Bronquote:Latvian hospital fires dozens of medics with Russian, Belarus citizenship
The Daugavpils Regional Hospital in Latvia has terminated the employment of 49 staff members holding Russian and Belarusian citizenship, the hospital’s press office said.
The hospital clarified that the dismissals were carried out in compliance with Latvia’s National Security Law, which prohibits citizens of Belarus and Russia from working at critical infrastructure facilities, per Caliber.Az.
“Daugavpils Regional Hospital is a critical infrastructure facility, and the institution is obliged to comply with national security regulations. In light of these restrictions, employment contracts with 49 staff members were terminated,” the statement said.
Among those dismissed were 29 mid-level and junior medical staff, including 11 who were of retirement age, and 20 support staff, including three retirees.
The hospital stated that it is taking measures to ensure continued operations and uninterrupted medical care for patients following the dismissals. Vacancies will also be posted to replace the employees who were let go.
Aliens.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef KvanG het volgende:
[..]
Bron
Is hier sprake van geïnstitutionaliseerd racisme?
Of gaat het daadwerkelijk om een veiligheidsrisico?
En zo ja, wat probeert het ziekenhuis verborgen te houden?
Misschien krijgen ze Syrische dokters.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef KvanG het volgende:
[..]
Bron
Rassen bestaan sowieso niet. Als je een etnische groep uitsluit is dat racisme.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Russen zijn geen ras, dus het kan geen institutioneel racisme zijn. Wel is het discriminatie, als het klopt. Ken de bron niet.
Racisme is afgeleid van ras. In het geval van discriminatie op basis van etniciteit spreek je van etnocentrisme.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rassen bestaan sowieso niet. Als je een etnische groep uitsluit is dat racisme.
Toevallig pas nog een youtubevideo over gezien van Bald and Bankrupt.quote:Daugavpils Regional Hospital
En dat is helemaal niet de schuld van Vlad, Vlad is lief, dat weet iedereen. Die verrekte propagandamachine ook altijd.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
Ongeveer een kwart van de bevolking in Letland is Russisch. Die worden als derderangs burgers behandeld op basis van hun afkomst wat tegen Europese regels is.
Uiteraard belachelijk, maar de propagandamachine werkt uitstekend en dus vinden velen het doodnormaal en ook vanuit de EU zal er geen kik komen.
Want regels passen we alleen toe als het uitkomt.
Je kunt die twee ook los van elkaar. Natuurlijk vreest Letland hernieuwde Russische bezetting en zijn 'etnische Russen' het standaard flutexcuus van Poetin voor imperialistische activiteiten.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat is helemaal niet de schuld van Vlad, Vlad is lief, dat weet iedereen. Die verrekte propagandamachine ook altijd.
Juridisch niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Racisme is afgeleid van ras. In het geval van discriminatie op basis van etniciteit spreek je van etnocentrisme.
Dus jij pleit voor discriminatie van Moslims en dan geven we gewoon de schuld aan Osama?quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat is helemaal niet de schuld van Vlad, Vlad is lief, dat weet iedereen. Die verrekte propagandamachine ook altijd.
Wellicht heb je het nieuws de afgelopen jaren gemist?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef KvanG het volgende:
Tecnisch gezien zijn het aliens, in de Balten worden dit soort mensen als aliens gezien (vanwege het niet hier thuis horende paspoort).quote:
Ja, en?quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
Ongeveer een kwart van de bevolking in Letland is Russisch. Die worden als derderangs burgers behandeld op basis van hun afkomst wat tegen Europese regels is.
Uiteraard belachelijk, maar de propagandamachine werkt uitstekend en dus vinden velen het doodnormaal en ook vanuit de EU zal er geen kik komen.
Want regels passen we alleen toe als het uitkomt.
25% (max) is daar Russisch.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:21 schreef MichaelScott het volgende:
Grootste deel van de bevolking daar is Russisch dacht ik, dus wel een bijzondere beslissing.
Is dit kwalijk en raar?quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt die twee ook los van elkaar. Natuurlijk vreest Letland hernieuwde Russische bezetting en zijn 'etnische Russen' het standaard flutexcuus van Poetin voor imperialistische activiteiten.
Maar Letland is wel actief bezig om de rechten van haar Russisch(sprekend)e minderheid in te perken, want ook een kwalijke zaak is.
Je kunt Japanse interneringskampen in de VS tijdens WO2 ook best zien als een zwarte bladzijde, maar dat vergoeilijkt het handelen van Japan natuurlijk niet.
Het zijn dan ook veelal geen buitenlanders, maar een etnische minderheid.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dit kwalijk en raar?
In Nederland mogen niet-EU burgers ook niet stemmen en hebben ook minder rechten.
Voor wat ze zijn, buitenlanders buiten EU, hadden de Russen in de Baltische Staten juist heel veel rechten.
Je bent weer eens totaal niet op de hoogte. Maar niet gehinderd door enige kennis van zaken keur je discriminatie goed.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, en?
Rusland biedt een veiligheidsrisico op dit moment. Russen op een kritieke plek in de bevolking kan gevaarlijk zijn.
En het gaat vooral om niet-Letse/niet-EU burgers. Die horen zich simpelweg aan te passen. Klaar.
[..]
Het is wel toegestaan. Alleen in die bron van je was er geen gerechtvaardigde reden om hem te ontslaan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, zou je gewoon fatsoenlijk Nederlands willen gebruik ipv mij in het Tokkies aan te spreken?
Verder verandert het compleet niets aan wat ik schreef. Het is niet toegestaan. Zie bv:
https://www.cursor.tue.nl(...)afgewezen-hoogleraar
Nee, beide.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn dan ook veelal geen buitenlanders, maar een etnische minderheid.
Oh, onderbouw dat dan eens?quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent weer eens totaal niet op de hoogte. Maar niet gehinderd door enige kennis van zaken keur je discriminatie goed.
Als het maar de juiste discriminatie is…
Pakweg tweederde van de 'etnische Russen' heeft gewoon Lets staatsburgerschap.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:13 schreef bianconeri het volgende:
Nee, beide.
Het zijn buitenlanders die een etnische minderheid vormen.
Er zijn ook echte Letten die Russisch sprekend zijn en niet Lets. Ik verwacht echter niet dat dat er veel zijn.
Letten spreken overigens wel vaak Russisch, vooral oudere generatie. Maar dat zijn dus Letten die dan ook vooral Lets spreken.
Wat een onzin schrijf je hier. Er is werkelijk 0,0 verschil bij ontslagrecht tussen een EU ingezetenen en niet-EU ingezetenen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is wel toegestaan. Alleen in die bron van je was er geen gerechtvaardigde reden om hem te ontslaan.
In dit geval gaat het om buitenlanders van buiten de EU. Die hebben amper rechten in Europa.
En daarnaast hebben ze, ook vanuit de overheid, grote twijfels over de veiligheid van dit volk.
Je hebt godverdomme al gereageerd op mijn bron ter onderbouwing.quote:
Ik heb daarop gereageerd idd dat het geen goede bron was.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt godverdomme al gereageerd op mijn bron ter onderbouwing.
Maar blijf vooral de juiste discriminatie goedpraten.
Ik heb het over alle situaties. Een EU burger heeft meer rechten dan een niet-EU burger.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een onzin schrijf je hier. Er is werkelijk 0,0 verschil bij ontslagrecht tussen een EU ingezetenen en niet-EU ingezetenen.
Het enkele feit dat iemand een ander paspoort heeft (is nog niet eens gezegd dat ze dan geen EU ingezetenen zijn, dubbele nationaliteit kan gewoon) is geen reden om iemand te ontslaan. Dat staat vrij letterlijk in deze uitspraak.
Als dat het criterium is kunnen Nederlandse ziekenhuizen ook wel wat bevolkingsgroepen ontslaan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, en?
Rusland biedt een veiligheidsrisico op dit moment. Russen op een kritieke plek in de bevolking kan gevaarlijk zijn.
En het gaat vooral om niet-Letse/niet-EU burgers. Die horen zich simpelweg aan te passen. Klaar.
[..]
25% (max) is daar Russisch.
Bijzondere beslissing? Nee, die mensen passen zich niet aan.
Moet je ook even de rest van mijn post aanhalen he.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als dat het criterium is kunnen Nederlandse ziekenhuizen ook wel wat bevolkingsgroepen ontslaan.
In dat artikel hebben ze het nadrukkelijk over discriminatie. En niet over racisme. Jij hebt het nadrukkelijk over dat het racisme is als je een etnische groepen uitsluit terwijl de OP benadrukt dat het om nationaliteit gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, zou je gewoon fatsoenlijk Nederlands willen gebruik ipv mij in het Tokkies aan te spreken?
Verder verandert het compleet niets aan wat ik schreef. Het is niet toegestaan. Zie bv:
https://www.cursor.tue.nl(...)afgewezen-hoogleraar
Maar lees jij wel: het ontslaan van mensen op basis van dat ze een Russisch paspoort hebben is geen gegronde reden. Kortom: het is een 1:1 situatie!quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb daarop gereageerd idd dat het geen goede bron was.
[..]
Ik heb het over alle situaties. Een EU burger heeft meer rechten dan een niet-EU burger.
Als je eenmaal ergens werkt en wat dan ook, ja dan mag je niet zo maar ontslagen worden.
Lees je wel wat ik zeg?
Ik zeg dat er een gegronde reden moet zijn. In jouw bron was er geen reden.
Dat is het alleen niet...quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar lees jij wel: het ontslaan van mensen op basis van dat ze een Russisch paspoort hebben is geen gegronde reden. Kortom: het is een 1:1 situatie!
Nee, dat ligt wel wat genuanceerder. De grenzen daar zijn nogal eens gewijzigd en een deel van Letland heeft gewoon behoord tot het Russisch keizerrijk. Dat de Georgiër Dzhugashvili binnen de Sovjet-Unie het een goed idee vond om te schuiven met de bevolking om een meer homogene Sovjet burger te krijgen heeft daar veel minder mee te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:27 schreef TyVole het volgende:
En hoe zijn al die Russen daar ooit terechtgekomen? Juist ja, Geopolitiek vanuit Rusland. Expres Russen daar neerzetten om invloed te krijgen.
Jammer voor die mensen maar weinig medelijden mee.
Als je niet snapt dat als je mensen gaat discrimineren op basis van bv het hebben van Marokkaans paspoort je daarmee primair etnisch Marokkanen treft en dat derhalve kwalificeert als racisme, dan ben je wel heel erg dom.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In dat artikel hebben ze het nadrukkelijk over discriminatie. En niet over racisme. Jij hebt het nadrukkelijk over dat het racisme is als je een etnische groepen uitsluit terwijl de OP benadrukt dat het om nationaliteit gaat.
Wel jammer dat een tokkie beter Nederlandse artikelen kan doorgronden dan Fok!'s eigen Kremlin-vertegenwoordiging.
En dat is een kulverhaal.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is het alleen niet...
Althans niet het volledige plaatje.
Ze worden ontslagen omdat ze doordat ze Russisch zijn een veiligheidsrisico vormen.
Nep-vluchtelingen uit de 3e wereld ook. Wat is het verschil?quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus ja, Russen kunnen wel degelijk een veiligheidsrisico met zich meebrengen.
En straks extreem verontwaardigd als er wel een reddingsbrigade komt.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja pech. Lever je paspoort in, verklaar jezelf volwaardig en trouw Let of zout op naar je echte vaderland. Letlanders met een Russisch paspoort zijn een tikkende tijdbom.
En die bullshit over Marokko of andere landen doet niet ter zake. Marokko gaat Nederland niet binnenvallen. Putin wel, dat heeft hij bewezen en aangekondigd.
Altijd leuk hoe de extremistische anti EU brigade mensenrechten opeens wel belangrijk vind zodra hun dictatoriale vriendjes er misbruik van kunnen maken.
Die neppe vluchtelingen worden uitgezet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:52 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nep-vluchtelingen uit de 3e wereld ook. Wat is het verschil?
Want Russen zijn volgens jou geen risico in bepaalde beroepslagen?quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat is een kulverhaal.
Net als bij die Iraniër waarbij exact hetzelfde speelde.
Maar goed, laten we vooral in Nederland moslims gaan discrimineren, want dat is een veiligheidsrisico.
Ben je voor? Of snap je dan ineens wel dat het pure discriminatie is?
Zou je even de bron willen geven van dat Poetin dat heeft bewezen (zonder binnen te zijn gevallen, lolwut!) en aangekondigd.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja pech. Lever je paspoort in, verklaar jezelf volwaardig en trouw Let of zout op naar je echte vaderland. Letlanders met een Russisch paspoort zijn een tikkende tijdbom.
En die bullshit over Marokko of andere landen doet niet ter zake. Marokko gaat Nederland niet binnenvallen. Putin wel, dat heeft hij bewezen en aangekondigd.
Altijd leuk hoe de extremistische anti EU brigade mensenrechten opeens wel belangrijk vind zodra hun dictatoriale vriendjes er misbruik van kunnen maken.
Bij die Iraniër speelde dat weldegelijk. Ik heb de zaak gevolgd. Ze hebben het niet aangevoerd omdat dat juridisch zelfmoord is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:09 schreef bianconeri het volgende:
Want Russen zijn volgens jou geen risico in bepaalde beroepslagen?
Bij die Iranier werden er geen argumenten aangebracht, dus ook geen veiligheidsrisico.
Moslims (als geheel) zijn geen veiligheidsrisico. Dus ja dat is zeker anders.
Dit zijn twee glasharde leugens.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die neppe vluchtelingen worden uitgezet.
En echte vluchtelingen vormen geen veiligheidsrisico.
Russen zijn als geheel een veiligheidsrisico.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
Russen (als geheel) zijn geen veiligheidsrisico. Dus ja, dat is precies hetzelfde.
We hebben het hier over mensen die bewust kiezen voor Letland maar vaak hun paspoort houden omdat het makkelijker is om familie in Rusland te bezoeken…
Dat niet elke illegale binnen een dag uitgezet wordt maakt het nog geen leugen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit zijn twee glasharde leugens.
De moordenaar van Lisa is hier illegaal maar mocht desondanks gewoon vrij rondlopen omdat links illegaliteit niet strafbaar wil stellen. En zogenaamde 'echte' vluchtelingen zijn bovengemiddeld vaak betrokken bij aanslagen en zedenmisdrijven.
Zoals ik het lees is het niet daarom, maar voelen veel van die mensen zich Rus. Het is knap onhandig om te weigeren de Letse nationaliteit aan te nemen want zo mogen die Russen niet stemmen, hebben ze dus geen volledige EU burgerrechten maar ontlopen ze daarmee ook de dienstplicht.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Knip
We hebben het hier over mensen die bewust kiezen voor Letland maar vaak hun paspoort houden omdat het makkelijker is om familie in Rusland te bezoeken…
Ik ben even vergeten in welke Baltische staat jij woont, maar ze zijn stuk voor stuk veel crappier dan Rusland, ondanks de miljarden die er naartoe vloeien vanuit de EU…quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Russen zijn als geheel een veiligheidsrisico.
Individueel niet altijd, er zijn Russen die wel degelijk goed integreren.
Dit zijn mensen die echt niet per se doelbewust voor Letland kiezen.
Hooguit voor een Westers EU land ipv een eigen crappy land.
Hoe kom je erbij dat ze allemaal alleen de Russische nationaliteit hebben?quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het niet daarom, maar voelen veel van die mensen zich Rus. Het is knap onhandig om te weigeren de Letse nationaliteit aan te nemen want zo mogen die Russen niet stemmen, hebben ze dus geen volledige EU burgerrechten maar ontlopen ze daarmee ook de dienstplicht.
Om de Letse nationaliteit aan te nemen moet een inburgeringstest gedaan worden en dat willen veel van die mensen niet
Als je denkt dat ik iets niet weet, onvoldoende geïnformeerd ben of zelfs lariekoek aan het verspreiden ben, is het jou en anderen niet verboden om meer woorden te gebruiken. Ik zou het zelfs waarderen als je net wel meer woorden gebruikt om mij en anderen te informerenquote:Op woensdag 4 februari 2026 17:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze allemaal alleen de Russische nationaliteit hebben?
En dan nog: het is illegaal.
Je gaat er vanuit dat ze geen Letse nationaliteit hebben. Dan is het toch de vraag waarom.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik iets niet weet, onvoldoende geïnformeerd ben of zelfs lariekoek aan het verspreiden ben, is het jou en anderen niet verboden om meer woorden te gebruiken. Ik zou het zelfs waarderen als je net wel meer woorden gebruikt om mij en anderen te informeren
Altijd leuk hoe lieden die overal blaten over mensenrechten, inclusie en diversiteit en vooral het gevaar van racisme en discriminatie dat allemaal even niet zo boeit wanneer het de juiste groepen betreft.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:49 schreef mcmlxiv het volgende:
My goodness...quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Russen zijn als geheel een veiligheidsrisico.
Individueel niet altijd, er zijn Russen die wel degelijk goed integreren.
Dit zijn mensen die echt niet per se doelbewust voor Letland kiezen.
Hooguit voor een Westers EU land ipv een eigen crappy land.
[..]
Dat niet elke illegale binnen een dag uitgezet wordt maakt het nog geen leugen.
Want iemand die in NL/EU niet welkom is mag niet blijven.
En nee die echte vluchtelingen zijn niet bovenmatig bezig met ellende. Dat gaat om een piep piep klein percentage van de vluchtelingen. En dan zijn het ook nog eens veelal de illegale vluchtelingen.
Bij kritische overheidsfuncties met geheimhouding moet je ook vaak een Nederlander zijn. Staatssecretaris of minister wordt het gevraagd maar niet per se een harde eis. In de top bij defensie, MIVD, AIVD of een AIVD gaat het zelfs nog verder. Dat lijkt me geen discriminatiequote:Op woensdag 4 februari 2026 19:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat ze geen Letse nationaliteit hebben. Dan is het toch de vraag waarom.
En zelfs als ze die niet hebben is het helemaal niet raar dat ze niet hun Russische paspoort op willen geven als dat een verplichting is (wat niet zelden zo is). Ze hebben waarschijnlijk een levenslang recht daar te verblijven en dus daarmee toegang tot de gehele EU.
Terwijl ze als ze geen Russisch paspoort meer hebben voor familiebezoek iedere keer een visum aan moeten vragen.
Maar bovenal is het volstrekt illegaal om deze mensen te ontslaan vanwege hun Russische paspoort, ongeacht of ze wel of niet daarnaast een paspoort hebben van een EU land.
Het is discriminatie en dat is gewoon niet ok.
Zit je daarom in Letland om een etnische minderheid vrijelijk te discrimineren?quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet je ook even de rest van mijn post aanhalen he.
Alleen je niet aanpassen is geen reden.
Klopt. Ik kende een familie van Letse Russen. De helft ongeveer koos eieren voor hun geld en leerde alsnog Lets en deed hun kinderen naar Letstalige scholen, de andere helft radicaliseerde in vlot tempo richting ome Poetin.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het niet daarom, maar voelen veel van die mensen zich Rus. Het is knap onhandig om te weigeren de Letse nationaliteit aan te nemen want zo mogen die Russen niet stemmen, hebben ze dus geen volledige EU burgerrechten maar ontlopen ze daarmee ook de dienstplicht.
Om de Letse nationaliteit aan te nemen moet een inburgeringstest gedaan worden en dat willen veel van die mensen niet
Staatsveiligheid, ja. Maar dat speelt hier totaal niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij kritische overheidsfuncties met geheimhouding moet je ook vaak een Nederlander zijn. Staatssecretaris of minister wordt het gevraagd maar niet per se een harde eis. In de top bij defensie, MIVD, AIVD of een AIVD gaat het zelfs nog verder. Dat lijkt me geen discriminatie
Ik woon in Estland, maar ik kan je vertellen dat het hier echt veel en veel beter is dan Rusland.quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben even vergeten in welke Baltische staat jij woont, maar ze zijn stuk voor stuk veel crappier dan Rusland, ondanks de miljarden die er naartoe vloeien vanuit de EU…
Maar verder: leg even uit waarom Russen wel een veiligheidsrisico zijn (0 aanslagen op burgers in de EU), terwijl moslims dat niet zijn (geregeld een aanslag op burgers in de EU vanwege hun geloof).
Gaat nog veel verder hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij kritische overheidsfuncties met geheimhouding moet je ook vaak een Nederlander zijn. Staatssecretaris of minister wordt het gevraagd maar niet per se een harde eis. In de top bij defensie, MIVD, AIVD of een AIVD gaat het zelfs nog verder. Dat lijkt me geen discriminatie
Hypocriet? Omdat ik de Russen als veiligheidsrisico zie?quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
My goodness...
De hypocrisie.
Jij staat bovenaan die lijst van hypocriet zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Altijd leuk hoe lieden die overal blaten over mensenrechten, inclusie en diversiteit en vooral het gevaar van racisme en discriminatie dat allemaal even niet zo boeit wanneer het de juiste groepen betreft.
Mensen beoordelen puur op etniciteit/ras is achterlijk. Of het nu Russen, Marokkanen of Nederlanders aangaat.
Estland.quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit je daarom in Letland om een etnische minderheid vrijelijk te discrimineren?
Godskolerequote:Op woensdag 4 februari 2026 12:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Toch niet iedere Rus. Dit schiet gewoon door. Ik heb ook een hekel aan China. Maar dan is het toch echt niet zo dat ik iedere Chinees hier liever niet zie. Het kan zomaar zijn dat een Rus juist tegen Poetin is, en zijn land daarom verlaten heeft.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hypocriet? Omdat ik de Russen als veiligheidsrisico zie?
Beetje gek.
[..]
Jij staat bovenaan die lijst van hypocriet zijn.
Het wel ok vinden als er de meest walgelijke dingen gebeuren op moslims, maar owhhh wee als het om niet moslims gaat.
Dan mag helemaal niets en is het allemaal oh zo slecht.
[..]
Estland.
Alsof dat in Nederland niet gedaan wordt......
Gaat het om discriminatie? Kan zo voelen, dat snap ik ook wel.
Maar Russen vormen een risico voor de veiligheid en daarom wil je die niet op gevoelige plekken.
Niets geks aan en dat doet elk land.
Daarom dat ik ook zeg dat individueel er natuurlijk uitzonderingen zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Toch niet iedere Rus. Dit schiet gewoon door. Ik heb ook een hekel aan China. Maar dan is het toch echt niet zo dat ik iedere Chinees hier liever niet zie. Het kan zomaar zijn dat een Rus juist tegen Poetin is, en zijn land daarom verlaten heeft.
Misschien moet je je eens meer verdiepen in de Russen en hoe Rusland te werk gaat.quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Godskolere![]()
Om iedere Rus op de acties van Putin aan te kijken is toch echt het werk van de propaganda machine. Jij ziet dat niet want je komt nu wederom met de reactie dat dat Putin's schuld is.
Jij hebt niet zoveel moeite met het verzinnen van verhaaltjes om jouw racistische denkbeelden goed te praten, zoveel is duidelijk.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik woon in Estland, maar ik kan je vertellen dat het hier echt veel en veel beter is dan Rusland.
Qua digitalisering lopen wij ook echt voor op Nederland.
Estland krijgt 6,8 miljard vanuit de EU over een periode van 6 jaar. Betaalt in diezelfde periode 2,6 miljard.
Zullen genoeg landen zijn die het erger doen.
Moslims plegen bijna nooit een aanslag, slechts een zeer klein deel doet dat.
Moslims hebben andere factoren die wellicht niet wenselijk zijn, maar niet qua veiligheid.
Moslims zijn daarnaast dan ook niet verbonden aan een regio, land of wat dan ook.
Die infiltreren niet voor anderen, voor hun land.
Russen?
We hebben al meermaals in de historie gezien dat Rusland graag aan omvolking doet. Russen ergens plaatsen zodat er meer en meer komen. En dan ´´opkomen voor de belangen van de Russen´´ en een invasie doen.
Russen doen ook genoeg aan spionage en inlichtingen vanuit het westen. Russen zijn dan ook echt vaak verbonden nog met hun oude land.
Die vormen dus wel degelijk een risico om bij gevoelige posities te hebben.
Dat laatste zou ik niet zeker van zijn. Als je heel duidelijk de Russen als derderangs gaat behandelen neemt het risico daarop toe.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:09 schreef Perox het volgende:
Tja, met zo'n buurman zou ik ook voorzichtig zijn. Ik vind het niet verwonderlijk. Wel jammer voor de betrokkenen, maar ik ga er van uit dat die ook andere opties hadden waar ze dus niet voor hebben gekozen. Dit zal ook wel niet zo uit de lucht zijn komen vallen.
Verder een beetje tamme reacties van de kremlin brigade, dus zal het allemaal wel meevallen. Ja ja reden voor invasie +1. Nou en. Doen ze toch niet.
Uitlokken zelfs.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik niet zeker van zijn. Als je heel duidelijk de Russen als derderangs gaat behandelen neemt het risico daarop toe.
Zo lang als de VS achter Europa staat zal Rusland zich koest houden.
Maar ik verwacht dat Europa die 3,5% helemaal niet waar gaat maken en de volgende president (ook als het een Democraat is) in reactie daarop wel eens kan zeggen: wij gaan dit niet meer voor jullie betalen.
Kortom: naast dat het illegaal en onnodig is, is het ook nog eens uitermate dom.
En wat mij betreft hoeft Nederland dan ook geen militairen daarvoor op te offeren. Uitlokken? You are on your own.
Bla bla. Het is een ziekenhuis. Niet de binnenlandse veiligheidsdienst.quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daarom dat ik ook zeg dat individueel er natuurlijk uitzonderingen zijn.
Maar daarmee snap ik wel heel goed dat ze niemand in gevoelige posities willen hebben.
[..]
Misschien moet je je eens meer verdiepen in de Russen en hoe Rusland te werk gaat.
Dat is meteen het probleem: het gaat tegen de Europese regels in en het wordt geaccepteerd. Als je regels alleen maar toe gaat passen als het je uitkomt ben je onbetrouwbaar geworden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Uitlokken zelfs.![]()
Nee joh, huil zoveel je wilt, de rest van de wereld maakt zich niet druk.
Dit is verder gewoon niet waar.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is meteen het probleem: het gaat tegen de Europese regels in en het wordt geaccepteerd. Als je regels alleen maar toe gaat passen als het je uitkomt ben je onbetrouwbaar geworden.
Het Europese vingertje kan wapperen, maar in de wereld neemt niemand Europa nog serieus.
Er is een reden dat de VS de handen van Europa af aan het trekken is en dit soort stupiditeit draagt daaraan bij.
Dan mag je dat onderbouwen, aangezien ik al met bron heb onderbouwd dat ontslag vanwege nationaliteit niet mag (overigens, dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid).quote:
Nee, helder licht...quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hypocriet? Omdat ik de Russen als veiligheidsrisico zie?
Beetje gek.
[..]
Jij staat bovenaan die lijst van hypocriet zijn.
Het wel ok vinden als er de meest walgelijke dingen gebeuren op moslims, maar owhhh wee als het om niet moslims gaat.
Dan mag helemaal niets en is het allemaal oh zo slecht.
[..]
Estland.
Alsof dat in Nederland niet gedaan wordt......
Gaat het om discriminatie? Kan zo voelen, dat snap ik ook wel.
Maar Russen vormen een risico voor de veiligheid en daarom wil je die niet op gevoelige plekken.
Niets geks aan en dat doet elk land.
Je bron is onzin. Een niet aangenomen hoogleraar in NL vergelijken met een ziekenhuis die mensen ontslaat op basis van wetgeving in Litouwen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan mag je dat onderbouwen, aangezien ik al met bron heb onderbouwd dat ontslag vanwege nationaliteit niet mag (overigens, dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid).
Ik vind het toch wel heel raar dat je commentaar op het verwijderen van illegalen in de VS hebt en als wij hier in Nederland kritisch op migratie zijn heb je daar ook je standpunt in maar als het om Russen in Letland, of Estland omdat je daar zelf woont, gaat is het ineens een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daarom dat ik ook zeg dat individueel er natuurlijk uitzonderingen zijn.
Maar daarmee snap ik wel heel goed dat ze niemand in gevoelige posities willen hebben.
[..]
Misschien moet je je eens meer verdiepen in de Russen en hoe Rusland te werk gaat.
Goede onderbouwing weer. Zodra iemand weerlegt wat je zegt ga je dit bedenken?quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt niet zoveel moeite met het verzinnen van verhaaltjes om jouw racistische denkbeelden goed te praten, zoveel is duidelijk.
Het is niet illegaal en ook niet dom.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik niet zeker van zijn. Als je heel duidelijk de Russen als derderangs gaat behandelen neemt het risico daarop toe.
Kortom: naast dat het illegaal en onnodig is, is het ook nog eens uitermate dom.
En wat mij betreft hoeft Nederland dan ook geen militairen daarvoor op te offeren. Uitlokken? You are on your own.
En wat maakt een groep onbetrouwbaar in dit geval?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Goede onderbouwing weer. Zodra iemand weerlegt wat je zegt ga je dit bedenken?
Niet altijd betrouwe groepen niet in gevoelige posities willen is geen racisme of discriminatie.
[..]
Het is niet illegaal en ook niet dom.
Alsof Rusland zo´n excuus nodig heeft lol. Rusland heeft genoeg Russen overal gedumpt om al een excuus te hebben (beschermen van Russen).
Uitlokken? Niemand is iets aan het uitlokken.
Ontslag vanwege nationaliteit is wat anders dan ontslag op basis van veiligheidsredenen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan mag je dat onderbouwen, aangezien ik al met bron heb onderbouwd dat ontslag vanwege nationaliteit niet mag (overigens, dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid).
Dus jij keurt wel goed als het om groepen, rassen of religies gaat die jij niet zo leuk vindt?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, helder licht...
Ik keur niet alleen geweld af, ik ken het verschil tussen een onverandelijke eigenschap als etniciteit en een veranderlijke als religie.
Ik beoordeel mensen namelijk op zaken waar ze wel invloed op hebben.
Dat jij moslims als 'ras' ziet is juist buitengewoon racistisch. Ondertussen spring je daar constant voor op de bres, terwijl je voor de rest gewoon zélf lustig generaliseert... op basis van ras.
Zijn christenen een ras, bianconeri?
Kom gewoon uit de kast en kap met deze achterlijke act.
Omdat die illegalen, voor zo ver het al illegalen zijn, geen veiligheidsrisico vormen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel heel raar dat je commentaar op het verwijderen van illegalen in de VS hebt en als wij hier in Nederland kritisch op migratie zijn heb je daar ook je standpunt in maar als het om Russen in Letland, of Estland omdat je daar zelf woont, gaat is het ineens een ander verhaal.
Ik graaf nog wat dieper voor jou inderdaad, je zet jezelf meer en meer voor schut.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat maakt een groep onbetrouwbaar in dit geval?
Puur hun afkomst en etniciteit?
Graaf nog wat dieper.
Mijn lieve hemel, je beschrijft hier je zelf...quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ontslag vanwege nationaliteit is wat anders dan ontslag op basis van veiligheidsredenen.
[..]
Dus jij keurt wel goed als het om groepen, rassen of religies gaat die jij niet zo leuk vindt?
Beetje gek.
En dat gejank over discriminatie en of rasiscme..... Alsof dat goed praat dat jij geweld tegen moslim goed zou vinden.
Moslims, joden en christenen zijn geen ras. Zegt ook helemaal niemand.
In tegenstelling tot jouw hypocriete houding ben ik tegen geweld van moslims, joden, christenen en noem het maar.
Ik trek de lijn bij geweld, klaar. Jij trekt de lijn van geweld alleen als het een groep is die je leuk vindt.
Maar gebruik je nu niet dezelfde excuses/redenen die Israel ook aanvoert tov de Gazanen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat die illegalen, voor zo ver het al illegalen zijn, geen veiligheidsrisico vormen.
Daarnaast gaat het mij niet om de illegalen, ik heb al meermaals gezegd om illegalen uit te zetten.
Het gaat mij om het kansloze geweld dat daarbij hoort. Dat er geen recht aan te pas komt (want velen zijn niet eens illegaal). Om nog maar niet te praten van moorden die random gepleegd worden.
Russen in de Baltische Staten?
Die vormen simpelweg een veiligheidsrisico. Het verleden en zelfs heden van Rusland tonen dit gewoon aan.
Daarnaast worden Russen hier niet weggestopt in een gevangenis, geslagen en afgevoerd naar Rusland.
Nee, ze mogen alleen niet werken op gevoelige locaties.
Echt allemaal totaal niet te vergelijken.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik graaf nog wat dieper voor jou inderdaad, je zet jezelf meer en meer voor schut.
Hetgeen ze in basis onbetrouwbaar maken is hun afkomst. Niet zo zeer als persoon zelf, maar het achterliggende land. Een land dat bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en op zijn burgers.
Nogmaals: Het gaat alleen maar over gevoelige locaties.
Niets spannends of raars aan.
Vervang Russen door Marokkanen en hij snapt misschien zelf wat die zegtquote:Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Racisme is walgelijk, niet vergeten.
Dat is het enige waarmee je kan komen? Gewoon ontkennen van feiten?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Je bron is onzin. Een niet aangenomen hoogleraar in NL vergelijken met een ziekenhuis die mensen ontslaat op basis van wetgeving in Litouwen.![]()
Ik zou gewoon een rechtszaak gaan starten namens de gedupeerden. Have fun storming the castle!
Feit is dat die mensen zijn ontslagen op basis van een wet. De rest is jouw fantasie.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is het enige waarmee je kan komen? Gewoon ontkennen van feiten?
Good luck with that.
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ontslag vanwege nationaliteit is wat anders dan ontslag op basis van veiligheidsredenen.
[..]
Hetzelfde kunnen we zeggen over moslims. Niet zo zeer als persoon zelf, maar de achterliggende religie. Een religie die bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en haar burgers.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:41 schreef bianconeri het volgende:
Hetgeen ze in basis onbetrouwbaar maken is hun afkomst. Niet zo zeer als persoon zelf, maar het achterliggende land. Een land dat bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en op zijn burgers.
Neuh, want dan is het anders. Vergeet al die aanslagen voor moslims. Russen zijn veel gevaarlijker, dat hebben ze bewezen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vervang Russen door Marokkanen en hij snapt misschien zelf wat die zegt
Een wet die lijnrecht ingaat tegen Europese regelgeving als je die als zodanig toepast. En Europese wetgeving staat boven die op nationaal niveau.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:00 schreef Perox het volgende:
[..]
Feit is dat die mensen zijn ontslagen op basis van een wet. De rest is jouw fantasie.
Ah, dus zelf weiger je al maanden/jaren om aan te tonen dat ik een antisemiet ben en wat voor rare zaken dan ook.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn lieve hemel, je beschrijft hier je zelf...
Maar voor de lezers hier is het misschien fijn als je gewoon eens met quotes komt, bijvoorbeeld waar ik geweld goed praat tegen wie dan ook. Hebben we een croft functie voor. Succes, ik zie ze met graagte te tegemoet.
Israel heeft een ander land/gebied binnengevallen. Meerdere zelfs.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar gebruik je nu niet dezelfde excuses/redenen die Israel ook aanvoert tov de Gazanen?
quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vervang Russen door Marokkanen en hij snapt misschien zelf wat die zegt
Racisme is walgelijk, absoluut.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Racisme is walgelijk, niet vergeten.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?
Moslims zijn geen gevaar, geen veiligheidsrisico.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hetzelfde kunnen we zeggen over moslims. Niet zo zeer als persoon zelf, maar de achterliggende religie. Een religie die bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en haar burgers.
Nee, dat is niet anders.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Neuh, want dan is het anders. Vergeet al die aanslagen voor moslims. Russen zijn veel gevaarlijker, dat hebben ze bewezen.
Nee dat is dan weer geen feit, maar een aanname van jou dat Letland een wet zou aannemen die tegen de Europese wetgeving ingaat en waar je met je prutsbronnen geen onderbouwing voor hebt geleverd.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een wet die lijnrecht ingaat tegen Europese regelgeving als je die als zodanig toepast. En Europese wetgeving staat boven die op nationaal niveau.
Feiten…
Ik weet even niet of ik nu moet lachen of moet huilen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:33 schreef bianconeri het volgende:
Maar wel in dat er geen risico komt vanuit moslims. Die zorgen niet voor invasies en oorlogen.
Vandaar dat je zo goed inhoudelijk kan reageren als het niet zou kloppen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:27 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik weet even niet of ik nu moet lachen of moet huilen.
![]()
![]()
Met stipt de meest stompzinnige opmerking die ik hier gelezen heb.
Dat zouden we dan voor bepaalde groepen in Nederland ook moeten doen?quote:Op woensdag 4 februari 2026 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja Russen in Baltische staten hebben een eenvoudige keuze. Rusland afzweren of opzouten. Oekraïne toont de structurele onbetrouwbaarheid van het Russische regime aan. De vraag is niet of, maar wanneer Putin of zijn opvolger deze mensen als excuus gebruikt voor een inval.
Niets mis met Russen, althans niet anders dan om het even welk volk dan ook. Alles mis met Russische regimes. Al eeuwen. Buurman van Rusland betekent altijd op je hoede zijn voor smerige spelletjes en oorlog.
Ik ken er wel nog een groep hoor hun naam eindigt vaak met steinquote:Op donderdag 5 februari 2026 10:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik graaf nog wat dieper voor jou inderdaad, je zet jezelf meer en meer voor schut.
Nogmaals: Het gaat alleen maar over gevoelige locaties.
Niets spannends of raars aan.
Inderdaad. Bovendien gaat het om artsen die notabene een eed afleggen en zelfs hun vijand moeten helpen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?
Is dat raar dan?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien gaat het om artsen die notabene een eed afleggen en zelfs hun vijand moeten helpen.
Als we straks in conflict geraken met de VS dan maar iedere Amerikaan verdacht maken.
Je hebt jezelf inmiddels aardig klem geluld…quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:33 schreef bianconeri het volgende:
Maar wel in dat er geen risico komt vanuit moslims. Die zorgen niet voor invasies en oorlogen.
Stug blijven ontkennen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:38 schreef Perox het volgende:
[..]
Nee dat is dan weer geen feit, maar een aanname van jou dat Letland een wet zou aannemen die tegen de Europese wetgeving ingaat en waar je met je prutsbronnen geen onderbouwing voor hebt geleverd.
Waarom geldt dat laatste niet voor Russen in de EU die hier natuurlijk niet zitten omdat ze Rusland beter vinden, maar juist omdat ze liever in de EU zijn?quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze rechts-nationalistische anti EU vrienden blijken lastig te kunnen begrijpen dat niet de Russen in de Baltische staten het grote probleem zijn, maar hun grote vriend Vlad en de veranderde geopolitieke realiteit die ze zo toejuichen.
Van mij mag iedereen overal wonen, overal in geloven, op enkele uitzonderingen na seks hebben met wie en waar ze maar willen, zich onbeperkt laten verbouwen, wel of niet vaccineren, wel of niet aborteren, wel of niet uit het leven stappen. Minimale sociale beperkingen, maximale bescherming van eigen keuzevrijheid.
Dat autoritaire krachten ervoor zorgen dat deze keuzevrijheid gevaarlijk wordt, omdat autoritaire idioten en hún vrienden er misbruik van maken, tja dat is soms noodzakelijk. Niet omdat we het willen, maar omdat het alternatief erger is.
En moslims? Executeer terroristische exemplaren, deporteer echt extremistische exemplaren of sluit ze op. Geen enkel probleem mee. Maar degenen die zich aan de wet houden, werken, onze taal spreken? Onze nationaliteit willen?Laat ze met rust, sterker nog, omarm ze als de echte medelanders die ze zijn.
Waarom zou een spion in een ziekenhuis werken?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat raar dan?
Een eed afleggen maakt je nog niet ineens betrouwbaar. Zeker als je zoiets bewust doet als spion (en nee daarmee zeg ik niet dat elke Rus dat is).
Jij denkt dat elke Amerikaan maar lekker gevoelige banen mag uitoefenen in Europa als we ooit in oorlog zouden zijn?
Nee, natuurlijk niet.
Ah, vandaar dat je stopt met inhoudelijke reacties en zelf dus klem zit.quote:Op donderdag 5 februari 2026 14:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt jezelf inmiddels aardig klem geluld…
Is niet eens nodig om hier inhoudelijk op in te gaan, voorbeelden te over.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo goed inhoudelijk kan reageren als het niet zou kloppen.
die moeten maar emigreren naar een land ver weg van Rusland, waar ze wel aan de bak kunnen komen. Niet naar een buurland dat rechtstreeks bedreigd wordt door Ruslandquote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
Ergens lullig voor de Russen die totaal anti-Poetin zijn
Ah ja, die 0,00000000001% van moslims die een aanslag plegen....quote:Op donderdag 5 februari 2026 14:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Is niet eens nodig om hier inhoudelijk op in te gaan, voorbeelden te over.
Wat je stelt is klare nonsens. Maar dat weet je zelf ook best.
Ik hoef niets te ontkennen aangezien jij nog aan de beurt bent om te onderbouwen wat je claimt. Maar dat kun je niet. En ergens wisten we dat ook al lang. En dat vindt jij niet eens erg. Als er maar genoeg twijfel wordt gezaaid.quote:
Dan hoop ik toch niet dat een arts op het slagveld een gewonde vijand niet helpt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat raar dan?
Een eed afleggen maakt je nog niet ineens betrouwbaar. Zeker als je zoiets bewust doet als spion (en nee daarmee zeg ik niet dat elke Rus dat is).
Jij denkt dat elke Amerikaan maar lekker gevoelige banen mag uitoefenen in Europa als we ooit in oorlog zouden zijn?
Nee, natuurlijk niet.
Bepaalde dingen zijn niet te vermijden natuurlijk, zoals Nederlanders die geronseld zijn door (bv) Rusland.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan hoop ik toch niet dat een arts op het slagveld een gewonde vijand niet helpt.
En het zal heus wel zo zijn als het om bepaalde functies gaat dat men rekening houd met een risco. Bovendien zullen er vast Nederlanders zijn die Poetin geweldig vinden.
Het zijn wel buitenlanders, want ze weigeren een Lets paspoort aan te vragenm en ze willen er wel wonen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn dan ook veelal geen buitenlanders, maar een etnische minderheid.
Eh nee, dat was nu juist het hele punt. Tweederde heeft wél gewoon de Letse nationaliteit. Maar daarbij heb je ook wel enige historische context nodig. Letland was natuurlijk geannexeerd door de Sovjet-Unie en in die tijd woonden er ook veel Russen. Na de onafhankelijkheid werden die Russen die er al vele decennia woonden niet automatisch Letse staatsburgers. Daar zat een soort van inburgeringsexamen met kennis van de Letse taal en geschiedenis als eisen aan vast bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het zijn wel buitenlanders, want ze weigeren een Lets paspoort aan te vragenm en ze willen er wel wonen.
dat deze mensen geen lets paspoort hebben komt door de russische propaganda machine die deze mensen constant voor liegt.
Het is niet meer dan onderdele van russiche imperialisme.
Maar de poetinfans, zijn nu vooral de eu hypocriet aan het noemen ipv dat letland opkomt en de eigen bevolking beschermd....
Dus wat willen ze nu?
Ja in Rusland zelf , maar hier zouden ze dit toch toe moeten juigen, zoals de zelfde users het ICE optreden van Trump toe juigen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee, dat was nu juist het hele punt. Tweederde heeft wél gewoon de Letse nationaliteit. Maar daarbij heb je ook wel enige historische context nodig. Letland was natuurlijk geannexeerd door de Sovjet-Unie en in die tijd woonden er ook veel Russen. Na de onafhankelijkheid werden die Russen die er al vele decennia woonden niet automatisch Letse staatsburgers. Daar zat een soort van inburgeringsexamen met kennis van de Letse taal en geschiedenis als eisen aan vast bijvoorbeeld.
Ironisch genoeg geeft Letland de Poetinfans hier eerder onnodig munitie. Ja ik snap de historische gevoeligheden die in Letland spelen, maar ik vind de huidige omgang met een etnische minderheid onhandig en contraproductief.
Ik heb echt geen idee hoe je denkt dat deze wartaal een reactie is op mijn post.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja in Rusland zelf , maar hier zouden ze dit toch toe moeten juigen, zoals de zelfde users het ICE optreden van Trump toe juigen?
Maar goed, hoe waar is dit artikel bedenk ik me net?
Het is precies een reactie op jou post.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe je denkt dat deze wartaal een reactie is op mijn post.
Dat is leuk, maar ik juich dat verder niet toe. En waar ik geen idee hebt over de juistheid van dit specifieke verhaal is er gewoon feitelijk informatie over hoe bijvoorbeeld onderwijs in de Russische taal steeds meer aan banden wordt gelegd om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is precies een reactie op jou post.
Ik benoem dat ik opvallend vind dat mensen harde maatregelen tegen buitenlanders allochtonen toejuigen en in deze context ineens vooral schreeuwen hoe hypocriet het is.
Dat is mijn punt.
tweeede opmerking is: hoe waar is dit artikel, genoeg leugens door rusland de wereld in geholpen.
Ik weet niet hoe het in Letland wettelijk is geregeld. Maar al woon jij 40 jaar in de VS en behoud gewoon de Nederlandse nationaliteit heb je niet eens een stemrecht laat staan een functie die een risico voor de staat zou kunnen worden of vormen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bepaalde dingen zijn niet te vermijden natuurlijk, zoals Nederlanders die geronseld zijn door (bv) Rusland.
Echter kun je natuurlijk wel het vermijden dat burgers van een vijandelijke staat in zo´n positie komt.
Wat overigens gewoon begrijpbaar is, je wilt geen potentiele spion hebben.
En ja iedereen kan een spion zijn, maar het risico is veel groter bij iemand die niet uit de EU komt. Laat staan een vijandelijke staat.
Dit is iets totaal anders.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:19 schreef Timwonnacott het volgende:
EU heeft er tijdje terug al op gereageerd na aanleiding van een petitie.
https://www.europarl.euro(...)ETI-CM-757924_EN.pdf
Uitslag was dat de Russen en Belarussen in Letland een visa status hadden/hebben die is uitgegeven onder een nationale wetgeving en niet onder de EU wetgeving voor langdurig verblijf en dat het de Letten dus vrij stond om daar ook mee te kunnen doen wat ze willen want het valt buiten de EU wetgeving.
Nu kunnen we hoog en laag roepen dat het discriminatie is op basis van afkomst/paspoort, maar dat is vrij normaal, regels verschillen nou eenmaal op basis van je nationaliteit. NL overheid behandeld mij als Nederlander nou eenmaal anders dan een Chinees zonder de Nederlandse nationaliteit.
Ik heb een NL's paspoort en kan daarom bijvoorbeeld het Louvre goedkoper bezoeken dan iemand met een paspoort van buiten de EU. Ook de visa regels verschillen per land op basis van je paspoort, een Nederlander kan meer landen visa vrij bezoeken dan iemand uit Irak. Op zich ook allemaal discriminatie.
Deal with it. Het staat die mensen vrij de nationaliteit te zoeken van het land waarin ze wonen, doe je dat niet dan hangen daar nou eenmaal consequenties aan, dat is zo in elk land.
Ik heb het al onderbouwd. Maar jij denkt weg te komen met stug blijven ontkennen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik hoef niets te ontkennen aangezien jij nog aan de beurt bent om te onderbouwen wat je claimt. Maar dat kun je niet. En ergens wisten we dat ook al lang. En dat vindt jij niet eens erg. Als er maar genoeg twijfel wordt gezaaid.
Daarom zeg ik nog een keer dat je uit je nek lult. Zodat iedereen dat kan lezen en de twijfel beperkt blijft.
Dus dan toch maar al die moslims met een achtergrond van buiten de EU (veruit de meerderheid) gaan ontslaan hier als ze in een ziekenhuis werken?quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:42 schreef bianconeri het volgende:
En ja iedereen kan een spion zijn, maar het risico is veel groter bij iemand die niet uit de EU komt.
Heb je daar bewijs voor? Of verzin je dit?quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het zijn wel buitenlanders, want ze weigeren een Lets paspoort aan te vragenm en ze willen er wel wonen.
Als je dan toch op de man gaat spelen, dan namen en rugnummers.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:12 schreef Korenfok het volgende:
Ik benoem dat ik opvallend vind dat mensen harde maatregelen tegen buitenlanders allochtonen toejuigen en in deze context ineens vooral schreeuwen hoe hypocriet de eu zogenaamd is.
Wanneer heeft men hier dan de regio overspoeld met Russen? In de Sovjet tijd? Met het doel om na de val van de Sovjet Unie de boel te claimen? Huh???quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:23 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik begrijp de Letten volkomen die weten hoe het is om onder het russische juk te leven. rusland speelt al decennia of eigenlijk veel langer het spelletje: Bepaalde regio's overspoelen met russen, vervolgens claimen dat de meerderheid van de mensen russisch is en dat stuk grond doodleuk claimen.
Daar zitten veel Russen die kwaad zijn dat ze een paar jaar geleden opeens Lets moesten spreken (en dat eerst nog leren). Veel van hen voelen zich Rus en willen dat zo h ouden. Die wil je niet in je land houden nu ze actueel bedreigd worden door Rusland en er al diverse plaagstootjes geweest zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
Ergens lullig voor de Russen die totaal anti-Poetin zijn. Die zijn er namelijk ook. Maar wel begrijpelijk, vooral als je je realiseert dat de meeste Russen toch wel pro-Poetin regime zijn en zijn propaganda als zoete koek vreten, zelfs de Russen die in het westen wonen.
Niederland wordt niet voortdurend bedreigd door de staatshoofden van Islamitische landen, terwijl die landen onze buren blijven aanvallen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hmmm moet ik mij zorgen maken mbt Syriërs die hier verblijven. Me dunk de huidige leider daar was lid van een terror organisatie die vandaag de dag schijnbaar plots onze vriend schijnt te zijn en in het Witte Huis is ontvangen. Mogelijk zorgt hij voor een vijfde colonne binnen de EU om later toe te slaan.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Niederland wordt niet voortdurend bedreigd door de staatshoofden van Islamitische landen, terwijl die landen onze buren blijven aanvallen.
Nee hoor, het zijn dezelfde mensen zonder de Letse of een andere EU nationaliteit die daar onder een nationale wetgeving zijn en dus buiten de EU wetgeving vallen. Ze mogen die mensen voor functies uitsluiten of andere eisen opleggen en kunnen ze zelfs gewoon het land uitzetten als ze hun visa intrekken.quote:
Ik dacht dat het inmiddels wel bekend zou zijn, dat Russen als gewone medeburgers gaan werken in het land waar ze moeten spioneren. Er is bij de gevangenenuitwisseling tussen Rusland en de VS een gezin teruggestuurd naar Rusland, waarvan de kinderen niet wisten dat hun ouders spionnen zijn. Die zitten nu dus in Rusland van de ene dag op de andere.quote:Op donderdag 5 februari 2026 14:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zou een spion in een ziekenhuis werken?
Je blijft maar net doen alsof daar een nationaal veiligheidsrisico is, terwijl dat compleet onzin is.
Goede en niet-goede Russen zijn al in hordes het land uit gevlucht. Het wordt steeds moeilijker het land te verlaten en de buurlanden zijn ook minder verwelkomend geworden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 14:47 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
die moeten maar emigreren naar een land ver weg van Rusland, waar ze wel aan de bak kunnen komen. Niet naar een buurland dat rechtstreeks bedreigd wordt door Rusland
Gewonde Russen zijn stomverbaasd dat er geen ledematen afgesneden worden als ze opgepakt worden. Ze krijgen medische hulp en worden, als het kan, naar een ziekenhuis gebracht als krijgsgevangene. Na ontslag gaan ze in het gevangenenkamp waar het leven niet luxe is, maar wel 3 maaltijden per dag. Heel anders dan hoe ze in het eigen leger behandeld worden. Daar moet ieder zo snel mogelijk terug naar het front en dat gaat steeds bruter nu het oorlogsverloop er slechter voor ze uit ziet. Mensen die amper kunnen lopen worden dus naar de frontlijn gestuurd als kanonnenvlees. Om niet te spreken hoe de Oekraïeners uit Russisiche krijgsgevangenschap terugkomen. Rusland is gewend te martelen, ook de eigen bevolking en het actieve leger.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan hoop ik toch niet dat een arts op het slagveld een gewonde vijand niet helpt.
En het zal heus wel zo zijn als het om bepaalde functies gaat dat men rekening houd met een risco. Bovendien zullen er vast Nederlanders zijn die Poetin geweldig vinden.
Ik doelde op Russen die al buiten Rusland wonen ( maar daar minder vriendelijk worden bejegend, bv in Letland)quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef Teslynd het volgende:
Goede en niet-goede Russen zijn al in hordes het land uit gevlucht. Het wordt steeds moeilijker het land te verlaten en de buurlanden zijn ook minder verwelkomend geworden.
Emigreren naar andere landen is niet iets wat je van vandaag op morgen doet omdat jij dat leuk vindt. Die andere landen hebben een sterkere stem dan jij.
Dus als we in conflict geraken met China moeten we de hier werkemde Chinezen maar niet meer vertrouwen en ontslaan want ook China heeft natuurlijk wereldwijd spionnen. Welk land niet.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik dacht dat het inmiddels wel bekend zou zijn, dat Russen als gewone medeburgers gaan werken in het land waar ze moeten spioneren. Er is bij de gevangenenuitwisseling tussen Rusland en de VS een gezin teruggestuurd naar Rusland, waarvan de kinderen niet wisten dat hun ouders spionnen zijn. Die zitten nu dus in Rusland van de ene dag op de andere.
[..]
Goede en niet-goede Russen zijn al in hordes het land uit gevlucht. Het wordt steeds moeilijker het land te verlaten en de buurlanden zijn ook minder verwelkomend geworden.
Emigreren naar andere landen is niet iets wat je van vandaag op morgen doet omdat jij dat leuk vindt. Die andere landen hebben een sterkere stem dan jij.
[..]
Gewonde Russen zijn stomverbaasd dat er geen ledematen afgesneden worden als ze opgepakt worden. Ze krijgen medische hulp en worden, als het kan, naar een ziekenhuis gebracht als krijgsgevangene. Na ontslag gaan ze in het gevangenenkamp waar het leven niet luxe is, maar wel 3 maaltijden per dag. Heel anders dan hoe ze in het eigen leger behandeld worden. Daar moet ieder zo snel mogelijk terug naar het front en dat gaat steeds bruter nu het oorlogsverloop er slechter voor ze uit ziet. Mensen die amper kunnen lopen worden dus naar de frontlijn gestuurd als kanonnenvlees. Om niet te spreken hoe de Oekraïeners uit Russisiche krijgsgevangenschap terugkomen. Rusland is gewend te martelen, ook de eigen bevolking en het actieve leger.
Moslims vormen geen veiligheidsrisico.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus dan toch maar al die moslims met een achtergrond van buiten de EU (veruit de meerderheid) gaan ontslaan hier als ze in een ziekenhuis werken?
Noted.
Dat mag dan van FOK! weer niet. Je mag niet mensen gaan benoemen ook al is het overduidelijk.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je dan toch op de man gaat spelen, dan namen en rugnummers.
Kan. Kan voor elk land gelden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hmmm moet ik mij zorgen maken mbt Syriërs die hier verblijven. Me dunk de huidige leider daar was lid van een terror organisatie die vandaag de dag schijnbaar plots onze vriend schijnt te zijn en in het Witte Huis is ontvangen. Mogelijk zorgt hij voor een vijfde colonne binnen de EU om later toe te slaan.
Globalisatie heeft, vooral voor een NL, alleen maar grote voordelen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus als we in conflict geraken met China moeten we de hier werkemde Chinezen maar niet meer vertrouwen en ontslaan want ook China heeft natuurlijk wereldwijd spionnen. Welk land niet.
Het gevaar van deze ontwikkeling is dat je nooit exact weet wie je vogende vijand is. Maar goed ik ga mij niet herhalen dat globalisatie ook nadelen heeft en ik er al in de jaren 90 de gevolgen wel van kon inschatten.
Waar zeg ik dat illegalen geen gevaar vormen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Letland wettelijk is geregeld. Maar al woon jij 40 jaar in de VS en behoud gewoon de Nederlandse nationaliteit heb je niet eens een stemrecht laat staan een functie die een risico voor de staat zou kunnen worden of vormen.
De discussie die jij voert zit totaal geen logica in vooral ook omdat je illegalen schijnbaar geen gevaar zal vinden.
Meerdere mensen hebben je ongelijk al aangetoond.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het al onderbouwd. Maar jij denkt weg te komen met stug blijven ontkennen.
En op zich lukt je dat deels, omdat Fok nu eenmaal flink bevolkt is met mensen die heel graag dingen geloven waarvan ze willen dat het waar is.
Maar je blijft verder gewoon racisme verdedigen en je hebt uiteraard gewoon ongelijk.
Jij bent helemaal niet in de positie om daar iets van te zeggen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat mag dan van FOK! weer niet. Je mag niet mensen gaan benoemen ook al is het overduidelijk.
Maar er is een groep op FOK! actief die alles gaat verdedigen wat anti-buitenlanders is.
Racisme, discriminatie en geweld tegen vooral moslims wordt geprezen.
Maar oh wee als je iets zegt over dit soort misdaden.
Waarom?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet in de positie om daar iets van te zeggen.
Veel Chinese families wonen al 100 jaar in Nederland.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moslims vormen geen veiligheidsrisico.
Die kunnen ook Nederlands zijn, Arabisch, Amerikaans of noem het maar.
Moet je die dan in gevoelige posities willen hebben? Nee, maar dat wil je uberhaupt niet van mensen met een niet-Nederlands of niet EU paspoort.
Moslims als geheel vormen geen risico, wel moslims (maar ook niet moslims) uit een land als Iran.
Alle redenen die je ooit bestreden hebt waarom we hier niet op massa migratie zitten te wachten, vind je ineens wel relevant als het je eigen situatie aangaatquote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom?
Punt 1 wat ik zeg is FOK! policy. Dus daar herhaal ik dat simpelweg.
En het 2e punt wat ik maak is iets wat iedereen wel kan zien. Bepaalde personen verstoppen dat gedrag niet echt.
Israël wordt niet aangevallen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Niederland wordt niet voortdurend bedreigd door de staatshoofden van Islamitische landen, terwijl die landen onze buren blijven aanvallen.
Nee. Het gaat om verblijfsrechten en je mag dan (logischerwijs) wel onderscheid maken.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:55 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn dezelfde mensen zonder de Letse of een andere EU nationaliteit die daar onder een nationale wetgeving zijn en dus buiten de EU wetgeving vallen. Ze mogen die mensen voor functies uitsluiten of andere eisen opleggen en kunnen ze zelfs gewoon het land uitzetten als ze hun visa intrekken.
Ze verschillen niet wezenlijk van een statushouder hier, die leggen we ook verplichtingen op, kunnen we ook uitsluiten van sommige functies (door de NL nationaliteit verplicht te stellen zoals bij de overheid) en ze hebben ook niet alle rechten van een Nederlander. Mochten die zich niet aan de verplichtingen houden kunnen we ook hier de status intrekken.
De crux zit hem er in dat de nieuwe Letse wetgeving geldt voor alle niet EU nationaliteiten, wat een land naar wens mag doen en omdat het voor alle niet EU nationaliteiten geldt is het geen discriminatie of tegen enige EU wetgeving. Dat het in de praktijk vooral Russen en Belarussen treft is verder niet van belang.
This might come as a surprise: not all Russians are spies…quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik dacht dat het inmiddels wel bekend zou zijn, dat Russen als gewone medeburgers gaan werken in het land waar ze moeten spioneren. Er is bij de gevangenenuitwisseling tussen Rusland en de VS een gezin teruggestuurd naar Rusland, waarvan de kinderen niet wisten dat hun ouders spionnen zijn. Die zitten nu dus in Rusland van de ene dag op de andere.
Aantoonbaar meer dan Russen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moslims vormen geen veiligheidsrisico.
Lekker algemeen roepen dat iedereen met een andere mening niet zuiver op de graat is.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat mag dan van FOK! weer niet. Je mag niet mensen gaan benoemen ook al is het overduidelijk.
Maar er is een groep op FOK! actief die alles gaat verdedigen wat anti-buitenlanders is.
Racisme, discriminatie en geweld tegen vooral moslims wordt geprezen.
Maar oh wee als je iets zegt over dit soort misdaden.
Dit blijven roepen is vooral zielig.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:52 schreef bianconeri het volgende:
Meerdere mensen hebben je ongelijk al aangetoond.
dus niet omdraaien he.
Je weet dat die mensen in Letland zijn onder verblijfsrechten? Dus logischerwijs mogen ze onderscheid maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om verblijfsrechten en je mag dan (logischerwijs) wel onderscheid maken.
Ja, en dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:19 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Veel Chinese families wonen al 100 jaar in Nederland.
Lekker kortzichtig gezegd.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Alle redenen die je ooit bestreden hebt waarom we hier niet op massa migratie zitten te wachten, vind je ineens wel relevant als het je eigen situatie aangaatJe begrijpt natuurlijk zelf wel wat dat voor gevolg heeft
Nee, moslims vormen geen risico.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aantoonbaar meer dan Russen.
Maar onder de streep ben ik het met jou eens dat ook moslims geen veiligheidsrisico vormen.
Alleen is het gekke dat jij het bij moslims wel ziet en bij Russen je ineens een wappie wordt.
Dat zeg ik toch nergens?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lekker algemeen roepen dat iedereen met een andere mening niet zuiver op de graat is.
Het blijft op de man spelen.
Haha, zwaktebod.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit blijven roepen is vooral zielig.
Maar goed, je hebt jezelf hier duidelijk ontmaskerd als een racist, dus dit kan er ook wel bij.
Scheelt dat ik geen racist benquote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat je jezelf hier als een van de grootste Fok racisten hebt ontmaskerd wellicht?
Homo's, niet-gelovigen, afvalligen en vrouwen zullen dat wellicht anders ervaren.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeker als religie niet, alleen sommigen uit bepaalde landen.
Zonder verblijfsrecht? Illegaal? O, dan is het raar dat ze ontslagen worden in plaats van uitgezet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je weet dat die mensen in Letland zijn onder verblijfsrechten? Dus logischerwijs mogen ze onderscheid maken.
Er staat ONDER en geen ZONDER.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zonder verblijfsrecht? Illegaal? O, dan is het raar dat ze ontslagen worden in plaats van uitgezet.
Je hebt vast (g)een bron!
Het laatste is onzin.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, moslims vormen geen risico.
Zeker als religie niet, alleen sommigen uit bepaalde landen.
Russen wel.
Rusland gebruikt de omvolkingstactiek voor oorlogen al heel lang.
Dan staat er gibberisch. Sorry dat ik je te hoog heb ingeschat en dacht dat het gewoon een typfout is.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er staat ONDER en geen ZONDER.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan staat er gibberisch. Sorry dat ik je te hoog heb ingeschat en dacht dat het gewoon een typfout is.
Wat probeerde je te zeggen (graag in het Nederlands communiceren hier)?
Nee.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:55 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]Dat is Nederlands lieve schat, ga meer weer even terug naar school.
Al die vragen staan al beantwoord in mijn vorige posts. Probeer die wel goed te lezen dit keer.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Maar dat niet alleen: waarom verklaar je niet even wat je bedoelde te zeggen? Want het lijkt erop dat je bedoelde te zeggen dat ze een verblijfsrecht hadden, waarmee je waarschijnlijk bedoelde dat ze geen EU ingezetenen waren en een verblijfsvergunning hebben en daarmee waarschijnlijk bedoelde dat het dus weldegelijk vergelijkbaar is met de situatie die je eerder postte.
Om te beginnen is het onwaar dat ze allemaal obv een verblijfsvergunning hier verbleven en geen EU ingezetenen zijn (sterker nog, de meerderheid zou ook de Letse nationaliteit hebben), dan wel onbewezen.
Ten tweede draait deze zaak niet over het al dan niet hebben van een verblijfsvergunning, maar om de vraag of je arbeidsrechtelijk onderscheid mag maken op basis van het feit dat iemand een paspoort heeft van land x.
En dat mag niet (buiten hele specifieke functies waar de nationale veiligheid speelt).
Wat ze eventueel wel mogen doen is bv verlenging koppelen aan specifieke voorwaarden (zoals: inburgering).
Als je het verschil tussen beide zaken niet ziet, dan wil je het niet zien, of ben je gewoon een beetje achterlijk. Your call.
Ontvolking/omvolking is toch een complottheorie?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, en dan?
Ik zeg toch nergens dat je alles en iedereen maar weg moet zetten?
Ik geef alleen aan dat als er vijandelijkheden zijn je wel even gaat opletten in welke positie je iemand wilt hebben.
[..]
Lekker kortzichtig gezegd.
(Massa) immigratie is in basis niets verkeerds aan. Als mensen uit de meest vreselijke situaties komen dan moeten we die gewoon opvangen. Simpel zat.
Zit daar een risico aan? Er zal best eens een illegale tussen zitten die niet op wat goeds uit is.
Maar die immigranten gaan niet snel spionnen zijn of een invasie voorbereiden. Daar is geen risico op.
Dit geval in Letland is heel anders.
Rusland is een vijandelijke staat die de tactiek van omvolking al meermaals gebruikt heeft. En dit ook vrij recent weer gedaan heeft als excuus voor een oorlog.
Matige poging. 2/10.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Al die vragen staan al beantwoord in mijn vorige posts. Probeer die wel goed te lezen dit keer.
Ik ben niet degene die over racisme spreekt... Dat doet VEM.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Homo's, niet-gelovigen, afvalligen en vrouwen zullen dat wellicht anders ervaren.
Heeft hier ook 1800 jaar geduurd aleer we onder het juk van religie vandaan kwamen.
Je combinatie religie-ras blijft verder verbazingwekkend, alsmede je constante riedel dat jan en alleman op 'geweld' en 'ellende' uit zijn wanneer ze je standpunten niet delen
Volgens mij maak jij jezelf belachelijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het laatste is onzin.
En je maakt jezelf een beetje belachelijk. Deze eeuw alleen al zijn er vele honderden onschuldigen vermoord in Europa door moslims die de in de Koran opgenomen eis om ongelovigen te vermoorden serieus hebben genomen.
Aantal slachtoffers van terroristische Russen: 0.
Maar moslims zijn geen gevaar, Russen wel.
Aldus een van de Fok! racisten.
Kan een complot zijn, zeker.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:16 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ontvolking/omvolking is toch een complottheorie?
Waar is straatcommando!![]()
Wat een staat doet zegt niets over de mensen uit die staat die hier zijn. Of zijn alle Iraniërs ineens verdacht? Of meer in jouw straatje: alle Israeliërs?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Volgens mij maak jij jezelf belachelijk.
Een enkele moslims die zelfstandig of vanuit een terroristische groep iets doen is heel ernstig.
Maar dat maakt nog niet een moslim als geheel een gevaar voor de landsveiligheid.
Rusland pleegt momenteel terreur in Oekraine.
Rusland heeft via spionnen al meermaals grapjes uitgehaald in het buitenland.
En omvolking kan een complot zijn, zeker. Maar Rusland heeft al vaker veel Russen in een gebied gedumpt en dan het excuus gebruikt om oorlog te voeren. Niets complot aan.
Wie zijn dat?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die over racisme spreekt... Dat doet VEM.
Dat iemand andere standaarden heeft maakt ze nog geen veiligheidsrisico. Moslims niet, christenen niet, joden niet.
Er zijn genoeg die het niet met mij eens zijn, die niets met geweld hebben.
Het gaat specifiek over een kleine groep die geweld tegen de ene groep wel goed vinden en tegen de ander niet.
[..]
Volgens mij maak jij jezelf belachelijk.
Een enkele moslims die zelfstandig of vanuit een terroristische groep iets doen is heel ernstig.
Maar dat maakt nog niet een moslim als geheel een gevaar voor de landsveiligheid.
Rusland pleegt momenteel terreur in Oekraine.
Rusland heeft via spionnen al meermaals grapjes uitgehaald in het buitenland.
En omvolking kan een complot zijn, zeker. Maar Rusland heeft al vaker veel Russen in een gebied gedumpt en dan het excuus gebruikt om oorlog te voeren. Niets complot aan.
[..]
Kan een complot zijn, zeker.
Maar Rusland heeft dit al vaak genoeg gebruikt.
Dus jij ontkent alles wat er in Oekraine gebeurt?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een staat doet zegt niets over de mensen uit die staat die hier zijn. Of zijn alle Iraniërs ineens verdacht? Of meer in jouw straatje: alle Israeliërs?
Verder is er helemaal geen sprake van dumpen van Russen in Letland. En als dat al zo is: wat zou hen ontslaan dan helpen? Zet ze dan uit als ze net gedumpt zijn daar.
Jouw argumentatie is gewoon verzonnen ten behoeve van het door jouw gewenste narratief om racisme goed te praten.
Nou nee, ik zou zo geen namen kunnen bedenken die geweld jegens anderen puur vanwege wie ze zijn hebben verkondigd. Lijkt me ook lastig aangezien je daar terecht voor geband wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Namen noemen mag op FOK! niet.
Maar jij weet ook heel goed wie dit zijn.
Je draait er mooi omheen (met een laffe frame dat ik de oorlog in Oekraïne zou ontkennen als kers op de taart).quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus jij ontkent alles wat er in Oekraine gebeurt?
Volgens jou is er daar zeker geen oorlog of wel dan?
Of bv Georgie.
Bestaat allemaal zeker niet?
En nee dat hebben moslims nog nooit gedaan. Plus dat ze niet voor 1 land staan, maar overal vandaan kunnen komen.
Maakt dat elke burger uit zo´n land slecht? Nee, dat zeg ik ook nergens. Ik geef duidelijk aan dat het individueel anders kan zijn.
Alleen dat je burgers uit vijandelijke landen niet in een gevoelige plek wilt hebben is heel logisch.
Of denk jij dat er ineens een Rus als generaal in het NL leger gaat zitten?
Of een Chinees bij de AIVD?
Dus nee dat houdt niet in dat elke Rus of elke Israelier verantwoordelijk is voor de genocide gepleegd door hun land.
Wederom een verzonnen argument, met het doel om iedereen verdacht te maken die niet meegaat met racisme.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, ik zou zo geen namen kunnen bedenken die geweld jegens anderen puur vanwege wie ze zijn hebben verkondigd. Lijkt me ook lastig aangezien je daar terecht voor geband wordt.
Ah! Dus moeten moslims die gediscrimineerd worden bij sollicitaties daar hun mede moslims die zich misdragen hebben op aankijken en niet degene die de wet overtreedt?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef The-BFG het volgende:
Tjah, die Russen moeten hier toch vooral het Kremlin aankijken i.p.v. huilie doen. Het Kremlin-beleid is een directe aanleiding voor dit soort stappen.
Dat is totaal iets anders dan wat Rusland doet. Iets met eerst Russificatie (afdwingen) en dan claimen dat de Russen het zo slecht hebben; om vervolgens binnen te vallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah! Dus moeten moslims die gediscrimineerd worden bij sollicitaties daar hun mede moslims die zich misdragen hebben op aankijken en niet degene die de wet overtreedt?
Ik heb het al meerderen gevraagd wanneer ze in dezen aan Russificatie hebben gedaan (bij mijn weten was het alleen in de Sovjet tijd en dan ook nog onder leiding van de Georgiër).quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat is totaal iets anders dan wat Rusland doet. Iets met eerst Russificatie (afdwingen) en dan claimen dat de Russen het zo slecht hebben; om vervolgens binnen te vallen.
Maar blijf jij lekker in de Russische propaganda geloven, zelfs als de Russen dit zo'n beetje openlijk doen.
Die Russen verschenen daar zomaar, ineens waren ze daar gewoon. Een wonder wel..quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het al meerderen gevraagd wanneer ze in dezen aan Russificatie hebben gedaan (bij mijn weten was het alleen in de Sovjet tijd en dan ook nog onder leiding van de Georgiër).
En voorts de vraag: hoe helpt dit ontslag dan?
Geef daar maar eens een antwoord op. Want vooralsnog lijk je met dit soort teksten in Westerse propaganda te zijn getrapt.
Dat laatste is zonder meer Westerse propaganda. En omdat Dzhugashvili, een Georgiër, het heeft gedaan, is het nu ineens typisch Russisch?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:12 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die Russen verschenen daar zomaar, ineens waren ze daar gewoon. Een wonder wel..
Maar ahum: "bij mijn weten was het alleen in de Sovjet tijd" Zolang geleden was dat ook weer niet, chef. En dan is er nog die KGB-jongen die zich elke avond zit af te beren bij de gedachte aan een nieuwe Sovjet-unie.
Hitler was ook een Oostenrijker, maar het was toch echt het Duitse volk dat hem geen strobreedte in de weg legde. Daarnaast heeft toch vooral het Russische volk (met name in de grote steden) het meest geprofiteerd van de Sovjet-unie. Onder andere ten koste van zo'n 3,5 miljoen Oekraïners. Maar dat is wss ook westerse propagandaquote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste is zonder meer Westerse propaganda. En omdat Dzhugashvili, een Georgiër, het heeft gedaan, is het nu ineens typisch Russisch?
Bijzonder wel...
Kortom: het is een beschuldiging van het niveau natte scheet.
Geboren uit Oostenrijkse ouders, maar hij was weidegelijk een Duitser en was staatshoofd van Duitsland.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hitler was ook een Oostenrijker, maar het was toch echt het Duitse volk dat hem geen strobreedte in de weg legde. Daarnaast heeft toch vooral het Russische volk (met name in de grote steden) het meest geprofiteerd van de Sovjet-unie. Onder andere ten koste van zo'n 3,5 miljoen Oekraïners. Maar dat is wss ook westerse propaganda
Kortom, je moet weer met zielige termen komen om de keiharde waarheid te ontkennen.
Tip voor je, kijk de Final Account. Waarin onder andere gewone burgers aangeven wel degelijk te weten wat er gebeurde met al die Joden. Maar er geen fuck om gaven of simpelweg te bang waren. Want tjah ze hadden het zelf wel goed nu.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geboren uit Oostenrijkse ouders, maar hij was weidegelijk een Duitser en was staatshoofd van Duitsland.
Toch even wat anders dan een Georgiër die later Sovjet burger werd en de Sovjet-Unie leidde.
Verder is er niemand die beweert dat Duitsers er een hobby van maken om Joden uit te moorden. Dat is een beetje het niveau dat jij bezigt.
Alsof de Georgiër alleen maar Oekraïners de dood in heeft gejaagd. Een nog grotere massamoordenaar dan Hitler.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tip voor je, kijk de Final Account. Waarin onder andere gewone burgers aangeven wel degelijk te weten wat er gebeurde met al die Joden. Maar er geen fuck om gaven of simpelweg te bang waren. Want tjah ze hadden het zelf wel goed nu.
Dat gebeurde ook gewoon in Rusland tijdens de Sovjet-unie, waar de Russen het gewoon wel goed hadden, ten koste van de andere staten. Met de Holodomor in Oekraïne als absoluut dieptepunt. Dat Stalin zelf een Georgiër was, betekent verder niets voor deze feiten.
Of denk je nou echt zelf dat die haat in bijna heel Oost-Europa tegenover de Russen op los zand gebaseerd is? Blijf jij lekker het Kremlin napraten. Ik volg liever de verhalen van ooggetuigen. Ook van de ooggetuigen aan de "verkeerde" kant van de historie. Je weet de normale burger zonder (geo)politieke agenda.
Maar check die docu, en vooral het einde.. Mss maakt de waarschuwing van de betraande Duitser tegenover studenten; je een beetje wakker.
Weet je wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, ik zou zo geen namen kunnen bedenken die geweld jegens anderen puur vanwege wie ze zijn hebben verkondigd. Lijkt me ook lastig aangezien je daar terecht voor geband wordt.
Zal wel joh. Je negeert toch alles wat iedereen hier zegt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je draait er mooi omheen (met een laffe frame dat ik de oorlog in Oekraïne zou ontkennen als kers op de taart).
Ga eens gewoon in op wat ik schreef.
En dat het leger en de AIVD wat anders zijn had ik al aangegeven. Stom vergelijk. Weet je zelf best, maar grasping at straws inmiddels.
Nogmaals: de mensen waar het om gaat zijn helemaal niet gedumpt in Letland door de Russen (laat staan om als excuus voor oorlogsvoering te dienen) en zelfs als dat zou was, dan nog helpt het ontslaan van hen in het geheel niet.
Slap verzonnen argument om racisme goed te praten derhalve.
En ik heb je al meermaals aangegeven wanneer.....quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het al meerderen gevraagd wanneer ze in dezen aan Russificatie hebben gedaan (bij mijn weten was het alleen in de Sovjet tijd en dan ook nog onder leiding van de Georgiër).
Geef daar maar eens een antwoord op. Want vooralsnog lijk je met dit soort teksten in Westerse propaganda te zijn getrapt.
Dat heb ik je eerder al uitgelegd; ik kom met onderbouwing en feiten. Het enige wat jij doet, is loze termen de lucht inslingeren om de discussie dood te slaan en degene met wie je een discussie hebt als zwakzinnig neer te zetten; wat de tactiek van iemand is die weet dat 'ie gewoon geen gelijk heeft.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alsof de Georgiër alleen maar Oekraïners de dood in heeft gejaagd. Een nog grotere massamoordenaar dan Hitler.
Maar goed, nu weer terug naar de vragen waar je maar omheen blijft draaien:
Lastig, niet? Want het antwoord past niet in jouw narratief. Er is helemaal geen periode geweest dat Rusland naar die regio Russen stuurde, laat staan dat ze dat gedaan hebben om straks aan te vallen. Dus het goedpraten van racisme doe je met verzinsels.
Of niet, maar dan moet je gewoon met onderbouwing komen. En niet met een donkere pagina van de geschiedenis die bekend staat als Josef Stalin. Net als dat we niet Duitsers (meer) aankijken op Hitler en Chinezen niet op Mao. En het ook onzin is als er mensen zijn die Nederlanders willen dwingen excuses te maken voor het slavernijverleden.
Niet relevant in het hier en nu.
Lekkere omdraaiing weer.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:00 schreef bianconeri het volgende:
Zal wel joh. Je negeert toch alles wat iedereen hier zegt.
Heb je een bron dat er toen Russen zijn gedumpt in Letland en hoeveel het er waren?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En ik heb je al meermaals aangegeven wanneer.....
Of bestond de Sovjet unie nog toen Rusland Oekraine binnen viel......
Nee toch??
Aldus degene die mijn vragen niet wenst te beantwoorden en door blijft zagen over de misdaden van een Georgiër ten tijde van de Sovjet Unie om daarvan te beweren dat Russen dat altijd doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:08 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat heb ik je eerder al uitgelegd; ik kom met onderbouwing en feiten. Het enige wat jij doet, is loze termen de lucht inslingeren om de discussie dood te slaan en degene met wie je een discussie hebt als zwakzinnig neer te zetten; wat de tactiek van iemand is die weet dat 'ie gewoon geen gelijk heeft.
Elke keer weer... je bent voorspelbaarder dan je denkt, jongen.
Bedankt voor het bevestigen van mijn gelijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus degene die mijn vragen niet wenst te beantwoorden en door blijft zagen over de misdaden van een Georgiër ten tijde van de Sovjet Unie om daarvan te beweren dat Russen dat altijd doen.
Echt, jij en @:bianconeri zijn op dit moment heel erg aan het bewijzen dat er een verband is tussen racisme en het hebben van een laag IQ.
OekraIene ligt in Europa. Er zijn heel wat Oekraïeners aangevallen en vermoord. Dan heb ik het alleen over de huidige Russisch-Oekraïense oorlog die begon met de inname van de Krim.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het laatste is onzin.
En je maakt jezelf een beetje belachelijk. Deze eeuw alleen al zijn er vele honderden onschuldigen vermoord in Europa door moslims die de in de Koran opgenomen eis om ongelovigen te vermoorden serieus hebben genomen.
Aantal slachtoffers van terroristische Russen: 0.
Maar moslims zijn geen gevaar, Russen wel.
Aldus een van de Fok! racisten.
Ben je echt zo dom dat je niet het verschil kan zien tussen de Russische staat en mensen met de Russische nationaliteit?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:57 schreef Teslynd het volgende:
[..]
OekraIene ligt in Europa. Er zijn heel wat Oekraïeners aangevallen en vermoord. Dan heb ik het alleen over de huidige Russisch-Oekraïense oorlog die begon met de inname van de Krim.
In jouw ogen blijkbaar wel. Geen idee hoe jouw leescapaciteit werkt, met de her en der uit de lucht redenen om aan te vallen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom dat je niet het verschil kan zien tussen de Russische staat en mensen met de Russische nationaliteit?
Dit dus. Terwijl die Russen en Putin zelf het ook niet echt verbergen wat ze hebben uitgesprookt en wat ze precies willen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:27 schreef mcmlxiv het volgende:
De realiteit van Putin pijpers.
- Er zijn niet in de Sovjet tijd opzettelijk Russen in andere gebieden gebracht.
- Er was echt heus geen demografische politiek
- Putin wil echt niet het groot Russische rijk in ere herstellen.
Zo voorspelbaar Putin pijpers, liegen en bedriegen zoals de baas beveelt
Lol....quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus degene die mijn vragen niet wenst te beantwoorden en door blijft zagen over de misdaden van een Georgiër ten tijde van de Sovjet Unie om daarvan te beweren dat Russen dat altijd doen.
Echt, jij en @:bianconeri zijn op dit moment heel erg aan het bewijzen dat er een verband is tussen racisme en het hebben van een laag IQ.
Huh?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:35 schreef BennieButtfuck het volgende:maar ik weet inmiddels wel dat als je bijvoorbeeld in de Baltische Staten woont, dat je daar enorm twistziek van wordt.
Jij moet echt niet meer zo dicht langs draaiende windmolens lopen… met die domme leugen van je over oorlog ontkennen.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol....
Lekker weer wat onzin rondspuwen en alles negeren wat anderen tegen je zeggen.
En ook de oorlog in Oekraine ontkennen, ongehoord.
[..]
Volgens mij ben jij degenen die letterlijk alles negeert wat anderen zeggen....quote:Op maandag 9 februari 2026 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij moet echt niet meer zo dicht langs draaiende windmolens lopen… met die domme leugen van je over oorlog ontkennen.
Wat is dat toch met figuren zoals jij dat ze denken dat de hele boel bij elkaar liegen een goede strategie is?
Is dat jouw tactiek? De leugen blijven herhalen?quote:Op maandag 9 februari 2026 09:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degenen die letterlijk alles negeert wat anderen zeggen....
Je ontkent althans de hele historie en zaken rondom de oorlog van Oekraine.
Hoe dat aan russificatie onder hevig was en dat dat was waarom Poetin binnenviel.
Zelfde bv met Georgie.
En is jouw tactiek om alles te blijven negeren?quote:Op maandag 9 februari 2026 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dat jouw tactiek? De leugen blijven herhalen?
Als iemand beweert dat ik de oorlog in Oekraïne heb ontkend, terwijl dat overduidelijk niet waar is, hoe moet ik dat volgens jou dan duiden?quote:Op maandag 9 februari 2026 10:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En is jouw tactiek om alles te blijven negeren?
En dan maar te roepen dat wat alle anderen zeggen leugens zijn?
Wat heeft dit van doen met de stelling dat je een Rus niet enkel en alleen op zijn afkomst mag beoordelen?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:27 schreef mcmlxiv het volgende:
De realiteit van Putin pijpers.
- Er zijn niet in de Sovjet tijd opzettelijk Russen in andere gebieden gebracht.
- Er was echt heus geen demografische politiek
- Putin wil echt niet het groot Russische rijk in ere herstellen.
Zo voorspelbaar Putin pijpers, liegen en bedriegen zoals de baas beveelt
Dit is ‘goed racisme’…quote:Op maandag 9 februari 2026 10:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft dit van doen met de stelling dat je een Rus niet enkel en alleen op zijn afkomst mag beoordelen?
Kan me herinneren dat je nogal wat posts hebt geschreven over het gevaar van racisme, PVV, Trump... Hoe is dit anders?
Omdat je alle tactieken van Rusland negeert en zelfs ontkent.....quote:Op maandag 9 februari 2026 10:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als iemand beweert dat ik de oorlog in Oekraïne heb ontkend, terwijl dat overduidelijk niet waar is, hoe moet ik dat volgens jou dan duiden?
Maar goed, ik zie elders ook al dat je jouw leugen over dat Nederland heel racistisch is blijft herhalen, ook nadat je met deugdelijke bron met je neus op het feit bent gedrukt dat NL in de top 3 minst racistische landen ter wereld staat.
Het is dus overduidelijk jouw tactiek. Een Soundosje. Onwaarheden schreeuwend herhalen in de hoop dat anderen afhaken.
Omdat er een reden is achter het beoordelen van dit....quote:Op maandag 9 februari 2026 10:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft dit van doen met de stelling dat je een Rus niet enkel en alleen op zijn afkomst mag beoordelen?
Kan me herinneren dat je nogal wat posts hebt geschreven over het gevaar van racisme, PVV, Trump... Hoe is dit anders?
Racisme mag wel, als er maar een goede reden voor is.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat je alle tactieken van Rusland negeert en zelfs ontkent.....
Nederland is heel racistisch, dat is geen leugen.
Een bron hoeft niet per se accuraat te zijn he....
Tja, toch ontkracht iedereen hier de onzin die jij spuwt.
Maar he het is altijd de schuld van de ander.
[..]
Omdat er een reden is achter het beoordelen van dit....
Dat wordt echt letterlijk overal gedaan.
Je bent ofwel dement, ofwel volhardend in liegen.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat je alle tactieken van Rusland negeert en zelfs ontkent.....
Nederland is heel racistisch, dat is geen leugen.
Een bron hoeft niet per se accuraat te zijn he....
Tja, toch ontkracht iedereen hier de onzin die jij spuwt.
Maar he het is altijd de schuld van de ander.
Terwijl die zelf in land woont wat skyhigh staat op de racismecijfersquote:Op maandag 9 februari 2026 12:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent ofwel dement, ofwel volhardend in liegen.
Jij verdedigde dit ontslag met ‘russen doen altijd aan russificatie en dat gebruiken ze als excuus om binnen te vallen’.
Daarop heb ik gezegd dat bij mijn weten er helemaal geen sprake is van russificatie in Letland, aangezien de groep die er nu zit daar al in de tijd van de Georgiër geplaatst zijn (wat de Georgiër deed had niets te maken met russificatie, want er werd door de gehele Sovjet-Unie geschoven met groepen), waardoor het een oneigenlijk argument is.
En daarnaast heb ik je gevraagd hoe het ontslaan van deze mensen dan zou bijdragen aan het verminderen van dit door jou verzonnen risico (een vraag die je negeert).
Verder lieg je erover dat iedereen hier het met jou eens is.
En je blijft volharden in de leugen dat Nederland racistisch is.
Top!
Ja, maar daar merkt hij niets van.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Terwijl die zelf in land woont wat skyhigh staat op de racismecijfers
Discriminatie.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme mag wel, als er maar een goede reden voor is.
Helder.
Russen vormen een veiligheidsrisico.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent ofwel dement, ofwel volhardend in liegen.
Jij verdedigde dit ontslag met ‘russen doen altijd aan russificatie en dat gebruiken ze als excuus om binnen te vallen’.
Daarop heb ik gezegd dat bij mijn weten er helemaal geen sprake is van russificatie in Letland, aangezien de groep die er nu zit daar al in de tijd van de Georgiër geplaatst zijn (wat de Georgiër deed had niets te maken met russificatie, want er werd door de gehele Sovjet-Unie geschoven met groepen), waardoor het een oneigenlijk argument is.
En daarnaast heb ik je gevraagd hoe het ontslaan van deze mensen dan zou bijdragen aan het verminderen van dit door jou verzonnen risico (een vraag die je negeert).
Verder lieg je erover dat iedereen hier het met jou eens is.
En je blijft volharden in de leugen dat Nederland racistisch is.
Top!
Sky high nog wel. Gewoon middenmoot hoor, en aan de niet racistische kant als de hele wereld mee zou doen.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Terwijl die zelf in land woont wat skyhigh staat op de racismecijfers
Tja, er zijn volop niet deugende kutmoslims die inderdaad het beste uitgezet of opgesloten zouden moeten worden. Maar er is geen moslim Poetin die ons of onze bondgenoten bedreigd omdat er hier moslims zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Russische inwoners vormen geen veiligheidsrisico, net zo min als moslims geen veiligheidsrisico vormen. Al heb ik al aangegeven waarom je daar bij moslims eerder van kan spreken. Alleen dat blijf je stug ontkennen.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:29 schreef bianconeri het volgende:
Russen vormen een veiligheidsrisico.
Dus ja.....
Dus Rusland heeft al in meerdere landen russificatie gebruikt als reden voor oorlog en ellende, maar omdat dit niet recent in Letland gebeurde zou het nu geen russificatie opleveren? Sure.
Sorry, maar heb je gemist dat er enorme geldstromen zijn vanuit de Islamtische wereld naar Europa om hier te beïnvloeden, terreur te plegen, enz?quote:Op maandag 9 februari 2026 13:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, er zijn volop niet deugende kutmoslims die inderdaad het beste uitgezet of opgesloten zouden moeten worden. Maar er is geen moslim Poetin die ons of onze bondgenoten bedreigd omdat er hier moslims zijn.
Russificatie in Oekraïne gaat terug tot de tijd van de tsaren, waarbij verschillende maatregelen zijn genomen om gebieden daar van de Oekraïense taal en identiteit te ontdoen. Meer recent (jaren veertig) de massa deportaties op de Krim, waarbij de meeste Tartaren naar Verweggistan zijn gedeporteerd en etnische Russen er voor in de plaats zijn gekomen. Na de 2014 annexatie is ook alles wat Oekraiens ruikt, smaakt of lijkt verwijderd daar.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
Ook in Oekraïne is dat niet als zodanig gedaan
Moslims vormen totaal geen risico. Omdat ze niet als groep ergens verantwoordelijk voor zijn noch direct voor 1 bepaald land ´´werken´´.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Russische inwoners vormen geen veiligheidsrisico, net zo min als moslims geen veiligheidsrisico vormen. Al heb ik al aangegeven waarom je daar bij moslims eerder van kan spreken. Alleen dat blijf je stug ontkennen.
En russificatie in de zin zoals jij het gebruikt (veel Russen importeren en dan die Russische groep als excuus gebruiken om binnen te vallen) is volstrekt uit de lucht gegrepen. Ook in Oekraïne is dat niet als zodanig gedaan. Het was veel meer dat na de onafhankelijkheid Oekraïne een beleid ging voeren waarbij een de-Russificatie beleid werd. Even los van wat je daarvan vindt (niet echt passend bij de Europese waarden, in Nederland geven we de Friezen ook vrijheid op dit punt om maar wat te noemen, of denk aan Südtiroler in Italië, maar goed), het is niet zo dat de problemen daar zijn ontstaan door Russen die kant op te schoppen en vervolgens te klagen. Ook in Oekraïne is de sterke vertegenwoordiging van etnische Russen in met name de Oostelijke gebieden een overblijfsel van voordat de Sovjet-Unie werd ontbonden. Hetzelfde geldt voor Georgië.
Ben je het daar niet mee eens, dan mag je met bronvermelding de migratiestromen vermelden. Want het kan natuurlijk dat ik iets heb gemist. Niet iedereen is geobsedeerd door het Rode Gevaar.
En wederom negeer je de vraag: als de aanwezigheid van Russen het gevaar vormt, hoe helpt dit ontslag dan dat gevaar te neutraliseren, dan wel te verminderen?
Wat beweerd werd is dat tegenwoordig Rusland eerst Russen stationeert in land x en vervolgens die groep gaat gebruiken als excuus om oorlog te starten.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Russificatie in Oekraïne gaat terug tot de tijd van de tsaren, waarbij verschillende maatregelen zijn genomen om gebieden daar van de Oekraïense taal en identiteit te ontdoen. Meer recent (jaren veertig) de massa deportaties op de Krim, waarbij de meeste Tartaren naar Verweggistan zijn gedeporteerd en etnische Russen er voor in de plaats zijn gekomen. Na de 2014 annexatie is ook alles wat Oekraiens ruikt, smaakt of lijkt verwijderd daar.
In de Donbas zijn er overwegend etnische Russen gekomen om in de industrie te werken waarbij in deze gebieden ook alleen maar ruimte was voor de Russische taal, geschiedenis en cultuur, al het andere moest weg (gedoogd werd het wel, als je er in het openbare leven niet te veel van terug zag zegmaar).
En tegenwoordig ben je je leven niet meer zeker als je (in bezet gebied) je iets doet wat aan Oekraïne doet denken.
Dus niet met je eens.
Moslims zijn geen risico (vele honderden doden door terreuraanslagen), Russen wel (0 doden door terreuraanslagen).quote:Op maandag 9 februari 2026 14:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moslims vormen totaal geen risico. Omdat ze niet als groep ergens verantwoordelijk voor zijn noch direct voor 1 bepaald land ´´werken´´.
Russen wel en de geschiedenis (Oekraine en Georgie bv) tonen dit veiligheidsrisico ook aan.
Geen van de landen waar het om gaat, niet in de Balten als in Oekraine, hebben een de-russificatie ingevoerd VOORDAT Rusland daar een aanleiding voor gaven. Russen in deze gebieden worden simpelweg gebruikt voor Rusland en voor excuses vanuit Rusland om binnen te vallen.
Ik heb ook geen obessie met het rode gevaar. Ook al woon ik niet zo ver van Rusland af, ik ben er totaal niet bang voor.
Echter moet je wel realistisch zijn dat bepaalde landen, waaronder Rusland, een gevaar vormen voor andere landen. Daar moet je ook op die manier mee omgaan.
Er is geen oorlog in Oekraïne? Zeg dat dan!quote:Op maandag 9 februari 2026 15:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moslims zijn geen risico (vele honderden doden door terreuraanslagen), Russen wel (0 doden door terreuraanslagen).
Blijf volhouden, ooit is het waar door herhaling.
Onzin spuien laat ik graag aan jou over.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Oekraïne? Zeg dat dan!
Moslims zijn geen ras.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, er zijn volop niet deugende kutmoslims die inderdaad het beste uitgezet of opgesloten zouden moeten worden. Maar er is geen moslim Poetin die ons of onze bondgenoten bedreigd omdat er hier moslims zijn.
Jij doet toch niet anders om inferieure Russische honden te verdedigen?quote:Op maandag 9 februari 2026 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin spuien laat ik graag aan jou over.
Zeg ik ergens dat alle russen inferieure honden zijn? Kijk dat is nou jouw probleem. Jij bent niet zo goed in lezen, jij denkt alleen maar dat je goed bent in lezen.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, wat gek dat mensen jou een racist vinden…
Over niet kunnen lezen gesproken… het gaat hier om medewerkers van een ziekenhuis die worden ontslagen omdat ze Russisch zijn en jij vindt dat ok.quote:Op maandag 9 februari 2026 21:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat alle russen inferieure honden zijn? Kijk dat is nou jouw probleem. Jij bent niet zo goed in lezen, jij denkt alleen maar dat je goed bent in lezen.
Er zijn inferieure Duitse honden. De hedendaagse exemplaren vind je veel bij AfD.
Er zijn inferieure Nederlandse honden. Vooral vindbaar bij PVV en FvD
Er zijn inferieure moslimhonden, christenhonden en andere reli-honden. Fundamentalisten/Terroristen/Pedo's
En er zijn inferieure Russische honden. Aanhangers van Putin, liefhebbers van een groot Russisch rijk en dergelijke. Die inferieure Russische honden zijn uiterst gevaarlijk, zeker voor de Baltische Staten en alle andere voormalige Sovjet (en in iets mindere mate) Warschaupact landen. Dat weten die landen, Oekraine is niet het eerste voorbeeld waar inferieure Russische honden tekeer gaan met als excuus dat er arme rusjes in het land wonen waar inferieure Russische honden komen stelen, verkrachten en moorden.
Dat jij dat stelen, verkrachten en moorden niet zo erg vindt, tja, dat ben jij. Dat is eigenlijk niet zo verbazingwekkend.
quote:Op maandag 9 februari 2026 19:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij doet toch niet anders om inferieure Russische honden te verdedigen?
Russen zijn nog wit, Christelijk en geen Marxistisch rolmodel meer dus die mogen samen met het patriarchaat compleet worden afgebrand. Het wordt pas lastig als het over Tsjetsjenen en Dagestanen gaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Oh en nee, Russen zijn technisch gezien geen ras aangezien ras niet bestaat. Maar kennelijk is Russische etniciteit ook gewoon onwenselijk en problematisch.
Echt, hoe werkt dat in doorgaans 'progressieve' breinen?
Hoe vaak moeten we het je nog uitleggen?quote:Op maandag 9 februari 2026 15:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moslims zijn geen risico (vele honderden doden door terreuraanslagen), Russen wel (0 doden door terreuraanslagen).
Blijf volhouden, ooit is het waar door herhaling.
Omdat Rusland een vijandelijke staat is....quote:Op dinsdag 10 februari 2026 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar kennelijk is Russische etniciteit ook gewoon onwenselijk en problematisch.
quote:
Een rotte appel? De religie zelf is verrot (en wezenlijk anders dan overige religies als het gaat om gevaar).quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we het je nog uitleggen?
En direct een hele religie aan banden leggen omdat er een rotte appel is![]()
![]()
Kunnen we direct ook wel alle Christenen en joden aan banden leggen.
En er zijn ook vast wel hindoes geweest met aanslagen. Die dus ook maar!
Wat ben je toch aan het bazelen? Het gaat om werken in een ziekenhuis. En ja, dat kan in Nederland (en andere landen) gewoon als Rus, als Iraniër, als Chinees, enz.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:
Krijgen mensen dan in NL een verantwoordelijke positie met veiligheidsrisico´s?
Nee, in geen enkel land.
[..]
Moslims als geheel zijn geen gevaar. Kijk naar hoeveel er zijn en hoeveel aanslagen er zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een rotte appel? De religie zelf is verrot (en wezenlijk anders dan overige religies als het gaat om gevaar).
Gelukkig nemen ook veel moslims de koran niet serieus, maar wat laat jij je hier toch kennen…
Okquote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ben je toch aan het bazelen? Het gaat om werken in een ziekenhuis. En ja, dat kan in Nederland (en andere landen) gewoon als Rus, als Iraniër, als Chinees, enz.
Dat ben ik helemaal met jou eens. Alleen geldt dat ook voor de medewerkers in het ziekenhuis die ontslagen zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 08:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moslims als geheel zijn geen gevaar.
Ahja, iedereen die niet jouw denkbeelden deelt zijn inferieure honden. Met dit soort totaaldebiele denkbeelden zijn o.a. Stalin, Mao en Hitler de geschiedenis in gegaan.quote:Op maandag 9 februari 2026 21:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat alle russen inferieure honden zijn? Kijk dat is nou jouw probleem. Jij bent niet zo goed in lezen, jij denkt alleen maar dat je goed bent in lezen.
Er zijn inferieure Duitse honden. De hedendaagse exemplaren vind je veel bij AfD.
Er zijn inferieure Nederlandse honden. Vooral vindbaar bij PVV en FvD
Er zijn inferieure moslimhonden, christenhonden en andere reli-honden. Fundamentalisten/Terroristen/Pedo's
En er zijn inferieure Russische honden. Aanhangers van Putin, liefhebbers van een groot Russisch rijk en dergelijke. Die inferieure Russische honden zijn uiterst gevaarlijk, zeker voor de Baltische Staten en alle andere voormalige Sovjet (en in iets mindere mate) Warschaupact landen. Dat weten die landen, Oekraine is niet het eerste voorbeeld waar inferieure Russische honden tekeer gaan met als excuus dat er arme rusjes in het land wonen waar inferieure Russische honden komen stelen, verkrachten en moorden.
Dat jij dat stelen, verkrachten en moorden niet zo erg vindt, tja, dat ben jij. Dat is eigenlijk niet zo verbazingwekkend.
Die hebben het veel te druk met jou en andere extreem-rechtse idiotenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ahja, iedereen die niet jouw denkbeelden deelt zijn inferieure honden. Met dit soort totaaldebiele denkbeelden zijn o.a. Stalin, Mao en Hitler de geschiedenis in gegaan.
Hoop dat de AIVD je in de gaten houdt.
Je bezigt precies dezelfde taal hoor.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Die hebben het veel te druk met jou en andere extreem-rechtse idioten
Zeker. Tegen vijanden van onze levensstijl kun je niet direct genoeg zijn. Zeker wanneer deze oorlogsmisdadigers, pedofielen, terroristen en rechts-extremisten verdedigenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bezigt precies dezelfde taal hoor.
Dat is een hele lijst.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeker. Tegen vijanden van onze levensstijl kun je niet direct genoeg zijn. Zeker wanneer deze oorlogsmisdadigers, pedofielen, terroristen en rechts-extremisten verdedigen
Dan zul je Amerikanen ook wel niet mogen want ook VS heeft al tal van landen aangevallen. Maar daar zul je wel geen problemen mee hebben.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat Rusland een vijandelijke staat is....
Omdat Rusland al vaak smerige tactieken gebruikt heeft om andere landen aan te vallen.
Krijgen mensen dan in NL een verantwoordelijke positie met veiligheidsrisico´s?
Nee, in geen enkel land.
[..]
Och ook in onze westerse samenleving lopen idioten rond. De Epstein files geven wel weer hoe het werkt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeker. Tegen vijanden van onze levensstijl kun je niet direct genoeg zijn. Zeker wanneer deze oorlogsmisdadigers, pedofielen, terroristen en rechts-extremisten verdedigen
Het gaat om mensen die in een ziekenhuis werken. Lees jij wel?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen nu en vroeger he...quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan zul je Amerikanen ook wel niet mogen want ook VS heeft al tal van landen aangevallen. Maar daar zul je wel geen problemen mee hebben.
Overigens zien wij ook Iran als een vijandige staat en een land dat zijn invloed wil uitbreiden door terror organisaties te steunen. Ben benieuwd of je ook mensen uit Iran als een gevaar ziet.
In deze draad gaat her over artsen. Lijkt mjj nu niet echt een gevaar voor de staatsveiligheid. Zeker als die daar al jaren werken.
Precies. Als ik een Rus tegenkom die hier al jaren woont en werkt dan heb ik niet plots het gevoel dat die Rus een gevaar is.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die in een ziekenhuis werken. Lees jij wel?
Die vriendschap is niet meer zoals het was. Zeker met Trump niet. En het is nog maar de vraag of een volgende president een andere weg inslaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen nu en vroeger he...
Rusland is al tientallen jaren en nog altijd actief bezig met spioneren, russificatie en alles daar om heen.
Amerika niet (wel spioneren maar ok) en is een relatief bevriend land.
Rusland kan elk moment de Baltische Staten aanvallen, Amerika gaat dat niet doen.
En ja Iran geldt dat ook voor.
FTFY: beter lezen voortaan hoor.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat om mensen die niet meer in een ziekenhuis werken. Lees jij wel?
Probleem is dat er bij de Russen iets meer speelt, waarbij het Kremlin zelf het probleem van de Russische etniciteit heeft gecreëerd. Eerst hun voorgangers al door Russificatie tijdens het Sovjet-tijdperk; tel daarbij op dat het Kremlin deze burgers nu gebruikt als reden voor het binnenvallen van soevereine staten.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Oh en nee, Russen zijn technisch gezien geen ras aangezien ras niet bestaat. Maar kennelijk is Russische etniciteit ook gewoon onwenselijk en problematisch.
Klopt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die vriendschap is niet meer zoals het was. Zeker met Trump niet. En het is nog maar de vraag of een volgende president een andere weg inslaat.
Het is maar kort geleden dat ik las dat er een groot risico was dat de VS Groenland binnen zou vallen. Uiteraard was die kans helemaal niet groot, maar dat geldt natuurlijk ook voor het binnenvallen van de Baltische staten.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt.
Echter is de VS geen vijand en geen risico om binnen te vallen in Europa/Baltische Staten.
Rusland beide.
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Denk er maar eens over na waarom dit niet zo'n slimme opmerking is...
Ja, dit is op zeker een legitieme reden voor een brute invasiemacht, dat lijkt me duidelijk!quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is maar kort geleden dat ik las dat er een groot risico was dat de VS Groenland binnen zou vallen. Uiteraard was die kans helemaal niet groot, maar dat geldt natuurlijk ook voor het binnenvallen van de Baltische staten.
Nog even afgezien van het feit dat dit ontslag de kans daarop eerder groter dan kleiner heeft gemaakt.
Voor iemand die andere mensen meent te moeten verbeteren ben je wel heel erg toe aan een cursus Nederlands voor beginners.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:38 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja, dit is op zeker een legitieme reden voor een brute invasiemacht, dat lijkt me duidelijk!
Voor iemand die anderen graag de les leest ben jij wel heel snel op je pik getrapt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor iemand die andere mensen meent te moeten verbeteren ben je wel heel erg toe aan een cursus Nederlands voor beginners.
Ja, dat zal het zijn…quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:43 schreef Perox het volgende:
[..]
Voor iemand die anderen graag de les leest ben jij wel heel snel op je pik getrapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |