abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220011188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:10 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik hoef niets te ontkennen aangezien jij nog aan de beurt bent om te onderbouwen wat je claimt. Maar dat kun je niet. En ergens wisten we dat ook al lang. En dat vindt jij niet eens erg. Als er maar genoeg twijfel wordt gezaaid.
Daarom zeg ik nog een keer dat je uit je nek lult. Zodat iedereen dat kan lezen en de twijfel beperkt blijft.
Ik heb het al onderbouwd. Maar jij denkt weg te komen met stug blijven ontkennen.

En op zich lukt je dat deels, omdat Fok nu eenmaal flink bevolkt is met mensen die heel graag dingen geloven waarvan ze willen dat het waar is.

Maar je blijft verder gewoon racisme verdedigen en je hebt uiteraard gewoon ongelijk.
pi_220011206
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:42 schreef bianconeri het volgende:

En ja iedereen kan een spion zijn, maar het risico is veel groter bij iemand die niet uit de EU komt.
Dus dan toch maar al die moslims met een achtergrond van buiten de EU (veruit de meerderheid) gaan ontslaan hier als ze in een ziekenhuis werken?

Noted.
pi_220011216
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het zijn wel buitenlanders, want ze weigeren een Lets paspoort aan te vragenm en ze willen er wel wonen.

Heb je daar bewijs voor? Of verzin je dit?
pi_220011241
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:12 schreef Korenfok het volgende:

Ik benoem dat ik opvallend vind dat mensen harde maatregelen tegen buitenlanders allochtonen toejuigen en in deze context ineens vooral schreeuwen hoe hypocriet de eu zogenaamd is.

Als je dan toch op de man gaat spelen, dan namen en rugnummers.
pi_220011301
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:23 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik begrijp de Letten volkomen die weten hoe het is om onder het russische juk te leven. rusland speelt al decennia of eigenlijk veel langer het spelletje: Bepaalde regio's overspoelen met russen, vervolgens claimen dat de meerderheid van de mensen russisch is en dat stuk grond doodleuk claimen.

Wanneer heeft men hier dan de regio overspoeld met Russen? In de Sovjet tijd? Met het doel om na de val van de Sovjet Unie de boel te claimen? Huh???

Dat hele verhaal over dat men eerst een regio gaat overspoelen met Russen om het vervolgens te claimen is jouw fantasie.
pi_220011511
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
Ergens lullig voor de Russen die totaal anti-Poetin zijn. Die zijn er namelijk ook. Maar wel begrijpelijk, vooral als je je realiseert dat de meeste Russen toch wel pro-Poetin regime zijn en zijn propaganda als zoete koek vreten, zelfs de Russen die in het westen wonen.
Daar zitten veel Russen die kwaad zijn dat ze een paar jaar geleden opeens Lets moesten spreken (en dat eerst nog leren). Veel van hen voelen zich Rus en willen dat zo h ouden. Die wil je niet in je land houden nu ze actueel bedreigd worden door Rusland en er al diverse plaagstootjes geweest zijn.

Als Rusland een land wil bezetteng, proberen ze daar Russen te plaatsen. Zo hebben ze het zuiden van Oekraïene sluipenderwijs bezet en die driedaagse oorlog was om a) de arme Russen die zgn geen Russisch mochten spreken helpen en de nazi's (veel Russen zijn nazi, dus niet wat nu voor nazi daargaat (anti-Poetin)). Toen Letland/de Baltische staten weer vrij waren, werden de Russen er niet uitgeschopt en de meesten bleven vol Russisch en vormden Russische gemeenschappen.
pi_220011637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?
Niederland wordt niet voortdurend bedreigd door de staatshoofden van Islamitische landen, terwijl die landen onze buren blijven aanvallen.
pi_220011697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 21:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Niederland wordt niet voortdurend bedreigd door de staatshoofden van Islamitische landen, terwijl die landen onze buren blijven aanvallen.
Hmmm moet ik mij zorgen maken mbt Syriërs die hier verblijven. Me dunk de huidige leider daar was lid van een terror organisatie die vandaag de dag schijnbaar plots onze vriend schijnt te zijn en in het Witte Huis is ontvangen. Mogelijk zorgt hij voor een vijfde colonne binnen de EU om later toe te slaan. :)
pi_220011720
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 20:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is iets totaal anders.
Nee hoor, het zijn dezelfde mensen zonder de Letse of een andere EU nationaliteit die daar onder een nationale wetgeving zijn en dus buiten de EU wetgeving vallen. Ze mogen die mensen voor functies uitsluiten of andere eisen opleggen en kunnen ze zelfs gewoon het land uitzetten als ze hun visa intrekken.

Ze verschillen niet wezenlijk van een statushouder hier, die leggen we ook verplichtingen op, kunnen we ook uitsluiten van sommige functies (door de NL nationaliteit verplicht te stellen zoals bij de overheid) en ze hebben ook niet alle rechten van een Nederlander. Mochten die zich niet aan de verplichtingen houden kunnen we ook hier de status intrekken.

De crux zit hem er in dat de nieuwe Letse wetgeving geldt voor alle niet EU nationaliteiten, wat een land naar wens mag doen en omdat het voor alle niet EU nationaliteiten geldt is het geen discriminatie of tegen enige EU wetgeving. Dat het in de praktijk vooral Russen en Belarussen treft is verder niet van belang.
pi_220011765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom zou een spion in een ziekenhuis werken?

Je blijft maar net doen alsof daar een nationaal veiligheidsrisico is, terwijl dat compleet onzin is.
Ik dacht dat het inmiddels wel bekend zou zijn, dat Russen als gewone medeburgers gaan werken in het land waar ze moeten spioneren. Er is bij de gevangenenuitwisseling tussen Rusland en de VS een gezin teruggestuurd naar Rusland, waarvan de kinderen niet wisten dat hun ouders spionnen zijn. Die zitten nu dus in Rusland van de ene dag op de andere.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:47 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
die moeten maar emigreren naar een land ver weg van Rusland, waar ze wel aan de bak kunnen komen. Niet naar een buurland dat rechtstreeks bedreigd wordt door Rusland
Goede en niet-goede Russen zijn al in hordes het land uit gevlucht. Het wordt steeds moeilijker het land te verlaten en de buurlanden zijn ook minder verwelkomend geworden.
Emigreren naar andere landen is niet iets wat je van vandaag op morgen doet omdat jij dat leuk vindt. Die andere landen hebben een sterkere stem dan jij.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dan hoop ik toch niet dat een arts op het slagveld een gewonde vijand niet helpt.

En het zal heus wel zo zijn als het om bepaalde functies gaat dat men rekening houd met een risco. Bovendien zullen er vast Nederlanders zijn die Poetin geweldig vinden.
Gewonde Russen zijn stomverbaasd dat er geen ledematen afgesneden worden als ze opgepakt worden. Ze krijgen medische hulp en worden, als het kan, naar een ziekenhuis gebracht als krijgsgevangene. Na ontslag gaan ze in het gevangenenkamp waar het leven niet luxe is, maar wel 3 maaltijden per dag. Heel anders dan hoe ze in het eigen leger behandeld worden. Daar moet ieder zo snel mogelijk terug naar het front en dat gaat steeds bruter nu het oorlogsverloop er slechter voor ze uit ziet. Mensen die amper kunnen lopen worden dus naar de frontlijn gestuurd als kanonnenvlees. Om niet te spreken hoe de Oekraïeners uit Russisiche krijgsgevangenschap terugkomen. Rusland is gewend te martelen, ook de eigen bevolking en het actieve leger.

[ Bericht 2% gewijzigd door Teslynd op 05-02-2026 22:07:59 (was wat vergeten) ]
pi_220011782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef Teslynd het volgende:
Goede en niet-goede Russen zijn al in hordes het land uit gevlucht. Het wordt steeds moeilijker het land te verlaten en de buurlanden zijn ook minder verwelkomend geworden.
Emigreren naar andere landen is niet iets wat je van vandaag op morgen doet omdat jij dat leuk vindt. Die andere landen hebben een sterkere stem dan jij.
Ik doelde op Russen die al buiten Rusland wonen ( maar daar minder vriendelijk worden bejegend, bv in Letland)
Voor hen is het vast makkelijker om te verkassen dan voor een rus die nog in Putinstan woont
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_220011844
quote:

[..]
Ik dacht dat het inmiddels wel bekend zou zijn, dat Russen als gewone medeburgers gaan werken in het land waar ze moeten spioneren. Er is bij de gevangenenuitwisseling tussen Rusland en de VS een gezin teruggestuurd naar Rusland, waarvan de kinderen niet wisten dat hun ouders spionnen zijn. Die zitten nu dus in Rusland van de ene dag op de andere.
[..]
[..]
Gewonde Russen zijn stomverbaasd dat er geen ledematen afgesneden worden als ze opgepakt worden. Ze krijgen medische hulp en worden, als het kan, naar een ziekenhuis gebracht als krijgsgevangene. Na ontslag gaan ze in het gevangenenkamp waar het leven niet luxe is, maar wel 3 maaltijden per dag. Heel anders dan hoe ze in het eigen leger behandeld worden. Daar moet ieder zo snel mogelijk terug naar het front en dat gaat steeds bruter nu het oorlogsverloop er slechter voor ze uit ziet. Mensen die amper kunnen lopen worden dus naar de frontlijn gestuurd als kanonnenvlees. Om niet te spreken hoe de Oekraïeners uit Russisiche krijgsgevangenschap terugkomen. Rusland is gewend te martelen, ook de eigen bevolking en het actieve leger.
Dus als we in conflict geraken met China moeten we de hier werkemde Chinezen maar niet meer vertrouwen en ontslaan want ook China heeft natuurlijk wereldwijd spionnen. Welk land niet.

Als Letland de wetgeving aanpast soit. ook al werken die artsen er al jaren.

En als een Russische arts geen gewonde soldaat van Oekraine helpt zijn dat jou worden. Ik heb daar geen info over. Is dat het gevaal is die arts geen knip voor de neus waard.

Het gevaar van deze ontwikkeling is dat je nooit exact weet wie je vogende vijand is. Maar goed ik ga mij niet herhalen dat globalisatie ook nadelen heeft en ik er al in de jaren 90 de gevolgen wel van kon inschatten.
pi_220012768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 20:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus dan toch maar al die moslims met een achtergrond van buiten de EU (veruit de meerderheid) gaan ontslaan hier als ze in een ziekenhuis werken?

Noted.
Moslims vormen geen veiligheidsrisico.
Die kunnen ook Nederlands zijn, Arabisch, Amerikaans of noem het maar.

Moet je die dan in gevoelige posities willen hebben? Nee, maar dat wil je uberhaupt niet van mensen met een niet-Nederlands of niet EU paspoort.

Moslims als geheel vormen geen risico, wel moslims (maar ook niet moslims) uit een land als Iran.
pi_220012772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 20:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je dan toch op de man gaat spelen, dan namen en rugnummers.
Dat mag dan van FOK! weer niet. Je mag niet mensen gaan benoemen ook al is het overduidelijk.

Maar er is een groep op FOK! actief die alles gaat verdedigen wat anti-buitenlanders is.
Racisme, discriminatie en geweld tegen vooral moslims wordt geprezen.
Maar oh wee als je iets zegt over dit soort misdaden.
pi_220012782
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 21:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hmmm moet ik mij zorgen maken mbt Syriërs die hier verblijven. Me dunk de huidige leider daar was lid van een terror organisatie die vandaag de dag schijnbaar plots onze vriend schijnt te zijn en in het Witte Huis is ontvangen. Mogelijk zorgt hij voor een vijfde colonne binnen de EU om later toe te slaan. :)
Kan. Kan voor elk land gelden.
Echter heeft Syrie nog nooit enige aanstalten gemaakt om dit soort tactieken te gebruiken, laat staan Europa binnen te gaan vallen.

Rusland wel. Rusland heeft al meermaals dit soort tactieken gebruikt voor oorlogen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 22:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dus als we in conflict geraken met China moeten we de hier werkemde Chinezen maar niet meer vertrouwen en ontslaan want ook China heeft natuurlijk wereldwijd spionnen. Welk land niet.

Het gevaar van deze ontwikkeling is dat je nooit exact weet wie je vogende vijand is. Maar goed ik ga mij niet herhalen dat globalisatie ook nadelen heeft en ik er al in de jaren 90 de gevolgen wel van kon inschatten.
Globalisatie heeft, vooral voor een NL, alleen maar grote voordelen.
Maar ja andere landen kunnen opstaan als vijand, ook al heb je ze ooit binnengehaald.

Dan is het toch ook logisch dat je hier voorzichtig en anders mee omgaat dan voor ze een vijand waren?
pi_220012789
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:22 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het in Letland wettelijk is geregeld. Maar al woon jij 40 jaar in de VS en behoud gewoon de Nederlandse nationaliteit heb je niet eens een stemrecht laat staan een functie die een risico voor de staat zou kunnen worden of vormen.

De discussie die jij voert zit totaal geen logica in vooral ook omdat je illegalen schijnbaar geen gevaar zal vinden.
Waar zeg ik dat illegalen geen gevaar vormen?
Een illegale is om heel andere redenen een risico dan een vijandig land.
Een illegale gaat onderduiken, mogelijk het criminele circuit in omdat ze geen steun krijgen. Etc etc.

Een burger van een vijandelijke staat is een makkelijk doelwit voor de Russische inlichtingendiensten.
Een inwoner uit een vijandelijk land kan gewoon een risico vormen voor de veiligheid.

Dat geldt nu hier in de Baltische staten heel sterk voor Russen.
In brede lijn kan je dat natuurlijk op elke vijandelijke staat trekken.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 20:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het al onderbouwd. Maar jij denkt weg te komen met stug blijven ontkennen.

En op zich lukt je dat deels, omdat Fok nu eenmaal flink bevolkt is met mensen die heel graag dingen geloven waarvan ze willen dat het waar is.

Maar je blijft verder gewoon racisme verdedigen en je hebt uiteraard gewoon ongelijk.
Meerdere mensen hebben je ongelijk al aangetoond.
dus niet omdraaien he.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 08:09:59 #142
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220012877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat mag dan van FOK! weer niet. Je mag niet mensen gaan benoemen ook al is het overduidelijk.

Maar er is een groep op FOK! actief die alles gaat verdedigen wat anti-buitenlanders is.
Jij bent helemaal niet in de positie om daar iets van te zeggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door the-eye op 06-02-2026 08:27:21 ]
pi_220012902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 08:09 schreef the-eye het volgende:

[..]
Jij bent helemaal niet in de positie om daar iets van te zeggen.
Waarom?

Punt 1 wat ik zeg is FOK! policy. Dus daar herhaal ik dat simpelweg.

En het 2e punt wat ik maak is iets wat iedereen wel kan zien. Bepaalde personen verstoppen dat gedrag niet echt.
pi_220012920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Die kunnen ook Nederlands zijn, Arabisch, Amerikaans of noem het maar.

Moet je die dan in gevoelige posities willen hebben? Nee, maar dat wil je uberhaupt niet van mensen met een niet-Nederlands of niet EU paspoort.

Moslims als geheel vormen geen risico, wel moslims (maar ook niet moslims) uit een land als Iran.
Veel Chinese families wonen al 100 jaar in Nederland.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 08:28:09 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220012957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 08:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom?

Punt 1 wat ik zeg is FOK! policy. Dus daar herhaal ik dat simpelweg.

En het 2e punt wat ik maak is iets wat iedereen wel kan zien. Bepaalde personen verstoppen dat gedrag niet echt.
Alle redenen die je ooit bestreden hebt waarom we hier niet op massa migratie zitten te wachten, vind je ineens wel relevant als het je eigen situatie aangaat :') Je begrijpt natuurlijk zelf wel wat dat voor gevolg heeft :')
pi_220013090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 21:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Israël wordt niet aangevallen?

En het is nog veel erger. Gemiddeld worden jaarlijks tientallen mensen in Europa gedood door radicale moslims.

En maar volhouden dat de Russen gevaarlijker zijn. Dan heb je een plaat voor je kop.
pi_220013099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 21:55 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee hoor, het zijn dezelfde mensen zonder de Letse of een andere EU nationaliteit die daar onder een nationale wetgeving zijn en dus buiten de EU wetgeving vallen. Ze mogen die mensen voor functies uitsluiten of andere eisen opleggen en kunnen ze zelfs gewoon het land uitzetten als ze hun visa intrekken.

Ze verschillen niet wezenlijk van een statushouder hier, die leggen we ook verplichtingen op, kunnen we ook uitsluiten van sommige functies (door de NL nationaliteit verplicht te stellen zoals bij de overheid) en ze hebben ook niet alle rechten van een Nederlander. Mochten die zich niet aan de verplichtingen houden kunnen we ook hier de status intrekken.

De crux zit hem er in dat de nieuwe Letse wetgeving geldt voor alle niet EU nationaliteiten, wat een land naar wens mag doen en omdat het voor alle niet EU nationaliteiten geldt is het geen discriminatie of tegen enige EU wetgeving. Dat het in de praktijk vooral Russen en Belarussen treft is verder niet van belang.
Nee. Het gaat om verblijfsrechten en je mag dan (logischerwijs) wel onderscheid maken.
pi_220013112
quote:

[..]

This might come as a surprise: not all Russians are spies…

Als iemand bewezen spioneert kun je die gewoon uitzetten.

Zo weten we ook dat er moslims zijn die hier kritieke infrastructuur in kaart brengen voor aanslagen. Alle moslims dan maar uitzetten?

Doe niet zo dom zeg!
pi_220013129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Aantoonbaar meer dan Russen.

Maar onder de streep ben ik het met jou eens dat ook moslims geen veiligheidsrisico vormen.

Alleen is het gekke dat jij het bij moslims wel ziet en bij Russen je ineens een wappie wordt.
pi_220013143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 07:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Lekker algemeen roepen dat iedereen met een andere mening niet zuiver op de graat is.

Het blijft op de man spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')