quote:Hello, Raiders.
As we head into 2026, we’re excited to share our roadmap for the next four months. This will show you the types of new content to look forward to: new enemies, maps, conditions, or other changes. As you can expect, we’re not going to offer all the specifics, but enough that you know where we’re heading.
Stick around. After Escalation, there’s even more to come.
ESCALATION
The Cold Snap has passed, but its danger casts a long shadow. Extreme weather will continue to test Raiders as they scavenge the surface for the resources that keep Speranza running.
The increased ARC presence continues to trouble Shani as the Rustbelt grows more overwhelmed, but no one holds all the pieces. The scale of the impending escalation remains unknown. Venture topside into an increasingly volatile Rustbelt—and make sure you’re prepared for what’s to come.
Keep a lookout - new content is just around the corner.
See you topside,
The ARC Raiders Team
Pharmacy in Buried, sowieso een toplooting spot, gegarandeerd 1 of 2 blueprints en veel valuables, de rusted medical kit ligt er ook vaak.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:37 schreef V. het volgende:
Spawn bij hospital, 29 minuten op de klok. Ik naar binnen, hoor een fireball en een pop op de bovenste verdieping, iemand die schiet en een flare.
Dus ik naar boven aan het touw met een defib. Bleek het een rat te zijn die met een toro iemand had afgeknald en nu op mij begon.
Dus ik heb hem maar even ontdaan van zijn leven en zijn loot.
Maar geen rusted kit te vinden
Ja, dat dacht ik ook. 0,0.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pharmacy in Buried, sowieso een toplooting spot, gegarandeerd 1 of 2 blueprints en veel valuables, de rusted medical kit ligt er ook vaak.
Hangt er wel vanaf welke pharmacy. Die in Piazza Arbusto is echt hit or mis. En de laatste 3x dat ik er ben geweest was het vooral mis.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pharmacy in Buried, sowieso een toplooting spot, gegarandeerd 1 of 2 blueprints en veel valuables, de rusted medical kit ligt er ook vaak.
Piazza maar ik ben daar sinds de update niet meer geweest, dus wellicht veranderd.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf welke pharmacy. Die in Piazza Arbusto is echt hit or mis. En de laatste 3x dat ik er ben geweest was het vooral mis.
]quote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf welke pharmacy. Die in Piazza Arbusto is echt hit or mis. En de laatste 3x dat ik er ben geweest was het vooral mis.
Een glowstick blueprint en een mixtape. Verder de laatste keren heel matig.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:46 schreef V. het volgende:
[..]
]
Lijkt wel of ze die met de update hebben generft. Ik had daar ALTIJD dikke bakken loot en de afgelopen week de helft van de keren bijna niks.
De momenten zijn er wel hoor, ik heb er de afgelopen week wel twee anvil splitters, twee shotgun silencers, een snap hook en twee cloaks gevonden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:24 schreef DrMarten het volgende:
Als ik er in de buurt ben hij is nog dicht dan ga ik wel even heen. Maar ik reken er niet meer op goede loot.
Als je dan een keer zo'n mixtape vindt is het mooi meegenomen.
Ik heb wel geleerd en probeer zoveel mogelijk het echte nieuws te vermijden. Het is enkel kommer en kwijl.quote:Op maandag 9 maart 2026 19:56 schreef V. het volgende:
Ik dank God op mijn blote knieën voor computergames (en ik geloof niet in een god). En dan oo dit moment dus vooral AR.
Mijn go-to antidote tegen alle ellende die zich in deze fucking wereld afspeelt.
Echt, ik zou allang knetterrrrrrgek zijn zonder deze afleiding.
Zonder meer goed advies, maar aard van het beestje, vrees ik. Kind van een journalist, opgegroeid in mediagezin en zelf ook werkzaam in de media.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:40 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb wel geleerd en probeer zoveel mogelijk het echte nieuws te vermijden. Het is enkel kommer en kwijl.
Mijn tip aan jou is om dat ook vooral te doen.
Je hebt er uiteindelijk helaas toch allemaal geen invloed op
Fijn hequote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:44 schreef V. het volgende:
Zooo, dat waren weer een paar fijne sessies. Lekker met mijn anvil in mijn eentje arc omleggen dat het een lieve lust is. Drie rocketeers neergehaald, twee leapers en talloze van die vliegende krengen.
Heerlijk
Ja, echt als een baas gewoon schieten, duiken springen, schieten. Heeeerlijk.quote:
Welke? Ik heb er 37 van de 74quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:41 schreef V. het volgende:
Pffft, die ene fucking augment blueprint die je moet halen onder in reception op Blue Gate is echt ondoenlijk
Vanochtend even een uur geprobeerd op Amerikaanse servers, maar steeds net te laat.
Echt ruk.
Heb inmiddels alweer 29 blueprints, maar dat is zo'n beetje de enige die ik wil.
Die heb ik gewoon uit een nightraid op Stella gehaald.quote:
Jawel,. gewoon naakt gaan en hopen dat je dicht bij de lobby of medical zit.quote:
Die heb ik ergens gevondenquote:
Waar is de datavault?quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die heb ik ergens gevonden
Was een van mijn eerste 5 blueprints.
Vond ik samen met nog een andere in de reeds geloote security room onder de datavault.
Op Stella spawn ik vrijwel altijd ergens bij de archivesquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Jawel,. gewoon naakt gaan en hopen dat je dicht bij de lobby of medical zit.
En als je naakt gaat kun je dan meteen surrenderen en opnieuw proberenquote:Op woensdag 11 maart 2026 22:09 schreef V. het volgende:
[..]
Op Stella spawn ik vrijwel altijd ergens bij de archives
Op de Bluegate, in de tunnels.quote:
Ik heb hem 2 keer deze wk in bird/burried city hospital gevonden.quote:
Nog in speciale containers?quote:Op woensdag 11 maart 2026 23:53 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik heb hem 2 keer deze wk in bird/burried city hospital gevonden.
Enorm veel blueprints daar momenteel, net weer een anvil blueprint
Meerdere keren op deze 2 plekken; Het kleine kastje met blauwe frontjes naast de rode lockers op de 1e verdieping. En op de bovenste verdieping in een zelfde soort kastje in één van de operatiekamers met opengebroken muur. Altijd tijdens Bird City.quote:
1 Matriarch fight gedaan. Bastion maaide me neer.quote:
Dat is inderdaad nog het meest vervelende: de andere ARCs om de matriarch heen en dan vooral de bombardiers. Op Spaceport en Dam heb ik een paar hele gunstige camp spots om de matriarch stukje voor stukje kapot te schieten. Gelukkig droppen alle onderdelen van de matriarch cores, hij hoeft dus niet helemaal kapot.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:32 schreef Divje het volgende:
[..]
1 Matriarch fight gedaan. Bastion maaide me neer.
Bij mij viel het mee. 1 eikel die zat te snipen op Spaceport. Hij had me geknocked, maar ik had gelukkig de lift al geroepen en van waar ie zat kon ie me afmaken de prutser.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:18 schreef V. het volgende:
Nou mijn late middag eindigde wat in mineur. De ene na de andere lobby met allemaal moordend tuig.
Drie behoorlijke loadouts en loot kwijtgeraakt.
Haha, ik ben het totaal niet met je eens.. wel dat het vervelend is..quote:Op zondag 22 maart 2026 18:29 schreef DrMarten het volgende:
Hoe jaag je mensen weg uit het spel....
5x Stella voor die ene klotemagnetron, 4x minder dan 21 minuten op de klok. 1x 26 minuten op de klok, maar compleet aan de verkeerde kant van de map gespawnded.
Dit heeft toch totaal geen zin meer zo?
Ik vind het prima dat je moet zoeken voor iets. Maar continu spawnen als er al 10 minuten verstreken is, wetende dat alles dan al leeggeloot is, is gewoon frustrerend.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Haha, ik ben het totaal niet met je eens.. wel dat het vervelend is..
Maar toch niets mis mee dat je een dagje moet zoeken naar iets.
Ik hoef die missie nog niet te doen, dus ik zal er morgen wel 2 vinden in 1 ronde.
Ik ben nu op zoek naar een kattenbed, ben er al 300 tegengekomen, nu ik hem nodig heb opeens niet 🤣
Vorige week moest ik bijna iedere keer 1 minuut of langer wachten en kwam iedere keer bij het begin van een game binnen, misschien werd het daarna te leeg (na 15 minuten ofzo) en hebben ze het weer aangepast.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je moet zoeken voor iets. Maar continu spawnen als er al 10 minuten verstreken is, wetende dat alles dan al leeggeloot is, is gewoon frustrerend.
Van de 8 potjes maar 1x de volle tijd krijgen slaat helemaal nergens op.
Buried. Red Tower eerste verdieping of laddertje op buiten.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:21 schreef Droopie het volgende:
Ik ben nu op zoek naar een kattenbed, ben er al 300 tegengekomen, nu ik hem nodig heb opeens niet 🤣
Ik ben nog altijd voor het idee dat als je met een bepaalde minimale waarde aan loadout een raid in gaat, je gegarandeerd een verse server krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je moet zoeken voor iets. Maar continu spawnen als er al 10 minuten verstreken is, wetende dat alles dan al leeggeloot is, is gewoon frustrerend.
Van de 8 potjes maar 1x de volle tijd krijgen slaat helemaal nergens op.
Met een loadout van 55K gewoon een paar keer gespawned met 18 minuten te gaan, dus die theorie klopt ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:34 schreef V. het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd voor het idee dat als je met een bepaalde minimale waarde aan loadout een raid in gaat, je gegarandeerd een verse server krijgt.
Ik had veel aan Troels tip om naked te gaan toen ik de healing augment zocht. Kun je quitten en opnieuw proberen.
Wellicht dat ik het later weer oppak hoor, het spel zit opzich best aardig in elkaar.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:33 schreef V. het volgende:
Als je het niet meer leuk vindt, houdt het op inderdaad.
Morgen!!!quote:Op donderdag 26 maart 2026 05:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht dat ik het later weer oppak hoor, het spel zit opzich best aardig in elkaar.
Ben benieuwd. Heb al een week niet gespeeld en kan niet zeggen dat ik het heel erg gemist heb, maar ben wel benieuwd naar die update.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:22 schreef Drankster het volgende:
Flashpoint - Patch Notes 1.22.0
• Players who build their own loadout are more likely to join fresh servers.
@:DrMarten
Mjah, maar ik doe tijden met mijn loadoutquote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:22 schreef Drankster het volgende:
Flashpoint - Patch Notes 1.22.0
• Players who build their own loadout are more likely to join fresh servers.
@:DrMarten
Ik zag daar gister iets van op YouTube. Wat begon met iemand die 2 wolfpacks op zo'n Vaporizer gooide om er dan achter te komen dat dat ding een schild had, eindige in een complete chaos met vaporizers, rocketeers, firefly's, wasps en hornetsquote:Op woensdag 1 april 2026 00:55 schreef Drankster het volgende:
Oh wow die Close Scrutiny map condition maakt de game echt een enge war zone. Rocketeers en Vaporizers vliegen nu in groepen. Vanavond in meerdere lobbies een all out oorlog aangegaan tegen Arc. Er werd zo veel gevochten op verschillende plekken waardoor er overal lasers waren en constante gedonder van explosies. Een oranje ondergaande zon maakte het helemaal dystopisch. Terminator vibes.
Ja en @Oscar. kan ons precies uitleggen hoe dat het beste kan want ik begreep dat hij het project al klaar hadquote:Op woensdag 1 april 2026 00:55 schreef Drankster het volgende:
Oh wow die Close Scrutiny map condition maakt de game echt een enge war zone. Rocketeers en Vaporizers vliegen nu in groepen. Vanavond in meerdere lobbies een all out oorlog aangegaan tegen Arc. Er werd zo veel gevochten op verschillende plekken waardoor er overal lasers waren en constante gedonder van explosies. Een oranje ondergaande zon maakte het helemaal dystopisch. Terminator vibes.
Ik heb de laatste tijd wat meer moeten battlen met grote arcs en neem er eigenlijk altijd eentje extra mee. En volgens mij zij de wasps ook gebuffed of zo. Gisteren voor het eerst meegemaakt dat een wasp mijn medium shield binnen no-time volledig sloopte. Echt bizar.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:47 schreef Drankster het volgende:
Ik las vanmorgen de tip om meerdere shields mee te nemen. Waarom heb ik daar nooit eerder aan gedacht? Ook bij mattriarchs en queens eerder moeten extracten omdat m’n schild kapot was. :’)
Rat gespotquote:Op donderdag 2 april 2026 22:35 schreef Masberum het volgende:
Ik vind dat mensen (zie het vooral bij youtube comments) het woord 'rat' wel heel losjes gebruiken tegenwoordig. Net alsof elke keer als ze beschoten worden het een rat is.
Ze noemen mij ook zovaak dat. Bij de Testing Annex op Dam battlegrounds heb je een hoofdingang. De 3 deuren dicht erbij maak ik dicht met doorblockers en dan heb ik verspreid 6 jolt mines. Als iemand eraan komt dan zijn ze altijd het haasje.
En dan komen altijd de zinnen uit hun mond "why?". Die vind ik het grappigst. Ja waarom denk je dat ik je doodschiet en wil looten gast? Maar ook vaak "you f*cking rat", "b*tch" etc.
Ze verwachten zo erg dat ze nooit beschoten gaan worden dat ze, om het voor zichzelf maar te kunnen accepteren, gaan schelden.
Meestal ook nog crap loot ook nog. Als ze goede loot hebben smeken ze meestal wel voor hun leven
Ja maar wel verspreid he bij de deuren etc. Niet op 1 plek. Wel een beetje tactisch geplaatst, ook dat als ze door de deur rollen vanwege de jolt mine boven op de deur, ze alsnog een andere jolt mine raken. Ik zal straks wat screenshots maken dan heb je een ideequote:Op donderdag 2 april 2026 22:38 schreef Droopie het volgende:
In theorie vind ik iedereen die mij neerschiet een rat haha.
Aangezien ik in de meeste vriendelijke PvE server zit normaliter, of hoor te zitten.
Maar er zijn ook momenten dat ik een rocketeer een tyfusding vind en dat roep. Dus vat het niet te persoonlijk op, iedereen heeft zijn eigen rol.
Maar, 6 jolt mines 🤣🤣
Dat geeft me een spectakel.
Jolt mines zijn ook handig voor noobs zoals mij..quote:Op donderdag 2 april 2026 22:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja maar wel verspreid he bij de deuren etc. Niet op 1 plek. Wel een beetje tactisch geplaatst, ook dat als ze door de deur rollen vanwege de jolt mine boven-op de deur, ze alsnog een andere jolt mine raken. Ik zal straks wat screenshots maken dan heb je een idee
Nou je hebt per deur maar 1 nodig. Je moet het bovenaan in het midden plaatsen dan gaat het af als ze binnen komen.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jolt mines zijn ook handig voor noobs zoals mij..
2 voor de deur als ik met een key ergens ga looten..
Hoor ik mensen die naar binnen willen, kan ik roepen dat ze weg moeten gaan en alvast beginnen met mikken 🤣🤣, stilstaande dingen gaan me goed af.
Net als met de hullcracker
Dit. Dwz in solo. Gewoon hoi zeggen en degene die in die lootroom staat zijn gang laten gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:34 schreef Drankster het volgende:
Gelukkig is dat in pve lobbies allemaal niet nodig. Zelfs niet high loot plekken als Stella en de toren in Spaceport. Gewoon hoi zeggen en doorlopen en samen looten.
Ja ik weet dat het niet nodig is, ik vind het gewoon leuk om te doen en te schieten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 08:34 schreef Drankster het volgende:
Gelukkig is dat in pve lobbies allemaal niet nodig. Zelfs niet high loot plekken als Stella en de toren in Spaceport. Gewoon hoi zeggen en doorlopen en samen looten.
Ja ze verwachten het ook nooit, ook altijd de "why?"quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:27 schreef Divje het volgende:
Door blockers en jolt mines op testing annex. Dan ben je wel speciaal hoor
Ik heb hier wel een mening over.quote:Op donderdag 2 april 2026 22:35 schreef Masberum het volgende:
Ik vind dat mensen (zie het vooral bij youtube comments) het woord 'rat' wel heel losjes gebruiken tegenwoordig. Net alsof elke keer als ze beschoten worden het een rat is.
Ze noemen mij ook zovaak dat. Bij de Testing Annex op Dam battlegrounds heb je een hoofdingang. De 3 deuren dicht erbij maak ik dicht met doorblockers en dan heb ik verspreid 6 jolt mines. Als iemand eraan komt dan zijn ze altijd het haasje.
En dan komen altijd de zinnen uit hun mond "why?". Die vind ik het grappigst. Ja waarom denk je dat ik je doodschiet en wil looten gast? Maar ook vaak "you f*cking rat", "b*tch" etc.
Ze verwachten zo erg dat ze nooit beschoten gaan worden dat ze, om het voor zichzelf maar te kunnen accepteren, gaan schelden.
Meestal ook nog crap loot ook nog. Als ze goede loot hebben smeken ze meestal wel voor hun leven
Ik ook, iedereen mag spelen zoals die wilt.. Maar vanmiddag was ik met een paar mensen bij de matriach.. Ik ren naar binnen om te schuilen, word ik opeens laf neergeschoten 🤨.quote:
Zeker.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ook, iedereen mag spelen zoals die wilt..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |