abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:30:23 #76
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220006637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan mag je dat onderbouwen, aangezien ik al met bron heb onderbouwd dat ontslag vanwege nationaliteit niet mag (overigens, dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid).
Je bron is onzin. Een niet aangenomen hoogleraar in NL vergelijken met een ziekenhuis die mensen ontslaat op basis van wetgeving in Litouwen. :O

Ik zou gewoon een rechtszaak gaan starten namens de gedupeerden. Have fun storming the castle! *O*
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:30:51 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220006642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 09:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daarom dat ik ook zeg dat individueel er natuurlijk uitzonderingen zijn.
Maar daarmee snap ik wel heel goed dat ze niemand in gevoelige posities willen hebben.
[..]
Misschien moet je je eens meer verdiepen in de Russen en hoe Rusland te werk gaat.
Ik vind het toch wel heel raar dat je commentaar op het verwijderen van illegalen in de VS hebt en als wij hier in Nederland kritisch op migratie zijn heb je daar ook je standpunt in maar als het om Russen in Letland, of Estland omdat je daar zelf woont, gaat is het ineens een ander verhaal.
pi_220006668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 09:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij hebt niet zoveel moeite met het verzinnen van verhaaltjes om jouw racistische denkbeelden goed te praten, zoveel is duidelijk.
Goede onderbouwing weer. Zodra iemand weerlegt wat je zegt ga je dit bedenken?
Niet altijd betrouwe groepen niet in gevoelige posities willen is geen racisme of discriminatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat laatste zou ik niet zeker van zijn. Als je heel duidelijk de Russen als derderangs gaat behandelen neemt het risico daarop toe.

Kortom: naast dat het illegaal en onnodig is, is het ook nog eens uitermate dom.

En wat mij betreft hoeft Nederland dan ook geen militairen daarvoor op te offeren. Uitlokken? You are on your own.
Het is niet illegaal en ook niet dom.
Alsof Rusland zo´n excuus nodig heeft lol. Rusland heeft genoeg Russen overal gedumpt om al een excuus te hebben (beschermen van Russen).

Uitlokken? Niemand is iets aan het uitlokken.
pi_220006678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goede onderbouwing weer. Zodra iemand weerlegt wat je zegt ga je dit bedenken?
Niet altijd betrouwe groepen niet in gevoelige posities willen is geen racisme of discriminatie.
[..]
Het is niet illegaal en ook niet dom.
Alsof Rusland zo´n excuus nodig heeft lol. Rusland heeft genoeg Russen overal gedumpt om al een excuus te hebben (beschermen van Russen).

Uitlokken? Niemand is iets aan het uitlokken.
En wat maakt een groep onbetrouwbaar in dit geval?

Puur hun afkomst en etniciteit?

Graaf nog wat dieper.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220006686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan mag je dat onderbouwen, aangezien ik al met bron heb onderbouwd dat ontslag vanwege nationaliteit niet mag (overigens, dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid).
Ontslag vanwege nationaliteit is wat anders dan ontslag op basis van veiligheidsredenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, helder licht...

Ik keur niet alleen geweld af, ik ken het verschil tussen een onverandelijke eigenschap als etniciteit en een veranderlijke als religie.

Ik beoordeel mensen namelijk op zaken waar ze wel invloed op hebben.

Dat jij moslims als 'ras' ziet is juist buitengewoon racistisch. Ondertussen spring je daar constant voor op de bres, terwijl je voor de rest gewoon zélf lustig generaliseert... op basis van ras.

Zijn christenen een ras, bianconeri?

Kom gewoon uit de kast en kap met deze achterlijke act.
Dus jij keurt wel goed als het om groepen, rassen of religies gaat die jij niet zo leuk vindt?
Beetje gek.
En dat gejank over discriminatie en of rasiscme..... Alsof dat goed praat dat jij geweld tegen moslim goed zou vinden.

Moslims, joden en christenen zijn geen ras. Zegt ook helemaal niemand.
In tegenstelling tot jouw hypocriete houding ben ik tegen geweld van moslims, joden, christenen en noem het maar.
Ik trek de lijn bij geweld, klaar. Jij trekt de lijn van geweld alleen als het een groep is die je leuk vindt.
pi_220006699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel heel raar dat je commentaar op het verwijderen van illegalen in de VS hebt en als wij hier in Nederland kritisch op migratie zijn heb je daar ook je standpunt in maar als het om Russen in Letland, of Estland omdat je daar zelf woont, gaat is het ineens een ander verhaal.
Omdat die illegalen, voor zo ver het al illegalen zijn, geen veiligheidsrisico vormen.
Daarnaast gaat het mij niet om de illegalen, ik heb al meermaals gezegd om illegalen uit te zetten.

Het gaat mij om het kansloze geweld dat daarbij hoort. Dat er geen recht aan te pas komt (want velen zijn niet eens illegaal). Om nog maar niet te praten van moorden die random gepleegd worden.

Russen in de Baltische Staten?
Die vormen simpelweg een veiligheidsrisico. Het verleden en zelfs heden van Rusland tonen dit gewoon aan.
Daarnaast worden Russen hier niet weggestopt in een gevangenis, geslagen en afgevoerd naar Rusland.
Nee, ze mogen alleen niet werken op gevoelige locaties.

Echt allemaal totaal niet te vergelijken.
pi_220006707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wat maakt een groep onbetrouwbaar in dit geval?

Puur hun afkomst en etniciteit?

Graaf nog wat dieper.
Ik graaf nog wat dieper voor jou inderdaad, je zet jezelf meer en meer voor schut.

Hetgeen ze in basis onbetrouwbaar maken is hun afkomst. Niet zo zeer als persoon zelf, maar het achterliggende land. Een land dat bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en op zijn burgers.

Nogmaals: Het gaat alleen maar over gevoelige locaties.
Niets spannends of raars aan.
pi_220006727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ontslag vanwege nationaliteit is wat anders dan ontslag op basis van veiligheidsredenen.
[..]
Dus jij keurt wel goed als het om groepen, rassen of religies gaat die jij niet zo leuk vindt?
Beetje gek.
En dat gejank over discriminatie en of rasiscme..... Alsof dat goed praat dat jij geweld tegen moslim goed zou vinden.

Moslims, joden en christenen zijn geen ras. Zegt ook helemaal niemand.
In tegenstelling tot jouw hypocriete houding ben ik tegen geweld van moslims, joden, christenen en noem het maar.
Ik trek de lijn bij geweld, klaar. Jij trekt de lijn van geweld alleen als het een groep is die je leuk vindt.
Mijn lieve hemel, je beschrijft hier je zelf...

Maar voor de lezers hier is het misschien fijn als je gewoon eens met quotes komt, bijvoorbeeld waar ik geweld goed praat tegen wie dan ook. Hebben we een croft functie voor. Succes, ik zie ze met graagte te tegemoet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:44:12 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220006739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat die illegalen, voor zo ver het al illegalen zijn, geen veiligheidsrisico vormen.
Daarnaast gaat het mij niet om de illegalen, ik heb al meermaals gezegd om illegalen uit te zetten.

Het gaat mij om het kansloze geweld dat daarbij hoort. Dat er geen recht aan te pas komt (want velen zijn niet eens illegaal). Om nog maar niet te praten van moorden die random gepleegd worden.

Russen in de Baltische Staten?
Die vormen simpelweg een veiligheidsrisico. Het verleden en zelfs heden van Rusland tonen dit gewoon aan.
Daarnaast worden Russen hier niet weggestopt in een gevangenis, geslagen en afgevoerd naar Rusland.
Nee, ze mogen alleen niet werken op gevoelige locaties.

Echt allemaal totaal niet te vergelijken.
Maar gebruik je nu niet dezelfde excuses/redenen die Israel ook aanvoert tov de Gazanen?
pi_220006744
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik graaf nog wat dieper voor jou inderdaad, je zet jezelf meer en meer voor schut.

Hetgeen ze in basis onbetrouwbaar maken is hun afkomst. Niet zo zeer als persoon zelf, maar het achterliggende land. Een land dat bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en op zijn burgers.

_O- :')

Racisme is walgelijk, niet vergeten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220006808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vervang Russen door Marokkanen en hij snapt misschien zelf wat die zegt
Vakman pur sang
pi_220006960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:30 schreef Perox het volgende:

[..]
Je bron is onzin. Een niet aangenomen hoogleraar in NL vergelijken met een ziekenhuis die mensen ontslaat op basis van wetgeving in Litouwen. :O

Ik zou gewoon een rechtszaak gaan starten namens de gedupeerden. Have fun storming the castle! *O*
Dat is het enige waarmee je kan komen? Gewoon ontkennen van feiten?

Good luck with that.
  donderdag 5 februari 2026 @ 11:00:23 #88
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220006970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is het enige waarmee je kan komen? Gewoon ontkennen van feiten?

Good luck with that.
Feit is dat die mensen zijn ontslagen op basis van een wet. De rest is jouw fantasie.
pi_220006987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?
pi_220007022
quote:

Hetzelfde kunnen we zeggen over moslims. Niet zo zeer als persoon zelf, maar de achterliggende religie. Een religie die bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en haar burgers.
pi_220007038
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neuh, want dan is het anders. Vergeet al die aanslagen voor moslims. Russen zijn veel gevaarlijker, dat hebben ze bewezen.

Ik denk dat ik wat bezoekers kan vinden van een concert van Eagles of Death Metal die daar net even wat genuanceerder over denken…

Maar goed, sommigen denken weg te komen met keihard feiten ontkennen.
pi_220007052
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Feit is dat die mensen zijn ontslagen op basis van een wet. De rest is jouw fantasie.
Een wet die lijnrecht ingaat tegen Europese regelgeving als je die als zodanig toepast. En Europese wetgeving staat boven die op nationaal niveau.

Feiten…
pi_220007273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn lieve hemel, je beschrijft hier je zelf...

Maar voor de lezers hier is het misschien fijn als je gewoon eens met quotes komt, bijvoorbeeld waar ik geweld goed praat tegen wie dan ook. Hebben we een croft functie voor. Succes, ik zie ze met graagte te tegemoet.
Ah, dus zelf weiger je al maanden/jaren om aan te tonen dat ik een antisemiet ben en wat voor rare zaken dan ook.
En nu verwacht je alles wel van mij?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar gebruik je nu niet dezelfde excuses/redenen die Israel ook aanvoert tov de Gazanen?
Israel heeft een ander land/gebied binnengevallen. Meerdere zelfs.
Dat is heel wat anders dan iets binnen je eigen landsgrenzen.

Jij doelt op zelfverdediging door anderen aan te vallen. Dat is echter wat anders.
Owh en voor de duidelijk ben ik daar ook prima voor. Het probleem is alleen dat Israel alles deed behalve echt Hamas aan pakken.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Racisme is walgelijk, absoluut.
En wat maakt Marokkanen anders dan?
Stel Marokkanen zijn een veiligheidsrisico dan horen die ook niet op gevoelige posities.
pi_220007291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Magisch woord dus ‘veiligheidsredenen’. Dus als Nederlandse ziekenhuizen nu alle moslims ontslaan en ze dan zeggen ‘veiligheidsredenen’, dan vind jij dat ok?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hetzelfde kunnen we zeggen over moslims. Niet zo zeer als persoon zelf, maar de achterliggende religie. Een religie die bewezen veel invloed uitoefent in andere landen en haar burgers.
Moslims zijn geen gevaar, geen veiligheidsrisico.
Sommige Islamitische landen voeren veel druk uit op hun burgers en willen zelfs dingen in andere landen doen.
Dat is een enkel land en niet per se de Islam.

Maar ja ook burgers uit dat soort landen moet je niet in gevoelige positie willen. Simpel zat.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Neuh, want dan is het anders. Vergeet al die aanslagen voor moslims. Russen zijn veel gevaarlijker, dat hebben ze bewezen.

Nee, dat is niet anders.
Maar wel in dat er geen risico komt vanuit moslims. Die zorgen niet voor invasies en oorlogen.
Dat een enkeling eens een keer wat slechts doet maakt ze nog geen veiligheidsrisico als religie zijnde.
  donderdag 5 februari 2026 @ 11:38:08 #95
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220007321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een wet die lijnrecht ingaat tegen Europese regelgeving als je die als zodanig toepast. En Europese wetgeving staat boven die op nationaal niveau.

Feiten…
Nee dat is dan weer geen feit, maar een aanname van jou dat Letland een wet zou aannemen die tegen de Europese wetgeving ingaat en waar je met je prutsbronnen geen onderbouwing voor hebt geleverd.
  donderdag 5 februari 2026 @ 11:53:50 #96
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220007397
Onze rechts-nationalistische anti EU vrienden blijken lastig te kunnen begrijpen dat niet de Russen in de Baltische staten het grote probleem zijn, maar hun grote vriend Vlad en de veranderde geopolitieke realiteit die ze zo toejuichen.

Van mij mag iedereen overal wonen, overal in geloven, op enkele uitzonderingen na seks hebben met wie en waar ze maar willen, zich onbeperkt laten verbouwen, wel of niet vaccineren, wel of niet aborteren, wel of niet uit het leven stappen. Minimale sociale beperkingen, maximale bescherming van eigen keuzevrijheid.

Dat autoritaire krachten ervoor zorgen dat deze keuzevrijheid gevaarlijk wordt, omdat autoritaire idioten en hún vrienden er misbruik van maken, tja dat is soms noodzakelijk. Niet omdat we het willen, maar omdat het alternatief erger is.

En moslims? Executeer terroristische exemplaren, deporteer echt extremistische exemplaren of sluit ze op. Geen enkel probleem mee. Maar degenen die zich aan de wet houden, werken, onze taal spreken? Onze nationaliteit willen?Laat ze met rust, sterker nog, omarm ze als de echte medelanders die ze zijn.
  donderdag 5 februari 2026 @ 12:27:23 #97
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220007594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:33 schreef bianconeri het volgende:

Maar wel in dat er geen risico komt vanuit moslims. Die zorgen niet voor invasies en oorlogen.

Ik weet even niet of ik nu moet lachen of moet huilen.

:D :'(

Met stipt de meest stompzinnige opmerking die ik hier gelezen heb.
pi_220007704
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 12:27 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik weet even niet of ik nu moet lachen of moet huilen.

:D :'(

Met stipt de meest stompzinnige opmerking die ik hier gelezen heb.
Vandaar dat je zo goed inhoudelijk kan reageren als het niet zou kloppen.
  donderdag 5 februari 2026 @ 13:04:00 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220007844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja Russen in Baltische staten hebben een eenvoudige keuze. Rusland afzweren of opzouten. Oekraïne toont de structurele onbetrouwbaarheid van het Russische regime aan. De vraag is niet of, maar wanneer Putin of zijn opvolger deze mensen als excuus gebruikt voor een inval.

Niets mis met Russen, althans niet anders dan om het even welk volk dan ook. Alles mis met Russische regimes. Al eeuwen. Buurman van Rusland betekent altijd op je hoede zijn voor smerige spelletjes en oorlog.
Dat zouden we dan voor bepaalde groepen in Nederland ook moeten doen?

Of is het voldoende als men zich aan de wet houd
The End Times are wild
pi_220007876
quote:

[..]

Ik ken er wel nog een groep hoor hun naam eindigt vaak met stein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')