#metooquote:Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De wereldvis echt schitterend.
Kanniewachtennie tot ik vanavond weer verder kan.
duw anders gewoon die vuurhaard de deur uitquote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is blijkbaar gepatcht nu, er is telkens een guard beneden die je betrapt.
Aantal pogingen gedaan, nu 's nachts proberen.
Gelukt nu![]()
quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
duw anders gewoon die vuurhaard de deur uit
https://www.reddit.com/r/(...)m_content=whitespace
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Of met je zwaard , Links + rechtse mouse button tegelijk indrukken naast een boom om het om te laten vallen, vervolgens optillen, en de boom als wapen gebruiken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef Divje het volgende:
Je kunt bomen vastpakken met die axiom force, de boom naar je toe buigen en jezelf lanceren
Doe ik zo min mogelijk, in alle games.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef Peejtur het volgende:
Stelen jullie alles wat los en vast zit? Ik niet omdat ik bang ben dat reputatie naar de haaien gaat. Maar daarintegen heb ik ook nooit veel geld ofzo.
Waar?quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:01 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb niet veel gestolen dat is niet nodig je kan heel veel bounties doen die geld opleveren, maar je hebt ook niet echt veel geld nodig heb ik het idee
Heb wel een gouden staaf uit een huis gejat
Lioncrest manorquote:
Heb redelijk wat toko's leeggeroofd maar de buit viel altijd tegen. Dan zit je in zo'n luxueuze hut alle kastjes bij langs te gaan en zelfs van die draaipuzzels op te lossen om een 'kluis' open te krijgen en dan zit er kaarsvet en een wasbeerhuid inquote:Op donderdag 26 maart 2026 20:39 schreef Peejtur het volgende:
Stelen jullie alles wat los en vast zit? Ik niet omdat ik bang ben dat reputatie naar de haaien gaat. Maar daarintegen heb ik ook nooit veel geld ofzo.
Hebbes en opgepakt. Maar goud mocht ik houdenquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Lioncrest manor
Check bij de vuurhaard
Ja joh gewoon in de oude prison wallet gedouwt natuurlijkquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:57 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Hebbes en opgepakt. Maar goud mocht ik houden
Dat is toch netjesquote:Op donderdag 26 maart 2026 21:57 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Hebbes en opgepakt. Maar goud mocht ik houden
SPOILER: gameboss spoiledOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Klopt, de keybind voor Muis+ keyboard spelers is "X"quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op PS5 D-pad naar links en dan over de lantaarn hoveren en dan loslaten.
Klepje van helm open en dicht idem.
Hagedissen zijn ook zeer realistisch gemaakt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Dieren zijn ook enorm mooi gemaakt
Ook, of juist vooral, kleine dieren zoals katten, konijnen, wasberen, eenden en zo.
quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:54 schreef summer2bird het volgende:
SPOILER: gameboss spoiledOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh ah toma toma vem vem vem vem
Excavatron. Belachelijke boss ja, dat was wel zo'n moment dat ik dacht jezus welke stagiaire heeft deze mechanics ontwikkeld. Als je googlet vind je ook megaveel lui ragenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg die baas in die kleipit ofzo niet verslagen. Ben al best sterk en kan veel aan. Zoals die verdwijnende was in 1 keer verslagen. Maar deze lukt me niet met die boren als handen. Dit weekend maar weer proberen.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:51 schreef Peejtur het volgende:
Zelfs met behulp van youtube en Rhoninshield niet. Zucht.
SPOILER: Excavatron stratsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
En?quote:Op donderdag 26 maart 2026 16:55 schreef Cod_player het volgende:
Grrrrr. Volgens postnl zou ie om half 3 in mijn brievenbus zijn bezorgd. Bol stuurt ook mail met je pakket ligt in brievenbus. Maar mn brievnebus is leeg (ben net naar beneden gelopen wou hem eruit halen). Bij buren ligt ie niet. Post nl zegt dat ik nog een werkdag moet wachten
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:52 schreef Divje het volgende:
[..]Oh dat verklaard het hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 22:59 schreef summer2bird het volgende:
Voor de mensen die van Lord of the rings houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze game
De gamewereld
Zo rijk en bomvol dingen die je misschien nooit zult vinden
Was op een gegeven moment met een zeer vroege (al heb ik 15 uur op de teller) quest waar ik voor een boer op zoek moest naar zijn koeien.
Quest afgerond.
Maar toen herinnerde ik mij dat hij het over een steen uit de lucht had, die zijn huis verwoest had.
En ik wist nog ongeveer waar dat was.
En ik vond een blok in het kapotte huis.
En er stond een hijskraan naast.
Ik ging nergens van uit, maar je kunt die dus gewoon bedienen![]()
![]()
Kon hem alleen niet pakken, dus ik vermoed dat er een quest aan vast zit.
Voor de game uit kwam was men bang dat Pearl Abyss té ambitieus was en ze teveel hooi op de vork hadden genomen, en ze alles nooit waar konden maken.
Maar dat konden ze dus wel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Hij lag vandaag in de bus! Geïnstalleerd en alles maar was te moe om gefocust te gamen dus vandaag lekker heel de dag gaan spelen! Ben benieuwdquote:
Goed te horenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 01:15 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Hij lag vandaag in de bus! Geïnstalleerd en alles maar was te moe om gefocust te gamen dus vandaag lekker heel de dag gaan spelen? Ben benieuwd
Inmiddels gelukt? Mijn vorige uitleg was niet volledig, hij heeft 2 verschillende moves waarbij hij de grond in boort. Bij de ene krijg je een duidelijke indicator te zien (zwaard knippert rood), dáár moet je blinding flash gebruiken om 'm te stunnen. Bij zijn andere graaf-move (geen knipperend rood zwaard) gebruik je force palm om hem te stunnen. Verder is die move waarbij hij beide boren in de grond drukt en op je af rent de beste window om damage te doen (doet 'ie heel vaak).quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg die baas in die kleipit ofzo niet verslagen. Ben al best sterk en kan veel aan. Zoals die verdwijnende was in 1 keer verslagen. Maar deze lukt me niet met die boren als handen. Dit weekend maar weer proberen.
Nog niet kunnen spelen. Hopelijk vanavond even.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Inmiddels gelukt? Mijn vorige uitleg was niet volledig, hij heeft 2 verschillende moves waarbij hij de grond in boort. Bij de ene krijg je een duidelijke indicator te zien (zwaard knippert rood), dáár moet je blinding flash gebruiken om 'm te stunnen. Bij zijn andere graaf-move (geen knipperend rood zwaard) gebruik je force palm om hem te stunnen. Verder is die move waarbij hij beide boren in de grond drukt en op je af rent de beste window om damage te doen (doet 'ie heel vaak).
Gisteren een oude save geladen om 'm nog een paar keer te proberen. Heb 'm meermaals compleet afgedroogd maar hij lijkt die tweede graaf-move ook nauwelijks meer te doen. Heb 't idee dat 'ie inmiddels ook generfd is? Hieronder 2x no hit, met soul spear in 48 seconden neer (kan nog veel sneller met goede RNG). In tweede filmpje met 2H sword zie je dat ik 4 of 5x blinding flash finisher doe en het is afgelopen (en dat was met een zwak wapen, 18 DMG ofzo)
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Met photo mode gemaakt? Of hoe krijg je die interface weg?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:54 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yes, photo mode. Kan niet wachten tot die uit beta is, alleen met photomode kan ik in zo’n wereld al uren bezig zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:19 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Met photo mode gemaakt? Of hoe krijg je die interface weg?
Spel is gruwelijk mooi gemaakt.
Je kunt in principe overal komen zonder te vechten, althans in de startregio, die groot is.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:51 schreef Momo het volgende:
Kun je lekker de map ontdekken zonder te hoeven vechten? Of moet je net zelf er achter komen waar je wel en niet kan lopen op een bepaald level?
L1quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:13 schreef Cod_player het volgende:
Hoe blok je tijdens gevechten? Heb geen tutorial gezien
Dus pijltje naar beneden? Target lock is L1?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
L1
Target lock D-pad naar beneden.
Ohhh kijk top, dankjewelquote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
Voor alle, standaard, controls:
Die staan onder Others en dan Guide.
Nee hoort zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:20 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Dus pijltje naar beneden? Target lock is L1?
Damn voel me echt een noob. Is het erg dat ik door de eerste boss ben doodgegaan? Kon niet overneiuw proberen verhaal ging verder
Block is L1, target lock pijltje naar beneden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:20 schreef Cod_player het volgende:
[..]
Dus pijltje naar beneden? Target lock is L1?
Damn voel me echt een noob. Is het erg dat ik door de eerste boss ben doodgegaan? Kon niet overneiuw proberen verhaal ging verder
Vergeet niet om heel vaak te savenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:37 schreef Cod_player het volgende:
Tot nu toe echt heel tof. Zoveel te doen en te zien.
Voor reviews moet je nooit op IGN af gaan.quote:Op zondag 29 maart 2026 03:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Echt een geweldige game, ik snap echt niet dat IGN crimson desert een 6 geeft.
Enorme wereld met schitterende graphics, toffe combat, leuke boss fights, dynamisch weersysteem, heel veel te doen, veel interessante side quests, heel veel te ontdekken, dieren die heel realistisch en tof zijn gemaakt. Super lange play length, wat wil je nou nog meer.
Deze game verveelt geen moment, al 30 uur erop zitten, en nog steeds in het eerste gebied geloof ik.
Dit is gewoon een GotY contender.
Ik ga normaal altijd op reviews af, blij dat ik dat bij deze game niet gedaan hebquote:Op zondag 29 maart 2026 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor reviews moet je nooit op IGN af gaan.
Je bent in de buurt, ik ben in hoofdstuk 6 en daar werd ik ver van huis aardig in de pan gehakt. Toen maar besloten om de main quest even te pauzeren en erop uit te gaan in het starters gebied.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:33 schreef summer2bird het volgende:
En ik ben in hoofdstuk 5
Wel benieuwd wanneer het verhaal buiten de begin regio gaat leiden haha
IGN is over het algemeen best consistent en gaat niet altijd mee met de hype. Hun scores liggen vaak wat lager en daar kan ik me meestal wel in vinden, maar een 6 voor CS voelt gewoon veel te laag.quote:Op zondag 29 maart 2026 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
Voor reviews moet je nooit op IGN af gaan.
Echt het ouderwetse Skyrim gevoel.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:35 schreef RaXz het volgende:
50 uur op de teller en ik ben nog nauwelijks buiten het starter gebied geweest. En vaak een hoop van plan om te doen maar ondertussen steeds andere dingen aan het doen of iets ergens zien waar ik even moet kijken. Voor nu maar even met de main quest gestopt exploren en sidequesten.
Vanavond nog van plan om m'n huis in te richten, daar heb ik nog helemaal niks mee gedaan. Ik moet ook nog beginnen met vissen, ook nauwelijks gedaan want veel te druk met andere dingen.
Deze game heeft jaren geleden al mijn interesse gewekt, en toen eenmaal een release window bekend was, heb ik bewust zo min mogelijk gekeken en gelezen over deze game, om er zo blanco mogelijk in te gaan.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ga normaal altijd op reviews af, blij dat ik dat bij deze game niet gedaan heb
Is vissen inmiddels gefixed? Dat was echt zwaar klote, iig met muis + keyboard.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:26 schreef StateOfMind het volgende:
Was op weg naar een nieuwe main quest, met een tent icoontje, dus ik vermoed dat dat voor het kamp is.
Maar ik kan nu ook ergens gaan vissen, en ook iets met een heks.
En ook de House Roberts quest nog niks aan gedaan.
Zoveel te doen
😱quote:Op zondag 29 maart 2026 21:50 schreef Momo het volgende:
Vandaag begonnen met spelen, lekker in het begin dorpje rond loeren, had al een kelder met vuurmagie gevonden.
Geen idee, was onderweg weer afgeleidquote:Op zondag 29 maart 2026 21:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Is vissen inmiddels gefixed? Dat was echt zwaar klote, iig met muis + keyboard.
Ik heb ook nog een xbox controller, maar ben gewend om met M+K te spelen in bijna elke game.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geen idee, was onderweg weer afgeleid
Speel het op de PS5 Pro, dus sowieso geen last van muis en toetsenbord problemen.
Net gevist, heel goed te doen met een controller.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een xbox controller, maar ben gewend om met M+K te spelen in bijna elke game.
quote:Op zondag 29 maart 2026 22:04 schreef -Deluzion- het volgende:
Het zijn inderdaad de kleine details die dit spel zo goed maken. Zo gaf ik een hond een stuk vlees, maar ineens griste een zwerver het weg en rende ermee vandoor, lol
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 20:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Excavatron. Belachelijke boss ja, dat was wel zo'n moment dat ik dacht jezus welke stagiaire heeft deze mechanics ontwikkeld. Als je googlet vind je ook megaveel lui ragen
[..]Verslagen met deze tips. Thanks. Daarna uur bezig geweest met hakken om quarry te bevrijden. En meerdere keren ontploffen omdat ik ton met x over het hoofd zag.....SPOILER: Excavatron stratsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Karin Quarry toevallig?quote:Op zondag 29 maart 2026 22:55 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Verslagen met deze tips. Thanks. Daarna uur bezig geweest met hakken om quarry te bevrijden. En meerdere keren ontploffen omdat ik ton met x over het hoofd zag.....
Na de Tutorial voor moves begin je toch bij een dorpje/kasteel? Of is dat anders voor iedereen? Ik speel op PC.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
😱
In het stadje zelf?
Heb ik nog niet gevonden
Waar speel je op?
Als je na de tutorial bij dat kasteel komt, ben je volledig vrij om te doen wat je zelf wil, en er is zoveel te ontdekken wat nergens aangegeven staat, dat wat de een heel snel vindt, de ander pas na tientallen of honderden uren, of zelfs helemaal niet, vindtquote:Op zondag 29 maart 2026 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Na de Tutorial voor moves begin je toch bij een dorpje/kasteel? Of is dat anders voor iedereen? Ik speel op PC.
Ik ook, voelt een beetje als WoW, 21 jaar geleden, maar dan de single player versie variant.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Deze game heeft jaren geleden al mijn interesse gewekt, en toen eenmaal een release window bekend was, heb ik bewust zo min mogelijk gekeken en gelezen over deze game, om er zo blanco mogelijk in te gaan.
Die Excavatron ofzo. Voor een sidequest. En stats zal ik straks even naar kijken.quote:Op zondag 29 maart 2026 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Karin Quarry toevallig?
Die kwam ik daarstraks tegen.
Welk armour en welk Refinement level heb je?
Ik gebruik mijn preorder armour set, die standaard level 3 is, en heb alleen mijn zwaard zelf geupgrade naar level 3.
En tot nu toe heb ik Mattias en Hornsplitter verslagen zonder problemen.
En ik kwam gisteren ook een heks tegen, waar je Abyss Gear kunt toevoegen aan wapens en gear, en ze kunt extracten, indien aanwezig, uit verkregen niet gebruikte gear.quote:Op maandag 30 maart 2026 06:36 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Die Excavatron ofzo. Voor een sidequest. En stats zal ik straks even naar kijken.
Ja dat is ontzettend cringe, dat doen ze op meer plekken waar je lui moet bevrijden of % enemies moet killen. Zetten ze overal explosive barrels neer die je insta-killen als je er tegenaan slaatquote:Op zondag 29 maart 2026 22:55 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Verslagen met deze tips. Thanks. Daarna uur bezig geweest met hakken om quarry te bevrijden. En meerdere keren ontploffen omdat ik ton met x over het hoofd zag.....
quote:Op maandag 30 maart 2026 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ik kwam gisteren ook een heks tegen, waar je Abyss Gear kunt toevoegen aan wapens en gear, en ze kunt extracten, indien aanwezig, uit verkregen niet gebruikte gear.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kamp lvl 100 nu, al m'n homies aan het werk voor een steady supply, en rij af en aan met m'n huifkar naar de Golden Leaf trading post met Silk (als de koers goed is)
En moet even wat gold farmen zodat ik die gold bars kan craften voor wat investeringen.
Daarna verder met de story, chapter VI nu
Na 60 uur ofzo ook afscheid genoemen van m'n Hwandonu slacht ik met de Righteous Verdict
Die fight was idd mooiquote:Op maandag 30 maart 2026 11:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja dat is ontzettend cringe, dat doen ze op meer plekken waar je lui moet bevrijden of % enemies moet killen. Zetten ze overal explosive barrels neer die je insta-killen als je er tegenaan slaatfking lame
Overigens moet ik zeggen dat er (i.t.t. die Excavatron debiel) ook wel echt toffe bosses in de game zitten.
Staglordgeweldig gevecht
en die Crow ook wel
oh ah toma toma vem vem vem vem
Ik wissel best veel af qua wapens, heb gister ook twee volledige in-game dagen gespendeerd aan het farmen van iron/copper/bloodstone om m'n hele arsenaal iig tot een zeker niveau te kunnen upgradenquote:Op maandag 30 maart 2026 11:55 schreef Divje het volgende:
Na 60 uur ofzo ook afscheid genoemen van m'n Hwandonu slacht ik met de Righteous Verdict
Wissel ook af met een speer inderdaad, gebruik die Alfonso Spear, heb nog geen betere gevondenquote:Op maandag 30 maart 2026 12:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik wissel best veel af qua wapens, heb gister ook twee volledige in-game dagen gespendeerd aan het farmen van iron/copper/bloodstone om m'n hele arsenaal iig tot een zeker niveau te kunnen upgradenEnne, ik vond het gewoon leuk om te doen. Beetje met m'n pikhouweel rotsachtig gebied afstruinen met een lekker zonnetje erbij.
De speren zijn toch wel meester hoor. Heb ook best lang met Hwando gespeeld maar de speren zijn gewoon beter. Misschien niet per se qua rauwe damage, maar véél betere movset, meer bereik, en sneller. De R1/RB met een speer (zo'n triple stab) is razendsnel en heeft mega reach. Dual axes/dual swords is leuk om mee te spelen maar legt het af in effectiviteit, wmb.
Leuk voorbeeld was Staglord, paar keer geprobeerd met m'n Hwando (34dmg) en daarna met m'n spear of righteousness (24dmg). Met de speer ging véél sneller en doet ook meer stamina/poise damage
Ja Nature's Echo is mega OP, gewoon alle attacks 2x. Meeste mobs zijn prima te doen (blinding flash finisher is nog steeds goated), hoewel die beren wel echt extreem veel HP hebben. Dat is niet normaal hoe lang je daar op moet inhakken voordat ze omvallen. Archers zijn irritant maar niet gevaarlijkquote:Op maandag 30 maart 2026 12:21 schreef Divje het volgende:
Die Abyss gears met een special attack bovenop een standaard attack moet je echt niet overslaan trouwens. En de spirit Shadow Skills die de attacks dupliceren. Die Demenisse guys zijn wat makkelijker geworden nu
Al word ik soms nog helemaal leip geslagen als er ineens 24 om me heen staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |