SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Een maand geleden zag je nog een paar Zwarte pieten in De Koning. Gelukkig hebben ze die aflevering netjes uitgezonden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:18 schreef Dutch_view het volgende:
In de nieuwste GTST classic op Videoland noemt Frits/Hans van Houten, Bing "die zwarte".
Ik denk niet dat de scriptschrijvers dat nu zo snel weer zouden doen.
ChatGPT reageerde onder meer met het volgende:quote:Ik vond pas geleden een briefje met een geheime code. Ik heb alleen geen idee wat deze geheime code inhoudt: EEGDDFECCDEDG
Wat denk jij ervan? Zie jij ergens verbanden in?
En daarna volgde er nog een hint dat elke letter een cijfer voorstelt, of een frequentieanalyse met hoe vaak elke letter voorkomt. Maar die laten we maar terzijde vanwege de eerste conclusie die heel helder klinkt.quote:1️⃣ Eerste observaties
Alleen de letters C, D, E, F, G komen voor
Dat zijn allemaal muzieknoten
Geen A of B aanwezig
Veel herhaling (vooral E en D)
Dat is meteen een sterke aanwijzing dat dit misschien een muzikale code is 🎵
2️⃣ Als we het zien als muzieknoten
De letters komen exact overeen met noten uit een toonladder:
C
D
E
F
G
Dat zijn vijf opeenvolgende noten in de C-majeur toonladder.
Als we jouw reeks herschrijven als noten:
E E G D D F E C C D E D G
Dat lijkt sterk op een kinderliedje 👀
3️⃣ Vergelijking met een bekend melodietje
Deze notenvolgorde lijkt erg op:
🎶 Twinkle Twinkle Little Star
(of in het Nederlands: Altijd is Kortjakje ziek – melodisch verwant)
De beginnoten van Twinkle Twinkle zijn:
C C G G A A G
F F E E D D C
Jouw code lijkt er niet exact op, maar zit wel in dezelfde eenvoudige notenstructuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
N00b vraag, hoe kun je vooruit kijken? Of bedoel je ergens anders dan Videoland?quote:Op zondag 15 februari 2026 18:11 schreef Claude_Viole het volgende:
Jep, precies dezelfde als in GTST als je even vooruit kijkt, of een paar afleveringen afwacht.
Op dit punt is het even de DVD's erbij te pakken, om verder dan de Classic-afleveringen te kijken dan die nu op Videoland staan.quote:Op maandag 16 februari 2026 23:51 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
N00b vraag, hoe kun je vooruit kijken? Of bedoel je ergens anders dan Videoland?
Mijn vermoeden ookquote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zou na Laura nu de exit van Janine ingezet zijn ook over meerdere seizoenen?
Ik vrees het ergste, maar dan is Ludo/Erik Vogel ook vertrokken. Zwaarmoedige verhaallijn wederom dus ik weet niet of je er zo uit wilt gaan. Als Ludo en Janine de soap verlaten voorgoed kun je maar beter stoppen. Alle ankers zijn dan weg.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zou na Laura nu de exit van Janine ingezet zijn ook over meerdere seizoenen?
quote:
Als ze het haar weer laten overleven krijg je een kopie van de eerdere verhaallijn. Zou denk ik de serie niet goed doen Ludo en Janine er nu uit dan zijn Linda Stefano Rik Julian , Bing en Nina opeens de veteranen waarbij Nina en Bing eigenlijk de enige zijn geweest die nonstop gebleven zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:39 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste, maar dan is Ludo/Erik Vogel ook vertrokken. Zwaarmoedige verhaallijn wederom dus ik weet niet of je er zo uit wilt gaan. Als Ludo en Janine de soap verlaten voorgoed kun je maar beter stoppen. Alle ankers zijn dan weg.
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:41 schreef freaky40 het volgende:
NotarisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi dat Hennie nog even langskomt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:02 schreef GwaiLow het volgende:
Dat Govert en Louise verhaal in de classics blijft ook apart. Zo'n knappe, relatief jonge en pientere vrouw die helemaal verliefd wordt op de bejaarde Govert Harmsen en hem zsm mee naar Denemarken wil krijgen. Aan de andere kant wel een mooie manier om afscheid van hem te nemen. Hij was natuurlijk al ziek.
Ik vond die amulet verhaallijn juist interesant, omdat het zo'n typisch amerikaanse soap cliche uit die tijd was. Welk seizoen was het ook alweer?quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Mooi dat Hennie nog even langskomt.
Met de amulet en de babyruil die ook spelen is het een vreemd seizoen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |