abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220365138
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 16:22:45 #202
436222 Japepk
Padvinder
pi_220365712
In boulevard verschijnt een interview met Lone van Roosendaal. 'Ze wilden een soapbitch, dus we halen Lone terug'. Lees; creatieve arren moede. En dan ook nog; 'Ze willen het personage verduurzamen'. Dat betekent; meer dertien in een dozijn en minder maffia.
't Echte en 't ware!
pi_220368666
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220375785
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220382110
Zo.ik ben weer bij.

SPOILER
pi_220384593
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220417707
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220426643
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220427225
Demi speelt het wel goed hoor vind ik.
pi_220427672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:32 schreef Redbullkid het volgende:
Demi speelt het wel goed hoor vind ik.
Pfoeh ja. Er was veel kritiek op het verloop van de verslaving maar uiteindelijk is het een prima verhaallijn geworden, is ook al bijna een jaar bezig!
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:14:03 #211
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_220431339
Wow, bing zijn peothese is niet vergeten😂
pi_220432478
Het wordt steeds dramatischer en goorder.
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:39:16 #213
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_220436019
Er zit tenminste weer actie in. Als ze dat kunnen vasthouden mogen ze het van mij zo dramatisch en goor maken als ze willen. Je kijkt om geamuseerd te worden, dus beter gebeurd er tenminste wat. Ze hebben nu blijkbaar genoeg verhaallijnen om mee te werken, die ergens heen lijken te gaan. Niet te vroeg juichen, want voor je het weet rijdt er weer een "busje met Tamara" in beeld, maar op het moment is het eigenlijk best goed.

De verhaallijn met Demi is best hevig, maar ze spelen het goed. Lijkt wel op nog verder verval van de familie Verduyn, waar al zo weinig van over leek. Op het moment acteert iedereen goed in die familie, vooral Noa Zwan, Cas Jansen en Johnny Kraaijkamp. Dat valt nu echt op. Voor een acteur moeten dit fijne scenes zijn, waarbij je de emoties volledig los kan gooien. Eigenlijk wel een mooi moment om Merel of Saskia terug te laten keren, al zal dat wel niet gebeuren. Misschien ook maar niet verstoren wat werkt. Blij met iedere vorm van spanning die we krijgen. Voor je het weet is de rek er weer uit.

Hopen dat ze het vast weten te houden. Beetje raar dat Billy ineens weer terug is. Zomaar. Kijk, van mij mogen ze Inge Schrama zo weer door het beeld laten lopen, omdat Sjors weer terug is. Het personage leeft, ze kunnen doen dat Lana op kamers zit, dat ze terug is uit Duitsland, enz. Bij Billy is het toch lastiger. Vraag me af of ze nog iets gaan doen met de reden achter die zogenaamde dood. Of blijft het weer bij het makkelijk benoemen van iets buiten beeld, dat we maar moeten vergeten? Er wordt nu heel makkelijk overheen gestapt, ook dat ze blijkbaar niet meer gezocht wordt door de politie en plotseling manager van De Rozenboom is (ondanks Ludo en strafblad). Dan werkt "hallo daar ben ik weer" toch wat minder overtuigend. Komt misschien later nog. Ik vind het op zich wel leuk dat Billy er weer is, al wil ik nog even aanzien wat ze precies met het personage van plan zijn.

Los daarvan: ik vind de naam Billy nog steeds een slechte keuze, zeker voor een vrouw. Details..

Troj en Nola terug samen is op zich prima. Nu maar hopen dat Steef weg blijft, ook al is het Mexico-avontuur van Ingmar 'zonder achternaam' van den Broek en Cheyenna Löhnen intussen weer over. Niet terughalen! Ook niet als het makkelijk is! Die rol is uitgespeeld, over en uit!

De rol van Luuk loopt nog steeds goed, vreemd genoeg zonder Linda. Die vader is een vreemd personage, al past dat wel bij acteur John Buijsman. Nog vreemder is dat het lijkt te werken. Bas Muijs had de afgelopen weken wel een makkelijke rol, waar je geen teksten voor hoeft te leren. Mag intussen wel weer ontwaken. Zelfs Bing en Nina lijken enigszins op dreef, al is Nina tegelijk ook nogal irritant aanwezig en heeft Bing teveel de lente in zijn bol met zijn haantjesgedrag. De uitkomst zal wel weer voor de hand liggen met die twee, maar ze moeten er toch iets mee doen. In dat opzicht hoop ik niet dat de terugkeer van Linda of Elisa de stoom weer uit de ketel haalt, omdat ze weer dingen moeten bedenken om ze maar wat te doen te geven. Bedenk er iets goeds voor, want die personages lijken op. Gooi het over een andere boeg, vooral bij Elisa. Heb Linda en Elisa eigenlijk nog geen seconde gemist sinds hun vertrek.

In totaal gaat het gelukkig beter. Fijn om eens een positieve reactie te kunnen typen hier. Niet dat nu ineens alles in orde is, maar het gaat een wat betere richting op. Nu nog kijken of ze ook daadwerkelijk verhalen tot een goed einde kunnen brengen (zonder sissers, verzanding, afkappen of anticlimax), want met een goede aanzet ben je er nog niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 26-03-2026 14:07:19 ]
pi_220436346
Troj en Nola weer samen is gewoon weer een herhaling van zetten. Die verhaallijn sloeg nergens op en was wel klaar. Troj zonder Nola vond ik wel interessanter zeker met Luuk samen.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 26 maart 2026 @ 23:00:01 #215
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220439836
Even lachen met een aflevering van vorig jaar december, toen Linda naar New York vertrok.
Blijkbaar heeft Meerdijk zelfs een eigen vliegveld, terwijl in de vroegere afleveringen altijd over Schiphol gesproken werd. _O-

En de naam Aysu Air is ook niet zomaar gekozen. Want wie werkt er voor EndemolShine Nederland? Aysu Baydar!
Hiermee verklap ik meteen ook dat de naam Aysen Baydar ook niet geheel uit de lucht is komen vallen bij de de scenario- en scriptschrijvers. :P

De oplettende kijker kon dat al zien in de aftiteling bij de Classics....

acd3ed0baec1237e16a748b6ce9d2c75ad50bca6.jpg?1774562135
pi_220444441
Even een kleine theorie dat Meerdijk ineens een eigen vliegveld heeft, terwijl ze in eerdere seizoenen gewoon vanuit Schiphol vlogen: het zou kunnen dat de producenten geen toestemming van Schiphol hebben gekregen om hun naam in GTST te gebruiken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het precies in elkaar zit met dit.
pi_220446184
Net zoals zoals ze Google niet mogen gebruiken maar daar Vindie van gemaakt hebben. En zo zijn er nog wel meer brandnames die verbasterd zijn naar iets anders.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:49:47 #218
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220446824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:04 schreef Lisiga het volgende:
Even een kleine theorie dat Meerdijk ineens een eigen vliegveld heeft, terwijl ze in eerdere seizoenen gewoon vanuit Schiphol vlogen: het zou kunnen dat de producenten geen toestemming van Schiphol hebben gekregen om hun naam in GTST te gebruiken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het precies in elkaar zit met dit.
Schiphol is een algemene plaatsnaam. Amsterdam Airport is de organisatienaam.

Dus het zou vreemd zijn als ze Schiphol niet mogen noemen.

Weten we nog van Waterfront, de vorige naam van Merenpark? Die naam bleek ook in het echt voor te komen, en dus hebben ze het aangepast naar Merenpark. Ze hebben het in een aantal afleveringen nog zelfs opnieuw ingesproken :D.

Ik lees in een oud topic op Scholieren.com dat Hafworks ook een poosje Stonehenge genoemd werd? Dat kan ik mij niet herinneren. Of dat is bullshit.

Ik denk dat het veelvuldig noemen van merken in strijd is met de reclamecodecommissie. En dat ze daarom Vindie tot leven hebben gewekt.

Andere bedrijven die ik mij kan herinneren: Telefonon en Ivan Wings. Ik zie hier geen verbastering in.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claude_Viole op 27-03-2026 19:57:07 ]
pi_220463435
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:09 schreef freaky40 het volgende:
Net zoals zoals ze Google niet mogen gebruiken maar daar Vindie van gemaakt hebben. En zo zijn er nog wel meer brandnames die verbasterd zijn naar iets anders.
Wat zei je? Was even te druk met Smoelaria en Kwebbelkous.
  maandag 30 maart 2026 @ 13:16:26 #220
436222 Japepk
Padvinder
pi_220466112
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:49 schreef Claude_Viole het volgende:
Andere bedrijven die ik mij kan herinneren: Telefonon en Ivan Wings. Ik zie hier geen verbastering in.

Vergeet Graspol BV niet ;)
't Echte en 't ware!
pi_220467639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:39 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Er zit tenminste weer actie in. Als ze dat kunnen vasthouden mogen ze het van mij zo dramatisch en goor maken als ze willen. Je kijkt om geamuseerd te worden, dus beter gebeurd er tenminste wat. Ze hebben nu blijkbaar genoeg verhaallijnen om mee te werken, die ergens heen lijken te gaan. Niet te vroeg juichen, want voor je het weet rijdt er weer een "busje met Tamara" in beeld, maar op het moment is het eigenlijk best goed.

De verhaallijn met Demi is best hevig, maar ze spelen het goed. Lijkt wel op nog verder verval van de familie Verduyn, waar al zo weinig van over leek. Op het moment acteert iedereen goed in die familie, vooral Noa Zwan, Cas Jansen en Johnny Kraaijkamp. Dat valt nu echt op. Voor een acteur moeten dit fijne scenes zijn, waarbij je de emoties volledig los kan gooien. Eigenlijk wel een mooi moment om Merel of Saskia terug te laten keren, al zal dat wel niet gebeuren. Misschien ook maar niet verstoren wat werkt. Blij met iedere vorm van spanning die we krijgen. Voor je het weet is de rek er weer uit.

Hopen dat ze het vast weten te houden. Beetje raar dat Billy ineens weer terug is. Zomaar. Kijk, van mij mogen ze Inge Schrama zo weer door het beeld laten lopen, omdat Sjors weer terug is. Het personage leeft, ze kunnen doen dat Lana op kamers zit, dat ze terug is uit Duitsland, enz. Bij Billy is het toch lastiger. Vraag me af of ze nog iets gaan doen met de reden achter die zogenaamde dood. Of blijft het weer bij het makkelijk benoemen van iets buiten beeld, dat we maar moeten vergeten? Er wordt nu heel makkelijk overheen gestapt, ook dat ze blijkbaar niet meer gezocht wordt door de politie en plotseling manager van De Rozenboom is (ondanks Ludo en strafblad). Dan werkt "hallo daar ben ik weer" toch wat minder overtuigend. Komt misschien later nog. Ik vind het op zich wel leuk dat Billy er weer is, al wil ik nog even aanzien wat ze precies met het personage van plan zijn.

Los daarvan: ik vind de naam Billy nog steeds een slechte keuze, zeker voor een vrouw. Details..

Troj en Nola terug samen is op zich prima. Nu maar hopen dat Steef weg blijft, ook al is het Mexico-avontuur van Ingmar 'zonder achternaam' van den Broek en Cheyenna Löhnen intussen weer over. Niet terughalen! Ook niet als het makkelijk is! Die rol is uitgespeeld, over en uit!

De rol van Luuk loopt nog steeds goed, vreemd genoeg zonder Linda. Die vader is een vreemd personage, al past dat wel bij acteur John Buijsman. Nog vreemder is dat het lijkt te werken. Bas Muijs had de afgelopen weken wel een makkelijke rol, waar je geen teksten voor hoeft te leren. Mag intussen wel weer ontwaken. Zelfs Bing en Nina lijken enigszins op dreef, al is Nina tegelijk ook nogal irritant aanwezig en heeft Bing teveel de lente in zijn bol met zijn haantjesgedrag. De uitkomst zal wel weer voor de hand liggen met die twee, maar ze moeten er toch iets mee doen. In dat opzicht hoop ik niet dat de terugkeer van Linda of Elisa de stoom weer uit de ketel haalt, omdat ze weer dingen moeten bedenken om ze maar wat te doen te geven. Bedenk er iets goeds voor, want die personages lijken op. Gooi het over een andere boeg, vooral bij Elisa. Heb Linda en Elisa eigenlijk nog geen seconde gemist sinds hun vertrek.

In totaal gaat het gelukkig beter. Fijn om eens een positieve reactie te kunnen typen hier. Niet dat nu ineens alles in orde is, maar het gaat een wat betere richting op. Nu nog kijken of ze ook daadwerkelijk verhalen tot een goed einde kunnen brengen (zonder sissers, verzanding, afkappen of anticlimax), want met een goede aanzet ben je er nog niet.
Billy de Palma is haar bijnaam, haar echte naam is Wilma Vening. :)
pi_220470545
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220470590
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:46 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Vind het wel goed dat ze het zo aanpakken!

SPOILER
  dinsdag 31 maart 2026 @ 00:15:25 #224
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220471403
Speelde die engerd bij Demi vroeger ook in gtst?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_220473089
Wie bedoel je?
Allemaal cabaretteketet!
pi_220473443
SPOILER
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:16:25 #227
268260 Dr.Mikey
pi_220473670
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:25 schreef freaky40 het volgende:
Wie bedoel je?
Die kerel bij die verslavingskliniek volgens mij heel lang geleden al een vieze vent gespeeld.
R.I.P DTS.
pi_220473698
Die begeleider? Zegt me niets nog.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:43:33 #229
436222 Japepk
Padvinder
pi_220473846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:41 schreef NedKelly het volgende:
SPOILER
Ach, wie is Rik nog? Shanti is op den duur ook alleen maar gebleven (en minder stoeipoes geworden) om hem een relatie te geven. Het is niet erg dat Rik zoveel meegemaakt/gedaan heeft. Het punt is alleen dat hij steeds gereset wordt en zijn verleden niet aan hem kleeft. Nu is het een redelijk kleurloos personage, wat inderdaad vrij slap overkomt en niet meer past bij zijn vroegere karakter. Datzelfde geldt voor Julian trouwens, maar die heeft dan nog een stabiele setting om zich heen (vooralsnog)
't Echte en 't ware!
pi_220473896
26 juni zomercliff Videoland, 3 juli RTL 4 zag ik in een Reel op FB voorbij komen.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:31:38 #231
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_220474184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Die kerel bij die verslavingskliniek volgens mij heel lang geleden al een vieze vent gespeeld.
Klopt hij speelde in seizoen 16 en 17 Eric de gewelddadige ex van Patricia die ook een vroegere ex vriendin was van Bing.
Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 31 maart 2026 @ 23:05:30 #232
268260 Dr.Mikey
pi_220479116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:43 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ach, wie is Rik nog? Shanti is op den duur ook alleen maar gebleven (en minder stoeipoes geworden) om hem een relatie te geven. Het is niet erg dat Rik zoveel meegemaakt/gedaan heeft. Het punt is alleen dat hij steeds gereset wordt en zijn verleden niet aan hem kleeft. Nu is het een redelijk kleurloos personage, wat inderdaad vrij slap overkomt en niet meer past bij zijn vroegere karakter. Datzelfde geldt voor Julian trouwens, maar die heeft dan nog een stabiele setting om zich heen (vooralsnog)
Ze moeten Bram een tijdje bij opa op bezoek laten komen,
R.I.P DTS.
  woensdag 1 april 2026 @ 10:48:16 #233
436222 Japepk
Padvinder
pi_220481130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 23:05 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Ze moeten Bram een tijdje bij opa op bezoek laten komen,
Maar dat zou zoveel beter werken. Stel je voor, Bram kan makkelijk een puber zijn en Teddy nog een kleiner kind. Als er dan (offscreen) een lijntje is geweest waarbij Rikki de ouderlijke macht verliest (zou niet ongeloofwaardig zijn) en dan opa in beeld komt om de kinderen op te voeden. En dat opa dan de wat hardere, sportievere versie van Rik is die zijn kleinkinderen niet zomaar overal mee weg laat komen.
't Echte en 't ware!
pi_220486922
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220496802
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220497469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 02:50 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_220512467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 02:50 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Hij zegt dat hij weduwnaar is voor x-aantal jaar, en dat klopt. Sinds Kaatje is hij weduwnaar.
pi_220522118
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220522417
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:04 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Volgens mij wordt seks nooit zo speciek in beeld gebracht, dat heeft niks met Woke te maken. Volgens mij was het zelfs nog redelijk in beeld gebracht. Vergeet niet, het wordt om 20:00 uur uitgezonden op tv!

Ohwja!

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door RaymanNL op 06-04-2026 23:12:26 ]
pi_220522747
Daar ben ik het dan niet mee eens.....
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:56:26 #241
268260 Dr.Mikey
pi_220526589
SPOILER
R.I.P DTS.
  dinsdag 7 april 2026 @ 22:51:51 #242
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220530160
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:52 schreef freaky40 het volgende:
26 juni zomercliff Videoland, 3 juli RTL 4 zag ik in een Reel op FB voorbij komen.
Over twee maanden alweer. Wat gaat de tijd snel zeg....
pi_220532659
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220550019
@PeterKelder Hoe ziet volgens jou op dit moment de ideale cast eruit
  zaterdag 11 april 2026 @ 00:14:41 #245
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220552180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:24 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 11 april 2026 @ 00:17:36 #246
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220552191
Oh ja, nog een leuke dommigheid in GTST Classics die nu op Videoland komt. Nick wil de bewijzen van Bloemers over de sigarettensmokkel van Andretti bekijken die in Ludo's kluis liggen. Nu ligt Ludo zelf even in het ziekenhuis in coma, en dus vraagt Nick de assistente van van Ludo om de kluiscode. Terwijl Nick zegt: "Dat ik de code van de kluis nog niet weet", toetst de assistente zichtbaar de code in #123456* _O-
  donderdag 16 april 2026 @ 00:51:21 #247
268260 Dr.Mikey
pi_220590267
De nieuwste aflevering voelt alsof elke verhaallijn een eigen serie is.

Billy en Elly die elke keer wijnen als een nieuwe rozengeur en vodkalime,
Bing en zijn ambulance collega’s.
Demi verhaallijn is net een npo serie, en Stefano als sire spotjes tussendoor.
R.I.P DTS.
pi_220591517
Ik blijf me storen aan de "nieuwe" Shanti.
pi_220592593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:15 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik blijf me storen aan de "nieuwe" Shanti.
Ik ook. Ik vind haar gewoon niet Shanti :N
pi_220592686
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220596006
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220616869
SPOILER
pi_220628956
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:10 schreef NedKelly het volgende:
SPOILER
Totaal ongeloofwaardig en een slechte 2003/2004-kopie.

[ Bericht 1% gewijzigd door GTSTCourantNL op 21-04-2026 21:07:49 ]
pi_220629427
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:10 schreef NedKelly het volgende:
SPOILER
De grap is ook...

SPOILER
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220630075
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220636352
Wat een heerlijk personage die Tinus _O_ Eindelijk eens iemand die duidelijk niet likeable gevonden hoeft te worden.
pi_220636675
Ik hou ook van Tinus O+
pi_220638403
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220666561
Het is natuurlijk geen verdienste als schrijversteam als je serie momenteel zo tam is als maar zijn kan en maar wat voortkabbelt. Echte zinderende spanning is gewoon afwezig momenteel en de afleveringen worden door schrijvers en regie gemakzuchtig gevuld tot een schamele 21 minuten met beautyshots, stille openers en een obligaat muzieknummertje hier en daar, alsof het een XXL-videoclip betreft.

Ineens is daar Ruben Prins, de zoon van Dokter Simon die verwekt is op IJsland. Eerlijk waar, ik heb nog nooit zo’n IJslandse naam gehoord als Ruben Prins, zelfs Haakon Einarsson klonk nog Nederlandser dan dat :') Uiteraard spreekt meneer vloeiend Nederlands (net zoiets als Parisienne Juweeltje Bizou voorhad, of eerder nog onze vluchteling Amir), is hij werkzaam als verpleger in het AZM (want de schrijvers hebben iets teveel naar The Pitt of Medisch Centrum West zitten kijken vrees ik), is hij ook nog gay én heeft hij een kinderwens dus is hij al bezig met een draagmoeder. Er zijn weinig personages die met 100 km/u worden geïntroduceerd, maar Ruben is daar eentje van.
En dat heeft een reden, vermoed ik. Naast de eeuwige valkuil “we hebben een verhaallijn voor Linda nodig, laten we een familielid introduceren” die de schrijvers al sinds mensenheugenis hanteren, kan ik mij zo indenken dat het oorspronkelijk de bedoeling was dat Haakon Einarsson in eerste instantie de echte zoon van Dokter Simon moest zijn. Maar toen kwam Babette van Veen bij de productie aankloppen dat ze een aantal maanden vrijaf moest hebben voor het organiseren van het Ademnood Discogebeuren en hebben de schrijvers in allerijl die verhaallijn moeten herschrijven. Want laten we wel wezen: die verhaallijn en de afwikkeling ervan was té rommelig, zelfs voor de lage standaard van Blaadje Blanco. En hoe toevallig is het dat Rubens moeder Astrid opnieuw contact zoekt met Linda als die nét terug in beeld is na drie maanden afwezigheid? Het enige voordeel van dat alles is dat ze Linda weer overdreven idioot kunnen laten handelen, waarbij Babette kan tonen dat ze warempel nog slechter acteert dan 35 jaar geleden. Echt, als die nog één keer overdreven onschuldig met haar ogen staat te knipperen in een scène ben ik in staat om een emmer zuur door mijn scherm te gooien :%

Demi is afgekickt van een heftige verslaving na twee luttele weken intern in een afkickkliniek, waar ze en passant heeft ontdekt dat ze een passie heeft voor pianospelen en zingen. Want ja, Noa Zwan is een lievelingetje van de makers dus geven ze haar alle ruimte in de serie om haar eigen hobby’s uit te oefenen, het meiske heeft immers drie hele maanden conservatorium gedaan. En het is een aardje naar het vaartje van de schrijvers, in navolging van onder meer Popster Rikki ( :') ), Wiet en JoJo: jongeren willen óf artiest óf vlogger worden, meer smaken zijn er niet. Het was fijn geweest als Demi nu eindelijk eens op de reservebank werd geplaatst na die maandenlange stroperige verslavingslijn. Was die verhaallijn lang? Ja. Dradig? Ja. Heftig? Mwah. Het bleef teveel aanvoelen als een voorlichtingsfilm van Rijksoverheid in plaats van een goeie soap. Waar zijn de echt heftige situaties die hieruit voort konden vloeien, de point of no returns waardoor je een Demi vóór en ná de verslaving hebt? Er had iets moeten gebeuren met Tom, met dat rare wicht wat ineens haar vriendin was, en het liefst van al met Demi zelf, iets onomkeerbaars. Oké, slaapmiddel Zoran heeft het uitgemaakt en wil geen contact meer (wat was nu eigenlijk de functie en het nut van heel dat karakter?), opa Henk was een beetje hard tegen haar en Marwan houdt Tom uit voorzorg nog bij haar weg, maar het had wel een tandje heftiger gekund allemaal. Demi die dankzij een spoedprocedure de zorg over Tom verliest aan Marwan bijvoorbeeld. Of dat realistisch is en allemaal klopt boeit mij van geen kant, zolang de emotie maar voelbaar is. Nu zit die emotie vooral bij de personages om haar heen (waarbij vooral Johnny Kraaijkamp de sterren van de hemel acteerde, eindelijk gaven ze hem meer dan comic relief-situaties), maar blijft het aan de kant van Demi allemaal wat oppervlakkig. Zelfs de scène waarin ze geconfronteerd werd met haar overdosis was tam, weinig invoelbaar en écht emotioneel zoals een soap betaamt.

Iets verderop in een ander ziekenhuisbed is Stefano na een wekenlange coma ontwaakt en zou het ineens zomaar zo kunnen zijn dat zijn dwarslaesie een puur psychische aangelegenheid is. Wat een topdokters lopen daar toch rond in het AZM, dat ze MRI-scans en röntgenfoto’s niet behoorlijk kunnen beoordelen. Met een beetje mazzel loopt Stefano binnen enkele maanden weer rond alsof er nooit iets gebeurd is. Maar dat neemt niet weg dat hij voor mijn gevoel wel een beetje uitgespeeld is. Vroeger was het één van de tentpole characters, die met één been tussen het gewone volk in De Koning en met de ander tussen het chique volk in De Rozenboom stond. Niet vrij van fouten (veelal gemaakt uit impulsiviteit), maar altijd wel iemand waar je als kijker sympathie voor had. Maar sinds zijn terugkeer in 2022 is er nog maar weinig van over. Ik kan hem ook niet duiden, hij zwalkt teveel tussen erkenningsdrift en zelfmedelijden en zijn relaties met zowel Merel als Rosie voelden nogal geforceerd, al was het maar omdat hij zichzelf en anderen telkens moest overtuigen van zijn Ware Gevoelens. Daarbij lijkt Bas Muijs het acteren verleerd te zijn, want hij speelt het allemaal te duister, te mysterieus, te gereserveerd. Alles wat Stefano juist nooit was.

De geforceerde vriendschap van Billy en Elly vind ik ook een twijfelgevalletje. Het gebeurt weer zo plompverloren om beide personages wat meer ankerpunten te geven in de serie dan alleen hun partner en/of familie. “We willen Billy verduurzamen, dus minder maffia en meer moedergevoelens!” Ter vergelijking: toen Martine door de Nederlandse schrijvers in 1992 werd teruggehaald als vast karakter werd die niet ook ineens dikke vriendinnen met Laura of Trix. Nee, zij had er een handje in om Rolf Huygens naar de andere wereld te helpen en droeg vervolgens Frits op om zijn bloedeigen vader dood te schieten als vergelding op iets uit het verleden. Een bitch moet gewoon een bitch blijven. Zolang de emoties en daaropvolgende motieven maar duidelijk zijn voor de kijkers kun je echt wel wat uithalen met zulke karakters zonder te overdrijven. Oké, er was even de dreiging dat Billy de kinderbescherming zou inschakelen om Olivia weg te halen bij Shanti, maar dat werd ook in no-time in de kiem gesmoord, evenals de acties van Ludo om haar aanstelling als manager van De Rozenboom tegen te werken. Nee, Billy 2.0 wil vooral een oma zijn voor Olivia, gedoogd worden door haar omgeving en om de vijf minuten zitten wijnen met Elly. Gaaaaaap :O

Net zo slaapverwekkend is het hele gedoetje tussen Nina/Bing/Vesper. Valt ook weinig over te zeggen, voelt vooral aan als een slap aftreksel van die open relatie-periode met Mare en Lars een paar jaar geleden. Voor mij telkens een doorspoelmoment, al is het maar om het belabberde acteerwerk van Marly van der Velden. Heeft die dezelfde spelcoach als Babette van Veen of zo?

Waar ik wél grotendeels over te spreken ben is de verhaallijn rondom Luuk en vader Tinus. Ein-de-lijk is Luuk meer dan alleen de zoveelste dokter-van-alles of het aanhangsel van Linda, wat al werd ingezet in zijn band met Troj. Tel daarbij op dat John Buijsman een rasacteur is die van Tinus een man maakt waarvan je begrijpt dat Luuk er een pesthekel aan heeft maar tóch ook een gevoel van medelijden kan opwekken, en je hebt al de helft van een geslaagde verhaallijn. Die wordt namelijk nogal rap en volgens het boekje afgerond komende week, wat ik ergens zonde vind omdat er misschien wel iets meer uit Tinus te halen was. In ieder geval kunnen de RTL4-kijkers zich verheugen op de aflevering van donderdag, waarbij er eens goed wordt ingezoomd op het getroebleerde verleden van Tinus en Luuk, en ook die van aanstaande maandag waarin de emotie in deze verhaallijn op zijn best is _O_

De hereniging van Nola en Troj is ook een deel van de fundering die gelukkig weer hersteld is. Kon ook niet anders, met hoe Blaadje Blanco en haar schrijvertjes-van-niks vorig jaar zijn omgesprongen met de inmenging van Steef en die hele LoffeeToffee-bullshit. Het is ook een interessante combinatie: het ietwat verwende prinsesje die erfgenaam is van een complete hotelketen tegenover de nuchtere bouwvakker die elke dag met zijn poten in de blubber staat, als een moderne Romeo & Juliet. Alleen jammer van de werkelijk belachelijke plottwist die op RTL4 komende donderdag en maandag te zien is. Wat dat betreft blijven die prutschrijvers excelleren in plotwendingen waaruit blijkt dat ze mijlenver verwijderd zijn van wat er omgaat bij jongeren in de leeftijdscategorie van Nola en Troj.

Intussen blijven Marie en Seb hangen in hetzelfde riedeltje: zij fungeert als Charlie #1 (brutaal, ietwat leugenachtig en gewend haar zin te krijgen) en hij als Morris #1 (stil, goedzak, geen ruggengraat). Dat Noor het ook allemaal maar lijkt te accepteren gaat mijn verstand te buiten, dus het is te hopen dat de schrijvers dáár nou eens op gaan inzoomen, want ze blijven toch teveel hangen in de modus van gastro- ...wat, heeft Demi nu weer extra screentime nodig omdat de makers zo dol zijn op de actrice? Zucht…

En dan lees ik op de site van de vrienden van @GTSTCourant dat Hassan Slaby mogelijk vertrekt uit de serie en de rol van Marwan daarmee na zes jaar tot een eind zou komen. Zonde, want hij is een stabiele factor in de serie met de nodige banden en daaruit voortvloeiende mogelijkheden. Tenminste, als de schrijvers niet zo wispelturig zouden zijn geweest om de Buurtsuper uit de serie te schrijven en hem overnight ineens een Rozenboom-hot shot te maken zonder te weten wat ze ermee moesten. Marwan als personage lijkt mij ook niet het type om zijn kind ineens in de steek te laten, dus dan moeten ze wel met een logische exit op de proppen komen. Suggestie van mijn kant: in de seizoensfinale komt er een zwart busje voorrijden en wordt hij daar naar binnen getrokken. Zou immers niet de eerste keer zijn dat ze een verhaallijn waar hij bij betrokken is zo afronden... :+
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220667478
Ow wat mooi die verhaallijn met Tinus!

SPOILER
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:30:55 #261
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220670131
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 20:09 schreef RaymanNL het volgende:
Ow wat mooi die verhaallijn met Tinus!

SPOILER
Zulke emotionele scenes mis ik tegenwoordig gewoon in GTST. Dat moeten ze vaker doen!
Niet specifiek een euthanasie, maar emotionele scenes.
pi_220676776
Nou, het is een en al treurnis en zwaarmoedig die verhaallijnen de laatste periode. Dus nog meer, nee laat maar.
Vond de cast van de jonge versie van Luuk als kind in de flashback wel weer spot on, sprekend.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220677220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:02 schreef freaky40 het volgende:
Nou, het is een en al treurnis en zwaarmoedig die verhaallijnen de laatste periode. Dus nog meer, nee laat maar.
Vond de cast van de jonge versie van Luuk als kind in de flashback wel weer spot on, sprekend.
Vond juist mooi dat Luuks rol wat verdieping kreeg. Mooie ontwikkeling, sowieso een rol die het afgelopen jaar veel extra aandacht heeft gekregen.
pi_220680114
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:02 schreef freaky40 het volgende:
Waarom kijk jij überhaupt nog? Ik heb je nog nooit iets positiefs zien schrijven.
pi_220680116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:21 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Vond juist mooi dat Luuks rol wat verdieping kreeg. Mooie ontwikkeling, sowieso een rol die het afgelopen jaar veel extra aandacht heeft gekregen.
Vind ik ook, dat hebben ze goed gedaan.
pi_220680653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:17 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Waarom kijk jij überhaupt nog? Ik heb je nog nooit iets positiefs zien schrijven.
Ik geef mijn mening enkel en als die positief is die positief, als die negatief is of gevonden wordt heb ik daar hoegenaamd geen donder mee te maken want het is immers mijn mening, period.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220681482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:16 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik geef mijn mening enkel en als die positief is die positief, als die negatief is of gevonden wordt heb ik daar hoegenaamd geen donder mee te maken want het is immers mijn mening, period.
Volgens mij mag je gewoon je mening geven! Dat wordt nergens gezegd, vraag is; wat drijft je nog om te blijven kijken?
  donderdag 30 april 2026 @ 02:27:02 #268
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220681492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:17 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Omdat hij anders niet eerlijk erover kan oordelen. Mensen als @PeterKelder hebben ook weinig positiefs te melden en kijken ook nog. Gelukkig maar.

Ik ben allaaaaaaang opgehouden. Pia Blanco is een schande en moet eerder gister dan vandaag vertrekken bij die schrijversploeg.

De afgelopen week trok De Bondgenoten meer kijkers dan GTST. Dat is nogal wat.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220681518
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 02:27 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Omdat hij anders niet eerlijk erover kan oordelen. Mensen als @:PeterKelder hebben ook weinig positiefs te melden en kijken ook nog. Gelukkig maar.

Ik ben allaaaaaaang opgehouden. Pia Blanco is een schande en moet eerder gister dan vandaag vertrekken bij die schrijversploeg.

De afgelopen week trok De Bondgenoten meer kijkers dan GTST. Dat is nogal wat.
Nou, wat een opoffering van jullie allemaal dan! Nobel, hoor :')
  donderdag 30 april 2026 @ 08:11:01 #270
328189 ArnieAlberts
pi_220681827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 04:21 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Nou, wat een opoffering van jullie allemaal dan! Nobel, hoor :')
Nee, lekker de kritiekloze fanboy uithangen, dat verdient pas een pluim :')____!
pi_220682056
Videoland

SPOILER
pi_220682823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 01:41 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Volgens mij mag je gewoon je mening geven! Dat wordt nergens gezegd, vraag is; wat drijft je nog om te blijven kijken?
Wat andere ook zeggen; je moet wel weten waar je over praat. Verder is het nog niet zo ondraaglijk slecht dat ik niet meer kijk, moet er nog meer voor gebeuren. Het gaat wel die kant op though...En als De Bondgenoten GTST al rechts inhaalt met de kijkcijfers is er toch wel een teken aan de wand dat het niet geweldig gaat.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220684256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:11 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Nee, lekker de kritiekloze fanboy uithangen, dat verdient pas een pluim :')____!
Ik ben geen fangirl en heb hier ook regelmatig kritiek geuit, maar als je echt alleen maar loopt te zaniken vraag ik me af waarom je die tv niet gewoon uitzet. Ik vind jouw "je moet wel weten waar je het over hebt" onzin, je hoeft namelijk ook helemaal niet te schrijven. Wat doe je jezelf aan met kijken en dan ook nog in de pen klimmen voor een amateuristische recensie, als het zo vreselijk is?
pi_220684481
Vraag anders andere recensenten eens waarom ze dingen bekijken en becommentariëren in de media waarvan ze het eigenlijk niet leuk vinden om te kijken. Je argument slaat dus als kut op Dirk tbh.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220684709
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:04 schreef freaky40 het volgende:
Vraag anders andere recensenten eens waarom ze dingen bekijken en becommentariëren in de media waarvan ze het eigenlijk niet leuk vinden om te kijken. Je argument slaat dus als kut op Dirk tbh.
Haha, die doen dat voor hun werk.
pi_220685792
Joh dat doet niet ter zaken in mijn argument.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220686956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:47 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Wat andere ook zeggen; je moet wel weten waar je over praat. Verder is het nog niet zo ondraaglijk slecht dat ik niet meer kijk, moet er nog meer voor gebeuren. Het gaat wel die kant op though...En als De Bondgenoten GTST al rechts inhaalt met de kijkcijfers is er toch wel een teken aan de wand dat het niet geweldig gaat.
De lineaire cijfers staan inderdaad onder druk. Maar op Videoland loopt het prima! GTST mikt op een jongere doelgroep (Gen Z/Millennias) die natuurlijk eerder via een streamingdienst kijkt.
pi_220687038
Denk niet dat ze specifiek op die doelgroep richten. Ze hebben wel wat Spangas verhaallijntjes gehad, en dat hebben ze nu weer met die 2 pubers van Noor en hopelijk wordt ook niet heel erg uitgediept maar in de donderdag aflevering van volgende week lijkt het wel weer die kant op te gaan in de komende tijd. Ze richten zich juist op alle leeftijden en dat is altijd zo geweest omdat er ook een hoop oudere karakters tussen zitten. Dat het op Videoland goed scoort hoeft dus niet specifiek te maken te hebben dat ze zich op een jongere doelgroep richten want Videoland wordt in alle doelgroepen goed bekeken.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 02:57:56 #279
328189 ArnieAlberts
pi_220687251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:20 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ik ben geen fangirl en heb hier ook regelmatig kritiek geuit, maar als je echt alleen maar loopt te zaniken vraag ik me af waarom je die tv niet gewoon uitzet. Ik vind jouw "je moet wel weten waar je het over hebt" onzin, je hoeft namelijk ook helemaal niet te schrijven. Wat doe je jezelf aan met kijken en dan ook nog in de pen klimmen voor een amateuristische recensie, als het zo vreselijk is?
Wie schrijft er volgens jou precies hier een amateuristische recensie? Ik vind je reactie aanvallend alsof ik je speeltje afpak. Zoals je nu reageert, ben je zeker wel de fangirl aan het uithangen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 03:00:36 #280
328189 ArnieAlberts
pi_220687254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:41 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Haha, die doen dat voor hun werk.
Ja en een discussieforum heet zo omdat er zo lekker thee gedronken kan worden? _O-

Als je zelf mensen aanvalt door te struikelen over "je moet wel weten waar je het over hebt" en dat heel goedkoop en makkelijk afdoet als onzin, maar vervolgens bij iemand die zijn mening deelt miept "Hihi haha hoho waarom die recensies maken, die columnisten doen dat voor hun werk", dan weet jij ook echt niet waar je het over hebt.

En dat vind ik waar mogelijk nog veel treuriger :')
pi_220688527
Hear hear.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:45:47 #282
268260 Dr.Mikey
pi_220688613
Nola is nog steeds 17,
Die kwam er vier jaar geleden in twee keer 16 geworden en de actrice is inmiddels 22.
R.I.P DTS.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:10:29 #283
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_220690881
Maandpromo Mei!

Het kabbelt door, maar wel paar interessante dingen:

SPOILER
pi_220690903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:10 schreef RaymanNL het volgende:
Maandpromo Mei!

SPOILER
Zin in mei *O*
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:38:40 #285
268260 Dr.Mikey
pi_220691075
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:10 schreef RaymanNL het volgende:
Maandpromo Mei!

SPOILER
Met verslavingen zijn ze altijd al consequent geweest in gtst. oa Robert Dennis en Sjoerd bleef het altijd een dingetje bij Dennis teveel zelfs vindt ik.
R.I.P DTS.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:46:24 #286
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_220691648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:38 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Met verslavingen zijn ze altijd al consequent geweest in gtst. oa Robert Dennis en Sjoerd bleef het altijd een dingetje bij Dennis teveel zelfs vindt ik.
Dat is waar! Sowieso Robbert met z’n cocaïne verslaving. Het lijkt soms alsof verhaallijnen na afsluiten gewoon verdwijnen, alsof er niks gebeurd is
pi_220714872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 03:00 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ja en een discussieforum heet zo omdat er zo lekker thee gedronken kan worden? _O-

Als je zelf mensen aanvalt door te struikelen over "je moet wel weten waar je het over hebt" en dat heel goedkoop en makkelijk afdoet als onzin, maar vervolgens bij iemand die zijn mening deelt miept "Hihi haha hoho waarom die recensies maken, die columnisten doen dat voor hun werk", dan weet jij ook echt niet waar je het over hebt.

En dat vind ik waar mogelijk nog veel treuriger :')
Dit forum is toch niet jouw werk?

Op je vorige vraag: ik vind de recensies van jou en nog een paar fanatieke schrijvers hier ademen dat gtst jullie leven is. Altijd nog helemaal vol van seizoenen uit de vorige eeuw, de schrijvers deugen nooit want - insert heel semi-theoretische onderbouwing -.
En dat is het ook, zo blijkt, als je jezelf vergelijkt met iemand die iets wel moét kijken en recenseren omdat dat zijn/haar beroep is.

Ik lees er altijd lekker overheen in elk geval.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:28:06 #288
436222 Japepk
Padvinder
pi_220714909
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:23 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik lees er altijd lekker overheen in elk geval.
Dan mis je wat mij betreft de beste posts uit deze reeks en misschien wel van heel dit forum. Vroeger was niet alles beter, maar de posts worden altijd onderbouwd en (met name Arnie en Peter) geven vaak genoeg toe dat zij iets gewoon vinden en dat het geen harde waarheid is.
't Echte en 't ware!
pi_220716456
ik kijk altijd uit naar de ( columns) van @PeterKelder en @ArnieAlberts mag wat mij betreft zo vaak mogelijk
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:22:58 #290
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_220719818
Het is soms makkelijk klagen over GTST. Het komt iedere dag en er zijn in een jaar heel wat afleveringen te vullen. De kans dat er een aantal tegenvallen of niet zoveel toevoegen is dus al vrij groot. Over de prestaties van het schrijversteam ging het al heel vaak. Des te verrassender als een verhaallijn eens wel aanslaat, zoals bedoeld en acteurs kunnen laten zien hoe goed zij hun vak verstaan.

De afgelopen afleveringen was zo'n moment. Wekenlang hebben we gezien wat een irritant persoon Tinus Bos was. Hij nam nergens verantoording, schoof alles af op anderen en klaagde over alles en iedereen. Logisch dat Luuk het slecht met hem kon vinden. Na de hele opbouw vond ik die herinneringen tijdens de autorit heel sterk neergezet en in beeld gebracht. Gisteren kwam de verhaallijn tot een sterk einde. Een personage dat helemaal niets positiefs bracht kreeg uiteindelijk toch een zekere sympathie, zelfs bij Luuk. Het was er niet te dik bovenop en er was geen overdadige verzoening waarin alles goed kwam, maar het werd prima neergezet. Werd het uiteindelijk toch een mooi en emotioneel moment, dat bij mij wel behoorlijk insloeg. Uiteindelijk wilde je zien dat alles goedkwam, maar dat kregen we dus juist niet. De conclusie is niet "hij was stiekem toch aardig" of "alles kwam toch nog goed". De conclusie was "uiteindelijk was hij ook maar een mens, met vele mankementen". Liet het acteervermogen van John Biujsman en Kees Boot echt spreken. Ook de onmogelijke positie waarin Luuk zich bevond op dat moment. Erg goed gedaan!

Geen idee hoe het nu verder gaat. Van die maandtrailer werd ik niet echt enthousiast. Nola zwanger lijkt mij geen goede richting. Dat ruikt weer naar creatieve armoede, dus hopelijk gaat dat niet door. Ik heb ook geen idee wat ik van Ruben moet vinden. Hij is er ineens en dat hele gedoe met Haakon was compleet overbodig. Bing die iedere keer bij Vesper komt aanzweven, wat dan verliefdheid moet voorstellen, begint intussen ook de keel uit te hangen. Dat Stefano binnenkort waarschijnlijk weer kan lopen is onvermijdelijk. Eigenlijk hebben ze het nog lang volgehouden. Bij soortgelijke verhaallijnen was de rolstoel van kortere duur, al hoop ik dat het voorlopig weer even de laatste keer is geweest. Op dit moment van zijn verhaal is het eigenlijk maar beter als Stefano weer kan lopen. Ze hebben eruit gehaald wat erin zat.

Er zal nu toch naar een cliffhanger toegewerkt moeten gaan worden. Net nu het zo rustig is in Meerdijk. Komt die weer ongepast uit de lucht vallen, zonder al teveel inleiding of gaat het voortkomen uit een lopende verhaallijn? Hopen dat het deze keer wat minder is bedacht, alleen omdat het bijna zomerstop is. Ik heb liever dat het impact heeft dan dat alles in de aflevering na de zomerstop meteen weer klaar en te snel uitgespeeld is. Wat denken jullie dat het deze keer gaat zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 05-05-2026 12:41:40 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:42:34 #291
328189 ArnieAlberts
pi_220720716
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:23 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Op je vorige vraag: ik vind de recensies van jou en nog een paar fanatieke schrijvers hier ademen dat gtst jullie leven is.
Maar 1) wanneer heb ik voor het laatst een lang bericht geschreven over een oud seizoen :') en 2) waarom, als je hier zo van de toren blaast dat je er lekker overheen leest, moet je nu zo heerlijk neerbuigend meedelen dát je eroverheen leest? _O- Dat is heel gemakkelijk gezwam, want ofwel weet je niet waar je over praat want je leest over mijn berichten heen, ofwel lees je over mijn berichten heen dús weet je niet waar je over praat.

Oftewel, je weet echt niet waar je over praat.

Tenslotte 3) je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn allereerste vraag: een discussieforum heet zo omdat er zo lekker thee gedronken kan worden?
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:43:56 #292
328189 ArnieAlberts
pi_220720722
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:24 schreef Bpalma het volgende:
ik kijk altijd uit naar de ( columns) van @:peterkelder en @:arniealberts mag wat mij betreft zo vaak mogelijk
Lief, dank :*
pi_220725458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:22 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het is soms makkelijk klagen over GTST. Het komt iedere dag en er zijn in een jaar heel wat afleveringen te vullen. De kans dat er een aantal tegenvallen of niet zoveel toevoegen is dus al vrij groot. Over de prestaties van het schrijversteam ging het al heel vaak. Des te verrassender als een verhaallijn eens wel aanslaat, zoals bedoeld en acteurs kunnen laten zien hoe goed zij hun vak verstaan.

De afgelopen afleveringen was zo'n moment. Wekenlang hebben we gezien wat een irritant persoon Tinus Bos was. Hij nam nergens verantoording, schoof alles af op anderen en klaagde over alles en iedereen. Logisch dat Luuk het slecht met hem kon vinden. Na de hele opbouw vond ik die herinneringen tijdens de autorit heel sterk neergezet en in beeld gebracht. Gisteren kwam de verhaallijn tot een sterk einde. Een personage dat helemaal niets positiefs bracht kreeg uiteindelijk toch een zekere sympathie, zelfs bij Luuk. Het was er niet te dik bovenop en er was geen overdadige verzoening waarin alles goed kwam, maar het werd prima neergezet. Werd het uiteindelijk toch een mooi en emotioneel moment, dat bij mij wel behoorlijk insloeg. Uiteindelijk wilde je zien dat alles goedkwam, maar dat kregen we dus juist niet. De conclusie is niet "hij was stiekem toch aardig" of "alles kwam toch nog goed". De conclusie was "uiteindelijk was hij ook maar een mens, met vele mankementen". Liet het acteervermogen van John Biujsman en Kees Boot echt spreken. Ook de onmogelijke positie waarin Luuk zich bevond op dat moment. Erg goed gedaan!

Geen idee hoe het nu verder gaat. Van die maandtrailer werd ik niet echt enthousiast. Nola zwanger lijkt mij geen goede richting. Dat ruikt weer naar creatieve armoede, dus hopelijk gaat dat niet door. Ik heb ook geen idee wat ik van Ruben moet vinden. Hij is er ineens en dat hele gedoe met Haakon was compleet overbodig. Bing die iedere keer bij Vesper komt aanzweven, wat dan verliefdheid moet voorstellen, begint intussen ook de keel uit te hangen. Dat Stefano binnenkort waarschijnlijk weer kan lopen is onvermijdelijk. Eigenlijk hebben ze het nog lang volgehouden. Bij soortgelijke verhaallijnen was de rolstoel van kortere duur, al hoop ik dat het voorlopig weer even de laatste keer is geweest. Op dit moment van zijn verhaal is het eigenlijk maar beter als Stefano weer kan lopen. Ze hebben eruit gehaald wat erin zat.

Er zal nu toch naar een cliffhanger toegewerkt moeten gaan worden. Net nu het zo rustig is in Meerdijk. Komt die weer ongepast uit de lucht vallen, zonder al teveel inleiding of gaat het voortkomen uit een lopende verhaallijn? Hopen dat het deze keer wat minder is bedacht, alleen omdat het bijna zomerstop is. Ik heb liever dat het impact heeft dan dat alles in de aflevering na de zomerstop meteen weer klaar en te snel uitgespeeld is. Wat denken jullie dat het deze keer gaat zijn?
Kijkende naar de huidige verhaallijnen misschien iets met:
- De situatie tussen Rik en Billy loopt uit de hand?
- De situatie tussen Julian en zijn nieuwe stiefdochter loopt uit de hand?
- Nina die Bing terug wil en daarin 'radicaliseert'?
- Terugval Demi met nu nog grotere gevolgen?
-
pi_220727137
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:10:25 #295
268260 Dr.Mikey
pi_220729338
Nola gaat draagmoeder worden voor die dweil denk ik.
R.I.P DTS.
pi_220729394
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nola gaat draagmoeder worden voor die dweil denk ik.
Dat is een goeie!
pi_220731652
Ik begrijp echt niet waarom er blijkbaar geen limiet zit aan het schrijversteam. Ziet RTL zelf dan niet dat het gewoon niet meer werkt? Vervang desnoods het hele zooitje. Kijk eens naar andere soaps en neem daar voorbeelden aan. Familie is bijvoorbeeld een sterke Vlaamse soap en ook bij GTST concurrenten zoals GZSZ zie je dat verhalen veel beter worden opgebouwd. , Op Videoland wordt GTST in de ochtend goed bekeken en staat het vaak in de top tien. Maar vergeet niet dat er ook veel oudere kijkers zijn die misschien niet eens weten hoe Videoland werkt. Dat wordt volgens mij compleet vergeten. Soms lijkt het alsof er bewust naar het einde van de serie wordt toegewerkt. De enige echt sterke aflevering van dit seizoen was de jubileumaflevering, en de aflevering daarna. Zelfs de begrafenis van Laura werd er in tien minuten doorheen gejast. Volgens mij weten sommige schrijvers inmiddels niet eens meer wie Laura eigenlijk was.

Begrijp me niet verkeerd, ik kijk nog steeds. Anders zou ik dit ook niet typen. Maar er moet echt iets veranderen, en eerlijk gezegd had dat al lang moeten gebeuren.

Neem die verhaallijn met het nieuwe gezin. Ik irriteer me mateloos aan Marie. Dat personage voelt letterlijk als een herhaling van vroeger, toen Rover Anton niet zag zitten. Ludo is ook al lang Ludo niet meer. Zelfs de terugkeer van Billy de Palma valt tegen. Het voelt een beetje zoals de comeback van Martine in 2017, uiteindelijk vooral een soort “omaatje willen spelen”. De enige verhaallijn die me de laatste tijd echt wist te boeien was die tussen Luuk en zijn vader. Daar had nog veel meer in gezeten, maar goed, het was tenminste iets.
eerlijk had ik gehoopt dat het na het vertrek van prinsesje Cheyenne en haar lakei Ingmar beter zou worden. Maar de schrijvers lijken niets te leren en willen het misschien ook gewoon niet zien. Het zou me niks verbazen als Edwin Jonker straks weer wordt ingevlogen.

Als ik nu keuzes moest maken, dan zou ik per direct afscheid nemen van Nina en Bing. Iedereen weet toch alweer waar dat naartoe gaat. Die belanden straks weer samen in bed en komen uiteindelijk weer bij elkaar. Ook de terugkeer van Elisa vind ik een enorme fout. Linda zou ik of weer echt een bitch maken, óf gewoon eruit schrijven. Zonder haar komt Luuk veel beter tot zijn recht. En ja, ik zou het lastig vinden als Ludo en Janine vertrekken, maar zelfs zij lopen tegenwoordig meer rond als figuranten. Net als Stefano. Terwijl daar echt nog potentie zit.

Hoe mooi was het geweest als Nick nog had geleefd en gewoon in Meerdijk was gebleven?

Ook Rik voelt inmiddels wel uitgespeeld. Tijd dat hij vertrekt voordat Robin Martens straks terugkomt als Rikki om weer alleen maar te schreeuwen en te huilen.

Ik kan nog uren doorgaan, maar goed. Er zijn ook personages waar juist wél iets mee gedaan kan worden. Laat de Verduijntjes bijvoorbeeld gewoon blijven en bouw daar verder op. Elly heeft ook potentie evenals Troy . En Kraaijkamp laat zien dat hij meer kan dan alleen maar grappig proberen te doen zoals zijn vader. Maak van Nola gewoon een echte soapbitch. Laat haar achttien worden en geef haar iets groots rond De Rozenboom. Niet weer zo’n standaard verhaaltje als “Nola is zwanger” of “Nola wordt draagmoeder voor Prins Charming Ruben”, waarna ze spijt krijgt en alles eindigt in een voogdijzaak waar opa Ludo zich mee gaat bemoeien. Het enige wat zo’n verhaal oplevert is weer ruzie tussen Janine en Linda. Misschien nog tussen Luuk en Ludo, maar zelfs dat voelt inmiddels uitgekauwd.

Ik blijf het trouwens nog steeds zonde vinden dat Joep Sertons destijds ontslagen is.

Ik zeik misschien veel, maar het komt juist omdat ik nog steeds om de serie geef. Iets kleins nog: die leader. Een leader is het visitekaartje van je serie. Doe daar ook weer eens moeite voor.

En als GTST straks echt volledig op Videoland draait, maak die afleveringen dan weer gewoon 25 tot 30 minuten. Ik kijk soms naar Thuis en Familie, daar duren afleveringen ook gewoon langer. Seizoensfinales zijn daar soms dubbele afleveringen, net als de openingen van een nieuw seizoen. GTST is te voorzichtig geworden. Vroeger durfde de serie harder te zijn. Slechteriken mochten echt slecht zijn. Relaties mochten giftig zijn. Cliffhangers waren grootser. Nu lijkt alles sneller weer veilig gemaakt te worden zodat niemand te onsympathiek wordt. het springt tegenwoordig soms van plotpunt naar plotpunt zonder dat het echt landt. Alles moet snel, hip of “streamingwaardig” voelen.

Dit was mijn zeik pleidooi.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:16:02 #298
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_220731905
Ik vraag me af: als gtst fantasievolle verhaallijnen zou doen zoals vroeger, bijvoorbeeld:
- Demi die terugvalt, schulden maakt bij een dealer, vervolgens ontvoerd wordt voor losgeld of dat geld moet terugverdienen met drugssmokkel of zoiets
- Marie die zich gedraagt als een verwend nest en ruzie krijgt met Noor en Noor duwt en Noor valt een ravijn in
- Nola die niet zwanger blijkt te zijn maar iets anders in de buik heeft (een tumor bijvoorbeeld) en dan ook te horen krijgt dat zij sowieso onvruchtbaar is na alle chemo. En vervolgens weer een zestiende verjaardag viert :+ nee, grapje, dat is gewoon slechte continuïteit.

Maar zouden jullie zulke verhaallijnen leuk vinden of juist niet? Want ik keek altijd juist voor dat absurde. Volgens mij hopen veel van jullie op iets anders dan het uitgekauwde maar misschien ook niet.
pi_220732001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:48 schreef Bpalma het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom er blijkbaar geen limiet zit aan het schrijversteam. Ziet RTL zelf dan niet dat het gewoon niet meer werkt? Vervang desnoods het hele zooitje. Kijk eens naar andere soaps en neem daar voorbeelden aan. Familie is bijvoorbeeld een sterke Vlaamse soap en ook bij GTST concurrenten zoals GZSZ zie je dat verhalen veel beter worden opgebouwd. , Op Videoland wordt GTST in de ochtend goed bekeken en staat het vaak in de top tien. Maar vergeet niet dat er ook veel oudere kijkers zijn die misschien niet eens weten hoe Videoland werkt. Dat wordt volgens mij compleet vergeten. Soms lijkt het alsof er bewust naar het einde van de serie wordt toegewerkt. De enige echt sterke aflevering van dit seizoen was de jubileumaflevering, en de aflevering daarna. Zelfs de begrafenis van Laura werd er in tien minuten doorheen gejast. Volgens mij weten sommige schrijvers inmiddels niet eens meer wie Laura eigenlijk was.

Begrijp me niet verkeerd, ik kijk nog steeds. Anders zou ik dit ook niet typen. Maar er moet echt iets veranderen, en eerlijk gezegd had dat al lang moeten gebeuren.

Neem die verhaallijn met het nieuwe gezin. Ik irriteer me mateloos aan Marie. Dat personage voelt letterlijk als een herhaling van vroeger, toen Rover Anton niet zag zitten. Ludo is ook al lang Ludo niet meer. Zelfs de terugkeer van Billy de Palma valt tegen. Het voelt een beetje zoals de comeback van Martine in 2017, uiteindelijk vooral een soort “omaatje willen spelen”. De enige verhaallijn die me de laatste tijd echt wist te boeien was die tussen Luuk en zijn vader. Daar had nog veel meer in gezeten, maar goed, het was tenminste iets.
eerlijk had ik gehoopt dat het na het vertrek van prinsesje Cheyenne en haar lakei Ingmar beter zou worden. Maar de schrijvers lijken niets te leren en willen het misschien ook gewoon niet zien. Het zou me niks verbazen als Edwin Jonker straks weer wordt ingevlogen.

Als ik nu keuzes moest maken, dan zou ik per direct afscheid nemen van Nina en Bing. Iedereen weet toch alweer waar dat naartoe gaat. Die belanden straks weer samen in bed en komen uiteindelijk weer bij elkaar. Ook de terugkeer van Elisa vind ik een enorme fout. Linda zou ik of weer echt een bitch maken, óf gewoon eruit schrijven. Zonder haar komt Luuk veel beter tot zijn recht. En ja, ik zou het lastig vinden als Ludo en Janine vertrekken, maar zelfs zij lopen tegenwoordig meer rond als figuranten. Net als Stefano. Terwijl daar echt nog potentie zit.

Hoe mooi was het geweest als Nick nog had geleefd en gewoon in Meerdijk was gebleven?

Ook Rik voelt inmiddels wel uitgespeeld. Tijd dat hij vertrekt voordat Robin Martens straks terugkomt als Rikki om weer alleen maar te schreeuwen en te huilen.

Ik kan nog uren doorgaan, maar goed. Er zijn ook personages waar juist wél iets mee gedaan kan worden. Laat de Verduijntjes bijvoorbeeld gewoon blijven en bouw daar verder op. Elly heeft ook potentie evenals Troy . En Kraaijkamp laat zien dat hij meer kan dan alleen maar grappig proberen te doen zoals zijn vader. Maak van Nola gewoon een echte soapbitch. Laat haar achttien worden en geef haar iets groots rond De Rozenboom. Niet weer zo’n standaard verhaaltje als “Nola is zwanger” of “Nola wordt draagmoeder voor Prins Charming Ruben”, waarna ze spijt krijgt en alles eindigt in een voogdijzaak waar opa Ludo zich mee gaat bemoeien. Het enige wat zo’n verhaal oplevert is weer ruzie tussen Janine en Linda. Misschien nog tussen Luuk en Ludo, maar zelfs dat voelt inmiddels uitgekauwd.

Ik blijf het trouwens nog steeds zonde vinden dat Joep Sertons destijds ontslagen is.

Ik zeik misschien veel, maar het komt juist omdat ik nog steeds om de serie geef. Iets kleins nog: die leader. Een leader is het visitekaartje van je serie. Doe daar ook weer eens moeite voor.

En als GTST straks echt volledig op Videoland draait, maak die afleveringen dan weer gewoon 25 tot 30 minuten. Ik kijk soms naar Thuis en Familie, daar duren afleveringen ook gewoon langer. Seizoensfinales zijn daar soms dubbele afleveringen, net als de openingen van een nieuw seizoen. GTST is te voorzichtig geworden. Vroeger durfde de serie harder te zijn. Slechteriken mochten echt slecht zijn. Relaties mochten giftig zijn. Cliffhangers waren grootser. Nu lijkt alles sneller weer veilig gemaakt te worden zodat niemand te onsympathiek wordt. het springt tegenwoordig soms van plotpunt naar plotpunt zonder dat het echt landt. Alles moet snel, hip of “streamingwaardig” voelen.

Dit was mijn zeik pleidooi.
Oh zo mee eens. Het gaat fout aflopen. Dat Marie kind wordt een pain in the ass
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220736314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:27 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Oh zo mee eens. Het gaat fout aflopen. Dat Marie kind wordt een pain in the ass
SPOILER
Dat meisje acteert ook zeer ondermaats. Hoe kan dit tijdens de casting niet opgevallen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')