NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Homofobie past ook goed bij Maga...quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:49 schreef theguyver het volgende:
[..]google AI, maar dit komt van meerdere bronnen af.
zoals je kan zien is er ook een stijging bijvoorbeeld dat van cyber bullys!
Nou heb ik daar een heel leuk voorbeeld van!
Bekijk deze YouTube-video
[ x ]
Zij is de volgende die dood moet natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:25 schreef Chivaz het volgende:
Is het filmpje van de vrouw van Good al uitgekomen? Ik ben erg benieuwd of we daar nog iets nieuws zien behalve haar opruiende gedrag jegens ICE en haar aanmoediging om te vluchten met fatale gevolgen.
Fobie betekend angst. het heeft eerder te maken met homo moe!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homofobie past ook goed bij Maga...
off-topicquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Fobie betekend angst. het heeft eerder te maken met homo moe!
Zoals Hollywood het doet, alles moet veranderd worden, met LGBQT alles wat specifiek voor kerels was moest aangepast worden voor een speciefieke groep mensen die daar toch niet naar kijken.
En de rest kijkt er niet meer naar om dat hun favotiete serie filmreeks etc word aangepast worden speciefiek voor een doelgroep die het niet boeit.
kijk naar pride month jaren lang prijkten de winkels met regenboogvlaggen etc de enige die die dingen kochten waren mensen van die groep maar die hadden die meeste shizzle allang en de rest boeit het niet, wat moet ik (hetro) met een homoflag in mijn woonkamer? nee ik plak liever een poster van een goeie film of een anime figuur of game aan mijn muur! (wat ik ook heb)
Kerel maakt een AI plaatje en moet daarom dood.
kerel moet dood vanwege een stom grapje, oh en het gebeurt ook denk maar aan Charlie Kirk.
Is dat normaal, nee dit is een heel goed voorbeeld dat Cyberpesten de spuigaten uit loopt.
Mensen worden uitgemaakt voor NAZI Fascist etc etc en krijgen enorme lading dood verwensen.
dat mag allemaal maar een grapje ... nee dat kan echt niet..
Mensen moeten eens kijken naar de jaren 90 en begin 2000 niemand boeide dat of was gekwetst men lachte er gewoon om, nu moet je gewoon gelijk dood!
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.quote:
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.quote:het heeft eerder te maken met homo moe!
Zoals Hollywood het doet, alles moet veranderd worden, met LGBQT alles wat specifiek voor kerels was moest aangepast worden voor een speciefieke groep mensen die daar toch niet naar kijken.
En de rest kijkt er niet meer naar om dat hun favotiete serie filmreeks etc word aangepast worden speciefiek voor een doelgroep die het niet boeit.
kijk naar pride month jaren lang prijkten de winkels met regenboogvlaggen etc de enige die die dingen kochten waren mensen van die groep maar die hadden die meeste shizzle allang en de rest boeit het niet, wat moet ik (hetro) met een homoflag in mijn woonkamer? nee ik plak liever een poster van een goeie film of een anime figuur of game aan mijn muur! (wat ik ook heb)
Kerel maakt een AI plaatje en moet daarom dood.
kerel moet dood vanwege een stom grapje, oh en het gebeurt ook denk maar aan Charlie Kirk.
Is dat normaal, nee dit is een heel goed voorbeeld dat Cyberpesten de spuigaten uit loopt.
Mensen worden uitgemaakt voor NAZI Fascist etc etc en krijgen enorme lading dood verwensen.
dat mag allemaal maar een grapje ... nee dat kan echt niet..
Mensen moeten eens kijken naar de jaren 90 en begin 2000 niemand boeide dat of was gekwetst men lachte er gewoon om, nu moet je gewoon gelijk dood!
welk gedeelte snap je niet?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.
Homofobie heeft niets met angst voor homos te maken.
[..]
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Wat mij opvalt is dat je in je reacties erg de nadruk legt op de geaardheid van Renee Good.
Voor iemand die zegt homomoe te zijn houd je dat wel erg bezig lijkt het.
Ik zie de relevantie verder niet met het onderwerp.
Maar het is wel van deze tijd: overal wordt een politieke kleur afkomst, geaardheid etc aan gehangen.
Alles wordt in groepen opgesplitst en tegenover elkaar gezet.
Good is een lesbische libtart, Kirk een recchtsextremist, etc.
Als er een tragedie plaatsvindt wordt er als eerste gekeken in welke groep het slachtoffer en dader te plaatsen is, en vervolgens wordt daar op in gehakt...
De definitie is inderdaad opgerekt om er ook haat en dergelijke onder te proppen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
welk gedeelte snap je niet?
wiki over het woord Homofobie
Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) betekent letterlijk: angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste[bron?] eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het toevoegsel '-fobie' is dus niet correct. Het meer relevante woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen.
zoals je kan zien is hetb woord Fobie nu veranderd naar Haat wat gewoon onzin is, het heeft hier weinig mee te maken, ik gaf aan dat criminalitiet in afgelopen jaar achteruit ging maar cyber bully schoot de lucht in, is niet zo gek wanneer alles waar je niet mee eens bent een nazi fascist word genoemt of gelijk dood moet, dat was het voorbeeld.
kerel maakt plaatje via AI en moet nu dood...
is dat normaal?
Je bevestigt met je citaat wat ik zeg, met homofobie wordt geen angst bedoeld.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
welk gedeelte snap je niet?
wiki over het woord Homofobie
Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) betekent letterlijk: angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste[bron?] eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het toevoegsel '-fobie' is dus niet correct. Het meer relevante woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen.
zoals je kan zien is hetb woord Fobie nu veranderd naar Haat wat gewoon onzin is, het heeft hier weinig mee te maken, ik gaf aan dat criminalitiet in afgelopen jaar achteruit ging maar cyber bully schoot de lucht in, is niet zo gek wanneer alles waar je niet mee eens bent een nazi fascist word genoemt of gelijk dood moet, dat was het voorbeeld.
kerel maakt plaatje via AI en moet nu dood...
is dat normaal?
Laten we eerlijk zijn kerel, de homofoben waar hier over gesproken wordt hebben niet alleen een irreële angst voor homo's. Ze haten ze. Die twee kunnen hand in hand gaan (ha gayyyy)quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De definitie is inderdaad opgerekt om er ook haat en dergelijke onder te proppen.
Je kunt alleen iets "haten" als je er bang voor bent blijkbaar.
Zoals het Feyenoord legioenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn kerel, de homofoben waar hier over gesproken wordt hebben niet alleen een irreële angst voor homo's. Ze haten ze. Die twee kunnen hand in hand gaan (ha gayyyy)
Nou ja, ik snap je punt maar je hebt homofoben en je hebt homofoben zullen we maar zeggen. Beide hebben een irreële angst voor homo's.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zoals het Feyenoord legioen
Die lui waar hier over gesproken worden die zijn natuurlijk helemaal niet bang voor homo's. Die hebben er gewoon een schijthekel aan. Waarom dan fobie?
Arachnofobie is ook angst voor spinnen. Maar daar zit haat niet ingebakken. Zoals bijvoorbeeld wel bij islamo- en homofobie. Ik vind dat niet consequent en het vertroebelt taalgebruik.
Ja, ik denk dus dat het niets met angst te maken heeft. In de bijbel wordt homoseksualiteit verboden (andere heilige schriften weet ik zo niet). Leviticus 18:22 springt me zo in gedachten maar er zijn meerdere verzen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap je punt maar je hebt homofoben en je hebt homofoben zullen we maar zeggen. Beide hebben een irreële angst voor homo's.
Homofoob klinkt wat netter dan homohater.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zoals het Feyenoord legioen
Die lui waar hier over gesproken worden die zijn natuurlijk helemaal niet bang voor homo's. Die hebben er gewoon een schijthekel aan. Waarom dan fobie?
Arachnofobie is ook angst voor spinnen. Maar daar zit haat niet ingebakken. Zoals bijvoorbeeld wel bij islamo- en homofobie. Ik vind dat niet consequent en het vertroebelt taalgebruik.
Er wordt heel veel verboden in de bijbel.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, ik denk dus dat het niets met angst te maken heeft. In de bijbel wordt homoseksualiteit verboden (andere heilige schriften weet ik zo niet). Leviticus 18:22 springt me zo in gedachten maar er zijn meerdere verzen.
Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen: homohaters. Dat lijkt me duidelijker
Het is tenslotte evangelisch ingegeven (hoewel de evangeliën het nieuwe testament zijn en niet het oude waarin het boek Leviticus is opgenomen). Maar je snapt em wel.
Dit wist ik niet. Weer iets geleerd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homofoob klinkt wat netter dan homohater.
De term is bedacht door psycholoog George Weinberg, in de jaren zestig.
De term was bedoeld om een ommekeer te veroorzaken in het denken dat homoseksualiteit het probleem is. Door het een fobie te noemen benadrukte Weinberg dat er in de samenleving sprake is van een irrationele afkeer van homoseksuelen.
Eens. Maar zoals je weet is het wel het spirituele draaiboek van de GOP republikeinen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt heel veel verboden in de bijbel.
Geen hond die zich daar iets van aantrekt.
Maar bij homoseksualiteit ligt dat anders.
Dat geeft te denken.
Wellicht.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit wist ik niet. Weer iets geleerd.
Het dekt de lading nog steeds niet helemaal imo. Irrationele afkeer kan.
Maar je doet zo de mensen met echte homofobie (kaliber arachnofobie) wel tekort. Die hebben hulp nodig en haten natuurlijk niet per definitie.
En tegelijkertijd stemmen ze op Trump.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eens. Maar zoals je weet is het wel het spirituele draaiboek van de GOP republikeinen.
Als de essentie is wat we hier bespreken dan lag dat wmb niet aan jou.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht.
Maar ik heb wel eens op Fok geprobeerd te spreken van homohaat, en dat wekte veel weerstand op.
Homofobie heeft dat minder.
Sterker nog, er hebben heel veel homoseksuelen op Trump gestemd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En tegelijkertijd stemmen ze op Trump.
De hypocrisie ten top.
Speaking of Star Trek...quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
off-topic
Heel mooi voorbeeld was afgelopen week, aflevering 1 van Star trek starfleet academy Paramount was er zo trots op dat ze de eerste aflevering live streamden, ze hadden maar liefst 1300 live kijkers!
In internet criticus streamde op het zelfde moment zijn kast met daar in een action figure van Spock deze had 1500 liveKijkers
[ x ]
quote:Op zondag 18 januari 2026 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar hebben we beelden van de begrafenis?
Is de begrafenis van een moeder van 3 kinderen goed voor entertainment/leedvermaak dan?quote:Op zondag 18 januari 2026 02:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom hebben we geen popcorn emoties?
Ja, bij deze moord en alle hysterie, op Fok al 18 topics, verwacht ik wel beelden.quote:Op zondag 18 januari 2026 02:34 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Is de begrafenis van een moeder van 3 kinderen goed voor entertainment/leedvermaak dan?
Een schepje er bovenop?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bevestigt met je citaat wat ik zeg, met homofobie wordt geen angst bedoeld.
Taal is aan verandering onderhevig en woorden kunnen verschillende betekenissen krijgen.
Een scholekster is geen ekster die schol eet, een slachtoffer is geen offer dat geslacht wordt, etc.
Wat betreft dat iemand dood moet vanwege een afbeelding...
Dat is ook niet nieuw hè.
Ik keur dat niet goed. Maar we zitten in een situatie in de VS dat verschillende groepen tegen elkaar worden opgehitst.
En de Trump regering doet er steeds weer een schepje bovenop.
Ik zou zeggen, trap er niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., en waar word dit door aangewakkerd zenders als CNN MSNBC etc etc
Het is nu niet veel anders als wat er gebeurt in Noord Korea en Rusland mensen denken niet meer voor zichzelf na en laten anderen dat voor hun doen.Nog niet maar maar er komt wel een film over het leven van George Floyd!quote:Op zondag 18 januari 2026 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, bij deze moord en alle hysterie, op Fok al 18 topics, verwacht ik wel beelden.
Of hebben de nabestaanden al een exclusief contract bij Netflix? Want dan wachten we ff een half jaartje.
En ik zou me niet zo druk maken om die kids. Die we ook niet bij de nieuwe wezen in Iran, Oekraïne of Somalië.
Hoor ik nooit iemand over, deze kids komen er ook wel toch?
Daddy Changed the World - Reference view - IMDbI am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
no offence maar in de VS wel, waarschijnlijk staan daar tietallen nieuws zenders bij en word iedere aanwezige geinterviewd..quote:Op zondag 18 januari 2026 02:34 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Is de begrafenis van een moeder van 3 kinderen goed voor entertainment/leedvermaak dan?
Dat is verder niet relevant.quote:Op zondag 18 januari 2026 07:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een schepje er bovenop?
wacht ff Mensen hebben gestemd op trump, Trump doet (veel en exact) waar mensen op gestemd hebben!
Benadrukken dat Good gay is en spotprenten maken van de weduwe vanwege haar geaardheid valt onder homohaat.quote:over Homo haat, het is mensen blijven bepaalde woorden gebruiken die totaal niks met het onderwerp te maken hebben.
quote:Afgelopen jaar was er een enorme NO KING rally.. duizenden mensen gingen de straat op tegen hun koning!
Het hele idee dat trump KONING wil worden is bedacht door links, totaal zinloos.
ook worden mensen die op hem hebben gestemd gelijk weg gezet alsNo King, omdat Trump als een koning per decreet regeert, die proces overslaat, het huid van afgevaardigden negeert, etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., en waar word dit door aangewakkerd zenders als CNN MSNBC etc etc
Het is nu niet veel anders als wat er gebeurt in Noord Korea en Rusland mensen denken niet meer voor zichzelf na en laten anderen dat voor hun doen.
[..]
Nog niet maar maar er komt wel een film over het leven van George Floyd!
Daddy Changed the World - Reference view - IMDb
Heel mooi voorbeeld is het Witte Huis, waar hij in een recordtempo de hele oostvleugel sloopt. Zodat het juridische systeem niet kan reageren voordat het te laat is.
King is dan nog een milde term. Hij gedraagt zich in feite als een dictator.
En dan kun je wel roepen dat mensen hiervoor gestemd hebben; dat betekent niet dat dit de normale gang van zaken is.
Verder hebben mensen in een democratie gewoon het recht om te demonstreren.
Je kunt het wel of niet eens zo met hun standpunten.
Maar net doen alsof Trump een God is die doen en laten mag wat hij wil, omdat hij gekozen is als president slaat nergens op.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Ja, precies.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:43 schreef hondonspain het volgende:
Demonstranten zijn zo vreedzaam
Ligt aan het onderwerp.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als ze dus weten onwaarheden te verkondigen, weten ze dan ook met welk uiteindelijk doel ze dat doen? Ik denk dat daar maar een paar een redelijk idee over hebben, en dat hoeven zelfs niet de mensen helemaal aan de top te zijn. Ik schat Kushner en Vance hoger in wat betreft het hebben van een beeld over hoe eea moet zijn over 10 jaar, en hoe daar te komen, dan Trump zelf bijv (die is meer gefocused op nu winnen, deals maken en zijn eigen ego strelen).
Eens veel dingen wat Trump doet slaat als een plank op varken!quote:Op zondag 18 januari 2026 08:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder niet relevant.
We zien bijvoorbeeld bij de deportatie van illegale migranten dat Trump voor het leuke plaatje dit zo wreed mogelijk liet doen, met militaire toestellen e.d.
Totaal niet efficiënt, hartstikke duur.
Maar lekker powerplay laten zien richting Zuid Amerika en migranten.
Vervolgens de beelden van de CECOT deportaties, waar mensen lukraak heen werden gestuurd op basis van enkele kenmerken.
Gewoon buiten de Amerikaanse wetgeving geplaatst.
En dan ICE die dmv etnisch profileren lukraak in steden mensen oppakt en vastzet, en daarna pas kijkt of dat terecht is.
Dat roept weerstand op onder de bevolking.
[..]
Benadrukken dat Good gay is en spotprenten maken van de weduwe vanwege haar geaardheid valt onder homohaat.
Jij hebt dat naar dit onderwerp gebracht.
[..]
No King, omdat Trump als een koning per decreet regeert, die proces overslaat, het huid van afgevaardigden negeert, etc
Heel mooi voorbeeld is het Witte Huis, waar hij in een recordtempo de hele oostvleugel sloopt. Zodat het juridische systeem niet kan reageren voordat het te laat is.
King is dan nog een milde term. Hij gedraagt zich in feite als een dictator.
En dan kun je wel roepen dat mensen hiervoor gestemd hebben; dat betekent niet dat dit de normale gang van zaken is.
Verder hebben mensen in een democratie gewoon het recht om te demonstreren.
Je kunt het wel of niet eens zo met hun standpunten.
Maar net doen alsof Trump een God is die doen en laten mag wat hij wil, omdat hij gekozen is als president slaat nergens op.
De manier waarop wel.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eens veel dingen wat Trump doet slaat als een plank op varken!
Mensen terug naar huis sturen niet.
Ja, dat is het punt ook niet.quote:Hoe werkt ICE, in feite is het relatief simpel.
Als je naar het buitenland gaat bijvoorbeeld afgelopen jaar ging ik naar indonesie via China, Ik moest wachten in China want mijn 2e vlucht was vertreegd, dus wat moest ik doen ik moest een 1 dag Visum aanvragen zodat ik in een hotel kon verblijven, voordat ik naar indonesie ging moest ik ook een visum aanvragen zodat ik ook daar kon verblijven.
Als ik langer in china of Indonesie zou hebben verbleven zou ik het land uitgezet worden, je geeft aan waar je verblijft bij aanvragen visum!
Mensen die te lang verblijven of illegaal het land in komen worden er uitgezet!
Het is niet zo moeilijk,.
Men doet dit al voor die tijd, hoe ik daar bij kom is simpel registratie paspoort etc deze mensen werken voor de overheid en kunnen dit snel achterhalen.
De lijst met tatoeages bleek heel willekeurig. Er stonden bijvoorbeeld ook tatouages op uit Azië. Er zijn ook mensen opgepakt omdat ze een tatouage voor hun voetbalclub hadden. Daarnaast overschat je mensen in hun keuzes. Veel mensen kiezen voor een bepaalde tatouage omdat ze die cool vinden, zonder de diepe betekenis van de tatouage te kennen.quote:mensen die terug gaan naar El salvador en een Tatoeage van een bende zijn gewoon bende leden, geen wel denende burger in dat land of uit dat land neemt een tatoeage van een bende die lui moorden elkaar uit vanwege die tattoo..
Ze worden niet gelijk in dat land opgepakt.quote:Dat is in Nederland ik plaats een tattoo van feijenoord op mijn voorhoofd en ik ga in Ajax vak zitten terwwijl je niet eens fan bent van feijenoord!
Maar in geval van bendes krijg je geen klappen nee je word geliquideerd.
Je kan je beter afvragen waarom worden ze gelijk in dat land opgepakt?
Op beeld ja.quote:Denk je nu echt dat reguliere burgers daar zomaar de cel in verdwijnen?
Btw je hebt de beelden gezien van die gevangenis, ik geloof dat heel duidelijk zichtbaar is dat al die lui herkenbaar zichtbaar Tattoos hebben van bendes.
Dat hoort een president niet te doen.quote:Trump handelt in sommige gevallen snel overtreedd hij de wet.
De Irakezen vierden ook feest toen Saddam was afgezet.quote:Voorbeeld Toen hij binnen paar uur een raid in Venezuela hield om Maduro op te pikken werd de halve planeet woest!
Waarom vraag ik mij af? grotendeel van volk stond te dansen omdat een President wat daadwerkelijk een dictator was werd opgepakt,
Ja en gezien de tijd die nodig is om zo'n actie voor te bereiden kan het best zo zijn dat het leger al onder Biden is begonnen met de voorbereidingen.quote:Biden had zelfs al een arrestatie bevel voor hem uitgezet.
In feite is dit de neoconservative doctrine van Bush junior die wordt uitgevoerd.quote:Dus het volk is blij, en veel willen nu dus ook weer naar huis, maar veel vinden dat het niet volgens de regeltjes was.
En die hebben nu Trump aan hun kant staan als legitimatie van hun illegale praktijkenquote:Welke regels er zit er 1 in Moscow in een bunker die zijn reet afveegt met alle regels en in Noord korea en Iran en tig afrikaanse landen.
Ja de VS is politiek failliet.quote:Als je de VS een beetje gevolgd hebt de afgelopen 20 jaar gaat het als volgt men probeert er een wet door heen te doen het duurt jaren en jaren en word vrijwel daarna gelijk weer onklaar gemaakt door de tegenpartij en zodoende komt er weinig van het idee of plan terecht.
Trump gedraagt zich in alles als een dictator.quote:Is Trump een dictator?
Nee alles behalve!
Voor dat hij bepaalde acties uitvoerd moet hij WEL bepaalde goedkeuringen hebben, maar zodra die er zijn laat hij er geen gras over groeien!
Nee, die hebben niet in een rap tempo bijna 1/3 van het Witte Huis plat gegooid na de belofte dat absoluut niet te gaan doen.quote:maar persoonlijk, het gezeik over Groenland had heel anders opgelost kunnen worden door gewoon een oude basis van de VS te heropenen in overleg met Denemarken, die verbouwing in het Witte huis, boeit me geen fuck!
Andere presidenten hebben dit eerder gedaan, zoals Truman en Kennedy.
Ja, jij valt heel erg over de betekenis van woorden.quote:btw een Koning is totaal wat anders als een President, tenzij hij er een wet door kan drukken dat hij daadwerkelijk gekroond word tot Koning, jah dan zou ik zeggen NO KING slaat ergens op!
Obama hield illegalen tegen aan de grens. Biden liet tientallen miljoenen illegalen het land binnen. Hoe wil je wat Biden deed terugdraaien zonder mensen op te pakken, en actief het land uit te zetten?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
De manier waarop wel.
Dit speelt al decennialang. Trump is niet de eerste die illegalen uitzet. Maar hij kiest voor een werkwijze die voor deze tegenreactie zorgt.
Niemand is tegen het uitzetten van illegalen. Ik heb hier een poll geopend en iedereen was unaniem voor deportatie.
Geeneen was tegen.
Dus dat is de kwestie niet.
[..]
Ja, dat is het punt ook niet.
[..]
De lijst met tatoeages bleek heel willekeurig. Er stonden bijvoorbeeld ook tatouages op uit Azië. Er zijn ook mensen opgepakt omdat ze een tatouage voor hun voetbalclub hadden. Daarnaast overschat je mensen in hun keuzes. Veel mensen kiezen voor een bepaalde tatouage omdat ze die cool vinden, zonder de diepe betekenis van de tatouage te kennen.
Ik vind mensen blind deporteren op basis van wat kenmerken naar een beruchte zwaarbewaakte buitenlandse gevangenis in strijd met de beginselen van een democratische rechtsstaat.
[..]
Ze worden niet gelijk in dat land opgepakt.
Ze worden opgepakt in de VS en gedeporteerd naar CECOT, op kosten van de VS.
Het is niet zo dat de VS ze gewoon uit zet naar land van herkomst, en dat dan de bendeleden weer worden opgepakt.
Dit is gewoon een overeenkomst tussen de VS is El Salvador.
Er zijn ook veel illegalen uitgezet die niet afkomstig zijn uit El Salvador. Maar uit bijvoorbeeld Venezuela.
En waarbij sommigen statushouder zijn ivm asielaanvraag.
Kijk naar de kwestie Kilmar Garcia.
Volgens de een de duivel in persoon, volgens de ander een engel.
Wat is het?
Volgens Trump een bende lid vanwege een tatouage op zijn vingers die naar een bende zou verwijzen. Dat is alles volgens mij.
Gevolg: een hele touwtrekkerij om Garcia, waarbij het land in kamp Trump en kamp Garcia wordt verdeeld. Heel veel modder over en weer, beide kampen beperken zich daarbij niet tot de waarheid.
Trump zegt dat zijn handen gebonden zijn en kan El Salvador niet vragen Garcia terug te sturen.
Even later komt Garcia alsnog terug naar de VS.
Om vervolgens te worden uitgezet naar Oeganda.
Althans dat was het voornemen. Daar loopt nu een juridische procedure over meende ik.
Wat iemand ook van Garcia vindt: dat hele circus rond hem hadden we niet gehad als gewoon de due proces was gevolgd.
En dat Trump hem nu naar Afrika wil sturen geeft ook te denken.
.
Garcia is op zijn 16e gevlucht naar de VS vanwege het bendegeweld in El Salvador.
Daar heeft hij uiteindelijk een legale status gekregen.
Vervolgens wordt hij onder Trump naar CECOT gedeporteerd.
De deportatie van Garcia werd daarna door Trump een administratieve fout genoemd.
Dat was eerst niet te herstellen volgens hem, en vervolgens wordt dat hersteld.
En nu staat hij op de nominatie om naar Afrika te worden gedeporteerd.
Heeft hij tatouages van MS13 op zijn lichaam?
Gezien het feit dat hij als kind is gevlucht vanwege het bendegeweld zou mij dat niets verbazen.
Maar daarmee is niet aangetoond dat hij echt lid is geweest van bendes in El Salvador en daarom moet worden opgesloten in een zwaarbewaakte gevangenis.
Dit is een kind dat gevlucht is vanwege dat bendegeweld en om die reden een veilige haven kreeg van de Amerikaanse overheid.
En vervolgens komt er een nieuwe president en die schopt hem terug naar de hel.
Hoeveel meer van dit soort gevallen zijn er?
Daarom is due proces belangrijk: dat je weet of iemand mag worden uitgezet.
En bij Kilmar was er in 2019 een verbod op uitzetting naar El Salvador uitgevaardigd.
Dat is tijdens Trump 1 geweest.
[..]
Op beeld ja.
[..]
Dat hoort een president niet te doen.
Je mag van de overheid verwachten dat die zich aan de wet houdt. Want waarom zou je je als burger aan de wet gaan houden als de president wetten aan zijn laars lapt.
[..]
De Irakezen vierden ook feest toen Saddam was afgezet.
Maakt dat de oorlog in Irak legaal?
Want Trump gedaan heeft is wat Poetin wilde bewerkstelligen in Oekraïne.
En dat is door een totale overschatting van wat het Russische leger op dat moment kon bewerkstelligen faliekant mislukt.
En daar valt ook de hele westerse wereld. En dan wordt het ontvoeren van Maduro goedgekeurd?
Wat voor precedent schept dat?
Bijvoorbeeld voor Rusland in Moldavië en Georgië?
China op Taiwan?
[..]
Ja en gezien de tijd die nodig is om zo'n actie voor te bereiden kan het best zo zijn dat het leger al onder Biden is begonnen met de voorbereidingen.
[..]
In feite is dit de neoconservative doctrine van Bush junior die wordt uitgevoerd.
Het doel heiligt de middelen.
We hebben in Irak gezien hoe dat totaal verkeerd kan uitpakken.
Hoe dit op de langere termijn uitpakt voor Venezuela is onbekend.
Dat gaan we nog zii.
Trump heeft inmiddels de eerste 500 miljoen dollar binnen van de verkoop van Venezolaanse olie, wat op een bankrekening in Qatar staat waarover alleen hij kan beschikken.
Geeft ook te denken.
[..]
En die hebben nu Trump aan hun kant staan als legitimatie van hun illegale praktijken
[..]
Ja de VS is politiek failliet.
Trump is daar een symptoom van.
Maar dit gaat terug tot zeker begin jaren tachtig.
[..]
Trump gedraagt zich in alles als een dictator.
De constitutie van de VS is echter nog steeds sterk genoeg om te voorkomen dat de VS een echte dictatuur wordt.
De vraag is of de constitutie dat de komende jaren gaat volhouden.
De eerste proef is met de midterms.
Ik ben benieuwd.
.
[..]
Nee, die hebben niet in een rap tempo bijna 1/3 van het Witte Huis plat gegooid na de belofte dat absoluut niet te gaan doen.
[..]
Ja, jij valt heel erg over de betekenis van woorden.
Niemand zegt dat hij letterlijk koning is.
Hij gedraagt zich echter als een koning, terwijl de VS daar juist mee had afgerekend.
Je zou Trump ook een despoot kunnen noemen of een dictator.
Koning klinkt wat vriendelijker, omdat de tijd van absolute monarchieën inmiddels ver achter ons ligt.
https://www.dhs.gov/news/(...)ber-history-violencequote:Op zondag 18 januari 2026 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
De manier waarop wel.
Dit speelt al decennialang. Trump is niet de eerste die illegalen uitzet. Maar hij kiest voor een werkwijze die voor deze tegenreactie zorgt.
Niemand is tegen het uitzetten van illegalen. Ik heb hier een poll geopend en iedereen was unaniem voor deportatie.
Geeneen was tegen.
Dus dat is de kwestie niet.
[..]
Ja, dat is het punt ook niet.
[..]
De lijst met tatoeages bleek heel willekeurig. Er stonden bijvoorbeeld ook tatouages op uit Azië. Er zijn ook mensen opgepakt omdat ze een tatouage voor hun voetbalclub hadden. Daarnaast overschat je mensen in hun keuzes. Veel mensen kiezen voor een bepaalde tatouage omdat ze die cool vinden, zonder de diepe betekenis van de tatouage te kennen.
Ik vind mensen blind deporteren op basis van wat kenmerken naar een beruchte zwaarbewaakte buitenlandse gevangenis in strijd met de beginselen van een democratische rechtsstaat.
[..]
Ze worden niet gelijk in dat land opgepakt.
Ze worden opgepakt in de VS en gedeporteerd naar CECOT, op kosten van de VS.
Het is niet zo dat de VS ze gewoon uit zet naar land van herkomst, en dat dan de bendeleden weer worden opgepakt.
Dit is gewoon een overeenkomst tussen de VS is El Salvador.
Er zijn ook veel illegalen uitgezet die niet afkomstig zijn uit El Salvador. Maar uit bijvoorbeeld Venezuela.
En waarbij sommigen statushouder zijn ivm asielaanvraag.
Kijk naar de kwestie Kilmar Garcia.
Volgens de een de duivel in persoon, volgens de ander een engel.
Wat is het?
Volgens Trump een bende lid vanwege een tatouage op zijn vingers die naar een bende zou verwijzen. Dat is alles volgens mij.
Gevolg: een hele touwtrekkerij om Garcia, waarbij het land in kamp Trump en kamp Garcia wordt verdeeld. Heel veel modder over en weer, beide kampen beperken zich daarbij niet tot de waarheid.
Trump zegt dat zijn handen gebonden zijn en kan El Salvador niet vragen Garcia terug te sturen.
Even later komt Garcia alsnog terug naar de VS.
Om vervolgens te worden uitgezet naar Oeganda.
Althans dat was het voornemen. Daar loopt nu een juridische procedure over meende ik.
Wat iemand ook van Garcia vindt: dat hele circus rond hem hadden we niet gehad als gewoon de due proces was gevolgd.
En dat Trump hem nu naar Afrika wil sturen geeft ook te denken.
.
Garcia is op zijn 16e gevlucht naar de VS vanwege het bendegeweld in El Salvador.
Daar heeft hij uiteindelijk een legale status gekregen.
Vervolgens wordt hij onder Trump naar CECOT gedeporteerd.
De deportatie van Garcia werd daarna door Trump een administratieve fout genoemd.
Dat was eerst niet te herstellen volgens hem, en vervolgens wordt dat hersteld.
En nu staat hij op de nominatie om naar Afrika te worden gedeporteerd.
Heeft hij tatouages van MS13 op zijn lichaam?
Gezien het feit dat hij als kind is gevlucht vanwege het bendegeweld zou mij dat niets verbazen.
Maar daarmee is niet aangetoond dat hij echt lid is geweest van bendes in El Salvador en daarom moet worden opgesloten in een zwaarbewaakte gevangenis.
Dit is een kind dat gevlucht is vanwege dat bendegeweld en om die reden een veilige haven kreeg van de Amerikaanse overheid.
En vervolgens komt er een nieuwe president en die schopt hem terug naar de hel.
Hoeveel meer van dit soort gevallen zijn er?
Daarom is due proces belangrijk: dat je weet of iemand mag worden uitgezet.
En bij Kilmar was er in 2019 een verbod op uitzetting naar El Salvador uitgevaardigd.
Dat is tijdens Trump 1 geweest.
[..]
Op beeld ja.
[..]
Dat hoort een president niet te doen.
Je mag van de overheid verwachten dat die zich aan de wet houdt. Want waarom zou je je als burger aan de wet gaan houden als de president wetten aan zijn laars lapt.
[..]
De Irakezen vierden ook feest toen Saddam was afgezet.
Maakt dat de oorlog in Irak legaal?
Want Trump gedaan heeft is wat Poetin wilde bewerkstelligen in Oekraïne.
En dat is door een totale overschatting van wat het Russische leger op dat moment kon bewerkstelligen faliekant mislukt.
En daar valt ook de hele westerse wereld. En dan wordt het ontvoeren van Maduro goedgekeurd?
Wat voor precedent schept dat?
Bijvoorbeeld voor Rusland in Moldavië en Georgië?
China op Taiwan?
[..]
Ja en gezien de tijd die nodig is om zo'n actie voor te bereiden kan het best zo zijn dat het leger al onder Biden is begonnen met de voorbereidingen.
[..]
In feite is dit de neoconservative doctrine van Bush junior die wordt uitgevoerd.
Het doel heiligt de middelen.
We hebben in Irak gezien hoe dat totaal verkeerd kan uitpakken.
Hoe dit op de langere termijn uitpakt voor Venezuela is onbekend.
Dat gaan we nog zii.
Trump heeft inmiddels de eerste 500 miljoen dollar binnen van de verkoop van Venezolaanse olie, wat op een bankrekening in Qatar staat waarover alleen hij kan beschikken.
Geeft ook te denken.
[..]
En die hebben nu Trump aan hun kant staan als legitimatie van hun illegale praktijken
[..]
Ja de VS is politiek failliet.
Trump is daar een symptoom van.
Maar dit gaat terug tot zeker begin jaren tachtig.
[..]
Trump gedraagt zich in alles als een dictator.
De constitutie van de VS is echter nog steeds sterk genoeg om te voorkomen dat de VS een echte dictatuur wordt.
De vraag is of de constitutie dat de komende jaren gaat volhouden.
De eerste proef is met de midterms.
Ik ben benieuwd.
.
[..]
Nee, die hebben niet in een rap tempo bijna 1/3 van het Witte Huis plat gegooid na de belofte dat absoluut niet te gaan doen.
[..]
Ja, jij valt heel erg over de betekenis van woorden.
Niemand zegt dat hij letterlijk koning is.
Hij gedraagt zich echter als een koning, terwijl de VS daar juist mee had afgerekend.
Je zou Trump ook een despoot kunnen noemen of een dictator.
Koning klinkt wat vriendelijker, omdat de tijd van absolute monarchieën inmiddels ver achter ons ligt.
ICE bestaat niet sinds 2025 hè.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:59 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Obama hield illegalen tegen aan de grens. Biden liet tientallen miljoenen illegalen het land binnen. Hoe wil je wat Biden deed terugdraaien zonder mensen op te pakken, en actief het land uit te zetten?
Alles bij links veroorzaakt een heftige tegenreactiequote:Op zondag 18 januari 2026 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
ICE bestaat niet sinds 2025 hè.
ICE zette meer illegalen uit onder Obama dan onder Trump.
En dat ging op een normale manier.
Dat kan nu ook gewoon.
Maar Trump zet al sinds dag 1 in op polarisatie.
Dat begon met de inzet militaire vliegtuigen die totaal ongeschikt zijn voor het uitzetten van grote groepen illegalen.
Maar het zette wel mooi de toon die hij voor ogen had.
En die toon leidt nu tot een heftige tegenreactie.
Tientallen miljoenen nog wel. Dus nog meer dan er in zijn totaliteit in heel Amerika wonen? Bijzonderquote:Op zondag 18 januari 2026 11:59 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Obama hield illegalen tegen aan de grens. Biden liet tientallen miljoenen illegalen het land binnen. Hoe wil je wat Biden deed terugdraaien zonder mensen op te pakken, en actief het land uit te zetten?
Ja, de overheid schiet alle kanten op.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.dhs.gov/news/(...)ber-history-violence
gevonden, had lading drugs bij zich was in genootschap van andere MS-13 leden en had MS-13 tattoos.
Hij is 2 keer bij een rechter geweest waarbij al werd vast gesteld dat hij dus lid was van deze bende.
Dus nogmaals waarom zou je tattoos zetten van MS13 een van de gevaarlijkste bendes ter wereld of zoals jij het zegt iets nemen wat er op lijkt, terwijl dat in je eigen land geassosieerd kan worden met MS13
Dat komt omdat mensen zo hard in de verdediging gaan.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
ICE bestaat niet sinds 2025 hè.
ICE zette meer illegalen uit onder Obama dan onder Trump.
En dat ging op een normale manier.
Dat kan nu ook gewoon.
Maar Trump zet al sinds dag 1 in op polarisatie.
Dat begon met de inzet militaire vliegtuigen die totaal ongeschikt zijn voor het uitzetten van grote groepen illegalen.
Maar het zette wel mooi de toon die hij voor ogen had.
En die toon leidt nu tot een heftige tegenreactie.
Na, tegenwoordig is het van belang om alles in groepen te verdelen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:18 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Alles bij links veroorzaakt een heftige tegenreactie
Nou, zoals Obama dat deed.quote:De reactie tegen Trump is alleen selectief. Je beantwoord niet de vraag hoe je tientallen miljoenen illegalen wer het land uitzet. Die komen zich natuurlijk niet vrijwillig melden.
Nee, dat frame probeert Maga te maken om alles af te dekken.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen zo hard in de verdediging gaan.
Zoals met het mooie voorbeeld van de persoon die je zelf aan haalt en een behoorlijk crimineel verleden heeft!
Als Obama een soortgelijke crimineel het land uit had getrapt had er geen haan naar gekraaid, maar het is Trump mensen hebben gewoon een hekel aan Trump.
Dat is het beeld dat we bij Afrika hebben.quote:Wat ik mij afvraag waarom moeten wij mensen uit de westerse wereld eigenlijk iedereen opvangen.
Waarom is het dat wij het goed moeten vinden dat letterlijk iedereen hier mag wonen?
We sturen al decenia miljarden naar Africa en Africa is nog steeds grotendeels een shithole!
Ook daar handelt Trump gewoon niet goed.quote:Zie dat stukje over de Somalische gemeenshap daar in Minesota, mensen passen zich amper aan frauderen er op los en teren op de overheid terwijl andere burgers het ontzettend moeilijk hebben.
Het hele protest daar houd dat onderzoek enorm op, en dat is zeer gunstig voor de democratische partij die heel nauw is met die Somalische groep daarom gooien ze nog even wat extra houtblokjes op het vuur.
Iedereen is daar vrij in.quote:Deze mensen zie je wel demonstreren tegen Trump Tegen Israel no king, free palistina, etc die zelfde lui zal je nooit zien op een free Iran protest of de genocide die plaats vond in Sudan waar in een paar weken 100.000 mensen werden uitgemoord ( dit word geschat men vermoed zelfs nog meer)
Ik schreef al. Obama 'deporteerde' illegalen direkt aan de grens. Biden liet daana miljoenen illegalen gewoon het land binnen. Hoe ga je die illegalen verwijderen als je ze niet actief opspoort en oppakt?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Na, tegenwoordig is het van belang om alles in groepen te verdelen.
Waarbij de andere groep ontmenselijkt wordt.
[..]
Nou, zoals Obama dat deed.
Met ICE die gewoon volgens de wet opereert.
In plaats intimidatie als uitgangspunt te gebruiken.
Trump doet dat kennelijk om een afschrikwekkend effect te hebben op potentiële illegale migranten.
Maar zoiets geeft ook een felle tegenreactie in de maatschappij.
Als Trump gewoon de grens had dichtgegooid, ICE volgens de wet had laten opereren en vervolgens opschalen zoals hij van plan e, dan had dit meer opgeleverd dan nu het geval is, met bredere steun uit de samenleving.
Hou eens op met leugens verspreidenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:10 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik schreef al. Obama 'deporteerde' illegalen direkt aan de grens. Biden liet daana miljoenen illegalen gewoon het land binnen. Hoe ga je die illegalen verwijderen als je ze niet actief opspoort en oppakt?
iedereen is daar inderdaad vrij in. Men valt alleen wel door de mand en is gewoon hypocriet, anti-westers, anntisemitisch en zo kan ik vast nog wel ff doorgaan. Prima, niet mijn soort mensen gelukkig.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Knip
[..]
Iedereen is daar vrij in.
Ik vind het raar om te eisen van iemand die een vrij Palestina wil, dat die dan ook een vrij Iran moet willen en daar evenveel tijd in stoppen.
Dat zou een mooie boel zijn bij collectes.
Steun een aktie tegen honger in Ethiopië, krijg je het verwijt waarom je niet hetzelfde doneert aan dezelfde doelen in alle andere landen ter wereld...
Jij bent vrij om die mening te hebben, maar meer is het ook niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:33 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
iedereen is daar inderdaad vrij in. Men valt alleen wel door de mand en is gewoon hypocriet, anti-westers, anntisemitisch en zo kan ik vast nog wel ff doorgaan. Prima, niet mijn soort mensen gelukkig.
En wat trump betreft, alleen de naam al geeft mensen een soort gekke hersenaandoening om maar van alles en nog wat te doen puur omdat het beleid van hem afkomstig is. Zielig bestaan heb je dan.
Gooi je je Maga petje zo af en toe wel even in de was?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:33 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
iedereen is daar inderdaad vrij in. Men valt alleen wel door de mand en is gewoon hypocriet, anti-westers, anntisemitisch en zo kan ik vast nog wel ff doorgaan. Prima, niet mijn soort mensen gelukkig.
En wat trump betreft, alleen de naam al geeft mensen een soort gekke hersenaandoening om maar van alles en nog wat te doen puur omdat het beleid van hem afkomstig is. Zielig bestaan heb je dan.
Je moet Emotie niet laten overheersen, als je daarbij stil gaat staan blijf je aan de gang, op een gegeven moment moet je gewoon een punt zetten.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Trump doet dat kennelijk om een afschrikwekkend effect te hebben op potentiële illegale migranten.
Als Trump gewoon de grens had dichtgegooid, ICE volgens de wet had laten opereren en vervolgens opschalen zoals hij van plan e, dan had dit meer opgeleverd dan nu het geval is, met bredere steun uit de samenleving.
ICE spoort illegalen actief op en pakt ze op.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:10 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik schreef al. Obama 'deporteerde' illegalen direkt aan de grens. Biden liet daana miljoenen illegalen gewoon het land binnen. Hoe ga je die illegalen verwijderen als je ze niet actief opspoort en oppakt?
Waarom ging het in Florida zonder problemen en hier niet?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad. Heel smerig. Die politici gebruiken het socialisme (gemeenschapsgelden dat naar linkse scam operaties gaat) en krijgen daar weer 'kickback' (geld) voor terug denk ik. Linkse mensen zijn net zulke corrupte en zeer kapitalistisch ungestelde mensen. Alles draait om geld.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom ging het in Florida zonder problemen en hier niet?
Omdat ze hier alles op alles er aan doen om Ice te dwarsbomen.
En waarom doet men dat omdat er enorme fraude zaak gaande is in die staat en de politici gebruiken burgers en betaalde protestanten om ICE en de FBI zoveel mogelijk tegen te werken!
Wie hitst nou wie op?
Zegt iemand die homomoe is.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je moet Emotie niet laten overheersen,
Niet relevant.quote:als je daarbij stil gaat staan blijf je aan de gang, op een gegeven moment moet je gewoon een punt zetten.
In dit geval werd er miljoenen uitgegeven aan rechtzaken en andere shit voor een crimineel.
Dat is emotie.quote:zou je hem in als buurman willen hebben nee ik denk het niet.
Waarom?quote:Deze man heeft gewoon een crimineel verleden en moet gewoon het land uit.
Is omdat de VS daarover een afspraak heeft gemaakt met El Salvador, waarbij de VS betaalt voor de detentie in CECOT.quote:Dat hij in eigen land gelijk de cel in word gegooid
Niet relevant, want hij heeft een beschermende status in de VS en mag niet worden uitgezet naar El Salvador.quote:, tja, misschien had hij in zijn lange verblijf in de VS dat smak geld wat hij had moeten uitgeven aan verwijderen van zijn tattoos en niet om moeten gaan met leden van MS13.
Nee, het hoort volgens de geldende juridische procedures te lopen, zodat het juridisch waterdicht is dat hij wordt uitgezet.In plaats van er zo'n bende van te maken waardoor dit uit de hand is gelopen.quote:en niet bezig houden met drugs en zijn vrouw moeten meppen.
moet ik nu meeleiden met hem hebben voor zijn eigen gedrag, kerel heeff in verleden een keuze gemaakt en dat krijgt hij nu op zijn bord.
Dus het heeft geen zin om mensen in een bepaald hokje te drukken.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:00 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel smerig. Die politici gebruiken het socialisme (geld dat naar linkse scam operaties gaat) en krijgen daar weer 'kickback' (geld) voor terug denk ik. Linkse mensen zijn net zo goed corrupt en zeer kapitalistisch ungestelde mensen. Alles draait om geld.
hij werd opgepakt met een lading drugs en sloeg zijn vrouw.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zegt iemand die homomoe is.
[..]
Niet relevant.
Relevant is dat hij een legale status heeft gekregen en er een verbod is opgelegd op uitzetting naar El Salvador.
[..]
Dat is emotie.
Heeft Garcia zich in de VS ontpopt tot een gevaarlijke crimineel?
[..]
Waarom?
Hij heeft een legale status.
Die heeft hij gekregen op basis van de voorgeschiedenis in El Salvador, waar hij als kind voor gevlucht is.
[..]
Is omdat de VS daarover een afspraak heeft gemaakt met El Salvador, waarbij de VS betaalt voor de detentie in CECOT.
[..]
Niet relevant, want hij heeft een beschermende status in de VS en mag niet worden uitgezet naar El Salvador.
En het hebben van een tatouage is niet strafbi.
Beetje raar om te stellen dat hij uit de problemen was gebleven als hij de tatouage had verwijderd.
Is het dan opeens een ander persoon of zo?
[..]
Nee, het hoort volgens de geldende juridische procedures te lopen, zodat het juridisch waterdicht is dat hij wordt uitgezet.In plaats van er zo'n bende van te maken waardoor dit uit de hand is gelopen.
Trump is niet uit op confrontatie in de zogenaamde Red States.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Waarom ging het in Florida zonder problemen en hier niet?
Trump hitst de zaak op. Dat is niet begonnen in Minnesota, maar al gaande sinds begin vorig jaar.quote:Omdat ze hier alles op alles er aan doen om Ice te dwarsbomen.
En waarom doet men dat omdat er enorme fraude zaak gaande is in die staat en de politici gebruiken burgers en betaalde protestanten om ICE en de FBI zoveel mogelijk tegen te werken!
Wie hitst nou wie op?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 18 januari 2026 14:14 schreef Koortsdroom het volgende:
Zijn er eigenlijk al grote rellen geweest? Plunderingen en brandende gebouwen?
Hij heeft bij mijn weten geen strafblad.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
hij werd opgepakt met een lading drugs en sloeg zijn vrouw.
Dus ja, daarvoor was hij bij een rechter geweest meermaals.
Maar goed, gast heeft genoeg aan zijn kerfstok, maar mijn simple vraag is nu aan jou..
Zou jij hem als buurman willen hebben ja of nee?
Het lijkt me een voorbeeldige burger zoals jij hem omschrijft.
6 januari is er niets bij.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Deze zag ik niet aankomen de vorige wel toen zat ik met pocorn en pils voor de buis en had zelfs een dag vrijgenomen..
Wantie kan dit vast nog wel herinneren!
realistisch vooral. Maar jij mag dat raar vindenquote:Op zondag 18 januari 2026 13:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bent vrij om die mening te hebben, maar meer is het ook niet.
En wat Trump betreft: iedereen kan zien wat voor clusterfuck er gaande is.
Tot aan dreigen met militaire acties tegen EU burgers.
Beetje raar om dan zo te reageren.
wie zegt dat ik pro trump ben? Of is het alleen pro of anti in de simpele denkbeelden?quote:Op zondag 18 januari 2026 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gooi je je Maga petje zo af en toe wel even in de was?
Aldus de persoon die klakkeloos met antisemitisme smijtquote:Op zondag 18 januari 2026 14:36 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Of is het alleen pro of anti in de simpele denkbeelden?
mwaw. Zo klakkeloos is het nietquote:Op zondag 18 januari 2026 14:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Aldus de persoon die klakkeloos met antisemitisme smijt
Haha nou oke hoor knul, ik ben omquote:
Je begint jezelf door te krijgen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:36 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wie zegt dat ik pro trump ben? Of is het alleen pro of anti in de simpele denkbeelden?
Ja, je bent met ons of een Nazi.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:36 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wie zegt dat ik pro trump ben? Of is het alleen pro of anti in de simpele denkbeelden?
zo werkt het inderdaad blijkbaar in het hoofd van sommigen waarin het kennelijk elke dag feest isquote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, je bent met ons of een Nazi.
Wil je een Nazi zijn?
ik zou je laten nakijken gappie. Je slaat wartaal uit.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:55 schreef Fok-it het volgende:
Nou he haha!
Al die jodenhaters! Geen idee wat antisemitisme betekent mja haha iedereen zegt het dus ik ook maar toch! Geen idee wat linkse politiek is, woke en paars haar toch? Ach, ook maar in meegaan en hopen dat iemand me niet inhoudelijke vragen stelt want ik ben stiekem toch best onzeker over hoe zwakzinnig ik ben
ziek volk, zowel links als rechts dat denkt dat gewelddadige demonstraties prima zijn zolang het in het eigen denkbeeld valt.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:57 schreef Ali_boo het volgende:
Knettergek dat volk daarzo
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Niet echt. Vooral meer dan klaar met de schreeuwende minderheid die de zwijgende meerderheid overklast in het maatschappelijke debat.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik zou je laten nakijken gappie. Je slaat wartaal uit.
Daar ben ik het verder mee eensquote:Op zondag 18 januari 2026 15:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet echt. Vooral meer dan klaar met de schreeuwende minderheid die de zwijgende meerderheid overklast in het maatschappelijke debat.
De tekst lijkt niet te kloppen, de agent reageert gewoon adequaat zonder dat de demonstrant zijn tanden verliest.quote:
Dan zou je je kunnen afvragen tot welke groep je zelf dan behoortquote:
Bijzonder dat een extreem-rechtse Jood "deus vult' tweetquote:Op zondag 18 januari 2026 14:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Voor mij is dat geen vraag hoor gezien ik mij niet voor ice agenten gooi of schreeuwend door de straten free palestine of queers for palestine liederen aan het zingen benquote:Op zondag 18 januari 2026 15:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan zou je je kunnen afvragen tot welke groep je zelf dan behoort
Ik denk dat het UvA bestuur hier wel een handje in de lucht wilt stekenquote:Op zondag 18 januari 2026 15:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan zou je je kunnen afvragen tot welke groep je zelf dan behoort
Balen ja, was opzich best gerechtvaardigd om iemand tandjes te laten tuffen als je in je gezicht gespuugd wordt.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
De tekst lijkt niet te kloppen, de agent reageert gewoon adequaat zonder dat de demonstrant zijn tanden verliest.
Het is een ordinaire provocateur die overuren draait om een rassenoorlog aan te wakkeren.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:53 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bijzonder dat een extreem-rechtse Jood "deus vult' tweet
Het was op zijn helm.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Balen ja, was opzich best gerechtvaardigd om iemand tandjes te laten tuffen als je in je gezicht gespuugd wordt.
quote:Op zondag 18 januari 2026 14:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft bij mijn weten geen strafblad.
Verder vind ik de vraag niet relevant.
Stel dat Garcia een geboren Amerikaanse staatsburger was geweest. En was veroordeeld voor drugshandel.
Op het moment dat hij vrij komt zal hij iemands buurman worden.
Je kunt moeilijk elke veroordeelde crimineel naar Afrika deporteren.
Nu is Garcia geen geboren crimineel. Hij kan het land worden uitgezet als hij criminele activiteiten ontplooit.
Maar volgens de Amerikaanse overheid was er geen strafblad toen hij werd gedeporteerd naar CECOT.
misschien omdat de burgermeester al veel eerder de politie tegen ice in wil zetten.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
6 januari is er niets bij.
En toen weigerde Trump de oproerpolitie in te zetten.
Nu wil hij het leger inzetten.
Jup die weten niet dat een heel groot deel van die ICE agenten ook een ander kleurtje hebben.quote:
Dit betreft de contreien waar men o.a. Hamas en Hezbollah heeft bewierookt en constant het bestaansrecht van het enige Joodse land ter wereld in twijfel trekt of zelfs openlijk probeert te ontkennen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Aldus de persoon die klakkeloos met antisemitisme smijt
Het blijft opmerkelijk: radicaal links verafschuwt religie, met de Islam als grote uitzondering. Die idelogie dient met hand en tand te worden verdedigd zo vindt men dan.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar die zijn niet al te snugger.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup die weten niet dat een heel groot deel van die ICE agenten ook een ander kleurtje hebben.
Je zou bijna denken dat ze een fetish hebben om onderdrukt te worden.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het blijft opmerkelijk: radicaal links verafschuwt religie, met de Islam als grote uitzondering. Die idelogie dient met hand en tand te worden verdedigd zo vindt men dan.
Ze haten ook dictators, behalve die in Socialistische landen, die zijn okayquote:Op zondag 18 januari 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit betreft de contreien waar men o.a. Hamas en Hezbollah heeft bewierookt en constant het bestaansrecht van het enige Joodse land ter wereld in twijfel trekt of zelfs openlijk probeert te ontkennen.
[..]
Het blijft opmerkelijk: radicaal links verafschuwt religie, met de Islam als grote uitzondering. Die idelogie dient met hand en tand te worden verdedigd zo vindt men dan.
tijd dat ze die staat in lockdown doen en de spec ops van venezuela daar huis laten houdenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
maduro is een lieve jongenquote:Op zondag 18 januari 2026 18:29 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ze haten ook dictators, behalve die in Socialistische landen, die zijn okay
Kan rechts hun geluk o zeg, Trump heeft zelfs favoriete dictators en great friends onder de dictators.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:29 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ze haten ook dictators, behalve die in Socialistische landen, die zijn okay
Dan ga je daar als president overheen door te dreigen met het leger..quote:Op zondag 18 januari 2026 17:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
misschien omdat de burgermeester al veel eerder de politie tegen ice in wil zetten.
Met zulke aanklachten vraag ik me af waarom hij vrij rond liep.quote:En Garcia heeft meerdere aanklachten tegen hem lopen, waaronder mensen handel!
Sorry Maar hij lijkt mij niet mijn ideale buurman!
Natuurlijk vind je de vraag niet relevant, ik wel.
daarom simpel zou je deze man die volgens jou dus onschuldig is graag als buurman willen hebben?
Het gaat om de intentie. Als iemand op een agent schiet zeggen ze ook niet rustig aan het was toch op zijn kogelwerend vest. Verder helemaal prima dat jij je in je gezicht zou laten spugen zonder wat tikken uit te delen, dat is misschien een stukje angst dat in jou zit. Voor menig mens is dit aardig onterend en goor en zeker een goed pak slaag waard.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het was op zijn helm.
Anyway, in een rechtstaat ga je geen oog om oog, tand om tand doen.
Gewoon oppakken die hap, antispuugmasker op en afvoeren.
En dan een gepaste straf via het rechtssysteem.
Ik zag in Nederland beelden van iemand met een vuurwerk mitrailleur tekeer gaan tegen de politie.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:30 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie. Als iemand op een agent schiet zeggen ze ook niet rustig aan het was toch op zijn kogelwerend vest.
Ook in dat geval had ik de politie groot gelijk gegeven. Mag wel eens klaar zijn met dat softe gedoe.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag in Nederland beelden van iemand met een vuurwerk mitrailleur tekeer gaan tegen de politie.
Dat heeft hem ook geen tanden gekost.
Maar wel 4 maanden van zijn leven.
Gewoon een oorlog ontketenen in de straten...quote:Op zondag 18 januari 2026 19:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ook in dat geval had ik de politie groot gelijk gegeven. Mag wel eens klaar zijn met dat softe gedoe.
die malloot ze gewoon dood moeten schietenquote:Op zondag 18 januari 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag in Nederland beelden van iemand met een vuurwerk mitrailleur tekeer gaan tegen de politie.
Dat heeft hem ook geen tanden gekost.
Maar wel 4 maanden van zijn leven.
Kennelijk is dat de wens van een deel van de bevolking. Play stupid games win stupid prizesquote:Op zondag 18 januari 2026 19:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon een oorlog ontketenen in de straten...
Weg met de rechtstaat, de sterkste telt...
Moeten ze dan niet in Washington zijn?quote:Op zondag 18 januari 2026 19:53 schreef Ali_boo het volgende:
Laat de zedendelinquenten met rust.![]()
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Nee, de rechtsstaat en politie telt. En als je daar opzettelijk geweld tegen gebruikt verdien je gewoon je pak slaag en je gerechtsgang.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon een oorlog ontketenen in de straten...
Weg met de rechtstaat, de sterkste telt...
Ha en dan een agent die vrolijk beweert dat dit helemaal niet zo eng of ernstig was. Agenten en hulpdiensten zijn veel banger voor zooi zoals die cobra’s.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
die malloot ze gewoon dood moeten schieten
Dat zijn pas echte kerels.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha en dan een agent die vrolijk beweert dat dit helemaal niet zo eng of ernstig was. Agenten en hulpdiensten zijn veel banger voor zooi zoals die cobra’s.
Is dat vastgelegd in de geweldsinstrctie van de politie?quote:Op zondag 18 januari 2026 21:02 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nee, de rechtsstaat en politie telt. En als je daar opzettelijk geweld tegen gebruikt verdien je gewoon je pak slaag en je gerechtsgang.
quote:Op zondag 18 januari 2026 20:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Moeten ze dan niet in Washington zijn?
OOOOOOOOHSNAP!Ik snapte hem hoor, ook zonder de spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Even kijken of de gemiddelde democraat zich hier nog mee wil associëren.quote:
Zou er niet te veel van verwachten als ik jou was.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Even kijken of de gemiddelde democraat zich hier nog mee wil associëren.
Democrat? Om diverse redenen bij CNN eruit geknikkerd toch, is toch geen politicus maar een YouTuber.quote:
Oh nee, een clubhuis. En ze lopen gewoon naar binnen? Wat verschrikkelijk zeg.quote:
Beroepsslachtoffer is wat die is.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Democrat? Om diverse redenen bij CNN eruit geknikkerd toch, is toch geen politicus maar een YouTuber.
Vergeet je niet de veelal zwakbegaafde slecht opgeleide agenten van ice? Dat zien we al hoe dat afloopt die gebruiken excsesief geweld jegens burgers en worden niet vervolgd hiervoor.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:39 schreef Ali_boo het volgende:
Zwakbegaafde man met een geweer wacht op ICE.
Ik ben reuzebenieuwd hoe dit gaat aflopen
[ x ]
Als hij niets doet dan staat hij er de rest van de dag nog zo, open carry Staat. Geloof wel koud nu ;-)quote:Op zondag 18 januari 2026 23:39 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Misschien even de regels opzoeken voor je wat roept, Minnesota heeft voorwaarden voor open carry, je moet een permit hebben, en dat geldt alleen voor pistolen, niet voor geweren.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:45 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Als hij niets doet dan staat hij er de rest van de dag nog zo, open carry Staat. Geloof wel koud nu ;-)
Nou heel simpel, als hij het in zijn hoofd haalt om dat wapen te richten op een federale agent, wordt hij ter plekke doodgeschoten nog voor hij de trekker kan overhalen. Niet echt slim om daar zo te gaan staan, tenzij je een deathwish hebt.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:39 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Lijkt mij een legitiem geval van 2nd amentment. Iets met tyranieke overheid enzo.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:39 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
AI-overzichtquote:Op maandag 19 januari 2026 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien even de regels opzoeken voor je wat roept, Minnesota heeft voorwaarden voor open carry, je moet een permit hebben, en dat geldt alleen voor pistolen, niet voor geweren.
Open Carry Laws in Minnesota | Giffords https://share.google/OsJKhEi9xqaQN0XDC
Maar goed, dit is precies waarvoor de Amerikanen het 2nd amendment hebben: om zich te beschermen tegen een kwaadaardige overheid.
Dus Obama was ook een tiran want die deporteerde 10x meer illegalen?quote:Op maandag 19 januari 2026 09:52 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Lijkt mij een legitiem geval van 2nd amentment. Iets met tyranieke overheid enzo.
Iemand op TikTok zegt dat veteranen staan te springen om ICE te versterkenquote:Op maandag 19 januari 2026 14:05 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Veteranen staan om te springen om ICE te versterken.
Waren alleen geen overbodige functionarissen, enige wat ze waren was vaak democraat en dus moeten ze volgens Trump weg.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:29 schreef theguyver het volgende:
Even kijken wat hij in een jaar heeft gedaan,
Overbodige overheids funktionarissen er uit getyft.
En wie erkent dat? Niemand, want het is de Golf van Mexico.quote:de golf van mexico veranderd naar de Golf van Amerika,
Daar is niet echt een wapenstilstand, laat staan iets goeds bereikt.quote:Bemiddeld tussen palasteinen en Israel, met als resultaat een wapenstilstand.
Mocht hij niet bepalen en zo maar doen, maar ok.quote:Een echte Dictator opgepakt.
Ondertussen de terroristen uit Israel steunen die nog 100x erger waren. Dus wat schiet je daar nou weer mee op?quote:Terroristen bestreden samen met Israel.
Uhm, nee...quote:Iran mogelijkheid om een nuke te maken uitgeschakeld
Voor Trump aantrad was de prijs ongeveer 2 USD. Nadat Trump was aangetreden steeg dit tot ong 5 USD en zit het nu rond 3,50USD.quote:Prijs van Gas verlaagd in veel staten.
Wat is armoede bestrijding bij Trump? Want armoede wordt juist erger onder Trump door alle voorzieningen die wegvallen.quote:50 miljard ingezet om armoede te bestrijden in een 5 jarig plan
Het wordt dus juist duurder daar....quote:Bepaalde wetgevingen aangepast om het voor gezinnen in de VS goedkoper te maken. 180miljard aan kosten wat de gewone burger niet meer mee zit.
En ondertussen net zo veel banen gesloopt.quote:700.000 banen vrijgemaakt in de prive sector.
Druk zetten ja, verlaagde prijzen? Nee. Worden alleen maar duurder.quote:medicijn prijzen verlaagd door 14 pharmaseutische bedrijven onder druk te zetten waardoor de prijs nu aardig in de buurt komt van europese prijs, dus vele malen goedkoper..
Nee, want die deed dat op een normale manier.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus Obama was ook een tiran want die deporteerde 10x meer illegalen?
Hij doet dat door meer ICE in te zetten en te dreigen met het leger.quote:Tot dusver is er nog geen inzet vanuit de overheid om het geweld tegen ICE te stoppen.
Trump zit er nog maar net een jaar hè.quote:even kijken laten we een dicatuur er bij pakken, Noord korea, even kijken de overheid beslist alles en mensen hebben geen eigen mening, en je verdwijnt in een concentratie kamp als je ook maar iets verkeerd tegen de overheid doet, kan me nog herinneren dat een Amerikaan opgepakt zou was omdat hij een poster van de muur zou hebben gehaald, hij kwam thuis na maanden als een kasplantje en overleed enkele dagen later, Iran dictatuur nou we hebben allemaal gehoord hoe het er daar aan toe gaat met duizenden slachtoffers als je de straat op gaat word je afgeknalt.
zo kan ik wel even door gaan, dit is geen tiran, het grappige is dat veel van wat Trump momenteel doet ook door Obama werd gedaan, dus mijn vraag was de democratische overheid ook een Tyranische overheid, of is het gewoon omdat trump aan de macht is?
omdat jij zijn oranje kop niet aan staat?
Van Khadaffi kun je ook zo'n lijst maken.quote:Even kijken wat hij in een jaar heeft gedaan,
Overbodige overheids funktionarissen er uit getyft.
de golf van mexico veranderd naar de Golf van Amerika,
Bemiddeld tussen palasteinen en Israel, met als resultaat een wapenstilstand.
Een echte Dictator opgepakt.
Terroristen bestreden samen met Israel.
Iran mogelijkheid om een nuke te maken uitgeschakeld
Prijs van Gas verlaagd in veel staten.
50 miljard ingezet om armoede te bestrijden in een 5 jarig plan
Bepaalde wetgevingen aangepast om het voor gezinnen in de VS goedkoper te maken. 180miljard aan kosten wat de gewone burger niet meer mee zit.
700.000 banen vrijgemaakt in de prive sector.
medicijn prijzen verlaagd door 14 pharmaseutische bedrijven onder druk te zetten waardoor de prijs nu aardig in de buurt komt van europese prijs, dus vele malen goedkoper..
Dat laatste hebben we aan Poetin te danken.quote:wat een hufter inderdaad... en ik mag die oranje pannenkoek niet eens!
maar om hem een tyran te noemen, misschien wat minder linkse media kijken maar eens alles van 2 kanten bekijken.
Gezorgd dat elk Nato lid zich aan hun 5 % houd
Momenteel doet Trump niks, en kijk hoe vrolijk de betaalde en niet betaalde mob tekeer gaat, de politie doet niks want ze hebben de opdracht gekregen om niks the doen van Waltz en er lopen groepen mensen rond die gewoon random mensen in elkaar slaan omdat ze vermoeden dat ze van Ice zijn of republikein.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want die deed dat op een normale manier.
Trump zoekt opzettelijk de confrontatie.
[..]
Hij doet dat door meer ICE in te zetten en te dreigen met het leger.
[..]
Trump zit er nog maar net een jaar hè.
Het afbreken van de constitutes gaat de nodige tijd kosten.
We zullen bij de midterms zien hoe democratisch Trump nog is.
[..]
Van Khadaffi kun je ook zo'n lijst maken.
Maar dat was toch echt een dictator.
Dus dat zegt niets.
[..]
Dat laatste hebben we aan Poetin te danken.
Ik denk zelf dat het nog te vroeg is om te oordelen of Trump een democratisch leider is of een despoot.
Maar we zijn wel zover gekomen dat die vraag op tafel ligt.
Bij vorige presidenten was dat niet het geval.
Daarom juich ik het ook toequote:Op maandag 19 januari 2026 09:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou heel simpel, als hij het in zijn hoofd haalt om dat wapen te richten op een federale agent, wordt hij ter plekke doodgeschoten nog voor hij de trekker kan overhalen. Niet echt slim om daar zo te gaan staan, tenzij je een deathwish hebt.
Ja, want ICE is natuurlijk met iets heel belangrijks bezig.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:05 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Veteranen staan om te springen om ICE te versterken.
In wat voor zwakzinnige internetbubbel zit jij eigenlijk?quote:Op maandag 19 januari 2026 18:36 schreef Ali_boo het volgende:
The KKK Act makes it illegal to threaten, hurt, or intimidate people to prevent them from exercising their God-given rights.
[ x ]
Please, God, make it happen
Internetbubbel genaamd realiteitquote:Op maandag 19 januari 2026 19:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
In wat voor zwakzinnige internetbubbel zit jij eigenlijk?
Dat is een contradictio in terminis beste knul. Maar nee, dit is weer een zeer fantasierijk interpretatie van de wet.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Internetbubbel genaamd realiteit
[ x ]
Je weet dat degene die protesteren nu het zelfde doen, autos aanhouden mensen aanvallen die er niks mee te maken hebben.quote:
Als ICE geen privé leger zou zijn van een autoritaire debiel die dingen ingefluisterd krijgt door een white supremacist zou er weinig filmwaardigs plaatsvinden.quote:
Ice bij de stemloketten lijkt mij het beste bij de midterms, kunnen ze gelijk ID-voting keer reguleren.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als ICE geen privé leger zou zijn van een autoritaire debiel die dingen ingefluisterd krijgt door een white supremacist zou er weinig filmwaardigs plaatsvinden.
Als je dat nog moet uitleggen weet je al dat het een onbegonnen zaak isquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als ICE geen privé leger zou zijn van een autoritaire debiel die dingen ingefluisterd krijgt door een white supremacist zou er weinig filmwaardigs plaatsvinden.
quote:Crowdfunding voor ICE-agent die Renee Good doodschoot levert miljoen op
De agent van de Amerikaanse immigratiedienst (ICE) die in Minneapolis Renee Nicole Good in haar auto doodschoot, is miljonair geworden dankzij inzamelingsacties. De inzameling is een tegenreactie op donaties voor het 37-jarige slachtoffer, die samen ongeveer 1,5 miljoen dollar hebben opgeleverd. "Het is een manier voor Amerikanen om te laten zien waar ze voor staan, door middel van geld", zegt verslaggever Raquel Schilder vanuit de Verenigde Staten.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)od-doodschoot-levert
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat degene die protesteren nu het zelfde doen, autos aanhouden mensen aanvallen die er niks mee te maken hebben.
btw, enig idee waarom ze een gezichtmasker op hebben?
weet je wat Riot politie bij stadions hebben op moment dat ze hooligans te lijf gaan?
Veel protesten lopen normaal zonder problemen, maar dit zijn veel al Karins en ander debiel volk wat betaald word om er te lopen, de boel nog even op te zwepen, met onzin en ga maar even door.quote:
jup murica!quote:
Dit gaat nog verder dan de SA in de jaren '30. Typisch.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ice bij de stemloketten lijkt mij het beste bij de midterms, kunnen ze gelijk ID-voting keer reguleren.
Ik vind veel van ICE, maar zou het geen debiel volk noemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Veel protesten lopen normaal zonder problemen, maar dit zijn veel al Karins en ander debiel volk wat betaald word om er te lopen, de boel nog even op te zwepen, met onzin en ga maar even door.
Boekhandels zijn niet meer van deze tijd.quote:Btw weet je wat nooit leeg geroofd word door de angry mob? een boekhandel omdat die lui toch niet kunnen lezen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup murica!
Begin vorig jaar stak een jongen een andere neer op een trackmeet in de vs het slachtoffer was een tweeling en de jongen die hem neerstak liep hun gedeelte van de trackmeet binnen.
Nadat de tweeling hem er op attendeerde dat hij op de verkeerde plek was, wer 1 van de tweeling overhoopgestoken.
De famillie en vrienden van de moordenaar hadden een inzameling gestart en haalden daarmee een half miljoen op, daarmee kon de jongen met 250.000,- bail op zijn harses gewoon weer de straat op..
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Austin_Metcalf
MURICAA!!!!
Blijft een racistisch kutland.quote:The incident has been the basis for much online attention, misinformation, and fundraising, in part because of the races of the teenagers involved
Ze posten met een toon die ze zelf of voor hun beoogde doelgroep het meest blijk vinden geven van iets Witte Huis waardigs. Weten we ook weer wat het niveau daar is, en bij jou.quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:04 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Hebben ze dat nu echt gepost
Probleem alleen is als je veel ethniciteiten bij elkaar in gooit dan krijg je dat al snel.quote:Op woensdag 21 januari 2026 06:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Blijft een racistisch kutland.
Je beredeneert het andersom. Racisme is ingebakken in de mens, nog vóór je uberhaupt weet wat een witte of zwarte huidskleur is. Dat is nu eenmaal zo, en het is aan de mens zelf om te zorgen dat je je daar bewust van bent en ondanks je biologische programmering je mensen niet discrimineert. Net zoals het aan de mens is om op beleidsniveau niet te discrimineren.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Probleem alleen is als je veel ethniciteiten bij elkaar in gooit dan krijg je dat al snel.
Zeker als een bepaalde groep er zelf voor zorgt dat ze in nesten werkt door slecht gedrag.
In nederland zie je dit ook, doordat bepaalde groepen niet goed intregeert.
het is gewoon een feit dat bepaalde ethnische groepen beter kunnen samenwerken doordat ze veel overeenkomsten hebben.
Simpel voorbeeld is dat we heel veel polen en oekraieners hier hebben lopen, maar er zijn weinig issues mee terwijl met een andere groep die van verder weg komen, en soms hier al veel langer zijn dit niet geld.
ben je dan een rascist?
Het feit wat in Minnesota duidelijk aan het licht kwam is dat er ontzettend veel fraude is, en dat een enorm percentage word uitgevoerd door een groep, plus het het feit dat het gros er van er al is sinds de jaren 90 en zich niet weet aan te passen.
Wat mij opvalt is en ik ben 40+ is dat als ik nu over straat loop in vergelijking met 10/15 jaar geleden, is dat toen het gros Nederlands sprak op straat en nu is dat niet het geval en dan heb ik het niet over de Polen Duitsers (ik woon dicht bij de Duitse grens) en Oekraieners.
Oh en dan heb ik het ook niet over de grote hoeveelheid buitenlandse studenten die vaak uitstekend Engels Spreken.
Waaruit blijkt volgens jou dat er in de VS enorm veel racisme is?quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je beredeneert het andersom. Racisme is ingebakken in de mens, nog vóór je uberhaupt weet wat een witte of zwarte huidskleur is. Dat is nu eenmaal zo, en het is aan de mens zelf om te zorgen dat je je daar bewust van bent en ondanks je biologische programmering je mensen niet discrimineert. Net zoals het aan de mens is om op beleidsniveau niet te discrimineren.
Ik zeg niet dat mensen zich nooit misdragen, integendeel zelfs. Ik zeg dat er in de VS nu eenmaal enorm veel racisme bestaat. Heb me verder niet verdiept in Somalische kinderopvang, maar gezien de oneindige stroom aan leugens door MAGA en de regering daar neem ik het met een korrel zout.
Hier in Nederland zijn cijfers over criminaliteit etc vrijwel gelijk als je arme niet-intelligente mannen met een licht of een donker kleurtje naast elkaar legt. Sterker nog, de vrij minieme grotere aantallen bij arme niet-intelligente mannen met een donker kleurtje kun je verklaren door... racisme.
Er is meer racisme in b.v. Japan dan in Amerika hoor, ook in Afrika zijn ze zo racistisch als de pest.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je beredeneert het andersom. Racisme is ingebakken in de mens, nog vóór je uberhaupt weet wat een witte of zwarte huidskleur is. Dat is nu eenmaal zo, en het is aan de mens zelf om te zorgen dat je je daar bewust van bent en ondanks je biologische programmering je mensen niet discrimineert. Net zoals het aan de mens is om op beleidsniveau niet te discrimineren.
Ik zeg niet dat mensen zich nooit misdragen, integendeel zelfs. Ik zeg dat er in de VS nu eenmaal enorm veel racisme bestaat. Heb me verder niet verdiept in Somalische kinderopvang, maar gezien de oneindige stroom aan leugens door MAGA en de regering daar neem ik het met een korrel zout.
Hier in Nederland zijn cijfers over criminaliteit etc vrijwel gelijk als je arme niet-intelligente mannen met een licht of een donker kleurtje naast elkaar legt. Sterker nog, de vrij minieme grotere aantallen bij arme niet-intelligente mannen met een donker kleurtje kun je verklaren door... racisme.
quote:Robert C. Byrd, a long-serving U.S. Senator from West Virginia, was a member of the Ku Klux Klan (KKK) in the 1940s, serving as a recruiter and leader, but later expressed deep regret for this involvement
Maar toch zijn er mensen die zo gehersenspoeld zijn dat ze denken dat alleen de blanke man/vrouw racistisch is of kan zijn.quote:hier zijn enkele concrete voorbeelden van racisme in Marokko, gebaseerd op recente rapporten (2022-2025) van organisaties als Human Rights Watch, Amnesty International, Minority Rights Group, VN-rapporten en lokale bronnen. Ik focus op gedocumenteerde gevallen, vooral anti-zwart racisme en discriminatie tegen sub-Saharaanse migranten (die het meest zichtbaar zijn), maar ook andere vormen.
1. Melilla-grensincident (juni 2022) - massaal geweld tegen zwarte migrantenBij een poging van zo'n 1.300-2.000 (voornamelijk zwarte) migranten uit Soedan, Tsjaad en Zuid-Soedan om de grens naar de Spaanse enclave Melilla over te steken, gebruikten Marokkaanse en Spaanse beveiligingskrachten extreem geweld (traangas, rubberkogels, stenen gooien).
Minstens 37 doden (VN-schatting), 77 vermist, honderden gewonden die uren zonder hulp bleven liggen.
Onderzoeken (o.a. Human Rights Watch 2023, Amnesty International 2022, Border Forensics 2024) spreken van "raciale uitsluiting" en "dodelijk geweld" specifiek tegen zwarte Afrikanen. Er is nog steeds geen echte onafhankelijke gerechtigheid; het wordt gezien als een symbool van systemisch racisme aan EU-grenzen via Marokko.
2. Gedwongen verplaatsingen en razzia's op basis van huidskleur (2022-2025)Marokkaanse autoriteiten arresteren regelmatig zwarte migranten puur op basis van huidskleur (racial profiling), dumpen ze in afgelegen woestijngebieden bij de Algerijnse grens (bijv. "desert dumps").
Rapporten van Lighthouse Reports en Amnesty (2022-2024) documenteren massale arrestaties in steden als Rabat, Casablanca en Laâyoune, gevolgd door dumpen zonder voedsel/water. Dit zet levens op het spel.
Voorbeeld: In 2020-2023 werden tientallen zwarte migranten (inclusief asielzoekers) in Laâyoune gearresteerd en dagenlang vastgehouden in scholen of kampen, enkel omdat ze zwart waren.
3. Dagelijks racisme en geweld tegen zwarte studenten/migrantenOp universiteitscampussen: Zwarte studenten (uit Mali, Liberia, etc.) worden geslagen, uitgescholden als qird (aap), k'hal (zwartje), 'abd (slaaf). Een Malinese student werd bijna doodgeslagen; een Liberiaan werd neergestoken.
In buurten van Rabat: Sub-Saharaanse migranten ervaren verbale/physische aanvallen, stereotypen als "crimineel", "prostituee" of "drugdealer". Onderzoek (2024) linkt dit aan nawerking van slavernijgeschiedenis.
4. Online haatcampagnes en xenofobie (2023-2025)Explosie van racistische Facebook-groepen/pagina's zoals "Marokkanen tegen vestiging van sub-Saharanen", "tegen huwelijken met sub-Saharanen", "tegen Afrocentrisme" of "verdedigers van de zuiverheid van het Marokkaanse ras".
Deze groeiden sterk na 2023 (geïnspireerd door Tunesië's president Kais Saied). Ze verspreiden complottheorieën over "demografische dreiging" en roepen op tot deportatie.
Hespress en Reset DOC melden dat veel haat kunstmatig lijkt (geboost), maar het normaliseert wel racisme.
5. Discriminatie tegen zwarte Marokkanen (lokale bevolking)Zwarte Marokkanen (nakomelingen van trans-Sahara-slavernij) krijgen scheldwoorden als 'abd, azzi of kahlouch.
Colorisme: voorkeur voor lichte huid in media, huwelijken, banen. Campagnes als "Mijn naam is niet Azzi" (2014) probeerden dit aan te pakken, maar het blijft wijdverbreid.
Minority Rights Group (recent rapport) noemt structurele discriminatie in onderwijs, werk en landrechten.
6. Amazigh (Berbers) en cultureel racismeAmazigh worden soms als "achterlijk" of "niet-Arabisch" gezien; haatberichten online nemen toe.
VN-CERD (2023) en Minority Rights Group melden marginalisatie in taal/onderwijs en landconflicten.
Is dit een poging tot trollen?quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt volgens jou dat er in de VS enorm veel racisme is?
Het is inderdaad breder dan huidskleur, maakt voor mijn verhaal weinig uit.quote:Overigens is het niet zo dat racisme ingebakken is in de mens, maar net wat genuanceerder: we denken positiever over mensen naar mate ze meer op ons lijken. Wat dus veel breder is dan alleen maar huidskleur.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er is meer racisme in b.v. Japan dan in Amerika hoor, ook in Afrika zijn ze zo racistisch als de pest.
Ook in Marokko zijn ze zo racistisch als de pest.
In Amerika wordt de asian hate voornamelijk door de zwarte community veroorzaakt.
Maarja we zullen inderdaad nooit vergeten dat de democraten de KKK hebben opgestart. Ze waren voornamelijk in het Zuiden dominant en gingen voor witte suprematie, gelukkig hebben de republikeinen daar onder Abraham Lincoln een einde aan het slavernij gemaakt.
[ afbeelding ]
Biden "you can't go to 7/11 without speaking an accent" hand in hand met Robert Byrd (leider KKK)
[..]
Dat zeg ik toch? Racisme zit ingebakken in de mens. Dat jij daarvoor andere voorbeelden hebt verandert helemaal niks aan wat ik zei.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:13 schreef epicbeardman het volgende:
Laten we even kijken wat er allemaal qua racisme speelt in Marokko met voorbeelden.
[..]
Maar toch zijn er mensen die zo gehersenspoeld zijn dat ze denken dat alleen de blanke man/vrouw racistisch is of kan zijn.
Ok, ik zal heel simpel de Somalische kinderopvang taxi healthcare scam even uitleggen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je nog bronnen voor die info?quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ok, ik zal heel simpel de Somalische kinderopvang taxi healthcare scam even uitleggen.
Dit zijn bedrijven die bepaalde subsidie krijgen van de overheid voor hun diensten.
wat veelal gaande is dat de Bedrijven op papier bestaan en thats it, er zit geen controle achter.
Tot dusver zijn er ongeveer 100 mensen opgepakt waarvan 80+% een Somalische ethniciteit heeft.
Dit zijn geen leugens, dit is gewoon gebeurt.
btw, Het gemiddelde IQ van Somalie ligt tussen de 67.67 en 72.67
In Nederland ligt dat tussen de 107 en 108
Ben ik nu een rascist omdat ik dit aan haal?
Bedoel Somaliers zijn weer beter dan Nederlanders in andere dingen!
Bijvoorbeeld, in Somalie heb je veel meer piraten dan in Nederland uitgezonderd zend piraten en verkleedpartijen!
Een doodnormale vraagquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, een doodnormale vraag.
Heb je ook een onderbouwing voor jouw stelling?
Dus je kan het niet onderbouwen. Wat overigens niets verbaast, aangezien er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is. Er is wel data waaruit verschillen blijken, maar die zijn objectief verklaarbaar. Zoals dat het inkomen van een Zwarte Amerikaan 88% is van het gemiddelde inkomen. Maar dat blijkt gewoon te maken te hebben met dat deze groep gemiddeld veel jonger is en als je daarvoor corrigeert er geen significant verschil meer is.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Een doodnormale vraagKerel je maakt jezelf echt volslagen belachelijk. Wil je mij daadwerkelijk wijsmaken dat ik je uit moet gaan leggen waarom 'racisme is in de VS nogal een ding' een doodnormale uitspraak is?
Edit:
In een topic over ICE nota bene
Als dit het niveau is waarop ik je dingen uit moet gaan leggen had ik dit topic wel genegeerdquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je kan het niet onderbouwen. Wat overigens niets verbaast, aangezien er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is. Er is wel data waaruit verschillen blijken, maar die zijn objectief verklaarbaar. Zoals dat het inkomen van een Zwarte Amerikaan 88% is van het gemiddelde inkomen. Maar dat blijkt gewoon te maken te hebben met dat deze groep gemiddeld veel jonger is en als je daarvoor corrigeert er geen significant verschil meer is.
Daarnaast onderstreep je je eigen onwetendheid ter zake, want ICE flikkert een blanke Europeaan zonder verblijfsvergunning net zo hard de VS uit. Heeft dus nul en generlei te maken met huidskleur.
Wat doe je in dit topic als je weinig van de achtergrond weet waarom de FBI en ICE daar zijn?quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je nog bronnen voor die info?
Verder is het nogal wiedes dat het IQ in Somalië laag ligt, wanneer is er daar voor het laatst geen instabiele overheid, hongersnood, of burgeroorlog geweest? Daarbij zijn IQ testen gemaakt voor onze context, oftewel klaslokalen met kinderen die daar vaak zitten, in een samenleving die al eeuwen uitgaat van ratio (teveel volgens sommigen). Het zegt dus niet alles, en al helemaal over Somaliërs die al een hele tijd niet meer in Somalië wonen.
het ging er gewoon om of je geldige papierenje hebt ja of nee, btw van het aantal wat tot dusver er uitgetyft is heeft 70% behalve dus dat je al illegaal bent, iets van een strafblad kan echt van alles zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je kan het niet onderbouwen. Wat overigens niets verbaast, aangezien er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is. Er is wel data waaruit verschillen blijken, maar die zijn objectief verklaarbaar. Zoals dat het inkomen van een Zwarte Amerikaan 88% is van het gemiddelde inkomen. Maar dat blijkt gewoon te maken te hebben met dat deze groep gemiddeld veel jonger is en als je daarvoor corrigeert er geen significant verschil meer is.
Daarnaast onderstreep je je eigen onwetendheid ter zake, want ICE flikkert een blanke Europeaan zonder verblijfsvergunning net zo hard de VS uit. Heeft dus nul en generlei te maken met huidskleur.
Als jij denkt dat ICE daar vanwege dit verhaal zit ben je echt ongelooflijk naïef. Heb je ook nog echte bronnen ipv wikipedia pagina's waar letterlijk bovenaan staat dat de neutraliteit van die pagina's op dit moment ter discussie staat? Iedereen weet dat je met die waarschuwing te maken hebt met bewerkers die bewust dingen verdraaien.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat doe je in dit topic als je weinig van de achtergrond weet waarom de FBI en ICE daar zijn?
Lees je even in zou ik zeggen!
https://en.wikipedia.org/wiki/2020s_Minnesota_fraud_scandals
Ok, dan weet je dus ook niet dat Somaliers zich niet weten aan te passen daar in Minesota,
https://cis.org/Report/Somali-Immigrants-Minnesota
Dit in tegenstelling met Somaliers in andere staten van de VS.
Heb je ook bronnen voor dit cijfer want je draait de zaken letterlijk 180 graden om hier.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
het ging er gewoon om of je geldige papierenje hebt ja of nee, btw van het aantal wat tot dusver er uitgetyft is heeft 70% behalve dus dat je al illegaal bent, iets van een strafblad kan echt van alles zijn.
Nou schijnbaar weet je dus echt helemaal NIKS van dit topic en je bentb te beroerd om even in te lezen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ICE daar vanwege dit verhaal zit ben je echt ongelooflijk naïef. Heb je ook nog echte bronnen ipv wikipedia pagina's waar letterlijk bovenaan staat dat de neutraliteit van die pagina's op dit moment ter discussie staat? Iedereen weet dat je met die waarschuwing te maken hebt met bewerkers die bewust dingen verdraaien.
Begin even bij deel 1 van dit topic.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen voor dit cijfer want je draait de zaken letterlijk 180 graden om hier.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou schijnbaar weet je dus echt helemaal NIKS van dit topic en je bentb te beroerd om even in te lezen.
dus waarom zou ik alles nu moeten voorkauwen.
Ik zou zeggen begin even bij deel 1 van deze reeks of lees even Wiki, waarom ik je wiki geeft is dat die relatief neutraal is!
<Knip>quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Begin even bij deel 1 van dit topic.
Of verdiep je een beetje in het hele topic voor je reageert, al deze info is al meerdere keren gepost.
Correct.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet-blanken zijn ICE en worden ook gearresteerd, hét bewijs!quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zijn ook al de nodige Europeanen gearresteerd, vorig jaar kwamen nog meerdere Europeanen s in het nieuws:
German tourist with US visa reflects on being held in ICE custody for weeks
German tourists’ ordeal reportedly ending as they are returned from US detention
Families of Italian nationals held in Alligator Alcatraz plead for their release
Man In US For 20 Years Detained By ICE After Overstaying Visa
Portuguese man still in ICE custody, despite rumors of his release
Maar herhaaldelijk een leugen blijven herhalen is voor sommigen erg belangrijk mbt dit onderwerp zo blijkt. Het gaat helaas sommigen niet om de waarheid, maar om het narratief.
Het eigen wereldbeeld is raciaal essentialistisch (maw: men deelt de wereld op in verschillende 'rassen' en acht huidskleur een zeer belangrijk onderdeel om de wereld te bekijken), dus wordt dit ook op andere geprojecteerd.
De NOS kwam vanochtend ook al met berichtgeving dat ICE dus doelbewust op huidskleur zou selecteren. En dan met ICE-agenten als foto die zelf niet blank zijn_!
Merkwaardig argument. Dit gaat niet over Palestijnen of het Israëlische leger.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
Niet-blanken zijn ICE en worden ook gearresteerd, hét bewijs!
Volgens je eigen logica zijn alle Palestijnen onschuldig want er zitten ook mensen met een Arabisch uiterlijk bij de IDF.
No shit sherlock, waar zeg ik dat? Ga je me wijsmaken dat je niet snapt wat mijn punt is?quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Merkwaardig argument. Dit gaat niet over Palestijnen of het Israëlische leger.
quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je nog bronnen voor die info?
Verder is het nogal wiedes dat het IQ in Somalië laag ligt, wanneer is er daar voor het laatst geen instabiele overheid, hongersnood, of burgeroorlog geweest? Daarbij zijn IQ testen gemaakt voor onze context, oftewel klaslokalen met kinderen die daar vaak zitten, in een samenleving die al eeuwen uitgaat van ratio (teveel volgens sommigen). Het zegt dus niet alles, en al helemaal over Somaliërs die al een hele tijd niet meer in Somalië wonen.
https://www.cbsnews.com/n(...)al-agents-crackdown/quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
<Knip>
De mensen die door ICE opgepakt worden hebben voor ruim 80% (uit mijn hoofd even vlug) géén strafblad of iets wat daar op lijkt. Dus: waar haal je jouw cijfer vandaan? Want ik heb dit cijfer gewoon gezien in vrij normale bronnen. Wil ik best voor je opzoeken maar ik wil je niet verder belachelijk maken eigenlijk, je komt over als een kleuter.
Je vergelijking slaat simpelweg nergens op.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:06 schreef viagraap het volgende:
[..]
No shit sherlock, waar zeg ik dat? Ga je me wijsmaken dat je niet snapt wat mijn punt is?
Er is zelfs een WITTE man uit Amersfoort die al 40 jaar in Amerika woonde door ice opgepakt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zijn ook al de nodige Europeanen gearresteerd, vorig jaar kwamen nog meerdere Europeanen s in het nieuws:
German tourist with US visa reflects on being held in ICE custody for weeks
German tourists’ ordeal reportedly ending as they are returned from US detention
Families of Italian nationals held in Alligator Alcatraz plead for their release
Man In US For 20 Years Detained By ICE After Overstaying Visa
Portuguese man still in ICE custody, despite rumors of his release
Maar herhaaldelijk een leugen blijven herhalen is voor sommigen erg belangrijk mbt dit onderwerp zo blijkt. Het gaat helaas sommigen niet om de waarheid, maar om het narratief.
Het eigen wereldbeeld is raciaal essentialistisch (maw: men deelt de wereld op in verschillende 'rassen' en acht huidskleur een zeer belangrijk onderdeel om de wereld te bekijken), dus wordt dit ook op andere geprojecteerd.
De NOS kwam vanochtend ook al met berichtgeving dat ICE dus doelbewust op huidskleur zou selecteren. En dan met ICE-agenten als foto die zelf niet blank zijn_!
quote:Een man die geboren is in het Nederlandse Amersfoort zit in de Verenigde Staten in een detentiecentrum voor illegalen, nadat hij bij thuiskomst na een trip door Europa werd opgepakt door immigratiedienst ICE. Hij had al bijna veertig jaar een verblijfsvergunning, maar zit in de problemen omdat hij in het verleden is veroordeeld voor drugsbezit.
Heb je ook nog geloofwaardige bronnen? CBS zit al maanden in de reet van Trump, en de website van het departement dat ICE zelf aanstuurt is het meest duidelijke 'wij van WC Eend' verhaal wat ik ooit heb gezien.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.cbsnews.com/n(...)al-agents-crackdown/
https://truthout.org/arti(...)FXArVHRoCJbwQAvD_BwE
https://www.dhs.gov/news/(...)cement-action-during
Legaal en illegaal is een groot verschil.
Er is geen sprake van omdat er ook gekleurde mensen bij ICE zitten, dat was jouw argument. Volgens diezelfde gedachtegang kunnen Palestijnen niet allemaal terroristen in de dop zijn, want er zitten ook mensen met een Arabisch uiterlijk bij de IDF. Ik weet zelf ook wel dat de IDF een genocidale bende is, maar volgens jou zouden zij dat nooit doen. Ik weet zelf ook wel dat niet alle Arabieren Palestijnen zijn, maar volgens jou bestond Palestina helemaal niet en woonden er gewoon Arabieren.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vergelijking slaat simpelweg nergens op.
Er is geen sprake van het selecteren op huidskleur ongeacht hoe graag sommigen binnen bepaalde kringen dit misschien ook willen zodat men het argument van 'racisme' van stal kan halen.
CBS is links georienteerd. dus meer democratisch.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:15 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je ook nog geloofwaardige bronnen? CBS zit al maanden in de reet van Trump, en de website van het departement dat ICE zelf aanstuurt is het meest duidelijke 'wij van WC Eend' verhaal wat ik ooit heb gezien.
Proest die is goed..quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Er is geen sprake van omdat er ook gekleurde mensen bij ICE zitten, dat was jouw argument. Volgens diezelfde gedachtegang kunnen Palestijnen niet allemaal terroristen in de dop zijn, want er zitten ook mensen met een Arabisch uiterlijk bij de IDF. Ik weet zelf ook wel dat de IDF een genocidale bende is, maar volgens jou zouden zij dat nooit doen. Ik weet zelf ook wel dat niet alle Arabieren Palestijnen zijn, maar volgens jou bestond Palestina helemaal niet en woonden er gewoon Arabieren.
In andere woorden probeer ik gewoon mee te denken met jouw belachelijke wereldbeeld. Dan moet je niet verrast zijn als dat resulteert in vrij bizarre constateringen.
Maar hullie zijn racistischer.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er is meer racisme in b.v. Japan dan in Amerika hoor, ook in Afrika zijn ze zo racistisch als de pest.
Ook in Marokko zijn ze zo racistisch als de pest.
In Amerika wordt de asian hate voornamelijk door de zwarte community veroorzaakt.
Maarja we zullen inderdaad nooit vergeten dat de democraten de KKK hebben opgestart. Ze waren voornamelijk in het Zuiden dominant en gingen voor witte suprematie, gelukkig hebben de republikeinen daar onder Abraham Lincoln een einde aan het slavernij gemaakt.
[ afbeelding ]
Biden "you can't go to 7/11 without speaking an accent" hand in hand met Robert Byrd (leider KKK)
[..]
Je geeft geen info, je geeft propaganda waar je in bent getrapt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
CBS is links georienteerd. dus meer democratisch.
Als ikn een andere site aanhaal is ook weer niet goed.
Je bent een heerlijke azijn pisser weet je dat?
Wiki niet goed dit niet goed dat niet goed, jij vraagt om info ik geef.
En dan jammeren dat het nbiet goed is, btw ik haal mijn info totaal ergens anders vandaan maar het was omdat je aan het jammeren was dat ik je het gaf.
Weet je wat, hier https://www.google.com/ geef mij maar een bron dat alles wat ik zeg onjuist is.
Als jij een goede onderbouwing hebt over het waarom de Zwarte Amerikaan gemiddeld jonger is en die onderschrijft jouw stelling dat Amerika racistisch is, dan zou ik zeggen wat let je om die onderbouwing (met bron) te geven.quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:43 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als dit het niveau is waarop ik je dingen uit moet gaan leggen had ik dit topic wel genegeerdIk ga toch ook niet 'onderbouwen' dat water nat is? Hoe komt het bijvoorbeeld denk je dat een zwarte Amerikaan gemiddeld veel jonger is? En laat anders ook even je bronnen zien want het is vaker gebleken dat je niet kunt lezen wat er staat.
Maar dan houd je een hele groep verantwoordelijk voor wat individuen hebben uitgehaald.quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Probleem alleen is als je veel ethniciteiten bij elkaar in gooit dan krijg je dat al snel.
Zeker als een bepaalde groep er zelf voor zorgt dat ze in nesten werkt door slecht gedrag.
Niet integreren en misdragen zijn natuurlijk niet hetzelfde.quote:In nederland zie je dit ook, doordat bepaalde groepen niet goed intregeert.
het is gewoon een feit dat bepaalde ethnische groepen beter kunnen samenwerken doordat ze veel overeenkomsten hebben.
Wat Trump doet is de hele Somalische gemeenschap verantwoordelijk stellen, daar de jacht op openen en nu verblijfsvergunningen intrekken zodat ze voor maart het land uit zijn.quote:Simpel voorbeeld is dat we heel veel polen en oekraieners hier hebben lopen, maar er zijn weinig issues mee terwijl met een andere groep die van verder weg komen, en soms hier al veel langer zijn dit niet geld.
ben je dan een rascist?
Het feit wat in Minnesota duidelijk aan het licht kwam is dat er ontzettend veel fraude is, en dat een enorm percentage word uitgevoerd door een groep, plus het het feit dat het gros er van er al is sinds de jaren 90 en zich niet weet aan te passen.
Dat kan.quote:Wat mij opvalt is en ik ben 40+ is dat als ik nu over straat loop in vergelijking met 10/15 jaar geleden, is dat toen het gros Nederlands sprak op straat en nu is dat niet het geval en dan heb ik het niet over de Polen Duitsers (ik woon dicht bij de Duitse grens) en Oekraieners.
Oh en dan heb ik het ook niet over de grote hoeveelheid buitenlandse studenten die vaak uitstekend Engels Spreken.
Heb speciaal voor jou google gebruikt en kwam ook op je link van CBS (die sinds Bari Weiss, nogmaals, keihard in de reet van Trump zit). Heb je die zelf gelezen? Want zij hebben het er namelijk over dat 70% van de gearresteerden géén enkele veroordeling of aantijging heeft lopen. Ze noemen ook het cijfer dat de DHS bij monde van Kristi Noem zelf noemt, maar zoals we weten is zelfs haar hoofd een leugen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Proest die is goed..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ok... ik had al moeite met jou serieus te nemen dus ik laat het hier bij!
Je kunt niet zelf bedenken waarom zwarte Amerikanen zo veel jonger zijn en wat dat met racisme te maken heeft? En mensen moeten jouw mening in dit topic serieus nemen? Ik wil het best inkoppen voor je maar ik heb niet zo'n zin om dingen die ontzettend voor de hand liggen uit te leggen. <Knip-neigt naar intimidatie, daar houden we niet van>quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij een goede onderbouwing hebt over het waarom de Zwarte Amerikaan gemiddeld jonger is en die onderschrijft jouw stelling dat Amerika racistisch is, dan zou ik zeggen wat let je om die onderbouwing (met bron) te geven.
Verder mag je je goedkope (en gelogen!) ad hominem achterwege laten.
Hierbij een bron:
For example, the widely cited income gap between American blacks and whites (the average African-American income is $43,862) largely vanishes given simple adjustments for variables such as aptitude, test scores, median age (the most common age for an African American is 27, vs. 58 for whites), region of residence, and years of education.
https://www.commentary.or(...)n-america-good-news/
Het is nogal wiedes dat als Biden de deuren wagenwijd open heeft gezet aan de grens met Mexico dat het merendeel van de mensen die opgepakt worden niet uit Duitsland komen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
Niet-blanken zijn ICE en worden ook gearresteerd, hét bewijs!
Kortom: zelf beweer je dingen en als gevraagd wordt naar bronnen roep je dat je niet gaat bewijzen dat water nat is en als anderen wel met bronnen komen is iedere bron (inclusief CBS) pro-Trump en dus onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:15 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je ook nog geloofwaardige bronnen? CBS zit al maanden in de reet van Trump, en de website van het departement dat ICE zelf aanstuurt is het meest duidelijke 'wij van WC Eend' verhaal wat ik ooit heb gezien.
Als je je lees-pet nou eens opzet zie je dat ik al met bronnen ben gekomen voor theguyver. Over hem heb ik namelijk weinig twijfel dat simpele dingen uitgelegd moeten worden. <Knip-persoonlijke aanval>quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kortom: zelf beweer je dingen en als gevraagd wordt naar bronnen roep je dat je niet gaat bewijzen dat water nat is en als anderen wel met bronnen komen is iedere bron (inclusief CBS) pro-Trump en dus onbetrouwbaar.
En dan klaag je over niveau?
Nou, kennelijk kun jij dat niet.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je kunt niet zelf bedenken waarom zwarte Amerikanen zo veel jonger zijn en wat dat met racisme te maken heeft? En mensen moeten jouw mening in dit topic serieus nemen? Ik wil het best inkoppen voor je maar ik heb niet zo'n zin om dingen die ontzettend voor de hand liggen uit te leggen. <Knip>
Kom nou maar eens met bronnen die jouw stelling onderbouwen, want vooralsnog ben ik degene die wel bronnen kan produceren die lijnrecht ingaan tegen wat jij beweert en volgens jou zo overduidelijk is dat het op niveau water is nat zit.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je je lees-pet nou eens opzet zie je dat ik al met bronnen ben gekomen voor theguyver. Over hem heb ik namelijk weinig twijfel dat simpele dingen uitgelegd moeten worden. <Knip>
Wat trump doet keur ik ook niet goed, maar de staat was hier verantwoordelijk voor en faalde hier heel hard in, daarom bemoeit de overheid zich er nu mee.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Niet integreren en misdragen zijn natuurlijk niet hetzelfde.
[..]
Wat Trump doet is de hele Somalische gemeenschap verantwoordelijk stellen, daar de jacht op openen en nu verblijfsvergunningen intrekken zodat ze voor maart het land uit zijn.
Vergelijk dat eens met de tijd van de untouchables, waarbij een externe FBI eenheid in het leven werd geroepen om de corruptie te doorbreken en de maffia aan te pakken.
Volgens mij zijn toen niet alle Italiaanse migranten op de boot naar Europa gezet.
En hoe goed integreerden de eerste generaties Nederlanders eigenlijk in de nieuwe landen.
Die hadden ook hun eigen enclaves.
Chinatown is ook een begrip.
Chinese maffia is ook een groot probleem geweest.
[..]
Dat kan.
Toen ik op de middelbare school zat was er op de hele school 1 leerling met een kleurtje.
Dat is nu wel anders op de scholen.
Maar is dat een probleem?
We hebben hier nog niet de polarisatie die we in de VS zien, waarbij bij incidenten meteen wordt gekeken in welk kamp dat gebeurt.
Maga, Libs, Dems, etc...
Kijk naar de moord op Kirk: meteen werd gekeken wat de politieke kleur van de dader is, om die hele groep er op af te kunnen rekenen.
Gastquote:Op woensdag 21 januari 2026 15:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij een goede onderbouwing hebt over het waarom de Zwarte Amerikaan gemiddeld jonger is en die onderschrijft jouw stelling dat Amerika racistisch is, dan zou ik zeggen wat let je om die onderbouwing (met bron) te geven.
Verder mag je je goedkope (en gelogen!) ad hominem achterwege laten.
Hierbij een bron:
For example, the widely cited income gap between American blacks and whites (the average African-American income is $43,862) largely vanishes given simple adjustments for variables such as aptitude, test scores, median age (the most common age for an African American is 27, vs. 58 for whites), region of residence, and years of education.
https://www.commentary.or(...)n-america-good-news/
In de tijd van Jim Crow bestond dit probleem nog niet? Jij denkt dat alle zwarte Amerikaanse mannen zich toen zeer netjes gedroegen? Wat loop je nou weer allemaal raar te lullen manquote:Op woensdag 21 januari 2026 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, kennelijk kun jij dat niet.
Maar ik wil je wel vertellen dat het logisch is, want er zijn een aantal zaken die hierin een rol spelen en die hebben weer niets te maken met racisme. Zoals de veel hogere geboortecijfers bij Zwarte vrouwen. Wat niets met racisme te maken heeft. Eerder met het feit dat de meeste Zwarte vrouwen alleenstaande ouders zijn omdat hun partner (meestal een Zwarte man) er van tussen is gegaan toen ze zwanger werd. En voordat je zegt: dat komt door racisme... in de tijd van Jim Crow (toen de VS wel overduidelijk racistisch was), bestond dit probleem nog niet...
Een andere reden is dat Blanke Amerikanen percentueel een steeds kleinere groep zijn, omdat er veel nieuwkomers zijn. En de nieuwkomers zijn overwegend niet Blank. Dat verklaart tevens dat de gemiddelde leeftijd van Blanken veel hoger ligt.
Proof me wrong.
Nou, nog 10 minuten...quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
GastIk had niet eens door dat ik je bron open had in een tabblad, begon per ongeluk met lezen, en daarmee zag ik binnen drie alinea's dat mijn 'goedkope (en gelogen!) ad hominem' keiharde waarheid is. Heb je die bron zelf gelezen of alleen maar ctrl-f ofzo gedaan naar de statistiek die je eruit hebt gehaald? Weet je wat, ik ga even wat anders doen en kom rond half vijf terug. Als je dan niet door het stof bent gegaan pleur ik wat screenshots neer voor mensen die meelezen en wél ogen hebben.
[..]
In de tijd van Jim Crow bestond dit probleem nog niet? Jij denkt dat alle zwarte Amerikaanse mannen zich toen zeer netjes gedroegen? Wat loop je nou weer allemaal raar te lullen man
Weet je nog vroeger uit mythologie de Banshee en Sirenes die zijn gebasseerd op dit soort vrouwen.quote:
Ik ga straks even sushi halen. Ik wil alvast aangeven dat als ik zometeen wordt doodgeschoten door de politie ik daar geen aanleiding toe heb gegeven. Ik rij gewoon met mijn auto over de rijbaan en zal stoppen als er een voetganger voor mijn auto staat. Een kleine snelheidsovertreding sluit ik niet uit, maar ik zal wel netjes richting aangeven. Ik plan om de sushi gewoon te betalen (lichte twijfel) en de bliepmiep zal ik gewoon beleefd te woord staan en geen kuthoer noemen. Tenzij ze op mijn eten spuugt, maar dan is het ook normaal lijkt mij.quote:
Een video zonder context die in een bepaald frame wordt geplaatst.quote:
Ik zal voor je biddenquote:Op woensdag 21 januari 2026 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ga straks even sushi halen. Ik wil alvast aangeven dat als ik zometeen wordt doodgeschoten door de politie ik daar geen aanleiding toe heb gegeven. Ik rij gewoon met mijn auto over de rijbaan en zal stoppen als er een voetganger voor mijn auto staat. Een kleine snelheidsovertreding sluit ik niet uit, maar ik zal wel netjes richting aangeven. Ik plan om de sushi gewoon te betalen (lichte twijfel) en de bliepmiep zal ik gewoon beleefd te woord staan en geen kuthoer noemen. Tenzij ze op mijn eten spuugt, maar dan is het ook normaal lijkt mij.
Ik zal ook binnen mijn parkeervak parkeren. Misschien over twee vakken, maar ik kan er niets aan doen dat die allemaal gemaakt zijn voor truttenschudders. Ik zal ook gewoon goede muziek draaien, want op het volume dat ik pleeg te gebruiken hoor je dat wel als ik langs kom rijden. Geen Frans Bauer of andere agressie opwekkende rotzooi.
Nou... hopelijk leef ik lang genoeg om van de sushi te genieten.
En anders: vaarwel.
Wat voor context heb je nog nodig om de video te kunnen begrijpen?quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een video zonder context die in een bepaald frame wordt geplaatst.
Leuke bron maar jij beweerde dat het probleem niet bestond. Wat je aanhaalt zegt letterlijk dat het bestond.quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, nog 10 minuten...
(waarin jij racisme bestaat gaat verwarren met de VS is racistisch en dan denkt dat ik degene ben die geen Engels en/of Nederlands beheerst)
Verder over eenoudergezinnen:
https://ifstudies.org/blo(...)ricas-welfare-system
It is important to realize that things weren’t always so. The black American family provides a stark example. From 1890 to 1950, black women had a higher marriage rate than white women. And in 1950, just 9% of black children lived without their father. By 1960, the black marriage rate had declined but remained close to the white marriage rate. In other words, despite open racism and widespread poverty, strong black families used to be the norm.
But by the mid-1980s, black fatherlessness skyrocketed. Today, only 44% of black children have a father in the home. In unison, the rate of black out-of-wedlock births went from 24.5% in 1964 to 70.7% by 1994, roughly where it stands today.
De derde alinea:quote:The world is imperfect, human beings are imperfect, and racial prejudice is still a feature of American life in 2021.
Je bron is trouwens een of ander magazine dat volgens hun eigen website hierom draait:quote:Obviously, racism does exist in the 21st-century United States, and no-nonsense folks on the right and in the center need to state this openly. This is not a matter of speculation: Multiple skilled researchers have documented the extent of contemporary bias, and a cynic might note that academic fields such as qualitative sociology often seem to do little else. In 2003, for example, the respected sociologist Devah Pager found interview and hiring bias in the Midwestern U.S. job market, uncovering the fact that Wisconsin employers would offer qualified white applicants without a criminal record a final callback for a job roughly 30 percent of the time but only 14 percent of the time for similar black applicants. White applicants with a single criminal count on their record were more likely to be offered callbacks than black applicants without one. A well-received study out of Memphis published a few years before Pager’s found that black rental applicants were not offered an apartment in 8 to 9 percent of situations whereas essentially identical white counterparts were. Polls and audit studies of this kind not infrequently find prejudice in the political arena: Per 2015 Gallup data, 8 percent of Americans would not vote for a qualified black candidate for president running on their party’s ticket.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik neem het Elsevier Weekblad hier ook niet serieus.quote:From its founding in November 1945, COMMENTARY has been, as our founder and first editor Elliot Cohen wrote at that time, “an act of affirmation.” It remains an expression of belief in the United States, perhaps most of all in America’s central role in the preservation and advance of Western civilization and, most immediately, the continuing existence of the Jewish people. COMMENTARY, in the words of Cohen, “is an act of faith in our possibilities in America.”
Nee, mijn argument was dat er ook allerlei Europeanen zijn opgepakt, wat aantoont dat ICE dus niet op huidskleur selecteert.quote:Op woensdag 21 januari 2026 14:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Er is geen sprake van omdat er ook gekleurde mensen bij ICE zitten, dat was jouw argument. Volgens diezelfde gedachtegang kunnen Palestijnen niet allemaal terroristen in de dop zijn, want er zitten ook mensen met een Arabisch uiterlijk bij de IDF. Ik weet zelf ook wel dat de IDF een genocidale bende is, maar volgens jou zouden zij dat nooit doen. Ik weet zelf ook wel dat niet alle Arabieren Palestijnen zijn, maar volgens jou bestond Palestina helemaal niet en woonden er gewoon Arabieren.
In andere woorden probeer ik gewoon mee te denken met jouw belachelijke wereldbeeld. Dan moet je niet verrast zijn als dat resulteert in vrij bizarre constateringen.
Wie is zij? Waar is dit gepost?quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat voor context heb je nog nodig om de video te kunnen begrijpen?
Het is een video van een vrouw die er serieus vanuit gaat dat ze door ICE geëxecuteerd kan worden als ze die tegen komt. Een paranoïde gestoorde gek dus.
Welke huidskleur hebben Europeanen?quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, mijn argument was dat er ook allerlei Europeanen zijn opgepakt, wat aantoont dat ICE dus niet op huidskleur selecteert.
Gewoon nog een keer zulke onzin herhalenquote:Op woensdag 21 januari 2026 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, mijn argument was dat er ook allerlei Europeanen zijn opgepakt, wat aantoont dat ICE dus niet op huidskleur selecteert.
Er wonen best veel Ajacieden buiten de hoofdstad, dus 'Ajax is de club van Amsterdam' is echt volslagen onzin als spreekkoor?quote:Op woensdag 21 januari 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
Klopt ook je hebt helemaal gelijk, het is Ajax Appingendam en niet Ajax Amsterdam..quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:00 schreef viagraap het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer zulke onzin herhalenEn dan ook nog de helft van je eigen argument 'vergeten'
[..]
Er wonen best veel Ajacieden buiten de hoofdstad, dus 'Ajax is de club van Amsterdam' is echt volslagen onzin als spreekkoor?
Kunnen de Native Americans over meepraten idd.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:05 schreef Ali_boo het volgende:
Gebeurt niet vaak, maar hij heeft wel gelijk
[ x ]
Je snapt niet dat eenoudergezinnen altijd bestaan hebben (want het kan ook komen door overlijden van een van de ouders), maar dan als je van uitzondering naar normaal gaat dat het dan een probleem vormt?quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Leuke bron maar jij beweerde dat het probleem niet bestond. Wat je aanhaalt zegt letterlijk dat het bestond.
Verder heb ik besloten dat ik te lui ben voor screenshots, hier zijn wat quotes. Letterlijk de eerste zin van je artikel:
[..]
De derde alinea:
[..]
Je bron is trouwens een of ander magazine dat volgens hun eigen website hierom draait:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik neem het Elsevier Weekblad hier ook niet serieus.
Na de genoemde quotes doet het artikel enorm zijn best om te stellen dat het in 2021 (dus niet nu onder Trump) best goed gesteld is met het racisme in de VS. En dat is ook gewoon zo, godzijdank. Mijn stelling was dat er enorm veel racisme is in de VS. Dat baseer ik op het feit dat de KKK daar bestaat, om maar wat te noemen. Segregatie is dan wel wettelijk verboden, daar waren ze zoals bekend enorm laat mee, en iets wat wettelijk geregeld is bewijst nog weinig over de inborst van de mensen.
Het is gewoon een feit dat het land racistischer is dan Nederland, en ook hier hoor en zie ik nog uitermate veel racisme. Dat zoiets je uitgelegd moet worden is al tot daar aan toe, maar dat je dan met dit soort voorbeelden aankomt om te proberen te bewijzend dat 'er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is' (dit zijn jouw woorden) maakt het niet bepaald beter.
en dan nog post je dit?quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:24 schreef VEM2012 het volgende:
(waarin jij racisme bestaat gaat verwarren met de VS is racistisch en dan denkt dat ik degene ben die geen Engels en/of Nederlands beheerst)
Best wel. Die spelen in Dìemen-Zuid.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:00 schreef viagraap het volgende:
Er wonen best veel Ajacieden buiten de hoofdstad, dus 'Ajax is de club van Amsterdam' is echt volslagen onzin als spreekkoor?
wow, kuch,.. hmm tijd voor Finkers!quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Leuke bron maar jij beweerde dat het probleem niet bestond. Wat je aanhaalt zegt letterlijk dat het bestond.
Verder heb ik besloten dat ik te lui ben voor screenshots, hier zijn wat quotes. Letterlijk de eerste zin van je artikel:
[..]
De derde alinea:
[..]
Je bron is trouwens een of ander magazine dat volgens hun eigen website hierom draait:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik neem het Elsevier Weekblad hier ook niet serieus.
Na de genoemde quotes doet het artikel enorm zijn best om te stellen dat het in 2021 (dus niet nu onder Trump) best goed gesteld is met het racisme in de VS. En dat is ook gewoon zo, godzijdank. Mijn stelling was dat er enorm veel racisme is in de VS. Dat baseer ik op het feit dat de KKK daar bestaat, om maar wat te noemen. Segregatie is dan wel wettelijk verboden, daar waren ze zoals bekend enorm laat mee, en iets wat wettelijk geregeld is bewijst nog weinig over de inborst van de mensen.
Het is gewoon een feit dat het land racistischer is dan Nederland, en ook hier hoor en zie ik nog uitermate veel racisme. Dat zoiets je uitgelegd moet worden is al tot daar aan toe, maar dat je dan met dit soort voorbeelden aankomt om te proberen te bewijzend dat 'er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is' (dit zijn jouw woorden) maakt het niet bepaald beter.
Ik was niet degene die beweerde dat het tijdens Jim Crow niet voorkwam. Dat was jij.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je snapt niet dat eenoudergezinnen altijd bestaan hebben (want het kan ook komen door overlijden van een van de ouders), maar dan als je van uitzondering naar normaal gaat dat het dan een probleem vormt?
Kom op zeg. Of is bij jou nu ook al 1 burgerdode per jaar genocide?
We weten ondertussen dat lezen niet je sterkste kant is, maar doe nou eens even je best. Ik stelde dat er nu eenmaal veel racisme is in de VS. Jij stelde dat er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is, en kwam zelf met de bron waar we het nu over hebben. In die bron staan meerdere statistieken waaruit blijkt dat de VS racistisch is, om daarna aan te tonen dat het beter gaat met bevolkingsgroepen die daaronder lijden dan eerder. Dat jij het verschil daartussen niet snapt en daar nog stoer over doet ook, doet me denken dat je niet in staat bent te lezen wat er staat, zoals je vaker hebt laten zien. Dat je lijkt te denken dat één wetenschapper die jouw wereldbeeld bevestigd voldoende is, zegt ook al genoeg. Ik laat mijn wereldbeeld ook niet afhangen van één wetenschapper, als je niet oppast blijkt dat namelijk Paul Cliteur ofzo te zijn.quote:Verder heb ik je nog gewaarschuwd niet jezelf voor schut te zetten:
[..]
en dan nog post je dit?
Holy shit!
Nou, Sherlock, je bent iets op het spoor... racisme bestaat! Overal ter wereld... Dat is iets anders dan dat een land als de VS racistisch is.
Verder is de bron alhier Wilfred Reilly. Dat is een zeer bekende wetenschapper die op dit gebied onderzoek doet, verbonden aan Kentucky State University.
Interessant hoe je niet doorhebt (of doet alsof) dat Finkers hier de racisten belachelijk maakt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
wow, kuch,.. hmm tijd voor Finkers!
Ik schreef niet dat het niet voorkwam. Het probleem was dat de meeste Zwarte vrouwen in de VS alleenstaande ouder zijn. Als je anderen wil beschuldigen van niet goed lezen is dit wel vrij pathisch.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:52 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik was niet degene die beweerde dat het tijdens Jim Crow niet voorkwam. Dat was jij.
[..]
We weten ondertussen dat lezen niet je sterkste kant is, maar doe nou eens even je best. Ik stelde dat er nu eenmaal veel racisme is in de VS. Jij stelde dat er geen data is waaruit af te leiden is dat de VS racistisch is, en kwam zelf met de bron waar we het nu over hebben. In die bron staan meerdere statistieken waaruit blijkt dat de VS racistisch is, om daarna aan te tonen dat het beter gaat met bevolkingsgroepen die daaronder lijden dan eerder. Dat jij het verschil daartussen niet snapt en daar nog stoer over doet ook, doet me denken dat je niet in staat bent te lezen wat er staat, zoals je vaker hebt laten zien. Dat je lijkt te denken dat één wetenschapper die jouw wereldbeeld bevestigd voldoende is, zegt ook al genoeg. Ik laat mijn wereldbeeld ook niet afhangen van één wetenschapper, als je niet oppast blijkt dat namelijk Paul Cliteur ofzo te zijn.
Hetzelfde geldt voor jouw opmerking over de VS. Je schreef niet dat er veel racisme is (wat je overigens ook niet hebt kunnen aantonen en ook uit mijn bron volgt dat niet), maar enorm veel racisme:quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:51 schreef viagraap het volgende:Eerder met het feit dat de meeste Zwarte vrouwen alleenstaande ouders zijn omdat hun partner (meestal een Zwarte man) er van tussen is gegaan toen ze zwanger werd. En voordat je zegt: dat komt door racisme... in de tijd van Jim Crow (toen de VS wel overduidelijk racistisch was), bestond dit probleem nog niet...
Dus je kan niet eens goed lezen wat je zelf schrijft…quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:54 schreef viagraap het volgende:
Ik zeg niet dat mensen zich nooit misdragen, integendeel zelfs. Ik zeg dat er in de VS nu eenmaal enorm veel racisme bestaat.
Verschil is dat hij Somalische oplichters geen gratie verleent.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:05 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
quote:Op woensdag 21 januari 2026 19:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schreef niet dat het niet voorkwam. Het probleem was dat de meeste Zwarte vrouwen in de VS alleenstaande ouder zijn. Als je anderen wil beschuldigen van niet goed lezen is dit wel vrij pathisch.
Je kunt bij je eigen woorden niet eens lezen wat er staat?quote:Op woensdag 21 januari 2026 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, kennelijk kun jij dat niet.
Maar ik wil je wel vertellen dat het logisch is, want er zijn een aantal zaken die hierin een rol spelen en die hebben weer niets te maken met racisme. Zoals de veel hogere geboortecijfers bij Zwarte vrouwen. Wat niets met racisme te maken heeft. Eerder met het feit dat de meeste Zwarte vrouwen alleenstaande ouders zijn omdat hun partner (meestal een Zwarte man) er van tussen is gegaan toen ze zwanger werd. En voordat je zegt: dat komt door racisme... in de tijd van Jim Crow (toen de VS wel overduidelijk racistisch was), bestond dit probleem nog niet...
Een andere reden is dat Blanke Amerikanen percentueel een steeds kleinere groep zijn, omdat er veel nieuwkomers zijn. En de nieuwkomers zijn overwegend niet Blank. Dat verklaart tevens dat de gemiddelde leeftijd van Blanken veel hoger ligt.
Proof me wrong.
Zo daar heb je me hoor, enorm veel ipv veelquote:[..]
Hetzelfde geldt voor jouw opmerking over de VS. Je schreef niet dat er veel racisme is (wat je overigens ook niet hebt kunnen aantonen en ook uit mijn bron volgt dat niet), maar enorm veel racisme:
[..]
Dus je kan niet eens goed lezen wat je zelf schrijft…
Ps: wel bijzonder dat je zelf claimt je te baseren op heel veel wetenschappers, maar niet 1 bron weet te produceren.
Net als dat het heel bijzonder is om te suggereren dat als iemand wel een bron produceert hij zich heeft gebaseerd op alleen die bron. Dat slaat ook werkelijk nergens op.
Ik kan prima lezen. Dit probleem verwijst overduidelijk naar dat de meeste Zwarte vrouwen alleenstaande ouder zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2026 20:19 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Je kunt bij je eigen woorden niet eens lezen wat er staat?
[..]
Zo daar heb je me hoor, enorm veel ipv veelTering man dit begint echt gênant te worden. Verder ben ik hier niet degene die iets vreemds beweert, dat ben jij met je stelling dat racisme in de VS niet blijkt uit de statistieken. Dat wordt al helemaal vreemd als de bron die je daarvoor aanvoert opent met statistieken waaruit racisme blijkt. Die statistieken worden later in de bron ook niet betwist, mocht je dat denken.
Mijn stelling is dat de VS een behoorlijk (enorm veel, ook goed) racistisch land is. De gehele geschiedenis vanaf Columbus bewijst dat. Of wilde je zeggen dat sinds eind jaren '60 met wetgeving dat allemaal in één keer weggepoetst is?
Je kunt dus niet lezen wat je zelf schreefquote:Op woensdag 21 januari 2026 20:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen. Dit probleem verwijst overduidelijk naar dat de meeste Zwarte vrouwen alleenstaande ouder zijn.
En verder heb je nog steeds niet weten te onderbouwen dat er in de VS enorm veel racisme is. Niet eens dat het een behoorlijk racistisch land is.
Natuurlijk is er racisme (dat is overal), maar zelfs als je de fors afgezwakte variant neemt ‘behoorlijk racistisch’, dan klopt dat gewoon niet en ook in die link die ik geplaatst heb staat dat niet. Daar staat gewoon dat ook de VS niet perfect is. Maar dat is geen enkel land. En als je een land ‘behoorlijk racistisch’ noemt, dan zeg je daarmee dat het minimaal bovengemiddeld racistisch is.
Nou, dan heb je echt niets van de wereld gezien (wat waarschijnlijk ook zo is).
Waarnaar verwijst ‘het probleem’ (ik heb het al verklapt, maar als jij in de vlek wil blijven wrijven, ga je gang)?quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je kunt dus niet lezen wat je zelf schreefJe stelde dat tijdens Jim Crow het probleem niet bestond. Meer kan ik er ook niet van maken, moet ik het nóg een keer voor je terugzoeken?
En ja, de VS is bovengemiddeld racistisch. Dat staat voor zo'n beetje iedereen die wel kan lezen als een paal boven water. Ik heb dat al onderbouwd met het verwijzen naar de geschiedenis, waarvan jij denkt dat die uitgewist wordt met een paar wetten ofzo. Statistieken over succesvolle mensen met een kleur zeggen ook vrij weinig over een mentaliteitskwestie, zeker als we nu zien dat die wetten ook doelwit zijn van MAGA. Verdiep je anders eens in Stephen Miller en dinges Bannon, de huisideologen van Trump.
Verder, in de context van dit topic is het al helemáál een inkopper dat racisme hiermee te maken heeft, ook al schijnen sommigen te denken dat een paar kleurlingen in de ICE-gelederen of het óók rucksichtlos oppakken van witkoppen dat feit onmogelijk maken.
Voor iemand die erg op bepaalde woorden in wilt zoomen ben je nogal onnauwkeurig in je taalgebruik. Welk probleem bestond er dan niet tijdens Jim Crow volgens jou? Het wordt er niet echt beter op als het probleem volgens jou is dat zwarte vrouwen hoge geboortecijfers hebben, en al helemaal als je wilt stellen dat dat niks met racisme te maken heeft. En ja ik heb er data van dat de VS behoorlijk racistisch is (of heel erg, wat jij wil), bijvoorbeeld uit de bron die je zélf deeldequote:Op donderdag 22 januari 2026 18:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarnaar verwijst ‘het probleem’ (ik heb het al verklapt, maar als jij in de vlek wil blijven wrijven, ga je gang)?
Verder beweer je dat de VS bovengemiddeld racistisch is. Nou kennelijk heb je daar data van. Zou je die willen delen.
En hou in het ook dat ‘is’ tegenwoordige tijd is en niet verleden tijd. Dat zijn dingen die je normaliter niet al gaat uitleggen, maar ik voel aan mijn water dat het voor jou niet echt evident is en was.
Ga je nou weer dingen niet willen lezen? Wat maakt dit geen moord volgens jou?quote:
Moord is met voorbedachte rade.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ga je nou weer dingen niet willen lezen? Wat maakt dit geen moord volgens jou?
Je gaat weer met doelpalen schuiven.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Voor iemand die erg op bepaalde woorden in wilt zoomen ben je nogal onnauwkeurig in je taalgebruik. Welk probleem bestond er dan niet tijdens Jim Crow volgens jou? Het wordt er niet echt beter op als het probleem volgens jou is dat zwarte vrouwen hoge geboortecijfers hebben, en al helemaal als je wilt stellen dat dat niks met racisme te maken heeft. En ja ik heb er data van dat de VS behoorlijk racistisch is (of heel erg, wat jij wil), bijvoorbeeld uit de bron die je zélf deelde
Geen voorbedachte rade.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ga je nou weer dingen niet willen lezen? Wat maakt dit geen moord volgens jou?
Ja, ze zorgen goed voor het joch. Het was daar om wat koud, dus ze hebben hem om hem warm te houden naar een centrum in Texas verplaatst.quote:
Je weet de (i.i.g. NL-criteria) daarvoor hoop ik. Want dat hoef geen geschreven plan van 5 kantjes te zijn dat 2 weken eerder is gemaakt..quote:
In plaats van naar huis is het kind naar Texas verplaatst?quote:Op donderdag 22 januari 2026 22:00 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ja, ze zorgen goed voor het joch. Het was daar om wat koud, dus ze hebben hem om hem warm te houden naar een centrum in Texas verplaatst.
Democraten kunnen zich beter ook druk maken om de paar honderd duizend kinderen in Amerika zonder ouders die vaak als slaven worden behandeld en die gewoon spoorloos zijnquote:
Het zijn illegal aliens; geen illegal humansquote:Op vrijdag 23 januari 2026 05:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
In plaats van naar huis is het kind naar Texas verplaatst?
Zo'n 1800 km verderop?
En dat is zogenaamd humaan?
Dat bepaal jij niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 07:23 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Democraten kunnen zich beter ook druk maken om de paar honderd duizend kinderen in Amerika zonder ouders die vaak als slaven worden behandeld en die gewoon spoorloos zijn
As of 2023–2024, there are approximately 1.5 million undocumented (unauthorized) immigrant children under 18 living in the U.S.. Additionally, about 4.6 million U.S.-born children under 18 live with at least one unauthorized immigrant parent. Separately, reports indicate over 291,000 unaccompanied migrant children were not issued court notices, raising safet
Ze zijn niet eens illegaal; het gaat om asielzoekers die nog in de procedure zitten.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 07:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het zijn illegal aliens; geen illegal humans
Ja. Wat wil je hiermee suggereren?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet de (i.i.g. NL-criteria) daarvoor hoop ik. Want dat hoef geen geschreven plan van 5 kantjes te zijn dat 2 weken eerder is gemaakt..
Maar dat Trump en ICE de wet overtreden en iedereen lekker kapot slaat of schiet en eigen rechter spelen keur je dan natuurlijk wel goed.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 08:14 schreef Montagui het volgende:
Dat ondanks de tegenwerking van de gouverneur en de staats- en lokale politie (van Minnesota), als ook de wet overtredende anti ICE demonstraties en wet overtredende acties van de Libtards (de inval in de kerk, het random belagen van -mogelijke- 'republikeinstemmers') in MInnesota ICE nog maar veel illegalen mag oppakken en uitzetten in Minnesota.
Ik ben voor het opsporen, oppakken en uitzetten van illegalen
Ik keur af de acties die dit werk belemmeren
Ik veroordeel de acties van de 'libtards' die eigen rechter willen spelen
Ik zie hier niets waarin Trump gelijk in zou hebben?quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:05 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Indien dat gebeurd dan keur ik dat net zo goed af uiteraard.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 08:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar dat Trump en ICE de wet overtreden en iedereen lekker kapot slaat of schiet en eigen rechter spelen keur je dan natuurlijk wel goed.
Ik zie je dan alleen maar die onzin van Trump en ICE goedpraten.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 08:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Indien dat gebeurd dan keur ik dat net zo goed af uiteraard.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zie je dan alleen maar die onzin van Trump en ICE goedpraten.
Dus blijkbaar niet.
De doden die het gevolg waren van deportaties onder Obama, heb jij daar jezelf over opgewonden hier op Fok!?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zie je dan alleen maar die onzin van Trump en ICE goedpraten.
Dus blijkbaar niet.
Je argument wordt heus niet sterker door een groep weg te zetten als libtards.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 08:14 schreef Montagui het volgende:
Dat ondanks de tegenwerking van de gouverneur en de staats- en lokale politie (van Minnesota), als ook de wet overtredende anti ICE demonstraties en wet overtredende acties van de Libtards (de inval in de kerk, het random belagen van -mogelijke- 'republikeinstemmers') in MInnesota ICE nog maar veel illegalen mag oppakken en uitzetten in Minnesota.
Ik ben voor het opsporen, oppakken en uitzetten van illegalen
Ik keur af de acties die dit werk belemmeren
Ik veroordeel de acties van de 'libtards' die eigen rechter willen spelen
Wanneer was die ook alweer president?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De doden die het gevolg waren van deportaties onder Obama, heb jij daar jezelf over opgewonden hier op Fok!?
Waarschijnlijk niet, want niemand deed dat volgens mij.
Dus als je wil beginnen over twee maten kan ik jou (en vele anderen) een spiegel aanbevelen.
WTF is een libtarts?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je argument wordt heus niet sterker door een groep weg te zetten als libtarts.
Ik heb geen idee wat een libt is, dus het lijkt me een iets te specifieke specialisatiequote:
Deze zijn legaal het land binnen gekomen?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 07:53 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ze zijn niet eens illegaal; het gaat om asielzoekers die nog in de procedure zitten.
Een asielprocedure is inderdaad legaal. Of denk je dat asielzoekers en illegalen hetzelfde zijn?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:02 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Deze zijn legaal het land binnen gekomen?
Je ontloopt nu de vraag. Iemand kan illegaal in de VS zitten en nu denken: laat ik maar snel een asielprocedure starten. Dan ben je illegaal binnengekomen en ik heb verder geen idee of het starten van de procedure dan maakt dat je dan niet kan worden uitgezet. Maar het zou mij niet verbazen dat als je een ‘veiligelander’ bent ze in de VS niet zo oliedom zijn als in Nederland.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Een asielprocedure is inderdaad legaal. Of denk je dat asielzoekers en illegalen hetzelfde zijn?
Op het moment dat de asielprocedure wordt gestart, wat is dan de status van die persoon?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je ontloopt nu de vraag. Iemand kan illegaal in de VS zitten en nu denken: laat ik maar snel een asielprocedure starten. Dan ben je illegaal binnengekomen en ik heb verder geen idee of het starten van de procedure dan maakt dat je dan niet kan worden uitgezet. Maar het zou mij niet verbazen dat als je een ‘veiligelander’ bent ze in de VS niet zo oliedom zijn als in Nederland.
Uit welke landen komen de asielzoekers in dit geval? Vermoed dat ze gewoon illegaal het land binnen komen en dan asiel aanvragen vanuit een veilig land? Heb geen moeite met asielzoekers uit oorlog gebieden of dat anders in eigen land gedood worden om wat van reden dan ook.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Een asielprocedure is inderdaad legaal. Of denk je dat asielzoekers en illegalen hetzelfde zijn?
Ik ben gelukkig niet de enige die af en toe wat on bekende termen tegenkomt.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 11:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat een libt is, dus het lijkt me een iets te specifieke specialisatie
Alleen starten die illegalen nooit hen asielprocedure, omdat het criminelen zijn die gezocht worden in hen eigen land.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op het moment dat de asielprocedure wordt gestart, wat is dan de status van die persoon?
Dus dan gaat het hier gewoon om een asielzoeker.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alleen starten die illegalen nooit hen asielprocedure, omdat het criminelen zijn die gezocht worden in hen eigen land.
Een illegaal die nooit een intentie heeft om asiel aan te vragen is geen asielzoeker, want hij zoekt geen asiel.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan gaat het hier gewoon om een asielzoeker.
Dat jochie en z'n vader beiden legaal in de VS met een asielprocedure.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan gaat het hier gewoon om een asielzoeker.
Immigration Agents Detain 5-Year-Old Boy in Minnesota, Prompting Outrage - The New York Timesquote:The boy and his father were taken to Dilley, Texas, outside San Antonio, where they are being held at an immigration detention center, according to Marc Prokosch, a lawyer working with the family. The boy and his father came to the United States from Ecuador in 2024, he said, and each has an active asylum claim.
“These are not illegal aliens. They came legally and are pursuing a legal pathway,” Mr. Prokosch said at a Thursday news conference.
Ik weet niets van de asielprocedure in de VS, dus geen idee. Nogmaals, ik kan mij best voorstellen dat ze daar bij veiligelanders een regeling hebben dat je niet de uitslag mag afwachten, of dat er iets van snelrecht toegepast wordt.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op het moment dat de asielprocedure wordt gestart, wat is dan de status van die persoon?
En dus gaat het hier om een asielzoeker, aangezien er kennelijk asiel is aangevraagd.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Een illegaal die nooit een intentie heeft om asiel aan te vragen is geen asielzoeker, want hij zoekt geen asiel.
Je kan je nl. bij de grens gewoon melden en zeggen dat je asiel wil. Zo simpel is het.
Weet niet wat voor hersenkronkels er bij jou omgaan, maar in Amerika zijn er miljoenen criminele illegalen die juist in de illegaliteit willen blijven. Zoals hierboven vermeld.
Dus een hoop aannames, meer niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niets van de asielprocedure in de VS, dus geen idee. Nogmaals, ik kan mij best voorstellen dat ze daar bij veiligelanders een regeling hebben dat je niet de uitslag mag afwachten, of dat er iets van snelrecht toegepast wordt.
Beter dan jarenlang rekken van procedures waar iedereen de uitkomst al van kent om dan hier een kind te verwekken en vervolgens je daarop te beroepen… Vind ik dan.
Daarom rende de legale vader ook weg en liet zijn kind in de steek omdat dit vermoedelijk zijn vluchtpoging negatief zou hebben beinvloed.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat jochie en z'n vader beiden legaal in de VS met een asielprocedure.
[..]
Immigration Agents Detain 5-Year-Old Boy in Minnesota, Prompting Outrage - The New York Times
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Daarom rende de legale vader ook weg en liet zijn kind in de steek omdat dit vermoedelijk zijn vluchtpoging negatief zou hebben beinvloed.
De ICE agenten hebben zich direct ontfermd over het kind. Als hij daadwerkelijk legaal was hij natuurlijk niet naar Texas gestuurd na oppakken.Allemaal aannames..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
[..]
Daarom rende de legale vader ook weg en liet zijn kind in de steek omdat dit vermoedelijk zijn vluchtpoging negatief zou hebben beinvloed.
De ICE agenten hebben zich direct ontfermd over het kind. Als hij daadwerkelijk legaal was hij natuurlijk niet naar Texas gestuurd na oppakken.Allemaal aannames. DHS heeft daarnaast al ruimschoots aangetoond niet betrouwbaar te zijn in hun berichtgeving. Nog even los gezien van het feit dat er ondertussen al zat gevallen bekend zijn van mensen die gewoon legaal waren maar alsnog opgepakt werden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
[..]
De ICE agenten hebben zich direct ontfermd over het kind. Als hij daadwerkelijk legaal was hij natuurlijk niet naar Texas gestuurd na oppakken.Misschien was die vader in de veronderstelling dat een rivaliserende bende hem aan het opwachten was en was hij als enige ongewapend. Dan was zijn vluchtpoging volstrekt legitiemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blijft vervelend, zo’n spiegel… ik voel je pijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 11:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wanneer was die ook alweer president?
Constant dat 'Jamaar Obama'.
DHS is natuurlijk meer of minder betrouwbaar dan een paar jaar geleden, alleen wat zij nu melden bevalt sommigen niet. Dus schuift met het al snel weg als 'niet betrouwbaar'. Dit zie je trouwens bij zowel rechts als links. Zodra de politieke tegenstander de dienst uitmaakt is de overheid 'niet betrouwbaar'. Mag de eigen tribe aan de knoppen draaien is het ineens prima.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Allemaal aannames. DHS heeft daarnaast al ruimschoots aangetoond niet betrouwbaar te zijn in hun berichtgeving. Nog even los gezien van het feit dat er ondertussen al zat gevallen bekend zijn van mensen die gewoon legaal waren maar alsnog opgepakt werden.
Het asiel verhaal heb ik niet verzonnen maar komt van de advocaat van de man.quote:
Nee, het zijn de bekende Maga-tranen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Blijft vervelend, zo’n spiegel… ik voel je pijn.
Dat verandert niet het feit dat de huidige regering niet betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
DHS is natuurlijk meer of minder betrouwbaar dan een paar jaar geleden, alleen wat zij nu melden bevalt sommigen niet. Dus schuift met het al snel weg als 'niet betrouwbaar'. Dit zie je trouwens bij zowel rechts als links. Zodra de politieke tegenstander de dienst uitmaakt is de overheid 'niet betrouwbaar'. Mag de eigen tribe aan de knoppen draaien is het ineens prima.
Zoals we allemaal weten vertellen advocaten altijd de waarheid en niets dan de waarheid.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het asiel verhaal heb ik niet verzonnen maar komt van de advocaat van de man.
https://kstp.com/kstp-new(...)egal-asylum-seekers/
Daarnaast heeft de vader het kind dus niet achter gelaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |