NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Homofobie past ook goed bij Maga...quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:49 schreef theguyver het volgende:
[..]google AI, maar dit komt van meerdere bronnen af.
zoals je kan zien is er ook een stijging bijvoorbeeld dat van cyber bullys!
Nou heb ik daar een heel leuk voorbeeld van!
Bekijk deze YouTube-video
[ x ]
Zij is de volgende die dood moet natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:25 schreef Chivaz het volgende:
Is het filmpje van de vrouw van Good al uitgekomen? Ik ben erg benieuwd of we daar nog iets nieuws zien behalve haar opruiende gedrag jegens ICE en haar aanmoediging om te vluchten met fatale gevolgen.
Fobie betekend angst. het heeft eerder te maken met homo moe!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homofobie past ook goed bij Maga...
off-topicquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Fobie betekend angst. het heeft eerder te maken met homo moe!
Zoals Hollywood het doet, alles moet veranderd worden, met LGBQT alles wat specifiek voor kerels was moest aangepast worden voor een speciefieke groep mensen die daar toch niet naar kijken.
En de rest kijkt er niet meer naar om dat hun favotiete serie filmreeks etc word aangepast worden speciefiek voor een doelgroep die het niet boeit.
kijk naar pride month jaren lang prijkten de winkels met regenboogvlaggen etc de enige die die dingen kochten waren mensen van die groep maar die hadden die meeste shizzle allang en de rest boeit het niet, wat moet ik (hetro) met een homoflag in mijn woonkamer? nee ik plak liever een poster van een goeie film of een anime figuur of game aan mijn muur! (wat ik ook heb)
Kerel maakt een AI plaatje en moet daarom dood.
kerel moet dood vanwege een stom grapje, oh en het gebeurt ook denk maar aan Charlie Kirk.
Is dat normaal, nee dit is een heel goed voorbeeld dat Cyberpesten de spuigaten uit loopt.
Mensen worden uitgemaakt voor NAZI Fascist etc etc en krijgen enorme lading dood verwensen.
dat mag allemaal maar een grapje ... nee dat kan echt niet..
Mensen moeten eens kijken naar de jaren 90 en begin 2000 niemand boeide dat of was gekwetst men lachte er gewoon om, nu moet je gewoon gelijk dood!
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.quote:
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.quote:het heeft eerder te maken met homo moe!
Zoals Hollywood het doet, alles moet veranderd worden, met LGBQT alles wat specifiek voor kerels was moest aangepast worden voor een speciefieke groep mensen die daar toch niet naar kijken.
En de rest kijkt er niet meer naar om dat hun favotiete serie filmreeks etc word aangepast worden speciefiek voor een doelgroep die het niet boeit.
kijk naar pride month jaren lang prijkten de winkels met regenboogvlaggen etc de enige die die dingen kochten waren mensen van die groep maar die hadden die meeste shizzle allang en de rest boeit het niet, wat moet ik (hetro) met een homoflag in mijn woonkamer? nee ik plak liever een poster van een goeie film of een anime figuur of game aan mijn muur! (wat ik ook heb)
Kerel maakt een AI plaatje en moet daarom dood.
kerel moet dood vanwege een stom grapje, oh en het gebeurt ook denk maar aan Charlie Kirk.
Is dat normaal, nee dit is een heel goed voorbeeld dat Cyberpesten de spuigaten uit loopt.
Mensen worden uitgemaakt voor NAZI Fascist etc etc en krijgen enorme lading dood verwensen.
dat mag allemaal maar een grapje ... nee dat kan echt niet..
Mensen moeten eens kijken naar de jaren 90 en begin 2000 niemand boeide dat of was gekwetst men lachte er gewoon om, nu moet je gewoon gelijk dood!
welk gedeelte snap je niet?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.
Homofobie heeft niets met angst voor homos te maken.
[..]
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Wat mij opvalt is dat je in je reacties erg de nadruk legt op de geaardheid van Renee Good.
Voor iemand die zegt homomoe te zijn houd je dat wel erg bezig lijkt het.
Ik zie de relevantie verder niet met het onderwerp.
Maar het is wel van deze tijd: overal wordt een politieke kleur afkomst, geaardheid etc aan gehangen.
Alles wordt in groepen opgesplitst en tegenover elkaar gezet.
Good is een lesbische libtart, Kirk een recchtsextremist, etc.
Als er een tragedie plaatsvindt wordt er als eerste gekeken in welke groep het slachtoffer en dader te plaatsen is, en vervolgens wordt daar op in gehakt...
De definitie is inderdaad opgerekt om er ook haat en dergelijke onder te proppen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
welk gedeelte snap je niet?
wiki over het woord Homofobie
Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) betekent letterlijk: angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste[bron?] eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het toevoegsel '-fobie' is dus niet correct. Het meer relevante woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen.
zoals je kan zien is hetb woord Fobie nu veranderd naar Haat wat gewoon onzin is, het heeft hier weinig mee te maken, ik gaf aan dat criminalitiet in afgelopen jaar achteruit ging maar cyber bully schoot de lucht in, is niet zo gek wanneer alles waar je niet mee eens bent een nazi fascist word genoemt of gelijk dood moet, dat was het voorbeeld.
kerel maakt plaatje via AI en moet nu dood...
is dat normaal?
Je bevestigt met je citaat wat ik zeg, met homofobie wordt geen angst bedoeld.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
welk gedeelte snap je niet?
wiki over het woord Homofobie
Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) betekent letterlijk: angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste[bron?] eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het toevoegsel '-fobie' is dus niet correct. Het meer relevante woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen.
zoals je kan zien is hetb woord Fobie nu veranderd naar Haat wat gewoon onzin is, het heeft hier weinig mee te maken, ik gaf aan dat criminalitiet in afgelopen jaar achteruit ging maar cyber bully schoot de lucht in, is niet zo gek wanneer alles waar je niet mee eens bent een nazi fascist word genoemt of gelijk dood moet, dat was het voorbeeld.
kerel maakt plaatje via AI en moet nu dood...
is dat normaal?
Laten we eerlijk zijn kerel, de homofoben waar hier over gesproken wordt hebben niet alleen een irreėle angst voor homo's. Ze haten ze. Die twee kunnen hand in hand gaan (ha gayyyy)quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De definitie is inderdaad opgerekt om er ook haat en dergelijke onder te proppen.
Je kunt alleen iets "haten" als je er bang voor bent blijkbaar.
Zoals het Feyenoord legioenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn kerel, de homofoben waar hier over gesproken wordt hebben niet alleen een irreėle angst voor homo's. Ze haten ze. Die twee kunnen hand in hand gaan (ha gayyyy)
Nou ja, ik snap je punt maar je hebt homofoben en je hebt homofoben zullen we maar zeggen. Beide hebben een irreėle angst voor homo's.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zoals het Feyenoord legioen
Die lui waar hier over gesproken worden die zijn natuurlijk helemaal niet bang voor homo's. Die hebben er gewoon een schijthekel aan. Waarom dan fobie?
Arachnofobie is ook angst voor spinnen. Maar daar zit haat niet ingebakken. Zoals bijvoorbeeld wel bij islamo- en homofobie. Ik vind dat niet consequent en het vertroebelt taalgebruik.
Ja, ik denk dus dat het niets met angst te maken heeft. In de bijbel wordt homoseksualiteit verboden (andere heilige schriften weet ik zo niet). Leviticus 18:22 springt me zo in gedachten maar er zijn meerdere verzen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap je punt maar je hebt homofoben en je hebt homofoben zullen we maar zeggen. Beide hebben een irreėle angst voor homo's.
Homofoob klinkt wat netter dan homohater.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zoals het Feyenoord legioen
Die lui waar hier over gesproken worden die zijn natuurlijk helemaal niet bang voor homo's. Die hebben er gewoon een schijthekel aan. Waarom dan fobie?
Arachnofobie is ook angst voor spinnen. Maar daar zit haat niet ingebakken. Zoals bijvoorbeeld wel bij islamo- en homofobie. Ik vind dat niet consequent en het vertroebelt taalgebruik.
Er wordt heel veel verboden in de bijbel.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, ik denk dus dat het niets met angst te maken heeft. In de bijbel wordt homoseksualiteit verboden (andere heilige schriften weet ik zo niet). Leviticus 18:22 springt me zo in gedachten maar er zijn meerdere verzen.
Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen: homohaters. Dat lijkt me duidelijker
Het is tenslotte evangelisch ingegeven (hoewel de evangeliėn het nieuwe testament zijn en niet het oude waarin het boek Leviticus is opgenomen). Maar je snapt em wel.
Dit wist ik niet. Weer iets geleerd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homofoob klinkt wat netter dan homohater.
De term is bedacht door psycholoog George Weinberg, in de jaren zestig.
De term was bedoeld om een ommekeer te veroorzaken in het denken dat homoseksualiteit het probleem is. Door het een fobie te noemen benadrukte Weinberg dat er in de samenleving sprake is van een irrationele afkeer van homoseksuelen.
Eens. Maar zoals je weet is het wel het spirituele draaiboek van de GOP republikeinen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt heel veel verboden in de bijbel.
Geen hond die zich daar iets van aantrekt.
Maar bij homoseksualiteit ligt dat anders.
Dat geeft te denken.
Wellicht.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit wist ik niet. Weer iets geleerd.
Het dekt de lading nog steeds niet helemaal imo. Irrationele afkeer kan.
Maar je doet zo de mensen met echte homofobie (kaliber arachnofobie) wel tekort. Die hebben hulp nodig en haten natuurlijk niet per definitie.
En tegelijkertijd stemmen ze op Trump.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Eens. Maar zoals je weet is het wel het spirituele draaiboek van de GOP republikeinen.
Als de essentie is wat we hier bespreken dan lag dat wmb niet aan jou.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht.
Maar ik heb wel eens op Fok geprobeerd te spreken van homohaat, en dat wekte veel weerstand op.
Homofobie heeft dat minder.
Sterker nog, er hebben heel veel homoseksuelen op Trump gestemd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En tegelijkertijd stemmen ze op Trump.
De hypocrisie ten top.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |