quote:
Oja, Tim. Die een relatie kreeg met Sjors maar liever alleen op wereldreis ging. Enorm ongeloofwaardig, zoiets...
quote:
Ze hebben niets beters met spanning erin. Laten we niet klagen over iets dat nog spannend is. Wel een beetje vreemd hoe Ludo ineens in het verhaal komt en geld uitdeelt aan onbekenden. Hij heeft al duizenden Euro's weggegeven om het plan van Troj te redden. Ludo is een beetje Troj's of Luuk's geldschijtende ezel nu. Gewoon om het plot wat makkelijker te maken voor de schrijvers. Oude Ludo had er absoluut niet aan meegewerkt.
quote:
Oja, met René Meijer. De engste zwarte Piet die ooit op de Nederlandse tv kwam. Jammer dat Dorothea toen vroegtijdig uit de serie werd geschreven. Het was een vreemd personage, maar dat maakte haar wel uniek en soms zelfs grappig. Een kwaliteit die weinig personages in zich hebben. Ook uniek: een personage met paranormale krachten, compleet ongeloofwaardig, maar... Van haar kon je het als kijker accepteren! Had langer mogen blijven, ook vanwege Bing.
Laatst was er een documentaire over krabben. Die kunnen hun afgebroken poten terug laten aangroeien als ze die verliezen. Ik moest ineens aan Bing denken. Laten we het erop houden dat dit een foutje was en Bing nog steeds een kunstbeen heeft... Of dat de schrijvers niet meer naar natuurdocumentaires mogen kijken.
quote:
En ze lijkt op Sjors door Inge? OK, daar ga ik even op letten, als zij op tv komt. Eigenlijk heb ik geen trek in een te mannelijke nep-Sjors. Liefst zou ik de echte Sjors terugzien in de serie (dat weten we nu wel), maar dat gaat niet gebeuren. Zeker niet als ze in de aflevering voor het 35 jarig jubileum niet eens is genoemd, na meer dan 14 jaar trouwe dienst. Niks ten nadele van Melissa Drost, maar Sjors was weg zodra Inge die burn-out kreeg. Moet nog zien wie dit nieuwe personage is en of zij blijft voor vast, maar over Sjors? Onvervangbaar!
quote:
Op zondag 8 februari 2026 01:55 schreef Niels_ het volgende:[..]
Het is volgens mij alleen nog wachten op de eerste ''transgender'' (Meta was immers ''slechts'' een travestiet toch?).
Het leek eerst met die vage Mats een beetje die kant op te gaan. Hopelijk was dat genoeg teken dat de kijker niet zit te wachten op zo'n verhaallijn en anders tenminste niet met zo'n overdreven figuur. In een bepaalde context zou het kunnen werken, maar ik zie de schrijvers niet in staat om een transgender neer te zetten als een normaal persoon of interessant personage. Dat wordt dan weer zo'n extravagant stereotype, waar je niet op zit te wachten. Echt niet om er negatief over te spreken, maar ik zie deze schrijvers de plank weer zo vreselijk misslaan bij zo'n thema. Niet doen dus.
quote:
Blijft zonde, wat ze bij Bizou hebben gedaan. Er waren echt wel mogelijkheden, zeker als de dochter van Jessica en Julian. Lekker makkelijk weer: Merel is weg, dus we vervangen haar met een onbekende zus. Dan kan ze die plaats mooi innemen. Hebben we ook een reden om Jessica terug te laten keren, maar... Dat was het enige wat ze hadden bedacht. Verder werd de rol van Bizou aan elkaar geschreven. Oja, Bizou is ineens pansexueel, maar er werd niets mee gedaan. Oja, Bizou kan ineens werken in de horeca. Oja, Bizou kan ineens op gelijke voet staan met Marwan. Allemaal dingen om haar maar wat te doen te geven, maar de samenvatting is: Bizou vervangt Merel en laat Jessica een paar afleveringen terugkeren. En verder helemaal niets. Wat een aanfluiting!
Vindt je het gek dat je dan als actrice niet weet hoe het zit en mogelijk wat vreemde sprongen gaat maken, als je rol ineens wordt stopgezet? Ze begon eindelijk los te komen van Merel en Jessica. Nog voordat er kans was en de actrice haar juiste draai kon vinden, is het personage geschrapt. Mogelijk niet toevallig om een schone lei te maken voor Julian, zodat ze die met Noor konden opzetten, zonder oude banden erdoorheen. De terugkeer van Katja Schuurman was succesvoller dan de terugkeer van Jessica Harmsen. Jammer voor Bizou...
Nu is hun enige oplossing om Julian relevant te houden weer het introduceren van een nieuwe vrouw. Lekker creatief weer, zeker met twee gratis pubers erbij. Hoe vaak hebben we dat al niet gezien? Van mij had Cheyenne Lohnen er nog niet uit gehoeven. Tegelijk had Steef niet eens terug hoeven te keren of zelfs gerecast hoeven te worden. Jammer dat Bizou als personage alle klappen van het slechte schrijfwerk mag opvangen. Tegelijk: hoe lang hadden die schrijvers nog kunnen volhouden dat ze uit Parijs kwam? Geen accent, geen toegevoegde waarde en alleen iets om je mee in een hoek te schrijven. Jessica had ook gewoon jaren in Groningen kunnen wonen en het had geen verschil gemaakt, behalve dat je dan niet vast zat aan de Franse komaf van Bizou. Zoveel steken laten vallen daar, maar... Ze leren er toch niet van!
quote:
Op vrijdag 23 januari 2026 23:20 schreef RaymanNL het volgende:Noor lijkt een noodgreep omdat Jessica niet meer terug komt. Aangezien Bizou onverwacht verdween zullen ze de boel wel om hebben moeten gooien.
Overigens lijkt Noor erg op die ex van Stefano, die ook maar drie maanden te zien was
Oja, Rosie... Of Amber... Of Juliette... Of Sira... Dat was ook zo'n slechte greep, waarbij alle mogelijkheden meteen werden weggekieperd zonder reden. Heel achtergrondverhaal over het leven beteren, een zoon, Stefano die te bezitterig werd, waarvoor hij Merel liet zitten. En uiteindelijk? Niets. Iedere keer weer! Ze leren er toch niet van!
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 09-02-2026 18:03:48 ]