abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 januari 2026 @ 00:28:55 #26
485843 crew  Jippie
pi_219862974
Geveegd, geen Nazi-vergelijkingen of roddelen over andere users ajb
pi_219863301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
off-topic

Heel mooi voorbeeld was afgelopen week, aflevering 1 van Star trek starfleet academy Paramount was er zo trots op dat ze de eerste aflevering live streamden, ze hadden maar liefst 1300 live kijkers!

In internet criticus streamde op het zelfde moment zijn kast met daar in een action figure van Spock deze had 1500 liveKijkers

[ x ]
Speaking of Star Trek...

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219863344
Maar hebben we beelden van de begrafenis?
pi_219863348
Waarom hebben we geen popcorn emoties? -O-
  Manager PR/Moderator zondag 18 januari 2026 @ 02:34:44 #30
269689 crew  Viv
pi_219863353
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar hebben we beelden van de begrafenis?
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 02:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom hebben we geen popcorn emoties? -O-
Is de begrafenis van een moeder van 3 kinderen goed voor entertainment/leedvermaak dan?
pi_219863383
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 02:34 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Is de begrafenis van een moeder van 3 kinderen goed voor entertainment/leedvermaak dan?
Ja, bij deze moord en alle hysterie, op Fok al 18 topics, verwacht ik wel beelden.
Of hebben de nabestaanden al een exclusief contract bij Netflix? Want dan wachten we ff een half jaartje.

En ik zou me niet zo druk maken om die kids. Die we ook niet bij de nieuwe wezen in Iran, Oekraïne of Somalië.

Hoor ik nooit iemand over, deze kids komen er ook wel toch?
  zondag 18 januari 2026 @ 07:51:28 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219863848
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 22:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bevestigt met je citaat wat ik zeg, met homofobie wordt geen angst bedoeld.

Taal is aan verandering onderhevig en woorden kunnen verschillende betekenissen krijgen.

Een scholekster is geen ekster die schol eet, een slachtoffer is geen offer dat geslacht wordt, etc.

Wat betreft dat iemand dood moet vanwege een afbeelding...
Dat is ook niet nieuw hè.
Ik keur dat niet goed. Maar we zitten in een situatie in de VS dat verschillende groepen tegen elkaar worden opgehitst.

En de Trump regering doet er steeds weer een schepje bovenop.

Ik zou zeggen, trap er niet in.
Een schepje er bovenop?
wacht ff Mensen hebben gestemd op trump, Trump doet (veel en exact) waar mensen op gestemd hebben!

over Homo haat, het is mensen blijven bepaalde woorden gebruiken die totaal niks met het onderwerp te maken hebben.

Afgelopen jaar was er een enorme NO KING rally.. duizenden mensen gingen de straat op tegen hun koning!

Het hele idee dat trump KONING wil worden is bedacht door links, totaal zinloos.
ook worden mensen die op hem hebben gestemd gelijk weg gezet als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, en waar word dit door aangewakkerd zenders als CNN MSNBC etc etc

Het is nu niet veel anders als wat er gebeurt in Noord Korea en Rusland mensen denken niet meer voor zichzelf na en laten anderen dat voor hun doen.

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 02:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, bij deze moord en alle hysterie, op Fok al 18 topics, verwacht ik wel beelden.
Of hebben de nabestaanden al een exclusief contract bij Netflix? Want dan wachten we ff een half jaartje.

En ik zou me niet zo druk maken om die kids. Die we ook niet bij de nieuwe wezen in Iran, Oekraïne of Somalië.

Hoor ik nooit iemand over, deze kids komen er ook wel toch?
Nog niet maar maar er komt wel een film over het leven van George Floyd!
Daddy Changed the World - Reference view - IMDb
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 18 januari 2026 @ 07:53:32 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219863857
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 02:34 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
no offence maar in de VS wel, waarschijnlijk staan daar tietallen nieuws zenders bij en word iedere aanwezige geinterviewd..
8)7
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219864027
Demonstranten zijn zo vreedzaam

Bekijk deze YouTube-video
life is like a box of chocolates
pi_219864030
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 07:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Een schepje er bovenop?
wacht ff Mensen hebben gestemd op trump, Trump doet (veel en exact) waar mensen op gestemd hebben!
Dat is verder niet relevant.
We zien bijvoorbeeld bij de deportatie van illegale migranten dat Trump voor het leuke plaatje dit zo wreed mogelijk liet doen, met militaire toestellen e.d.

Totaal niet efficiënt, hartstikke duur.
Maar lekker powerplay laten zien richting Zuid Amerika en migranten.
Vervolgens de beelden van de CECOT deportaties, waar mensen lukraak heen werden gestuurd op basis van enkele kenmerken.
Gewoon buiten de Amerikaanse wetgeving geplaatst.
En dan ICE die dmv etnisch profileren lukraak in steden mensen oppakt en vastzet, en daarna pas kijkt of dat terecht is.

Dat roept weerstand op onder de bevolking.

quote:
over Homo haat, het is mensen blijven bepaalde woorden gebruiken die totaal niks met het onderwerp te maken hebben.
Benadrukken dat Good gay is en spotprenten maken van de weduwe vanwege haar geaardheid valt onder homohaat.

Jij hebt dat naar dit onderwerp gebracht.

quote:
Afgelopen jaar was er een enorme NO KING rally.. duizenden mensen gingen de straat op tegen hun koning!

Het hele idee dat trump KONING wil worden is bedacht door links, totaal zinloos.
ook worden mensen die op hem hebben gestemd gelijk weg gezet als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, en waar word dit door aangewakkerd zenders als CNN MSNBC etc etc

Het is nu niet veel anders als wat er gebeurt in Noord Korea en Rusland mensen denken niet meer voor zichzelf na en laten anderen dat voor hun doen.
[..]
Nog niet maar maar er komt wel een film over het leven van George Floyd!
Daddy Changed the World - Reference view - IMDb
No King, omdat Trump als een koning per decreet regeert, die proces overslaat, het huid van afgevaardigden negeert, etc

Heel mooi voorbeeld is het Witte Huis, waar hij in een recordtempo de hele oostvleugel sloopt. Zodat het juridische systeem niet kan reageren voordat het te laat is.

King is dan nog een milde term. Hij gedraagt zich in feite als een dictator.

En dan kun je wel roepen dat mensen hiervoor gestemd hebben; dat betekent niet dat dit de normale gang van zaken is.

Verder hebben mensen in een democratie gewoon het recht om te demonstreren.
Je kunt het wel of niet eens zo met hun standpunten.

Maar net doen alsof Trump een God is die doen en laten mag wat hij wil, omdat hij gekozen is als president slaat nergens op.
pi_219864139
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 08:43 schreef hondonspain het volgende:
Demonstranten zijn zo vreedzaam

Bekijk deze YouTube-video
Ja, precies.
Een hele groep verantwoordelijk stellen voor de daden van een individu.
pi_219864162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als ze dus weten onwaarheden te verkondigen, weten ze dan ook met welk uiteindelijk doel ze dat doen? Ik denk dat daar maar een paar een redelijk idee over hebben, en dat hoeven zelfs niet de mensen helemaal aan de top te zijn. Ik schat Kushner en Vance hoger in wat betreft het hebben van een beeld over hoe eea moet zijn over 10 jaar, en hoe daar te komen, dan Trump zelf bijv (die is meer gefocused op nu winnen, deals maken en zijn eigen ego strelen).
Ligt aan het onderwerp.
Over Venezuela en Groenland weten dat soort figuren ook vast wel dat het om geld en macht gaat.
  zondag 18 januari 2026 @ 10:11:54 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219864535
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 08:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is verder niet relevant.
We zien bijvoorbeeld bij de deportatie van illegale migranten dat Trump voor het leuke plaatje dit zo wreed mogelijk liet doen, met militaire toestellen e.d.

Totaal niet efficiënt, hartstikke duur.
Maar lekker powerplay laten zien richting Zuid Amerika en migranten.
Vervolgens de beelden van de CECOT deportaties, waar mensen lukraak heen werden gestuurd op basis van enkele kenmerken.
Gewoon buiten de Amerikaanse wetgeving geplaatst.
En dan ICE die dmv etnisch profileren lukraak in steden mensen oppakt en vastzet, en daarna pas kijkt of dat terecht is.

Dat roept weerstand op onder de bevolking.
[..]
Benadrukken dat Good gay is en spotprenten maken van de weduwe vanwege haar geaardheid valt onder homohaat.

Jij hebt dat naar dit onderwerp gebracht.
[..]
No King, omdat Trump als een koning per decreet regeert, die proces overslaat, het huid van afgevaardigden negeert, etc

Heel mooi voorbeeld is het Witte Huis, waar hij in een recordtempo de hele oostvleugel sloopt. Zodat het juridische systeem niet kan reageren voordat het te laat is.

King is dan nog een milde term. Hij gedraagt zich in feite als een dictator.

En dan kun je wel roepen dat mensen hiervoor gestemd hebben; dat betekent niet dat dit de normale gang van zaken is.

Verder hebben mensen in een democratie gewoon het recht om te demonstreren.
Je kunt het wel of niet eens zo met hun standpunten.

Maar net doen alsof Trump een God is die doen en laten mag wat hij wil, omdat hij gekozen is als president slaat nergens op.
Eens veel dingen wat Trump doet slaat als een plank op varken!

Mensen terug naar huis sturen niet.

Hoe werkt ICE, in feite is het relatief simpel.
Als je naar het buitenland gaat bijvoorbeeld afgelopen jaar ging ik naar indonesie via China, Ik moest wachten in China want mijn 2e vlucht was vertreegd, dus wat moest ik doen ik moest een 1 dag Visum aanvragen zodat ik in een hotel kon verblijven, voordat ik naar indonesie ging moest ik ook een visum aanvragen zodat ik ook daar kon verblijven.

Als ik langer in china of Indonesie zou hebben verbleven zou ik het land uitgezet worden, je geeft aan waar je verblijft bij aanvragen visum!

Mensen die te lang verblijven of illegaal het land in komen worden er uitgezet!
Het is niet zo moeilijk,.
Men doet dit al voor die tijd, hoe ik daar bij kom is simpel registratie paspoort etc deze mensen werken voor de overheid en kunnen dit snel achterhalen.

mensen die terug gaan naar El salvador en een Tatoeage van een bende zijn gewoon bende leden, geen wel denende burger in dat land of uit dat land neemt een tatoeage van een bende die lui moorden elkaar uit vanwege die tattoo..
Dat is in Nederland ik plaats een tattoo van feijenoord op mijn voorhoofd en ik ga in Ajax vak zitten terwwijl je niet eens fan bent van feijenoord!
Maar in geval van bendes krijg je geen klappen nee je word geliquideerd.
Je kan je beter afvragen waarom worden ze gelijk in dat land opgepakt?
Denk je nu echt dat reguliere burgers daar zomaar de cel in verdwijnen?
Btw je hebt de beelden gezien van die gevangenis, ik geloof dat heel duidelijk zichtbaar is dat al die lui herkenbaar zichtbaar Tattoos hebben van bendes.

Trump handelt in sommige gevallen snel overtreedd hij de wet.
Voorbeeld Toen hij binnen paar uur een raid in Venezuela hield om Maduro op te pikken werd de halve planeet woest!
Waarom vraag ik mij af? grotendeel van volk stond te dansen omdat een President wat daadwerkelijk een dictator was werd opgepakt, Biden had zelfs al een arrestatie bevel voor hem uitgezet.
Dus het volk is blij, en veel willen nu dus ook weer naar huis, maar veel vinden dat het niet volgens de regeltjes was.

Welke regels er zit er 1 in Moscow in een bunker die zijn reet afveegt met alle regels en in Noord korea en Iran en tig afrikaanse landen.

Als je de VS een beetje gevolgd hebt de afgelopen 20 jaar gaat het als volgt men probeert er een wet door heen te doen het duurt jaren en jaren en word vrijwel daarna gelijk weer onklaar gemaakt door de tegenpartij en zodoende komt er weinig van het idee of plan terecht.

Is Trump een dictator?
Nee alles behalve!
Voor dat hij bepaalde acties uitvoerd moet hij WEL bepaalde goedkeuringen hebben, maar zodra die er zijn laat hij er geen gras over groeien!

maar persoonlijk, het gezeik over Groenland had heel anders opgelost kunnen worden door gewoon een oude basis van de VS te heropenen in overleg met Denemarken, die verbouwing in het Witte huis, boeit me geen fuck!
Andere presidenten hebben dit eerder gedaan, zoals Truman en Kennedy.

btw een Koning is totaal wat anders als een President, tenzij hij er een wet door kan drukken dat hij daadwerkelijk gekroond word tot Koning, jah dan zou ik zeggen NO KING slaat ergens op!
pi_219864576
Stukje wartaal op de vroege morgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219865329
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eens veel dingen wat Trump doet slaat als een plank op varken!

Mensen terug naar huis sturen niet.
De manier waarop wel.
Dit speelt al decennialang. Trump is niet de eerste die illegalen uitzet. Maar hij kiest voor een werkwijze die voor deze tegenreactie zorgt.

Niemand is tegen het uitzetten van illegalen. Ik heb hier een poll geopend en iedereen was unaniem voor deportatie.
Geeneen was tegen.
Dus dat is de kwestie niet.

quote:
Hoe werkt ICE, in feite is het relatief simpel.
Als je naar het buitenland gaat bijvoorbeeld afgelopen jaar ging ik naar indonesie via China, Ik moest wachten in China want mijn 2e vlucht was vertreegd, dus wat moest ik doen ik moest een 1 dag Visum aanvragen zodat ik in een hotel kon verblijven, voordat ik naar indonesie ging moest ik ook een visum aanvragen zodat ik ook daar kon verblijven.

Als ik langer in china of Indonesie zou hebben verbleven zou ik het land uitgezet worden, je geeft aan waar je verblijft bij aanvragen visum!

Mensen die te lang verblijven of illegaal het land in komen worden er uitgezet!
Het is niet zo moeilijk,.
Men doet dit al voor die tijd, hoe ik daar bij kom is simpel registratie paspoort etc deze mensen werken voor de overheid en kunnen dit snel achterhalen.
Ja, dat is het punt ook niet.

quote:
mensen die terug gaan naar El salvador en een Tatoeage van een bende zijn gewoon bende leden, geen wel denende burger in dat land of uit dat land neemt een tatoeage van een bende die lui moorden elkaar uit vanwege die tattoo..
De lijst met tatoeages bleek heel willekeurig. Er stonden bijvoorbeeld ook tatouages op uit Azië. Er zijn ook mensen opgepakt omdat ze een tatouage voor hun voetbalclub hadden. Daarnaast overschat je mensen in hun keuzes. Veel mensen kiezen voor een bepaalde tatouage omdat ze die cool vinden, zonder de diepe betekenis van de tatouage te kennen.
Ik vind mensen blind deporteren op basis van wat kenmerken naar een beruchte zwaarbewaakte buitenlandse gevangenis in strijd met de beginselen van een democratische rechtsstaat.

quote:
Dat is in Nederland ik plaats een tattoo van feijenoord op mijn voorhoofd en ik ga in Ajax vak zitten terwwijl je niet eens fan bent van feijenoord!
Maar in geval van bendes krijg je geen klappen nee je word geliquideerd.
Je kan je beter afvragen waarom worden ze gelijk in dat land opgepakt?
Ze worden niet gelijk in dat land opgepakt.
Ze worden opgepakt in de VS en gedeporteerd naar CECOT, op kosten van de VS.

Het is niet zo dat de VS ze gewoon uit zet naar land van herkomst, en dat dan de bendeleden weer worden opgepakt.

Dit is gewoon een overeenkomst tussen de VS is El Salvador.

Er zijn ook veel illegalen uitgezet die niet afkomstig zijn uit El Salvador. Maar uit bijvoorbeeld Venezuela.
En waarbij sommigen statushouder zijn ivm asielaanvraag.

Kijk naar de kwestie Kilmar Garcia.
Volgens de een de duivel in persoon, volgens de ander een engel.
Wat is het?

Volgens Trump een bende lid vanwege een tatouage op zijn vingers die naar een bende zou verwijzen. Dat is alles volgens mij.
Gevolg: een hele touwtrekkerij om Garcia, waarbij het land in kamp Trump en kamp Garcia wordt verdeeld. Heel veel modder over en weer, beide kampen beperken zich daarbij niet tot de waarheid.
Trump zegt dat zijn handen gebonden zijn en kan El Salvador niet vragen Garcia terug te sturen.
Even later komt Garcia alsnog terug naar de VS.
Om vervolgens te worden uitgezet naar Oeganda.
Althans dat was het voornemen. Daar loopt nu een juridische procedure over meende ik.

Wat iemand ook van Garcia vindt: dat hele circus rond hem hadden we niet gehad als gewoon de due proces was gevolgd.

En dat Trump hem nu naar Afrika wil sturen geeft ook te denken.

.

Garcia is op zijn 16e gevlucht naar de VS vanwege het bendegeweld in El Salvador.

Daar heeft hij uiteindelijk een legale status gekregen.

Vervolgens wordt hij onder Trump naar CECOT gedeporteerd.

De deportatie van Garcia werd daarna door Trump een administratieve fout genoemd.

Dat was eerst niet te herstellen volgens hem, en vervolgens wordt dat hersteld.

En nu staat hij op de nominatie om naar Afrika te worden gedeporteerd.

Heeft hij tatouages van MS13 op zijn lichaam?
Gezien het feit dat hij als kind is gevlucht vanwege het bendegeweld zou mij dat niets verbazen.

Maar daarmee is niet aangetoond dat hij echt lid is geweest van bendes in El Salvador en daarom moet worden opgesloten in een zwaarbewaakte gevangenis.

Dit is een kind dat gevlucht is vanwege dat bendegeweld en om die reden een veilige haven kreeg van de Amerikaanse overheid.
En vervolgens komt er een nieuwe president en die schopt hem terug naar de hel.

Hoeveel meer van dit soort gevallen zijn er?

Daarom is due proces belangrijk: dat je weet of iemand mag worden uitgezet.
En bij Kilmar was er in 2019 een verbod op uitzetting naar El Salvador uitgevaardigd.
Dat is tijdens Trump 1 geweest.

quote:
Denk je nu echt dat reguliere burgers daar zomaar de cel in verdwijnen?
Btw je hebt de beelden gezien van die gevangenis, ik geloof dat heel duidelijk zichtbaar is dat al die lui herkenbaar zichtbaar Tattoos hebben van bendes.
Op beeld ja.

quote:
Trump handelt in sommige gevallen snel overtreedd hij de wet.
Dat hoort een president niet te doen.
Je mag van de overheid verwachten dat die zich aan de wet houdt. Want waarom zou je je als burger aan de wet gaan houden als de president wetten aan zijn laars lapt.

quote:
Voorbeeld Toen hij binnen paar uur een raid in Venezuela hield om Maduro op te pikken werd de halve planeet woest!
Waarom vraag ik mij af? grotendeel van volk stond te dansen omdat een President wat daadwerkelijk een dictator was werd opgepakt,
De Irakezen vierden ook feest toen Saddam was afgezet.
Maakt dat de oorlog in Irak legaal?

Want Trump gedaan heeft is wat Poetin wilde bewerkstelligen in Oekraïne.
En dat is door een totale overschatting van wat het Russische leger op dat moment kon bewerkstelligen faliekant mislukt.
En daar valt ook de hele westerse wereld. En dan wordt het ontvoeren van Maduro goedgekeurd?
Wat voor precedent schept dat?
Bijvoorbeeld voor Rusland in Moldavië en Georgië?
China op Taiwan?

quote:
Biden had zelfs al een arrestatie bevel voor hem uitgezet.
Ja en gezien de tijd die nodig is om zo'n actie voor te bereiden kan het best zo zijn dat het leger al onder Biden is begonnen met de voorbereidingen.

quote:
Dus het volk is blij, en veel willen nu dus ook weer naar huis, maar veel vinden dat het niet volgens de regeltjes was.
In feite is dit de neoconservative doctrine van Bush junior die wordt uitgevoerd.
Het doel heiligt de middelen.
We hebben in Irak gezien hoe dat totaal verkeerd kan uitpakken.

Hoe dit op de langere termijn uitpakt voor Venezuela is onbekend.
Dat gaan we nog zii.

Trump heeft inmiddels de eerste 500 miljoen dollar binnen van de verkoop van Venezolaanse olie, wat op een bankrekening in Qatar staat waarover alleen hij kan beschikken.

Geeft ook te denken.

quote:
Welke regels er zit er 1 in Moscow in een bunker die zijn reet afveegt met alle regels en in Noord korea en Iran en tig afrikaanse landen.
En die hebben nu Trump aan hun kant staan als legitimatie van hun illegale praktijken

quote:
Als je de VS een beetje gevolgd hebt de afgelopen 20 jaar gaat het als volgt men probeert er een wet door heen te doen het duurt jaren en jaren en word vrijwel daarna gelijk weer onklaar gemaakt door de tegenpartij en zodoende komt er weinig van het idee of plan terecht.
Ja de VS is politiek failliet.
Trump is daar een symptoom van.
Maar dit gaat terug tot zeker begin jaren tachtig.

quote:
Is Trump een dictator?
Nee alles behalve!
Voor dat hij bepaalde acties uitvoerd moet hij WEL bepaalde goedkeuringen hebben, maar zodra die er zijn laat hij er geen gras over groeien!
Trump gedraagt zich in alles als een dictator.
De constitutie van de VS is echter nog steeds sterk genoeg om te voorkomen dat de VS een echte dictatuur wordt.

De vraag is of de constitutie dat de komende jaren gaat volhouden.

De eerste proef is met de midterms.

Ik ben benieuwd.
.

quote:
maar persoonlijk, het gezeik over Groenland had heel anders opgelost kunnen worden door gewoon een oude basis van de VS te heropenen in overleg met Denemarken, die verbouwing in het Witte huis, boeit me geen fuck!
Andere presidenten hebben dit eerder gedaan, zoals Truman en Kennedy.
Nee, die hebben niet in een rap tempo bijna 1/3 van het Witte Huis plat gegooid na de belofte dat absoluut niet te gaan doen.

quote:
btw een Koning is totaal wat anders als een President, tenzij hij er een wet door kan drukken dat hij daadwerkelijk gekroond word tot Koning, jah dan zou ik zeggen NO KING slaat ergens op!
Ja, jij valt heel erg over de betekenis van woorden.
Niemand zegt dat hij letterlijk koning is.
Hij gedraagt zich echter als een koning, terwijl de VS daar juist mee had afgerekend.

Je zou Trump ook een despoot kunnen noemen of een dictator.

Koning klinkt wat vriendelijker, omdat de tijd van absolute monarchieën inmiddels ver achter ons ligt.
  zondag 18 januari 2026 @ 11:58:16 #41
319979 Fok-it
All is well
pi_219865340
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219865347
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
De manier waarop wel.
Dit speelt al decennialang. Trump is niet de eerste die illegalen uitzet. Maar hij kiest voor een werkwijze die voor deze tegenreactie zorgt.

Niemand is tegen het uitzetten van illegalen. Ik heb hier een poll geopend en iedereen was unaniem voor deportatie.
Geeneen was tegen.
[..]
[..]
De lijst met tatoeages bleek heel willekeurig. Er stonden bijvoorbeeld ook tatouages op uit Azië. Er zijn ook mensen opgepakt omdat ze een tatouage voor hun voetbalclub hadden. Daarnaast overschat je mensen in hun keuzes. Veel mensen kiezen voor een bepaalde tatouage omdat ze die cool vinden, zonder de diepe betekenis van de tatouage te kennen.
Ik vind mensen blind deporteren op basis van wat kenmerken naar een beruchte zwaarbewaakte buitenlandse gevangenis in strijd met de beginselen van een democratische rechtsstaat.
[..]

Het is niet zo dat de VS ze gewoon uit zet naar land van herkomst, en dat dan de bendeleden weer worden opgepakt.

Er zijn ook veel illegalen uitgezet die niet afkomstig zijn uit El Salvador. Maar uit bijvoorbeeld Venezuela.

Wat is het?

Volgens Trump een bende lid vanwege een tatouage op zijn vingers die naar een bende zou verwijzen. Dat is alles volgens mij.
Gevolg: een hele touwtrekkerij om Garcia, waarbij het land in kamp Trump en kamp Garcia wordt verdeeld. Heel veel modder over en weer, beide kampen beperken zich daarbij niet tot de waarheid.
Trump zegt dat zijn handen gebonden zijn en kan El Salvador niet vragen Garcia terug te sturen.
Althans dat was het voornemen. Daar loopt nu een juridische procedure over meende ik.

Wat iemand ook van Garcia vindt: dat hele circus rond hem hadden we niet gehad als gewoon de due proces was gevolgd.

.

Garcia is op zijn 16e gevlucht naar de VS vanwege het bendegeweld in El Salvador.

De deportatie van Garcia werd daarna door Trump een administratieve fout genoemd.

Gezien het feit dat hij als kind is gevlucht vanwege het bendegeweld zou mij dat niets verbazen.

Maar daarmee is niet aangetoond dat hij echt lid is geweest van bendes in El Salvador en daarom moet worden opgesloten in een zwaarbewaakte gevangenis.

Dit is een kind dat gevlucht is vanwege dat bendegeweld en om die reden een veilige haven kreeg van de Amerikaanse overheid.

En bij Kilmar was er in 2019 een verbod op uitzetting naar El Salvador uitgevaardigd.
[..]
Op beeld ja.
[..]
Je mag van de overheid verwachten dat die zich aan de wet houdt. Want waarom zou je je als burger aan de wet gaan houden als de president wetten aan zijn laars lapt.
[..]

En dat is door een totale overschatting van wat het Russische leger op dat moment kon bewerkstelligen faliekant mislukt.
En daar valt ook de hele westerse wereld. En dan wordt het ontvoeren van Maduro goedgekeurd?
China op Taiwan?
[..]
Ja en gezien de tijd die nodig is om zo'n actie voor te bereiden kan het best zo zijn dat het leger al onder Biden is begonnen met de voorbereidingen.
[..]
In feite is dit de neoconservative doctrine van Bush junior die wordt uitgevoerd.

Dat gaan we nog zii.

Trump heeft inmiddels de eerste 500 miljoen dollar binnen van de verkoop van Venezolaanse olie, wat op een bankrekening in Qatar staat waarover alleen hij kan beschikken.

Geeft ook te denken.
[..]
En die hebben nu Trump aan hun kant staan als legitimatie van hun illegale praktijken
[..]
[..]
De constitutie van de VS is echter nog steeds sterk genoeg om te voorkomen dat de VS een echte dictatuur wordt.

Ik ben benieuwd.
.
[..]
Nee, die hebben niet in een rap tempo bijna 1/3 van het Witte Huis plat gegooid na de belofte dat absoluut niet te gaan doen.
[..]
Hij gedraagt zich echter als een koning, terwijl de VS daar juist mee had afgerekend.

Koning klinkt wat vriendelijker, omdat de tijd van absolute monarchieën inmiddels ver achter ons ligt.
Obama hield illegalen tegen aan de grens. Biden liet tientallen miljoenen illegalen het land binnen. Hoe wil je wat Biden deed terugdraaien zonder mensen op te pakken, en actief het land uit te zetten?
  zondag 18 januari 2026 @ 12:02:27 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219865367
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
De manier waarop wel.

Geeneen was tegen.
[..]
[..]
[..]

Wat is het?

.

[..]
Op beeld ja.
[..]
[..]

China op Taiwan?
[..]
[..]

Dat gaan we nog zii.

Geeft ook te denken.
[..]
[..]
[..]

Ik ben benieuwd.
.
[..]
[..]

https://www.dhs.gov/news/(...)ber-history-violence

gevonden, had lading drugs bij zich was in genootschap van andere MS-13 leden en had MS-13 tattoos.
Hij is 2 keer bij een rechter geweest waarbij al werd vast gesteld dat hij dus lid was van deze bende.

Dus nogmaals waarom zou je tattoos zetten van MS13 een van de gevaarlijkste bendes ter wereld of zoals jij het zegt iets nemen wat er op lijkt, terwijl dat in je eigen land geassosieerd kan worden met MS13
pi_219865403
twitter

Willekeurige mensen worden nu geïntimideerd door radicaal-links.
pi_219865435
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:59 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Obama hield illegalen tegen aan de grens. Biden liet tientallen miljoenen illegalen het land binnen. Hoe wil je wat Biden deed terugdraaien zonder mensen op te pakken, en actief het land uit te zetten?
ICE bestaat niet sinds 2025 hè.
ICE zette meer illegalen uit onder Obama dan onder Trump.
En dat ging op een normale manier.

Dat kan nu ook gewoon.
Maar Trump zet al sinds dag 1 in op polarisatie.
Dat begon met de inzet militaire vliegtuigen die totaal ongeschikt zijn voor het uitzetten van grote groepen illegalen.
Maar het zette wel mooi de toon die hij voor ogen had.

En die toon leidt nu tot een heftige tegenreactie.
pi_219865454
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat kan nu ook gewoon.
Dat begon met de inzet militaire vliegtuigen die totaal ongeschikt zijn voor het uitzetten van grote groepen illegalen.

Alles bij links veroorzaakt een heftige tegenreactie :')

De reactie tegen Trump is alleen selectief. Je beantwoord niet de vraag hoe je tientallen miljoenen illegalen wer het land uitzet. Die komen zich natuurlijk niet vrijwillig melden.
  zondag 18 januari 2026 @ 12:20:57 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_219865475
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:59 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Tientallen miljoenen nog wel. Dus nog meer dan er in zijn totaliteit in heel Amerika wonen? Bijzonder

https://cmsny.org/correct(...)ents-on-immigration/
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219865544
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.dhs.gov/news/(...)ber-history-violence

gevonden, had lading drugs bij zich was in genootschap van andere MS-13 leden en had MS-13 tattoos.
Hij is 2 keer bij een rechter geweest waarbij al werd vast gesteld dat hij dus lid was van deze bende.

Dus nogmaals waarom zou je tattoos zetten van MS13 een van de gevaarlijkste bendes ter wereld of zoals jij het zegt iets nemen wat er op lijkt, terwijl dat in je eigen land geassosieerd kan worden met MS13
Ja, de overheid schiet alle kanten op.
Het ene moment is het een administratieve fout, het andere moment is hij een gevaarlijk bendelid.

Waarom een kind van 16 tatouages heeft van een gevaarlijke bende?

Nou, dat kan onder dwang gebeurd zijn bijvoorbeeld.
Hij is immers gevlucht voor bendegeweld.
Dat impliceert al dat hij met bendes in El Salvador te maken heeft gehad.

De rechter heeft om die reden in 2019 besloten een verbod op uitzetting naar El Salvador op te leggen.
En hij heeft een legale status gekregen om hem te beschermen, terwijl hij illegaal het land is binnengekomen.

Dus we hebben niet te maken met een willekeurige Salvadoriaan die toevallig tatouages heeft die te herleiden zouden zijn naar een bende.

Dir vluchten niet als kind vanwege bendegeweld naar de VS.
  zondag 18 januari 2026 @ 12:38:36 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219865581
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat kan nu ook gewoon.

Dat komt omdat mensen zo hard in de verdediging gaan.
Zoals met het mooie voorbeeld van de persoon die je zelf aan haalt en een behoorlijk crimineel verleden heeft!

Als Obama een soortgelijke crimineel het land uit had getrapt had er geen haan naar gekraaid, maar het is Trump mensen hebben gewoon een hekel aan Trump.

Wat ik mij afvraag waarom moeten wij mensen uit de westerse wereld eigenlijk iedereen opvangen.
Waarom is het dat wij het goed moeten vinden dat letterlijk iedereen hier mag wonen?
We sturen al decenia miljarden naar Africa en Africa is nog steeds grotendeels een shithole!

Zie dat stukje over de Somalische gemeenshap daar in Minesota, mensen passen zich amper aan frauderen er op los en teren op de overheid terwijl andere burgers het ontzettend moeilijk hebben.
Het hele protest daar houd dat onderzoek enorm op, en dat is zeer gunstig voor de democratische partij die heel nauw is met die Somalische groep daarom gooien ze nog even wat extra houtblokjes op het vuur.

Deze mensen zie je wel demonstreren tegen Trump Tegen Israel no king, free palistina, etc die zelfde lui zal je nooit zien op een free Iran protest of de genocide die plaats vond in Sudan waar in een paar weken 100.000 mensen werden uitgemoord ( dit word geschat men vermoed zelfs nog meer)
pi_219865622
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:18 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Alles bij links veroorzaakt een heftige tegenreactie :')
Na, tegenwoordig is het van belang om alles in groepen te verdelen.

Waarbij de andere groep ontmenselijkt wordt.

quote:
De reactie tegen Trump is alleen selectief. Je beantwoord niet de vraag hoe je tientallen miljoenen illegalen wer het land uitzet. Die komen zich natuurlijk niet vrijwillig melden.
Nou, zoals Obama dat deed.
Met ICE die gewoon volgens de wet opereert.

In plaats intimidatie als uitgangspunt te gebruiken.
Trump doet dat kennelijk om een afschrikwekkend effect te hebben op potentiële illegale migranten.
Maar zoiets geeft ook een felle tegenreactie in de maatschappij.

Als Trump gewoon de grens had dichtgegooid, ICE volgens de wet had laten opereren en vervolgens opschalen zoals hij van plan e, dan had dit meer opgeleverd dan nu het geval is, met bredere steun uit de samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')