Inderdaad. Bovendien gaat het om artsen die notabene een eed afleggen en zelfs hun vijand moeten helpen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?
Is dat raar dan?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien gaat het om artsen die notabene een eed afleggen en zelfs hun vijand moeten helpen.
Als we straks in conflict geraken met de VS dan maar iedere Amerikaan verdacht maken.
Je hebt jezelf inmiddels aardig klem geluld…quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:33 schreef bianconeri het volgende:
Maar wel in dat er geen risico komt vanuit moslims. Die zorgen niet voor invasies en oorlogen.
Stug blijven ontkennen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:38 schreef Perox het volgende:
[..]
Nee dat is dan weer geen feit, maar een aanname van jou dat Letland een wet zou aannemen die tegen de Europese wetgeving ingaat en waar je met je prutsbronnen geen onderbouwing voor hebt geleverd.
Waarom geldt dat laatste niet voor Russen in de EU die hier natuurlijk niet zitten omdat ze Rusland beter vinden, maar juist omdat ze liever in de EU zijn?quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze rechts-nationalistische anti EU vrienden blijken lastig te kunnen begrijpen dat niet de Russen in de Baltische staten het grote probleem zijn, maar hun grote vriend Vlad en de veranderde geopolitieke realiteit die ze zo toejuichen.
Van mij mag iedereen overal wonen, overal in geloven, op enkele uitzonderingen na seks hebben met wie en waar ze maar willen, zich onbeperkt laten verbouwen, wel of niet vaccineren, wel of niet aborteren, wel of niet uit het leven stappen. Minimale sociale beperkingen, maximale bescherming van eigen keuzevrijheid.
Dat autoritaire krachten ervoor zorgen dat deze keuzevrijheid gevaarlijk wordt, omdat autoritaire idioten en hún vrienden er misbruik van maken, tja dat is soms noodzakelijk. Niet omdat we het willen, maar omdat het alternatief erger is.
En moslims? Executeer terroristische exemplaren, deporteer echt extremistische exemplaren of sluit ze op. Geen enkel probleem mee. Maar degenen die zich aan de wet houden, werken, onze taal spreken? Onze nationaliteit willen?Laat ze met rust, sterker nog, omarm ze als de echte medelanders die ze zijn.
Waarom zou een spion in een ziekenhuis werken?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat raar dan?
Een eed afleggen maakt je nog niet ineens betrouwbaar. Zeker als je zoiets bewust doet als spion (en nee daarmee zeg ik niet dat elke Rus dat is).
Jij denkt dat elke Amerikaan maar lekker gevoelige banen mag uitoefenen in Europa als we ooit in oorlog zouden zijn?
Nee, natuurlijk niet.
Ah, vandaar dat je stopt met inhoudelijke reacties en zelf dus klem zit.quote:Op donderdag 5 februari 2026 14:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt jezelf inmiddels aardig klem geluld…
Is niet eens nodig om hier inhoudelijk op in te gaan, voorbeelden te over.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo goed inhoudelijk kan reageren als het niet zou kloppen.
die moeten maar emigreren naar een land ver weg van Rusland, waar ze wel aan de bak kunnen komen. Niet naar een buurland dat rechtstreeks bedreigd wordt door Ruslandquote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
Ergens lullig voor de Russen die totaal anti-Poetin zijn
Ah ja, die 0,00000000001% van moslims die een aanslag plegen....quote:Op donderdag 5 februari 2026 14:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Is niet eens nodig om hier inhoudelijk op in te gaan, voorbeelden te over.
Wat je stelt is klare nonsens. Maar dat weet je zelf ook best.
Ik hoef niets te ontkennen aangezien jij nog aan de beurt bent om te onderbouwen wat je claimt. Maar dat kun je niet. En ergens wisten we dat ook al lang. En dat vindt jij niet eens erg. Als er maar genoeg twijfel wordt gezaaid.quote:
Dan hoop ik toch niet dat een arts op het slagveld een gewonde vijand niet helpt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat raar dan?
Een eed afleggen maakt je nog niet ineens betrouwbaar. Zeker als je zoiets bewust doet als spion (en nee daarmee zeg ik niet dat elke Rus dat is).
Jij denkt dat elke Amerikaan maar lekker gevoelige banen mag uitoefenen in Europa als we ooit in oorlog zouden zijn?
Nee, natuurlijk niet.
Bepaalde dingen zijn niet te vermijden natuurlijk, zoals Nederlanders die geronseld zijn door (bv) Rusland.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan hoop ik toch niet dat een arts op het slagveld een gewonde vijand niet helpt.
En het zal heus wel zo zijn als het om bepaalde functies gaat dat men rekening houd met een risco. Bovendien zullen er vast Nederlanders zijn die Poetin geweldig vinden.
Het zijn wel buitenlanders, want ze weigeren een Lets paspoort aan te vragenm en ze willen er wel wonen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn dan ook veelal geen buitenlanders, maar een etnische minderheid.
Eh nee, dat was nu juist het hele punt. Tweederde heeft wél gewoon de Letse nationaliteit. Maar daarbij heb je ook wel enige historische context nodig. Letland was natuurlijk geannexeerd door de Sovjet-Unie en in die tijd woonden er ook veel Russen. Na de onafhankelijkheid werden die Russen die er al vele decennia woonden niet automatisch Letse staatsburgers. Daar zat een soort van inburgeringsexamen met kennis van de Letse taal en geschiedenis als eisen aan vast bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het zijn wel buitenlanders, want ze weigeren een Lets paspoort aan te vragenm en ze willen er wel wonen.
dat deze mensen geen lets paspoort hebben komt door de russische propaganda machine die deze mensen constant voor liegt.
Het is niet meer dan onderdele van russiche imperialisme.
Maar de poetinfans, zijn nu vooral de eu hypocriet aan het noemen ipv dat letland opkomt en de eigen bevolking beschermd....
Dus wat willen ze nu?
Ja in Rusland zelf , maar hier zouden ze dit toch toe moeten juigen, zoals de zelfde users het ICE optreden van Trump toe juigen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee, dat was nu juist het hele punt. Tweederde heeft wél gewoon de Letse nationaliteit. Maar daarbij heb je ook wel enige historische context nodig. Letland was natuurlijk geannexeerd door de Sovjet-Unie en in die tijd woonden er ook veel Russen. Na de onafhankelijkheid werden die Russen die er al vele decennia woonden niet automatisch Letse staatsburgers. Daar zat een soort van inburgeringsexamen met kennis van de Letse taal en geschiedenis als eisen aan vast bijvoorbeeld.
Ironisch genoeg geeft Letland de Poetinfans hier eerder onnodig munitie. Ja ik snap de historische gevoeligheden die in Letland spelen, maar ik vind de huidige omgang met een etnische minderheid onhandig en contraproductief.
Ik heb echt geen idee hoe je denkt dat deze wartaal een reactie is op mijn post.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja in Rusland zelf , maar hier zouden ze dit toch toe moeten juigen, zoals de zelfde users het ICE optreden van Trump toe juigen?
Maar goed, hoe waar is dit artikel bedenk ik me net?
Het is precies een reactie op jou post.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe je denkt dat deze wartaal een reactie is op mijn post.
Dat is leuk, maar ik juich dat verder niet toe. En waar ik geen idee hebt over de juistheid van dit specifieke verhaal is er gewoon feitelijk informatie over hoe bijvoorbeeld onderwijs in de Russische taal steeds meer aan banden wordt gelegd om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het is precies een reactie op jou post.
Ik benoem dat ik opvallend vind dat mensen harde maatregelen tegen buitenlanders allochtonen toejuigen en in deze context ineens vooral schreeuwen hoe hypocriet het is.
Dat is mijn punt.
tweeede opmerking is: hoe waar is dit artikel, genoeg leugens door rusland de wereld in geholpen.
Ik weet niet hoe het in Letland wettelijk is geregeld. Maar al woon jij 40 jaar in de VS en behoud gewoon de Nederlandse nationaliteit heb je niet eens een stemrecht laat staan een functie die een risico voor de staat zou kunnen worden of vormen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bepaalde dingen zijn niet te vermijden natuurlijk, zoals Nederlanders die geronseld zijn door (bv) Rusland.
Echter kun je natuurlijk wel het vermijden dat burgers van een vijandelijke staat in zo´n positie komt.
Wat overigens gewoon begrijpbaar is, je wilt geen potentiele spion hebben.
En ja iedereen kan een spion zijn, maar het risico is veel groter bij iemand die niet uit de EU komt. Laat staan een vijandelijke staat.
Dit is iets totaal anders.quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:19 schreef Timwonnacott het volgende:
EU heeft er tijdje terug al op gereageerd na aanleiding van een petitie.
https://www.europarl.euro(...)ETI-CM-757924_EN.pdf
Uitslag was dat de Russen en Belarussen in Letland een visa status hadden/hebben die is uitgegeven onder een nationale wetgeving en niet onder de EU wetgeving voor langdurig verblijf en dat het de Letten dus vrij stond om daar ook mee te kunnen doen wat ze willen want het valt buiten de EU wetgeving.
Nu kunnen we hoog en laag roepen dat het discriminatie is op basis van afkomst/paspoort, maar dat is vrij normaal, regels verschillen nou eenmaal op basis van je nationaliteit. NL overheid behandeld mij als Nederlander nou eenmaal anders dan een Chinees zonder de Nederlandse nationaliteit.
Ik heb een NL's paspoort en kan daarom bijvoorbeeld het Louvre goedkoper bezoeken dan iemand met een paspoort van buiten de EU. Ook de visa regels verschillen per land op basis van je paspoort, een Nederlander kan meer landen visa vrij bezoeken dan iemand uit Irak. Op zich ook allemaal discriminatie.
Deal with it. Het staat die mensen vrij de nationaliteit te zoeken van het land waarin ze wonen, doe je dat niet dan hangen daar nou eenmaal consequenties aan, dat is zo in elk land.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |