Ik vind Noor van wat we tot dusver hebben gezien (niet bijster veel) juist wel direct passen bij Julian. Die scène in de donderdagaflevering die nu op Videoland staat werkte wel lekker, ik bespeurde toch wel een natuurlijke chemie tussen de twee; het zou mij niks verbazen als ze voor deze rol een chemistry read hebben gedaan vooraf. Het is alleen te hopen dat Noor een interessante achtergrond heeft als personage en niet weer vervalt tot zo'n kraak-noch-smaak-karakter zoals zo vaak gebeurt (hoi Elisa, hoi Elly, hoi Zoran, hoi Bizou, hoi Luuk in mindere mate). Er mogen wel wat geheimen zijn, wat lijken uit de kast donderen die het personage wat mysterie geven. En nee, er hoeven niet direct (klein)kinderen of andere familiebanden uit de hoge hoed getoverd te worden om zo'n personage dan meer te verankeren.
Grappig wel, prompt na mijn vorige post hier kwam Demi in de aflevering daarna schoorvoetend met de verklaring dat Bizou haar die eerste pillen had gegeven. Dat die schrijvertjes-van-niks dat nog wisten is een wonder te noemen. Neemt verder niet weg dat de rest van mijn rant nog overeind staat, want: deze hele verklaring had door het inmiddels ontbreken van La Femme Juweeltje geen enkel verhaaltechnisch nut meer. Julian staarde even wezenloos voor zich uit terwijl Demi het intussen weer opnam voor slaapmiddel Zoran en dat was het. Niks geen drama, niks geen ruzie, niks geen consequenties. Dit soort slap uitgewerkte verhalen zijn een regelrechte belediging voor een soap!
En over een regelrechte belediging gesproken: de wijze waarop Ludo plompverloren in de Jurre-de-Geldwoekeraar-verhaallijn wordt gemanoeuvreerd is ook exemplarisch. Dé Ludo Sanders die zich in het verleden bezighield met duistere zaakjes, halsstarrige vijanden op hoog niveau tot aan complete maffiaorganisaties aan toe en eigen familieperikelen wordt nu ingezet als een soort bemiddelaar in het onzalige plan van Troy - EN DOET HET OOK NOG! Los van het feit dat hij zich inlaat met jongeren die niet eens het fatsoen hebben om hem te vousvoyeren: de oldskool Ludo had die Jurre allang zo sterk afgedreigd dat ie met de staart tussen de benen de stad had verlaten, ware het niet dat de oldskool Ludo helemaal geen tijd had om zich bezig te houden met dit soort futiliteiten! Wat is het toch dat die schrijvertjes-van-niks maar lijken te denken dat ze Ludo menselijker en meer one of the guys moeten maken? Waar stopt dit? Waarom slaat Erik de Vogel niet met zijn vuist op tafel om dit soort stupide ideeën?
En over stupide ideeën gesproken: het birdnesten van Bing en Nina. Of eigenlijk Bing en Nina in het algemeen. Ik wil er niet teveel woorden aan vuil maken, maar: stop gewoon met die personages. Het is klaar, het is op. Want no way dat dit niet eindigt in een status quo waarbij ze uiteindelijk toch weer naar elkaar toegroeien en het weer koek en ei is. Dat hebben we al gezien met Nina en die Spanjaard, Nina en Daan, Bing en Mare/Nina en Lars... Als je de personages maar telkens in een vicieuze cirkel laat ronddraaien moet je op een gegeven moment beseffen dat er niks meer in zit. Het zal contractueel gezien een lastige zaak kunnen worden omdat Marly en Everon een vast dienstverband hebben, maar voor de serie zou een permanente exit van deze twee een zegen zijn. Al is het maar omdat het de boel eens flink zou opschudden, wat hoognodig is.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:Kelder! Wat doe jij nou hier? :D