quote:
quote:
Pardon? Zionisme is een moderne beweging, niet een 3000 jaar oude politieke continuïteit. Palestijnse identiteit is historisch gegroeid, niet "uitgevonden" in de jaren 60. De Palestijnse vlag is gebaseerd op pan-Arabische symboliek, niet op Jordanië.Nobelprijzen zijn irrelevant voor territoriale of morele argumenten. Archeologie bevestigt het bestaan van David, maar niet de legitimiteit van moderne staatsclaims."Wie dat afwijst is van de duivel geboren."

Wtf, zijn jullie goed in he ontmenselijken van mensen met een andere mening.
Het is gewoon pure kolder wat je schrijft. Ten eerste is zionisme letterlijk terugkeer naar de Joodse geschiedenis in dat gebied. Ver voordat er ook maar een moslim die zich nu het gebied tot Islamitische grond eist uberhaupt bestond. De geschiedenis van Pallies is zo gegroeid zeg je, maar blijkbaar dusdanig sloom dat ze pas een jaartje of vijftig geleden met hun eigen vlag en een eigen zogenaamde staat op de proppen kwamen. En dat er pas vorig jaar(!) westerse landen door een enorm media offensief van treurige beelden uit Gaza besloten het gebied te erkennen als een officiële “staat”. En dat zet je dan even af tegen het duizenden jaren oude Judea (waar nota bene het woord “jood” uit is afgeleid (!) en archeologisch bewezen ontdekkingen van Joodse tempels in het gebied van 3000 jaar oud. Dat is echt totaal niet te vergelijken. Ook zo mooi dat het argument van die Free Palestina figuren is dat de zionisten er pas veel later massaal met bootjes na WO2 de boel kwamen overnemen, terwijl het juist de moslims waren die er de boel vanaf einde van het eerste millennium kwamen overnemen en die Al Aqsa begonnen te bouwen op nota bene de ruïnes van de Joodse eerste tempel. En wat weer de kruistochten tot gevolg had.
En Nobel prijzen etc zeggen misschien weinig over landsgrenzen etc, maar als mijn buurman goed is opgeleid, en de buurman aan de andere kant van mijn huis een stratenmaker is, dan is de kans groot dat ik van één kant van het huis meer last krijg dan van de andere. En zo is het ook met culturen en geloven. Ik heb nog nooit last gehad van een aggressieve jood in mn leven, maar ik kan je inmiddels helaas ontelbaar veel voorbeelden geven in mijn leven van belachelijke aggressie van een moslim. Daar heb ik zovaak echt totaal niet mee kunnen communiceren. Dus dan kun je het in ee conflict tussen twee geloven en bevolkingsgroepen prima benoemen dat de ene bevolkingsgroep veel en veel succesvoller is dan de andere. Misschien pijnlijk maar daarom niet minder waar.
Heel het Palestina verhaal is één grote maar zeer listige streek van Arafat om een front te hebben kunnen vormen tegen de zo snel groeiende Joodse succesvolle staat Israel. En het moet gezegd worden: dat heeft die extreem goed gedaan. Want inmiddels is de halve wereld heilig overtuigd dat de Pallies met hun 50 jaar oud vlaggetje en zonder ooit in de geschiedenis van de wereld een staat gehad te hebben, de rechtmatige bewoners zijn van dat gebied, en het grote slachtoffer zijn van de boze blanke westerse jood. Maar ze zouden die luchtbel meteen kunnen doorprikken door er even een paar minuutjes op Google aan te besteden. Helaas is de massa het voorbeeld van eenvoudige brainwashing door oproerkraaiers. De slimmen houden hun mond, de dommen schreeuwen moord en brand en overheersen daarmee de publieke opinie. Je ziet en hoort ze iedere dag in het nieuws.