Zeg zitten er wel goed bovenop met luisteren naar kritiek en dat vervolgens snel fixenquote:Op maandag 23 maart 2026 09:02 schreef Divje het volgende:
Volledige patch notes:
https://crimsondesert.pea(...)e/Detail?_boardNo=73
Map is gefixedhopelijk geen crashes meer
quote:Op maandag 23 maart 2026 13:23 schreef Divje het volgende:
Kom er net na 26uur achter dat je kisten en barrels kapot kan slaan voor goodies
Ja okéquote:Op maandag 23 maart 2026 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al sinds (de originele) Demon's Souls en de eerste Dark Souls gaan kisten en tonnen en zulks kapot bij mij in games
Ik móet ze kapot maken
Extra inventory schijnt wel King te zijn ja.quote:Op maandag 23 maart 2026 14:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Ja okémaar dat je op die manier dus ook +10 inventory slots (large leather bag oid) (en gigaveel ingrediënten) kan vinden wist ik niet
Nee de game is niet moeilijk tot nu toe, het eerste gebied is goed te doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:51 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga nog even een prijsdrop, aanbieding of marktplaats vondst afwachten, maar tot die tijd, is deze game moeilijk?
En kan je ook keuzes maken in de game die gevolg hebben zoals in red dead redemption 2?
En kan de PS5 deze game een beetje draaien?
Nogal uitgebreid is de understatement van het jaarquote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:14 schreef Scrummie het volgende:
Toch nog ook maar even wat "Things I wish I knew" kijken, want zoveel systemen in de game die ik nog helemaal niet aan heb geraakt. Nog geen 1 keer naar mijn wapens/uitrusting gekeken bijvoorbeeld. Skills wel naar gekeken, en geloof ik ook wat punten in stamina gestopt maar dat was het dan ook wel weer.
Het is nogal uitgebreid lol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. afrondde.
Dus ik heb nu in principe de basis.
Zijn er nog bepaalde dingen die het beste nog kan doen voor bepaalde benodigdheden (skills, wapens, gear etcetera) of kan ik nu volledig mijn eigen gang gaan?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb mij nu vooral op de main quest gericht sinds ik begon om iig Axiom Force en Force Palm te hebben, en ik kan nu vliegen/zweven.
En de eerste 2 echte sidequests gedaan, voor Rhett en die Blacksmith, wat in principeStamina is erg belangrijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. afrondde.
Zijn er nog bepaalde dingen die het beste nog kan doen voor bepaalde benodigdheden (skills, wapens, gear etcetera) of kan ik nu volledig mijn eigen gang gaan?Die Axiom Force heeft ook 2 skills die 180 en 200 stamina kosten
Gelukkig kan je tijdens het vliegen ook gewoon stamina shit nuttigen, als ik dat eerder had geweten was ik minder vaak te pletter gevallen
Zou verder gewoon lekker gaan exploren
oh ah toma toma vem vem vem vem
Ik heb de eerste 2 skillpoints idd al in Stamina gestoken.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:59 schreef Divje het volgende:
[..]
Stamina is erg belangrijkDie Axiom Force heeft ook 2 skills die 180 en 200 stamina kosten
Zou verder gewoon lekker gaan exploren
Mooie prijs.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:02 schreef summer2bird het volgende:
![]()
Ik heb de game op marktplaats voor 45 kunnen overnemen dus na vanmiddag ga ik los
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb mij nu vooral op de main quest gericht sinds ik begon om iig Axiom Force en Force Palm te hebben, en ik kan nu vliegen/zweven.
En de eerste 2 echte sidequests gedaan, voor Rhett en die Blacksmith, wat in principeHaha nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. afrondde.
Zijn er nog bepaalde dingen die het beste nog kan doen voor bepaalde benodigdheden (skills, wapens, gear etcetera) of kan ik nu volledig mijn eigen gang gaan?
Mainline de main quest tot chapter 4/5.
Natuurlijk kan je gewoon lekker gaan ontdekken, maar ga niet voorbij de eerste regio want dan wordt je geowned door gastjes in gele kledij.
Maar tot 4/5 heb je nog niet alle mechanics tot je beschikkingwelcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Defukquote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Haha nee.
Natuurlijk kan je gewoon lekker gaan ontdekken, maar ga niet voorbij de eerste regio want dan wordt je geowned door gastjes in gele kledij.
Maar tot 4/5 heb je nog niet alle mechanics tot je beschikking
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:16 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Haha nee.
Maar tot 4/5 heb je nog niet alle mechanics tot je beschikking
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
En, hoe bevalt ie?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:02 schreef summer2bird het volgende:
![]()
Ik heb de game op marktplaats voor 45 kunnen overnemen dus na vanmiddag ga ik los
Is blijkbaar gepatcht nu, er is telkens een guard beneden die je betrapt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 12:55 schreef MMaRsu het volgende:
Ik had gister wel die goudstaaf uit die mansion gejat
Erg blij mee, heb tot nu toe 2 uurtjes gespeeld en ik vind het enorm leuk. Vechten voelt heerlijk, paardrijden is leuk, en de quests zijn makkelijk op te volgenquote:
Op Marktplaats is ie goepkoop al te vinden.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:50 schreef Cod_player het volgende:
Ughhhh ik wil hem ook zo graag! Helaas nog maand wachten (lang leve bewindvoering)
Ik zag het, maar dan zal bewindvoerder alsnog extra budget ervoor over moeten maken. (Geen schulden of niks, vrijwillig bewindvoering , maar op zulke momenten is het echt kut)quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op Marktplaats is ie goepkoop al te vinden.
@:Summer2bird scoorde hem voor 45 vandaag.
Dat zou ik niet durven zeggen, heb er zelf ook nog niet zo veel uren in zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:56 schreef Cod_player het volgende:
Het lijkt me van wat ik tot nu toe lees en zie echt een toffe game. Hoe zit het met "monsters" enzo? Dat is het enige waar ik niet van hou
Nog geen monsters gezien! Vind ik dan wel weer jammer persoonlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:56 schreef Cod_player het volgende:
Het lijkt me van wat ik tot nu toe lees en zie echt een toffe game. Hoe zit het met "monsters" enzo? Dat is het enige waar ik niet van hou
Ik kan Instant Gaming aanraden, veel games hebben daar vaak 30%+ korting. Kies gewoon bij ‘land’ voor Zwitserland zodat je geen belasting hoeft te betalen, no questions asked. Ik doe dit zelf al vier jaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:51 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga nog even een prijsdrop, aanbieding of marktplaats vondst afwachten, maar tot die tijd, is deze game moeilijk?
En kan je ook keuzes maken in de game die gevolg hebben zoals in red dead redemption 2?
En kan de PS5 deze game een beetje draaien?
40 zelfs, bij aankomst gooide hij zelfs zelf 5 euro van de prijs afquote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op Marktplaats is ie goepkoop al te vinden.
@:Summer2bird scoorde hem voor 45 vandaag.
Ik ben aangevallen door een soort brandende stenen gooiende mini-Onyx slangen zonetquote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:56 schreef Cod_player het volgende:
Dat vond ik ook erg fijn, dat is dan ook mijn grootste klacht met Red Dead Redemption 2, de tijd gaat daar zo snel.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:10 schreef summer2bird het volgende:
De tijd loopt ook lekker langzaam, een paar uur in de game word het pas donker, leuk, is wat realistischer dan sommige games waar alles zo snel gaat.
Die moet ik dan gemist hebben, die gast die met je wil vechtenquote:Op woensdag 25 maart 2026 12:10 schreef summer2bird het volgende:
Net die gast verslagen in dat begin stadje die met je wilt vechten. Controls moet ik nog een beetje onder de knie zien te krijgen, momenteel is het vooral paniekeer buttonmash wat ik doe
Wel leuk dat je als je verslagen word kan kiezen om op te geven of nog eens te proberen. Heb hem uiteindelijk wel verslagen.
De tijd loopt ook lekker langzaam, een paar uur in de game word het pas donker, leuk, is wat realistischer dan sommige games waar alles zo snel gaat.
Vind de game ook lekker rustig, er is ontzettend veel te doen maar omdat alles niet zo snel op je afkomt overvalt het me niet.
Oh en het is leuk om al de beesten die ik heb gevangen los te laten in slaapkamers enzo.
Ergens een kat zoeken, die kan je oppakken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:51 schreef StateOfMind het volgende:
En hoe pak je dieren op?
Ik kan ze alleen aaien.
Haha die is echt helemaal in het begin, in het eerste dorp, buiten het kasteel. Denk dat als je terug gaat hij er nog wel staat.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die moet ik dan gemist hebben, die gast die met je wil vechten
En hoe pak je dieren op?
Ik kan ze alleen aaien.
Dat ga ik meteen proberenquote:Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef Divje het volgende:
Je kunt bomen vastpakken met die axiom force, de boom naar je toe buigen en jezelf lanceren
Kan je als je verslagen wordt, en ervoor kiest het niet opnieuw te proberen en op te geven, het op een later moment nog eens proberen ?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:10 schreef summer2bird het volgende:
Net die gast verslagen in dat begin stadje die met je wilt vechten. Controls moet ik nog een beetje onder de knie zien te krijgen, momenteel is het vooral paniekeer buttonmash wat ik doe
Wel leuk dat je als je verslagen word kan kiezen om op te geven of nog eens te proberen. Heb hem uiteindelijk wel verslagen.
Vind de game ook lekker rustig, er is ontzettend veel te doen maar omdat alles niet zo snel op je afkomt overvalt het me niet.
Oh en het is leuk om al de beesten die ik heb gevangen los te laten in slaapkamers enzo.
quote:
HDR is puur voor het contrast en scherpere kleuren en zulks, dat heeft verder geen enkel effect op de performance.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:36 schreef Cod_player het volgende:
Ik heb trouwens de gewone ps5. Ik las dat je dan het beste als je het spel speelt je instellingen op ps5 hdr mode ofzo uit kon zetten? Heb wel een prima tv
Er was wat discussie over wat de beste instelling zou zijn om het spel mooi te hebben. Veel mensen zeiden turn of "enable 120 Hz mode"quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
HDR is puur voor het contrast en scherpere kleuren en zulks, dat heeft verder geen enkel effect op de performance.
Geen idee wat je ermee bedoelt
Ah, VRRquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:28 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Er was wat discussie over wat de beste instelling zou zijn om het spel mooi te hebben. Veel mensen zeiden turn of "enable 120 Hz mode"
LG OLED55C16LAquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah, VRR
Heb jij een tv die 120Hz heeft, of wat misschien makkelijker op te zoeken is, HDMI 2.1
Ah, de C1.quote:
Ja dat is echt heel vet iddquote:Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef Divje het volgende:
Je kunt bomen vastpakken met die axiom force, de boom naar je toe buigen en jezelf lanceren
Ik heb dat punt niet nog een keertje gehaald tot nu toe, maar elke battle waar ik verslagen werd kon ik of met een specifiek item mezelf weer tot leven wekken, of hij respawnde me ergens op een dichte afstand van de plek af waar ik dood ben gegaan zodat ik het opnieuw kan proberen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:34 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Kan je als je verslagen wordt, en ervoor kiest het niet opnieuw te proberen en op te geven, het op een later moment nog eens proberen ?
Ik heb ook een gewone PS5 en niet zon bijzondere tv en het ziet er erg mooi allemaal uitquote:Op woensdag 25 maart 2026 19:36 schreef Cod_player het volgende:
Ik heb trouwens de gewone ps5. Ik las dat je dan het beste als je het spel speelt je instellingen op ps5 hdr mode ofzo uit kon zetten? Heb wel een prima tv
Ik wist niet eens dat dat ding uit kan en weet al helemaal niet met welke knop combo dat moetquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:24 schreef StateOfMind het volgende:
Tip: hou altijd je lantaarn aan, ook overdag.
Dan zie je namelijk dingen in de buurt die anders niet ziet.
Op PS5 D-pad naar links en dan over de lantaarn hoveren en dan loslaten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat ding uit kan en weet al helemaal niet met welke knop combo dat moet
Omg dankje!!!!quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op PS5 D-pad naar links en dan over de lantaarn hoveren en dan loslaten.
Klepje van helm open en dicht idem.
Weet jij toevallig nog hoe/waar je die quest van dat geneesvrouwtje, met dat huisje met die martel kelder, gekregen hebt?quote:
Als je dpad links inhoudt krijg je een radial menuquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat ding uit kan en weet al helemaal niet met welke knop combo dat moet
Spuit 11quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als je dpad links inhoudt krijg je een radial menu
Ik heb hem iig op quality staan en merk verder geen rare dingen als framedrops ofzo. Verder 120 uitstaan in systeeminstellingen ps5.quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:43 schreef Cod_player het volgende:
Maar vroeg me af wat de beste instellingen zijn om het spel zo mooi mogelijk te laten draaien op de base ps5.
Veel verder dan 30fps kan je ook niet gaanquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:39 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ik heb hem iig op quality staan en merk verder geen rare dingen als framedrops ofzo. Verder 120 uitstaan in systeeminstellingen ps5.
120Hz staat los van 30fps.quote:
Is volgens mij zelfs een knop voorquote:Op woensdag 25 maart 2026 23:13 schreef MMaRsu het volgende:
Ik las dat je schijnbaar boven in de abyss ook gewoon verder kan na de intro ???
Dat huis had ik toevallig gevonden, was niet deel van de quest.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Weet jij toevallig nog hoe/waar je die quest van dat geneesvrouwtje, met dat huisje met die martel kelder, gekregen hebt?
De wereld is echt schitterend.quote:Op donderdag 26 maart 2026 07:20 schreef Scrummie het volgende:
Gister in het uurtje dat ik had een beetje lopen exploren. Oude ruines
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik de komende tijd wel meer plaatjes ga posten
Die vecht dude is Matthias waarschijnlijk?quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:14 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Haha die is echt helemaal in het begin, in het eerste dorp, buiten het kasteel. Denk dat als je terug gaat hij er nog wel staat.
Overigens, ik was een missie aan het doen voor een geneesvrouw ofzo, en ik loop door dat bos heen, staat er een super schattig huisje, ik dat huis in, overal bloed en sleepsporen, kom ik de 2e kamer in, gewoon hinderlaag en in de kelder een dikke torture kelder
Laatste keer dat ik zo iets in een game zag was RDR2
Haha ja klopt, wist niet dat die via de main quest was hahaquote:Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die vecht dude is Matthias waarschijnlijk?
Hele stad ondersteboven gekeerd, maar niks gevonden.
Dus even opgezocht, en die Matthias die kom je pas tegen na een bepaalde main quest, die ik nog moet doen![]()
Heb na aankomst in de stad alleen maar andere dingen gedaan.
Fijn zeg! Veel plezier!!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:21 schreef Cod_player het volgende:
Als het goed is ligt ie straks in de brievenbus en bewindvoerder heeft goedgekeurd dat ik hem niet terug hoef te sturen.
Zin in!
#metooquote:Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De wereldvis echt schitterend.
Kanniewachtennie tot ik vanavond weer verder kan.
duw anders gewoon die vuurhaard de deur uitquote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is blijkbaar gepatcht nu, er is telkens een guard beneden die je betrapt.
Aantal pogingen gedaan, nu 's nachts proberen.
Gelukt nu![]()
quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
duw anders gewoon die vuurhaard de deur uit
https://www.reddit.com/r/(...)m_content=whitespace
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Of met je zwaard , Links + rechtse mouse button tegelijk indrukken naast een boom om het om te laten vallen, vervolgens optillen, en de boom als wapen gebruiken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef Divje het volgende:
Doe ik zo min mogelijk, in alle games.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef Peejtur het volgende:
Stelen jullie alles wat los en vast zit? Ik niet omdat ik bang ben dat reputatie naar de haaien gaat. Maar daarintegen heb ik ook nooit veel geld ofzo.
Waar?quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:01 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb niet veel gestolen dat is niet nodig je kan heel veel bounties doen die geld opleveren, maar je hebt ook niet echt veel geld nodig heb ik het idee
Heb wel een gouden staaf uit een huis gejat
Lioncrest manorquote:
Heb redelijk wat toko's leeggeroofd maar de buit viel altijd tegen. Dan zit je in zo'n luxueuze hut alle kastjes bij langs te gaan en zelfs van die draaipuzzels op te lossen om een 'kluis' open te krijgen en dan zit er kaarsvet en een wasbeerhuid inquote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef Peejtur het volgende:
Stelen jullie alles wat los en vast zit? Ik niet omdat ik bang ben dat reputatie naar de haaien gaat. Maar daarintegen heb ik ook nooit veel geld ofzo.
Hebbes en opgepakt. Maar goud mocht ik houdenquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Lioncrest manor
Check bij de vuurhaard
Ja joh gewoon in de oude prison wallet gedouwt natuurlijkquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:57 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Hebbes en opgepakt. Maar goud mocht ik houden
Dat is toch netjesquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:57 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Hebbes en opgepakt. Maar goud mocht ik houden
SPOILER: gameboss spoiledOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Klopt, de keybind voor Muis+ keyboard spelers is "X"quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op PS5 D-pad naar links en dan over de lantaarn hoveren en dan loslaten.
Klepje van helm open en dicht idem.
Hagedissen zijn ook zeer realistisch gemaakt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Dieren zijn ook enorm mooi gemaakt
Ook, of juist vooral, kleine dieren zoals katten, konijnen, wasberen, eenden en zo.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:54 schreef summer2bird het volgende:
SPOILER: gameboss spoiledOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Excavatron. Belachelijke boss ja, dat was wel zo'n moment dat ik dacht jezus welke stagiaire heeft deze mechanics ontwikkeld. Als je googlet vind je ook megaveel lui ragenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg die baas in die kleipit ofzo niet verslagen. Ben al best sterk en kan veel aan. Zoals die verdwijnende was in 1 keer verslagen. Maar deze lukt me niet met die boren als handen. Dit weekend maar weer proberen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:51 schreef Peejtur het volgende:
Zelfs met behulp van youtube en Rhoninshield niet. Zucht.
SPOILER: Excavatron stratsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
En?quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:55 schreef Cod_player het volgende:
Grrrrr. Volgens postnl zou ie om half 3 in mijn brievenbus zijn bezorgd. Bol stuurt ook mail met je pakket ligt in brievenbus. Maar mn brievnebus is leeg (ben net naar beneden gelopen wou hem eruit halen). Bij buren ligt ie niet. Post nl zegt dat ik nog een werkdag moet wachten
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:52 schreef Divje het volgende:
[..]Oh dat verklaard het hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 22:59 schreef summer2bird het volgende:
Voor de mensen die van Lord of the rings houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze game
De gamewereld
Zo rijk en bomvol dingen die je misschien nooit zult vinden
Was op een gegeven moment met een zeer vroege (al heb ik 15 uur op de teller) quest waar ik voor een boer op zoek moest naar zijn koeien.
Quest afgerond.
Maar toen herinnerde ik mij dat hij het over een steen uit de lucht had, die zijn huis verwoest had.
En ik wist nog ongeveer waar dat was.
En ik vond een blok in het kapotte huis.
En er stond een hijskraan naast.
Ik ging nergens van uit, maar je kunt die dus gewoon bedienen![]()
![]()
Kon hem alleen niet pakken, dus ik vermoed dat er een quest aan vast zit.
Voor de game uit kwam was men bang dat Pearl Abyss té ambitieus was en ze teveel hooi op de vork hadden genomen, en ze alles nooit waar konden maken.
Maar dat konden ze dus wel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Hij lag vandaag in de bus! Geïnstalleerd en alles maar was te moe om gefocust te gamen dus vandaag lekker heel de dag gaan spelen! Ben benieuwdquote:
Goed te horenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 01:15 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Hij lag vandaag in de bus! Geïnstalleerd en alles maar was te moe om gefocust te gamen dus vandaag lekker heel de dag gaan spelen? Ben benieuwd
Inmiddels gelukt? Mijn vorige uitleg was niet volledig, hij heeft 2 verschillende moves waarbij hij de grond in boort. Bij de ene krijg je een duidelijke indicator te zien (zwaard knippert rood), dáár moet je blinding flash gebruiken om 'm te stunnen. Bij zijn andere graaf-move (geen knipperend rood zwaard) gebruik je force palm om hem te stunnen. Verder is die move waarbij hij beide boren in de grond drukt en op je af rent de beste window om damage te doen (doet 'ie heel vaak).quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg die baas in die kleipit ofzo niet verslagen. Ben al best sterk en kan veel aan. Zoals die verdwijnende was in 1 keer verslagen. Maar deze lukt me niet met die boren als handen. Dit weekend maar weer proberen.
Nog niet kunnen spelen. Hopelijk vanavond even.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Inmiddels gelukt? Mijn vorige uitleg was niet volledig, hij heeft 2 verschillende moves waarbij hij de grond in boort. Bij de ene krijg je een duidelijke indicator te zien (zwaard knippert rood), dáár moet je blinding flash gebruiken om 'm te stunnen. Bij zijn andere graaf-move (geen knipperend rood zwaard) gebruik je force palm om hem te stunnen. Verder is die move waarbij hij beide boren in de grond drukt en op je af rent de beste window om damage te doen (doet 'ie heel vaak).
Gisteren een oude save geladen om 'm nog een paar keer te proberen. Heb 'm meermaals compleet afgedroogd maar hij lijkt die tweede graaf-move ook nauwelijks meer te doen. Heb 't idee dat 'ie inmiddels ook generfd is? Hieronder 2x no hit, met soul spear in 48 seconden neer (kan nog veel sneller met goede RNG). In tweede filmpje met 2H sword zie je dat ik 4 of 5x blinding flash finisher doe en het is afgelopen (en dat was met een zwak wapen, 18 DMG ofzo)
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Met photo mode gemaakt? Of hoe krijg je die interface weg?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:54 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yes, photo mode. Kan niet wachten tot die uit beta is, alleen met photomode kan ik in zo’n wereld al uren bezig zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:19 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Met photo mode gemaakt? Of hoe krijg je die interface weg?
Spel is gruwelijk mooi gemaakt.
Je kunt in principe overal komen zonder te vechten, althans in de startregio, die groot is.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:51 schreef Momo het volgende:
Kun je lekker de map ontdekken zonder te hoeven vechten? Of moet je net zelf er achter komen waar je wel en niet kan lopen op een bepaald level?
L1quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:13 schreef Cod_player het volgende:
Hoe blok je tijdens gevechten? Heb geen tutorial gezien
Dus pijltje naar beneden? Target lock is L1?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
L1
Target lock D-pad naar beneden.
Ohhh kijk top, dankjewelquote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
Voor alle, standaard, controls:
Die staan onder Others en dan Guide.
Nee hoort zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:20 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Dus pijltje naar beneden? Target lock is L1?
Damn voel me echt een noob. Is het erg dat ik door de eerste boss ben doodgegaan? Kon niet overneiuw proberen verhaal ging verder
Block is L1, target lock pijltje naar beneden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:20 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Dus pijltje naar beneden? Target lock is L1?
Damn voel me echt een noob. Is het erg dat ik door de eerste boss ben doodgegaan? Kon niet overneiuw proberen verhaal ging verder
Vergeet niet om heel vaak te savenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:37 schreef Cod_player het volgende:
Tot nu toe echt heel tof. Zoveel te doen en te zien.
Voor reviews moet je nooit op IGN af gaan.quote:Op zondag 29 maart 2026 03:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Echt een geweldige game, ik snap echt niet dat IGN crimson desert een 6 geeft.
Enorme wereld met schitterende graphics, toffe combat, leuke boss fights, dynamisch weersysteem, heel veel te doen, veel interessante side quests, heel veel te ontdekken, dieren die heel realistisch en tof zijn gemaakt. Super lange play length, wat wil je nou nog meer.
Deze game verveelt geen moment, al 30 uur erop zitten, en nog steeds in het eerste gebied geloof ik.
Dit is gewoon een GotY contender.
Ik ga normaal altijd op reviews af, blij dat ik dat bij deze game niet gedaan hebquote:Op zondag 29 maart 2026 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor reviews moet je nooit op IGN af gaan.
Je bent in de buurt, ik ben in hoofdstuk 6 en daar werd ik ver van huis aardig in de pan gehakt. Toen maar besloten om de main quest even te pauzeren en erop uit te gaan in het starters gebied.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:33 schreef summer2bird het volgende:
En ik ben in hoofdstuk 5
Wel benieuwd wanneer het verhaal buiten de begin regio gaat leiden haha
IGN is over het algemeen best consistent en gaat niet altijd mee met de hype. Hun scores liggen vaak wat lager en daar kan ik me meestal wel in vinden, maar een 6 voor CS voelt gewoon veel te laag.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
Voor reviews moet je nooit op IGN af gaan.
Echt het ouderwetse Skyrim gevoel.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:35 schreef RaXz het volgende:
50 uur op de teller en ik ben nog nauwelijks buiten het starter gebied geweest. En vaak een hoop van plan om te doen maar ondertussen steeds andere dingen aan het doen of iets ergens zien waar ik even moet kijken. Voor nu maar even met de main quest gestopt exploren en sidequesten.
Vanavond nog van plan om m'n huis in te richten, daar heb ik nog helemaal niks mee gedaan. Ik moet ook nog beginnen met vissen, ook nauwelijks gedaan want veel te druk met andere dingen.
Deze game heeft jaren geleden al mijn interesse gewekt, en toen eenmaal een release window bekend was, heb ik bewust zo min mogelijk gekeken en gelezen over deze game, om er zo blanco mogelijk in te gaan.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ga normaal altijd op reviews af, blij dat ik dat bij deze game niet gedaan heb
Is vissen inmiddels gefixed? Dat was echt zwaar klote, iig met muis + keyboard.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:26 schreef StateOfMind het volgende:
Was op weg naar een nieuwe main quest, met een tent icoontje, dus ik vermoed dat dat voor het kamp is.
Maar ik kan nu ook ergens gaan vissen, en ook iets met een heks.
En ook de House Roberts quest nog niks aan gedaan.
Zoveel te doen
😱quote:Op zondag 29 maart 2026 21:50 schreef Momo het volgende:
Vandaag begonnen met spelen, lekker in het begin dorpje rond loeren, had al een kelder met vuurmagie gevonden.
Geen idee, was onderweg weer afgeleidquote:Op zondag 29 maart 2026 21:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Is vissen inmiddels gefixed? Dat was echt zwaar klote, iig met muis + keyboard.
Ik heb ook nog een xbox controller, maar ben gewend om met M+K te spelen in bijna elke game.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geen idee, was onderweg weer afgeleid
Speel het op de PS5 Pro, dus sowieso geen last van muis en toetsenbord problemen.
Net gevist, heel goed te doen met een controller.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een xbox controller, maar ben gewend om met M+K te spelen in bijna elke game.
quote:Op zondag 29 maart 2026 22:04 schreef -Deluzion- het volgende:
Het zijn inderdaad de kleine details die dit spel zo goed maken. Zo gaf ik een hond een stuk vlees, maar ineens griste een zwerver het weg en rende ermee vandoor, lol
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 20:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Excavatron. Belachelijke boss ja, dat was wel zo'n moment dat ik dacht jezus welke stagiaire heeft deze mechanics ontwikkeld. Als je googlet vind je ook megaveel lui ragen
[..]Verslagen met deze tips. Thanks. Daarna uur bezig geweest met hakken om quarry te bevrijden. En meerdere keren ontploffen omdat ik ton met x over het hoofd zag.....SPOILER: Excavatron stratsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Karin Quarry toevallig?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:55 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Verslagen met deze tips. Thanks. Daarna uur bezig geweest met hakken om quarry te bevrijden. En meerdere keren ontploffen omdat ik ton met x over het hoofd zag.....
Na de Tutorial voor moves begin je toch bij een dorpje/kasteel? Of is dat anders voor iedereen? Ik speel op PC.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
😱
In het stadje zelf?
Heb ik nog niet gevonden
Waar speel je op?
Als je na de tutorial bij dat kasteel komt, ben je volledig vrij om te doen wat je zelf wil, en er is zoveel te ontdekken wat nergens aangegeven staat, dat wat de een heel snel vindt, de ander pas na tientallen of honderden uren, of zelfs helemaal niet, vindtquote:Op zondag 29 maart 2026 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Na de Tutorial voor moves begin je toch bij een dorpje/kasteel? Of is dat anders voor iedereen? Ik speel op PC.
Ik ook, voelt een beetje als WoW, 21 jaar geleden, maar dan de single player versie variant.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Deze game heeft jaren geleden al mijn interesse gewekt, en toen eenmaal een release window bekend was, heb ik bewust zo min mogelijk gekeken en gelezen over deze game, om er zo blanco mogelijk in te gaan.
Die Excavatron ofzo. Voor een sidequest. En stats zal ik straks even naar kijken.quote:Op zondag 29 maart 2026 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Karin Quarry toevallig?
Die kwam ik daarstraks tegen.
Welk armour en welk Refinement level heb je?
Ik gebruik mijn preorder armour set, die standaard level 3 is, en heb alleen mijn zwaard zelf geupgrade naar level 3.
En tot nu toe heb ik Mattias en Hornsplitter verslagen zonder problemen.
En ik kwam gisteren ook een heks tegen, waar je Abyss Gear kunt toevoegen aan wapens en gear, en ze kunt extracten, indien aanwezig, uit verkregen niet gebruikte gear.quote:Op maandag 30 maart 2026 06:36 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Die Excavatron ofzo. Voor een sidequest. En stats zal ik straks even naar kijken.
Ja dat is ontzettend cringe, dat doen ze op meer plekken waar je lui moet bevrijden of % enemies moet killen. Zetten ze overal explosive barrels neer die je insta-killen als je er tegenaan slaatquote:Op zondag 29 maart 2026 22:55 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Verslagen met deze tips. Thanks. Daarna uur bezig geweest met hakken om quarry te bevrijden. En meerdere keren ontploffen omdat ik ton met x over het hoofd zag.....
quote:Op maandag 30 maart 2026 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ik kwam gisteren ook een heks tegen, waar je Abyss Gear kunt toevoegen aan wapens en gear, en ze kunt extracten, indien aanwezig, uit verkregen niet gebruikte gear.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kamp lvl 100 nu, al m'n homies aan het werk voor een steady supply, en rij af en aan met m'n huifkar naar de Golden Leaf trading post met Silk (als de koers goed is)
En moet even wat gold farmen zodat ik die gold bars kan craften voor wat investeringen.
Daarna verder met de story, chapter VI nu
Na 60 uur ofzo ook afscheid genoemen van m'n Hwandonu slacht ik met de Righteous Verdict
Die fight was idd mooiquote:Op maandag 30 maart 2026 11:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dat is ontzettend cringe, dat doen ze op meer plekken waar je lui moet bevrijden of % enemies moet killen. Zetten ze overal explosive barrels neer die je insta-killen als je er tegenaan slaatfking lame
Overigens moet ik zeggen dat er (i.t.t. die Excavatron debiel) ook wel echt toffe bosses in de game zitten.
Staglordgeweldig gevecht
en die Crow ook wel
oh ah toma toma vem vem vem vem
Ik wissel best veel af qua wapens, heb gister ook twee volledige in-game dagen gespendeerd aan het farmen van iron/copper/bloodstone om m'n hele arsenaal iig tot een zeker niveau te kunnen upgradenquote:Op maandag 30 maart 2026 11:55 schreef Divje het volgende:
Na 60 uur ofzo ook afscheid genoemen van m'n Hwandonu slacht ik met de Righteous Verdict
Wissel ook af met een speer inderdaad, gebruik die Alfonso Spear, heb nog geen betere gevondenquote:Op maandag 30 maart 2026 12:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik wissel best veel af qua wapens, heb gister ook twee volledige in-game dagen gespendeerd aan het farmen van iron/copper/bloodstone om m'n hele arsenaal iig tot een zeker niveau te kunnen upgradenEnne, ik vond het gewoon leuk om te doen. Beetje met m'n pikhouweel rotsachtig gebied afstruinen met een lekker zonnetje erbij.
De speren zijn toch wel meester hoor. Heb ook best lang met Hwando gespeeld maar de speren zijn gewoon beter. Misschien niet per se qua rauwe damage, maar véél betere movset, meer bereik, en sneller. De R1/RB met een speer (zo'n triple stab) is razendsnel en heeft mega reach. Dual axes/dual swords is leuk om mee te spelen maar legt het af in effectiviteit, wmb.
Leuk voorbeeld was Staglord, paar keer geprobeerd met m'n Hwando (34dmg) en daarna met m'n spear of righteousness (24dmg). Met de speer ging véél sneller en doet ook meer stamina/poise damage
Ja Nature's Echo is mega OP, gewoon alle attacks 2x. Meeste mobs zijn prima te doen (blinding flash finisher is nog steeds goated), hoewel die beren wel echt extreem veel HP hebben. Dat is niet normaal hoe lang je daar op moet inhakken voordat ze omvallen. Archers zijn irritant maar niet gevaarlijkquote:Op maandag 30 maart 2026 12:21 schreef Divje het volgende:
Die Abyss gears met een special attack bovenop een standaard attack moet je echt niet overslaan trouwens. En de spirit Shadow Skills die de attacks dupliceren. Die Demenisse guys zijn wat makkelijker geworden nu
Al word ik soms nog helemaal leip geslagen als er ineens 24 om me heen staan
Op de PS5 iig kun je de subtitles en de HUB en UI (gebakken uitjesquote:Op maandag 30 maart 2026 13:51 schreef vosss het volgende:
Vraagje over dit op de XSX:
Kan je de letters van ondertiteling maar ook andere onscreen teksten groter maken in dit spel?
Nu heb ik wel een 100 inch scherm, maar met dat ene oog wat naar de kloten is merk ik dat het toch lastig/vaak te kleine letters zijn bij veel games.
Niet dat ik het niet versta, maar Engelse subs/teksten erij vind ik altijd erg handig.
Veel games kan dat niet bij, dus vroeg me af hoe het bij deze is en dan specifiek op de xbox series X.
Iemand?
Ja aanpassen ok, maar kan het ook GROOT!quote:Op maandag 30 maart 2026 13:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op de PS5 iig kun je de subtitles en de HUB en UI (gebakken uitjes) aanpassen, dus ik denk dat die opties ook voor de Series X gelden.
Op large komt er gewoon een mannetje bij.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Standaard, met Hub/ui op 100%
[ link | afbeelding ]
Large, met Hub/ui op 100%
[ link | afbeelding ]
55" oled, op zo'n 1,80 meter van de televisie vandaan.
@:Vosss
quote:Op maandag 30 maart 2026 14:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op large komt er gewoon een mannetje bij.
Ik zie geen verschil.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:07 schreef StateOfMind het volgende:
Standaard, met Hub/ui op 100%
[ link | afbeelding ]
Large, met Hub/ui op 100%
[ link | afbeelding ]
55" oled, op zo'n 1,80 meter van de televisie vandaan.
@:Vosss
In het echt is er wel goed zichtbaar verschilquote:
Iemand hier toevallig een idee van?quote:Op maandag 30 maart 2026 15:00 schreef Peejtur het volgende:
Wanneer kun je de kar achter het paard krijgen?
quote:Op maandag 30 maart 2026 20:50 schreef StateOfMind het volgende:
Excavator boss neer in de eerste poging @:Peejtur
Het loont dus zeker wel om je gear en wapens te refinen naar minimaal level 3, en eventueel wat Abyss Gears te hebben.
Tijdens het gevecht wel een hoop gebakken biefstukken op, stuk of 10
Vond de Quarry ontdoen van alle bandit vervelender, bijna uur over gedaan.quote:
Heb nu een uur of 30 gespeeld, maar nog steeds niet gevondenquote:Op zondag 29 maart 2026 21:50 schreef Momo het volgende:
Vandaag begonnen met spelen, lekker in het begin dorpje rond loeren, had al een kelder met vuurmagie gevonden.
Bij de velden met gewassen, daar staan van die kleine houten hutjes, bij 1 daarvan kun je naar beneden.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb nu een uur of 30 gespeeld, maar nog steeds niet gevonden
Weet je nog waar je die ongeveer hebt gevonden in Hernand, dat begin stadje?
Die kun je gewoon overal op de map vinden? Of bedoel je wat anders? Ik heb al een heleboel paard-en-wagens zien rondrijden of stilstaan. Kun je gewoon op klimmen en wegrijden. Is wel pittig besturen.quote:
Thanks, zal straks eens zoeken.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de velden met gewassen, daar staan van die kleine houten hutjes, bij 1 daarvan kun je naar beneden.
Is dat niet gewoon een guide entry? Die poppen ook op. Ik herken 'm niet iigquote:Op maandag 30 maart 2026 23:08 schreef StateOfMind het volgende:
Soms snap ik er geen jota van.
Heb het kamp unlocked, en kreeg oa de melding dat ik een nieuwe Skill verkregen heb, Scales Effect heet die skill.
Maar ik kan die nergens terugvinden, of wat het is of doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Is dat die ruimte mee vuur uit de muren?quote:Op maandag 30 maart 2026 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de velden met gewassen, daar staan van die kleine houten hutjes, bij 1 daarvan kun je naar beneden.
Yes, ik zat in Chapter 1 dus kon er ook niet iets mee. Maar het was ongeveer het eerste waar ik tegen aan liep toen ik het dorp ging verkennen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 00:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat die ruimte mee vuur uit de muren?
En beneden een glimmende muur waar je aangevallen wordt door een soort spinnen met een tegel bovenop?
Dat is de enige houten hut die ik bij de velden met gewassen kon vinden waar ik naar beneden kon via een trapdoor.
Ik kon echter met geen mogelijkheid die muur slopen, ook niet met Axiom Force.
Wellicht dat ik nog een bepaalde Skill mis daarvoor?
Zit net in Chapter 3 nadat ik het kamp heb gekregen.
*kijkt op klok 😱, morgen maar verder.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Yes, ik zat in Chapter 1 dus kon er ook niet iets mee. Maar het was ongeveer het eerste waar ik tegen aan liep toen ik het dorp ging verkennen.
Mijn pics zijn base PS5 in elk geval. Ik hoop vanavond/morgen weer wat meer te spelen en normaal gesproken geeft dat wel weer screenshots.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:05 schreef vosss het volgende:
Doe eens wat meer pics posten hier en zeg er dan ook ff meteen bij of het ps(pro) xbox s/x of pc is.
Bedankt alvast
Bedankt, maar niet bedankt!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:10 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
PS5 Pro
[ afbeelding ]
Pc
[ afbeelding ]
Xbox Series X
Deze comment slaat wmb de spijker op z'n kop: de hele Crimson Desert sandbox is geweldig, je kunt je urenlang vermaken zonder iets wezenlijks te doen. Maar het verhaal, de NPC's, de interacties/dialogen voelen zo raar, statisch aan. Interacties met NPC's voelen ook allemaal een beetje awkward, nauwelijks diepgang in de gesprekken, in de quests, iedere NPC heeft dezelfde 'quirky' animaties... Gisteren moest ik bijv. een kiln/oven repareren met die Axiom rope. Best leuk om te doen, het werkt 'mechanisch' allemaal hartstikke goed. Maar waarom? Context? Verhaal? Het is echt gameplay reigns supreme, motivatie waarom je dingen doet is er nauwelijks.quote:Yeah. As I’ve said elsewhere I’m really enjoying the unending grab bag of gameplay mechanics.
But what he’s saying about the basically broken process of story telling rings true. Kliff is basically a one note caricature that just gruffly says yes, no and the odd sentence.
It doesn’t connect me to him in any way really.
In this instance gameplay beats story. But that’s because story is broken.
Wel eerlijk.quote:Pearl Abyss CEO Heo Jin‑young has publicly acknowledged that the story fell short and that the studio consciously prioritized gameplay over narrative depth.
In a shareholder Q&A, he stated:
“I sympathize with the disappointment users feel regarding the story… ultimately, we focused on strengthening the gameplay, which is what we do best.” [vice.com], [forbes.com]
Ik heb gelukkig niet jaren zitten wachten op deze game voor een goed verhaal, wat dat betreft zag ik het meer als een fantasy sandbox game. Het verhaal is dan meer een leuke bonus, en persoonlijk vind ik het verhaal tot nu toe prima, het is maar net met wat voor een mindset je het spel speelt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:41 schreef StateOfMind het volgende:
Dat dacht ik gisterenavond nog, dat als er een beter verhaal achter zat, het dan wel eens The Witcher 3 zou kunnen onttronen als mijn favoriete game aller tijden.
Maar sowieso wel top 5 materiaal vwb mijn GOAT 🐐
Hoeveel uur nu op de teller?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:24 schreef RaXz het volgende:
Mijn eerste siege achter de rug, het deed mij erg veel denken aan Dynasty Warriors. En nu eindelijk verder dan Hernand, Oongka is nu ook aanwezig maar ik denk niet dat ik hem veel ga gebruiken of punten in ga investeren. Misschien maar eens proberen om te sidequesten met hem als follower.
Nu maar eens rondneuzen in het nieuwe gebied.
Ik net 30 en gisteravond pas het kamp unlocked.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:41 schreef RaXz het volgende:
[..]
60 uur![]()
Het is net of ik White Orchard uit ben, maar dan een stuk extremer.
Maar fixed 6× framegen zou wél moeten werken. Ik ga het straks even testen, ook om te kijken hoe het zit met de latency. Ik verwacht dat ze die flink hebben verlaagd.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:05 schreef MMaRsu het volgende:
Dynamic framegen werkt nog niet met Crimson Desert afaik.
Ik zou 6x framegen ook.nooit aanraden tenzij je van een enorm hoge input lag houdt
Wat is je base fps zonder fg ?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Wow, ik weet niet hoe Nvidia het flikt maar ik heb 6× framegen geprobeerd, en ik voel geen enkele input lag, ook geen ghosting en artifacts zichtbaar, gamechanger dit voor monitors met hoge refreshrate.
Omgquote:Op woensdag 1 april 2026 11:43 schreef Divje het volgende:
Alle bounties gedaan in Hernand en er dan pas achter komen dat je ze ook achterop je paard kan leggen ipv dragen op je schouder
M'n L1 button word wel overmatig gebruikt deze game
De meeste heb ik gevangen omdat ik het nogal verdacht vond dat die NPC ineens begon te rennenquote:Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Omg
Ik moet nog 1 bounty maar weet niet waar die hangt :/
Hoe dan???quote:Op woensdag 1 april 2026 11:43 schreef Divje het volgende:
Alle bounties gedaan in Hernand en er dan pas achter komen dat je ze ook achterop je paard kan leggen ipv dragen op je schouder
Als je 'm op je schouder hebt loop je naar het achterste van je paard en druk je op L1 en dan krijg je de 'Load' optiequote:
Je moet ze tackelen en dan een paar ferme tikken geven, en daarna bindt je ze vanzelf vast.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:24 schreef Momo het volgende:
Ik moet nog mijn eerste bounty doen hier, maar moet je ze lasso-en en levend afleveren net als in Red Dead? Fijn dat ze mee kunnen op het paard
Dank!quote:Op woensdag 1 april 2026 11:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Als je 'm op je schouder hebt loop je naar het achterste van je paard en druk je op L1 en dan krijg je de 'Load' optie
Dus het kan toch.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:43 schreef Divje het volgende:
Ik vind dat Crimson Desert het meest lijkt op RDR2, maar met iets minder realistische mechanics. In mindere mate doet het me ook denken aan The Witcher 3.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:41 schreef RaXz het volgende:
[..]
60 uur![]()
Het is net of ik White Orchard uit ben, maar dan een stuk extremer.
En Zelda Breath of the Wildquote:Op woensdag 1 april 2026 21:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind dat Crimson Desert het meest lijkt op RDR2, maar met iets minder realistische mechanics. In mindere mate doet het me ook denken aan The Witcher 3.
Toffe movequote:Op woensdag 1 april 2026 15:01 schreef RaXz het volgende:
[..]
Dus het kan toch.![]()
Straks maar proberen.
Ook een leuke is dat je met stijl je wapen kan sheathen door snel twee keer achter elkaar op de sheath knop te drukken.
32 inchquote:Op donderdag 2 april 2026 00:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik zat net in een soort Grand Canyon achtig gebied in het spel, en echt… onvoorstelbaar mooie graphics. Op een 32-inch 4K OLED HDR scherm komt het zó indrukwekkend over. Ik heb dit niveau van visuele kwaliteit nog nooit eerder gezien, kreeg er bijna tranen van, zo mooi was het.
Datquote:
Hey ik heb zijn grotere broertje! LG GX 77quote:
Refine je gear tot level 3.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:52 schreef Scrummie het volgende:
Gisteravond eindelijk een poging gedaan om die Excavatron (of hoe heet die gozer) kapot te maken, maar dat ging niet zo goed! Ik merk dat ik nog veel moet leren. Dat hele kamp verder uitmoorden ging probleemloos, maar als ik wat wil dodgen of wat meer druk erop krijg ben ik zo dood.
Moet nog steeds terug naar hem, kijken of ik met een hijskraan die steen kan pakken uit zijn huis.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:20 schreef Divje het volgende:
Nu ik weet dat NPC's je hints/kleding/materialen geven als je hun trust maxed groet en gift ik iedereen die ik tegen kom
Die man waar een steen z'n huis had verwoest en waarvan al z'n koeien gestolen waren (Bremer) heb ik gemaxed en daarna kon ik een koe kopen voor m'n ranch. Shop owners krijgen extra inventory of je krijgt de mogelijkheid om hun spullen ook in je kamp te kopen
Soms zie je ook NPC's lopen met materialen, als je hun trust maxed kunnen ze je zelfs endgame materials geven![]()
Zoveel systemenquote:Op donderdag 2 april 2026 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Refine je gear tot level 3.
Il gebruik mijn preorder gear, wat standaard al level 3 Refined is.
Ge
Heb alleen mijn zwaard zelf moeten Refinen naar level 3.
Eerste poging meteen verslagen.
Wel een hoop grilled meat gegeten tijdens het gevecht.
En als je Hornsplitter verslagen hebt, kun je van zijn zwaard de Abyss Gears verwijderen en die op je eigen zwaard zetten.
Als je de heks gevonden hebt tenminste.
Dat scheelt echt enormquote:Op donderdag 2 april 2026 12:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zoveel systemenMaar dank voor de tips, ik las je post eerder al een keer over de preorder gear, die had ik nog niet eens geclaimed maar daarna dus wel dus hoera! Stap 1. Die heks heb ik idd ook maar geen idee nog wat ik ermee moest, dat dus lol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |