abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2026 @ 22:49:29 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_220081250
Op zich vind ik Luuk een leuk karakter, maar ik erger me enorm dat hij elke ziekenhuis scène binnen komt wandelen. Maakt niet uit over wie het gaat, ze vinden wel een reden om hem in de scène te schrijven.
pi_220082154
Ja, Luuk komt nu helemaal los zo zonder Linda. Dat sitcom verhaallijntje wat het moest worden tussen die 2 heb ik nooit begrepen, toen net Luuk net pas in GTST te zien was. Het was namelijk totaal niet grappig en hoorde hoegenaamd totaal niet in deze soap thuis. Zo met Troy en Luuk komt het veel beter tot zijn recht zolang deze verhaallijn weer duurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 13 februari 2026 @ 09:10:00 #108
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220083465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 00:18 schreef Dutch_view het volgende:
In de nieuwste GTST classic op Videoland noemt Frits/Hans van Houten, Bing "die zwarte".
Ik denk niet dat de scriptschrijvers dat nu zo snel weer zouden doen.
Een maand geleden zag je nog een paar Zwarte pieten in De Koning. Gelukkig hebben ze die aflevering netjes uitgezonden.

Ik weet dat ze de aflevering van Flodder met Zwarte Piet erin gecanceld hebben. Ook hebben ze in Flodder op tv een pedofilie grap er uitgeknipt. Op Videoland geloof ik niet. "Rijg je leuter aan een......" Dat begrijp ik wel. Zeer 'not done' tegenwoordig.
pi_220083470
Vond het wel mooi om te zien hoe close Nick en Nina waren in de classics.

Zo jammer dat Maxime, Nick zo heeft 'verpest' dat hij helemaal is doorgedraaid
  zondag 15 februari 2026 @ 18:11:28 #110
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220109587
Inmiddels op de Classics van Videoland: In de verhaallijn van die amulet blijkt dat de echte Frits een briefje met een code heeft achtergelaten in het beeldje van Dagobert wat Dian in bezit heeft.

De code op het briefje is: EEGDDFECCDEDG. Jack gaat vervolgens aan de slag met 'diverse beste servers' om de code te kraken, en volgens hem kan dit dagen, weken tot maanden duren.

Maar we zijn nu 20 jaar later in de AI wereld, dus dan moet het sneller gaan, toch?

Ik ging in gesprek met ChatGPT:

quote:
Ik vond pas geleden een briefje met een geheime code. Ik heb alleen geen idee wat deze geheime code inhoudt: EEGDDFECCDEDG

Wat denk jij ervan? Zie jij ergens verbanden in?
ChatGPT reageerde onder meer met het volgende:
quote:
1️⃣ Eerste observaties

Alleen de letters C, D, E, F, G komen voor

Dat zijn allemaal muzieknoten

Geen A of B aanwezig

Veel herhaling (vooral E en D)

Dat is meteen een sterke aanwijzing dat dit misschien een muzikale code is 🎵

2️⃣ Als we het zien als muzieknoten

De letters komen exact overeen met noten uit een toonladder:

C

D

E

F

G

Dat zijn vijf opeenvolgende noten in de C-majeur toonladder.

Als we jouw reeks herschrijven als noten:

E E G D D F E C C D E D G

Dat lijkt sterk op een kinderliedje 👀

3️⃣ Vergelijking met een bekend melodietje

Deze notenvolgorde lijkt erg op:

🎶 Twinkle Twinkle Little Star
(of in het Nederlands: Altijd is Kortjakje ziek – melodisch verwant)

De beginnoten van Twinkle Twinkle zijn:

C C G G A A G
F F E E D D C

Jouw code lijkt er niet exact op, maar zit wel in dezelfde eenvoudige notenstructuur.
En daarna volgde er nog een hint dat elke letter een cijfer voorstelt, of een frequentieanalyse met hoe vaak elke letter voorkomt. Maar die laten we maar terzijde vanwege de eerste conclusie die heel helder klinkt.

We gaan even een piano naar tevoorschijn toveren: https://www.onlinepianist.com/virtual-piano, en stellen deze in op 'letter-notes'. En we spelen het riedeltje af: E E G D D F E C C D E D G

Jep, precies dezelfde als in GTST als je even vooruit kijkt, of een paar afleveringen afwacht.

Maar ik denk dat menig kijker in 2006 al met die code in de gaten had dat er iets muzikaals achter zat, door de veel voorkomende lagere letters uit het alfabet. En daar staat 'Hacker 'Jack dus als een malle op te storten met zijn super servers :'). En anno 2026 weet ChatGPT het al in een paar tellen :P.
pi_220112482
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220113824
SPOILER
pi_220120304
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_220120637
quote:
99s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:11 schreef Claude_Viole het volgende:

Jep, precies dezelfde als in GTST als je even vooruit kijkt, of een paar afleveringen afwacht.
N00b vraag, hoe kun je vooruit kijken? Of bedoel je ergens anders dan Videoland?

Maar wel grappig om te zien hoe je dat met AI kunt doen. Terwijl je Jack bezig zag met een soort Excel bestand :')
  dinsdag 17 februari 2026 @ 17:31:05 #115
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220127146
Zou na Laura nu de exit van Janine ingezet zijn ook over meerdere seizoenen?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 19:58:47 #116
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220128400
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 23:51 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
N00b vraag, hoe kun je vooruit kijken? Of bedoel je ergens anders dan Videoland?
Op dit punt is het even de DVD's erbij te pakken, om verder dan de Classic-afleveringen te kijken dan die nu op Videoland staan.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 21:33:11 #117
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_220129484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mijn vermoeden ook
pi_220129933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vrees het ergste, maar dan is Ludo/Erik Vogel ook vertrokken. Zwaarmoedige verhaallijn wederom dus ik weet niet of je er zo uit wilt gaan. Als Ludo en Janine de soap verlaten voorgoed kun je maar beter stoppen. Alle ankers zijn dan weg.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220129939
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:07:57 #120
268260 Dr.Mikey
pi_220130087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 21:33 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Mijn vermoeden ook
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:39 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik vrees het ergste, maar dan is Ludo/Erik Vogel ook vertrokken. Zwaarmoedige verhaallijn wederom dus ik weet niet of je er zo uit wilt gaan. Als Ludo en Janine de soap verlaten voorgoed kun je maar beter stoppen. Alle ankers zijn dan weg.
Als ze het haar weer laten overleven krijg je een kopie van de eerdere verhaallijn. Zou denk ik de serie niet goed doen Ludo en Janine er nu uit dan zijn Linda Stefano Rik Julian , Bing en Nina opeens de veteranen waarbij Nina en Bing eigenlijk de enige zijn geweest die nonstop gebleven zijn.
R.I.P DTS.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:57:24 #121
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220130184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:41 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Notaris
pi_220130190
Klopt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220137397
Wat is het weer heerlijk aan het voort kabbelen. Janines nieuwe verhaallijn is ook weer zo realistisch
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_220138841
Ik wordt er weer erg moe van. Weer een repeat van een eerder verhaallijntje. Zal hoogstwaarschijnlijk weer een operatie volgen en dan is alles weer back to normal voor een tijd. Of zij en Ludo gaan definitief exit. Meen wel dat ze beide het theater in gaan dus misschien laat Janine zich in het buitenland opereren en zijn ze een tijdje weg.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 19 februari 2026 @ 09:02:17 #125
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220139986
Dat Govert en Louise verhaal in de classics blijft ook apart. Zo'n knappe, relatief jonge en pientere vrouw die helemaal verliefd wordt op de bejaarde Govert Harmsen en hem zsm mee naar Denemarken wil krijgen. Aan de andere kant wel een mooie manier om afscheid van hem te nemen. Hij was natuurlijk al ziek.
  donderdag 19 februari 2026 @ 12:49:55 #126
268260 Dr.Mikey
pi_220142347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:02 schreef GwaiLow het volgende:
Dat Govert en Louise verhaal in de classics blijft ook apart. Zo'n knappe, relatief jonge en pientere vrouw die helemaal verliefd wordt op de bejaarde Govert Harmsen en hem zsm mee naar Denemarken wil krijgen. Aan de andere kant wel een mooie manier om afscheid van hem te nemen. Hij was natuurlijk al ziek.
Mooi dat Hennie nog even langskomt.
Met de amulet en de babyruil die ook spelen is het een vreemd seizoen.
R.I.P DTS.
  donderdag 19 februari 2026 @ 22:40:14 #127
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_220148903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 12:49 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Mooi dat Hennie nog even langskomt.
Met de amulet en de babyruil die ook spelen is het een vreemd seizoen.
Ik vond die amulet verhaallijn juist interesant, omdat het zo'n typisch amerikaanse soap cliche uit die tijd was. Welk seizoen was het ook alweer?
pi_220149354
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 01:50:49 #129
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220149419
Erger me nog steeds aan dat bing ineens geen been meer mist en kennelijk ook zonder pardon met iemand het bed in duikt, terwijl het met Nina zo’n probleem was sinds z’n prothese.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')