Stond net verkeersregelaar die zei dat een auto vanaf de Oenenburgweg kwam en 'gewoon nooit af is geslagen'. Dat is bij een rotonde waar veel mensen stonden te wachten.quote:
Wat een oenquote:Op maandag 22 december 2025 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stond net verkeersregelaar die zei dat een auto vanaf de Oenenburgweg kwam en 'gewoon nooit af is geslagen'. Dat is bij een rotonde waar veel mensen stonden te wachten.
En dat is bij een weiland? Omdat de gewonden daar nu liggen.quote:Op maandag 22 december 2025 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stond net verkeersregelaar die zei dat een auto vanaf de Oenenburgweg kwam en 'gewoon nooit af is geslagen'. Dat is bij een rotonde waar veel mensen stonden te wachten.
Daar zitten wel weilanden bij ja. Traumaheli's zijn ook in een weiland geland lijkt me, zit er bijna naast.quote:Op maandag 22 december 2025 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En dat is bij een weiland? Omdat de gewonden daar nu liggen.
3 stuks als het goed is.quote:Op maandag 22 december 2025 19:20 schreef heywoodu het volgende:
Daar zitten wel weilanden bij ja. Traumaheli's zijn ook in een weiland geland lijkt me, zit er bijna naast.
Heb er 2 zien landen, politiehelikopter vliegt er al een tijd boven.quote:
quote:Aan de Elburgerweg in Nunspeet is maandagavond een auto ingereden op een groep mensen tijdens een lichtjesparade. Daarbij zijn zeker tien personen gewond geraakt, van wie ten minste drie ernstig.
Ik las dat de eerste meldingen pas om 18.45 binnen kwamen?quote:Op maandag 22 december 2025 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is heftig.
Al een uur geleden gebeurd en nog bijna niks in de kranten.
Lichtjestocht is voor de nagedachtenis van overledenen. Veel vrouwen en kinderen dus.
Lichtjestour is gewoon voor de lol voor kerst.quote:Op maandag 22 december 2025 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is heftig.
Al een uur geleden gebeurd en nog bijna niks in de kranten.
Lichtjestocht is voor de nagedachtenis van overledenen. Veel vrouwen en kinderen dus.
Ruim is relatief, ik sta met nog 300 man op nog geen 100 meter van de rotonde.quote:
Offtopic, maar omdat ik 20+ keer inmiddels bij het MUMC+ geweest ben in Maastricht met dat gekut met mijn oog ga je vanzelf dingen verzinnen om het nog een beetje op te leuken met alle ellende.quote:
Waarom?quote:Op maandag 22 december 2025 19:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ruim is relatief, ik sta met nog 300 man op nog geen 100 meter van de rotonde.
Omdat ik in de buurt was (en woon) en even wilde kijken wat er allemaal aan de hand was toen ik honderdmiljoen sirenes hoorde. Kan dichterbij komen, maar daar heb ik geen behoefte aan ofzo.quote:
Bron?quote:Op maandag 22 december 2025 19:28 schreef RotatoR het volgende:
Schijnt te gaan om een vrouw die onwel is geworden achter het stuur.
Nee dan loop je de hulpdiensten alleen maar in de weg.quote:Op maandag 22 december 2025 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ik in de buurt was (en woon) en even wilde kijken wat er allemaal aan de hand was toen ik honderdmiljoen sirenes hoorde. Kan dichterbij komen, maar daar heb ik geen behoefte aan ofzo.
Mensen worden wel vaker onwel als ze te weinig eten op een dag.quote:Op maandag 22 december 2025 19:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel heel veel toeval net onwel worden terwijl je op een groep mensen afrijdt.
Waarom is het gewicht nou weer van belangquote:Op maandag 22 december 2025 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu.nl zegt nu zeker 5 gewonden, 3 zwaar.
Misplaatste grap.quote:Op maandag 22 december 2025 19:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Waarom is het gewicht nou weer van belang
Er is al geroepen 10 gewonden waarvan 3 zwaar door het AD.quote:Op maandag 22 december 2025 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nu.nl zegt nu zeker 5 gewonden, 3 zwaar.
Ik heb liever een kleine achterstand dan onbetrouwbare informatiequote:Op maandag 22 december 2025 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is al geroepen 10 gewonden en 3 zwaar.
Nu.nl mag je standaard met een factor 2 vermenigvuldigen bij dit type ongevallen.
Precies. Nou viel dat hier gelukkig mee, iedereen stond op het fietspad en de weg was volkomen vrij, maar vooral auto's zorgden wel voor chaos en paniek door de hoeveelheid hulpdiensten die aan kwamen, de hele tijd. We zijn een uur verder, ben zelf weer thuis en ik hoor nóg non-stop sirenes overal. Echt bizar.quote:Op maandag 22 december 2025 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee dan loop je de hulpdiensten alleen maar in de weg.
Misschien automaat, misschien elektrisch, misschien zo onwel dat je er niks meer aan kunt doen ....quote:Op maandag 22 december 2025 19:41 schreef ToT het volgende:
Gaspedaal ingetrapt houden als je onwel geworden bent?
Maar kolere, hopelijk overleeft iedereen het zonder al te veel permanente lichamelijk en geestelijk letsel.
Kunnen politici eens stoppen met dit soort obligate bericht op sociale media te gooien. Iedereen buitelt over elkaar heen om maar iets gezegd te hebben.quote:
Kan dat?quote:
quote:Op maandag 22 december 2025 19:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kunnen politici eens stoppen met dit soort obligate bericht op sociale media te gooien. Iedereen buitelt over elkaar heen om maar iets gezegd te hebben.
Het voegt (zoals helaas te vaak) helemaal niets toe. Laat de hulpdiensten hun werk doen en houdt voorlopig je mond totdat iets meer bekend is wat er gebeurt is. Dan kun je het er als dat nodig is in de kamer over hebben.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 22 december 2025 19:46 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Kan dat?
Haar gedachten zijn bij alle slachtoffers. Maar die zijn nog niet bekend. Kunnen je gedachten zijn bij personen die je nog niet kent? Die überhaupt nog niet bekend zijn?
Of is dit holle praat? Een standaardreactie zonder echte emotie?
Kerstvakantie ook natuurlijk ....quote:Op maandag 22 december 2025 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Er was een lichtjesroute. Vast ook veel kinderen bij aanwezig.
Och dat zie je overal.quote:Op maandag 22 december 2025 19:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kunnen politici eens stoppen met dit soort obligate bericht op sociale media te gooien. Iedereen buitelt over elkaar heen om maar iets gezegd te hebben.
Het voegt (zoals helaas te vaak) helemaal niets toe. Laat de hulpdiensten hun werk doen en houdt voorlopig je mond totdat iets meer bekend is wat er gebeurt is. Dan kun je het er als dat nodig is in de kamer over hebben.
Daarom doe ik altijd een bericht van iemand anders doorsturen naar dezelfde groep zodat er "doorgestuurd" bij staatquote:Op maandag 22 december 2025 19:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Och dat zie je overal.
Neem een willekurige Whatsapp groep. Iemand feliciteert iemand omdat die die dag jarig is en voor je het weet valt iedereen over alkaar heen met felicitaties. Want ja, ja kan niet niks gezegd hebben natuurlijk.
Vandaag iemand gefeliciteerd in een whatsapp groepquote:Op maandag 22 december 2025 19:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Och dat zie je overal.
Neem een willekurige Whatsapp groep. Iemand feliciteert iemand omdat die die dag jarig is en voor je het weet valt iedereen over alkaar heen met felicitaties. Want ja, ja kan niet niks gezegd hebben natuurlijk.
Jeselnik. Eindbaas. Altijd +1. Soberzo.quote:Op maandag 22 december 2025 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Zolang je maar de eerste bent.quote:Op maandag 22 december 2025 19:50 schreef alopio het volgende:
[..]
Vandaag iemand gefeliciteerd in een whatsapp groep
Komt wel dichtbij zo
Vorige keren reden ze gewoon stapvoets, overigens.quote:Op maandag 22 december 2025 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
LichtjestochtenHier in de buurt is dat ook. Tweehonderd tractors die een route maken van 30 KM zonder begeleiding politie. Wachten totdat het mis gaat.
18:37 stond bij AD als bericht aangemaakt. Toen ik postte was het net geen uur geleden.quote:Op maandag 22 december 2025 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik las dat de eerste meldingen pas om 18.45 binnen kwamen?
Maar de eerste zorg gaat uit naar de gewonden natuurlijk.
Nu niet?quote:Op maandag 22 december 2025 19:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorige keren reden ze gewoon stapvoets, overigens.
JA DUS?quote:Op maandag 22 december 2025 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
LichtjestochtenHier in de buurt is dat ook. Tweehonderd tractors die een route maken van 30 KM zonder begeleiding politie. Wachten totdat het mis gaat.
Doe eens even normaal ja. Snap dat de situatie aangrijpend is voor je, maar je hoeft niet zo direct te worden. Nergens voor nodig maat.quote:
Welkom in de wereld van Trump.quote:Op maandag 22 december 2025 19:57 schreef heywoodu het volgende:
Op social media ook allemaal weer van die droeftoeters die er gelijk dingen bij zeggen over dat de NOS een islamitisch motief verzwijgt ofzo
Geen idee of ze daar al waren, volgens mij nog niet. Buiten dat de auto volgens de mensen daar uit de andere richting kwam. Ongeluk lijkt dus weinig met die optocht te maken te hebben, maar dat is wel de reden dat er veel mensen stonden.quote:
Ja, moest daar ook aan denken.quote:Op maandag 22 december 2025 19:57 schreef The-BFG het volgende:
Het is weer wachten op de eerste Fokkers die komen melden dat het allemaal de schuld van de organisatie, gemeente en politie is. Net zoals bij: https://nos.nl/artikel/24(...)becue-meerdere-doden
Ik hoop, toch even egoļstisch gedacht, om te beginnen even dat er geen bekenden bij betrokken zijnquote:Op maandag 22 december 2025 19:53 schreef de_boswachter het volgende:
Al ONZE tradities worden kapot gemaakt.
Sterkte aan de aanwezigen, speciaal voor mattie @:heywoodu
Is toch prachtig joh.quote:Op maandag 22 december 2025 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
Sterkte, hoop het ook voor je.quote:Op maandag 22 december 2025 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoop, toch even egoļstisch gedacht, om te beginnen even dat er geen bekenden bij betrokken zijn
Buiten het logischerwijze hopen dat men relatief in orde is/gaat zijn.
Ja, maar uiteindelijk "maar" twee want eentje was nodig in Rotterdamquote:Op maandag 22 december 2025 20:00 schreef Solotovski het volgende:
3 trauma helikopters is toch wel uitzonderlijk veel?
Is de derde ook echt gearriveerd uiteindelijk? Na de tweede heb ik alleen de politieheli nog gehoord.quote:Op maandag 22 december 2025 20:00 schreef Solotovski het volgende:
Alleen dat het een vrouw isquote:Op maandag 22 december 2025 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
Is er al een signalement van de dader
Anthony Jeselnik!quote:Op maandag 22 december 2025 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Maar jij bent daar ter plaatse nu?quote:Op maandag 22 december 2025 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoop, toch even egoļstisch gedacht, om te beginnen even dat er geen bekenden bij betrokken zijn
Buiten het logischerwijze hopen dat men relatief in orde is/gaat zijn.
Hebben we eindelijk iemand ter plaatse en worden we nog niks wijzerquote:Op maandag 22 december 2025 20:01 schreef Mubassie het volgende:
Maar jij bent daar ter plaatse nu?
Nog niets mee gekregen over wat er mis is gegaan?
vrouwquote:Op maandag 22 december 2025 20:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zet maar in; drank, drugs, appen, medisch of aanslag.
2 gealarmeerd (LL1 - LL3) en geland, 3e heli was de ZXP01, een politie helicopter.quote:Op maandag 22 december 2025 20:00 schreef Solotovski het volgende:
Nou nou nouquote:
Uiteindelijk welquote:Op maandag 22 december 2025 20:04 schreef Red_85 het volgende:
Nos heeft het niet eens in het 2000 journaal
Rtl bij 1930 2x.
Als je ergens nog kan besparen bij de publieke... ze doen hun best niet eens.
Het was dan ook niet in Amsterdamquote:Op maandag 22 december 2025 20:04 schreef Red_85 het volgende:
Rtl bij 1930 2x.
Nu wel en meteen daarna een stukje goed nieuws.quote:Op maandag 22 december 2025 20:04 schreef Red_85 het volgende:
Rtl bij 1930 2x.
Aanslag? Waarom zou je een aanslag plegen in fucking nunspeetquote:Op maandag 22 december 2025 20:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zet maar in; drank, drugs, appen, medisch of aanslag.
Bij Elspeet.quote:
Nou ik heb een andere mening. Ik denk dat ze wel degelijk met opzet stonden te wachten.quote:Op maandag 22 december 2025 20:07 schreef Kim-Holland het volgende:
Live blog;
20:05
Negen gewonden, drie van hen zwaargewond
Er liggen negen gewonden in een weiland in Nunspeet nadat een auto is ingereden op een groep mensen. Drie van hen zijn zwaargewond. Het incident gebeurde op de Elburgerweg. De slachtoffers stonden te wachten op een lichtjestour. De politie gaat niet uit van opzet.
Langs Flevoland, ongeveer aan de overkant van Biddinghuizenquote:
Niet in de aankondiging, maar wel kort om 20.03 ofzo.quote:Op maandag 22 december 2025 20:04 schreef Red_85 het volgende:
Rtl bij 1930 2x.
quote:Op maandag 22 december 2025 20:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Veel kinderen van de school van mijn kinderen in de aangrenzende wijk. Ben wel wat bang voor de namen van de slachtoffers.
Ah jakquote:Op maandag 22 december 2025 20:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Veel kinderen van de school van mijn kinderen in de aangrenzende wijk. Ben wel wat bang voor de namen van de slachtoffers.
quote:Op maandag 22 december 2025 19:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel heel veel toeval net onwel worden terwijl je op een groep mensen afrijdt.
Nu niet meer, maar wat ik aan het begin al ergens zei: kwam een auto van de Oenenburgweg (even Google Maps kijken voor context, of niet natuurlijk) en die ging bij de rotonde met de Elburgerweg (waar de lichtjestour rond die tijd vandaan zou komen) rechtdoor.quote:Op maandag 22 december 2025 20:01 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar jij bent daar ter plaatse nu?
Nog niets mee gekregen over wat er mis is gegaan?
En nog vele malen vaker zitten mensen met drank/drugs/al append achter het stuur. De onwel bestuurder blijkt uiteindelijk dan ook vaak gewoon te behoren tot 1 van die 3.quote:Op maandag 22 december 2025 20:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er worden heel vaak mensen onwel in de auto, maar dan zie je het zelden in het nieuws, slimmerik.
Het is w.s. een freak accident in de zin dat er wel vaker mensen onwel worden tijdens het rijden in een auto maar dat loopt doorgaans goed af. Nu stond daar een groep mensen. Dus een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden vooralsnog.quote:
Er is toch nog niemand dood?quote:
Als er in Nederland zo'n aanslag zal worden gepleegd, zal men toch eerder kiezen voor een stad als Amsterdam, of anders The Hague or Rotterdam. Dat komt internationaal toch iets bekender over dan Nunspeet of Sexbierum of erger nog, Tiel.quote:
NWS / Aanslag kerstmarkt Maagdenburg herdacht: Woede, verdriet en boosheidquote:Toen reed een man met een huurauto in op bezoekers, zes mensen kwamen hierbij om het leven en er vielen 300 gewonden.
Mwah, of de angst die het inboezemt dat zelfs een dorp als Nunspeet niet wordt ontzien.quote:Op maandag 22 december 2025 20:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als er in Nederland zo'n aanslag zal worden gepleegd, zal men toch eerder kiezen voor een stad als Amsterdam, of anders The Hague or Rotterdam. Dat komt internationaal toch iets bekender over dan Nunspeet of Sexbierum.
En dan doen ze het ook niet voor 9 gewonden.
Die boy uit Maagdenburg scoorde er royaal zo'n 300 mensen.
Zie ook dit stormlooptopic:
[..]
NWS / Aanslag kerstmarkt Maagdenburg herdacht: Woede, verdriet en boosheid
Mehquote:Op maandag 22 december 2025 20:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zo'n beetje de omgeving in Nederland met de meeste en strengste christenen.quote:Op maandag 22 december 2025 20:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aanslag? Waarom zou je een aanslag plegen in fucking nunspeet
De Harskamp! Van de video van 99 Luftballonsquote:
Dan waren er ook nog wel 'betere' plekken met meer mensen te bedenken...quote:Op maandag 22 december 2025 20:22 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Mwah, of de angst die het inboezemt dat zelfs een dorp als Nunspeet niet wordt ontzien.
Zou me dat wel kunnen voorstellen.
Al denk ik niet dat dit een aanslag was
Soms ook gewoon idioot toeval, net als in Nieuw-Beijerland. Had vrijwel overal van een dijk kunnen rijden en niemand raken.quote:Op maandag 22 december 2025 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
Tering waarom wil iedereen toch dat het een aanslag is. Vrouw is onwel geworden en raakte van de weg en daar stond ongelukkig genoeg een groepje mensen. Doe toch een normaal.
Ja, echt onbegrijpelijk dat mensen gelijk zo iets denken iddquote:Op maandag 22 december 2025 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
Tering waarom wil iedereen toch dat het een aanslag is. Vrouw is onwel geworden en raakte van de weg en daar stond ongelukkig genoeg een groepje mensen. Doe toch een normaal.
Dat valt tegenwoordig relatief gezien ook nog wel mee.quote:Op maandag 22 december 2025 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zo'n beetje de omgeving in Nederland met de meeste en strengste christenen.
Even mezelf quoten. Dit is zo'n beetje bekend hoewel de media nog een slag om de arm houdt omdat dat wel erg banaal is en geen spectaculair nieuws oplevert.quote:Op maandag 22 december 2025 20:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is w.s. een freak accident in de zin dat er wel vaker mensen onwel worden tijdens het rijden in een auto maar dat loopt doorgaans goed af. Nu stond daar een groep mensen. Dus een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden vooralsnog.
Die was wel onder invloed van drugs geloof ik, die chauffeur. De rechtzaak is pas nog geweest.quote:Op maandag 22 december 2025 20:29 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Soms ook gewoon idioot toeval, net als in Nieuw-Beijerland. Had vrijwel overal van een dijk kunnen rijden en niemand raken.
we blijven het verwijderen, slaat nergens op.quote:Op maandag 22 december 2025 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
Wss net zoals hier in clusters bij elkaar? Nog wel zondagsrust neem ik aan?quote:Op maandag 22 december 2025 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat valt tegenwoordig relatief gezien ook nog wel mee.
Klopt, maar niet expres op dat feest.quote:Op maandag 22 december 2025 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die was wel onder invloed van drugs geloof ik, die chauffeur. De rechtzaak is pas nog geweest.
Onwel kan ook door drugs en dergelijke komen.. Maar ook natuurlijk ook uit het niets, ik lag een paar weken geleden ook ineens op de grond bij de Kaufland of all places.quote:Op maandag 22 december 2025 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die was wel onder invloed van drugs geloof ik, die chauffeur. De rechtzaak is pas nog geweest.
Soms krijgt iemand een epileptische aanval zonder voorgeschiedenis. Het is zeldzaam, maar het gebeurt.quote:Op maandag 22 december 2025 20:36 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Onwel kan ook door drugs en dergelijke komen.. Maar ook natuurlijk ook uit het niets, ik lag een paar weken geleden ook ineens op de grond bij de Kaufland of all places.
niet goed genoeg ofzo?quote:Op maandag 22 december 2025 20:29 schreef Tjacka het volgende:
Een aanslag in Nunspeet
Geloven jullie dit echt zelf?
Dat hele speculeren over hoe en wat slaat nergens op.quote:Op maandag 22 december 2025 20:38 schreef RamboDirk het volgende:
Echt heel raar dat mensen in de islam reflex schieten. Slaat echt helemaal nergens op. Heel apart.
Nee is echt belachelijk. Slaat nergens op.quote:Op maandag 22 december 2025 20:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat hele speculeren over hoe en wat slaat nergens op.
Een vriend van mij is onlangs met een brommertocht (klassieke Kreidlers en zo) ook onwel geworden, in de sloot gereden waarbij hij zijn nek brak en dood was. Gezien de vergrijzing en steeds oudere actieve bestuurders zal dit steeds meer gebeuren. Soms met ernstige gevolgen voor anderen zoals hier.quote:Op maandag 22 december 2025 20:36 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Onwel kan ook door drugs en dergelijke komen.. Maar ook natuurlijk ook uit het niets, ik lag een paar weken geleden ook ineens op de grond bij de Kaufland of all places.
De Harskamp (ISK) heeft de naam gekregen van de in 2004-2007 afgebroken Winkelmankazerne te Nunspeet.quote:Op maandag 22 december 2025 20:28 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De Harskamp! Van de video van 99 Luftballons
Slaat nergens op dat mensen in de islam reflex schieten. Is echt nergens op gebaseerd. Slaat nergens op. Fijn dat er hier tegen opgetreden wordt.quote:Op maandag 22 december 2025 20:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar met dezelfde logica is er soms een moslim die wat doet, maar dat haal je nu weg omdat het nergens op zou slaan. Zolang we niets weten weten we niets en dan maar meteen de reflex dat het een verward/onwel iemand was is dan net zo vreemd als uitgaan van een aanslag.
Er zijn toch veel betere plekken te bedenken en overal staat al een ongeval.quote:
Kan ik me best voorstellen. De prijzen zijn daar ook flink omhoog geschoten!quote:Op maandag 22 december 2025 20:36 schreef The-BFG het volgende:
Je hoeft niet te reageren hier hč.quote:Op maandag 22 december 2025 20:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Slaat nergens op dat mensen in de islam reflex schieten. Is echt nergens op gebaseerd. Slaat nergens op. Fijn dat er hier tegen opgetreden wordt.
Je mag schijnbaar ook rijden mét voorgeschiedenis.quote:Op maandag 22 december 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Soms krijgt iemand een epileptische aanval zonder voorgeschiedenis. Het is zeldzaam, maar het gebeurt.
Dan heb ik wel geluk gehad als ik dat lees.quote:Op maandag 22 december 2025 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een vriend van mij is onlangs met een brommertocht (klassieke Kreidlers en zo) ook onwel geworden, in de sloot gereden waarbij hij zijn nek brak en dood was. Gezien de vergrijzing en steeds oudere actieve bestuurders zal dit steeds meer gebeuren. Soms met ernstige gevolgen voor anderen zoals hier.
Klopt.quote:Op maandag 22 december 2025 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een vriend van mij is onlangs met een brommertocht (klassieke Kreidlers en zo) ook onwel geworden, in de sloot gereden waarbij hij zijn nek brak en dood was. Gezien de vergrijzing en steeds oudere actieve bestuurders zal dit steeds meer gebeuren. Soms met ernstige gevolgen voor anderen zoals hier.
Collega maakte die ook, alleen doordat de prijzen zoveel lager warenquote:Op maandag 22 december 2025 20:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan ik me best voorstellen. De prijzen zijn daar ook flink omhoog geschoten!
Maar ik vraag me dan toch echt af hoeveel van die mensen die ‘onwel’ werden niet gewoon op hun mobiel zaten en een lulverhaal ophangen voor de verzekering. Onwel zegt natuurlijk ook niets, kan van alles zijnquote:Op maandag 22 december 2025 20:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Hier vlakbij laatst ook een vrouw uit de bocht gevlogen en met haar auto een huis geramd. Die stond letterlijk in de woonkamer.
Het was een oude vrouw in dit geval. En zo iemand wordt natuurlijk ook lichamelijk onderzocht op de eerste hulp daarna.quote:Op maandag 22 december 2025 20:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dan toch echt af hoeveel van die mensen die ‘onwel’ werden niet gewoon op hun mobiel zaten en een lulverhaal ophangen voor de verzekering. Onwel zegt natuurlijk ook niets, kan van alles zijn
Ook dat kloptquote:Op maandag 22 december 2025 20:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je mag schijnbaar ook rijden mét voorgeschiedenis.
Ja en dan? Onwel is ook een korte flauwte of andere ongein die je achteraf niet kan zien/testen dat is mijn punt, onwel is het ideale excuus als je eigenlijk gewoon afgeleid was door wat dan ookquote:Op maandag 22 december 2025 20:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was een oude vrouw in dit geval. En zo iemand wordt natuurlijk ook lichamelijk onderzocht op de eerste hulp daarna.
Het is dus meestal iets anders cq niet waar lijk jij te weten. Terwijl het een logisch gevolg is van de steeds oudere bestuurder. Vroeger werden die uitsluitend onwel in hun luie stoel thuis maar tegenwoordig steeds meer op de weg.quote:Op maandag 22 december 2025 20:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja en dan? Onwel is ook een korte flauwte of andere ongein die je achteraf niet kan zien/testen dat is mijn punt, onwel is het ideale excuus als je eigenlijk gewoon afgeleid was door wat dan ook
Sterkte.quote:Op maandag 22 december 2025 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dank u. Hij was 56. Men heeft het kunnen traceren tot een spontaan gescheurde aorta. Waardoor de macht over het stuur verloren cq spontaan bewusteloos, in de sloot geraakt waarbij de nek gebroken. Het gebeurt allemaal.quote:Op maandag 22 december 2025 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sterkte.
Het gebeurt overigens alleen niet uitsluitend bij ouderen. In 2013 is een maatje van mij in Luxemburg in een flauwe bocht rechtdoor gereden op de motor en kwam tegen een boom tot stilstand. Hij is 22 geworden.
Wat een slechte journalistiek, dat hek staat achter het publiek om een weiland, dit suggereert alsof de route afgezet zou zijn geweest. Meer als een verkeersregelaar stond er echt niet.quote:NU.nl-verslaggever Job van der Plicht is ter plaatse in Nunspeet. Hij beschrijft de situatie als volgt:
"Het ongeval heeft plaatsgevonden bij een rotonde. De auto is door een hek gereden en in een veld tot stilstand gekomen. De auto is omringd door politielinten. Een deel van het hek om het veld is weggeslagen. Het lijkt er op dat de auto dat heeft gedaan."
quote:"De bestuurder van de auto in Nunspeet was een 56-jarige vrouw uit het dorp", meldt de politie op X. Ze is als verdachte aangehouden. Zij raakte zelf lichtgewond.
Zo dan, das wel 3x de snelheidslimiet daar zo te zien. Dan moet je wel totaal bewusteloos zijn.quote:
Je mag daar inderdaad 30quote:Op maandag 22 december 2025 21:06 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zo dan, das wel 3x de snelheidslimiet daar zo te zien. Dan moet je wel totaal bewusteloos zijn.
Tot zover het ‘oude vrouw’ verhaal.quote:Op maandag 22 december 2025 21:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bestuurder is een 56-jarige vrouw uit Nunspeet, lichtgewond en conform de regels aangehouden door de politie aldus het AD
quote:Op maandag 22 december 2025 20:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was een oude vrouw in dit geval. En zo iemand wordt natuurlijk ook lichamelijk onderzocht op de eerste hulp daarna.
Wow.. maar idd flauwvallen/onwel worden komt best veel voor. Ook bij jongeren... Er hoeft maar even iets niet helemaal goed te gaan (zonder ernstige oorzaken) en je bent ff weg.quote:Op maandag 22 december 2025 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sterkte.
Het overkomt overigens niet uitsluitend ouderen. In 2013 is een maatje van mij in Luxemburg in een flauwe bocht rechtdoor gereden op de motor en kwam tegen een boom tot stilstand. Hij is 22 geworden.
Vind ik niet bepaald jong, 56 jaar.quote:Op maandag 22 december 2025 21:06 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Tot zover het ‘oude vrouw’ verhaal.
Blij voor jou dat je niemand kent. De namen zullen morgen wel door het dorp zingen dunkt me.quote:Op maandag 22 december 2025 20:57 schreef zalkc het volgende:
Dit is 250 meter bij mij vandaan, kwam net aanrijden toen het net was gebeurd en de eerste hulpvoertuigen ter plaatse waren. Zie in de appgroepen ook al wat meer van de gewonden verschijnen, gaat nog niet overal goed zo te lezen. Geen doden voor zover bekend.
Gelukkig geen directe bekenden van mij, maar het blijft heftig allemaal.
Zal zo nog eens kijken of het al wat rustiger wordt met hulpdiensten
Zondagsrust gelukkig wel, verder zit die harde kern vooral in Elspeet en Doornspijk.quote:Op maandag 22 december 2025 20:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wss net zoals hier in clusters bij elkaar? Nog wel zondagsrust neem ik aan?
Ook het AD is niet vies van wat suggestieve berichtgeving.quote:Onze verslaggever Emma van der Wal is ook ter plaatse en meldt dat de auto vanaf de Oenenburgweg over de rotonde het weiland is ingereden, dwars door een hek. ,,Opvallend is dat er geen remsporen zijn", meldt zij.
Net zo goed triest maar geen aanslag gelukkigquote:Op maandag 22 december 2025 20:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is w.s. een freak accident in de zin dat er wel vaker mensen onwel worden tijdens het rijden in een auto maar dat loopt doorgaans goed af. Nu stond daar een groep mensen. Dus een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden vooralsnog.
Wat is walgelijk?quote:Op maandag 22 december 2025 21:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Stop hiermee. Dit is walgelijk.
Sterker nog, dat gebeurt nu al..quote:Op maandag 22 december 2025 21:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Blij voor jou dat je niemand kent. De namen zullen morgen wel door het dorp zingen dunkt me.
Tja ben ook wel benieuwd. Gelukkig van de bekenden in de buurt al gehoord dat zei het niet waren.quote:Op maandag 22 december 2025 21:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sterker nog, dat gebeurt nu al..
Maar ja, is vooralsnog natuurlijk allemaal geruchtenwerk enzo..
quote:Op maandag 22 december 2025 20:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sterkte.
Het overkomt overigens niet uitsluitend ouderen. In 2013 is een maatje van mij in Luxemburg in een flauwe bocht rechtdoor gereden op de motor en kwam tegen een boom tot stilstand. Hij is 22 geworden.
Het leven is veel fragieler dan je denkt dus neem het er van waar dat kan.quote:Op maandag 22 december 2025 21:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dank u. Hij was 56. Men heeft het kunnen traceren tot een spontaan gescheurde aorta. Waardoor de macht over het stuur verloren cq spontaan bewusteloos, in de sloot geraakt waarbij de nek gebroken. Het gebeurt allemaal.
quote:Op maandag 22 december 2025 21:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Klinkt gewoon als een ongeluk, al dan niet omdat de bestuurster te hard reed.
Ketamine?quote:Op maandag 22 december 2025 20:36 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan het zelfs iedereen gebeuren. Duizenden redenen waarom.quote:Op maandag 22 december 2025 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar ging het ook nog steeds naartoe, veel comments zijn weggehaald.quote:Op maandag 22 december 2025 21:53 schreef Korenfok het volgende:
Toch ergens wel bizar.
Nu is het een Nederlandse vrouw, die onwel is geworden, niet goed uitkeek etc....
was het gemeld dat het een marrokaanse man van 40 was geweest, precies dezelfde omstandigheden, hadden we topic nummer #5 gezeten over het wel of niet falen van intergratie, etc....
Wellicht een klappende band ofzo? Op die beelden zag je een auto wel echt hard rijden op het punt waar je normaal gewoon al bijna stil staat. Je zou bijna denken dat zo'n bestuurster het 'ineens' door had, probeerde te remmen (piepen) en daarna op de 'stoep' van de rotonde (of hoe je dat ook noemt, zo'n ophoging) een band kapot reed.quote:Op maandag 22 december 2025 21:52 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)onden-lichtjesparade
Harde knal
Verslaggever Robin van Hijfte sprak een omwonende die direct na het ongeluk samen met zijn vrouw te hulp is geschoten. "Deze man zegt dat hij eerst gepiep hoorde en daarna een harde knal", zegt Van Hijfte. "Mensen hier zeggen dat de auto hard reed, zo’n 70 kilometer per uur. De automobilist is recht ingereden op een menigte die stond te wachten op een lichtjesparade. Er waren ook kinderen bij."
Ik weet niet wat het is, ik lees dit pas net.
Op 'de socials' ging het ook weer uitgebreid die kant op hoor. De enige significante groep moslims hier (voor zover dat überhaupt relevant is natuurlijk, even voor de duidelijkheid) zijn de mensen die volgende week op 1 januari weer als enigen buiten lopen om de teringzooi van anderen op te ruimen, zoals ze elk jaar doen.quote:Op maandag 22 december 2025 21:53 schreef Korenfok het volgende:
Toch ergens wel bizar.
Nu is het een Nederlandse vrouw, die onwel is geworden, niet goed uitkeek etc....
was het gemeld dat het een marrokaanse man van 40 was geweest, precies dezelfde omstandigheden, hadden we topic nummer #5 gezeten over het wel of niet falen van intergratie, etc....
Of had ze olie overlopen in haar motor, gebeurt ook wel eens bij dieselmotoren en wist niet dat zsm de motor moest uit zetten.quote:Op maandag 22 december 2025 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
misschien een op hol geslagen elektrische auto
hoor je wel vaker
Dit zijn Ahmadiyya’s, zij geloven in meerdere profeten, en kennen alleen defensieve Jihad in tegenstelling tot andere stromingen. Plus nog een aantal verschillen. Maar al met al niet een groep waar ooit iemand last van heeft gehad, volgens mij is deze groep zelf eerder angstig voor andere moslims omdat ze als afvallig worden gezien in sommige stromingen. Het halve dorp weet amper dat er al 4 decennia een moskee staat in Nunspeetquote:Op maandag 22 december 2025 21:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op 'de socials' ging het ook weer uitgebreid die kant op hoor. De enige significante groep moslims hier (voor zover dat überhaupt relevant is natuurlijk, even voor de duidelijkheid) zijn de mensen die volgende week op 1 januari weer als enigen buiten lopen om de teringzooi van anderen op te ruimen, zoals ze elk jaar doen.
Het was te donker en er werd logischerwijs niet gelachen…quote:Op maandag 22 december 2025 20:00 schreef Mortaxx het volgende:
Is er al een signalement van de dader
Dat is zo omdat dat continue gebeurt in Europa.quote:Op maandag 22 december 2025 22:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind het bizar dat als er een ongelijk met een groep mensen plaatsvindt we de mogelijkheid van een terroristische aanslag open moeten houden. Er was een tijd dat, dat niet eens in je op kwam
Omdat men het daar niet verwacht en er mogelijk ook minder beveiliging is? Omdat, als je daar een grote aanslag pleegt, het dorp het er over 100 jaar nog over heeft, terwijl ze het in Amsterdam de volgende maand al vergeten zijn.quote:Op maandag 22 december 2025 20:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aanslag? Waarom zou je een aanslag plegen in fucking nunspeet
Jawel. Op angst.quote:Op maandag 22 december 2025 20:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Slaat nergens op dat mensen in de islam reflex schieten. Is echt nergens op gebaseerd. Slaat nergens op. Fijn dat er hier tegen opgetreden wordt.
Je hebt niet gekeken naar de foto’s zekerquote:Op maandag 22 december 2025 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
misschien een op hol geslagen elektrische auto
hoor je wel vaker
quote:Op dinsdag 23 december 2025 02:17 schreef 3rr0r het volgende:
Bij onwel worden blijft men wel vaak keihard gas geven (en op mensen insturen)
Lage suikerspiegelquote:Op maandag 22 december 2025 21:52 schreef RamboDirk het volgende:
Misschien lag er wel een bijbel in de auto.
Vooral op X zie je deze trieste reacties ja, maar dan vooral door mensen die het echt serieus bedoelenquote:
Er loopt af en toe iemand met een hoofddoekje, dat is correct (dus niet het nogal overdreven beeld dat geschetst werd). Maar ja, uh, boeiend en lekker relevant verder ook.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je gelooft hem ook gelijk, bbijzonder.
Er zitten hier 2 mensen in dit topic wie in Nunspeet wonen en geen klaagt over een veranderd beeld. Maar iemand die een dagje op vakantie komt, weet dat het dorp erg is veranderd.
Ik denk dat mensen dingen door elkaar halen. In Nunspeet wordt wel degelijk vrij regelmatig over 'import' gesproken, maar met die term worden hier vooral mensen uit de Randstad bedoeld die hier dan 'goedkoop' een huis komen kopen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nunspeet zit dus niet vol met import en Fatima's?
[..]
[..]
De weg was niet afgezet.quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:23 schreef Vlinder het volgende:
Maar..., de weg was afgezet en er stond een menigte vlak achter?
Wat ontzettend sneu allemaal
Als je alle verwijderde posts bij elkaar optelt dan kom je daar nog aardig dicht bij in de buurtquote:Op dinsdag 23 december 2025 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
Zozo, wat is er aan de hand dat we nog niet aan deel 5 van dit toppa zitten?
Zo’n lichtjestour gaat via verschillende dorpen. Mensen worden zelf geacht een veilig plekje te vinden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:23 schreef Vlinder het volgende:
Maar..., de weg was afgezet en er stond een menigte vlak achter?
Wat ontzettend sneu allemaal
Daar was ik al wel bang voor ja. Bij dit soort dingen blijf je als familie vaak bij elkaar.quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo’n lichtjestour gaat via verschillende dorpen. Mensen worden zelf geacht een veilig plekje te vinden.
Nu stonden deze mensen op zich prima. De auto kwam uit een woonwijk waar je 30 mag en klapte eerst nog over een rotonde eer de mensen geraakt werden. Niet iets wat je van tevoren verzinnen kan.
Hier in het dorp is het ondertussen duidelijk aan het worden dat vooral 1 familie hard geraakt is. Enorm heftig.
Ik zie het met enige regelmaat voorbij komen bij die 'inrijden door onwel worden verhalen', dat ik het me cynisch wel afvraag, of een groep mensen door iemand die onwel is als een soort veilige haven wordt gezien om naartoe te gaan. En dan vooral niet voet van het gaspedaal halen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 07:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]ja want als je onwel raakt achter het stuur dan wil je bewust nog wat mensen mee de dood in sleuren
Dat is logisch. Maar weet je ook of ze buiten levensgevaar zijn?quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zo’n lichtjestour gaat via verschillende dorpen. Mensen worden zelf geacht een veilig plekje te vinden.
Nu stonden deze mensen op zich prima. De auto kwam uit een woonwijk waar je 30 mag en klapte eerst nog over een rotonde eer de mensen geraakt werden. Niet iets wat je van tevoren verzinnen kan.
Hier in het dorp is het ondertussen duidelijk aan het worden dat vooral 1 familie hard geraakt is. Enorm heftig.
Niet allemaal. Meeste zorgen gaan uit naar een vrouw in haar 30er jaren.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is logisch. Maar weet je ook of ze buiten levensgevaar zijn?
Gaaf land! Even onwel worden en het gaspedaal vol indrukken. Weerzinwekkend.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik zie het met enige regelmaat voorbij komen bij die 'inrijden door onwel worden verhalen', dat ik het me cynisch wel afvraag, of een groep mensen door iemand die onwel is als een soort veilige haven wordt gezien om naartoe te gaan. En dan vooral niet voet van het gaspedaal halen.
Laten we hopen dat het goed komt.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Niet allemaal. Meeste zorgen gaan uit naar een vrouw in haar 30er jaren.
die kunnen wel een kerstwonder gebruiken jaquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |