Voor die laptop met Windows 10 erop kan je linux erop zetten. Dan kan die laptop ook een paar jaar mee.quote:Op zaterdag 18 april 2026 20:59 schreef Loohcs het volgende:
Qua beurtbalkjes vind ik 't wel vreemd dat sommige mensen echt pas hun boodschappen erop (durven?) zetten als er een balkje staat (terwijl ik soms niet bij 't balkje kan: als er weinig zijn of als er veel in gebruik zijn). Sommige mensen doen echt alsof andermans boodschappen radioactief zijn en dat 't balkje daar tegen beschermt...als ik er bij kan zet ik dat balkje er echt wel neer hoor
Andere ergernis: alle apparaten die 'connected' zijn en die je puur vanwege software moet vervangen. Een tablet en phone die maar tot Android 13 gaan, Ipad die nog wel ondersteund wordt, maar update is ook lastig omdat 't een 32GB model is, en dan nog een laptop die nog Windows 10 draait. Ben je zo 1000 euro lichter (zeker nu met die prijzen voor geheugen) voor dingen die je niet eens echt wil kopen.
quote:ï
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
Heb geen 12 topics doorgeploegd, waarschijnlijk veel dubbel:
Dat bluetooth nog steeds niet feilloos werkt. Ja, met 1 gebruiker, en 1 apparaat, maar met meerdere mensen die een CarPlay, Bluetooth speaker of wat dan ook delen. Altijd gezeik.
14 jarige meisjes in de tram die praten met kanker dit en kanker dat.
Podcasts, Youtube content die na 25 seconden al met de eerste sponsored content komen
Mensen die zichzelf influenser noemen.
"Jongens" met heuptasjes die "praten" in de zone waarin ik geluid kan opvangen. Wollah. Kanker. Broer.
Goed opgeleide mensen die de meest onwaarschijnlijke domheid lopen te verspreiden
Dat als er iets gebeurt in de wereld, allerlei luie journalisten met zinnen komen zoals "op twitter waren veel mensen het eens met president X". Wat mensen roepen op 1 of ander platform vol mafklappers representeert helemaal niets. Ga godnondeju eens wat echt uitzoeken voor je suffe artikel op ad.nl
Scheenbeschermers zo groot als een ruiten aas. Doe normaal.
Amateur wielrenners in het wild.
Dingen die niet doen waarvoor ze gemaakt zijn. Kan iemand bij Miele gewoon een stofzuigkarretje ontwerpen wat wel gewoon achter je aanrijdt in de woonkamer en niet probeert dwars door stoelen heen te rijden. Of iemand gewoon een balpen die het blijft doen, ook als ie, zoals alle balpennen in de hele wereld, een tijdje in een la, tas weet ik veel waar heeft doorgebracht. Voor de ene keer dat je even een pen nodig hebt, en dat taffesding alleen maar krassen in het papier loopt te maken
Enquetes / geef je mening na elke willekeurige handeling op internet
Hoe groot is een ruiten aas?quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
Heb geen 12 topics doorgeploegd, waarschijnlijk veel dubbel:
Dat bluetooth nog steeds niet feilloos werkt. Ja, met 1 gebruiker, en 1 apparaat, maar met meerdere mensen die een CarPlay, Bluetooth speaker of wat dan ook delen. Altijd gezeik.
Podcasts, Youtube content die na 25 seconden al met de eerste sponsored content komen
Mensen die zichzelf influenser noemen.
"Jongens" met heuptasjes die "praten" in de zone waarin ik geluid kan opvangen. Wollah. Kanker. Broer.
Goed opgeleide mensen die de meest onwaarschijnlijke domheid lopen te verspreiden
Dat als er iets gebeurt in de wereld, allerlei luie journalisten met zinnen komen zoals "op twitter waren veel mensen het eens met president X". Wat mensen roepen op 1 of ander platform vol mafklappers representeert helemaal niets. Ga godnondeju eens wat echt uitzoeken voor je suffe artikel op ad.nl
Scheenbeschermers zo groot als een ruiten aas. Doe normaal.
Amateur wielrenners in het wild.
Dingen die niet doen waarvoor ze gemaakt zijn. Kan iemand bij Miele gewoon een stofzuigkarretje ontwerpen wat wel gewoon achter je aanrijdt in de woonkamer en niet probeert dwars door stoelen heen te rijden. Of iemand gewoon een balpen die het blijft doen, ook als ie, zoals alle balpennen in de hele wereld, een tijdje in een la, tas weet ik veel waar heeft doorgebracht. Voor de ene keer dat je even een pen nodig hebt, en dat taffesding alleen maar krassen in het papier loopt te maken
Enquetes / geef je mening na elke willekeurige handeling op internet
Dit!!!quote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
14? dat is nog oudquote:Op zaterdag 25 april 2026 21:56 schreef manny het volgende:
quote:Op zondag 26 april 2026 12:24 schreef cinderloom het volgende:
Gisteren iemand in de trein tegenover me die van die bierscheten laat. Bil optillen, harde scheet, bil terug en 5 min later weer. Man man man die coupe rook echt goor
De andere helft van het raam weghalen met een glassnijder en voilaquote:Op zondag 26 april 2026 15:08 schreef maily het volgende:
Als je krijtstift leeg is op de helft van je raam
quote:Op maandag 27 april 2026 20:09 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die je niet normaal een hand geven, maar zo'n rare, ongemakkelijke half bovenhandse hand ophouden, doe normaal
Ik kook en bak sinds ik een jaar of 8 ben. Gewoon lekker zelf aanrommelen in de keuken en recepten uitproberen. Daar stonden m’n ouders niet bij, die op dat moment aan het werk waren.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:59 schreef Moeraskat het volgende:
Is er dan een generatie die niet wilde helpen of dingen onzin vond en dat niet dus niet doorgaf aan hun kinderen waardoor deze basiskennis verloren is gegaan?
Heel veel mensen lezen ook niet meer en hebben geen praktisch ingesteld persoon in de familie, maar halen al hun kennis van social media en filmpjes.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:59 schreef Moeraskat het volgende:
Al die filmpjes met zogenaamde ‘life hacks’ met bijbehorende lovende reacties. Het is bijna lachwekkend hoe dingen die vroeger gewoon "gezond verstand" waren, nu als revolutionair worden gepresenteerd met hippe muziekjes eronder.
Bijvoorbeeld een filmpje van zo’n helder licht die laat zien dat wanneer je een houten spatel op een pan kokend water legt, deze niet of minder snel over kookt.
Maar dan ook die reacties die eronder staan. Alsof die persoon een raketgeleerde is en iets deelt wat mindblowing is. De mensen die reageren zijn niet eens allemaal puber, maar ook gewoon tussen de 30-40 jaar zoals ikzelf ook ben.
Dan denk ik: Jóh! Dat deden ze 60 jaar geleden al.
Ik (Millennial) heb dit soort dingen van m’n ouders (Boomers) geleerd. Is er dan een generatie die niet wilde helpen of dingen onzin vond en dat niet dus niet doorgaf aan hun kinderen waardoor deze basiskennis verloren is gegaan?
Vroeger leerde je dit soort dingen namelijk door te helpen in de keuken,tuin, of in de garage etc.
De huidige generatie (Gen Z en Alpha) brengt veel tijd digitaal door. Ik denk dat ze niet meer "organisch" leren van hun ouders door mee te kijken, maar consumeren informatie via video's.
Wat voor ‘ons’ gezond verstand is, is voor hen een algoritme-vondst. Dit vind ik echt storend, en merk het bij m’n eigen kind ook. Natuurlijk probeer ik dit tegen te gaan… maar dat is moeilijker dan je denkt.
Dat ze dingen op een andere manier leren vind ik niet per se storend. Het gaat me erom dat ze doen alsof dit nieuw is, niemand dit wist en zij zo geweldig en alwetend zijn.
Voorbeelden:
Koffiedik in de tuin.
Jongeren "ontdekken" nu dat slakken niet van koffie houden en dat het goede voeding is voor planten.
Zilver poetsen met aluminiumfolie.
Dit wordt nu gebracht als een soort scheikundig wonder.
Witte gympen met tandpasta.
Je ziet talloze filmpjes van mensen die hun zolen wit maken met witte tandpasta.
Rode wijnvlekken en zout.
Nu vaak een "party hack" genoemd.
Kleding stomen in de douche.
De "hack" om je kreukelige overhemd in de badkamer te hangen terwijl je heet doucht.
De "Hair Towel Wrap".
Meiden die triomfantelijk laten zien hoe je een handdoek om je natte haar draait in een tulband zodat het blijft zitten. Dat is letterlijk hoe elke vrouw na het douchen haar haar deed sinds de uitvinding van de handdoek, maar op TikTok is het een "ingenious drying hack".
Vaak zijn het ook van die “I was today years old when I found this out!" filmpjes.![]()
![]()
Het is die stuitende arrogantie van: "Kijk mij eens slim zijn met deze revolutionaire ontdekking," terwijl ze eigenlijk gewoon de basisprincipes van een huishouden runnen aan het herontdekken zijn.
Het wordt gepresenteerd als een persoonlijke intellectuele overwinning, vaak met termen als "I cracked the code" of "Life changed after I started doing this". Daarmee wissen ze eigenlijk de wijsheid van generaties vrouwen en mannen voor hen uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |