https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Ik heb het inmiddels gezien en ik vind nog steeds dat een psychiater niet over een ex-patiënt mag praten en al helemaal niet op deze manier. Bakker bood zijn excuses aan, dus hij vindt dat zelf ook.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 08:30 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Een vraagteken maakt een zin met een ingesloten moreel oordeel nog niet tot een neutrale vraag.
Als ze wel gezegd heeft dat Djèk op vakantie was, wat ik eigenlijk dacht, dan heeft ze dat waarschijnlijk in de Oranjewinter gedaan. Dan zal er toch wel iemand dat fragment op Twitter neerzetten?quote:
Nee hij doet dat om de schade te beperken.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:14 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik heb het inmiddels gezien en ik vind nog steeds dat een psychiater niet over een ex-patiënt mag praten en al helemaal niet op deze manier. Bakker bood zijn excuses aan, dus hij vindt dat zelf ook.
Volgens mij ziet hij wel in dat hij fout zat. Hij wil het alleen geen schending van het beroepsgeheim noemen want dat is een doodzonde.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee hij doet dat om de schade te beperken.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:20 schreef Tasmaniak het volgende:
Als ze wel gezegd heeft dat Djèk op vakantie was, wat ik eigenlijk dacht, dan heeft ze dat waarschijnlijk in de Oranjewinter gedaan. Dan zal er toch wel iemand dat fragment op Twitter neerzetten?
De krant heeft het zelfs gerectificeerd, dat doen ze niet zomaar. Helene heeft dat gewoon niet gezegd.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:46 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Hier staat niets over vakantie.
Ze zegt dat ze andere mensen meer willen proberen en dat Djèk in de toekomst terugkomt, maar dat de frequentie daarvan nog niet vaststaat. Ze houdt Djèk de hand boven het hoofd, maar een echte leugen hoor ik hier niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
En weer liegen
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:46 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Hier staat niets over vakantie.
https://www.fcupdate.nl/v(...)m-in-de-oranjewinterquote:Hendriks vertelde recent in een interview met De Telegraaf waarom Van Gelder, maar ook Rutger Castricum en Noa Vahle deze winter niet als vaste gasten te zien zullen zijn in De Oranjewinter. "Dit heeft met vakanties te maken", aldus de presentatrice.
Op zich wel prachtig al die fophef, en dat om zo'n verschrikkelijk slecht kutprogramma als de Oranjewinter.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:08 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Sowieso is die obsessie van ikweethetookniet met Helene best wel sneu
Is er geen apart topic voor dat flopprogamma?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich wel prachtig al die fophef, en dat om zo'n verschrikkelijk slecht kutprogramma als de Oranjewinter.
Dank steun van een moderatorquote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
Op zich wel prachtig al die fophef, en dat om zo'n verschrikkelijk slecht kutprogramma als de Oranjewinter.
Volgens zowel Johan als het juicekanaal Reality FBI ligt Jack eruit vanwege schreeuwen achter de schermen. Hélène kwam gisteren voor het eerst op tv met een verklaring over de rel, maar ontkende daarin dat Jack zich zou hebben misdragen. Het zou puur een inhoudelijke keuze zijn. Een leugen, blijkt nu.quote:Jack is er tijdens de huidige editie van De Oranjewinter niet bij en daar doet iedereen extreem ongemakkelijk over. Zelf zei de presentator dat Talpa hem had afgebeld, Hélène riep iets over vakanties en daarna zou het weer een keuze geweest zijn van de redactie. Niet veel later onthulde Johan Derksen dat Jack niet goed ligt bij Talpa-baas Frans Klein.
Het is ontegenzeggelijk de grootste blunder uit de tv-carrière van Hélène Hendriks: het liegen en draaien om het vertrek van Jack van Gelder bij haar programma. Die houding heeft veel imagoschade opgeleverd, omdat Jack erg populair was bij haar rechts-conservatieve achterban. Pas na dik een maand onthulde Wilfred Genee dat Jack de boosdoener was.quote:Blijft ze liegen en draaien over Jack van Gelder of vertelt ze éindelijk de waarheid?
Sterker nog: slechts 16 (!) procent van Hélène’s kijkers ziet Rutger op Jacks plek zitten, blijkt uit een poll op deze site. Victor Vlam, door Johan Derksen genomineerd, staat bovenaan met 68 procent. Op plek twee volgt Valentijn Driessen, door Victor naar voren geschoven, met een score van 17 procent.quote:Wanneer die reactie van Hélène komt? Vanavond, om 21.30 uur, in een nieuwe aflevering van Vandaag Inside. En daar zal de presentatrice onvermijdelijk ook geconfronteerd worden met het feit dat haar voorkeur om Rutger Castricum op de plek van Jack te zetten niet echt geliefd is bij de tv-kijker.
Genee helemaal verbaasd dat de bekendste psychiater van Nederland zijn beroepsgeheim schendt, bedoel je. Het verbaast mij dat het jou verbaast dat het Genee verbaast.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:54 schreef Marsenal het volgende:
Leuk dat stukje met Bram Bakker. Genee helemaal verbaasd dat iemand dom en onhandig is en niet constant als een sociopaat door het medialandschap heen manipuleert.
Misschien heeft hij financiële problemen en dacht hij dat een rel de verkoop van zijn boek goed zou doen. Het is toch tamelijk ongegeneerd om in VI boete te komen doen en dan dat boek naast je neer te zetten.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Bakkertje leek zelf alle ophef vooraf heel vreemd te vinden.
Het verbaasde me niks.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:47 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Genee helemaal verbaasd dat de bekendste psychiater van Nederland zijn beroepsgeheim schendt, bedoel je. Het verbaast mij dat het jou verbaast dat het Genee verbaast.
Ik denk dat het weinig mensen verbaasde van Genee, want hij had gelijk. Wat me wel verbaasde was hoe H. Hendriks ineens ook ten aanval trok. Ze voelde zich waarschijnlijk gesterkt door haar medestander Genee.quote:
Dusdanig dat Derksen zich niet meer mengde.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:38 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig mensen verbaasde van Genee, want hij had gelijk. Wat me wel verbaasde was hoe H. Hendriks ineens ook ten aanval trok. Ze voelde zich waarschijnlijk gesterkt door haar medestander Genee.
Ja, dat was opvallend.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dusdanig dat Derksen zich niet meer mengde.
Het was ook niet nodig natuurlijk, Bakker graaft z'n eigen graf, Genee en Hendriks stampen de aarde aan, Derksen vond het zelf genant worden, denk ikquote:
Dat denk ik ook. Meestal laat Genee het initiatief aan de anderen (Derksen), wat ook past bij zijn rol. Deze keer nam hij meteen het voortouw en liet Derksen het daarom aan hem over.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het was ook niet nodig natuurlijk, Bakker graaft z'n eigen graf, Genee en Hendriks stampen de aarde aan, Derksen vond het zelf genant worden, denk ik
Fixed.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Valentijn Harry Driessen en Chris Woerts maandagavond te gast bij Vandaag Inside![]()
![]()
Jack zit in de Epstein files en dat weten ze bij SBS.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hélène Hendriks breekt lans voor Jack van Gelder: 'Dat is gewoon niet waar'
Hélène Hendriks heeft zich uitgelaten over de hele situatie met Jack van Gelder bij Talpa en De Oranjewinter. De presentatrice geeft aan dat er veel verhalen de wereld in zijn gekomen die onjuist zijn.
Van Gelder zou deze winter niet aanschuiven in De Oranjewinter, maar zou tijdens de zomerse editie wel weer tafelgast zijn bij de talkshow van Hendriks. Uiteindelijk is die terugkeer ook van de baan. In Vandaag Inside doet de presentatrice een boekje open over de gebeurtenissen. Zo zou Van Gelder vloekend en tierend over de gang hebben gelopen en hebben geschreeuwd naar medewerkers, maar dat is niet waar.
Desondanks wilde Hendriks dat Van Gelder graag weer zou aanschuiven. "Hij wilde zelf niet, want wij wilden gewoon doorgaan. Niet de hele week, vijf dagen lang", begint ze in Vandaag Inside. "Ik vind dat Talpa niet goed gehandeld heeft", haakt Johan Derksen in, maar Hendriks bijt van zich af. "Er komen allerlei verhalen in de wereld en dat is niet waar", aldus de presentatrice.
"Het is heel erg simpel. Jack heeft het zelf ook aangegeven: het was een akkefietje, dat kan. Iedereen die werkt heeft dat weleens meegemaakt. Ik heb het er niet over dat er een keer hevige discussie is geweest. Dat wil niet zeggen dat hij continu vloekend en tierend over de gang loopt, dat hij dingen loopt door te drukken en alleen maar ruzie zoekt. Dat is gewoon niet waar", stelt Hendriks. "Hij is inderdaad een keer boos geworden op de geluidsman en daar heeft hij sorry voor gezegd. Wij wilden doorgaan, maar hij wilde niet in die frequentie", besluit de presentatrice.
https://www.voetbalprimeu(...)jack-van-gelder.html
Wat kan die meid goed hockeyen hé
Ik ben het met Driessen eens. Feit is wel dat mensen als Driessen, Djèk en Chris Woerts iedereen haten die zij als links bestempelen. Het zijn net rechtse Amerikanen wat dat betreft. Als dit om een VVD'er was gegaan, had Driessen zich niet zo opgewonden.quote:
Rip Johan.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:03 schreef superniger het volgende:
Verkouden Genee gaat iedereen aansteken.
Ja dat is vrij irritant. Gijp en Derksen podcast ‘s ochtends en ‘s avonds herhaling op tvquote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:34 schreef Specularium het volgende:
Teksten van Johan zijn exact hetzelfde als in de Grollo podcast.
Goh, wie had dat nou verwacht.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:34 schreef Specularium het volgende:
Teksten van Johan zijn exact hetzelfde als in de Grollo podcast.
Ja, dat was echt niveau nul. Gijp vond het dan ook geweldig.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Viel me op dat het vandaag zo flauw was dat het publiek niet eens echt lachte, Van der Gijp deed zijn best meer hysterisch te lachen dan ooit om dat te verbergen.
Serieus een LuckyTV filmpje waarin Caroline van der Plas doet dat ze Ruud de Wild zijn bed heeft vol gescheten twee keer laten zien? Hadden ze te weinig onderwerpen ofzo?
Dat was voor mij het wegzap moment. Als je er naar kijkt en je geneert je, dan is het tijd wat anders op te zetten.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Viel me op dat het vandaag zo flauw was dat het publiek niet eens echt lachte, Van der Gijp deed zijn best meer hysterisch te lachen dan ooit om dat te verbergen.
Serieus een LuckyTV filmpje waarin Caroline van der Plas doet dat ze Ruud de Wild zijn bed heeft vol gescheten twee keer laten zien? Hadden ze te weinig onderwerpen ofzo?
Bron: https://www.ad.nl/show/sa(...)aag-inside~a19259e7/quote:Satirische Lucky TV werkt aan comeback, nu bij Vandaag Inside
LuckyTV keert mogelijk weer helemaal terug op televisie. Het programma Vandaag Inside is deze week aan een spontaan experiment begonnen met Sander van de Pavert, de maker van de filmpjes. Op maandag- en dinsdagavond was het satirische item al te zien in het praatprogramma op SBS6.
Ja dat dacht ik al met die random LuckyTV afgelopen maandag. Zeker toen die totaal niet leuk was, en Johan zei dat die erom kon lachen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 16:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/show/sa(...)aag-inside~a19259e7/
Als dit al extreemrechts is, dan valt het allemaal reuze mee.quote:Op donderdag 19 februari 2026 00:45 schreef spapaars het volgende:
Ik ben die extreemrechtse onzin zo zat.
Kijk ze nou, die zelfingenomen haatzaaiers.
Een dag later brengen de oetlullen, lafaards alsnog een mening over een gast die hun niet welbevallig was.quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:09 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Als dit al extreemrechts is, dan valt het allemaal reuze mee.
Verrek... Nu je het zegt, dat is inderdaad behoorlijk extreemrechts.quote:Op donderdag 19 februari 2026 11:41 schreef spapaars het volgende:
[..]
Een dag later brengen de oetlullen, lafaards alsnog een mening over een gast die hun niet welbevallig was.
Dat is de betere journalistieke duiding.quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wouter de Winther en Raymond Mens donderdagavond te gast bij Vandaag Inside
Kamervragen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nico Dijkshoorn en Tina Nijkamp vrijdagavond te gast bij Vandaag Inside
Geen Helene
Doe dan maar lucky. Veel beter dan die verschrikkelijke AI baggerquote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:18 schreef DrDentz het volgende:
Ik weet niet wat ik stommer vind: LuckyTV stemmetjes overdubs, of AI-filmpjes..
Het is precies hetzelfde. Lekker lachen om filmjes waar je iemand iets laat zeggen of doen wat hij niet echt doet.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:18 schreef DrDentz het volgende:
Ik weet niet wat ik stommer vind: LuckyTV stemmetjes overdubs, of AI-filmpjes..
Jup. Is al enige tijd gaande volgens mij. Alleen heel makkelijk om belachelijk veel geld te verdienen en dus blijft ie (begrijpelijk) zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 00:29 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Rene voegt echt nog weinig toe per uitzending. Heeft er volgens mij ook weinig zin meer in.
Doet het voor de mensjes die kijken, die hebben het al zo zwaar tegenwoordig, die willen savonds gewoon even Caroline vd Plas die zegt dat ze moet schijten zien.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 00:29 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Rene voegt echt nog weinig toe per uitzending. Heeft er volgens mij ook weinig zin meer in.
En nog zijn er mensen die gaan.quote:Op zondag 22 februari 2026 02:36 schreef Tasmaniak het volgende:
Als je in een theater gaat kijken naar Nico Dijkshoorn in een Batman-pak, aan welke psychische aandoening lijd je dan?
Kan bijna de stem van René horen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 08:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Doet het voor de mensjes die kijken, die hebben het al zo zwaar tegenwoordig, die willen savonds gewoon even Caroline vd Plas die zegt dat ze moet schijten zien.
Terecht. Prutser.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:56 schreef Martinello het volgende:
Rintje Ritsma zit aan de beademing nu.
Met Jilert aan het roer zijn de tegenstanders vissenvoerquote:
Komt zij even goed weg!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 00:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En ik heb een link met joy
Jolly Joy:quote:Op maandag 23 februari 2026 22:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iemand de foto’s van joy beune gevonden uit de playboy?
Vraag het voor een vriend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 53% gewijzigd door Regilio_ op 24-02-2026 09:27:22 ]
Hahaha krankzinnig haha waar zijn we toch in beland haha wat is dit voor een gekkigheid haha kijk mij er bij horen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Job knoepert vanavond met AJ
Heb je liever AI troep of Lucky troep?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:52 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat erg, die domme filmpjes.Wegzap moment hier.
Ik heb het allebei liever niet, zo flauw die ellende man.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je liever AI troep of Lucky troep?
LUCKY!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je liever AI troep of Lucky troep?
Maar wat moet je ook als rechtse mens. Alle problemen waar Nederland nu mee zit, zijn ontstaan of erger geworden terwijl de VVD in de regering zat, dus daar zullen de oplossingen niet van komen.Derksen wil niet op de PVV stemmen, want dan verklaar je jezelf tot klootjesvolk. JA21 komt amateuristisch over en heeft een leider die eruitziet als een Jehova's Getuige. En zo komt Derksen bij Mona uit. Voor zo lang als het duurt.quote:Op woensdag 25 februari 2026 09:04 schreef Breekfast het volgende:
Johan heeft weer een nieuwe Messias op rechts gevonden. Opeens is Mona Keijzer alles wat dit land nodig heeft.
Lerend vermogen is niet bepaald een sterke eigenschap van hem.
Als de rechtse kiezer eens wat minder labiel wordt in zijn stemkeuze en gewoon weer op centrumrechtse partijen met kundige bestuurders zou stemmen, wellicht zou dat helpen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 09:50 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Maar wat moet je ook als rechtse mens. Alle problemen waar Nederland nu mee zit, zijn ontstaan of erger geworden terwijl de VVD in de regering zat, dus daar zullen de oplossingen niet van komen.Derksen wil niet op de PVV stemmen, want dan verklaar je jezelf tot klootjesvolk. JA21 komt amateuristisch over en heeft een leider die eruitziet als een Jehova's Getuige. En zo komt Derksen bij Mona uit. Voor zo lang als het duurt.
Wie zijn dat dan?quote:Op woensdag 25 februari 2026 10:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als de rechtse kiezer eens wat minder labiel wordt in zijn stemkeuze en gewoon weer op centrumrechtse partijen met kundige bestuurders zou stemmen, wellicht zou dat helpen.
In ieder geval niet de PVV,BBB,JA21,FVD, Groep Markuszower, of Mona Keijzer's nieuwe partij. Dan kom je toch bij het CDA en de VVD uit.quote:
Dan kom je bij de VVD uit en alle grote problemen van het moment zijn onder de VVD uit de hand gelopen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 10:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als de rechtse kiezer eens wat minder labiel wordt in zijn stemkeuze en gewoon weer op centrumrechtse partijen met kundige bestuurders zou stemmen, wellicht zou dat helpen.
Alle ellende van nu is toch onder lachebekje Rutte uit de hand gelopen?quote:Op woensdag 25 februari 2026 10:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In ieder geval niet de PVV,BBB,JA21,FVD, Groep Markuszower, of Mona Keijzer's nieuwe partij. Dan kom je toch bij het CDA en de VVD uit.
Nou dan blijft het CDA overquote:Op woensdag 25 februari 2026 10:59 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Dan kom je bij de VVD uit en alle grote problemen van het moment zijn onder de VVD uit de hand gelopen.
[..]
Alle ellende van nu is toch onder lachebekje Rutte uit de hand gelopen?
Het is gelukkig geen SGP en die christelijke standpunten verwateren wel als ze moeten samenwerken met niet-christelijke partijen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 11:03 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
En als je niet op een partij met de bijbel wil stemmen? D66?
8 maart nieuwe seriequote:Op woensdag 25 februari 2026 19:48 schreef Näsenbar het volgende:
Geen nieuws meer over Helene en Jack?
Hij was ooit sociaal-democraat. Volgens mij is hij indertijd door zijn eigen kamp diep gekwetst en rebelleert hij sindsdien.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:16 schreef Remco het volgende:
Ach Wierd. Dat zou echt een ontzettend enge redneck zijn geweest als die in Amerika was geboren.
Hij mag hier ff warmdraaien voor 8 maart als de Oranjezomer weer begint met Helenequote:Op woensdag 25 februari 2026 21:45 schreef Ronald het volgende:
Echt niet te doen die kutlach van Kutger.
Raymond en duider vind ik een rare combinatie. Raymond is Trump adept, Trump fan, Trump-liefhebber en dat allemaal neutraal en objectief. En als je zegt dat hij niet neutraal is dan krijg je een smalende lach en wat hoofdschudden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:26 schreef Megalomaniac het volgende:
Wel grappig dat ze het over Epstein en Trump hebben, maar geen woord over de inmenging van Israel. Van Wierd is het bekend waar zijn loyaliteit ligt, maar van de anderen valt het vies tegen, helemaal van Raymond Mens als "duider". Ze gaan mee in de Rusland fabeltjes. Als je het sentiment in de VS een beetje volgt, wordt het juist steeds meer duidelijk wie de macht daar in handen heeft.
Dat valt allemaal reuze mee. Ik vind hem altijd genuanceerd en neutraal zowel in zijn podcast als op tv.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Raymond en duider vind ik een rare combinatie. Raymond is Trump adept, Trump fan, Trump-liefhebber en dat allemaal neutraal en objectief. En als je zegt dat hij niet neutraal is dan krijg je een smalende lach en wat hoofdschudden.
Mwah, weet ik niet. Wat hem onderscheidt van andere Amerika babbelaars is dat hij niet constant elke mogelijkheid aangrijpt om te zeggen dat Trump een complete debiel is, maar eerlijk gezegd hoor ik hem ook niet echt de liefde verklaren ofzo.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Raymond en duider vind ik een rare combinatie. Raymond is Trump adept, Trump fan, Trump-liefhebber en dat allemaal neutraal en objectief. En als je zegt dat hij niet neutraal is dan krijg je een smalende lach en wat hoofdschudden.
Als Rijswijkjan1 wat zegt is het stil op straat.quote:
Hij heeft meermaals aangegeven dat hij Trump interessant vindt om zijn manier van politiek bedrijven. Hij heeft al vaak genoeg toegelicht waarom hij Trump interessant vindt. Blijkbaar is het voor sommigen wat lastig om het verschil te duiden tussen een interessant politicus en gelijk de liefde verklaren. Je kunt vinden wat je wilt, Trump bedrijft politiek op een manier die nog niet vaak vertoond is. Dat kun je toch best interessant vinden zonder meteen fan te zijn of zonder achter zijn manier van handelen te staan.quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vind ik ook wel verfrissend, beetje neutraal nieuws over de VS, al die NPO-duiders krijgen meteen rode vlekken in hun nek als het over Trump gaat.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:20 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee. Ik vind hem altijd genuanceerd en neutraal zowel in zijn podcast als op tv.
Daarnaast is Trump goed voor Mens' carrière als "Amerika-deskundige". En je verkoopt, nu iedereen die met zijn hoofd op tv komt ook het theater in wil, meer kaartjes door over mafketel Trump te praten dan indertijd over Biden of Obama.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij heeft meermaals aangegeven dat hij Trump interessant vindt om zijn manier van politiek bedrijven. Hij heeft al vaak genoeg toegelicht waarom hij Trump interessant vindt. Blijkbaar is het voor sommigen wat lastig om het verschil te duiden tussen een interessant politicus en gelijk de liefde verklaren. Je kunt vinden wat je wilt, Trump bedrijft politiek op een manier die nog niet vaak vertoond is. Dat kun je toch best interessant vinden zonder meteen fan te zijn of zonder achter zijn manier van handelen te staan.
Ja, ze hebben moeite met nieuwe onderwerpen. Marc marie is ook al 3x besproken dus waarom hier weer 10 minuten weer aan besteden? Het programma begint een herhaling van een herhaling te worden zo.quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:03 schreef superniger het volgende:
Al 3 keer een fragment uit die kut podcast van Genee.
Maar morgen Helenequote:Op donderdag 26 februari 2026 22:03 schreef superniger het volgende:
Al 3 keer een fragment uit die kut podcast van Genee.
Vervelio is wel een leuk woord.quote:
Ach, denk maar zo: het is altijd beter dan een kabinet vol domrechtse neo-nazi'squote:Op vrijdag 27 februari 2026 21:51 schreef DrDentz het volgende:
Johan vindt Jetten fenomenaal goed omdat hij zich "overal onderuit kan lullen, nog beter dan Rutte"
Maar ik heb liever een premier die het landsbelang goed kan dienen, ipv zo'n gladjanus die alleen gaat voor de glamour en eigenbelang
Het zijn altijd de anonieme rukkertjes die vrouwen waar ze het niet mee eens zijn voor hoer uitmakenquote:
Filmpje deed me denken aan Bert van Marwijk in het stadion die naar de kleedkamer rentquote:Op maandag 2 maart 2026 21:52 schreef Martinello het volgende:
Doorbos met zijn geplamuurde kop en lichtgevende tanden.
Dit vindt Van Gaal niet leukquote:Op maandag 2 maart 2026 22:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
www.cruijff.nl dus ff kijken
PROGRAMMA
18.00 uur: Stadion open
20.00 uur: Q&A met Jordi Cruijff, Ronald Koeman, Hélène Hendriks en Peter Heerschop
20.25 uur: Openingsshow
20.30 uur: CRUIJFF aflevering 1
21.15 uur: Rust (met entertainment)
21.30 uur: CRUIJFF aflevering 2
22.15 uur: Einde
Hélène Hendriks zal deze avond aan elkaar praten?quote:Op maandag 2 maart 2026 22:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
PROGRAMMA
20.00 uur: Q&A met Jordi Cruijff, Ronald Koeman, Hélène Hendriks en Peter Heerschop
Hélène, kennen we die? Klinkt als een hockeytutje.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:16 schreef prievieleezjuh het volgende:
[..]
Hélène Hendriks zal deze avond aan elkaar praten?
Wat een arrogantie. Zie haar eens deugen.quote:
Tweet heel gek genoeg ook ineens wegquote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:47 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wat een arrogantie. Zie haar eens deugen.
Wie zei wat?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:47 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wat een arrogantie. Zie haar eens deugen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tweet heel gek genoeg ook ineens weg
🧐
Dochter van Derksen.quote:
Ben benieuwd naar het entertainment in de rust.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
PROGRAMMA
Raymond Mens weer aan tafel?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:45 schreef DrDentz het volgende:
Zo'n positief geluid over Trump zul je nooit bij de NPO horen
Dat was ik ook vergeten, maar kunnen we hem nou ook eens een keer winnen? Het zou de eerste prijs zijn voor een club die in 1900 is opgericht.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Johan wist ook niet meer dat zijn club NEC 2 jaar geleden ook al in de bekerfinale stond
Ook wel eens de KKD gewonnen toch?quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:19 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Dat was ik ook vergeten, maar kunnen we hem nou ook eens een keer winnen? Het zou de eerste prijs zijn voor een club die in 1900 is opgericht.
Ja, ze zijn een paar keer op en neer geweest van de eerste- naar de eredivisie en vast ook wel eens door de eerstedivisie te winnen.quote:
Ikke wel, Cambuur werd in de halve finale uitgeschakeld. Dat was de laatste grote belangrijke wedstrijd in het oude stadion.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Johan wist ook niet meer dat zijn club NEC 2 jaar geleden ook al in de bekerfinale stond
Ja das dus gewoon een prijs (niet helemaal de champions league maar toch).quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:15 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ja, ze zijn een paar keer op en neer geweest van de eerste- naar de eredivisie en vast ook wel eens door de eerstedivisie te winnen.
quote:
Zinnige teksten?quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Wierd komen tenminste nog zinnige teksten uit, en grinnikt niet zo dom
Kutger alleen dom grinniken en onzin
Dit is hoe ik me voel over de mannen van VI.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:44 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zat laatst terug te denken aan de tijd dat Helene Hendriks net begon bij Eredivisie Live en later bij Fox Sports. In die periode vond ik haar echt een frisse en leuke toevoeging aan de uitzendingen. Zeker naast Jan Joost van Gangelen aan tafel had ze iets natuurlijks: spontaan, sportinhoudelijk scherp genoeg en vooral niet gemaakt. Het voelde alsof ze er “gewoon” zat als liefhebber van het spel.
In het begin was ze bij VI ook nog wel leuk, maar dat is langzaam steeds minder geworden, en inmiddels vind ik het vreselijk als ze er weer zit. Natuurlijk begrijp ik dat elke uitnodiging bij VI weer snel geld verdienen is voor haar, maar toch jammer het niet enkel bij sport heeft gehouden.
Heb je voorbeelden van waar hij over liegt?quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Zinnige teksten?Is gewoon een ordinaire zionist die doelbewust leugens verspreidt.
Nee, dit kan niet.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Wierd komen tenminste nog zinnige teksten uit, en grinnikt niet zo dom
Kutger alleen dom grinniken en onzin
Die heeft sinds hij geen hoofdredacteur meer is van VI (2013) geen voetbal meer gekeken. Komt op dat gebied geen zinnig woord uit.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:09 schreef DrDentz het volgende:
Je zift muggen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:32 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja das dus gewoon een prijs (niet helemaal de champions league maar toch).
Zijn de kijkcijfers lager met Rutger?quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:00 schreef Ronald het volgende:
Jeetje Kutger is gewoon vaste gast tegenwoordig. Leest men bij VI geen reacties op internet en social media?
Pardon? En wat is er mis met zionisme? Het woord zion is afkomstig van Sion, het duizenden jaren oude woord uit eerst de Tora en door de Bijbel overgenomen wat verwijst naar de heilige berg Sion in Jeruzalem, waar de Bijbelse koning David ongeveer 3000 jaar geleden heerste (gefundeerd op archeologische vondsten)En Ongeveer drie duizend jaar voordat het grote Palestijnen sprookje uit de jaren 60 van de vorige eeuw ten tonele kwam en een Egyptische moslim de vlag van Jordanië (vawege het enorm hoog aantal “Palestijnen” van Jordaanse afkomst) tot Palestijnen vlag bombardeerde. Ken je geschiedenis aub. Het Joodse volk op deze wereld met 20 miljoen zielen en met 22% van alle uitgereikte Nobel prijzen waaronder baanbrekende ontdekkingen/uitvindingen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Zinnige teksten?Is gewoon een ordinaire zionist die doelbewust leugens verspreidt.
De wereld is veranderd en een stukje grond claimen op basis van een boek is natuurlijk complete kolder. De joden moeten zich maar schikken in hun lot, net als die zeikende pallies.quote:Op donderdag 5 maart 2026 04:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Zionisme is niets anders dan terugkeren naar de situatie van 3000 jaar geleden, een plaats in de wereld zo groot als Noord en Zuid Holland in Nederland samen, een miniscuul stukje land waar Joodse mensen zich veilig mogen voelen. Wie dat afwijst of zelfs wilt vernietigen is rechtstreeks van de duivel geboren.
Jaloezie maakt haat i guess.
Pardon? Zionisme is een moderne beweging, niet een 3000 jaar oude politieke continuïteit. Palestijnse identiteit is historisch gegroeid, niet "uitgevonden" in de jaren 60. De Palestijnse vlag is gebaseerd op pan-Arabische symboliek, niet op Jordanië.Nobelprijzen zijn irrelevant voor territoriale of morele argumenten. Archeologie bevestigt het bestaan van David, maar niet de legitimiteit van moderne staatsclaims."Wie dat afwijst is van de duivel geboren."quote:Op donderdag 5 maart 2026 04:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]quote:Op donderdag 5 maart 2026 04:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Pardon? En wat is er mis met zionisme? Het woord zion is afkomstig van Sion, het duizenden jaren oude woord uit eerst de Tora en door de Bijbel overgenomen wat verwijst naar de heilige berg Sion in Jeruzalem, waar de Bijbelse koning David ongeveer 3000 jaar geleden heerste (gefundeerd op archeologische vondsten)En Ongeveer drie duizend jaar voordat het grote Palestijnen sprookje uit de jaren 60 van de vorige eeuw ten tonele kwam en een Egyptische moslim de vlag van Jordanië (vawege het enorm hoog aantal “Palestijnen” van Jordaanse afkomst) tot Palestijnen vlag bombardeerde. Ken je geschiedenis aub. Het Joodse volk op deze wereld met 20 miljoen zielen en met 22% van alle uitgereikte Nobel prijzen waaronder baanbrekende ontdekkingen/uitvindingen.
Zionisme is niets anders dan terugkeren naar de situatie van 3000 jaar geleden, een plaats in de wereld zo groot als Noord en Zuid Holland in Nederland samen, een miniscuul stukje land waar Joodse mensen zich veilig mogen voelen. Wie dat afwijst of zelfs wilt vernietigen is rechtstreeks van de duivel geboren.
Jaloezie maakt haat i guess.
- Selectieve of foutieve interpretatie van data (migratie, criminaliteit, integratie).quote:Op woensdag 4 maart 2026 15:58 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van waar hij over liegt?
Bron: Megalomaniac.quote:Op donderdag 5 maart 2026 10:28 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
- Selectieve of foutieve interpretatie van data (migratie, criminaliteit, integratie).
- Generaliserende en ongefundeerde claims (islam, onderwijs, gender).
- Historische en politieke misrepresentaties (Europa, Israël/Palestina, identiteit).
Deze patronen zijn uitgebreid gedocumenteerd door onderzoekers, journalisten, academici en maatschappelijke organisaties.
Zo'n tiep als Duk kiest in dit conflict een kant en vervolgens verdwijnt bij hem alle objectiviteit. Hij legt alles uit in het voordeel van Israël, ontkent feiten die hem niet uitkomen en verkondigt onwaarheden die hem wel uitkomen. Dat maakt zijn commentaar volkomen oninteressant. Dit gebeurt natuurlijk ook aan de andere kant en is dan net zo irritant.quote:
Heb je daar een voorbeeld van?quote:Op donderdag 5 maart 2026 20:25 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Zo'n tiep als Duk kiest in dit conflict een kant en vervolgens verdwijnt bij hem alle objectiviteit. Hij legt alles uit in het voordeel van Israël, ontkent feiten die hem niet uitkomen en verkondigt onwaarheden die hem wel uitkomen. Dat maakt zijn commentaar volkomen oninteressant. Dit gebeurt natuurlijk ook aan de andere kant en is dan net zo irritant.
Ik dacht die komt wel met voorbeelden. Jeweetwel; "kijk wat die mafklapper van een Wierd hier zegt, dit klopt helemaal niet van 'insert bron', en hier je nog een paar voorbeelden". Met je 'zeg dan niets'.quote:
Zijn wel tropenjaren daar bij Graydon.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:05 schreef DrDentz het volgende:
Wel leuk om Graydonmannetje weer eens te zien
Overgenomen dusquote:
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw onwetendheid. Misschien moet je beter opletten.quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:22 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ik dacht die komt wel met voorbeelden. Jeweetwel; "kijk wat die mafklapper van een Wierd hier zegt, dit klopt helemaal niet van 'insert bron', en hier je nog een paar voorbeelden". Met je 'zeg dan niets'.
Ik blijf onwetend want je komt niet met voorbeeldenquote:Op donderdag 5 maart 2026 21:47 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw onwetendheid. Misschien moet je beter opletten.
quote:
Het is gewoon pure kolder wat je schrijft. Ten eerste is zionisme letterlijk terugkeer naar de Joodse geschiedenis in dat gebied. Ver voordat er ook maar een moslim die zich nu het gebied tot Islamitische grond eist uberhaupt bestond. De geschiedenis van Pallies is zo gegroeid zeg je, maar blijkbaar dusdanig sloom dat ze pas een jaartje of vijftig geleden met hun eigen vlag en een eigen zogenaamde staat op de proppen kwamen. En dat er pas vorig jaar(!) westerse landen door een enorm media offensief van treurige beelden uit Gaza besloten het gebied te erkennen als een officiële “staat”. En dat zet je dan even af tegen het duizenden jaren oude Judea (waar nota bene het woord “jood” uit is afgeleid (!) en archeologisch bewezen ontdekkingen van Joodse tempels in het gebied van 3000 jaar oud. Dat is echt totaal niet te vergelijken. Ook zo mooi dat het argument van die Free Palestina figuren is dat de zionisten er pas veel later massaal met bootjes na WO2 de boel kwamen overnemen, terwijl het juist de moslims waren die er de boel vanaf einde van het eerste millennium kwamen overnemen en die Al Aqsa begonnen te bouwen op nota bene de ruïnes van de Joodse eerste tempel. En wat weer de kruistochten tot gevolg had.quote:Pardon? Zionisme is een moderne beweging, niet een 3000 jaar oude politieke continuïteit. Palestijnse identiteit is historisch gegroeid, niet "uitgevonden" in de jaren 60. De Palestijnse vlag is gebaseerd op pan-Arabische symboliek, niet op Jordanië.Nobelprijzen zijn irrelevant voor territoriale of morele argumenten. Archeologie bevestigt het bestaan van David, maar niet de legitimiteit van moderne staatsclaims."Wie dat afwijst is van de duivel geboren."Wtf, zijn jullie goed in he ontmenselijken van mensen met een andere mening.
Als hij dement was, zou ik het met je eens zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 01:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wilfred die altijd helemaal genietend de koekoeksong zit te zingen na de Koekoek![]()
Prachtig om te zien.
Omdat er weinig mensen zijn die blind de kant van de Palestijnen kiezen? Denk je dat echt? Ik zie bijna geen intelligente Nederlandse tv-programma's, maar kijk zelf eens bij de linkse medemens.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 04:07 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Ik gok dat het nu wel eens heel lang stil kan blijven.
Vond het ook niet grappig dit keer. Maar goed, ook bij DWDD was het niet elke keer in de roos. Alleen de leuke filmpjes blijven je bij, want die werden vaak herhaald. Geef Sander groot gelijk, het is graag of niet.quote:
Ik vond hem wel leuk.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond het ook niet grappig dit keer. Maar goed, ook bij DWDD was het niet elke keer in de roos. Alleen de leuke filmpjes blijven je bij, want die werden vaak herhaald. Geef Sander groot gelijk, het is graag of niet.
Dat, echt bejaard zeiksnorgedoe van Derksen, vond de tip om het dan aan het eind of voor de reclame uit te zenden van Tina wel een goeie.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vond hem wel leuk.
Niet grappig, gewoon leuk. Dat afzeiken door Derksen hoeft van mij niet. Wat een onzin. Toon het filmpje, en ga door met de show. Derksen is zo'n onnoemelijke sfeerspons soms.
Maar bij DWDD werd LuckyTV niet meteen geanalyseerd, het was aan het eind als Matthijs de show al afgesloten had. Nu heb je random een LuckyTV moment en meteen de recensie van de mannen aan tafel.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond het ook niet grappig dit keer. Maar goed, ook bij DWDD was het niet elke keer in de roos. Alleen de leuke filmpjes blijven je bij, want die werden vaak herhaald. Geef Sander groot gelijk, het is graag of niet.
Politiek gezien zeker, maar daar zie ik verder geen problemen in.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:36 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Ok oprechte vraag: jij vind Wierd niet biased?
Het maakt zijn mening oninteressant, want die is niet op feiten gebaseerd, maar op vooringenomenheid. Hoe iemand een regering kan steunen die 70.000 mensen doodbombardeert of doodhongert, is me trouwens sowieso een raadsel.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:27 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Politiek gezien zeker, maar daar zie ik verder geen problemen in.
Inderdaad, maar weer weggedoken ?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Gisteren was Helène toch aangekondigd?
Zijn mening is net zo relevant of niet relevant als al die linkse activistische lui bij andere talkshows. Die overwegend linkser zijn. Of is dan de mening volgens jou wel zeer relevant? En zijn die mensen wel zeer objectief? Ik heb de zogenaamde experts bij die talkshows ook genoeg complete onzin horen beweren, net als Wierd soms misschien doet. Maar weet je wat ik denk? Dat het jou mening niet is en je daarom hem meteen af moet doen als een domme niet relevante zeer subjectieve koekwaus. Maar zó werkt het in het leven dus niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 20:25 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Het maakt zijn mening oninteressant, want die is niet op feiten gebaseerd, maar op vooringenomenheid. Hoe iemand een regering kan steunen die 70.000 mensen doodbombardeert of doodhongert, is me trouwens sowieso een raadsel.
Vooral mensen met een uitgesproken mening bepalen eerst hun mening en gaan daarna de feiten filteren volgens die mening. Feiten die hun mening onderbouwen, geloven ze en herhalen ze en feiten die hun mening tegenspreken geloven ze niet en noemen ze niet. Duk doet dat dat pro-Israël en "linkse activistische lui" doen dat pro-Palestijnen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Zijn mening is net zo relevant of niet relevant als al die linkse activistische lui bij andere talkshows. Die overwegend linkser zijn. Of is dan de mening volgens jou wel zeer relevant? En zijn die mensen wel zeer objectief? Ik heb de zogenaamde experts bij die talkshows ook genoeg complete onzin horen beweren, net als Wierd soms misschien doet. Maar weet je wat ik denk? Dat het jou mening niet is en je daarom hem meteen af moet doen als een domme niet relevante zeer subjectieve koekwaus. Maar zó werkt het in het leven dus niet.
En betreft je 70,000 slachtoffers. Dat is zo ongelofelijk simpel. In een oorlog vallen slachtoffers en er stierven ook dagelijks genoeg Israelische militairen. Waaronder ook moslims zaten trouwens. En andere etnische groepen. Op een bevolking van 2.5 miljoen mensen in Gaza is 70,000 doden echt heel “netjes” te noemen, zeker in een extreem dichtbevolkt gebied/stadsoorlog als Gaza. Noem me een andere oorlog waar een lager percentage doden viel want die is er niet. Oh, en er zaten onder die 70k doden ook genoeg Hamas strijders. Misschien zelfs de helft. Dan maakt het het aantal burgerslachtoffers helemaal nihiel ten opzichte van andere oorlogen waar het percentage burgerslachtoffers veel en veel hoger ligt.
Het is allemaal zo ongelofelijk simpel te verklaren, en in Oekraine vallen er iedere maand zoveel trouwens, iedere maand al jarenlang. Maar het is constant Gaza Gaza Gaza en Israel Israel Israel. Zeer bijzonder vind ik dat.
Ehhh in Oekraine gaan Russen vriendelijker te werk dan Hamas op 7 okt. Dus dat Israel Hamas vervolgens wilt uitroeien is juist precíes behoud van hun land. Namelijk een partij vernietigen die je land heeft bewezen volledig te willen uitmoorden, iets wat zelfs de Russen in die gruwelijkheid nog niet gedaan hebben. Dat vervolgens die groepering in het dichtsbevolkte gebied ter wereld rondloopt is volgens Israel geen enkel probleem. Het maakt de rest van het gebied ook legitieme doelwitten wat volgens Geneve ook zelfs zo is. Dan kun zeker discussiëren of het allemaal wel zinvol is, en of je niet nog veel meer haat creert. Maar joden hebben een klein beetje ervaring met groeperingen die ze in het verleden wilden vernietigen, waarvan nog veel in de legertop van Israel directe familie heeft die in die periode weerloos vermoord is. Dus ik ga me absoluut niet moreel verheven gedragen tegen hun keuze om er volledig voor te gaan in Gaza met veel burgerdoden tot gevolg. Dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 18:27 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Vooral mensen met een uitgesproken mening bepalen eerst hun mening en gaan daarna de feiten filteren volgens die mening. Feiten die hun mening onderbouwen, geloven ze en herhalen ze en feiten die hun mening tegenspreken geloven ze niet en noemen ze niet. Duk doet dat dat pro-Israël en "linkse activistische lui" doen dat pro-Palestijnen.
Oekraïne wordt in haar bestaan bedreigd. Die vechten voor behoud van hun land. Wat Israël in de Gaza-strook deed was geen zelfverdediging, maar wraak. Dat kun je verwachten na wat Hamas bij dat festival deed, maar 70.000 mensen, waarvan het merendeel gewoon burgers? Als dat geen oorlogsmisdaad is, bestaan oorlogsmisdaden niet. En dat Netanyahu een psychopathisch stuk tuig is, wil toch niet zeggen dat Putin het niet is?
Hamas kan Israël helemaal niet uitroeien. Bovendien zijn de Gazanen -mannen, vrouwen, kinderen- niet verantwoordelijk voor wat er op die 7 oktober gebeurde. Als Israël 70.000 Hamas-leden, Hezbollah-leden en Houthi's had vermoord, had ik dat wel kunnen begrijpen, maar nu gaat deze Israëlische regering de geschiedenisboeken in als een stelletje fascistoïde psychopaten.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 23:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ehhh in Oekraine gaan Russen vriendelijker te werk dan Hamas op 7 okt. Dus dat Israel Hamas vervolgens wilt uitroeien is juist precíes behoud van hun land. Namelijk een partij vernietigen die je land heeft bewezen volledig te willen uitmoorden, iets wat zelfs de Russen in die gruwelijkheid nog niet gedaan hebben. Dat vervolgens die groepering in het dichtsbevolkte gebied ter wereld rondloopt is volgens Israel geen enkel probleem. Het maakt de rest van het gebied ook legitieme doelwitten wat volgens Geneve ook zelfs zo is. Dan kun zeker discussiëren of het allemaal wel zinvol is, en of je niet nog veel meer haat creert. Maar joden hebben een klein beetje ervaring met groeperingen die ze in het verleden wilden vernietigen, waarvan nog veel in de legertop van Israel directe familie heeft die in die periode weerloos vermoord is. Dus ik ga me absoluut niet moreel verheven gedragen tegen hun keuze om er volledig voor te gaan in Gaza met veel burgerdoden tot gevolg. Dat is mijn mening.
21:38 oranje zondag met vaste gast Rutger 🫣quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Gisteren was Helène toch aangekondigd?
We hebben allemaal de beelden gezien van feestende mensen met dode Israelische vrouwen en opa’s en oma’s paraderende door Gaza maat. Dat waren geen Hamas militairen kan ik je vertellen. Dat waren vrouwen, kinderen, mannen, jongens, meisjes en wat allemaal wel niet. 70-80% stemde voor Hamas en was het eens met de 7 oktober aanvallen. Iedere burger is er eentje te veel, maar nogmaals: dit aantal is peanuts in een dichtbevolkt gebied met 2.5 miljoen mensen. En dat de beweging Hamas op 7 oktober niet heel Israel kon uitmoorden maar het wel wilden, zegt natuurlijk helemaal NIETS over wat ze in de toekomst zullen kunnen. Hamas met wat raketjes van Iran binnenkort die zelfs vuile lading krijgen kan verschrikkelijke schade aanrichten. Dat jij zo lief bent daar rustig op te gaan wachten is je goed recht, maar ik snap Israel met hun mini landje dat vrijwel onverdedigbaar is bij zo’n dreiging, heel goed dat ze preventief de boel opruimen. Zéker ook nog eens met hun geschiedenis in gedachten. Die gaan niet meer afwachten tot er een paar geloofsgekken de wapens verzamelen om ze te komen afslachten. En terecht.quote:Op zondag 8 maart 2026 06:40 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Hamas kan Israël helemaal niet uitroeien. Bovendien zijn de Gazanen -mannen, vrouwen, kinderen- niet verantwoordelijk voor wat er op die 7 oktober gebeurde. Als Israël 70.000 Hamas-leden, Hezbollah-leden en Houthi's had vermoord, had ik dat wel kunnen begrijpen, maar nu gaat deze Israëlische regering de geschiedenisboeken in als een stelletje fascistoïde psychopaten.
Hoeveel was het dan?quote:Op zondag 8 maart 2026 14:26 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Dit is gewoon verifieerbaar niet waar.
quote:Op zondag 8 maart 2026 14:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
We hebben allemaal de beelden gezien van feestende mensen met dode Israelische vrouwen en opa’s en oma’s paraderende door Gaza maat. Dat waren geen Hamas militairen kan ik je vertellen. Dat waren vrouwen, kinderen, mannen, jongens, meisjes en wat allemaal wel niet. 70-80% stemde voor Hamas en was het eens met de 7 oktober aanvallen. Iedere burger is er eentje te veel, maar nogmaals: dit aantal is peanuts in een dichtbevolkt gebied met 2.5 miljoen mensen. En dat de beweging Hamas op 7 oktober niet heel Israel kon uitmoorden maar het wel wilden, zegt natuurlijk helemaal NIETS over wat ze in de toekomst zullen kunnen. Hamas met wat raketjes van Iran binnenkort die zelfs vuile lading krijgen kan verschrikkelijke schade aanrichten. Dat jij zo lief bent daar rustig op te gaan wachten is je goed recht, maar ik snap Israel met hun mini landje dat vrijwel onverdedigbaar is bij zo’n dreiging, heel goed dat ze preventief de boel opruimen. Zéker ook nog eens met hun geschiedenis in gedachten. Die gaan niet meer afwachten tot er een paar geloofsgekken de wapens verzamelen om ze te komen afslachten. En terecht.
Lees nu dat het ongeveer de helft is. Dan was ik iets te negatief (of juist optimistisch). Alsnog veel te veel. Overigens maakt het totaal niet uit hoe gevaarlijk Hamas kan zijn militair gezien ten opzichte van steun van hun bevolking (hun wapens worden er niet opeens minder dodelijk door) maar het bepaalt wel hoe je omgaat met burgers in die omgeving.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:37 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Van de mensen die nu in Gaza wonen bedoel je toch?
Nope, ook niet ongeveer de helft. Slechts 20-30% van de inwoners in Gaza nu kon toen stemmen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:56 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Lees nu dat het ongeveer de helft is. Dan was ik iets te negatief (of juist optimistisch). Alsnog veel te veel. Overigens maakt het totaal niet uit hoe gevaarlijk Hamas kan zijn militair gezien ten opzichte van steun van hun bevolking maar het bepaalt wel hoe je omgaat met burgers in de omgeving.
Maar er zijn al twintig jaar geen verkiezingen geweest dus dat getal is waardeloos. Als je naar recente enquetes kijkt is het veel hoger dat Hamas steunt al blijft het altijd gissen in oorlogstijd. Maar er zijn zeker wel wat onderzoeken naar gedaan en die waren niet best.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:00 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Nope, ook niet ongeveer de helft. Slechts 20-30% van de inwoners in Gaza nu kon toen stemmen.
Als ongeveer 44% van de kiezers op Hamas stemde, en die kiezersgroep vandaag ongeveer 20–30% van de bevolking vertegenwoordigt, dan krijg je ongeveer 0.44 × 0.20–0.30 ≈ 9–13% van de huidige bevolking
Mevrouw dit is het Vandaag Inside-topicquote:Op zondag 8 maart 2026 14:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
We hebben allemaal de beelden gezien van feestende mensen met dode Israelische vrouwen en opa’s en oma’s paraderende door Gaza maat. Dat waren geen Hamas militairen kan ik je vertellen. Dat waren vrouwen, kinderen, mannen, jongens, meisjes en wat allemaal wel niet. 70-80% stemde voor Hamas en was het eens met de 7 oktober aanvallen. Iedere burger is er eentje te veel, maar nogmaals: dit aantal is peanuts in een dichtbevolkt gebied met 2.5 miljoen mensen. En dat de beweging Hamas op 7 oktober niet heel Israel kon uitmoorden maar het wel wilden, zegt natuurlijk helemaal NIETS over wat ze in de toekomst zullen kunnen. Hamas met wat raketjes van Iran binnenkort die zelfs vuile lading krijgen kan verschrikkelijke schade aanrichten. Dat jij zo lief bent daar rustig op te gaan wachten is je goed recht, maar ik snap Israel met hun mini landje dat vrijwel onverdedigbaar is bij zo’n dreiging, heel goed dat ze preventief de boel opruimen. Zéker ook nog eens met hun geschiedenis in gedachten. Die gaan niet meer afwachten tot er een paar geloofsgekken de wapens verzamelen om ze te komen afslachten. En terecht.
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist een reactie gelezen van iemand die níet jarenlang beïnvloedt is geraakt door het subjectieve woke NOS journaal van 20:00 uur op NPO 1. Eventjes wennen misschienquote:
Als dat getal waardeloos is waarom gaf je het dan als argument toen je dacht dat het nog 80% was?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Maar er zijn al twintig jaar geen verkiezingen geweest dus dat getal is waardeloos. Als je naar recente enquetes kijkt is het veel hoger dat Hamas steunt.
quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist een reactie gelezen van iemand die níet jarenlang beïnvloedt is geraakt door het subjectieve woke NOS journaal van 20:00 uur op NPO 1. Eventjes wennen misschien
Ik nam dat getal van een onderzoek die naar steun van Hamas onder bevolking was gedaan. 70-80%. Maar ik lees nu dat er ook lagere percentages te vinden zijn. Neem gemiddeld dan de helft. Nog steeds veel te hoog. En bovendien doet het niet af aan het argument dat Hamas ook met 1% steun nog steeds met Iraanse wapens levensgevaarlijk is dus het maakt niet eens veel uit. Iedereen in de buurt van Hamas strijders is volgens Geneve een legitiem doelwit in een oorlog. Net als het andersom ook zo is. Militairen in Israel die opereren vanuit woonflats mogen ook aangevallen worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Als dat getal waardeloos is waarom gaf je het dan als argument toen je dacht dat het nog 80% was?
Waarom had je het dan over stemmen?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik nam dat getal van een onderzoek die naar steun van Hamas onder bevolking was gedaan. 70-80%.
Foutje.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:07 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Waarom had je het dan over stemmen?
Notoire belastingoplichter.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:45 schreef DrDentz het volgende:
Henk Kuipers is veroordeeld omdat hij zweetvoeten heeft ofzo?
Toch sluit Derksen niet uit dat Kuipers binnenkort alsnog in zijn talkshow te zien zal zijn. “De journalistieke aanleiding kan wel eens heel snel komen, want ik vind het wel nieuws dat een aantal topadvocaten in Nederland de conclusie hebben getrokken dat Henk ten onrechte is veroordeeld”, aldus De Snor. “Hij heeft dan ook voor Jan met de korte achternaam gezeten.”quote:Op maandag 9 maart 2026 21:45 schreef DrDentz het volgende:
Henk Kuipers is veroordeeld omdat hij zweetvoeten heeft ofzo?
Ik snap niet wat hij zo leuk vindt aan die Henk Kuipers, eerder zou hij een dergelijk figuur afschilderen als macho, patjepeeër of getatoeëerde engnek.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Toch sluit Derksen niet uit dat Kuipers binnenkort alsnog in zijn talkshow te zien zal zijn. “De journalistieke aanleiding kan wel eens heel snel komen, want ik vind het wel nieuws dat een aantal topadvocaten in Nederland de conclusie hebben getrokken dat Henk ten onrechte is veroordeeld”, aldus De Snor. “Hij heeft dan ook voor Jan met de korte achternaam gezeten.”
Kuipers vertelt vervolgens dat hij met Geert-Jan Knoops en Carry Knoops in gesprek is gegaan en dat de advocaten ‘alle reden zagen’ om een herzieningsverzoek aan te vragen. Zodra de advocaten het onderzoek hebben afgerond, wordt het voorgelegd aan de Hoge Raad. Derksen geeft aan de processen verbaal te hebben doorgenomen met vaste tafelgast Job Knoester en dat zij allebei niet kunnen achterhalen waar Kuipers precies voor is veroordeeld. De oud-voetballer heeft het gevoel alsof Kuipers werd gebruikt om een voorbeeld te stellen. “Ik heb wel het idee dat de rechtsstaat in Nederland betrouwbaar is, maar het rammelt toch wat als de familie Knoops aanleiding ziet om herziening aan te vragen. Die sla ik wel hoog aan in dat vak.”
https://www.fcupdate.nl/v(...)stitie-blokkeert-dat
Even voorzichtig zijn met je conclusie
Exact zijn bewoording.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
, eerder zou hij een dergelijk figuur afschilderen als macho, patjepeeër of getatoeëerde engnek.
Gast lees hierboven nou eens rustig doorquote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:19 schreef LordofLeaves het volgende:
Die Kuipers heeft terecht vastgezeten hoor.
Hoeft niet. Ik ken die man persoonlijk. Die is niet netjes.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gast lees hierboven nou eens rustig door
Stoer doen. "Kijk eens wat ik voor vriend heb."quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik snap niet wat hij zo leuk vindt aan die Henk Kuipers, eerder zou hij een dergelijk figuur afschilderen als macho, patjepeeër of getatoeëerde engnek.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:44 schreef timmmmm het volgende:
Ik denk dat de dame aan de bar wel schaterlacht om Claudia de Breij
Alleen kinderen op fatbikes een uitzondering geven om te vapenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:56 schreef superniger het volgende:
Dan rijden de scholieren een kilometer verder op hun fatbike.
Domme kut.
Maar geen tietenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:57 schreef superniger het volgende:
Coenradi heeft wel erg veel bewijsdrang.
Triest dit weerquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Derksen met zijn gezeik over Claudia
Het is gewoon pure VROUWENHAAT
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |