abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219911396
Ik vind Noor van wat we tot dusver hebben gezien (niet bijster veel) juist wel direct passen bij Julian. Die scène in de donderdagaflevering die nu op Videoland staat werkte wel lekker, ik bespeurde toch wel een natuurlijke chemie tussen de twee; het zou mij niks verbazen als ze voor deze rol een chemistry read hebben gedaan vooraf. Het is alleen te hopen dat Noor een interessante achtergrond heeft als personage en niet weer vervalt tot zo'n kraak-noch-smaak-karakter zoals zo vaak gebeurt (hoi Elisa, hoi Elly, hoi Zoran, hoi Bizou, hoi Luuk in mindere mate). Er mogen wel wat geheimen zijn, wat lijken uit de kast donderen die het personage wat mysterie geven. En nee, er hoeven niet direct (klein)kinderen of andere familiebanden uit de hoge hoed getoverd te worden om zo'n personage dan meer te verankeren.

Grappig wel, prompt na mijn vorige post hier kwam Demi in de aflevering daarna schoorvoetend met de verklaring dat Bizou haar die eerste pillen had gegeven. Dat die schrijvertjes-van-niks dat nog wisten is een wonder te noemen. Neemt verder niet weg dat de rest van mijn rant nog overeind staat, want: deze hele verklaring had door het inmiddels ontbreken van La Femme Juweeltje geen enkel verhaaltechnisch nut meer. Julian staarde even wezenloos voor zich uit terwijl Demi het intussen weer opnam voor slaapmiddel Zoran en dat was het. Niks geen drama, niks geen ruzie, niks geen consequenties. Dit soort slap uitgewerkte verhalen zijn een regelrechte belediging voor een soap!

En over een regelrechte belediging gesproken: de wijze waarop Ludo plompverloren in de Jurre-de-Geldwoekeraar-verhaallijn wordt gemanoeuvreerd is ook exemplarisch. Dé Ludo Sanders die zich in het verleden bezighield met duistere zaakjes, halsstarrige vijanden op hoog niveau tot aan complete maffiaorganisaties aan toe en eigen familieperikelen wordt nu ingezet als een soort bemiddelaar in het onzalige plan van Troy - EN DOET HET OOK NOG! Los van het feit dat hij zich inlaat met jongeren die niet eens het fatsoen hebben om hem te vousvoyeren: de oldskool Ludo had die Jurre allang zo sterk afgedreigd dat ie met de staart tussen de benen de stad had verlaten, ware het niet dat de oldskool Ludo helemaal geen tijd had om zich bezig te houden met dit soort futiliteiten! Wat is het toch dat die schrijvertjes-van-niks maar lijken te denken dat ze Ludo menselijker en meer one of the guys moeten maken? Waar stopt dit? Waarom slaat Erik de Vogel niet met zijn vuist op tafel om dit soort stupide ideeën?

En over stupide ideeën gesproken: het birdnesten van Bing en Nina. Of eigenlijk Bing en Nina in het algemeen. Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, maar: stop gewoon met die personages. Het is klaar, het is op. Want no way dat dit niet eindigt in een status quo waarbij ze uiteindelijk toch weer naar elkaar toegroeien en het weer koek en ei is. Dat hebben we al gezien met Nina en die Spanjaard, Nina en Daan, Bing en Mare/Nina en Lars... Als je de personages maar telkens in een vicieuze cirkel laat ronddraaien moet je op een gegeven moment beseffen dat er niks meer in zit. Het zal contractueel gezien een lastige zaak kunnen worden omdat Marly en Everon een vast dienstverband hebben, maar voor de serie zou een permanente exit van deze twee een zegen zijn. Al is het maar omdat het de boel eens flink zou opschudden, wat hoognodig is.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_219911424
Noor lijkt een noodgreep omdat Jessica niet meer terug komt. Aangezien Bizou onverwacht verdween zullen ze de boel wel om hebben moeten gooien.

Overigens lijkt Noor erg op die ex van Stefano, die ook maar drie maanden te zien was
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_219915551
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 23:17 schreef PeterKelder het volgende:

Waarom slaat Erik de Vogel niet met zijn vuist op tafel om dit soort stupide ideeën?

Laten we wel wezen; weten we of Erik ooit met zijn vuist op tafel heeft geslagen? We weten dat hij en Caroline enorm gedisciplineerd zijn en dat hij ooit (vrij kinderachtig) heeft ingegrepen toen Janine en Rik iets kregen. Maar altijd als de kritiek rond de serie aanzwelt wordt Erik naar voren geschoven om te verkondigen dat het toch echt hoogstaand drama is wat ze maken en dat de serie enorm is geëvolueerd. Ik denk niet dat het hem iets uitmaakt of Ludo kunsthandelaar of ballonnenclown is.
't Echte en 't ware!
  zondag 25 januari 2026 @ 12:56:26 #29
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_219924070
Ik zie dat Tim (Beau Schneider) in 2005 ook al een rolletje in GTST had als ongeboren kind van Janine. Was zijn eerste TV rolletje, volgens mij.
pi_219924884
Snap ook niet waarom Ludo nu ineens met dat voorval met Nola zich opwerpt om haar aan haar geheimhoudingsplicht te houden omdat ze butler Marcel, die nu ineens ook somebody is en tot Food and Beverage medewerker gebombardeerd is, en zodoende ook meer tekst gaat krijgen in De Rozenboom, verteld heeft dat ze zijn baas eigenlijk is. En terwijl die aanranding met Bizou door die Wilco er niets was te bekennen van Ludo in dat verhaallijntje.
V.w.b. Bing en Nina, je ziet nu al weer dat ze het maar wat lastig hebben met hun eigen opgelegde regeltjes. Die gaan gewoon weer bij elkaar komen vroeg of laat, period. Die doen gewoon een Ludo en Janinetje met hun relatie meltdown issues.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219927090
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:56 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zie dat Tim (Beau Schneider) in 2005 ook al een rolletje in GTST had als ongeboren kind van Janine. Was zijn eerste TV rolletje, volgens mij.
Hij was toch ook een klasgenoot van A
Sjoerd en Edwin op het Lorentz college? Dat zouden ze best een terug mogen laten keren.
't Echte en 't ware!
pi_219928304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 16:23 schreef Japepk het volgende:

[..]
Laten we wel wezen; weten we of Erik ooit met zijn vuist op tafel heeft geslagen? We weten dat hij en Caroline enorm gedisciplineerd zijn en dat hij ooit (vrij kinderachtig) heeft ingegrepen toen Janine en Rik iets kregen. Maar altijd als de kritiek rond de serie aanzwelt wordt Erik naar voren geschoven om te verkondigen dat het toch echt hoogstaand drama is wat ze maken en dat de serie enorm is geëvolueerd. Ik denk niet dat het hem iets uitmaakt of Ludo kunsthandelaar of ballonnenclown is.
Erik heeft het personage Ludo in het verleden wel 'beschermd', zijn rol in de dood van Bowien bijvoorbeeld is volgens Erik een gevalletje "hij heeft haar niet vermoord, hij was te laat om haar te redden". Uiteindelijk weet een acteur in principe het beste hoe en wat zijn personage in situaties doet et cetera. En misschien dat hij het leuk vindt om deze kant van Ludo te belichten, maar voor mij werkt het bevreemdend om hem in zulke situaties te zien en vind ik het afbreuk doen aan het karakter.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:21:18 #33
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_219931155
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:40 schreef Japepk het volgende:

[..]
Sjoerd en Edwin op het Lorentz college? Dat zouden ze best een terug mogen laten keren.
Hij was ook Janine’s en Ray’s ongeboren kind in een droomscene van Janine acteerde toen al goed en sterk dit weet ik omdat het gisteren op videoland bij de classics te zien was.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_219936760
Noor vanavond wat langer kunnen zien in de aflevering van volgende week maandag. Komt toch iets beter uit de verf nu bij Jullian dan eerder gedacht en is meer een type vrouw in de lijn van Saskia dan in de lijn van Elisa en Katja. Maar ik denk dat bij haar ook wel weer 'wat lijken uit de kast' komen bij haar gezien dingen die ze liet zien aan haar pols. Benieuwd hoe dit verhaallijntje developed.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219938502
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:40 schreef Japepk het volgende:

[..]
Hij speelde in gtst Tim Loderus. 6 jaar lang geloof ik

pi_219941494
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 10:39 schreef _Mazi_ het volgende:

[..]
Hij speelde in gtst Tim Loderus. 6 jaar lang geloof ik

[ afbeelding ]
Dat is bekend. Ik dacht dat hij eerder een gastrol had als klasgenoot van Edwin en Sjoerd, een pester. Waarna hij later hun broer ging spelen, en daarvoor dus ook al een gastrol als de verloren zoon van Janine in een visioen.
't Echte en 't ware!
pi_219943773
Nou met die Noor zijn ze flink aan het uitpakken hè, liep als een rode draad door de dinsdag aflevering heen. Vermoed dat daar een reden voor is. Er klopt iets niet...En wederom Nina en Bing ongemakkelijkheden bij hun birdnest verhaallijntje. Dat is ook maar van zeer tijdelijke aard waarna alles weer back to normal is. Shanti en Rik komen natuurlijk ook gewoon weer bij elkaar terug. Het is erg voorspelbaar aan het worden. En dan wordt het tijd dat Demi weer een terugval krijgt en gedwongen opgenomen wordt (dan wel ineens) en is het feest weer compleet ^O^
Allemaal cabaretteketet!
pi_219943831
Dat Jurre verhaal begint langzamerhand ook erg uitgemolken en ongeloofwaardig te worden
pi_219943878
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:21 schreef Cupfighter het volgende:
Dat Jurre verhaal begint langzamerhand ook erg uitgemolken en ongeloofwaardig te worden
Alsof er zonder einddoel of plan de hele tijd doorgeschreven wordt. Het is sowieso raar dat Jurre Troy aannam.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_219960725
Gtst classics op rtl lounge is nu bij Rene en dat hij Dorothea vermoord. Zo jammer dat ze uit gtst moest
pi_219961312
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 20:43 schreef Bpalma het volgende:
Hoelang lopen de opnames nu voor en zijn de afleveringen al op tv van na de zomerstop.

krijgen we straks in juli ineens sneeuw
Op RTL Lounge vandaag het tegenovergestelde. Dorothea was in een bos bij De Rozenboom het "graf" van René aan het opgraven. Alle bomen vol in het (groene) blad terwijl zich dat zou afspelen tijdens Sinterklaas.
Iedereen dikke jassen en met sjaals, dat is toch ook lachwekkend :D

Wel grappig dat daar nog volop zwarte pieten in beeld waren.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 12:07:24 #42
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_219961943
Die lijst met namen waar Troj doorheen scrollt :D
Fatima Willems
Fatima Hoekstra
Milan Ait Said
Thijs Hassan
Bijzonder ook dat er een Sanne Sanders op de lijst staat.
Ik begrijp dat ze chatgpt gebruiken voor zo'n fragment maar ze hoeven het niet letterlijk te copy-pasten :P
pi_219962187
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:07 schreef Ceviche het volgende:
Fatima Willems
Fatima Hoekstra
Milan Ait Said
Thijs Hassan
Ik begrijp dat ze chatgpt gebruiken voor zo'n fragment maar ze hoeven het niet letterlijk te copy-pasten :P
lekker inclusief wel :')
pi_219962518
Alle vooraanstaande Middendamse vrienden hebben zich in het Kennard-bos verzameld om de verjaardag van @Frey te vieren *O* _O_

Jantien is ook ergens te vinden op dit plaatje. Met nadruk op ergens :P
pi_219962577
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:07 schreef Ceviche het volgende:
Fatima Willems
Fatima Hoekstra
Milan Ait Said
Thijs Hassan
Ook mooi hoe al die mensen in maar een paar straten wonen. Ik weet dat Meerdijk klein moet zijn, maar er zitten wel heel veel mensen met schulden in die paar straten :P
pi_219962699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 08:01 schreef Saranghae het volgende:
Gtst classics op rtl lounge is nu bij Rene en dat hij Dorothea vermoord. Zo jammer dat ze uit gtst moest
Wij zijn nu net op het punt dat Dorothea en Jeff samen iets krijgen.

Dorothea is echt 1 van de tofste personages ooit voor mij.
Heel vermakelijk en grappig.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:07:01 #47
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_219962935
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:23 schreef PeterKelder het volgende:
Alle vooraanstaande Middendamse vrienden hebben zich in het Kennard-bos verzameld om de verjaardag van @:Frey te vieren *O* _O_

[ afbeelding ]

Jantien is ook ergens te vinden op dit plaatje. Met nadruk op ergens :P
Haha, bedankt weer :D
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_219964214
Vage overgang scene naar Janine in de aflevering van gisteren op Videoland. Een angstaanjagend shot en bellend naar een arts om het maar weer eens over haar borsten te gaan hebben....manman, die repeats van verhaallijnen ook telkens. Was sowieso een aflevering met andere vaagheden maar ook voorspelbaarheid met Demi die blijkbaar toch weer een terugval kreeg bijna wat ik ook al voorspelde. En Bing in de rol van ambulancemedewerker en helemaal in shock was van een vrouw die bijna haar kind verloor. Vage scene waarvan je maar weer moet aannemen wat ze willen vertellen.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:17:49 #49
346653 Ceviche
pi_219964917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:43 schreef freaky40 het volgende:
Vage overgang scene naar Janine in de aflevering van gisteren op Videoland. Een angstaanjagend shot en bellend naar een arts om het maar weer eens over haar borsten te gaan hebben....manman, die repeats van verhaallijnen ook telkens. Was sowieso een aflevering met andere vaagheden maar ook voorspelbaarheid met Demi die blijkbaar toch weer een terugval kreeg bijna wat ik ook al voorspelde. En Bing in de rol van ambulancemedewerker en helemaal in shock was van een vrouw die bijna haar kind verloor. Vage scene waarvan je maar weer moet aannemen wat ze willen vertellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:18:34 #50
346653 Ceviche
pi_219964923
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:29 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ook mooi hoe al die mensen in maar een paar straten wonen. Ik weet dat Meerdijk klein moet zijn, maar er zitten wel heel veel mensen met schulden in die paar straten :P
[ afbeelding ]
En dezelfde achternamen die geen van allen op hetzelfde adres wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')