Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 7 mei 2026 10:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou ja, de gevangenis waar Ali straks gaat, krijgt 3 jaar een gratis muziekshow mee.
Hopelijk verbetert ie zijn leven.
Knoester heeft het over het steun bewijs.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het blijft een feit dat het hele bushalte verhaal vaag en niet passend is.
Daar zijn twee rechters overheen gestapt zonder enige reëele verklaring, dus zou ik ook in cassatie gaan.
Veel te lastig, vluchten worden geregistreerd. De boot betaal je cash.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als ze heel veel haast hebben en doodsbang zijn
Ja. Nog niks over te zien op moment van schrijven.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:52 schreef Zoddie het volgende:
Iemand met instagram al gekeken bij cestmocro?
Beschamend inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoals die Max daar besprong met zijn “gedoe”, zegt wel weer genoeg…
En ook dat hij alles zit te vloggen voor een docu dadelijk. Aandachtsgeil. Wat een disrespect voor de dames die verkracht zijn, bah bah bahquote:
Typisch weer.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:05 schreef cinderloom het volgende:
[..]
En ook dat hij alles zit te vloggen voor een docu dadelijk. Aandachtsgeil. Wat een disrespect voor de dames die verkracht zijn, bah bah bah
Hier geloof ik niets van.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?
Denkt u dat Ali B van nature een foute vent is?
Ja, heeft gewoon een slecht karakter
91% (2.557 Stemmen)
Nee, een goed mens met slechte daden
9% (265 Stemmen)
Totaal aantal stemmen: 2.899
https://www.mediacourant.(...)sd-echt-zo-arrogant/
Die kan hem ook nog wel aanklagen voor het verkrachten van haar tv-carrierequote:Op donderdag 7 mei 2026 10:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wie gaat Natascha Harlequin ff bellen ?
Die was media advocaat en vond dat Ali een goed verhaal had![]()
Als de Hoge Raad zou besluiten dat de zaak over moet in principe welquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:17 schreef Benny het volgende:
Naar de Hoge Raad... Kan de straf dan ook nog hoger?
Ik weet niet of dat gaat helpen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:18 schreef TheVulture het volgende:
Die Hoge Raad gaat er dus komen
https://www.nu.nl/muziek/(...)ijnlijk-verrast.html
Lekker blijven wrijven in de vlek noemen we dat
Ondertussen zal Naomi vanavond haar verhaal doen bij RTL Tonight
Dan had ie ook weer muziek kunnen maken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:19 schreef StateOfMind het volgende:
Als ie destijds gewoon zijn straf had geaccepteerd als een man, dan zou hij alweer vrij zijn tegen de tijd dat hij zich straks mag gaan melden.
Beter van niet dan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan had ie ook weer muziek kunnen maken.
Maakte hij muziek danquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee dat gaat hem natuurlijk niet helpen qua carriere maar zoals ook bij de andere aspecten in deze zaak is zelfreflectie en een antenne voor wat het juiste is niet Ali's sterkste kantquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat gaat helpen.
Als ik hem was, zo ik mijn tijd in de cel uitzitten.
Voor de tv is ie zeker gecancelled.quote:
Vergeleken met Ali B heeft Marco Borsato dit beter gedaan. Gewoon de rechtszaak uitzitten en niet veel tamtam ervan maken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee dat gaat hem natuurlijk niet helpen qua carriere maar zoals ook bij de andere aspecten in deze zaak is zelfreflectie en een antenne voor wat het juiste is niet Ali's sterkste kant
Eens, maar ook met het belangrijke verschil dat Marco uiteindelijk ook NIET veroordeeld is, dat scheelt natuurlijk welquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vergeleken met Ali B heeft Marco Borsato dit beter gedaan. Gewoon de rechtszaak uitzitten en niet veel tamtam ervan maken.
idd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar ook met het belangrijke verschil dat Marco uiteindelijk ook NIET veroordeeld is, dat scheelt natuurlijk wel
En bij Marco B zijn er itt bij Ali geen strafbare feiten geconstateerd.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vergeleken met Ali B heeft Marco Borsato dit beter gedaan. Gewoon de rechtszaak uitzitten en niet veel tamtam ervan maken.
Hoger beroep, hogere strafquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:25 schreef capricia het volgende:
Wat zal hij balen dat hij in hoger beroep gegaan is.
Voor sommigen boeit dat niet want hij heeft al Trial by media gehad. Kansloos natuurlijk, het blijft gewoon vieze Marcootje ondanks dat ie niet is veroordeeld.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En bij Marco B zijn er itt bij Ali geen strafbare feiten geconstateerd.
Wat natuurlijk niet betekent dat al die berichten en zijn gedrag door de beugel kunnen.
Veel grensoverschrijdender wordt het niet![]()
Het mag schuren…quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En bij Marco B zijn er itt bij Ali geen strafbare feiten geconstateerd.
Wat natuurlijk niet betekent dat al die berichten en zijn gedrag door de beugel kunnen.
Veel grensoverschrijdender wordt het niet![]()
Kut.quote:
Ik denk dat de toon van zijn nummers dan meer richting 'Eminem - Kim' gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Want? Mag die geen gebruikmaken van zijn rechten? lol.quote:
De enige die hier beter van worden zijn de advocaten.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hij doet maar. Mag hopen dat ze er daar 5 jaar van maken.
Arme boefjes daar, kan me geen ergere straf bedenkenquote:Op donderdag 7 mei 2026 10:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou ja, de gevangenis waar Ali straks gaat, krijgt 3 jaar een gratis muziekshow mee.
Hopelijk verbetert ie zijn leven.
Er is zo'n enorm veel verschil tussen wat foute appjes, en mogelijk misschien iets aangeraakt op een gekleed meisje.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:28 schreef locoG het volgende:
En pedo Borsato loopt vrij rond... vrijspraak ondanks véél bewijsstukken van schuld.. het Gerecht is medeplichtig
Nee de HR kijkt of de wet juist is toegepast. Er wordt dan niet meer naar de feiten gekeken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:17 schreef Benny het volgende:
Naar de Hoge Raad... Kan de straf dan ook nog hoger?
Toevoeging mijnerzijds, bij mijn weten is zo'n procedure gewoon schriftelijk en wordt de zaak inhoudelijk verders niet weer opnieuw behandeld.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:32 schreef StaceySinger het volgende:
De cassatie rechtbank in Nederland is de Hoge Raad der Nederlanden. Het is de hoogste rechter die beoordeelt of lagere rechters (meestal het gerechtshof) de wet juist hebben toegepast en of de uitspraak voldoende is gemotiveerd.
Eindstation: Na cassatie is de uitspraak definitief (tenzij de zaak wordt terugverwezen naar een ander hof).
Prima toch, het is nog mooier dat het hem bakken geld kost én hij elke keer langer de bak in moet. Deze rotte appel kunnen we prima missen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
De enige die hier beter van worden zijn de advocaten.
Dat doe je toch ook niet…quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:47 schreef Toby56 het volgende:
Zielig voor Ali B.
Net als Marco B houdt-ie nu eenmaal van (veel) knuffelen.
[ afbeelding ]
In de omgang is-ie verder hartstikke relaxt.
Bekijk deze YouTube-video
Lekker gewerkt, pet...quote:"Ze ging in 2019 naar de politie en daar werd ze niet serieus genomen", aldus Sprenger. "Daar kreeg ze de vraag: 'Waarom ging je dan naar Heiloo?'.
Ik hou ook van knuffelen maar ik kom dan toch vaker niet dan wel uit met lichaamsdelen van mezelf in het lichaam van anderen. Misschien is dat wel het verschil.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:47 schreef Toby56 het volgende:
Zielig voor Ali B.
Net als Marco B houdt-ie nu eenmaal van (veel) knuffelen.
[ afbeelding ]
In de omgang is-ie verder hartstikke relaxt.
Bekijk deze YouTube-video
Vooral klote voor de slachtoffers en Ali zijn kinderen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe je het ook went of keert, het is klote voor Ali. Maar ja, zo is het recht. Hoop dat dit genoegdoening biedt voor de slachtoffers.
Ik vind beide B.'s niet fris.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat doe je toch ook niet…
Ze had hem een poffer met de handtas moeten geven.
Even advocaat van de duivel modus: het is natuurlijk ook vaak zo (met name bij meer volwassen vrouwen uiteraard) dat ze op het moment zelf wel heel graag gebruiken willen maken van de 'machtspositie' waar ze in komen, maar dat ze zich jaren later ineens vies voelen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vind beide B.'s niet fris.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder zijn zedenzaken gewoon enorm pijnlijk en lastig om te beoordelen.
Marco B. had in zekere zin 'geluk' met het ontbrekende steunbewijs. Ik denk dat andere (mogelijke) slachtoffers uiteindelijk hebben besloten om zich toch maar gedeisd te houden. Het is voor die kinderen een enorm ingrijpende en verwarrende gebeurtenis, en het is afschuwelijk om er daarna nog jarenlang - en plein publique - mee geconfronteerd te worden.
De slachtoffers van Ali B. waren volwassen(er). En daardoor was er meer steunbewijs.
(Vermoed ik.)
Wordt helaas vervolgd. En niet alleen de zaak Ali B.
Want, hoe beroerd het ook is om te moeten zeggen: het houdt niet op, niet vanzelf.
Niet om af te doen aan de tragiek van de slachtoffers inderdaad. Dat trauma blijft misschien altijd wel. Maar dit zal voor hen wel als enige vorm van gerechtigheid aanvoelen. Dus dat is dan alleen maar goed.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral klote voor de slachtoffers en Ali zijn kinderen.
Zeker bij Ali B. is het lariekoek om te spreken van een machtspositie van de vrouwen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel modus: het is natuurlijk ook vaak zo (met name bij meer volwassen vrouwen uiteraard) dat ze op het moment zelf wel heel graag gebruiken willen maken van de 'machtspositie' waar ze in komen, maar dat ze zich jaren later ineens vies voelen.
Door die cassatie heeft hij nog genoeg tijd voor vakantie.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Wedden dat Ali er vandoor gaat naar het buitenland?
Nou ja, door in cassatie te gaan heeft-ie wel weer tijd om eens na te gaan denken hoe hij dat moet aanpakken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Wedden dat Ali er vandoor gaat naar het buitenland?
Dat staat gewoon in de uitspraak?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, door in cassatie te gaan heeft-ie wel weer tijd om eens na te gaan denken hoe hij dat moet aanpakken.
Aan de andere kant ben ik het eens met wat Gijp eerder dit jaar zei: ik denk dat Ali B. oprecht vindt dat hij he-le-maal NIETS fout heeft gedaan.
En dus acht ik hem in staat om in vol vertrouwen de cassatie af te wachten.
(Ook al gaat cassatie over iets anders. De enige kans die ik op dit moment voor de verdediging zie is: hoe kan het dat de straf(eis) in 3 etappes van 2 jaar naar 3 jaar is gegaan? Welk bewijs is er veranderd?)
Ellen ten Damme.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, door in cassatie te gaan heeft-ie wel weer tijd om eens na te gaan denken hoe hij dat moet aanpakken.
Aan de andere kant ben ik het eens met wat Gijp eerder dit jaar zei: ik denk dat Ali B. oprecht vindt dat hij he-le-maal NIETS fout heeft gedaan.
En dus acht ik hem in staat om in vol vertrouwen de cassatie af te wachten.
(Ook al gaat cassatie over iets anders. De enige kans die ik op dit moment voor de verdediging zie is: hoe kan het dat de straf(eis) in 3 etappes van 2 jaar naar 3 jaar is gegaan? Welk bewijs is er veranderd?)
Maar dat neemt niet weg dat een advocaat aanleiding kan zien om daar vraagtekens bij te zetten.quote:
In The Voice-aflevering van Boos zaten ook anderen met klachten over Marco Borsato. Misschien dat meisje met die rode baret wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat zij dat kleffe gedoe van Borsato als heftig ervaren heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:57 schreef Toby56 het volgende:
Marco B. had in zekere zin 'geluk' met het ontbrekende steunbewijs. Ik denk dat andere (mogelijke) slachtoffers uiteindelijk hebben besloten om zich toch maar gedeisd te houden.
Ik vrees dat een dergelijke zaak nooit helemaal naar 'tevredenheid' kan worden afgerond.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een zooitje maken ze er met zijn allen van, inclusief de bewezenverklaringen en kwalificatie als verkrachting.
Maar de uitkomst is 3 jaar voor Ali B. Wat mijns inziens wel terecht lijkt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een zooitje maken ze er met zijn allen van, inclusief de bewezenverklaringen en kwalificatie als verkrachting.
De advocaat van Ali B heeft zelf verzocht en toestemming gekregen om 2 nieuwe getuigen te verhoren tijdens het hoger beroep. Het argument van 'het bewijs was hetzelfde' gaat dus niet op want ze hebben het zelf veranderd. Overigens was het startpunt van de straf voor 2x bewezen verkrachting 4 jaar, dus met een verhoging van 2,5 naar 3 jaar komt hij nog goed weg.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat een advocaat aanleiding kan zien om daar vraagtekens bij te zetten.
De verdediging kan proberen om aan te geven dat de feiten hetzelfde zijn gebleven
Ik geef wel toe dat ik geen jurist ben, dus ik doe ook maar een gooi. Op dit moment zie ik echter ook niet zo gauw wat er verder ondeugdelijk gegaan is.
We zullen het moeten afwachten.
Daar is toch nog helemaal geen sprake van?quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:19 schreef Toby56 het volgende:
Of er echt "een zooitje" van is gemaakt, zal de cassatiezaak wel gaan uitwijzen.
En om het gesprek met zijn zoon dat papa nu echt naar de gevangenis moet nog even uit te stellenquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:40 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Had niet anders verwacht.
Alleen om nog maar even vrij rond te lopen
Ik vind anderhalf jaar per bewezen verkrachting eigenlijk gewoon weinig.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:23 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De advocaat van Ali B heeft zelf verzocht en toestemming gekregen om 2 nieuwe getuigen te verhoren tijdens het hoger beroep. Het argument van 'het bewijs was hetzelfde' gaat dus niet op want ze hebben het zelf veranderd. Overigens was het startpunt van de straf voor 2x bewezen verkrachting 4 jaar, dus met een verhoging van 2,5 naar 3 jaar komt hij nog goed weg.
Op zich lijkt de gang van zaken dus niet zo vreemd van buitenaf gezien.
Is het ook echt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind anderhalf jaar per bewezen verkrachting eigenlijk gewoon weinig.
En dat deze serieverkrachter ook gewoon helemaal niet door heeft wat ie gedaan heeft, dat zou ook wel reden voor TBS kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:26 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Is het ook echt.
Wel leuk dat de straf hoger is geworden
Ja, maar dat is Nederland. De straffen zijn hier zo belachelijk laag dat voor delicten met een echt slachtoffer, het slachtoffer vaak langer bezig is het trauma te verwerken of fysiek te herstellen dan dat de dader moet brommen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind anderhalf jaar per bewezen verkrachting eigenlijk gewoon weinig.
Chemische castratie is ook leuk. Maar helaasquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat deze serieverkrachter ook gewoon helemaal niet door heeft wat ie gedaan heeft, dat zou ook wel reden voor TBS kunnen zijn.
quote:
Ja, ik drukte me onduidelijk uit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ellen ten Damme.
Van bewezen poging tot verkrachting naar in hoger beroep bewezen verkrachting.
https://www.parool.nl/ned(...)l&utm_source=twitter
Dus twee bewezen verkrachtingen.
En dat levert hem drie jaar op.
Dan kan toch gewoon voorwaarde aangehangen worden dat ie het land niet uit mag.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik drukte me onduidelijk uit.
Ik had het over al dan niet veranderd bewijs maar ik had eigenlijk moeten zeggen: wat zijn de juridische motivaties geweest om 'poging' te wijzigen in 'voltooiing'.
Maar uiteindelijk, geef ik toe, is dat toch ook weer een verkapte vraag naar de feiten. En, voor zover mij bekend, worden feiten niet opnieuw bekeken bij cassatie.
Nogmaals: ik ben geen jurist. Misschien vinden Ali B.'s advocaten nog iets (anders). Maar ik denk (met mijn boerenverstand) dat cassatie niet veel gaat veranderen.
Of misschien is het inderdaad een dekmantel om tijd te winnen en 'm te smeren naar een land waarmee NL geen uitleveringsverdrag heeft. Dan zou Rutger C. dus gelijk hebben met zijn quote uit een telefoongesprek met Ali B. "ik ga sowieso niet zitten voor wat ik niet gedaan heb."
Dat zal het niet gemakkelijker maken inderdaad, maar iets niet mogen is niet hetzelfde als iets niets doen c.q. proberen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan kan toch gewoon voorwaarde aangehangen worden dat ie het land niet uit mag.
De straf voor Ali B. zal vooral zijn dat zijn reputatie kapot is en hij als verkrachter gezien wordt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:28 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, maar dat is Nederland. De straffen zijn hier zo belachelijk laag dat voor delicten met een echt slachtoffer, het slachtoffer vaak langer bezig is het trauma te verwerken of fysiek te herstellen dan dat de dader moet brommen.
Dat is me al jaren een doorn in het oog.
De mogelijke gronden die ik eerder probeerde zijn, op goede grondenquote:Op donderdag 7 mei 2026 12:37 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zie weinig gronden waarop Ali een positievere uitspraak mag verwachten bij de Hoge Raad.
Achquote:
Via welk ander instituut kom je direct bij de Hoge Raad uit?quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:32 schreef StaceySinger het volgende:
De cassatie rechtbank in Nederland is de Hoge Raad der Nederlanden. Het is de hoogste rechter die beoordeelt of lagere rechters (meestal het gerechtshof) de wet juist hebben toegepast en of de uitspraak voldoende is gemotiveerd.
Eindstation: Na cassatie is de uitspraak definitief (tenzij de zaak wordt terugverwezen naar een ander hof).
Bij civielrechtelijk kunnen beide partijen als ze daar samen toe besluiten direct naar de Hoge Raad.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Via welk ander instituut kom je direct bij de Hoge Raad uit?
Het is toch? Kantongerecht>Gerechtshof>Hoge Raad?
Gezien alle voorgaande rechtbanken hem veroordeeld hebben, met zelfs een hogere straf als resultaat, ga ik ervan uit dat de Hoge Raad daar niks aan gaat veranderen.quote:Op donderdag 7 mei 2026 13:16 schreef capricia het volgende:
Hoe lang gaat het nu nog duren voordat hij daadwerkelijk de gevangenis in gaat.. iemand een idee?
quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vrees dat een dergelijke zaak nooit helemaal naar 'tevredenheid' kan worden afgerond.
Of er echt "een zooitje" van is gemaakt, zal de cassatiezaak wel gaan uitwijzen.
De Hoge Raad maakt er zelf ook vaak een zooitje van.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vrees dat een dergelijke zaak nooit helemaal naar 'tevredenheid' kan worden afgerond.
Ik zou voor 2 verkrachtingen eerder richting 10 jaar geven maar hem niet op basis van een dergelijke bewezenverklaring voor verkrachting veroordelen. Als zo'n meisje hem bevredigt omdat hij anders weer flipt dan is dat of dwang door bedreiging of geen dwang door bedreiging.quote:Op donderdag 7 mei 2026 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar de uitkomst is 3 jaar voor Ali B. Wat mijns inziens wel terecht lijkt.
Wat zou jij voorstellen als alternatief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |