niet hoe ik dit ga volhouden tot een uurtje of tien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |