Hij hoeft maar 1x te vallen en dan staat het 2-0 voor Canada ja, ik begrijp de spanning.quote:
Ze hebben nog 10 minuten!quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij hoeft maar 1x te vallen en dan staat het 2-0 voor Canada ja, ik begrijp de spanning.
Die commentatoren zijn zo duidelijk voor Amerika he?quote:
Puck erinquote:
Dat ook, maar een heel lulverhaal beginnen over gelouterde ploeg dit dat, 2 seconden later hangt die.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die commentatoren zijn zo duidelijk voor Amerika he?
lolquote:Op donderdag 19 februari 2026 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die commentatoren zijn zo duidelijk voor Amerika he?
mooiquote:Op donderdag 19 februari 2026 21:33 schreef The_Playmaker het volgende:
Natuurlijk is het OT. Al voor de 12de keer dat een WK/OS finale tussen deze twee naar OT gaat.
Bij het kunstschaatsen staat een Amerikaanse hoog op het moment. Mocht je wat antipathie nodig hebben, kun je daar naar schakelenquote:Op donderdag 19 februari 2026 21:34 schreef Strani het volgende:
Ik zit helemaal pro-Canada hier maar dan switchen ze naar curling en dan ben ik meteen weer tegen Canada. Emotionele achtbaan dit.
NOS gaat zo livequote:Op donderdag 19 februari 2026 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
ES zal wel bij het kunstrijden blijven. Dan maar op de striem.
Vervelend dat nu alles tegelijkertijd is.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zit het kunstrijden al in de eindfase?quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vervelend dat nu alles tegelijkertijd is.
Na deze rijdster nog 7.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zit het kunstrijden al in de eindfase?
Oh dan kunnen we dat nog wel even skippen totdat Kaanaadaa heeft gescoordquote:
Nee!quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoezo is de vrouwen regel ander dan bij de mannen?quote:
Echt he, zouden ze niet moeten doen op een eindtoernooiquote:
Toch zeker al 4 jaarquote:Op donderdag 19 februari 2026 21:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor de zoveelste keer de Yanks. Hoe lang geleden dat Canada goud won bij de vrouwen joh
Al behandeld.quote:
En ES die er alsof het SBS is die er constant beelden van laten zien en er zelfs iemand naar toe sturen voor interviewsquote:Op donderdag 19 februari 2026 22:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het team NL huis is toch wel het meest smakeloze wat er bestaat.
Die snollebollekes gun je een levenslange rectale kriebel.quote:Op donderdag 19 februari 2026 22:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tóch weerquote:
Heel eerlijk, het is er gewoon gezellig. Gezamenlijk sport kijken heeft ook wel wat.quote:Op donderdag 19 februari 2026 22:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat heb je helaas overal ja. In de UK nog het meest (hopelijk hebben de Britten niet zo'n vergelijkbaar huis)quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat er dan aantal zijn die niet tegen drank kunnen, tsja
Scandinavische en Oosteuropese spelers hebben de NHL in de laatste 30 jaar ontzettend opgeleukt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:46 schreef Zorro het volgende:
Terecht, dit is toch wel een beetje Nederland - Whales
Daarom Whales.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Scandinavische en Oosteuropese spelers hebben de NHL in de laatste 30 jaar ontzettend opgeleukt.
Ik denk dat menig Canadees dat kan bevestigen.
Finland is een topland in ijshockey. Dat Canada favoriet is, is logisch, maar de flying Finns zijn zeker niet met voetballand Wales te vergelijken.
Ah.... u bedoelt de Hartford Whale(r)s?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daarom Whales.
Deur dicht. Bus parkeren. Walvis voor het doel.
Was Messier niet bijna 100 toen hij met pensioen ging?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:58 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Eerste uur ging het om. Dan ga je 100 jaar terug.
van het eerste uurquote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ah.... u bedoelt de Hartford Whale(r)s?
Zeker, Zo knap wat ze kunnen tegenwoordig!quote:
De Finnen kunnen nu wel een walvis of 2 gebruiken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zeker, Zo knap wat ze kunnen tegenwoordig!
Van die met die grote Finnenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De Finnen kunnen nu wel een walvis of 2 gebruiken.
Daar heb ik nog een jersey van. Van Pat Verbeek.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ah.... u bedoelt de Hartford Whale(r)s?
Die zijn echt duidelijk voor Amerika gevolgd door Kaanaadaa jaquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:05 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
HBO commentators zijn ook niet partijdig ofzo.
Irritantquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zijn echt duidelijk voor Amerika gevolgd door Kaanaadaa ja
Dat wordt bevestigdquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:08 schreef Toby56 het volgende:
Bijna tegelijkertijd... dan is het geen offside, toch?
Het is amper te zienquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:08 schreef Toby56 het volgende:
Dan is het geen offside.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:08 schreef Toby56 het volgende:
Het is bijna bizar, maar zijn tweede schaats schuift op precies hetzelfde moment het aanvalsvak binnen als de puck.quote:
Verliezen in de finale van Canada zou toch prachtig zijnquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:09 schreef sp3c het volgende:
mijn twitter wil dat de Amerikanen nu ook winnen maar dat wil ik eigenlijk niet
coach zegt offside, ref gaat kijken en besluit geen offsidequote:
Maar mocht dat protest dan niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
coach zegt offside, ref gaat kijken en besluit geen offside
2 minuten bench minor
gaat nergens over imo
mag wel maar als de challenge onterecht is krijg je 2 minutenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar mocht dat protest dan niet?
Als dat delaying the game is, waarom zou je dan nog naar beelden gaan kijken?
Beetje maf inderdaad.
Jawel... maar het blijft opmerkelijk dat Canada het in het begin te laconiek lijkt op te nemen en te slordig speelt.quote:
Ja, mee eens.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
mag wel maar als de challenge onterecht is krijg je 2 minuten
wat compleet idioot is
is het nog steedsquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, mee eens.
Het was nog eens millimeterwerk ook.
IJshockey was ooit 1 van de eerste moderne sporten met videobeelden e.d., maar dit is inderdaad mafklapperij.
Is dit een persoonlijke ervaring of een beroemd citaat?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:16 schreef sp3c het volgende:
kreeg een keer een slapshot tegen mijn rug en ik werd pas wakker nadat die gozer compleet in elkaar geslagen was door een man of drie
want prioriteiten
dit is een persoonlijke ervaringquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Is dit een persoonlijke ervaring of een beroemd citaat?
Domme vraag misschien (en misschien al eerder gesteld), maar hebt u ijshockey gespeeld?quote:
ja zoetermeer vanaf dat ik 5 was tot weet ik veel, daarna Ratingen, daarna Duinkerke, daarnast louisquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Domme vraag misschien (en misschien al eerder gesteld), maar hebt u ijshockey gespeeld?
Kijk, nu wordt het duidelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja zoetermeer vanaf dat ik 5 was tot weet ik veel, daarna Ratingen, daarna Duinkerke, daarnast louis
daarna lucchtmacht
was moeilijk als Nededrlandse goalie toen want iedereen haalde canadezenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Kijk, nu wordt het duidelijk.
Ik heb ook ijshockey gespeeld. en wel hierin:
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben zelf niet zo van de uniformen, maar misschien zou ijshockeygoalie wat voor me zijn in mijn volgende leven. En dat al die stoere defenders dan voor je gaan vechten en vervelende figuren als Marchand half lens slaan omdat ze jouw leven proberen te verzieken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
was moeilijk als Nededrlandse goalie toen want iedereen haalde canadezen
en het leger leek me supercool
ja so supercool was het niet, was liever helemaal pro gegaan achterafquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo van de uniformen, maar misschien zou ijshockeygoalie wat voor me zijn in mijn volgende leven. En dat al die stoere defenders dan voor je gaan vechten en vervelende figuren als Marchand half lens slaan omdat ze jouw leven proberen te verzieken.
Wel respect voor Marchand trouwens, na al die heupproblemen.
Ja, soms maak je van die keuzes. Dat soort momenten herken ik wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja so supercool was het niet, was liever helemaal pro gegaan achteraf
nee klopt niet, stop met trollen plsquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:37 schreef PzKpfw het volgende:
Is toch altijd een Noord-Amerikaans feestje dit onderdeel. Beter schrappen van de OS.
Ja duh, die gouden medaille hadden ze direct wel aan de VS kunnen geven.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:41 schreef beantherio het volgende:
Ik zou Canada graag het goud zien winnen maar het toernooi is te moeizaam verlopen voor ze. De VS gaat dit gewoon winnen.
Ja irritant zegquote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:12 schreef WAvanBuren het volgende:
Ja dat werkt prima deze twee tenues.
Misschien kan Dione straks nog inschakelen voor de laatste drie minuten.quote:
Eens, maar het was wel leuk geweest als Slowakije ook op het uitslagenbriefje zou zijn gekomen deze Spelen. Vlhova en Kuzmina worden oud helaas.quote:
Gelukkig kijk ik op MAXquote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:04 schreef franklop het volgende:
ES dat eerst naar reclame gaat.
Terug komt net na de 2-1 en 3 seconden voor de rust
Ach Slowakijequote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:43 schreef WAvanBuren het volgende:
Slowakije kan er echt helemaal niks van.
Bert is een aardige gast, vaak gesproken, erg slimme kerelquote:Op zondag 22 februari 2026 05:13 schreef Gretzl het volgende:
Ik heb gruglede voor de finale [ afbeelding ]![]()
Bekijk deze YouTube-video
[ x ]
Jammerquote:Op zondag 22 februari 2026 13:06 schreef The_Playmaker het volgende:
Crosby gaat de finale dus ook missen.
Ik vind het vaak lastig te volgen.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:49 schreef Redefine het volgende:
Ik zet deze uiteraard wel aan, maar toch vooral op de achtergrond. Ik vind het een leuke sport, maar toch boeit mij het niet heel erg. Of het moet aan het einde nog heel spannend worden.
Dat blijft helaas een probleem ja. Vind het op zich nog wel meevallen als ze aan de puck (bal) zijn, maar zodra er op doel geschoten wordt dan kan die puck daarna overal zijn.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het vaak lastig te volgen.
Snap ik wel, het is een razendsnelle sport en de puck is vaak wat lastiger te volgen. Zeker als een van de teams ook nog donkere kleding aan heeft bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het vaak lastig te volgen.
Dat van de kleur is weleens vaker gezegd. Wel opvallend dat ze daar totaal niet aan willen.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Snap ik wel, het is een razendsnelle sport en de puck is vaak wat lastiger te volgen. Zeker als een van de teams ook nog donkere kleding aan heeft bijvoorbeeld.
Misschien dat de puck een andere, felle (bv rood) kleur geven helpt.
Hoe dan ook: go Canada.
Vechtpartij tussen de scheidsrechtersquote:Op zondag 22 februari 2026 14:09 schreef mitt het volgende:
Een Canadeze en Amerikaanse scheidsrechter, het kan gewoon
NOS. Een van de weinige keren dat ze beter zijn.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:09 schreef Salina het volgende:
Maar WAAR gaan we kijken? ES met Ron Berteling of toch NOS met misschien Grueter die ook heerlijk enthousiast is altijd.
Ik vind die tjappies van ES een beetje vervelend.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:09 schreef Salina het volgende:
Maar WAAR gaan we kijken? ES met Ron Berteling of toch NOS met misschien Grueter die ook heerlijk enthousiast is altijd.
Was bijv ook zo in 2010.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:09 schreef mitt het volgende:
Een Canadeze en Amerikaanse scheidsrechter, het kan gewoon
Zou toch niet graag in hun schoenen staan. Wie weet kan je niet meer naar huis.quote:
Nee dan is het een strafcorner.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:12 schreef Dagoduck het volgende:
Puck aanraken met schaats is toegestaan?
Maar het veld heeft geen hoeken.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:12 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Nee dan is het een strafcorner.
Hand, voet, stick alles magquote:Op zondag 22 februari 2026 14:12 schreef Dagoduck het volgende:
Puck aanraken met schaats is toegestaan?
Gekkenhuis.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hand, voet, stick alles mag
Mag m ook met je tanden vangen.quote:
Teeth of steelquote:
Van 't Wout?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die Canadees Nederlandse jongen?
3x goud en 1x brons.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die Canadees Nederlandse jongen?
En die andere? 1 x goud en 1 x zilver.quote:
Werd 2x brons uitgereikt in die race?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
En die andere? 1 x goud en 1 x brons.
Als dit zo doorgaat liggen er dadelijk lijken op het ijs.quote:
Donald?quote:
Bij de dames deed Eddie Murphy dan weer mee.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:17 schreef Marcoss het volgende:
Marchand, Sam Bennett.. ze worden ook gewoon uit andere sporten gehaald!
De commentatoren.quote:
Zilver toch?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
En die andere? 1 x goud en 1 x brons.
3 schoten is een penalty.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:18 schreef butz0rs het volgende:
Kan iemand de shots teller uitleggen. Hoeveel shots is een punt?
Het ligt er aan hoe snel je ze opdrinkt.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:18 schreef butz0rs het volgende:
Kan iemand de shots teller uitleggen. Hoeveel shots is een punt?
Ja.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd 2x brons uitgereikt in die race?
Tiki-taka IJshockey?quote:
De Trump fans op FOK!quote:
Zo tussen de verdedigers door!quote:
De monstertruck was ook nog een optie, maar dan is er teveel ruimte onderdoor.quote:
Deed me denken aan PSV gisteren de eerste 45 minuten.quote:
Dan komt het nog goed voor Canadaquote:Op zondag 22 februari 2026 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deed me denken aan PSV gisteren de eerste 45 minuten.
Komt zo wel dichtbij voor jou?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:24 schreef Dagoduck het volgende:
In 2021 speelden ze ijshockey hier in de buurt.
[ afbeelding ]
80% van de tijd de puck 200m verderop ophalen genotquote:Op zondag 22 februari 2026 14:24 schreef Dagoduck het volgende:
In 2021 speelden ze ijshockey hier in de buurt.
[ afbeelding ]
Ja, ik woon achter dat rijtje huizen helemaal links. Heel dichtbij.quote:
Waren ze ook aan het knokken?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, ik woon achter dat rijtje huizen helemaal links. Heel dichtbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |