Als je gewoon nummert niet toch?quote:Op maandag 16 maart 2026 10:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat je een mp3-bestand op drie manieren een naam moet geven omdat een album anders alsnog alfabetisch afgespeeld wordt ipv van begin tot eind
Jawel, dan gaat het ook vaak fout, iig als ik de muziek op een mp3 speler zet, of via de TV de muziek van de computer beluister.quote:
Tja, steeds minder mensen willen huisarts worden en er zijn steeds meer mensen per praktijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:04 schreef Eightyone het volgende:
De nadrukkelijke verzakelijking van een huisartsenafspraak. Het lijkt allemaal veel bureaucratischer dan nog maar enkele jaren terug.
Je moet van tevoren precies of dat wat je kwijt wil in dat 10-minuten-framepje valt, of dat je toch een dubbele afspraak nodig hebt. En waag het niet om tijdens de afspraak nog iets extra's aan te stippen, want dat geeft gedoe voor de administratie. Maar er zijn sowieso amper 'slots' vrij.
In de late 10's belde je nog, en kon je er bijna altijd binnen 2 dagen ergens tussen geschoven worden.
Prima, de gewone knip ik juist vaak doormidden.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:25 schreef Kanaroe het volgende:
Keukenrol met van die halve vellen
Fokking irritant
Het gekke is, ik scheur zelf ook vaak maar een reepje af voor het 1 of ander. Maar dat doe ik dan bewust.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Prima, de gewone knip ik juist vaak doormidden.
Neequote:Op woensdag 18 maart 2026 09:13 schreef Forumtijger het volgende:
Collega's die constant met elkaar lopen te smoezen op het werk, en ineens gedurende de dag beide voor een half uur van de aardbodem lijken te zijn verdwenen, en op hetzelfde moment ineens weer tevoorschijn komen, en waarbij beider kleding net iets gekreuker lijkt te zijn. Maar ja, bewijzen kun je niks. Bloedirritant...
Ik moest precies om deze reden gisteren nog aan dit topic denken.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:25 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die geen fokking notie hebben van hun omgeving en hetgeen er zich in afspeelt. Enkele voorbeelden van deze (hedendaagse?) volksziekte :
- winkelwagentje echt precies zo in de weg mogelijk neerzetten
- oversteken en jezelf bijna om zeep helpen (liefst kinderwagen voortduwend)
- pas als je de invoegstrook verlaat eens kijken of er plaats is
- met koptelefoon op in de weg fietsen en niet aan de fucking kant gaan omdat je niks hoort
- abrupt stilstaan en/of omdraaien en tegen MIJ botsen
- fietsers die denken dat ze king of the road zijn en verkeer van rechts geen voorrang verlenen
- als een debieltje parkeren en zo twee of meer plekken bezet houden
- bij het pakken van een fiets niet even kijken wie er achter je voorbij loopt
- precies achter de poortjes in de supermarkt (klacht op zich) in de weg gaan staan om eens rustig te bedenken of je links/rechts/rechtdoor gaat
- links op de roltrap stilstaan
- autodeur open slingeren zonder te kijken
- ...
Nou ja ik kan nog wel even doorgaan. Als ik dictator zou zijn dan wist ik het wel.
Oh, en dit. Óók gisteren. Een man in een scootmobiel trapt midden in de deuropening op de rem om zn bon te gaan zitten controleren.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:25 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die geen fokking notie hebben van hun omgeving en hetgeen er zich in afspeelt. Enkele voorbeelden van deze (hedendaagse?) volksziekte :
- winkelwagentje echt precies zo in de weg mogelijk neerzetten
- oversteken en jezelf bijna om zeep helpen (liefst kinderwagen voortduwend)
- pas als je de invoegstrook verlaat eens kijken of er plaats is
- met koptelefoon op in de weg fietsen en niet aan de fucking kant gaan omdat je niks hoort
- abrupt stilstaan en/of omdraaien en tegen MIJ botsen
- fietsers die denken dat ze king of the road zijn en verkeer van rechts geen voorrang verlenen
- als een debieltje parkeren en zo twee of meer plekken bezet houden
- bij het pakken van een fiets niet even kijken wie er achter je voorbij loopt
- precies achter de poortjes in de supermarkt (klacht op zich) in de weg gaan staan om eens rustig te bedenken of je links/rechts/rechtdoor gaat
- links op de roltrap stilstaan
- autodeur open slingeren zonder te kijken
- ...
Nou ja ik kan nog wel even doorgaan. Als ik dictator zou zijn dan wist ik het wel.
Heel goor.quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben nog steeds ondersteuner van mijn eigen klacht: rokers op de fiets. Liep gisteren hard op een smal paadje in het beschermde dorpsgezicht in de buurt. Weer een roker op de fiets, lekker paffend tijdens mijn hardlooprondje. Goor.
Geen flapuit in dat rijtje die er iets van zei?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:54 schreef -Spring het volgende:
[..]
Heel goor.
Van de week ging mijn jongste op schoolkamp. Alle ouders verzamelden zich op een parkeerplaats en stonden op een kluitje te schuilen tegen de regen tegen de muur van de Jumbo aan want daarboven was een schuin afdakje.
Gaat daar een vader gewoon midden tussen staan roken. Serieus.
Dan dat wagentje 5 rijen verder wegzetten. En/of andere boodschappen erin doenquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik moest precies om deze reden gisteren nog aan dit topic denken.
Er stond al een winkelwagen in het pad en iemand parkeerde de hare er gewoon pál naast, in een verder leeg pad, waardoor ze de hele route blokkeerde en ging vervolgens op dr gemakje bij de hagelslag staan kijken. Terwijl ik achter haar liep.
Ik krijg daar hartkloppingen van.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:33 schreef maily het volgende:
[..]
Dan dat wagentje 5 rijen verder wegzetten. En/of andere boodschappen erin doen
Herkenbaarquote:Op woensdag 18 maart 2026 09:13 schreef Forumtijger het volgende:
Collega's die constant met elkaar lopen te smoezen op het werk, en ineens gedurende de dag beide voor een half uur van de aardbodem lijken te zijn verdwenen, en op hetzelfde moment ineens weer tevoorschijn komen, en waarbij beider kleding net iets gekreukter lijkt te zijn. Maar ja, bewijzen kun je niks. Bloedirritant...
Ja echt? Ik zeg dan hard: pardon, mag ik er langs?quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik moest precies om deze reden gisteren nog aan dit topic denken.
Er stond al een winkelwagen in het pad en iemand parkeerde de hare er gewoon pál naast, in een verder leeg pad, waardoor ze de hele route blokkeerde en ging vervolgens op dr gemakje bij de hagelslag staan kijken. Terwijl ik achter haar liep.
Ik krijg daar hartkloppingen van.
Woon je in de Ablasserwaard toevallig?quote:Op woensdag 18 maart 2026 16:43 schreef The-BFG het volgende:
Lokaal mediafiguur die denkt God te zijn, omdat-ie toevallig ook bij de NOS werkt.
Al is het wel altijd grappig als ie feedback/kritiek krijgt.
Std antwoord: "JA MAAR IK BEN JOURNALIST!!"
Leuk als ze zelfscan gebruikt hebben en ineens controle krijgen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:33 schreef maily het volgende:
[..]
Dan dat wagentje 5 rijen verder wegzetten. En/of andere boodschappen erin doen
Nee, is nogal een forse kerel met een grote mond, ik denk dat niemand zin had in de confrontatiequote:Op woensdag 18 maart 2026 17:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geen flapuit in dat rijtje die er iets van zei?![]()
Allemaal vrienden van elkaar zeker.
Ik ook hoor. Ik zeg TOETTOEEEET en dan duw ik me erdoor. Maar wel met hartkloppingenquote:Op woensdag 18 maart 2026 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja echt? Ik zeg dan hard: pardon, mag ik er langs?
En dan wordt er wel plaats gemaakt.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik zeg TOETTOEEEET en dan duw ik me erdoor. Maar wel met hartkloppingen
Jup.. en jup, het gaat om die knakker die in de hele regio nieuwssites aan het maken is, met de simpele naam <plaatsnaam>24.nlquote:Op woensdag 18 maart 2026 17:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Woon je in de Ablasserwaard toevallig?
Ik druk het winkelwagentje gewoon altijd aan de kant.quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan kijken mensen bij mij altijd heel gepikeerd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bij mij krijgen ze een zelfgemaakt ‘tringelingeling!’quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik zeg TOETTOEEEET en dan duw ik me erdoor. Maar wel met hartkloppingen
Ja, ik ken hem maar al te goed.quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Jup.. en jup, het gaat om die knakker die in de hele regio nieuwssites aan het maken is, met de simpele naam <plaatsnaam>24.nl
Ook een paar keer contact mee gehad als secretaris van een buurtvereniging, was allesbehalve aangenaam...
Of op participatieavonden vanuit de gemeente over bijv veiligheids in de breedste zin van het woord, waar hij verslag van kwam doen.. Verslag kwam er niet echt, wel een directe aanval op de toenmalige burgervader, omdat er ergens een afzethek niet goed zou staan.
Zou bijna een eigen topic in KLB verdienen..
quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:16 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb normaliter 4 spam mailtjes per week. Nu 15 per dag omdat ik met m’n domme kop ergens m’n adres in heb gevuld wat klaarblijkelijk niet een goeie site was.![]()
Het is niet m’n privé mail, maar toch.quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij mij krijgen ze een zelfgemaakt ‘tringelingeling!’
Klopt ja, zag hem een keer voorbij komen in de file op de A27.quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik ken hem maar al te goed.Die man maakt zichzelf zo volslagen belachelijk. Vroeger reed hij ook rond met zo’n bordje met NOS-logo achter zijn voorruit
Odido.nl?quote:Op woensdag 18 maart 2026 19:16 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb normaliter 4 spam mailtjes per week. Nu 15 per dag omdat ik met m’n domme kop ergens m’n adres in heb gevuld wat klaarblijkelijk niet een goeie site was.![]()
En op NPO Radio 1 vind ik het VVD/rode broeken-gehalte van de reclames weleens wat hoog. Of het lijkt gericht op 70+.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
De hele avond lang reclames over dood en kanker.
Mag het iets meer gehusseld?
Arend Jan Boekestijn is de uitvinder er van lijkt het wel.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:04 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die dingen uitleggen of vertellen en constant "hè?" gebruiken. Rot op met je betweterige toontje. Vooral van die mensen die zich helemaal thuis voelen in het wereldje van kantoorjargon.
De gemiddelde elektrische fiets fietst net zo vreselijk als een puber op een fatbike.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je fietst aan de rechterkant van het fietspad op je gewone fiets. Dan begint iemand met een elektrische fiets te bellen met zijn bel. Er is gvd genoeg ruimte om in te halen. Ten tweede minder je snelheid gewoon als in de stad fietst.
Ben blij dat ze in ieder geval even bellen,dan ben je tenminste gewaarschuwdquote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je fietst aan de rechterkant van het fietspad op je gewone fiets. Dan begint iemand met een elektrische fiets te bellen met zijn bel. Er is gvd genoeg ruimte om in te halen. Ten tweede minder je snelheid gewoon als je in de stad fietst.
Ik fiets op een fiets met 3 versnellingen en terugtraprem. Dan fiets je idd langzaam.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ben blij dat ze in ieder geval even bellen,dan ben je tenminste gewaarschuwd![]()
Ik werd laatst -tig keer ingehaald zonder waarschuwing, 1x een fietsbel en 1x een een elektronisch signaal (dat was wel schrikken trouwens, heel raar soundje)
Verder ben ik het helemaal met je eens qua absurde snelheden op het fietspad!
Ik fiets op mijn omafiets met 3 versnellingen en trommelremmen en dan ben je dus gewoon langzaam tegenwoordig
Rob de Wijk zegt iets:quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Arend Jan Boekestijn is de uitvinder er van lijkt het wel.
Ik erger me er rot aan in de podcast met de Wijk.
* op gelet.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:49 schreef Discombobulate het volgende:
Rob de Wijk zegt iets:
Arend Jan Boekestijn: "Exact!"
Moet je eens op letten hoe vaak hij dat zegt.
For surequote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:39 schreef Forumtijger het volgende:
Al die Engelse woorden waarvan je spontaan over je nek gaat als iemand ze gebruikt:lame, chill, woke, urban, sick, cancellen enz.🤮🤮
En natuurlijk de OMGquote:
Like owmagaawwwd weet je?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En natuurlijk de OMG
En dan ook echt zo uitgesproken
Nekschot graag.
Oh ja, met like ervoorquote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Like owmagaawwwd weet je?
Rillingen.
In dat verband moest ik toch even aan dit fragment van Arjen Lubach denken (op 04:11):quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oh ja, met like ervoor![]()
Ik krijg dan vaak neigingen die mij 20 jaar plus tbs kunnen opleveren.
Met een langgerekte Amerikaanse ooooo.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En natuurlijk de OMG
En dan ook echt zo uitgesproken
Nekschot graag.
Enorm leuke wereld hebben we momenteel ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 16:31 schreef Pisces29 het volgende:
Dat er niemand in dit topic post![]()
GC / Dingen waar je enorm vrolijk van wordt #2
Ik ben er zoeentje. Ik minder zeker snelheid, maar bel om er voor te zorgen dat de ander niet schrikt. (of plots een zwaai naar links maakt)quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je fietst aan de rechterkant van het fietspad op je gewone fiets. Dan begint iemand met een elektrische fiets te bellen met zijn bel. Er is gvd genoeg ruimte om in te halen. Ten tweede minder je snelheid gewoon als je in de stad fietst.
Denk dat dat toch echt aan hem ligt als hij het niet gewoon op jouw tempo kan uitleggen. Ik heb ook zo'n iemand op werk. Legt hij wat uit wat ik zou moeten weten, maar dan met zo veel omwegen, heel langdradig, etc.quote:Op woensdag 25 maart 2026 17:34 schreef -Deluzion- het volgende:
Vandaag iets verkocht via Marktplaats. Er kwam een student bij mij thuis langs, en ik kon hem gewoon niet bijbenen qua tempo. Hoe snel hij praatte, hoe vlot hij alles deed en hoe hij telkens van onderwerp wisselde terwijl ik in mijn hoofd nog met zijn vorige verhaal bezig was…
Ik besefte echt dat ik oud ben geworden. Alles gaat gewoon een stuk trager, zeker cognitief gezien. En eerlijk gezegd irriteert me dat best wel.
ORDNUNG MUSS SEIN, GOTTERDAMMERUNG!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dat er nu overal plantjes opkomen die de gemeente straks als de wiedeweerga weer snoeit ondat ze een hekel hebben aan alles dat leeft.
Dit jaar oprecht nog niet gehoordquote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:52 schreef ChipsZak. het volgende:
MotoGP-commentator Frank Weeink die je bijkans een hartaanval bezorgt met zijn geschreeuw terwijl er helemaal niets gebeurt.
Maar misschien nog wel erger. Frank Weeink die constant ‘zéro points’ (op z’n Frans uitgesproken) zegt bij iets als een DNF of buiten de punten rijden..
Zeker wel,quote:
Nou, heus niet, ik heb het nog niet gehoordquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, heus niet, ik heb het nog niet gehoord
Of nou ja: ik heb het nog niet geregistreerd, was het weer vergeten. Maar nu ga ik er natuurlijk weer op letten en ga ik het ook weer irritant vinden, dus alvast weer vriendelijk bedankt.Het is één keer gezegd tot nog toe. Kreeg de rillingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat uit je spoiler is ook echt niet te doen,. Heb ik nog niet gehoord dit jaar, gelukkig
. Al heb ik Moto2 en Moto3 niet gekeken.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Idd, volwassen mensen die van de leg raken om een uurtje langer of korter in bedquote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het halfjaarlijkse gejank over zomer en wintertijd.
je bedoelt dat de mens klooit met biologische ritmes door de klok te verzetten..quote:Op maandag 30 maart 2026 21:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Idd, volwassen mensen die van de leg raken om een uurtje langer of korter in bed
Nee dat bedoel ik niet. Aanstellerij vind ik het.quote:Op maandag 30 maart 2026 22:43 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt dat de mens klooit met biologische ritmes door de klok te verzetten..
jij kan het aanstellerij vinden, echter is dat het niet, aangezien het daadwerkelijk bewezen een probleem voor mensen is omdat hun biologische klok wordt omgegooid.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 00:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet. Aanstellerij vind ik het.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 01:25 schreef mschol het volgende:
[..]
jij kan het aanstellerij vinden, echter is dat het niet, aangezien het daadwerkelijk bewezen een probleem voor mensen is omdat hun biologische klok wordt omgegooid.
quote:Automobilisten moeten deze week extra goed opletten wanneer ze de weg op gaan. Uit onderzoek van Independer blijkt dat het risico op een ongeluk de komende dagen groter is dan normaal.
Uit het onderzoek blijkt dat het risico op schade deze week zo’n 13 procent groter is dan gebruikelijk. Dat komt door de invoering van de zomertijd. De meest voorkomende schade is het gevolg van een aanrijding met een ander voertuig.
https://www.ad.nl/auto/wa(...)mobilisten~a7c3ea27/
Ik denk vooral dat het een placebo-ding is. Je hoort dat het voor veel mensen een probleem is en dus ga je er zelf ook ‘last’ van hebben. Dit herhaalt zich en zo komen er steeds mensen die er ‘zoveel last’ van hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 01:25 schreef mschol het volgende:
[..]
jij kan het aanstellerij vinden, echter is dat het niet, aangezien het daadwerkelijk bewezen een probleem voor mensen is omdat hun biologische klok wordt omgegooid.
Fijn dat het voor jou slechts een keertje een uurtje later naar bed is, voor mij en velen mij is het dat echter niet. Dus je hoeft niet zo schamper te doen. Dat jij er geen last van hebt, bekent niet dat anderen er ook geen last van hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het een placebo-ding is. Je hoort dat het voor veel mensen een probleem is en dus ga je er zelf ook ‘last’ van hebben. Dit herhaalt zich en zo komen er steeds mensen die er ‘zoveel last’ van hebben.
Het is niets meer of minder dan een keer een uurtje ‘later’ op bed. Dat is iets dat iedereen en z’n moeder wel eens doet.
Ik doe niet schamper. Denk je dat ik niet even wat (extra) moe ben als ik een keer een uurtje later naar bed ga? Natuurlijk wel. Maar ik vind het dan wél dramatisch om daar dramatisch over te doen. Je zou bijna denken dat mensen wordt gevraagd een halve dag mis te lopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
Fijn dat het voor jou slechts een keertje een uurtje later naar bed is, voor mij en velen mij is het dat echter niet. Dus je hoeft niet zo schamper te doen. Dat jij er geen last van hebt, bekent niet dat anderen er ook geen last van hebben.
Ik ben van nature al een hele slechte slaper, dus een uur slaaptekort (wat het voor mij is, de overgang naar zomertijd) is gewoon zwaar kut.
Klopt. Een zeer plaatselijke jetlag dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 01:25 schreef mschol het volgende:
[..]
Verbeterd is vaak jargon voor goedkopere ingrediënten, zodat er meer winst is.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:15 schreef maily het volgende:
Dat overal maar """verbeterde""" versies van komen.
20 smaken chocopasta, koffie, paaseitjes, chips.
Wasmiddel speciaal voor een 15 minuten wasje.
Wasparfum
Soms handig als je in een ruimte bent waar je geen geluid kunt gebruiken. Of in bed. Of voor slechthorenden.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Die debiele praktijk om bij filmpjes hetgeen er gezegd wordt pontificaal in beeld te zetten, liefst in lompe gekleurde chocoladeletters. Zijn mensen tegenwoordig te debiel om te luisteren met hun oortjes?
De rol verkeerd om hangen is irritant jaquote:Op woensdag 1 april 2026 15:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
BARBAREN die niet in staat blijken een vers rolletje toiletpapier aan de houder te hangen. Moet je op een plankje of op degrond
grabbelen naar de nieuwe in gebruik zijnde rol waar uiteraard al een lange sliert is afgekomen die linea recta in de prullenbak belandt bij mij.
Kleinere ergernissen:
Mensen die de rol verkeerd om hangen
Mensen die bij een 'industriële' rol hun vel zo strak afscheuren dat je daarna met je nagels moet gaan grabbelen om het beginnetje weer te vinden. Trek die rol een stukje uit en laat een stukje vel voor je volger hangen
Daar zijn toch gewoon normale ondertitels voor?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Soms handig als je in een ruimte bent waar je geen geluid kunt gebruiken. Of in bed. Of voor slechthorenden.
Of mensen met een accent waarbij je door de tekst eindelijk goed snapt wat ze zeggen.
Daar hebben ze al decennialang een oplossing voor: ondertitels die je naar believen aan en uit kan zetten.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Soms handig als je in een ruimte bent waar je geen geluid kunt gebruiken. Of in bed. Of voor slechthorenden.
Of mensen met een accent waarbij je door de tekst eindelijk goed snapt wat ze zeggen.
Op Insta is die mogelijkheid er niet.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar zijn toch gewoon normale ondertitels voor?
Maar bedoelde je dan YouTube ofzo?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar hebben ze al decennialang een oplossing voor: ondertitels die je naar believen aan en uit kan zetten.
Jaquote:
Vooral op filmpjes op twitter die hier gepost worden, maar ik kom het ook regelmatig op andere plekken tegen.quote:
Bizar he? Terwijl ze in Duitsland juist altijd lekker doorrijden.quote:Op donderdag 2 april 2026 16:44 schreef Pisces29 het volgende:
Duitsers die met 50 op de snelweg rijden.![]()
Niet eentje. Maar een stuk of tien.
Niet met een camper of noodtoestand waardoor het moet. Nee gewoon vrij nieuwe auto’s.
Oh nee, bij welk product is dit gebeurd?!quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"Vernieuwd recept!", of "verbeterd recept!"
Zeg dan gewoon dat je er tarwe in hebt geflikkerd ipv wat anders zodat je 0,000001 cent extra winst maakt op een zak soep... EN IK EEN FAVORIET TOT VOORHEEN GLUTENVRIJ IETS NIET MEER KAN ETEN![]()
![]()
Laatst bij huismerk kippensoep (in gele zak) van de AH, en hun gebraden gehakt voor op brood. Oh, en bij de dropfruitmixquote:Op donderdag 2 april 2026 17:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh nee, bij welk product is dit gebeurd?!
Schandalig.quote:Op donderdag 2 april 2026 18:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Laatst bij huismerk kippensoep (in gele zak) van de AH, en hun gebraden gehakt voor op brood. Oh, en bij de dropfruitmix
Oh ik eet gelukkig geen vlees, dus dat scheelt. Balen van het snoep, thoughquote:Op donderdag 2 april 2026 18:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Laatst bij huismerk kippensoep (in gele zak) van de AH, en hun gebraden gehakt voor op brood. Oh, en bij de dropfruitmix
Ik heb laatst bijna (!) een moeder aangesproken die een baby in de kinderwagen had liggen. Met zo'n berenpak met capuchon aan. Kindje lag op de buik, gezichtje niet te zienquote:Op vrijdag 3 april 2026 16:50 schreef The-BFG het volgende:
De dooddoener: "Je wilde zelf kinderen" als je een keer klaagt over je kroost..
Of überhaupt van die trutten die zich constant met de opvoeding van andermans kinderen willen bemoeien.
Ooit op vakantie een Duitse bitch gehad die constant kwam melden dat we onze dochter wel moesten insmeren want ze is blond..
Terwijl je er net nog ingesmeerd hebt en ze een UV shirt aanheeft.
"Bijna" is tegenwoordig maar beter ook, als je geen gebroken kaak oid wil.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:26 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb laatst bijna (!) een moeder aangesproken die een baby in de kinderwagen had liggen. Met zo'n berenpak met capuchon aan. Kindje lag op de buik, gezichtje niet te zien
Bij mij is dat hetzelfde.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:35 schreef Pisces29 het volgende:
Soms handig als je in een ruimte bent waar je geen geluid kunt gebruiken. Of in bed.
Er zijn natuurlijk ook gevallen dat ik graag op gevaar gewezen word. Zoals de eerste keer boodschappen doen als ouders en dochterlief bij een schap laten staan. En zelf doorlopen, brein had nog niet door dat we nu nog iets anders moesten duwen dan de winkelkar alleen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:26 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb laatst bijna (!) een moeder aangesproken die een baby in de kinderwagen had liggen. Met zo'n berenpak met capuchon aan. Kindje lag op de buik, gezichtje niet te zien
Dit was niet hun eerste kindjequote:Op vrijdag 3 april 2026 18:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook gevallen dat ik graag op gevaar gewezen word. Zoals de eerste keer boodschappen doen als ouders en dochterlief bij een schap laten staan. En zelf doorlopen, brein had nog niet door dat we nu nog iets anders moesten duwen dan de winkelkar alleen.
Nou, altijd....quote:Op donderdag 2 april 2026 17:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Bizar he? Terwijl ze in Duitsland juist altijd lekker doorrijden.
Uit nieuwsgierigheid zo eens kijken bij Ziggo op de sitequote:Op zondag 5 april 2026 16:06 schreef Eightyone het volgende:
De Z.iggo-site anno nu, waar ik mijn tv/internet-combinatie aan wil passen, maar niet zomaar die combinatie kan kiezen.
Tv en internet moeten apart aangeklikt worden, bij tv verschijnt na het kiezen een knop 'dit pakket wil ik', en met een beetje pech wordt dit bij Z.iggo meteen doorgevoerd zonder dat ik het internet-deel aan heb gepast. Al die tv-pakketten zijn ook nog eens duurder dan de tv/internet-combinatie die ik op het oog had, en mijn huidige internet-deel zit er nog in verwerkt. Gedoe, dus.
Het voelt niet helemaal pluis om die knop aan te klikken.
Misschien doen ze het erom.
Gezeik idd. Ik heb een bericht gestuurd om mijn keuze te bevestigen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:06 schreef Eightyone het volgende:
De Z.iggo-site anno nu, waar ik mijn tv/internet-combinatie aan wil passen, maar niet zomaar die combinatie kan kiezen.
Tv en internet moeten apart aangeklikt worden, bij tv verschijnt na het kiezen een knop 'dit pakket wil ik', en met een beetje pech wordt dit bij Z.iggo meteen doorgevoerd zonder dat ik het internet-deel aan heb gepast. Al die tv-pakketten zijn ook nog eens duurder dan de tv/internet-combinatie die ik op het oog had, en mijn huidige internet-deel zit er nog in verwerkt. Gedoe, dus.
Het voelt niet helemaal pluis om die knop aan te klikken.
Misschien doen ze het erom.
Tattoo, tray bake.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 13:39 schreef Forumtijger het volgende:
Al die Engelse woorden waarvan je spontaan over je nek gaat als iemand ze gebruikt:lame, chill, woke, urban, sick, cancellen enz.🤮🤮
De enige AH -stoommaaltijd die kon, had het kluitje boter in een apart gesloten minibakje. Toen plastic een taboe-artikel werd, ging het los tussen de aardappels onderin, waar het voor een smeerboel zorgt. En voor mij niet meer toegestaan is. Toen de Maggi-aardappelpuree vervangen zou worden door het merk Mousseline ( doet me altijd aan textiel denken), werd ons verzekerd dat de recepten gelijk bleven. Ze vergaten helemaal te vertellen dat het assortiment drastisch verkleind zou worden en geen zuivelvrije meer (dus waar je zelf melk/boter aan toe moet voegen, wat je niet doet als het zuivelvrij moet zijn ). Ja, ook glutenvrij.ervaar ik als een probleem.quote:Op woensdag 1 april 2026 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"Vernieuwd recept!", of "verbeterd recept!"
Zeg dan gewoon dat je er tarwe in hebt geflikkerd ipv wat anders zodat je 0,000001 cent extra winst maakt op een zak soep... EN IK EEN FAVORIET TOT VOORHEEN GLUTENVRIJ IETS NIET MEER KAN ETEN![]()
![]()
Doet me aan de Amerikaanse nieuwsuitzendingen denken met dikke balken waar van alles in staat en ook nog een voorbijschuivende tekst ertussen. Ondertiteling moet je zelf aan/uit kunnen zetten.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Die debiele praktijk om bij filmpjes hetgeen er gezegd wordt pontificaal in beeld te zetten, liefst in lompe gekleurde chocoladeletters. Zijn mensen tegenwoordig te debiel om te luisteren met hun oortjes?
En iemand verbrandde een stapel takken van 12m hoog, volgens de titel. Daar heb ik een poosje over zitten brainstormen: hoe krijgen ze die stapel zo hoog en waar kan die veilig aangestoken worden. Het was nog geen 2 m hoog. Gewoon verbranden van het "tuinafval", wat nogal veel kan zijn door veel bomen en zo.quote:Op donderdag 2 april 2026 16:41 schreef Loohcs het volgende:
Youtube dat automatisch engelstalige videos (met ai?) omzet naar nederlands...Krijg je zo'n irritante robotstem en enorme fouten: versie 24.04 van Ubuntu werd: 4 over 12 's nachts
Yup, dat zegt mijn zus ook al jaren. “Tja, je koos er zelf voor”.quote:Op vrijdag 3 april 2026 16:50 schreef The-BFG het volgende:
De dooddoener: "Je wilde zelf kinderen" als je een keer klaagt over je kroost..
Of überhaupt van die trutten die zich constant met de opvoeding van andermans kinderen willen bemoeien.
Ooit op vakantie een Duitse bitch gehad die constant kwam melden dat we onze dochter wel moesten insmeren want ze is blond..
Terwijl je er net nog ingesmeerd hebt en ze een UV shirt aanheeft.
Mwa, als het er normaal, niet storend, staat is dat juist handig want 9/10 filmpjes kijk ik zonder geluid.quote:Op woensdag 1 april 2026 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
M'n neefje liet me eens een tiktokfilmpje zien van een of andere vlogger daar die kennelijk bekend is onder de jeugd. Het mannetje stond als een bezetene hyperactief op en neer te stuiteren en te maaien met z'n armen terwijl hij overdreven enthousiast een warrig verhaal probeerde over te brengen (leven die lui op een dieet van Red Bull?), waarbij er om de paar seconden in het toch al korte filmpje geknipt leek te zijn. Zal wel zijn is om de nogal korte aandachtspanne van de jonge kijker vast te houden. Ik vond het vooral als effect hebben dat het heel snel heel erg vermoeiend wordt. En ik voelde me oud...quote:Op donderdag 9 april 2026 07:13 schreef Eightyone het volgende:
YouTubers en Tiktokkers mogen de edit-buttons sowieso wat meer met rust laten.
Hoe vaak zie je nog dat iemand van onder de 30 gewoon z'n verhaal afdraait, zonder overdosis (zichtbaar) geknip en geplak?
Kalvijn is zo'n type.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
M'n neefje liet me eens een tiktokfilmpje zien van een of andere vlogger daar die kennelijk bekend is onder de jeugd. Het mannetje stond als een bezetene hyperactief op en neer te stuiteren en te maaien met z'n armen terwijl hij overdreven enthousiast een warrig verhaal probeerde over te brengen (leven die lui op een dieet van Red Bull?), waarbij er om de paar seconden in het toch al korte filmpje geknipt leek te zijn. Zal wel zijn is om de nogal korte aandachtspanne van de jonge kijker vast te houden. Ik vond het vooral als effect hebben dat het heel snel heel erg vermoeiend wordt. En ik voelde me oud...
Op wasmiddel ookquote:Op woensdag 15 april 2026 16:18 schreef Kanaroe het volgende:
Dat er op een zak diepvriesgroenten met dikgedrukte letters 'VEGAN' staat
Mein gott
Hopelijk zit er geen wormpje in dan 🪱quote:Op woensdag 15 april 2026 16:18 schreef Kanaroe het volgende:
Mein gott
Ach, nooit gezien....maarrrrrr in wasmiddel kàn wel iets dierlijks zitten (vetten) en het kan op dieren uitgetest zijnquote:
Ohja, of een muisquote:Op woensdag 15 april 2026 16:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopelijk zit er geen wormpje in dan 🪱
En wie maken dit soort noodzakelijkheden zo duur?quote:Op zondag 12 april 2026 17:20 schreef spapaars het volgende:
Aan al die vrouwelijke overlevers, waar hun mannen zich de dood in hebben gewerkt.
Elke vrouw heeft een Mount Everest aan damesveband en tampons opgebouwd, en lieten hun mannen om dat te betalen zich doodwerken.
Het zijn wel kunstenaars in het overleven.
Chapeau meiden.
En dat je de verpakking alle kanten op draait op zoek naar de tht.quote:Op woensdag 15 april 2026 16:34 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat de houdbaarheidsdatum op veel producten zo onduidelijk is.
Hele kleine lettertjes of geponst zodat het bijna onzichtbaar is.
Ik heb een jeans die draait, de naad schuift steeds naar voren bij mijn linkerbeen.quote:Op woensdag 15 april 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Alleen voor vrouwen: Gedraaide kousen of panties.
Zijn we het eens dat dit bloedirritant is?
quote:Op woensdag 15 april 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Alleen voor vrouwen: een bh-bandje dat steeds afzakt.
Zijn we het eens dat dit bloedirritant is?
En dan staat er: ‘tht: zie dop of onderzijde’. En die heb je dan al tien keer bekeken.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dat je de verpakking alle kanten op draait op zoek naar de tht.
All the time…quote:Op woensdag 15 april 2026 18:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En dan staat er: ‘tht: zie dop of onderzijde’. En die heb je dan al tien keer bekeken.
Sowieso iets er overheenquote:Op woensdag 15 april 2026 19:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mede de reden dat ik vrijwel altijd een top eroverheen draag.Beter silhouette ook trouwens.
Sowieso iets ja.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:25 schreef maily het volgende:
[..]
Sowieso iets er overheen![]()
Er zijn siliconen pads die je onder dat bandje kunt doen maar dat werkt niet 100%.
Ik doe dit all the timequote:Op woensdag 15 april 2026 18:05 schreef ChipsZak. het volgende:
Op je lip bijten en dan binnen no time opnieuw omdat de plek dikker was geworden door de eerste hap,.
Terror,quote:Op woensdag 15 april 2026 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik doe dit all the time
En op mijn rechterbinnenwang
Vreselijk!
The hell doe jij!?quote:Op woensdag 15 april 2026 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Terror,.
Ik deed het net weer,. Nu is het nóg dikker. Drama. Ik voel het zelfs als ik mijn mond beweeg, bij alles. Zo dik is het,
.
Wij hebben gewoon veel vleesch van binnenquote:Op woensdag 15 april 2026 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Terror,.
Ik deed het net weer,. Nu is het nóg dikker. Drama. Ik voel het zelfs als ik mijn mond beweeg, bij alles. Zo dik is het,
.
Ah zoquote:Op woensdag 15 april 2026 20:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sowieso iets ja.![]()
Maar een bh, top en dán de eind top.
Nou, gewoon op mijn lip bijten,quote:Op woensdag 15 april 2026 20:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
The hell doe jij!?![]()
Scheurende nagels zijn trouwens ook irritant. Worden ze eindelijk weer een mooie lengte ipv kluifjes, scheurt het weer.
Wat een bloedhitte,quote:Op woensdag 15 april 2026 20:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sowieso iets ja.![]()
Maar een bh, top en dán de eind top.
Zo 1 dus.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:25 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat een bloedhitte,. Maar ik draag dan ook vrijwel nooit een extra top. Gewoon bh + top. Als het koud is, is dat een trui,
. En soms een vestje. Ik heb ook maar één vest, al gebruik ik hem regelmatig. Maar standaard een extra top over de bh? Hell nah,
.
Boven je reguliere bh?! Of is dit de reguliere bh die je dan draagt?quote:Op woensdag 15 april 2026 22:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo 1 dus.![]()
https://www.hema.nl/dames(...)wart-1000024179.html
Ja, nee.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:47 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Boven je reguliere bh?! Of is dit de reguliere bh die je dan draagt?
Ik quote jou maar even want in de originele post staat geen bh meer.quote:
Laat je helpen in de lingeriezaakquote:Op donderdag 16 april 2026 13:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, nee.
Heel onsexy maar ik vind alleen een bh zelden lekker zitten.
Nah, I’m good.quote:Op donderdag 16 april 2026 14:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Laat je helpen in de lingeriezaak
Heerlijk vind ik dat, ik moest wel over wat gêne heenkomen
Maar mijn bandjes zakken nooit af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2026 15:27 schreef Blues het volgende:
Nu na tien dagen, toen er een picknictafel bij de Oosterplas ineens overstak![]()
is mijn aanvaringskunstwerk op mijn scheenbeen nog niet over
![]()
Middenstuk doet ook zeer en zit een bult op.
Ik erger me aan dat sommige dingen zo lang duren![]()
Amai ... wat een kleurenpaletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
A happy little tree picnictablequote:Op donderdag 16 april 2026 15:34 schreef Blues het volgende:
[..]
In het eggie eigenlijk nog mooier! Kan Bob Ross niet tegenop
Oh dat is ook echt iets om je aan te ergerenquote:Op donderdag 16 april 2026 16:19 schreef SEMTEX het volgende:
Jeetje @:Blues wat heftig. Maar wtf, een picknicktafel die overstak?
Dat doet me meteen aan een OT ergernis denken: mijn dunne aderen. Vanmorgen op de fiets, doing nothing, hield alleen mijn handvatten vast. Een van de aderen in mijn middelvinger: PATS. Bloeduitstorting. Zucht. Dat is ook de reden dat ik geen bloed/plasmadonor (meer) ben.
bejaarde gespotquote:Op donderdag 16 april 2026 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aan mensen achter je die hun boodschappen al op de band gooien terwijl jij daar ook nog mee bezig bent.
Dan blijft er nog zo'n randje van grofweg 10% van een velletje overquote:Op donderdag 16 april 2026 20:11 schreef Farenji het volgende:
Dat als je een vel keukenpapier af wil scheuren het niet netjes langs de perforatie scheurt maar dat vel half doormidden gaat. Hallo perforatie je hebt 1 fucking taak!
Als je het balkje ver genoeg naar achteren zet, geen probleem dan toch?quote:Op donderdag 16 april 2026 20:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan nog. Wacht gewoon even netjes.
Ook zoiets: mensen die niet even de simpele moeite nemen om, als ze klaar zijn met het op de band laden, zo'n balkje neer te zetten. Asoquote:Op donderdag 16 april 2026 20:14 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Als je het balkje ver genoeg naar achteren zet, geen probleem dan toch?
Ik zet zelf altijd een balkje neer maar denk dat veel mensen met gedachten ergens anders zitten. Of ze alles hebben, wat ze hierna gaan doen, etc.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook zoiets: mensen die niet even de simpele moeite nemen om, als ze klaar zijn met het op de band laden, zo'n balkje neer te zetten. Aso
Dan mogen ze mijn boodschappen afrekenenquote:Op donderdag 16 april 2026 21:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zet zelf altijd een balkje neer maar denk dat veel mensen met gedachten ergens anders zitten. Of ze alles hebben, wat ze hierna gaan doen, etc.
Maar als je dan je spullen neerzet en de persoon voor je kijkt naar je spullen en pakt alsnog geen balkje, dat is dan toch wel een beetje awkward.
Vroeger, toen ik bij de appie werkte, was het helemaal in om overal GEEN VET! of 0% VET! op te zettenquote:Op woensdag 15 april 2026 16:18 schreef Kanaroe het volgende:
Mein gott
Coeliakie is een bitch, ik kan nooit zomaar ff ergens naartoe. Koffie bij de buren kan zelfs niet want kans op kruisbesmettingquote:Op donderdag 2 april 2026 18:08 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh ik eet gelukkig geen vlees, dus dat scheelt. Balen van het snoep, though.
Dit brengt mij tot een nieuwe ergernis: coeliakie. En nooit even makkelijk uit eten kunnen.
Geen vet in wasmiddelquote:Op vrijdag 17 april 2026 10:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Vroeger, toen ik bij de appie werkte, was het helemaal in om overal GEEN VET! of 0% VET! op te zettenBij snoep, bij wasmiddel, zelfs bij appels
Gestoord werd ik er van!
Ach jeetje Drizzt, dat is wel echt klote.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Coeliakie is een bitch, ik kan nooit zomaar ff ergens naartoe. Koffie bij de buren kan zelfs niet want kans op kruisbesmettingBen soms zo jaloers op die grote zakken witte puntjes voor een euro, terwijl ik bij gratie Gods één glutenvrij afbakbroodje voor 1,50 kan kopen
Wees altijd voorzichtig met discussies over beurtbalkjesquote:Op donderdag 16 april 2026 21:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zet zelf altijd een balkje neer maar denk dat veel mensen met gedachten ergens anders zitten. Of ze alles hebben, wat ze hierna gaan doen, etc.
Maar als je dan je spullen neerzet en de persoon voor je kijkt naar je spullen en pakt alsnog geen balkje, dat is dan toch wel een beetje awkward.
Die ken ik nog wel jaquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:07 schreef Kakentoe het volgende:
[..]
Wees altijd voorzichtig met discussies over beurtbalkjes
[ afbeelding ]
Dat klok-verzetten stripje van Dirk-Janquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die ken ik nog wel ja
Dirk-Jan
Een van mijn favorieten blijft het stripje waarna je nooit meer met je gezicht in de plooi langs de groenteafdeling van de supermarkt komtquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die ken ik nog wel ja
Dirk-Jan
edit: dit blijft m'n favoriete stripje:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Coeliakie is een bitch, ik kan nooit zomaar ff ergens naartoe. Koffie bij de buren kan zelfs niet want kans op kruisbesmettingBen soms zo jaloers op die grote zakken witte puntjes voor een euro, terwijl ik bij gratie Gods één glutenvrij afbakbroodje voor 1,50 kan kopen
Ook als je de klemtoon juist legt, vind je?quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
Dat coeliakie klinkt overigens als een Japans gerecht![]()
A la teriyaki, teppanyaki en zulks.
Eens,quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat is wel tofquote:Op vrijdag 17 april 2026 11:51 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Eens,. Al zit in Groningen een tentje waarbij álles glutenvrij is en het is zo lekker daar en niet veel duurder dan een gewone tent,
.
Mijn vriend moest altijd zijn tandenpoetsen na een biertje,. Kan niet direct daarna even zoenen,
.
Dan ga ik gewoon door alsof ze er niet zijn. Dat zouden ze nl. ook niet moeten zijn. Anders gezegd, ik leg gewoon mijn spullen neer alsof de band leeg is, eigen schuld. Zo heeft er al eens een zak chips mogen ervaren hoe een zak aardappelen aanvoeltquote:Op donderdag 16 april 2026 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aan mensen achter je die hun boodschappen al op de band gooien terwijl jij daar ook nog mee bezig bent.
Om 12:12:12 gepostquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan ga ik gewoon door alsof ze er niet zijn. Dat zouden ze nl. ook niet moeten zijn. Anders gezegd, ik leg gewoon mijn spullen neer alsof de band leeg is, eigen schuld. Zo heeft er al eens een zak chips mogen ervaren hoe een zak aardappelen aanvoelt
Al maak ik dit tegenwoordig nooit meer mee want zelfscan.
Ik heb geen idee waar de klemtoon ligt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ook als je de klemtoon juist legt, vind je?
quote:
Dan leg ik mijn spullen gewoon neer. Als jij graag voor mij betaalt, wie ben ik om je tegen te houden?quote:Op donderdag 16 april 2026 20:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook zoiets: mensen die niet even de simpele moeite nemen om, als ze klaar zijn met het op de band laden, zo'n balkje neer te zetten. Aso
Ja, of mensen die eerst 5 personen voor hun zien afrekenen en wanneer ze dan zelf aan de beurt zijn hun pinpas nog moeten zoekenquote:Op donderdag 16 april 2026 20:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 april 2026 12:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar de klemtoon ligt.
Tot vandaag kende ik het hele woord niet eens
Dit gebeurde mij vandaag ook, zó irritantquote:Op donderdag 16 april 2026 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat klinkt idd onnatuurlijk jaquote:Op vrijdag 17 april 2026 18:51 schreef ChipsZak. het volgende:
[..].
Op de ‘ie’. Dus ‘seuliaKIE’
Doet het heel onnatuurlijk laten klinken imo, maar het is wat het is.
Oh dit doe ik ookquote:Op donderdag 16 april 2026 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snap ik hoor, toen ik er achterkwam dat ik het had (of althans toen het werd uitgezocht) zat ik eerst ook van ‘KOEliakie’,quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat klinkt idd onnatuurlijk ja
En ik dacht ook je het uit moest spreken zoals je schrijft, en niet als seuliakie.
Maar zoals gezegd, ik heb zelf gelukkig geen last van gluten en ik ken ook helemaal niemand die dat heeft, dus voor vandaag had ik er niet eens van gehoord
Dus zo leer je nog eens wat
Ik heb dan weer ruim ervaringmet een andere chronische ziekte helaas.
In het VK is het dan weer irritant dat cassieres vaak pas beginnen als je alles op de band hebt liggen. Maar soms heb je zoveel dat het niet echt op de band past, en dan beginnen ze dus niet. Helemaal irritant als je met twee bent, en eentje al best kan beginnen met het inpakken.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
terechte klacht, en om eerlijk te zijn, ik vind ze dood eng op de snelwegquote:Op zaterdag 18 april 2026 12:56 schreef Eightyone het volgende:
Voormalige stadsbussen op lange streeklijnen. Zeer weinig stoelen en ook nog keihard.
Dit laat me de vroegere Interliner weer eens missen.
daarom geen standaard geluidjes gebruikenquote:Op zaterdag 18 april 2026 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Reclame die iPhone-geluidjes laat horen. Er is een beddenzaakreclame die in het begin het geluid van de wekker nadoet. Je kijkt onmiddellijk op want het is een bekend alarm. Een andere adverteerder laat zo’n WhatsApp-ping horen. En ja hoor: je spitst je oren. Dat is dus de bedoeling: aandacht voor die snertreclames.
quote:Op zaterdag 18 april 2026 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
Wat maakt dat het uiteinde van de kassa helemaal vol ligt met hun dingen. En dat je dus heel goed moet opletten met het scheiden van jouw dingen die daar ook terecht komen.
Tot de voorgaande klant een kar vol heeft en er geen balkje gebruikt kan worden. Want nul ruimte.quote:Op zaterdag 18 april 2026 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jouw supermarkt heeft geen scheidingsbalk in dat uiteinde?
Of het standaard Samsung-geluid.quote:Op zaterdag 18 april 2026 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Reclame die iPhone-geluidjes laat horen. Er is een beddenzaakreclame die in het begin het geluid van de wekker nadoet. Je kijkt onmiddellijk op want het is een bekend alarm. Een andere adverteerder laat zo’n WhatsApp-ping horen. En ja hoor: je spitst je oren. Dat is dus de bedoeling: aandacht voor die snertreclames.
Ja sorry, moest opeens heel nodig naar de dixiequote:Op woensdag 22 april 2026 14:05 schreef ViaVertex het volgende:
Bouwvakkers die de enige uitgang van de parkeerplaats blokkeren met hun bus, en nergens te bekennen zijn.
Groeten vanuit de auto, wachtend op de desbetreffende bouwvakkers.
Bouwvakkers die de weinige parkeerplaatsen die we hebben bezetten op onlogische wijze (dingen in de breedte over twee plaatsen leggen in plaats van in de lente over eentje) zonder communicatie vooraf over tijdstippen die om zeven uur s ochtends aan je deur staan "OH HAD U GEEN BRIEF GEHAD HAHAHA SORRYYY MAAR WE MOETEN UW VOEGWERK ERUIT SCHRAPEN"quote:Op woensdag 22 april 2026 14:05 schreef ViaVertex het volgende:
Bouwvakkers die de enige uitgang van de parkeerplaats blokkeren met hun bus, en nergens te bekennen zijn.
Groeten vanuit de auto, wachtend op de desbetreffende bouwvakkers.
Ik hoorde het van de week ook weer in een podcast inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2026 20:09 schreef Kanaroe het volgende:
Mensen die 'wanneer' uitspreken als 'waaaaarneer'
Krijg ik de kriebels van
Voor die laptop met Windows 10 erop kan je linux erop zetten. Dan kan die laptop ook een paar jaar mee.quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:59 schreef Loohcs het volgende:
Qua beurtbalkjes vind ik 't wel vreemd dat sommige mensen echt pas hun boodschappen erop (durven?) zetten als er een balkje staat (terwijl ik soms niet bij 't balkje kan: als er weinig zijn of als er veel in gebruik zijn). Sommige mensen doen echt alsof andermans boodschappen radioactief zijn en dat 't balkje daar tegen beschermt...als ik er bij kan zet ik dat balkje er echt wel neer hoor
Andere ergernis: alle apparaten die 'connected' zijn en die je puur vanwege software moet vervangen. Een tablet en phone die maar tot Android 13 gaan, Ipad die nog wel ondersteund wordt, maar update is ook lastig omdat 't een 32GB model is, en dan nog een laptop die nog Windows 10 draait. Ben je zo 1000 euro lichter (zeker nu met die prijzen voor geheugen) voor dingen die je niet eens echt wil kopen.
quote:ï
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
Heb geen 12 topics doorgeploegd, waarschijnlijk veel dubbel:
Dat bluetooth nog steeds niet feilloos werkt. Ja, met 1 gebruiker, en 1 apparaat, maar met meerdere mensen die een CarPlay, Bluetooth speaker of wat dan ook delen. Altijd gezeik.
14 jarige meisjes in de tram die praten met kanker dit en kanker dat.
Podcasts, Youtube content die na 25 seconden al met de eerste sponsored content komen
Mensen die zichzelf influenser noemen.
"Jongens" met heuptasjes die "praten" in de zone waarin ik geluid kan opvangen. Wollah. Kanker. Broer.
Goed opgeleide mensen die de meest onwaarschijnlijke domheid lopen te verspreiden
Dat als er iets gebeurt in de wereld, allerlei luie journalisten met zinnen komen zoals "op twitter waren veel mensen het eens met president X". Wat mensen roepen op 1 of ander platform vol mafklappers representeert helemaal niets. Ga godnondeju eens wat echt uitzoeken voor je suffe artikel op ad.nl
Scheenbeschermers zo groot als een ruiten aas. Doe normaal.
Amateur wielrenners in het wild.
Dingen die niet doen waarvoor ze gemaakt zijn. Kan iemand bij Miele gewoon een stofzuigkarretje ontwerpen wat wel gewoon achter je aanrijdt in de woonkamer en niet probeert dwars door stoelen heen te rijden. Of iemand gewoon een balpen die het blijft doen, ook als ie, zoals alle balpennen in de hele wereld, een tijdje in een la, tas weet ik veel waar heeft doorgebracht. Voor de ene keer dat je even een pen nodig hebt, en dat taffesding alleen maar krassen in het papier loopt te maken
Enquetes / geef je mening na elke willekeurige handeling op internet
Hoe groot is een ruiten aas?quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
Heb geen 12 topics doorgeploegd, waarschijnlijk veel dubbel:
Dat bluetooth nog steeds niet feilloos werkt. Ja, met 1 gebruiker, en 1 apparaat, maar met meerdere mensen die een CarPlay, Bluetooth speaker of wat dan ook delen. Altijd gezeik.
Podcasts, Youtube content die na 25 seconden al met de eerste sponsored content komen
Mensen die zichzelf influenser noemen.
"Jongens" met heuptasjes die "praten" in de zone waarin ik geluid kan opvangen. Wollah. Kanker. Broer.
Goed opgeleide mensen die de meest onwaarschijnlijke domheid lopen te verspreiden
Dat als er iets gebeurt in de wereld, allerlei luie journalisten met zinnen komen zoals "op twitter waren veel mensen het eens met president X". Wat mensen roepen op 1 of ander platform vol mafklappers representeert helemaal niets. Ga godnondeju eens wat echt uitzoeken voor je suffe artikel op ad.nl
Scheenbeschermers zo groot als een ruiten aas. Doe normaal.
Amateur wielrenners in het wild.
Dingen die niet doen waarvoor ze gemaakt zijn. Kan iemand bij Miele gewoon een stofzuigkarretje ontwerpen wat wel gewoon achter je aanrijdt in de woonkamer en niet probeert dwars door stoelen heen te rijden. Of iemand gewoon een balpen die het blijft doen, ook als ie, zoals alle balpennen in de hele wereld, een tijdje in een la, tas weet ik veel waar heeft doorgebracht. Voor de ene keer dat je even een pen nodig hebt, en dat taffesding alleen maar krassen in het papier loopt te maken
Enquetes / geef je mening na elke willekeurige handeling op internet
Dit!!!quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
14? dat is nog oudquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
quote:Op zondag 26 april 2026 12:24 schreef cinderloom het volgende:
Gisteren iemand in de trein tegenover me die van die bierscheten laat. Bil optillen, harde scheet, bil terug en 5 min later weer. Man man man die coupe rook echt goor
De andere helft van het raam weghalen met een glassnijder en voilaquote:Op zondag 26 april 2026 15:08 schreef maily het volgende:
Als je krijtstift leeg is op de helft van je raam
quote:Op maandag 27 april 2026 20:09 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die je niet normaal een hand geven, maar zo'n rare, ongemakkelijke half bovenhandse hand ophouden, doe normaal
Ik kook en bak sinds ik een jaar of 8 ben. Gewoon lekker zelf aanrommelen in de keuken en recepten uitproberen. Daar stonden m’n ouders niet bij, die op dat moment aan het werk waren.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:59 schreef Moeraskat het volgende:
Is er dan een generatie die niet wilde helpen of dingen onzin vond en dat niet dus niet doorgaf aan hun kinderen waardoor deze basiskennis verloren is gegaan?
Heel veel mensen lezen ook niet meer en hebben geen praktisch ingesteld persoon in de familie, maar halen al hun kennis van social media en filmpjes.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:59 schreef Moeraskat het volgende:
Al die filmpjes met zogenaamde ‘life hacks’ met bijbehorende lovende reacties. Het is bijna lachwekkend hoe dingen die vroeger gewoon "gezond verstand" waren, nu als revolutionair worden gepresenteerd met hippe muziekjes eronder.
Bijvoorbeeld een filmpje van zo’n helder licht die laat zien dat wanneer je een houten spatel op een pan kokend water legt, deze niet of minder snel over kookt.
Maar dan ook die reacties die eronder staan. Alsof die persoon een raketgeleerde is en iets deelt wat mindblowing is. De mensen die reageren zijn niet eens allemaal puber, maar ook gewoon tussen de 30-40 jaar zoals ikzelf ook ben.
Dan denk ik: Jóh! Dat deden ze 60 jaar geleden al.
Ik (Millennial) heb dit soort dingen van m’n ouders (Boomers) geleerd. Is er dan een generatie die niet wilde helpen of dingen onzin vond en dat niet dus niet doorgaf aan hun kinderen waardoor deze basiskennis verloren is gegaan?
Vroeger leerde je dit soort dingen namelijk door te helpen in de keuken,tuin, of in de garage etc.
De huidige generatie (Gen Z en Alpha) brengt veel tijd digitaal door. Ik denk dat ze niet meer "organisch" leren van hun ouders door mee te kijken, maar consumeren informatie via video's.
Wat voor ‘ons’ gezond verstand is, is voor hen een algoritme-vondst. Dit vind ik echt storend, en merk het bij m’n eigen kind ook. Natuurlijk probeer ik dit tegen te gaan… maar dat is moeilijker dan je denkt.
Dat ze dingen op een andere manier leren vind ik niet per se storend. Het gaat me erom dat ze doen alsof dit nieuw is, niemand dit wist en zij zo geweldig en alwetend zijn.
Voorbeelden:
Koffiedik in de tuin.
Jongeren "ontdekken" nu dat slakken niet van koffie houden en dat het goede voeding is voor planten.
Zilver poetsen met aluminiumfolie.
Dit wordt nu gebracht als een soort scheikundig wonder.
Witte gympen met tandpasta.
Je ziet talloze filmpjes van mensen die hun zolen wit maken met witte tandpasta.
Rode wijnvlekken en zout.
Nu vaak een "party hack" genoemd.
Kleding stomen in de douche.
De "hack" om je kreukelige overhemd in de badkamer te hangen terwijl je heet doucht.
De "Hair Towel Wrap".
Meiden die triomfantelijk laten zien hoe je een handdoek om je natte haar draait in een tulband zodat het blijft zitten. Dat is letterlijk hoe elke vrouw na het douchen haar haar deed sinds de uitvinding van de handdoek, maar op TikTok is het een "ingenious drying hack".
Vaak zijn het ook van die “I was today years old when I found this out!" filmpjes.![]()
![]()
Het is die stuitende arrogantie van: "Kijk mij eens slim zijn met deze revolutionaire ontdekking," terwijl ze eigenlijk gewoon de basisprincipes van een huishouden runnen aan het herontdekken zijn.
Het wordt gepresenteerd als een persoonlijke intellectuele overwinning, vaak met termen als "I cracked the code" of "Life changed after I started doing this". Daarmee wissen ze eigenlijk de wijsheid van generaties vrouwen en mannen voor hen uit.
Slappe handjes geven vind ik ook altijd een ding.quote:Op maandag 27 april 2026 20:09 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die je niet normaal een hand geven, maar zo'n rare, ongemakkelijke half bovenhandse hand ophouden, doe normaal
Mag je overdreven vinden, voor mij is dit basiskennis.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kook en bak sinds ik een jaar of 8 ben. Gewoon lekker zelf aanrommelen in de keuken en recepten uitproberen. Daar stonden m’n ouders niet bij, die op dat moment aan het werk waren.
Waar een mens zich aan kan storen.![]()
En een houten lepel op een pan basiskennis noemen. Beetje overdreven.
Ja, en die ontwikkeling is ook niet gek. Alleen dat doen alsof je het wiel hebt uitgevonden vind ik hinderlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heel veel mensen lezen ook niet meer en hebben geen praktisch ingesteld persoon in de familie, maar halen al hun kennis van social media en filmpjes.
Misschien ligt het aan jezelf als je het van ál die mensen ‘stuitende arrogantie’ vindt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:56 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Mag je overdreven vinden, voor mij is dit basiskennis.
[..]
Ja, en die ontwikkeling is ook niet gek. Alleen dat doen alsof je het wiel hebt uitgevonden vind ik hinderlijk.
Jaaa dat zag ik laatst ook onderweg .....quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:26 schreef Seeburg54 het volgende:
Al die oranje glyfosaat doodgespoten percelen. Waardeloos.![]()
Boeren.We kunnen er niet zonder, maar het kan toch anders.
Ik woon in een plattelandsdorpje (3 maal woordwaardequote:Op dinsdag 28 april 2026 12:26 schreef Seeburg54 het volgende:
Al die oranje glyfosaat doodgespoten percelen. Waardeloos.![]()
Boeren.We kunnen er niet zonder, maar het kan toch anders.
Deze tekstquote:
Ik woon ook in een plattelandsdorpje, maar hier is het wel.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon in een plattelandsdorpje (3 maal woordwaarde) en hier is dat gelukkig niet
En dat lost men dus op met zelfscan.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Vandaag in de Jumbo. Sta je daar met een bomvolle kar, teveel voor zelfscan. Er is één kassa open. Jonge onnozele tut achter de kassa laat kind van collega de boodschappen van het mens voor ons scannen. Dat mens voor ons had 3 oervervelende kinderen en ook een bomvolle kar. Wat de fuck.![]()
Iedereen pissig, kassatrut verblikt of verbloost niet. Ik had zo mijn kar laten staan, maar dan kon ik me nog een keer ergeren bij een andere winkel. Het duurde een eeuwigheid. Tot ik mijn geduld verloor. Wat denken ze wel niet, kom er niet weer.
Was je niet 4e in de rij?quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Vandaag in de Jumbo. Sta je daar met een bomvolle kar, teveel voor zelfscan. Er is één kassa open. Jonge onnozele tut achter de kassa laat kind van collega de boodschappen van het mens voor ons scannen. Dat mens voor ons had 3 oervervelende kinderen en ook een bomvolle kar. Wat de fuck.![]()
Iedereen pissig, kassatrut verblikt of verbloost niet. Ik had zo mijn kar laten staan, maar dan kon ik me nog een keer ergeren bij een andere winkel. Het duurde een eeuwigheid. Tot ik mijn geduld verloor. Wat denken ze wel niet, kom er niet weer.
Dat doe je niet met een grote kar bomvol. En ik had teveel boodschappen voor de zelfscan zoals je had kunnen lezen. Anders was ik niet in de rij gaan staan met dat moedertuig.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dat lost men dus op met zelfscan.
Nee, maar de rij werd snel lang kan ik je vertellen. Dat mens achter de kassa was verstandsloos bezig, iedereen was het beu. Wie laat nou een kind van een jaar of 4 een grote kar boodschappen scannen in een drukke winkel.quote:
Als je zelf tijdens het winkelen scant met de zelfscanner, mag je ook met een bomvolle kar door de zelfscan.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:08 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat doe je niet met een grote kar bomvol. En ik had teveel boodschappen voor de zelfscan zoals je had kunnen lezen. Anders was ik niet in de rij gaan staan met dat moedertuig.
Het is sowieso een beproeving om je boodschappen te doen in een schoolvakantie.Ik heb mijn les wel weer geleerd, in het vervolg maar in de avond boodschappen, of 's morgens vroeg.
Ja, dat dacht ik achteraf ook. Maar helaas. Les geleerd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je zelf tijdens het winkelem scant met de zelfscanner, mag je ook met een bomvolle kar door de zelfscan.
Ik sta al jaren nooit meer in de rij bij een supermarkt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik achteraf ook. Maar helaas. Les geleerd.
Ik vanaf nu ook niet meer.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik sta al jaren nooit meer in de rij bij een supermarkt.
Waarom heb je niet ander personeel erbij geroepen?quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nee, maar de rij werd snel lang kan ik je vertellen. Dat mens achter de kassa was verstandsloos bezig, iedereen was het beu. Wie laat nou een kind van een jaar of 4 een grote kar boodschappen scannen in een drukke winkel.
Er stonden 3 van het personeel bij. Blijkbaar vonden die het enorm schattig dat zo'n snotfabriek pruttelend en kirrend de boodschappen tergend langzaam loopt te scannen terwijl de rij steeds langer werd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 17:51 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom heb je niet ander personeel erbij geroepen?
Wat erg.quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er stonden 3 van het personeel bij. Blijkbaar vonden die het enorm schattig dat zo'n snotfabriek pruttelend en kirrend de boodschappen tergend langzaam loopt te scannen terwijl de rij steeds langer werd.Was ook het kind van een van de drie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |