abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 15:27:49 #251
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220273757
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond het ook niet grappig dit keer. Maar goed, ook bij DWDD was het niet elke keer in de roos. Alleen de leuke filmpjes blijven je bij, want die werden vaak herhaald. Geef Sander groot gelijk, het is graag of niet.
Ik vond hem wel leuk.

Niet grappig, gewoon leuk. Dat afzeiken door Derksen hoeft van mij niet. Wat een onzin. Toon het filmpje, en ga door met de show. Derksen is zo'n onnoemelijke sfeerspons soms.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220273919
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik vond hem wel leuk.

Niet grappig, gewoon leuk. Dat afzeiken door Derksen hoeft van mij niet. Wat een onzin. Toon het filmpje, en ga door met de show. Derksen is zo'n onnoemelijke sfeerspons soms.
Dat, echt bejaard zeiksnorgedoe van Derksen, vond de tip om het dan aan het eind of voor de reclame uit te zenden van Tina wel een goeie.
pi_220274448
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond het ook niet grappig dit keer. Maar goed, ook bij DWDD was het niet elke keer in de roos. Alleen de leuke filmpjes blijven je bij, want die werden vaak herhaald. Geef Sander groot gelijk, het is graag of niet.
Maar bij DWDD werd LuckyTV niet meteen geanalyseerd, het was aan het eind als Matthijs de show al afgesloten had. Nu heb je random een LuckyTV moment en meteen de recensie van de mannen aan tafel.
pi_220275249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:36 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Ok oprechte vraag: jij vind Wierd niet biased?
Politiek gezien zeker, maar daar zie ik verder geen problemen in.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_220276654
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:27 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Politiek gezien zeker, maar daar zie ik verder geen problemen in.
Het maakt zijn mening oninteressant, want die is niet op feiten gebaseerd, maar op vooringenomenheid. Hoe iemand een regering kan steunen die 70.000 mensen doodbombardeert of doodhongert, is me trouwens sowieso een raadsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tasmaniak op 07-03-2026 01:00:47 ]
pi_220277608
Alweer Raymond.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220277673
Gisteren was Helène toch aangekondigd?
pi_220277790
Die kop van Messi _O-

Geniaal.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 21:54:16 #259
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220277818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Inderdaad, maar weer weggedoken ?
Juist in deze tijd hebben we behoefte aan iemand die verbinden kan en op komt voor alle Iraniërs
Ik zat te wachten op haar in leuke klederdracht
En nog even aandacht voor de iftar
Reden genoeg voor haar om te komen
pi_220283762
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:25 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Het maakt zijn mening oninteressant, want die is niet op feiten gebaseerd, maar op vooringenomenheid. Hoe iemand een regering kan steunen die 70.000 mensen doodbombardeert of doodhongert, is me trouwens sowieso een raadsel.
Zijn mening is net zo relevant of niet relevant als al die linkse activistische lui bij andere talkshows. Die overwegend linkser zijn. Of is dan de mening volgens jou wel zeer relevant? En zijn die mensen wel zeer objectief? Ik heb de zogenaamde experts bij die talkshows ook genoeg complete onzin horen beweren, net als Wierd soms misschien doet. Maar weet je wat ik denk? Dat het jou mening niet is en je daarom hem meteen af moet doen als een domme niet relevante zeer subjectieve koekwaus. Maar zó werkt het in het leven dus niet.

En betreft je 70,000 slachtoffers. Dat is zo ongelofelijk simpel. In een oorlog vallen slachtoffers en er stierven ook dagelijks genoeg Israelische militairen. Waaronder ook moslims zaten trouwens. En andere etnische groepen. Op een bevolking van 2.5 miljoen mensen in Gaza is 70,000 doden echt heel “netjes” te noemen, zeker in een extreem dichtbevolkt gebied/stadsoorlog als Gaza. Noem me een andere oorlog waar een lager percentage doden viel want die is er niet. Oh, en er zaten onder die 70k doden ook genoeg Hamas strijders. Misschien zelfs de helft. Dan maakt het het aantal burgerslachtoffers helemaal nihiel ten opzichte van andere oorlogen waar het percentage burgerslachtoffers veel en veel hoger ligt.
Het is allemaal zo ongelofelijk simpel te verklaren, en in Oekraine vallen er iedere maand zoveel trouwens, iedere maand al jarenlang. Maar het is constant Gaza Gaza Gaza en Israel Israel Israel. Zeer bijzonder vind ik dat.
pi_220285347
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 15:32 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Zijn mening is net zo relevant of niet relevant als al die linkse activistische lui bij andere talkshows. Die overwegend linkser zijn. Of is dan de mening volgens jou wel zeer relevant? En zijn die mensen wel zeer objectief? Ik heb de zogenaamde experts bij die talkshows ook genoeg complete onzin horen beweren, net als Wierd soms misschien doet. Maar weet je wat ik denk? Dat het jou mening niet is en je daarom hem meteen af moet doen als een domme niet relevante zeer subjectieve koekwaus. Maar zó werkt het in het leven dus niet.

En betreft je 70,000 slachtoffers. Dat is zo ongelofelijk simpel. In een oorlog vallen slachtoffers en er stierven ook dagelijks genoeg Israelische militairen. Waaronder ook moslims zaten trouwens. En andere etnische groepen. Op een bevolking van 2.5 miljoen mensen in Gaza is 70,000 doden echt heel “netjes” te noemen, zeker in een extreem dichtbevolkt gebied/stadsoorlog als Gaza. Noem me een andere oorlog waar een lager percentage doden viel want die is er niet. Oh, en er zaten onder die 70k doden ook genoeg Hamas strijders. Misschien zelfs de helft. Dan maakt het het aantal burgerslachtoffers helemaal nihiel ten opzichte van andere oorlogen waar het percentage burgerslachtoffers veel en veel hoger ligt.
Het is allemaal zo ongelofelijk simpel te verklaren, en in Oekraine vallen er iedere maand zoveel trouwens, iedere maand al jarenlang. Maar het is constant Gaza Gaza Gaza en Israel Israel Israel. Zeer bijzonder vind ik dat.
Vooral mensen met een uitgesproken mening bepalen eerst hun mening en gaan daarna de feiten filteren volgens die mening. Feiten die hun mening onderbouwen, geloven ze en herhalen ze en feiten die hun mening tegenspreken geloven ze niet en noemen ze niet. Duk doet dat dat pro-Israël en "linkse activistische lui" doen dat pro-Palestijnen.

Oekraïne wordt in haar bestaan bedreigd. Die vechten voor behoud van hun land. Wat Israël in de Gaza-strook deed was geen zelfverdediging, maar wraak. Dat kun je verwachten na wat Hamas bij dat festival deed, maar 70.000 mensen, waarvan het merendeel gewoon burgers? Als dat geen oorlogsmisdaad is, bestaan oorlogsmisdaden niet. En dat Netanyahu een psychopathisch stuk tuig is, wil toch niet zeggen dat Putin het niet is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tasmaniak op 07-03-2026 19:21:22 ]
pi_220288302
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:27 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Vooral mensen met een uitgesproken mening bepalen eerst hun mening en gaan daarna de feiten filteren volgens die mening. Feiten die hun mening onderbouwen, geloven ze en herhalen ze en feiten die hun mening tegenspreken geloven ze niet en noemen ze niet. Duk doet dat dat pro-Israël en "linkse activistische lui" doen dat pro-Palestijnen.

Oekraïne wordt in haar bestaan bedreigd. Die vechten voor behoud van hun land. Wat Israël in de Gaza-strook deed was geen zelfverdediging, maar wraak. Dat kun je verwachten na wat Hamas bij dat festival deed, maar 70.000 mensen, waarvan het merendeel gewoon burgers? Als dat geen oorlogsmisdaad is, bestaan oorlogsmisdaden niet. En dat Netanyahu een psychopathisch stuk tuig is, wil toch niet zeggen dat Putin het niet is?
Ehhh in Oekraine gaan Russen vriendelijker te werk dan Hamas op 7 okt. Dus dat Israel Hamas vervolgens wilt uitroeien is juist precíes behoud van hun land. Namelijk een partij vernietigen die je land heeft bewezen volledig te willen uitmoorden, iets wat zelfs de Russen in die gruwelijkheid nog niet gedaan hebben. Dat vervolgens die groepering in het dichtsbevolkte gebied ter wereld rondloopt is volgens Israel geen enkel probleem. Het maakt de rest van het gebied ook legitieme doelwitten wat volgens Geneve ook zelfs zo is. Dan kun zeker discussiëren of het allemaal wel zinvol is, en of je niet nog veel meer haat creert. Maar joden hebben een klein beetje ervaring met groeperingen die ze in het verleden wilden vernietigen, waarvan nog veel in de legertop van Israel directe familie heeft die in die periode weerloos vermoord is. Dus ik ga me absoluut niet moreel verheven gedragen tegen hun keuze om er volledig voor te gaan in Gaza met veel burgerdoden tot gevolg. Dat is mijn mening.
pi_220289650
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 23:54 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ehhh in Oekraine gaan Russen vriendelijker te werk dan Hamas op 7 okt. Dus dat Israel Hamas vervolgens wilt uitroeien is juist precíes behoud van hun land. Namelijk een partij vernietigen die je land heeft bewezen volledig te willen uitmoorden, iets wat zelfs de Russen in die gruwelijkheid nog niet gedaan hebben. Dat vervolgens die groepering in het dichtsbevolkte gebied ter wereld rondloopt is volgens Israel geen enkel probleem. Het maakt de rest van het gebied ook legitieme doelwitten wat volgens Geneve ook zelfs zo is. Dan kun zeker discussiëren of het allemaal wel zinvol is, en of je niet nog veel meer haat creert. Maar joden hebben een klein beetje ervaring met groeperingen die ze in het verleden wilden vernietigen, waarvan nog veel in de legertop van Israel directe familie heeft die in die periode weerloos vermoord is. Dus ik ga me absoluut niet moreel verheven gedragen tegen hun keuze om er volledig voor te gaan in Gaza met veel burgerdoden tot gevolg. Dat is mijn mening.
Hamas kan Israël helemaal niet uitroeien. Bovendien zijn de Gazanen -mannen, vrouwen, kinderen- niet verantwoordelijk voor wat er op die 7 oktober gebeurde. Als Israël 70.000 Hamas-leden, Hezbollah-leden en Houthi's had vermoord, had ik dat wel kunnen begrijpen, maar nu gaat deze Israëlische regering de geschiedenisboeken in als een stelletje fascistoïde psychopaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tasmaniak op 08-03-2026 09:08:59 ]
  zondag 8 maart 2026 @ 10:17:56 #264
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220290714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:
21:38 oranje zondag met vaste gast Rutger 🫣
pi_220292428
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 06:40 schreef Tasmaniak het volgende:

[..]
Hamas kan Israël helemaal niet uitroeien. Bovendien zijn de Gazanen -mannen, vrouwen, kinderen- niet verantwoordelijk voor wat er op die 7 oktober gebeurde. Als Israël 70.000 Hamas-leden, Hezbollah-leden en Houthi's had vermoord, had ik dat wel kunnen begrijpen, maar nu gaat deze Israëlische regering de geschiedenisboeken in als een stelletje fascistoïde psychopaten.
We hebben allemaal de beelden gezien van feestende mensen met dode Israelische vrouwen en opa’s en oma’s paraderende door Gaza maat. Dat waren geen Hamas militairen kan ik je vertellen. Dat waren vrouwen, kinderen, mannen, jongens, meisjes en wat allemaal wel niet. 70-80% stemde voor Hamas en was het eens met de 7 oktober aanvallen. Iedere burger is er eentje te veel, maar nogmaals: dit aantal is peanuts in een dichtbevolkt gebied met 2.5 miljoen mensen. En dat de beweging Hamas op 7 oktober niet heel Israel kon uitmoorden maar het wel wilden, zegt natuurlijk helemaal NIETS over wat ze in de toekomst zullen kunnen. Hamas met wat raketjes van Iran binnenkort die zelfs vuile lading krijgen kan verschrikkelijke schade aanrichten. Dat jij zo lief bent daar rustig op te gaan wachten is je goed recht, maar ik snap Israel met hun mini landje dat vrijwel onverdedigbaar is bij zo’n dreiging, heel goed dat ze preventief de boel opruimen. Zéker ook nog eens met hun geschiedenis in gedachten. Die gaan niet meer afwachten tot er een paar geloofsgekken de wapens verzamelen om ze te komen afslachten. En terecht.
  zondag 8 maart 2026 @ 14:26:57 #266
448392 Epistaxiophobia
Queen Obscene
pi_220292538
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:17 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
70-80% stemde voor Hamas

Dit is gewoon verifieerbaar niet waar.
pi_220293078
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:26 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Dit is gewoon verifieerbaar niet waar.
Hoeveel was het dan?
pi_220293122
quote:

[..]
We hebben allemaal de beelden gezien van feestende mensen met dode Israelische vrouwen en opa’s en oma’s paraderende door Gaza maat. Dat waren geen Hamas militairen kan ik je vertellen. Dat waren vrouwen, kinderen, mannen, jongens, meisjes en wat allemaal wel niet. 70-80% stemde voor Hamas en was het eens met de 7 oktober aanvallen. Iedere burger is er eentje te veel, maar nogmaals: dit aantal is peanuts in een dichtbevolkt gebied met 2.5 miljoen mensen. En dat de beweging Hamas op 7 oktober niet heel Israel kon uitmoorden maar het wel wilden, zegt natuurlijk helemaal NIETS over wat ze in de toekomst zullen kunnen. Hamas met wat raketjes van Iran binnenkort die zelfs vuile lading krijgen kan verschrikkelijke schade aanrichten. Dat jij zo lief bent daar rustig op te gaan wachten is je goed recht, maar ik snap Israel met hun mini landje dat vrijwel onverdedigbaar is bij zo’n dreiging, heel goed dat ze preventief de boel opruimen. Zéker ook nog eens met hun geschiedenis in gedachten. Die gaan niet meer afwachten tot er een paar geloofsgekken de wapens verzamelen om ze te komen afslachten. En terecht.
8)7
  zondag 8 maart 2026 @ 15:37:43 #269
448392 Epistaxiophobia
Queen Obscene
pi_220293263
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:15 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Hoeveel was het dan?
Van de mensen die nu in Gaza wonen bedoel je toch?
pi_220293479
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:37 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Van de mensen die nu in Gaza wonen bedoel je toch?
Lees nu dat het ongeveer de helft is. Dan was ik iets te negatief (of juist optimistisch). Alsnog veel te veel. Overigens maakt het totaal niet uit hoe gevaarlijk Hamas kan zijn militair gezien ten opzichte van steun van hun bevolking (hun wapens worden er niet opeens minder dodelijk door) maar het bepaalt wel hoe je omgaat met burgers in die omgeving.
Triest voor zoveel burgerslachtoffers maar nogmaals: het is niets vergeleken met andere stadsoorlogen in het verleden. Dan schiet het percentage omhoog. Dus dan doen ze het hoe cru gezegd ook in Gaza gewoon hartstikke netjes.
  zondag 8 maart 2026 @ 16:00:31 #271
448392 Epistaxiophobia
Queen Obscene
pi_220293502
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:56 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Lees nu dat het ongeveer de helft is. Dan was ik iets te negatief (of juist optimistisch). Alsnog veel te veel. Overigens maakt het totaal niet uit hoe gevaarlijk Hamas kan zijn militair gezien ten opzichte van steun van hun bevolking maar het bepaalt wel hoe je omgaat met burgers in de omgeving.
Nope, ook niet ongeveer de helft. Slechts 20-30% van de inwoners in Gaza nu kon toen stemmen.

Als ongeveer 44% van de kiezers op Hamas stemde, en die kiezersgroep vandaag ongeveer 20–30% van de bevolking vertegenwoordigt, dan krijg je ongeveer 0.44 × 0.20–0.30 ≈ 9–13% van de huidige bevolking
pi_220293529
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:00 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Nope, ook niet ongeveer de helft. Slechts 20-30% van de inwoners in Gaza nu kon toen stemmen.

Als ongeveer 44% van de kiezers op Hamas stemde, en die kiezersgroep vandaag ongeveer 20–30% van de bevolking vertegenwoordigt, dan krijg je ongeveer 0.44 × 0.20–0.30 ≈ 9–13% van de huidige bevolking
Maar er zijn al twintig jaar geen verkiezingen geweest dus dat getal is waardeloos. Als je naar recente enquetes kijkt is het veel hoger dat Hamas steunt al blijft het altijd gissen in oorlogstijd. Maar er zijn zeker wel wat onderzoeken naar gedaan en die waren niet best.
  zondag 8 maart 2026 @ 16:03:32 #273
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_220293543
quote:

[..]
Mevrouw dit is het Vandaag Inside-topic
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220293547
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 15:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
8)7
Gefeliciteerd. Je hebt zojuist een reactie gelezen van iemand die níet jarenlang beïnvloedt is geraakt door het subjectieve woke NOS journaal van 20:00 uur op NPO 1. Eventjes wennen misschien :)
  zondag 8 maart 2026 @ 16:04:38 #275
448392 Epistaxiophobia
Queen Obscene
pi_220293557
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:02 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Maar er zijn al twintig jaar geen verkiezingen geweest dus dat getal is waardeloos. Als je naar recente enquetes kijkt is het veel hoger dat Hamas steunt.
Als dat getal waardeloos is waarom gaf je het dan als argument toen je dacht dat het nog 80% was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')