The pressure!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tof
edit: meteen gereekst, dit gaat een grote hit worden
Vooruitziende blikquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tof
edit: meteen gereekst, dit gaat een grote hit worden
quote:
De beelden die ik heb gedeeld zijn van vandaagquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef YoopY het volgende:
Ze hebben vandaag waarschijnlijk ook weer wat gedaan aan het nest. Waar blijven de beelden?
Zomer-/wintertijd maakt niet uit johquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De beelden die ik heb gedeeld zijn van vandaag. Alleen de tijd is niet aangepast naar zomertijd.. heb nog niet kunnen vinden hoe we dat kunnen aanpassen.
Vlak voor de afwas was dit de stand van zaken:
[ afbeelding ]
Mevrouw Koolmees (we hebben het opgezocht: alleen vrouwtjes bouwen het nest) heeft zich al een paar uur niet laten zien...
Dat maakt natuurlijk niks uit als je het cadeau krijgt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel tamelijk aan de prijs. Er zijn ook goedkopere opties.
Niet in het bos hondenharen gaan zoeken die mensen laten liggen na het kammen. Daar zitten vaak vlooienbestrijdingsmiddelen in.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een paar minuten na mijn eerdere screenshot is mevrouw nog even komen buurten. Er zit bewegingsdetectie op, dus zodra ze binnenkomt wordt er een screenshot gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat is ongetwijfeld waar. Dit pakket is wel heel makkelijk en compleet, alles past bij elkaar en is op maat gemaakt enzo. Mijn vriend vond het zelf ook erg leuk dus vond het niet erg om het uit te geven (blijkbaarquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik was het niet van plan, maar hier had ik idd niet bij stilgestaan. Dat je dan op een gegeven moment alleen nog maar levenloze koolmeeslijkjes op de cam zietquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:14 schreef maily het volgende:
[..]
Niet in het bos hondenharen gaan zoeken die mensen laten liggen na het kammen. Daar zitten vaak vlooienbestrijdingsmiddelen in.
Rip meesjes ...
Juist wel gaan zoeken en dan meteen weggooien zodat de vogels geen risico meer lopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:14 schreef maily het volgende:
[..]
Niet in het bos hondenharen gaan zoeken die mensen laten liggen na het kammen. Daar zitten vaak vlooienbestrijdingsmiddelen in.
Rip meesjes ...
Awwwquote:Op woensdag 1 april 2026 15:55 schreef Phaidra het volgende:
Er is niet veel voortgang. Af en toe komt Mevrouw K binnenstormen om wat takjes door elkaar te schudden. Het lijkt alsof er steeds wat afbreekt en door de luchtgaatjes verdwijnt, want er blijft steeds minder over.
[ afbeelding ]
Actuele staat:
[ afbeelding ]
Niks meer te zienquote:Op woensdag 1 april 2026 08:38 schreef Phaidra het volgende:
Yes!! Sinds een uurtje is ze alweer druk aan het werk. Ik had al wat dingetjes opgenomen, toen ik opeens bij toeval deze op beeld vastlegde... ZE ZIJN MET Z'N TWEETJES![]()
![]()
.
[ afbeelding ]
Jazekerquote:Op woensdag 1 april 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
tvp
Komt @:amsel nog wel eens op fok? Geen koolmees, maar toch
Wel handig als je een tuin hebt danquote:Op woensdag 1 april 2026 18:34 schreef maily het volgende:
Dus mensen; als je niet weet wat je voor je verjaardag/jubileum/trouwdag/pensioen moet vragen?![]()
O jaquote:Op woensdag 1 april 2026 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wel handig als je een tuin hebt dan
Echtelijke ruzie 😱quote:
Tering he wat een bericht in dit topic. Heb je ook echt een goedkoper huisje + camera of heb je het enkel opgezocht om het maar even te melden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou jaaaa wat raar! Ik zie 'm ook niet meer, maar als ik op edit klik staat de link er nog wel gewoonquote:
quote:Op woensdag 1 april 2026 20:32 schreef Phaidra het volgende:
Even een nieuwe post voor de tortelmeesjes. Opnieuw geupload op imgur en duimen dat deze wel op zowel mobiel als laptop zichtbaar is.
[ afbeelding ]
Jaaaaa nu gaat het bij mij iig goed.
Heb een nestkastje aan de buitenkant van mijn flat hangen. 2e jaar is er een nest gebouwd, af en aan vliegen door 2 koolmeesjes, eerst met groen later met beestjes. Op een gegeven moment waren ze weg. Wilde toen het nestkastje schoonmaken lagen er 4 dode kuikentjes in en een enorme wespachtige. Stom genoeg niet gekeken wat voor soort.quote:Op woensdag 1 april 2026 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wel handig als je een tuin hebt dan
Waar is hij?quote:Op woensdag 1 april 2026 20:16 schreef Viv het volgende:
Wat een leuk topic!![]()
Doet me ook denken aan @:selang
Voor zover ik weet, optie 1.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar is hij?
Gewoon geen zin meer in FOK!?
Opgegeten door een beer?
Verongelukt op een van zijn trails?
Of geveld door COVID-19?
Volgens mij wel rond die periode ineens offline gegaan.
Ik hoop optie 1 en anders optie 2 of 3. Als je dan moet gaan, dan maar in het harnas terwijl je doet wat je het liefste doet.
Er moet wel een beetje doorgewerkt worden hoor. Op deze manier is dat nest er met kerst nog nietquote:Op woensdag 1 april 2026 20:36 schreef Phaidra het volgende:
Er zijn geen nieuwe ontwikkelingen. Eind van de dag ligt er nog steeds een enigszins sneu hoopje takjes. Ik had wel dit weekend de hortensia gesnoeid (uitgebloeide bloemen eruit geknipt voornamelijk) en dat afvel heb ik in de bosjes bij het vogelhuisje gelegd. Ik ben benieuwd of dat er morgen ingesleept wordt.
Het is ook frustrerend om naar te kijken.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet wel een beetje doorgewerkt worden hoor. Op deze manier is dat nest er met kerst nog niet
Ze bouwen normaal gemiddeld in een week of 2 een nestje.quote:Op woensdag 1 april 2026 21:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is ook frustrerend om naar te kijken.
Ochtend: lekker flirten met elkaar, Meneer K voert romantisch een lekker hapje aan Mevrouw K. Takjes worden 1 voor 1 naar binnen gebracht.
Middag: Mevrouw K komt als een soort hormonster de inrichting kort en klein slaan, is plots niet meer tevreden met de nieuwe tafel en bank en pleurt alles weer naar buiten![]()
.
Ook geen idee of dit normaal is, maar ik had toch meer een stijgende lijn verwacht in dat bouwen van een nest ipv 3 stappen vooruit, 2 stappen terug.
quote:Op woensdag 1 april 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
tvp
Komt @:amsel nog wel eens op fok? Geen koolmees, maar toch
Gelukkig weer actie!quote:Op donderdag 2 april 2026 09:36 schreef Phaidra het volgende:
Good morning! Mevrouw Koolmees is weer actief. Paar takjes erbij, maar ook weer wat eruit:
[ afbeelding ]
Dat was ook een lelijkequote:Op donderdag 2 april 2026 09:36 schreef Phaidra het volgende:
Good morning! Mevrouw Koolmees is weer actief. Paar takjes erbij, maar ook weer wat eruit:
[ afbeelding ]
Z'n laatste kans voordat ze gaan samenwonenquote:Op woensdag 1 april 2026 19:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Echtelijke ruzie 😱
Vreemd gegaan
Met een Grootborstje.
Ja daar zat ze elke keer mee te hannesen. Dus good riddancequote:Op donderdag 2 april 2026 10:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat was ook een lelijke
Ze heeft smaak
Nee dat lukt niet zo goed. We hebben thuis wel een koppeling naar Google home, maar die klapt er na een paar min ook steeds uit.quote:Op donderdag 2 april 2026 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Gelukkig weer actie!
Vraagje; kan dat ding ook livestreamen? Zo ja; zet een livestream op.
Oh die zijn al een stuk verder met inrichtenquote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk hè. Ik had hier nog een IP-camera over en heb daarvoor een nestkast gebouwd.
Ook met zo'n lamp van green-feathers want zonder was het toch te donker in de kast.
Hier komen ze al weken lang geregeld langs en ze zijn nu ongeveer een week bezig met een nest te bouwen waar het vooral de laatste paar dagen 's ochtends een af en aan vliegen is met nestmateriaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, dat zijn ervaren nestbouwers! Ik heb het idee dat dit paartje nog niet zoveel ervaring hebben.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk hè. Ik had hier nog een IP-camera over en heb daarvoor een nestkast gebouwd.
Ook met zo'n lamp van green-feathers want zonder was het toch te donker in de kast.
Hier komen ze al weken lang geregeld langs en ze zijn nu ongeveer een week bezig met een nest te bouwen waar het vooral de laatste paar dagen 's ochtends een af en aan vliegen is met nestmateriaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb gister wat snoeiafval en herfstblaadjes bij elkaar geveegd en onder het nestkastje gelegd.quote:Op donderdag 2 april 2026 11:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
kan je niet wat helpen met het aanbieden van nestmateriaal in de tuin? dikke watten, takjes, stro?
In het begin deden ze hier ook niet zo veel. Pas sinds de laatste dagen zijn ze continue aan het aanvoeren en dan gaat het best snel.quote:Op donderdag 2 april 2026 13:41 schreef Phaidra het volgende:
Wauw, dat zijn ervaren nestbouwers! Ik heb het idee dat dit paartje nog niet zoveel ervaring hebben.
Zo leuk om te zienquote:Op donderdag 2 april 2026 13:43 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
Er komen nu ook wat meer mosjes bij. Hopelijk maakt dat het wat steviger dan alleen de losse takjes.
[..]
Ik heb gister wat snoeiafval en herfstblaadjes bij elkaar geveegd en onder het nestkastje gelegd.
Zo danquote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Genoeg vrouwen die ook bijna jaarlijks hun interieur omgooien.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zo dan![]()
Wat een werk toch elk jaar, ben blij dat ik geen koolmeesje ben
Bij de sporthal hier in het dorp zitten ze jaar na jaar in de hangende asbak buitenquote:Op donderdag 2 april 2026 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koolmeesjes![]()
Jarenlang werden er gezinnetjes gesticht in onze ongebruikte brievenbus.
quote:Op donderdag 2 april 2026 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koolmeesjes![]()
Jarenlang werden er gezinnetjes gesticht in onze ongebruikte brievenbus. Kon je van binnen uit mooi het klepje open doen om hallo te zeggen (wel een hand ervoor, anders puilde het nestje uit). Als je vooraf niet goed had geluisterd werd je weggescholden door een aanwezige ouder
Zodra de kinders ouder werden klonk er altijd een zacht pieppieppiep in de gang.
Klein drama door domme postbode die de straat brievenbus voorbij liep en een zooitje folders in de mezen bus duwde
Maar kleine oudermezen bleken sterk: de folders lagen (met snavel afdrukjes) op de grond! Toen maar een briefje erbij gehangen.
Het waren grote nesten ook. 12-15 minis was geen uitzondering. Als de kinders gingen uitvliegen hielden we de katten maar een paar dagen binnen.
Leuk volgtopic dit. Ik ga ook weer op zoek naar de online slechtvalken nesten.
Iets wat allitereert bij voorkeur. Conny? Past ook wel bij Wouter vind ik.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hebben ze al een naam? Hij heet Wouter neem ik aan? En zij?
Trees en Keesquote:Op donderdag 2 april 2026 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hebben ze al een naam? Hij heet Wouter neem ik aan? En zij?
Wouter denk ik.quote:
Merel.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wouter denk ik.
De andere moeten we zelf maar verzinnen want de naam van de partner van Wouter is niet openbaar bekend.
Jasper en Jasmijn. Allitereert en zijn gewoon twee hele leuke namen.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Iets wat allitereert bij voorkeur. Conny? Past ook wel bij Wouter vind ik.
zie #96quote:Op vrijdag 3 april 2026 00:04 schreef Beertjeteddy het volgende:
Oh dit vind ik echt heel leuk om te zien! We kunnen zeker niet live meekijken?
quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steeds meer mosjes en samenhang. Ze komt er wel!
Vriend heeft gevonden hoe je met wat extra software een livestream kan maken voor YT. Hij gaat kijken of het lukt.
Een Auping matras is er niks bijquote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vriend heeft gevonden hoe je met wat extra software een livestream kan maken voor YT. Hij gaat kijken of het lukt.
Ja er moet wel lekker op gepaard kunnen worden natuurlijkquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Een Auping matras is er niks bij
Oooh dat livestream zou echt mooi zijn als dat lukt!quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tweede zin in de OP.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zwaar te gek, waar hem je hem opgehangen?
Gaat snel ineens!quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik quote deze nog even: de meeste dingen die ik post zijn video's. Mobiel moet je daar vaak eerst even op klikken om ze te laten afspelen. Op de laptop starten ze gewoon vanzelf in de post. Imgur heeft 1 minuut als maximum per upload, dat is wel jammer.quote:Op vrijdag 3 april 2026 01:14 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Dankjewel! Jammer maar ik ga zeker van de foto's genieten. Vind dit zo leuk en gezellig! ❤️
Op mijn mobiel spelen ze al meteen af, ideaal!quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik quote deze nog even: de meeste dingen die ik post zijn video's. Mobiel moet je daar vaak eerst even op klikken om ze te laten afspelen. Op de laptop starten ze gewoon vanzelf in de post. Imgur heeft 1 minuut als maximum per upload, dat is wel jammer.
Ja, wat een verschil met gisteren!quote:Op vrijdag 3 april 2026 14:27 schreef Faraday01 het volgende:
De koolmezen hebben het tempo flink opgevoerd![]()
Kiek ze goanquote:Op vrijdag 3 april 2026 14:26 schreef Phaidra het volgende:
Het gaat nu inderdaad een stuk sneller. Elke keer als ik kijk, is er weer wat bijgebouwd. Go Charlotte!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het begin had het vogeltje wat moeite met de "onnatuurlijk vlakke" bodem. Maar nu de nestcontouren er liggen lijkt het al makkelijker.quote:Op vrijdag 3 april 2026 13:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Bedenk ik nu pas: zou het niet beter zijn om een rond vogelhuisje aan te schaffen.
Ik heb dat getob van mama koolmeesje aangekeken en ik krijg de indruk dat de vierkante vorm een echt probleem is voor de nestbouwers.
Eerst schilderen hèquote:Op vrijdag 3 april 2026 14:53 schreef MadMaster het volgende:
Mooi op tijd voor Pasen, de eieren kunnen bijna verstopt worden…
Ja leuk maar hoe hoog bv? Ik bedoel hebben die beesten een voorkeur voor hoogte? Zon? Wind? Ik bedoel maar he.quote:
Ik stuurde al een suggestie naar mijn moeder.quote:Op woensdag 1 april 2026 18:34 schreef maily het volgende:
Dus mensen; als je niet weet wat je voor je verjaardag/jubileum/trouwdag/pensioen moet vragen?![]()
Oh spannend. Verwen hem maar eens extra als het lukt!quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
Haar vriend?quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:44 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Oh spannend. Verwen hem maar eens extra als het lukt!
Dat kan jij regelen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:36 schreef GGMM het volgende:
vogeltjesdans zou eigenlijk niet buiten KLB moeten komen
Vandaag zijn we 10 jaar getrouwd en ik ben een enorme vogelliefhebber 😇 hij gaat op het lijstjequote:Op woensdag 1 april 2026 18:34 schreef maily het volgende:
Awwquote:Op vrijdag 3 april 2026 14:26 schreef Phaidra het volgende:
Het gaat nu inderdaad een stuk sneller. Elke keer als ik kijk, is er weer wat bijgebouwd. Go Charlotte!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van harte gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 4 april 2026 07:04 schreef Irrem het volgende:
[..]
Vandaag zijn we 10 jaar getrouwd en ik ben een enorme vogelliefhebber 😇 hij gaat op het lijstje
Mijn zoon is de hele ochtend al van t ene kastje naar het andere aan t kijken...quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:36 schreef DeHovenier het volgende:
Dan drop ik deze link ook ff https://nestkastlive.nl/
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 4 april 2026 07:04 schreef Irrem het volgende:
[..]
Vandaag zijn we 10 jaar getrouwd en ik ben een enorme vogelliefhebber 😇 hij gaat op het lijstje
Dat doet ze snel!quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:58 schreef Phaidra het volgende:
Na weer een ochtend hard werken is nu de bodem bijna helemaal bedekt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het ook rap, want er wordt steeds 10 minuten aan het nestje gewerkt (dan vliegt ze een paar keer heen en weer) en dan zien we haar weer een uur of 2-3 niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |