quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:14 schreef Mr.Pomtip het volgende:
De jubileumaflevering was weer even een sterke. Blijft zo jammer dat RTL Boulevard er zo nodig weer een boterham van moest smeren, want als dit geheim was gebleven was de verrassing nog groter. Mooi gedaan, dat Arnie zijn laatste opwachting maakte om Laura mee te nemen. Goed afscheid van de langstlopende rol in de langstlopende soap. Als dit het einde was, was het een goede finale en er is inderdaad een tijdperk afgesloten.
Toch zijn er weer wat vragen, van hoe Pia Blanco en haar vrienden daar nou weer op kwamen. Waarom moest Henk zo geforceerd snel na de begrafenis met Elly aanpappen? Waarom moest één van de herinneringen zo nodig over wiet roken gaan? Vinden die schrijvers dat nou echt zo speciaal of dachten ze daar ook weer even wat minder braaf mee voor de dag te komen? Duizend mogelijke herinneringen en dan kiezen ze die...
Waarom stopte de uitvaart na de boottocht? En toen dan? Dat tranendal had nog wel wat verder uitgespeeld kunnen worden. Het is een dramaserie... Laten ze het drama grotendeels weg! Oke, eerlijk is eerlijk, het was al een emotievolle week daar in Meerdijk. Teveel is ook niet goed, maar het kwam ook weer over als dingen buiten beeld houden wegens gemakzucht. Eén shot op dat kerkhof met rouwende mensen was al genoeg geweest.
En vooral: Lucas?! Kom alsjeblieft NOOIT meer terug! Dat Stefano nog even moest uitspreken hoe graag hij Lucas terug wil in Meerdijk is al erg. Ik juist niet namelijk! Mijn vriendin keek na jaren ook weer even mee en die lachte al van "daar is je favoriete personage weer". In één van zijn weinige teksten moest Lucas Nola dan weer zo nodig een 'polypony' noemen. Geef haar nou geen domme ideeën waar we dan weer weken naar moeten kijken, ook als Lucas alweer weg is. Wat richt je aan?! Weer zo'n moderne multiple choice-term waar je je seksualiteit aan kunt ophangen? Zelfs als hij maar zo kort meedoet moet het gelijk weer over seks gaan met die eikel! Moet een verbodsbordje op de deur van de studio met zijn ordinaire kop erop. Valentijn of Lucas had best een hapje van de paddenstoelenverrassing mogen nemen...
Leuk al die oude rollen die nog eens langskwamen. Ok, ik was niet blij met iedereen, maar vreemd genoeg deed Lieke van Lexmond het wel goed. Ook geen fan van Dennis Tuinbroek, maar goed... Hadden van de meeste gastrollen geen last. De meesten waren leuk om terug te zien, ook al hadden ze niet echt een rol. Sommigen werden gemist. Nog geen seconde over Sjors, ook niet in terugblikken of op de foto's in het park. Inge Schrama zat er 14 jaar in! Sommige mensen die meededen in de aflevering misschien nog geen 14 maanden. Er hadden veel meer foto's in dat park moeten staan. Julian hoor je ook nooit meer over zijn zus. Jessica is eigenlijk wel klaar voor een vaste rol nu. Daar zit nog verhaal in. Liever Saskia terug maar als dat niet gaat, is Jessica ook wel een goede partij voor Julian. Laat Hedwig dan ook maar terugkeren als we toch bezig zijn.
Ik moet ook erg wennen aan nieuwe Shanti. Wie niet? Het is nog niet erg overtuigend en zij lijkt nu nog jonger tegenover Rik. In het begin vond ik Shanti een vreselijk personage, toen ze alleen nog de scharrel van Anton was. Het verbeterde later, door wat Bertrie Wierenga in haar mars had. Misschien lukt het Jolijn Henneman ook. Het enige wat nu Shanti is aan haar, is dat ze ook rood haar heeft. Dat mag wel wat meer worden.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:34 schreef Frey het volgende:
[..]
Precies dat dus. Verhalen hoeven niet altijd even geloofwaardig te zijn om te werken. Zo vermaakte ik me ook met het verhaal van Benjamin als geest. De scènes met hem en Dorothea vond ik zeer vermakelijk en de verhaallijn met Harmsen was gewoon mooi uitgewerkt met een zeer ontroerend einde. Zelfs de verhaallijn waarin Dorothea boodschappen kreeg over Sil vond ik spannend. Ik begon echt even te geloven dat het spookte.![]()
In seizoen 16 sloegen ze echter door met vooral ook veel geknoei met het verleden. Blijft zonde, want er was enorm veel potentie. We waren hier toen ook zeer enthousiast over de eerste vooruitzichten, maar het ging niet de kant op die we verwacht hadden. In het begin nog redelijk met de ontknoping in het klooster en het begin van de amulet verhaallijn, maar daarna... Ook een raar idee dat we het nu al over 20 jaar geleden hebben hier.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Dat amulet ging me een beetje te ver, maar ik vond met die non in het klooster leuk. Of Benjamin en Ray in de grot.
Beste storyline was Rik in de gevangenis in Singapore. Wat nooit ter sprake komt![]()
Gelukkig hebben we nu polyamorie en eh, iets met hotelmanager zijn.
Handige links:quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:54 schreef Japepk het volgende:
[..]
Rik in Singapore vond ik ook erg goed! Vooral hoe deen aantal grote verhalen daarmee aaneen werden gevlochten. De drugssmokkel van Job, daarna Rik in de bak die op spectaculaire wijze weer vrij komt en vervolgens op het huwelijk van Anita en Mickey verschijnt. Classic hoor!
btw; dit topic loopt op zijn eind. Mag de volgende topictitel alsjeblieft een referentie/hommage aan Laura zijn? En als iemand iets leuks voor in de OP kan knutselen, of gewoon de foto van Laura en Arnie op het strand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:59 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:59 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jasmine had 19 september haar laatste opname voor haar verlof. In de spoilers van 29 januari komt Elisa's naam nog voor. Ze lopen dus minimaal ruim 4 maanden voor sinds de zomerstop.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:43 schreef Bpalma het volgende:
Hoelang lopen de opnames nu voor en zijn de afleveringen al op tv van na de zomerstop.
krijgen we straks in juli ineens sneeuw![]()
Het is zonde hoe weinig Jasmine Sendar heeft toegevoegd in al die tijd. Haar enige belangrijke verhaallijn ging over racisme en het was ook de enige verhaallijn waaraan ze gisteren konden refereren, zo vlak voor haar vertrek. De actrice is goed, maar voor haar is het bijna acteren op de automatische piloot. Ze is bijna alleen serieus, heeft geen echt karakter en loopt alleen mee in de verhalen van anderen. Niets is typisch Elisa. Ze wordt van man naar man gestuurd, haar dochter kwam niet uit de verf voor meer binding en ze maakt bijna niets mee. Ik zie geen enkele reden waarom dit personage er nog in zit of waarom ze nog terug zou moeten komen.
Haar rol wordt binnenkort opgevangen door Shanti, waarna Elisa gewoon overbodig is. Rik is een botterik en een dommerik, de laatste tijd. Verwaarloost zijn vriendin en wordt dan onverbiddelijk kwaad als ze uit de bocht vliegt met Stefano, die fysiek weinig kan. Vroeger waren ze dan gewoon met elkaar naar bed geweest maar nu is een misplaatste zoen genoeg om de relatie al de das om te doen. Echt, ware liefde, duidelijk... Nee, Rik was al die tijd op Shanti aan het wachten of tenminste... De schrijvers.
Nieuwe Shanti went, maar daar is alles mee gezegd. Met Bertrie Wierenga was dit anders overgekomen. Onder Jolijn Henneman is Shanti niet zo gewiekst of temperamentvol en oppervlakkiger. Ze begint licht haar draai een beetje te vinden, maar het blijft binnen de lijntjes kleuren. Ze had nog steeds beter iemand anders gespeeld. Het leeftijdsverschil met Rik lijkt nog groter (valt in het echt mee, maar nieuwe Shanti lijkt jonger en het leeftijdsverschil was al aanzienlijk), ze speelt de rol heel anders en ze is veel terughoudender. Onder Jolijn komt Shanti nog minder over als zakenvrouw dan onder Bertrie. Hoe geloofwaardig is het nog?
Ik denk dat Jolijn veel beter uit de verf zou komen als ze een erg vriendelijk personage had moeten spelen. Kwaad worden of doortrapt zijn komt niet zo natuurlijk over als zij het speelt. Shanti is doorgaans aardig, maar dat vurige van eerder zit er gewoon helemaal niet meer in. Nieuwe Shanti komt daardoor braver en naïever over, terwijl ze wel de zakenvrouw speelt en de degens gaat kruisen met bijv. Ludo. Ook komt nieuwe Shanti niet over als iemand die een analfabetische nagelstyliste met een nare jeugd was. Eerder als het beste studentje van de klas, dat extra punten wil halen door met alle winden mee te waaien.
Verder kabbelt het momenteel voort. Niets echt slecht, niks dat er echt uitspringt. Het stoort niet zo, het boeit niet zo. Bing en Nina gaan uit elkaar, maar tegelijk ook niet. We zijn Troj even uit het oog verloren om de vraag te vergroten hoe het verder gaat met Jurre en hoe Luuk daarop gaat reageren. Er is gelukkig geen podcast nu. Hopen dat Henk blijft en dat Elisa wegblijft. 2026 mag wel weer een wat beter jaar worden, nadat 2024 en 2025 nogal matig waren. Alles bij elkaar is er heel wat gebeurd maar er was weinig spraakmakend met al die halve verhaallijnen vol afkappers, sissers en anticlimaxen...
Tegelijk in het echte leven:
https://www.rtl.nl/boulev(...)rijden-onder-invloed
Wat een enorme sukkel!
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Pomtip op 14-01-2026 12:14:30 ]![]()
Ik had het gelezen over Ferry... niet handigquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:55 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het is zonde hoe weinig Jasmine Sendar heeft toegevoegd in al die tijd. Haar enige belangrijke verhaallijn ging over racisme en het was ook de enige verhaallijn waaraan ze gisteren konden refereren, zo vlak voor haar vertrek. De actrice is goed, maar voor haar is het bijna acteren op de automatische piloot. Ze is bijna alleen serieus, heeft geen echt karakter en loopt alleen mee in de verhalen van anderen. Niets is typisch Elisa. Ze wordt van man naar man gestuurd, haar dochter kwam niet uit de verf voor meer binding en ze maakt bijna niets mee. Ik zie geen enkele reden waarom dit personage er nog in zit of waarom ze nog terug zou moeten komen.
Haar rol wordt binnenkort opgevangen door Shanti, waarna Elisa gewoon overbodig is. Rik is een botterik en een dommerik, de laatste tijd. Verwaarloost zijn vriendin en wordt dan onverbiddelijk kwaad als ze uit de bocht vliegt met Stefano, die fysiek weinig kan. Vroeger waren ze dan gewoon met elkaar naar bed geweest maar nu is een misplaatste zoen genoeg om de relatie al de das om te doen. Echt, ware liefde, duidelijk... Nee, Rik was al die tijd op Shanti aan het wachten of tenminste... De schrijvers.
Nieuwe Shanti went, maar daar is alles mee gezegd. Met Bertrie Wierenga was dit anders overgekomen. Onder Jolijn Henneman is Shanti niet zo gewiekst of temperamentvol en oppervlakkiger. Ze begint licht haar draai een beetje te vinden, maar het blijft binnen de lijntjes kleuren. Ze had nog steeds beter iemand anders gespeeld. Het leeftijdsverschil met Rik lijkt nog groter (valt in het echt mee, maar nieuwe Shanti lijkt jonger en het leeftijdsverschil was al aanzienlijk), ze speelt de rol heel anders en ze is veel terughoudender. Onder Jolijn komt Shanti nog minder over als zakenvrouw dan onder Bertrie. Hoe geloofwaardig is het nog?
Ik denk dat Jolijn veel beter uit de verf zou komen als ze een erg vriendelijk personage had moeten spelen. Kwaad worden of doortrapt zijn komt niet zo natuurlijk over als zij het speelt. Shanti is doorgaans aardig, maar dat vurige van eerder zit er gewoon helemaal niet meer in. Nieuwe Shanti komt daardoor braver en naïever over, terwijl ze wel de zakenvrouw speelt en de degens gaat kruisen met bijv. Ludo. Ook komt nieuwe Shanti niet over als iemand die een analfabetische nagelstyliste met een nare jeugd was. Eerder als het beste studentje van de klas, dat extra punten wil halen door met alle winden mee te waaien.
Verder kabbelt het momenteel voort. Niets echt slecht, niks dat er echt uitspringt. Het stoort niet zo, het boeit niet zo. Bing en Nina gaan uit elkaar, maar tegelijk ook niet. We zijn Troj even uit het oog verloren om de vraag te vergroten hoe het verder gaat met Jurre en hoe Luuk daarop gaat reageren. Er is gelukkig geen podcast nu. Hopen dat Henk blijft en dat Elisa wegblijft. 2026 mag wel weer een wat beter jaar worden, nadat 2024 en 2025 nogal matig waren. Alles bij elkaar is er heel wat gebeurd maar er was weinig spraakmakend met al die halve verhaallijnen vol afkappers, sissers en anticlimaxen...
Tegelijk in het echte leven:
https://www.rtl.nl/boulev(...)rijden-onder-invloed
Wat een enorme sukkel!![]()
![]()
![]()
Maar wat dan wel weer voor Ferry spreekt is dat hij gewoon toegeeft dat hij stom is geweest en z'n verantwoordelijkheid niet ontloopt.![]()
Ik vond het al opvallend dat Janine pas geleden een opvallende zonnebril ophad.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:43 schreef Bpalma het volgende:
Hoelang lopen de opnames nu voor en zijn de afleveringen al op tv van na de zomerstop.
krijgen we straks in juli ineens sneeuw
Even over Ferry, ik vind dat de realiteit met hem veel raakvlakken heeft met de soap. Hier was Lucas ook een keer onder invloed van drugs, om op zijn manier de dood van Edwin te verwerken, waarna hij zwaar stoned het huis in de fik stak. Toen hij uiteindelijk weer de draad oppakte ging hij een stukje rijden in Ludo's sportwagen waarna hij aangehouden werd, en uiteindelijk de cel indraaide.
![]()
Vind je? Het komt op mij over als 'ik ben wel aangehouden met traceerbaar harddrugs in m'n bloed maar het was maar heel minimaal hoor en ik heb toevallig alle correspondentie over het juridische gevolg over het hoofd gezien en ik verwacht dat ik m'n rijbewijs snel terug krijg want zo erg was het allemaal niet'.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:11 schreef James1988 het volgende:
Maar wat dan wel weer voor Ferry spreekt is dat hij gewoon toegeeft dat hij stom is geweest en z'n verantwoordelijkheid niet ontloopt.
Volgens mij bagatelliseert hij het enorm. En met het huidige cellentekort laten ze dit soort delicten niet zomaar een week zitten in de gevangenis vanwege niet reageren op twee brieven. Volgens internet ben je je rijbewijs alleen kwijt als het niet je eerste keer is met rijden onder invloed of wanneer er meerdere middelen tegelijk zijn gebruikt.
Maar dat strookt niet met 'ik gebruik al jaren geen drugs maar dit keer gebruikte ik een andere substantie' (?).![]()
Hij doet er inderdaad vrij luchtig/nonchalant over maar loopt niet weg voor z'n verantwoordelijkheden en geeft ook toe dat hij zelf fout zat door belangrijke post niet te openen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Volgens mij bagatelliseert hij het enorm.
In de wereld van vandaag de dag is dat al heel wat, helaas![]()
![]()
Demi is ook al weer vrij snel van haar verslaving af. Even terug in het vaderlijk huis en hopla, van haar verslaving af. Zag even haar kind schommelen in het park denkbeeldig, en de wereld ziet er weer zonnig uit voor haar. Normaal gesproken ga je naar een afkickkliniek maar niet in de denkwijze van blaadje Manco en cs. natuurlijk....Allemaal cabaretteketet!![]()
Toen met Sjoerd bleef het altijd wel een sluimerig iets dat deden ze toen goed Robert identiek.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:10 schreef freaky40 het volgende:
Demi is ook al weer vrij snel van haar verslaving af. Even terug in het vaderlijk huis en hopla, van haar verslaving af. Zag even haar kind schommelen in het park denkbeeldig, en de wereld ziet er weer zonnig uit voor haar. Normaal gesproken ga je naar een afkickkliniek maar niet in de denkwijze van blaadje Manco en cs. natuurlijk....
Tegenwoordig moeten het vooral snelle verhaaltjes zijn.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Tja dat is soap, maar ze slaan er zo in door nu waardoor ze vaak geen verhalen afmaken of heel slordig.Allemaal cabaretteketet!![]()
Denkbeeldige zoon op een schommel was inderdaad alweer genoeg voor het keerpunt![]()
Misschien ging het zo makkelijk omdat ze het pas drie weken gebruikte.![]()
Eeuwig boze Rik de Jong zorgt voor zeer vermoeiende GTST-scènes
Weer zo'n lekker spijker-op-de-kop-artikel door @GTSTCourant
En de grootste grap van dit alles is nog wel: Rikkemans is ook niet altijd zo trouw geweest aan zijn partner(s). Hij bedroog Gladys eind seizoen 11 met Anita en hield dit maandenlang geheim, liet zijn huwelijk met Anita op de klippen lopen door affaires in Nieuw-Zeeland en dook dronken het bed in met Femke, de avond voor het vrijgezellenfeest voor zijn huwelijk met Nuran. Dus dat onze Motormuis zich nu zo kinderachtig gedraagt omwille van één luttele zoen is de wereld op z'n kop, maar langs de andere kant moeten we nu ook niet verwachten dat Blaadje Blanco en haar schrijvertjes-van-niks zich bezighouden met het verleden.
Zelfs het recente verleden is namelijk al moeilijk voor ze, kijkend naar de verhaallijn rond Demi. Want eh, quizvraagje:
Wie gaf de eerste aanzet in de verslaving van Demi?
A) Bizou
B) Bizou
C) Bizou
...oh ja, verrek, het was Bizou die Demi eind vorig seizoen liet kennismaken met die ADHD-pillen! Hebben we ook niks meer over gehoord hè, terwijl dáár het drama zit! Was ook een veel betere katalysator geweest voor het gedwongen vertrek van Bizou, in plaats van een simpel "ik ga terug naar Parijs dus de mazzel en we faxen nog" waar het op is uitgedraaid. Met een beetje tweaken van de storyline hadden ze de bom kunnen laten barsten tijdens het kerstdiner: Zoran deelt na de immer positieve speech van Julian aan de kerstdis mee dat Demi zwaar verslaafd is aan speed en vist het spul uit haar tas waardoor Demi is exposed. Julian is in shock, Marwan piswoest omwille van Tom, en Bizou beseft stilletjes dat zíj hierin een eerste aandeel heeft gehad terwijl Marwan verbaal op Demi inbeukt. Bizou kan het niet langer aan en gooit in de groep dat zij Demi indertijd aan de ADHD-pillen heeft geholpen. Bij Julian zakt de bodem onder zijn voeten weg en ook Jessica is not amused terwijl Bizou zich nu pas beseft wat voor gevolgen haar onschuldige hulpmiddel heeft gehad.
Op een later moment probeert Bizou het nog aan Julian uit te leggen, maar die is dan nog altijd kapot van de hele onthulling en stelt zo teleurgesteld te zijn in haar dat hij haar voorlopig niet meer wil zien. Bizou in tranen, Jessica probeert de brokken nog te lijmen maar Julian is in zijn stille verdriet onverbiddelijk, waarop Bizou met pijn in het hart besluit terug te keren naar Parijs.
En voor dit alles had ik het al zo laten escaleren dat Tom dankzij de doorgesnoven Demi in gevaar komt, wat zij natuurlijk angstvallig voor zich wil houden en de situatie daarmee alleen maar nijpender zou worden, en wat ook de reden is dat Zoran uiteindelijk open kaart zou spelen. Het is een soap verdomme, schrijf het dan ook als een soap met de nodige escalaties en niet als een derderangs 'kwaliteitsserie'!![]()
Heeft @GTSTCourant je al benaderd voor een column daar? Want ik zou echt genieten van een wekelijkse, 'alles-verwoestende' column daar. Door iemand genaamd 'PeterKelder' wel te verstaan: tekstuele fietsen door het raam!quote:Op zondag 18 januari 2026 13:31 schreef PeterKelder het volgende:
Eeuwig boze Rik de Jong zorgt voor zeer vermoeiende GTST-scènes
Weer zo'n lekker spijker-op-de-kop-artikel door @:GTSTCourant
En de grootste grap van dit alles is nog wel: Rikkemans is ook niet altijd zo trouw geweest aan zijn partner(s). Hij bedroog Gladys eind seizoen 11 met Anita en hield dit maandenlang geheim, liet zijn huwelijk met Anita op de klippen lopen door affaires in Nieuw-Zeeland en dook dronken het bed in met Femke, de avond voor het vrijgezellenfeest voor zijn huwelijk met Nuran. Dus dat onze Motormuis zich nu zo kinderachtig gedraagt omwille van één luttele zoen is de wereld op z'n kop, maar langs de andere kant moeten we nu ook niet verwachten dat Blaadje Blanco en haar schrijvertjes-van-niks zich bezighouden met het verleden.
Zelfs het recente verleden is namelijk al moeilijk voor ze, kijkend naar de verhaallijn rond Demi. Want eh, quizvraagje:
Wie gaf de eerste aanzet in de verslaving van Demi?
A) Bizou
B) Bizou
C) Bizou
...oh ja, verrek, het was Bizou die Demi eind vorig seizoen liet kennismaken met die ADHD-pillen! Hebben we ook niks meer over gehoord hè, terwijl dáár het drama zit! Was ook een veel betere katalysator geweest voor het gedwongen vertrek van Bizou, in plaats van een simpel "ik ga terug naar Parijs dus de mazzel en we faxen nog" waar het op is uitgedraaid. Met een beetje tweaken van de storyline hadden ze de bom kunnen laten barsten tijdens het kerstdiner: Zoran deelt na de immer positieve speech van Julian aan de kerstdis mee dat Demi zwaar verslaafd is aan speed en vist het spul uit haar tas waardoor Demi is exposed. Julian is in shock, Marwan piswoest omwille van Tom, en Bizou beseft stilletjes dat zíj hierin een eerste aandeel heeft gehad terwijl Marwan verbaal op Demi inbeukt. Bizou kan het niet langer aan en gooit in de groep dat zij Demi indertijd aan de ADHD-pillen heeft geholpen. Bij Julian zakt de bodem onder zijn voeten weg en ook Jessica is not amused terwijl Bizou zich nu pas beseft wat voor gevolgen haar onschuldige hulpmiddel heeft gehad.
Op een later moment probeert Bizou het nog aan Julian uit te leggen, maar die is dan nog altijd kapot van de hele onthulling en stelt zo teleurgesteld te zijn in haar dat hij haar voorlopig niet meer wil zien. Bizou in tranen, Jessica probeert de brokken nog te lijmen maar Julian is in zijn stille verdriet onverbiddelijk, waarop Bizou met pijn in het hart besluit terug te keren naar Parijs.
En voor dit alles had ik het al zo laten escaleren dat Tom dankzij de doorgesnoven Demi in gevaar komt, wat zij natuurlijk angstvallig voor zich wil houden en de situatie daarmee alleen maar nijpender zou worden, en wat ook de reden is dat Zoran uiteindelijk open kaart zou spelen. Het is een soap verdomme, schrijf het dan ook als een soap met de nodige escalaties en niet als een derderangs 'kwaliteitsserie'!
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Ik ben voor @GTSTCourant een top idee de wekelijkse Wat vind @PeterKelder columnquote:Op zondag 18 januari 2026 22:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Heeft @:GTSTCourant je al benaderd voor een column daar? Want ik zou echt genieten van een wekelijkse, 'alles-verwoestende' column daar. Door iemand genaamd 'PeterKelder' wel te verstaan: tekstuele fietsen door het raam!![]()
@PeterKelder kan direct beginnen als hij/zij wil!quote:Op zondag 18 januari 2026 22:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Heeft @:GTSTCourant je al benaderd voor een column daar? Want ik zou echt genieten van een wekelijkse, 'alles-verwoestende' column daar. Door iemand genaamd 'PeterKelder' wel te verstaan: tekstuele fietsen door het raam!![]()
De leader is vanaf volgende week woensdag vernieuwd zag ik in de Videoland aflevering vandaag, tenminste er zit een pingeltje in. Denk vanaf nu de afleveringen die na de crew zomerstop zijn gedraaid.Allemaal cabaretteketet!![]()
Dat pingeltje lijkt een verwijzing naar de Efteling. Henriette is ook nog steeds in deze leader te zien. Tijd dat deze leader helemaal in de prullenbak verdwijnt, slechtste intro ooit.quote:Op woensdag 21 januari 2026 23:01 schreef freaky40 het volgende:
De leader is vanaf volgende week woensdag vernieuwd zag ik in de Videoland aflevering vandaag, tenminste er zit een pingeltje in. Denk vanaf nu de afleveringen die na de crew zomerstop zijn gedraaid.![]()
Mmm, apart. Omdat voor 1 of een paar afleveringen te doen; nobody give a damn.Allemaal cabaretteketet!![]()
Noor heeft haar opwachting wederom gemaakt in de donderdagaflevering van komende week. Ik weet het niet, vind het een beetje een a-typisch karakter met dito uiterlijk voor iemand als Julian. Niet bijster knap ook na b.v. een Saskia en Elisa. Beetje hoog geitenwollensokken gehalte meer. Maar goed, dat is blijkbaar de richting die we op gaan met de soap...Allemaal cabaretteketet!![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Noor ook niet echt leuk vind, maar dat vind ik Elisa ook nietquote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:53 schreef freaky40 het volgende:
Noor heeft haar opwachting wederom gemaakt in de donderdagaflevering van komende week. Ik weet het niet, vind het een beetje een a-typisch karakter met dito uiterlijk voor iemand als Julian. Niet bijster knap ook na b.v. een Saskia en Elisa. Beetje hoog geitenwollensokken gehalte meer. Maar goed, dat is blijkbaar de richting die we op gaan met de soap...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Ik vind Noor van wat we tot dusver hebben gezien (niet bijster veel) juist wel direct passen bij Julian. Die scène in de donderdagaflevering die nu op Videoland staat werkte wel lekker, ik bespeurde toch wel een natuurlijke chemie tussen de twee; het zou mij niks verbazen als ze voor deze rol een chemistry read hebben gedaan vooraf. Het is alleen te hopen dat Noor een interessante achtergrond heeft als personage en niet weer vervalt tot zo'n kraak-noch-smaak-karakter zoals zo vaak gebeurt (hoi Elisa, hoi Elly, hoi Zoran, hoi Bizou, hoi Luuk in mindere mate). Er mogen wel wat geheimen zijn, wat lijken uit de kast donderen die het personage wat mysterie geven. En nee, er hoeven niet direct (klein)kinderen of andere familiebanden uit de hoge hoed getoverd te worden om zo'n personage dan meer te verankeren.
Grappig wel, prompt na mijn vorige post hier kwam Demi in de aflevering daarna schoorvoetend met de verklaring dat Bizou haar die eerste pillen had gegeven. Dat die schrijvertjes-van-niks dat nog wisten is een wonder te noemen. Neemt verder niet weg dat de rest van mijn rant nog overeind staat, want: deze hele verklaring had door het inmiddels ontbreken van La Femme Juweeltje geen enkel verhaaltechnisch nut meer. Julian staarde even wezenloos voor zich uit terwijl Demi het intussen weer opnam voor slaapmiddel Zoran en dat was het. Niks geen drama, niks geen ruzie, niks geen consequenties. Dit soort slap uitgewerkte verhalen zijn een regelrechte belediging voor een soap!
En over een regelrechte belediging gesproken: de wijze waarop Ludo plompverloren in de Jurre-de-Geldwoekeraar-verhaallijn wordt gemanoeuvreerd is ook exemplarisch. Dé Ludo Sanders die zich in het verleden bezighield met duistere zaakjes, halsstarrige vijanden op hoog niveau tot aan complete maffiaorganisaties aan toe en eigen familieperikelen wordt nu ingezet als een soort bemiddelaar in het onzalige plan van Troy - EN DOET HET OOK NOG! Los van het feit dat hij zich inlaat met jongeren die niet eens het fatsoen hebben om hem te vousvoyeren: de oldskool Ludo had die Jurre allang zo sterk afgedreigd dat ie met de staart tussen de benen de stad had verlaten, ware het niet dat de oldskool Ludo helemaal geen tijd had om zich bezig te houden met dit soort futiliteiten! Wat is het toch dat die schrijvertjes-van-niks maar lijken te denken dat ze Ludo menselijker en meer one of the guys moeten maken? Waar stopt dit? Waarom slaat Erik de Vogel niet met zijn vuist op tafel om dit soort stupide ideeën?
En over stupide ideeën gesproken: het birdnesten van Bing en Nina. Of eigenlijk Bing en Nina in het algemeen. Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, maar: stop gewoon met die personages. Het is klaar, het is op. Want no way dat dit niet eindigt in een status quo waarbij ze uiteindelijk toch weer naar elkaar toegroeien en het weer koek en ei is. Dat hebben we al gezien met Nina en die Spanjaard, Nina en Daan, Bing en Mare/Nina en Lars... Als je de personages maar telkens in een vicieuze cirkel laat ronddraaien moet je op een gegeven moment beseffen dat er niks meer in zit. Het zal contractueel gezien een lastige zaak kunnen worden omdat Marly en Everon een vast dienstverband hebben, maar voor de serie zou een permanente exit van deze twee een zegen zijn. Al is het maar omdat het de boel eens flink zou opschudden, wat hoognodig is.![]()
Noor lijkt een noodgreep omdat Jessica niet meer terug komt. Aangezien Bizou onverwacht verdween zullen ze de boel wel om hebben moeten gooien.
Overigens lijkt Noor erg op die ex van Stefano, die ook maar drie maanden te zien was14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Laten we wel wezen; weten we of Erik ooit met zijn vuist op tafel heeft geslagen? We weten dat hij en Caroline enorm gedisciplineerd zijn en dat hij ooit (vrij kinderachtig) heeft ingegrepen toen Janine en Rik iets kregen. Maar altijd als de kritiek rond de serie aanzwelt wordt Erik naar voren geschoven om te verkondigen dat het toch echt hoogstaand drama is wat ze maken en dat de serie enorm is geëvolueerd. Ik denk niet dat het hem iets uitmaakt of Ludo kunsthandelaar of ballonnenclown is.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 23:17 schreef PeterKelder het volgende:
Waarom slaat Erik de Vogel niet met zijn vuist op tafel om dit soort stupide ideeën?'t Echte en 't ware!![]()
Ik zie dat Tim (Beau Schneider) in 2005 ook al een rolletje in GTST had als ongeboren kind van Janine. Was zijn eerste TV rolletje, volgens mij.![]()
Snap ook niet waarom Ludo nu ineens met dat voorval met Nola zich opwerpt om haar aan haar geheimhoudingsplicht te houden omdat ze butler Marcel, die nu ineens ook somebody is en tot Food and Beverage medewerker gebombardeerd is, en zodoende ook meer tekst gaat krijgen in De Rozenboom, verteld heeft dat ze zijn baas eigenlijk is. En terwijl die aanranding met Bizou door die Wilco er niets was te bekennen van Ludo in dat verhaallijntje.
V.w.b. Bing en Nina, je ziet nu al weer dat ze het maar wat lastig hebben met hun eigen opgelegde regeltjes. Die gaan gewoon weer bij elkaar komen vroeg of laat, period. Die doen gewoon een Ludo en Janinetje met hun relatie meltdown issues.Allemaal cabaretteketet!![]()
Hij was toch ook een klasgenoot van Aquote:Op zondag 25 januari 2026 12:56 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zie dat Tim (Beau Schneider) in 2005 ook al een rolletje in GTST had als ongeboren kind van Janine. Was zijn eerste TV rolletje, volgens mij.
Sjoerd en Edwin op het Lorentz college? Dat zouden ze best een terug mogen laten keren.'t Echte en 't ware!![]()
Erik heeft het personage Ludo in het verleden wel 'beschermd', zijn rol in de dood van Bowien bijvoorbeeld is volgens Erik een gevalletje "hij heeft haar niet vermoord, hij was te laat om haar te redden". Uiteindelijk weet een acteur in principe het beste hoe en wat zijn personage in situaties doet et cetera. En misschien dat hij het leuk vindt om deze kant van Ludo te belichten, maar voor mij werkt het bevreemdend om hem in zulke situaties te zien en vind ik het afbreuk doen aan het karakter.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:23 schreef Japepk het volgende:
[..]
Laten we wel wezen; weten we of Erik ooit met zijn vuist op tafel heeft geslagen? We weten dat hij en Caroline enorm gedisciplineerd zijn en dat hij ooit (vrij kinderachtig) heeft ingegrepen toen Janine en Rik iets kregen. Maar altijd als de kritiek rond de serie aanzwelt wordt Erik naar voren geschoven om te verkondigen dat het toch echt hoogstaand drama is wat ze maken en dat de serie enorm is geëvolueerd. Ik denk niet dat het hem iets uitmaakt of Ludo kunsthandelaar of ballonnenclown is.![]()
Hij was ook Janine’s en Ray’s ongeboren kind in een droomscene van Janine acteerde toen al goed en sterk dit weet ik omdat het gisteren op videoland bij de classics te zien was.quote:Op zondag 25 januari 2026 18:40 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hij was toch ook een klasgenoot van A
Sjoerd en Edwin op het Lorentz college? Dat zouden ze best een terug mogen laten keren.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Noor vanavond wat langer kunnen zien in de aflevering van volgende week maandag. Komt toch iets beter uit de verf nu bij Jullian dan eerder gedacht en is meer een type vrouw in de lijn van Saskia dan in de lijn van Elisa en Katja. Maar ik denk dat bij haar ook wel weer 'wat lijken uit de kast' komen bij haar gezien dingen die ze liet zien aan haar pols. Benieuwd hoe dit verhaallijntje developed.Allemaal cabaretteketet!![]()
Hij speelde in gtst Tim Loderus. 6 jaar lang geloof ikquote:Op zondag 25 januari 2026 18:40 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hij was toch ook een klasgenoot van A
Sjoerd en Edwin op het Lorentz college? Dat zouden ze best een terug mogen laten keren.![]()
![]()
Dat is bekend. Ik dacht dat hij eerder een gastrol had als klasgenoot van Edwin en Sjoerd, een pester. Waarna hij later hun broer ging spelen, en daarvoor dus ook al een gastrol als de verloren zoon van Janine in een visioen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:39 schreef _Mazi_ het volgende:
[..]
Hij speelde in gtst Tim Loderus. 6 jaar lang geloof ik
[ afbeelding ]'t Echte en 't ware!![]()
Nou met die Noor zijn ze flink aan het uitpakken hè, liep als een rode draad door de dinsdag aflevering heen. Vermoed dat daar een reden voor is. Er klopt iets niet...En wederom Nina en Bing ongemakkelijkheden bij hun birdnest verhaallijntje. Dat is ook maar van zeer tijdelijke aard waarna alles weer back to normal is. Shanti en Rik komen natuurlijk ook gewoon weer bij elkaar terug. Het is erg voorspelbaar aan het worden. En dan wordt het tijd dat Demi weer een terugval krijgt en gedwongen opgenomen wordt (dan wel ineens) en is het feest weer compleet
Allemaal cabaretteketet!![]()
Alsof er zonder einddoel of plan de hele tijd doorgeschreven wordt. Het is sowieso raar dat Jurre Troy aannam.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:21 schreef Cupfighter het volgende:
Dat Jurre verhaal begint langzamerhand ook erg uitgemolken en ongeloofwaardig te worden14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Gtst classics op rtl lounge is nu bij Rene en dat hij Dorothea vermoord. Zo jammer dat ze uit gtst moest![]()
Op RTL Lounge vandaag het tegenovergestelde. Dorothea was in een bos bij De Rozenboom het "graf" van René aan het opgraven. Alle bomen vol in het (groene) blad terwijl zich dat zou afspelen tijdens Sinterklaas.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:43 schreef Bpalma het volgende:
krijgen we straks in juli ineens sneeuw
Iedereen dikke jassen en met sjaals, dat is toch ook lachwekkend![]()
Wel grappig dat daar nog volop zwarte pieten in beeld waren.![]()
Die lijst met namen waar Troj doorheen scrollt![]()
Fatima Willems
Fatima Hoekstra
Milan Ait Said
Thijs Hassan
Bijzonder ook dat er een Sanne Sanders op de lijst staat.
Ik begrijp dat ze chatgpt gebruiken voor zo'n fragment maar ze hoeven het niet letterlijk te copy-pasten![]()
![]()
lekker inclusief welquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:07 schreef Ceviche het volgende:
Fatima Willems
Fatima Hoekstra
Milan Ait Said
Thijs Hassan
Ik begrijp dat ze chatgpt gebruiken voor zo'n fragment maar ze hoeven het niet letterlijk te copy-pasten![]()
![]()
Alle vooraanstaande Middendamse vrienden hebben zich in het Kennard-bos verzameld om de verjaardag van @Frey te vieren![]()
![]()
Jantien is ook ergens te vinden op dit plaatje. Met nadruk op ergens![]()
![]()
Ook mooi hoe al die mensen in maar een paar straten wonen. Ik weet dat Meerdijk klein moet zijn, maar er zitten wel heel veel mensen met schulden in die paar stratenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:07 schreef Ceviche het volgende:
Fatima Willems
Fatima Hoekstra
Milan Ait Said
Thijs Hassan
![]()
Wij zijn nu net op het punt dat Dorothea en Jeff samen iets krijgen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:01 schreef Saranghae het volgende:
Gtst classics op rtl lounge is nu bij Rene en dat hij Dorothea vermoord. Zo jammer dat ze uit gtst moest
Dorothea is echt 1 van de tofste personages ooit voor mij.
Heel vermakelijk en grappig.![]()
Haha, bedankt weerquote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:23 schreef PeterKelder het volgende:
Alle vooraanstaande Middendamse vrienden hebben zich in het Kennard-bos verzameld om de verjaardag van @:Frey te vieren![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jantien is ook ergens te vinden op dit plaatje. Met nadruk op ergens
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.![]()
Vage overgang scene naar Janine in de aflevering van gisteren op Videoland. Een angstaanjagend shot en bellend naar een arts om het maar weer eens over haar borsten te gaan hebben....manman, die repeats van verhaallijnen ook telkens. Was sowieso een aflevering met andere vaagheden maar ook voorspelbaarheid met Demi die blijkbaar toch weer een terugval kreeg bijna wat ik ook al voorspelde. En Bing in de rol van ambulancemedewerker en helemaal in shock was van een vrouw die bijna haar kind verloor. Vage scene waarvan je maar weer moet aannemen wat ze willen vertellen.Allemaal cabaretteketet!![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:43 schreef freaky40 het volgende:
Vage overgang scene naar Janine in de aflevering van gisteren op Videoland. Een angstaanjagend shot en bellend naar een arts om het maar weer eens over haar borsten te gaan hebben....manman, die repeats van verhaallijnen ook telkens. Was sowieso een aflevering met andere vaagheden maar ook voorspelbaarheid met Demi die blijkbaar toch weer een terugval kreeg bijna wat ik ook al voorspelde. En Bing in de rol van ambulancemedewerker en helemaal in shock was van een vrouw die bijna haar kind verloor. Vage scene waarvan je maar weer moet aannemen wat ze willen vertellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En dezelfde achternamen die geen van allen op hetzelfde adres wonen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:29 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ook mooi hoe al die mensen in maar een paar straten wonen. Ik weet dat Meerdijk klein moet zijn, maar er zitten wel heel veel mensen met schulden in die paar straten
[ afbeelding ]![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]Ja misschien de meid wel waarvan de baby is. Ik zie het weer helemaal voor me. Hij wilde chauffeur worden maar was gewoon een ambulance broeder in die scene. Hij stapte ook helemaal niet aan de chauffeur kant in de Ambu bij die locatie scene.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!![]()
En allemaal komen ze uit Meerdijk natuurlijkquote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:29 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ook mooi hoe al die mensen in maar een paar straten wonen. Ik weet dat Meerdijk klein moet zijn, maar er zitten wel heel veel mensen met schulden in die paar straten
[ afbeelding ].
Postcodes zijn gewoon niet nodig.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, je kon er op wachten, Noor heeft natuurlijk kids. Die brengt ze ook mee met haar karakter. Shanti met haar gegeil op Rik begint ook zo doorzichtig te worden als glas.Allemaal cabaretteketet!![]()
quote:Op maandag 2 februari 2026 21:23 schreef Bpalma het volgende:
Dat laatste zou me niks verbazen, blijft een soapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Ja, ik kijk ook de Classics op videoland. Dorothea is heel erg leukquote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:43 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wij zijn nu net op het punt dat Dorothea en Jeff samen iets krijgen.
Heel vermakelijk en grappig..
![]()
Maar ze waren ook met z'n drieën, toch? En Bing stapt voor in en zit dan ineens achterin bij die vrouw?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:29 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ja misschien de meid wel waarvan de baby is. Ik zie het weer helemaal voor me. Hij wilde chauffeur worden maar was gewoon een ambulance broeder in die scene. Hij stapte ook helemaal niet aan de chauffeur kant in de Ambu bij die locatie scene.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tja, dat is me ook weer een verhaallijntje, maar zag Demi denken. Het kan zijn dat er toch weer een terugvalletje van Demi gaat plaats vinden want de schrijvers vonden het blijkbaar toch wat te snel gaan die spontane genezing van een verslaving...too little too late. Fout al gemaakt.
Die 2 kinderen van Noor, ach ach wat een casting. 2 van die typische kinderen van nu, eentje met kroeshaar want vader vermoedelijk van buitenlandse afkomst en na Jasmine moest er natuurlijk een ander inclusief karakter in komen, en een ander opstandig pedant knulletje na het verdwijnen van Steef. Eens kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen.Allemaal cabaretteketet!![]()
Wel opvallend uiterlijk verschil voor twee-eiige tweeling inderdaad! Maar ze hebben nieuwe pubers nodig, Over twee jaar er weer uit omdat ze gaan emigrerenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:35 schreef freaky40 het volgende:
Tja, dat is me ook weer een verhaallijntje, maar zag Demi denken. Het kan zijn dat er toch weer een terugvalletje van Demi gaat plaats vinden want de schrijvers vonden het blijkbaar toch wat te snel gaan die spontane genezing van een verslaving...too little too late. Fout al gemaakt.
Die 2 kinderen van Noor, ach ach wat een casting. 2 van die typische kinderen van nu, eentje met kroeshaar want vader vermoedelijk van buitenlandse afkomst en na Jasmine moest er natuurlijk een ander inclusief karakter in komen, en een ander opstandig pedant knulletje na het verdwijnen van Steef. Eens kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen.14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Ook dat ja, slechte casting. En pubers zijn er al genoeg zeker omdat die kids van Bing en Nina nu opgroeien.Allemaal cabaretteketet!![]()
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:51 schreef Ceviche het volgende:
Poeh echt heh, vreselijk “ik was ook verslaafd”. Je blijft altijd verslaafd Demi, alleen je zit niet in een actieve verslaving maar in herstel. Kwestie van tijd voordat dit weer mis gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
KloptThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
In de maandtrailerquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Poeh echt heh, vreselijk “ik was ook verslaafd”. Je blijft altijd verslaafd Demi, alleen je zit niet in een actieve verslaving maar in herstel. Kwestie van tijd voordat dit weer mis gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moet zeggen dat Govert Harmsen (Wik) er in 2006 bij de classics nu wel erg oud uitziet. Dorothea zegt tegen hem: ''Je bent nog niet eens 65. Misschien wordt je wel 85 of 95 jaar!''. Hij ziet er hier echt al uit als een 75 a 80 jarige man. Hij stopt er dit seizoen (2006) ook mee, geloof ik. Uiteindelijk zal Wik in 2008 overlijden op zijn 65ste overigens.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:43 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wij zijn nu net op het punt dat Dorothea en Jeff samen iets krijgen.
Heel vermakelijk en grappig.
Het is snel gegaan met hem, want ik heb het idee dat hij er een jaar eerder nog prima en relatief fit uitzag.
Ik geloof dat hij in 2006 al ernstig ziek was overigens, dus dat verklaart een hoop. Het personage, Govert Harmsen, is nooit doodverklaard, toch?
[ Bericht 3% gewijzigd door GwaiLow op 05-02-2026 00:43:06 ]![]()
Demi is nu de specialist van 'twee weken verslaving' en 'hersteld' en geeft nu advies. Ok...dan komt het goed...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2026 00:40 schreef freaky40 het volgende:
Demi is nu de specialist van 'twee weken verslaving' en 'hersteld' en geeft nu advies. Ok...dan komt het goed...
Dat is wel een beetje waar ik op hoopte. Dat Bing weer zo'n type zou treffen als zijn allergrootste liefde, Sjors. Natuurlijk jammer dat Inge zelf niet terugkomtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vond haar juist totaal niks voor Bing. Veel te mannelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Vind ik wel mee vallen. Of ze komt daar met een missie en ze is geen vrachtwagenchauffeur eigenlijk.Allemaal cabaretteketet!![]()
Haha ach wat weet ik er ook van als gay-man. Maar ze gaf me dood haar dominantie wat lesbian-vibesquote:14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Bij zijn entree in de serie was Jongsma iets van 47 en toen zag hij er al uit als dik in de zestig.quote:Op donderdag 5 februari 2026 00:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Moet zeggen dat Govert Harmsen (Wik) er in 2006 bij de classics nu wel erg oud uitziet. Dorothea zegt tegen hem: ''Je bent nog niet eens 65. Misschien wordt je wel 85 of 95 jaar!''. Hij ziet er hier echt al uit als een 75 a 80 jarige man. Hij stopt er dit seizoen (2006) ook mee, geloof ik. Uiteindelijk zal Wik in 2008 overlijden op zijn 65ste overigens.
Het is snel gegaan met hem, want ik heb het idee dat hij er een jaar eerder nog prima en relatief fit uitzag.
Ik geloof dat hij in 2006 al ernstig ziek was overigens, dus dat verklaart een hoop. Het personage, Govert Harmsen, is nooit doodverklaard, toch?![]()
Bij Jessica's eerste comeback vorig jaar is ze naar zijn graf gegaan.quote:Ik geloof dat hij in 2006 al ernstig ziek was overigens, dus dat verklaart een hoop. Het personage, Govert Harmsen, is nooit doodverklaard, toch?![]()
Jazeker wel. Toevallig vorig jaar, toen Jessica het graf van Oom Govert opzocht. Dat is ook de eerste en enige keer geweest dat een overlijden van Meneer Harmsen is vermeld.quote:Op donderdag 5 februari 2026 00:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Moet zeggen dat Govert Harmsen (Wik) er in 2006 bij de classics nu wel erg oud uitziet. Dorothea zegt tegen hem: ''Je bent nog niet eens 65. Misschien wordt je wel 85 of 95 jaar!''. Hij ziet er hier echt al uit als een 75 a 80 jarige man. Hij stopt er dit seizoen (2006) ook mee, geloof ik. Uiteindelijk zal Wik in 2008 overlijden op zijn 65ste overigens.
Ik geloof dat hij in 2006 al ernstig ziek was overigens, dus dat verklaart een hoop. Het personage, Govert Harmsen, is nooit doodverklaard, toch?
Qua leeftijd is het door de jaren heen nooit echt duidelijk geworden hoe oud Govert moest zijn, maar aangezien hij een semi-recast* was van Albert van den Broek (gespeeld door de oudere Cor Witschge) zal hij bij zijn entree in seizoen 1 al in de 60 moeten zijn geweest, zo had hij het in mijn herinnering in de eerste jaren ook nog wel eens over de (tweede wereld)oorlog. Dat zal in de loop der jaren stilzwijgend deSORASed zijn aangezien de man vervolgens jarenlang nog actief was als conciërge bij AA&F, Dendermonde, het Lorentz en Scala, en het ook beter paste bij Wik Jongsma zelf die nog in de 40 was toen hij de rol kreeg.
Wik werd inderdaad wel zichtbaar ouder op het laatst, zeker bij zijn laatste terugkeer halverwege seizoen 14 was het al duidelijk te zien dat hij in het jaar dat hij afwezig was al de nodige medische ellende had doorstaan. Dat was uiteindelijk ook de reden dat ze besloten om het personage te laten vertrekken: Wik had niet meer de fysieke energie om langere verhaallijnen te dragen, er lag vaak een laagje zweet op zijn voorhoofd door de warmte en hij vergat zijn teksten waardoor zijn humoristische kwinkslag ook meer en meer verdween.
* De wissel van Albert van den Broek naar Govert Harmsen was een noodoplossing doordat Cor Witschge plotseling overleed. De eerste verhaallijnen rondom Govert waren dan ook één op één een voortzetting van wat eigenlijk bedoeld was voor Van den Broek.![]()
Volgens Wikipedia komt Govert (net zoals Wik) uit 1943. Dus dan klopt het wel dat Dorothea in 2006 tegen hem zei: ''Je bent nog niet eens 65 jaar!''.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:30 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Jazeker wel. Toevallig vorig jaar, toen Jessica het graf van Oom Govert opzocht. Dat is ook de eerste en enige keer geweest dat een overlijden van Meneer Harmsen is vermeld.
Qua leeftijd is het door de jaren heen nooit echt duidelijk geworden hoe oud Govert moest zijn, maar aangezien hij een semi-recast* was van Albert van den Broek (gespeeld door de oudere Cor Witschge) zal hij bij zijn entree in seizoen 1 al in de 60 moeten zijn geweest, zo had hij het in mijn herinnering in de eerste jaren ook nog wel eens over de (tweede wereld)oorlog. Dat zal in de loop der jaren stilzwijgend deSORASed zijn aangezien de man vervolgens jarenlang nog actief was als conciërge bij AA&F, Dendermonde, het Lorentz en Scala, en het ook beter paste bij Wik Jongsma zelf die nog in de 40 was toen hij de rol kreeg.
Wik werd inderdaad wel zichtbaar ouder op het laatst, zeker bij zijn laatste terugkeer halverwege seizoen 14 was het al duidelijk te zien dat hij in het jaar dat hij afwezig was al de nodige medische ellende had doorstaan. Dat was uiteindelijk ook de reden dat ze besloten om het personage te laten vertrekken: Wik had niet meer de fysieke energie om langere verhaallijnen te dragen, er lag vaak een laagje zweet op zijn voorhoofd door de warmte en hij vergat zijn teksten waardoor zijn humoristische kwinkslag ook meer en meer verdween.
* De wissel van Albert van den Broek naar Govert Harmsen was een noodoplossing doordat Cor Witschge plotseling overleed. De eerste verhaallijnen rondom Govert waren dan ook één op één een voortzetting van wat eigenlijk bedoeld was voor Van den Broek.
Maar inderdaad, de koek is op. Hij woont nu al een tijdje bij Charlie, Dennis en Dian in Scala(?). Wel jammer dat hij niet tot het einde in zijn eigen huis mocht blijven wonen. Dit slaat eigenlijk al nergens op.![]()
Die info op Wikipedia is toegevoegd naar aanleiding van die grafsteen in de serie, daarvoor stond het jaartal niet genoemd.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:39 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia komt Govert (net zoals Wik) uit 1943. Dus dan klopt het wel dat Dorothea in 2006 tegen hem zei: ''Je bent nog niet eens 65 jaar!''.
Maar inderdaad, de koek is op. Hij woont nu al een tijdje bij Charlie, Dennis en Dian in Scala(?). Wel jammer dat hij niet tot het einde in zijn eigen huis mocht blijven wonen. Dit slaat eigenlijk al nergens op.
Die hele verhuizing was waarschijnlijk al een manier om Harmsen nog enigszins organisch te laten optrekken met de jongere garde, want na het vertrek van Benjamin, Isabella en Yasmin was er al niks meer over. Maar het sloeg inderdaad nergens op, dat keukentje was deel van de identiteit van Harmsen als personage.![]()
Aflevering vandaag videolandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:35 schreef Bpalma het volgende:
Aflevering vandaag videolandZag het ook niet goed. Maar mijn 11 jarige die was behoorlijk onder de indruk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.![]()
Misschien komt er wel een verhaallijn over dominante kinderen die de moeder geestelijk mishandeld.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:35 schreef freaky40 het volgende:
Die 2 kinderen van Noor, ach ach wat een casting. 2 van die typische kinderen van nu, eentje met kroeshaar want vader vermoedelijk van buitenlandse afkomst en na Jasmine moest er natuurlijk een ander inclusief karakter in komen, en een ander opstandig pedant knulletje na het verdwijnen van Steef. Eens kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:35 schreef Bpalma het volgende:
Aflevering vandaag videolandJaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ach ja, dat maatschappelijk thema hebben we nog niet gehad immers...toch?quote:Op donderdag 5 februari 2026 19:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Misschien komt er wel een verhaallijn over dominante kinderen die de moeder geestelijk mishandeld.
Allemaal cabaretteketet!![]()
Aardige cliff bij de Videoland aflevering vanavond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:28 schreef freaky40 het volgende:
Aardige cliff bij de Videoland aflevering vanavond.Leek wel een wintercliff.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag wordt ook nog wel spannend, Demi begeeft zich op glad ijs14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Stefano wel een mooie duik.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Preciesquote:Op donderdag 5 februari 2026 21:26 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ach ja, dat maatschappelijk thema hebben we nog niet gehad immers...toch?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:13 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Leek wel een wintercliff.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag wordt ook nog wel spannend, Demi begeeft zich op glad ijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.![]()
Moet maar eens afgelopen zijn met dat Postbus 51 spotje in soap vorm.quote:Allemaal cabaretteketet!![]()
Het is volgens mij alleen nog wachten op de eerste ''transgender'' (Meta was immers ''slechts'' een travestiet toch?).quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:26 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ach ja, dat maatschappelijk thema hebben we nog niet gehad immers...toch?![]()
Komt ook nog wel, let maar op. Peter Woke van der Vorst gaat zich daar persoonlijk hard voor maken...Allemaal cabaretteketet!![]()
Zeg je nou dat vrachtwagen chauffeusses lelijk zijn? Want anders doen ze dat werk niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
https://www.instagram.com/reel/DUfnpV2DadQ/
Nou gtstcourant, zijn jullie trots op jullie pesterige berichten over haar (en Ingmar)?![]()
Oja, Tim. Die een relatie kreeg met Sjors maar liever alleen op wereldreis ging. Enorm ongeloofwaardig, zoiets...quote:Op dinsdag 27 januari 2026 10:39 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Hij speelde in gtst Tim Loderus. 6 jaar lang geloof ik
[ afbeelding ]Ze hebben niets beters met spanning erin. Laten we niet klagen over iets dat nog spannend is. Wel een beetje vreemd hoe Ludo ineens in het verhaal komt en geld uitdeelt aan onbekenden. Hij heeft al duizenden Euro's weggegeven om het plan van Troj te redden. Ludo is een beetje Troj's of Luuk's geldschijtende ezel nu. Gewoon om het plot wat makkelijker te maken voor de schrijvers. Oude Ludo had er absoluut niet aan meegewerkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:21 schreef Cupfighter het volgende:
Dat Jurre verhaal begint langzamerhand ook erg uitgemolken en ongeloofwaardig te wordenOja, met René Meijer. De engste zwarte Piet die ooit op de Nederlandse tv kwam. Jammer dat Dorothea toen vroegtijdig uit de serie werd geschreven. Het was een vreemd personage, maar dat maakte haar wel uniek en soms zelfs grappig. Een kwaliteit die weinig personages in zich hebben. Ook uniek: een personage met paranormale krachten, compleet ongeloofwaardig, maar... Van haar kon je het als kijker accepteren! Had langer mogen blijven, ook vanwege Bing.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:01 schreef Saranghae het volgende:
Gtst classics op rtl lounge is nu bij Rene en dat hij Dorothea vermoord. Zo jammer dat ze uit gtst moest
Laatst was er een documentaire over krabben. Die kunnen hun afgebroken poten terug laten aangroeien als ze die verliezen. Ik moest ineens aan Bing denken. Laten we het erop houden dat dit een foutje was en Bing nog steeds een kunstbeen heeft... Of dat de schrijvers niet meer naar natuurdocumentaires mogen kijken.En ze lijkt op Sjors door Inge? OK, daar ga ik even op letten, als zij op tv komt. Eigenlijk heb ik geen trek in een te mannelijke nep-Sjors. Liefst zou ik de echte Sjors terugzien in de serie (dat weten we nu wel), maar dat gaat niet gebeuren. Zeker niet als ze in de aflevering voor het 35 jarig jubileum niet eens is genoemd, na meer dan 14 jaar trouwe dienst. Niks ten nadele van Melissa Drost, maar Sjors was weg zodra Inge die burn-out kreeg. Moet nog zien wie dit nieuwe personage is en of zij blijft voor vast, maar over Sjors? Onvervangbaar!quote:Op donderdag 5 februari 2026 01:08 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Vond haar juist totaal niks voor Bing. Veel te mannelijkHet leek eerst met die vage Mats een beetje die kant op te gaan. Hopelijk was dat genoeg teken dat de kijker niet zit te wachten op zo'n verhaallijn en anders tenminste niet met zo'n overdreven figuur. In een bepaalde context zou het kunnen werken, maar ik zie de schrijvers niet in staat om een transgender neer te zetten als een normaal persoon of interessant personage. Dat wordt dan weer zo'n extravagant stereotype, waar je niet op zit te wachten. Echt niet om er negatief over te spreken, maar ik zie deze schrijvers de plank weer zo vreselijk misslaan bij zo'n thema. Niet doen dus.quote:Op zondag 8 februari 2026 01:55 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Het is volgens mij alleen nog wachten op de eerste ''transgender'' (Meta was immers ''slechts'' een travestiet toch?).Blijft zonde, wat ze bij Bizou hebben gedaan. Er waren echt wel mogelijkheden, zeker als de dochter van Jessica en Julian. Lekker makkelijk weer: Merel is weg, dus we vervangen haar met een onbekende zus. Dan kan ze die plaats mooi innemen. Hebben we ook een reden om Jessica terug te laten keren, maar... Dat was het enige wat ze hadden bedacht. Verder werd de rol van Bizou aan elkaar geschreven. Oja, Bizou is ineens pansexueel, maar er werd niets mee gedaan. Oja, Bizou kan ineens werken in de horeca. Oja, Bizou kan ineens op gelijke voet staan met Marwan. Allemaal dingen om haar maar wat te doen te geven, maar de samenvatting is: Bizou vervangt Merel en laat Jessica een paar afleveringen terugkeren. En verder helemaal niets. Wat een aanfluiting!quote:Op zondag 8 februari 2026 19:19 schreef Yaga het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DUfnpV2DadQ/
Nou gtstcourant, zijn jullie trots op jullie pesterige berichten over haar (en Ingmar)?
Vindt je het gek dat je dan als actrice niet weet hoe het zit en mogelijk wat vreemde sprongen gaat maken, als je rol ineens wordt stopgezet? Ze begon eindelijk los te komen van Merel en Jessica. Nog voordat er kans was en de actrice haar juiste draai kon vinden, is het personage geschrapt. Mogelijk niet toevallig om een schone lei te maken voor Julian, zodat ze die met Noor konden opzetten, zonder oude banden erdoorheen. De terugkeer van Katja Schuurman was succesvoller dan de terugkeer van Jessica Harmsen. Jammer voor Bizou...
Nu is hun enige oplossing om Julian relevant te houden weer het introduceren van een nieuwe vrouw. Lekker creatief weer, zeker met twee gratis pubers erbij. Hoe vaak hebben we dat al niet gezien? Van mij had Cheyenne Lohnen er nog niet uit gehoeven. Tegelijk had Steef niet eens terug hoeven te keren of zelfs gerecast hoeven te worden. Jammer dat Bizou als personage alle klappen van het slechte schrijfwerk mag opvangen. Tegelijk: hoe lang hadden die schrijvers nog kunnen volhouden dat ze uit Parijs kwam? Geen accent, geen toegevoegde waarde en alleen iets om je mee in een hoek te schrijven. Jessica had ook gewoon jaren in Groningen kunnen wonen en het had geen verschil gemaakt, behalve dat je dan niet vast zat aan de Franse komaf van Bizou. Zoveel steken laten vallen daar, maar... Ze leren er toch niet van!Oja, Rosie... Of Amber... Of Juliette... Of Sira... Dat was ook zo'n slechte greep, waarbij alle mogelijkheden meteen werden weggekieperd zonder reden. Heel achtergrondverhaal over het leven beteren, een zoon, Stefano die te bezitterig werd, waarvoor hij Merel liet zitten. En uiteindelijk? Niets. Iedere keer weer! Ze leren er toch niet van!quote:Op vrijdag 23 januari 2026 23:20 schreef RaymanNL het volgende:
Noor lijkt een noodgreep omdat Jessica niet meer terug komt. Aangezien Bizou onverwacht verdween zullen ze de boel wel om hebben moeten gooien.
Overigens lijkt Noor erg op die ex van Stefano, die ook maar drie maanden te zien was
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 09-02-2026 18:03:48 ]![]()
Ik vind die maatschappelijke thema’s niet slecht om terug te laten komen in gtst. Er kijken immers genoeg gezinnen naar GTST.quote:Op zondag 8 februari 2026 01:55 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Het is volgens mij alleen nog wachten op de eerste ''transgender'' (Meta was immers ''slechts'' een travestiet toch?).
Mijn dochter (destijds 9-10 jaar)had er wel wat aan toen Nola leukemie/ kanker had en ook net naar oma gediagnosticeerd werd met kanker. Nu is dat maar een fractie van … maar toch greep het haar wel op de juiste manier aan.
Maar wat vervelend is, is dat die thema’s zo snel de revue passeren dat het ongeloofwaardig wordt. Behandel het dan tenminste zodat men er wat van opsteekt (of meekijkende kinderen) en prop niet zes thema’s in een seizoen.
Maar dat heb ik ook wanneer er echt inhoudelijk fouten worden gemaakt. En ja, het is een soapserie maar hoe moeilijk is het om de politie even normaal aan te kleden en of juiste informatie te verstrekken over vergunningen, medische info of andere zaken. Kwestie van informatie inwinnen. Dat zou die soap echt sterker maken.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.![]()
Van mij mag het lekker weg blijven. Het moet niet te realistisch worden want het is een soap dus het is ook een momentje van de dag dat je wat verstrooiing wil hebben i.p.v. confronteert te worden met maatschappelijke items. En maatschappelijke verhaallijnen zijn er al sinds de start van GTST maar men slaat nu wel erg ver door. Wat ik zeg, het mag weer wat minder Postbus 51-gehalte krijgen het is allemaal ietwat te belerend op het moment.Allemaal cabaretteketet!![]()
Dan hebben ze een cliff in de aflevering van komende donderdag, en dan vertellen ze hem zo slecht vandaag in de Videoland aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!![]()
De classic staat er nog niet op
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
https://www.rtl.nl/boulev(...)utm_id=shareVideoURL
Heftige beelden van de Ferry docu! Ging dus nog niet helemaal lekker tijdens die opnames in april vorig jaar.14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Geen interesse inThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 00:18 schreef freaky40 het volgende:
Dan hebben ze een cliff in de aflevering van komende donderdag, en dan vertellen ze hem zo slecht vandaag in de Videoland aflevering.Het hele opzetje met Nola die inderdaad liegt over de toedracht is dan wel weer 'des soaps'. Eens kijken of Stefano blijkt te hebben gestaan, of dat hij alleen zijn armen heeft gebruikt. Ergo; is het weer een klassiek weekje ziekenhuis en niets aan de hand, of wordt dit de aanleiding om weer te kunnen lopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!![]()
In de nieuwste GTST classic op Videoland noemt Frits/Hans van Houten, Bing "die zwarte".
Ik denk niet dat de scriptschrijvers dat nu zo snel weer zouden doen.![]()
Hoe zeg je dat je dom bent zonder te zeggen dat je dom bent inderdaad.quote:Op zondag 8 februari 2026 09:30 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Zeg je nou dat vrachtwagen chauffeusses lelijk zijn? Want anders doen ze dat werk niet?![]()
![]()
![]()
De ‘Zand erover’-sequentie was weer een sterk staaltje bagger. Niet zozeer de uitvoering, de regie doet ook maar wat er in het script staat, maar in de situatie zelf zitten zoveel hiaten dat het bijna slapstick is.
1. Hoezo is die bouwplaats niet afgezet? Zowel de kinderwagen van Olivia als Stefano in zijn rolstoel konden zo de werf op rollen. Lijkt me niet heel geloofwaardig. Iets met veiligheidsvoorschriften.
2. Waar was de opzichter in dit hele verhaal? Moet die geen toezicht houden, of checken of de chauffeur van de kiepwagen het zand op een veilige en verantwoordelijke manier kan storten?
3. Hoe kan die kinderwagen die eerst perfect stilstaat ineens in beweging komen? Als Nola ‘m in al haar onoplettendheid nou had aangestoten, oké, maar dat was niet het geval. Plus: hoe kan de wagen rollen over een reeks kunststof loopplanken die niet eens in een helling zijn neergelegd?
Tel daarbij op dat Frons Servies in al zijn kenmerkende luiheid een (overigens voor zijn doen prachtig) pianospel onder de scène heeft gelegd die niet bij de situatie past en het plaatje is compleet. Dat Ludo er nu van weerhouden wordt om die chauffeur van de kiepwagen aansprakelijk te stellen is ook van de zotte, zelfs een net-afgestudeerde pro-deo advocaat die nog nat achter zijn oren is kan deze zaak winnen
Elders in (ugh) Meerdijk zijn de kinderen van Noor ook binnen komen wandelen. Ik zei nog zo: er hoeven niet direct kinderen uit de hoge hoed getoverd te worden, maar Blaadje Blanco schrijft graag verhaallijnen met pubers – ook al heeft ze totaal geen feeling voor die doelgroep of wat hen bezighoudt. Iets met Rover, Sam, Lana, Valentijn, JoJo… de lijst is eindeloos. Enfin, Seb en Marie komen op het eerste gezicht over als een variant van Morris #1 en Charlie #1: hij is zachtaardig, stil, beetje moederskindje. Zij is gewend haar zin te krijgen, licht manipulatief en een onruststoker. Zal natuurlijk niet lang duren voordat deze karaktereigenschappen volledig zijn vervlakt en ze enkel nog in dienst staan van het zoveelste ‘liefdesepos’ of maatschappelijk relevant verhaaltje. Of Blaadje Blanco krijgt het lumineuze idee dat ze dienen te figureren in een verhaallijn rondom vloggen. De zin "VLOGGEN IS EEN SLECHT IDEE!!" zal waarschijnlijk al van het whiteboard geveegd zijn.
Betreffende hun ietwat controlerende gedrag richting hun moeder met die tracker: Noor heeft haar litteken bij haar pols laten zien en d’r kinderen stonden in no time bij Julian voor de deur. Mijn vermoeden is dat Noor in het verleden (door psychische problemen) al eens in het niets verdwenen is en daarbij een zelfmoordpoging gedaan heeft. Vandaar het controlerende gedrag van haar kinderen, die natuurlijk bang zijn voor herhaling op dit vlak. Kan interessant zijn op de lange termijn.
Is er dan helemaal niks positiefs te melden, Kelder? Jazeker wel! Opnieuw (of eigenlijk nog steeds) het lichtpuntje in een verder barre soap: de band tussen Luuk en Troj. Het verhaal rond die Jurre is te achterlijk voor woorden, maar de scènes tussen Kees Boot en Mingus Claessen zijn genieten - vooral door de chemie tussen die twee acteurs. Hier wil ik meer van! Ook in andere scènes komt Kees lekker los als Luuk, helemaal met dat vleugje humor wat hij er in zijn spel doorheen sprenkelt, met dat geklungel met die krukken. Je merkt echt dat de afwezigheid van Linda het personage Luuk goed doet. Linda mag lekker wegblijven ook, mis je niks aan. Maar het duo Luuk en Troj, dat moeten de schrijvers vasthouden en koesteren.![]()
Op zich vind ik Luuk een leuk karakter, maar ik erger me enorm dat hij elke ziekenhuis scène binnen komt wandelen. Maakt niet uit over wie het gaat, ze vinden wel een reden om hem in de scène te schrijven.![]()
Ja, Luuk komt nu helemaal los zo zonder Linda. Dat sitcom verhaallijntje wat het moest worden tussen die 2 heb ik nooit begrepen, toen net Luuk net pas in GTST te zien was. Het was namelijk totaal niet grappig en hoorde hoegenaamd totaal niet in deze soap thuis. Zo met Troy en Luuk komt het veel beter tot zijn recht zolang deze verhaallijn weer duurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!![]()
Een maand geleden zag je nog een paar Zwarte pieten in De Koning. Gelukkig hebben ze die aflevering netjes uitgezonden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:18 schreef Dutch_view het volgende:
In de nieuwste GTST classic op Videoland noemt Frits/Hans van Houten, Bing "die zwarte".
Ik denk niet dat de scriptschrijvers dat nu zo snel weer zouden doen.
Ik weet dat ze de aflevering van Flodder met Zwarte Piet erin gecanceld hebben. Ook hebben ze in Flodder op tv een pedofilie grap er uitgeknipt. Op Videoland geloof ik niet. "Rijg je leuter aan een......" Dat begrijp ik wel. Zeer 'not done' tegenwoordig.![]()
Vond het wel mooi om te zien hoe close Nick en Nina waren in de classics.
Zo jammer dat Maxime, Nick zo heeft 'verpest' dat hij helemaal is doorgedraaid![]()
Inmiddels op de Classics van Videoland: In de verhaallijn van die amulet blijkt dat de echte Frits een briefje met een code heeft achtergelaten in het beeldje van Dagobert wat Dian in bezit heeft.
De code op het briefje is: EEGDDFECCDEDG. Jack gaat vervolgens aan de slag met 'diverse beste servers' om de code te kraken, en volgens hem kan dit dagen, weken tot maanden duren.
Maar we zijn nu 20 jaar later in de AI wereld, dus dan moet het sneller gaan, toch?
Ik ging in gesprek met ChatGPT:ChatGPT reageerde onder meer met het volgende:quote:Ik vond pas geleden een briefje met een geheime code. Ik heb alleen geen idee wat deze geheime code inhoudt: EEGDDFECCDEDG
Wat denk jij ervan? Zie jij ergens verbanden in?En daarna volgde er nog een hint dat elke letter een cijfer voorstelt, of een frequentieanalyse met hoe vaak elke letter voorkomt. Maar die laten we maar terzijde vanwege de eerste conclusie die heel helder klinkt.quote:1️⃣ Eerste observaties
Alleen de letters C, D, E, F, G komen voor
Dat zijn allemaal muzieknoten
Geen A of B aanwezig
Veel herhaling (vooral E en D)
Dat is meteen een sterke aanwijzing dat dit misschien een muzikale code is 🎵
2️⃣ Als we het zien als muzieknoten
De letters komen exact overeen met noten uit een toonladder:
C
D
E
F
G
Dat zijn vijf opeenvolgende noten in de C-majeur toonladder.
Als we jouw reeks herschrijven als noten:
E E G D D F E C C D E D G
Dat lijkt sterk op een kinderliedje 👀
3️⃣ Vergelijking met een bekend melodietje
Deze notenvolgorde lijkt erg op:
🎶 Twinkle Twinkle Little Star
(of in het Nederlands: Altijd is Kortjakje ziek – melodisch verwant)
De beginnoten van Twinkle Twinkle zijn:
C C G G A A G
F F E E D D C
Jouw code lijkt er niet exact op, maar zit wel in dezelfde eenvoudige notenstructuur.
We gaan even een piano naar tevoorschijn toveren: https://www.onlinepianist.com/virtual-piano, en stellen deze in op 'letter-notes'. En we spelen het riedeltje af: E E G D D F E C C D E D G
Jep, precies dezelfde als in GTST als je even vooruit kijkt, of een paar afleveringen afwacht.
Maar ik denk dat menig kijker in 2006 al met die code in de gaten had dat er iets muzikaals achter zat, door de veel voorkomende lagere letters uit het alfabet. En daar staat 'Hacker 'Jack dus als een malle op te storten met zijn super servers. En anno 2026 weet ChatGPT het al in een paar tellen
.
![]()
N00b vraag, hoe kun je vooruit kijken? Of bedoel je ergens anders dan Videoland?quote:Op zondag 15 februari 2026 18:11 schreef Claude_Viole het volgende:
Jep, precies dezelfde als in GTST als je even vooruit kijkt, of een paar afleveringen afwacht.
Maar wel grappig om te zien hoe je dat met AI kunt doen. Terwijl je Jack bezig zag met een soort Excel bestand![]()
![]()
Zou na Laura nu de exit van Janine ingezet zijn ook over meerdere seizoenen?They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Op dit punt is het even de DVD's erbij te pakken, om verder dan de Classic-afleveringen te kijken dan die nu op Videoland staan.quote:Op maandag 16 februari 2026 23:51 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
N00b vraag, hoe kun je vooruit kijken? Of bedoel je ergens anders dan Videoland?![]()
Mijn vermoeden ookquote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zou na Laura nu de exit van Janine ingezet zijn ook over meerdere seizoenen?![]()
Ik vrees het ergste, maar dan is Ludo/Erik Vogel ook vertrokken. Zwaarmoedige verhaallijn wederom dus ik weet niet of je er zo uit wilt gaan. Als Ludo en Janine de soap verlaten voorgoed kun je maar beter stoppen. Alle ankers zijn dan weg.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zou na Laura nu de exit van Janine ingezet zijn ook over meerdere seizoenen?Allemaal cabaretteketet!![]()
quote:Als ze het haar weer laten overleven krijg je een kopie van de eerdere verhaallijn. Zou denk ik de serie niet goed doen Ludo en Janine er nu uit dan zijn Linda Stefano Rik Julian , Bing en Nina opeens de veteranen waarbij Nina en Bing eigenlijk de enige zijn geweest die nonstop gebleven zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:39 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste, maar dan is Ludo/Erik Vogel ook vertrokken. Zwaarmoedige verhaallijn wederom dus ik weet niet of je er zo uit wilt gaan. Als Ludo en Janine de soap verlaten voorgoed kun je maar beter stoppen. Alle ankers zijn dan weg.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:41 schreef freaky40 het volgende:
NotarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is het weer heerlijk aan het voort kabbelen. Janines nieuwe verhaallijn is ook weer zo realistisch14.gif RaymanNL vindt dit leuk![]()
Ik wordt er weer erg moe van. Weer een repeat van een eerder verhaallijntje. Zal hoogstwaarschijnlijk weer een operatie volgen en dan is alles weer back to normal voor een tijd. Of zij en Ludo gaan definitief exit. Meen wel dat ze beide het theater in gaan dus misschien laat Janine zich in het buitenland opereren en zijn ze een tijdje weg.Allemaal cabaretteketet!![]()
Dat Govert en Louise verhaal in de classics blijft ook apart. Zo'n knappe, relatief jonge en pientere vrouw die helemaal verliefd wordt op de bejaarde Govert Harmsen en hem zsm mee naar Denemarken wil krijgen. Aan de andere kant wel een mooie manier om afscheid van hem te nemen. Hij was natuurlijk al ziek.![]()
Mooi dat Hennie nog even langskomt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:02 schreef GwaiLow het volgende:
Dat Govert en Louise verhaal in de classics blijft ook apart. Zo'n knappe, relatief jonge en pientere vrouw die helemaal verliefd wordt op de bejaarde Govert Harmsen en hem zsm mee naar Denemarken wil krijgen. Aan de andere kant wel een mooie manier om afscheid van hem te nemen. Hij was natuurlijk al ziek.
Met de amulet en de babyruil die ook spelen is het een vreemd seizoen.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ik vond die amulet verhaallijn juist interesant, omdat het zo'n typisch amerikaanse soap cliche uit die tijd was. Welk seizoen was het ook alweer?quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Mooi dat Hennie nog even langskomt.
Met de amulet en de babyruil die ook spelen is het een vreemd seizoen.![]()
Erger me nog steeds aan dat bing ineens geen been meer mist en kennelijk ook zonder pardon met iemand het bed in duikt, terwijl het met Nina zo’n probleem was sinds z’n prothese.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: