Oh die zijn al een stuk verder met inrichtenquote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk hè. Ik had hier nog een IP-camera over en heb daarvoor een nestkast gebouwd.
Ook met zo'n lamp van green-feathers want zonder was het toch te donker in de kast.
Hier komen ze al weken lang geregeld langs en ze zijn nu ongeveer een week bezig met een nest te bouwen waar het vooral de laatste paar dagen 's ochtends een af en aan vliegen is met nestmateriaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, dat zijn ervaren nestbouwers! Ik heb het idee dat dit paartje nog niet zoveel ervaring hebben.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk hè. Ik had hier nog een IP-camera over en heb daarvoor een nestkast gebouwd.
Ook met zo'n lamp van green-feathers want zonder was het toch te donker in de kast.
Hier komen ze al weken lang geregeld langs en ze zijn nu ongeveer een week bezig met een nest te bouwen waar het vooral de laatste paar dagen 's ochtends een af en aan vliegen is met nestmateriaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb gister wat snoeiafval en herfstblaadjes bij elkaar geveegd en onder het nestkastje gelegd.quote:Op donderdag 2 april 2026 11:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
kan je niet wat helpen met het aanbieden van nestmateriaal in de tuin? dikke watten, takjes, stro?
In het begin deden ze hier ook niet zo veel. Pas sinds de laatste dagen zijn ze continue aan het aanvoeren en dan gaat het best snel.quote:Op donderdag 2 april 2026 13:41 schreef Phaidra het volgende:
Wauw, dat zijn ervaren nestbouwers! Ik heb het idee dat dit paartje nog niet zoveel ervaring hebben.
Zo leuk om te zienquote:Op donderdag 2 april 2026 13:43 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
Er komen nu ook wat meer mosjes bij. Hopelijk maakt dat het wat steviger dan alleen de losse takjes.
[..]
Ik heb gister wat snoeiafval en herfstblaadjes bij elkaar geveegd en onder het nestkastje gelegd.
Zo danquote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Genoeg vrouwen die ook bijna jaarlijks hun interieur omgooien.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zo dan![]()
Wat een werk toch elk jaar, ben blij dat ik geen koolmeesje ben
Bij de sporthal hier in het dorp zitten ze jaar na jaar in de hangende asbak buitenquote:Op donderdag 2 april 2026 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koolmeesjes![]()
Jarenlang werden er gezinnetjes gesticht in onze ongebruikte brievenbus.
quote:Op donderdag 2 april 2026 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koolmeesjes![]()
Jarenlang werden er gezinnetjes gesticht in onze ongebruikte brievenbus. Kon je van binnen uit mooi het klepje open doen om hallo te zeggen (wel een hand ervoor, anders puilde het nestje uit). Als je vooraf niet goed had geluisterd werd je weggescholden door een aanwezige ouder
Zodra de kinders ouder werden klonk er altijd een zacht pieppieppiep in de gang.
Klein drama door domme postbode die de straat brievenbus voorbij liep en een zooitje folders in de mezen bus duwde
Maar kleine oudermezen bleken sterk: de folders lagen (met snavel afdrukjes) op de grond! Toen maar een briefje erbij gehangen.
Het waren grote nesten ook. 12-15 minis was geen uitzondering. Als de kinders gingen uitvliegen hielden we de katten maar een paar dagen binnen.
Leuk volgtopic dit. Ik ga ook weer op zoek naar de online slechtvalken nesten.
Iets wat allitereert bij voorkeur. Conny? Past ook wel bij Wouter vind ik.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hebben ze al een naam? Hij heet Wouter neem ik aan? En zij?
Trees en Keesquote:Op donderdag 2 april 2026 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hebben ze al een naam? Hij heet Wouter neem ik aan? En zij?
Wouter denk ik.quote:
Merel.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wouter denk ik.
De andere moeten we zelf maar verzinnen want de naam van de partner van Wouter is niet openbaar bekend.
Jasper en Jasmijn. Allitereert en zijn gewoon twee hele leuke namen.quote:Op donderdag 2 april 2026 21:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Iets wat allitereert bij voorkeur. Conny? Past ook wel bij Wouter vind ik.
zie #96quote:Op vrijdag 3 april 2026 00:04 schreef Beertjeteddy het volgende:
Oh dit vind ik echt heel leuk om te zien! We kunnen zeker niet live meekijken?
quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Steeds meer mosjes en samenhang. Ze komt er wel!
Vriend heeft gevonden hoe je met wat extra software een livestream kan maken voor YT. Hij gaat kijken of het lukt.
Een Auping matras is er niks bijquote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vriend heeft gevonden hoe je met wat extra software een livestream kan maken voor YT. Hij gaat kijken of het lukt.
Ja er moet wel lekker op gepaard kunnen worden natuurlijkquote:Op vrijdag 3 april 2026 11:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Een Auping matras is er niks bij
Oooh dat livestream zou echt mooi zijn als dat lukt!quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:48 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |