Mjah, een onderbouwd antwoord waarom GL te radicaal zou zijn (of hoe GL de PvdA heeft geradicaliseerd), blijft toch altijd uit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver bestelde ooit twee havercappu.
Ik zat hiernaar al te zoeken ja; want Koolmees zei ook op de persco: 99 zetels sluiten PVV uit en 77 zetels FvD. Die rekensom is alleen te maken met een VVD die dus FvD niet uitsluit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
https://bsky.app/profile/coenvdven.bsky.social/post/3m5eqyhfts222
De VVD sluit dus FvD niet uit (en GL-PvdA wel).
Typisch.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zat hiernaar al te zoeken ja; want Koolmees zei ook op de persco: 99 zetels sluiten PVV uit en 77 zetels FvD. Die rekensom is alleen te maken met een VVD die dus FvD niet uitsluit.
Wat een partij
Liever met een stel absolute Poetin-pijpers dan met GL-PvdA.
Maakt geen reet uit, die nutteloze PVV-kneuzen zijn er toch nooitquote:Op dinsdag 11 november 2025 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
En een nieuwe kamerindeling:
De PVV wordt over twee blokken gesplitst. Mer FvD er tussenin. Beetje raar.
Vvd ook raar met een paar op de andere taartpunt. .
[ x ]
Wordt vermoedelijk een Nexit en een anschluss bij de Euraziatische Economische Unie. Die zitten je ook niet zo op de huid wat betreft mensenrechten enzo, dat is veel meer een strikt economisch verband, en dat wil de Nederlander. WE WORDEN RIJK!!quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik zat hiernaar al te zoeken ja; want Koolmees zei ook op de persco: 99 zetels sluiten PVV uit en 77 zetels FvD. Die rekensom is alleen te maken met een VVD die dus FvD niet uitsluit.
Wat een partij
Liever met een stel absolute Poetin-pijpers dan met GL-PvdA.
Dit snap ik niet. Zo goed als iedereen wil juist met de VVD regeren... Het is de VVD die de PvdA uitsluit, niet andersom. Het grootste gedeelte van de PvdA zou wél met de VVD willen samenwerken. Maar omdat de VVD niet met de PvdA wil, gaat de PvdA nu kinderachtig doen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:29 schreef Aberkullie het volgende:
Blijf vooral de PvdA/GL bashen, maar vraag jezelf eens af, wie blijft er dan nog over voor jullie (VVD) om te regeren? Kijk eerst eens kritisch naar je eigen partij, waar zoveel mis mee is, en begin te luisteren naar wat de kiezer werkelijk wil.
Jij weet het gelukkig allemaal zo goed, vast de reden dat links weer eens dikke nederlagen heeft geleden.quote:
Reken er maar op dat ze meermaals een how can I make this about me gaat doen, al dan niet op X.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:06 schreef Kowloon het volgende:
Prettig dat de VVD vooralsnog op een zijspoor staat, even een aantal weken geen Dilan in de actualiteitenrubrieken.
Dit is een doodsverwensing aan het adres van Yesilgöz. Compleet doorgeslagen deze hetze.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:35 schreef quo_ het volgende:
De gaat lekker daar in tukkerland met die D66 hoofdredacteur.
[ x ]
https://x.com/AfshinEllian1/status/1988319147026219255
Dan moet Dilan iets aardigs zeggen over concurrenten.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is een logische optie. D66 en CDA zetten wat op papier en wie weet denkt VVD van nou dat is iets waar ik me wel bij wil aansluiten.
En daar staat dan in dat de HRA eraan gaatquote:Op dinsdag 11 november 2025 22:47 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dan moet Dilan iets aardigs zeggen over concurrenten.
Ja, waaromm niet? De VVD wil stabiliteit in het centrum behouden en dat is verstandiger dan een samenwerking met de PvdA aan te gaan, die het beleid veel verder naar links zou trekken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:38 schreef probeer het volgende:
En ze krijgt het ook echt nog over haar lippen he .. De VVD wil stabiliteit![]()
![]()
PvdA - D66 - CDA - VVD is bij uitstek centrum.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, waaromm niet? De VVD wil stabiliteit in het centrum behouden en dat is verstandiger dan een samenwerking met de PvdA aan te gaan, die het beleid veel verder naar links zou trekken.
Ja, alleen "vergeet" je eventjes dat het niet GL-PvdA is die naar links beweegt maar dat het de VVD is die in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, is gaan vissen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, waaromm niet? De VVD wil stabiliteit in het centrum behouden en dat is verstandiger dan een samenwerking met de PvdA aan te gaan, die het beleid veel verder naar links zou trekken.
* GroenLinksquote:Op dinsdag 11 november 2025 23:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wat een bullshitquote:Op dinsdag 11 november 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
* GroenLinks
De PvdA bestaat niet meer.
Gelul.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
* GroenLinks
En kan jij uit de doeken doen waarom dat is? Of lukt dat inhoudelijk ook niet?quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
* GroenLinks
Dat heb Dilan gezegd gehadquote:Op dinsdag 11 november 2025 23:14 schreef probeer het volgende:
[..]
En kan jij uit de doeken doen waarom dat is? Of lukt dat inhoudelijk ook niet?
Er was een tijd in POL dat je je uitspraken daadwerkelijk moest onderbouwen ...quote:
Tja iedereen aan het gangpad maakt het gewoon uitdagende indeling, maargoed vol is de Kamer toch zelden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
En een nieuwe kamerindeling:
De PVV wordt over twee blokken gesplitst. Mer FvD er tussenin. Beetje raar.
Vvd ook raar met een paar op de andere taartpunt. .
[ x ]
De VVD is een van de grootste oorzaken van instabiliteit in de kabinetten van de afgelopen 20 jaar.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:02 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mwwah kan me voorstellen dat die motie van Piri over het stoppen van leveren onderdelen Iron Dome nooit de fractiekamer verlaten had toen het nog enkel de PvdA was.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, een onderbouwd antwoord waarom GL te radicaal zou zijn (of hoe GL de PvdA heeft geradicaliseerd), blijft toch altijd uit.
Bijna alsof men alleen maar de capslock titels van boos-rechtse-facebook posts nablaat.
Je bedoelt die motie van een PvdA lid (Piri), openlijk gesteund door een ander PvdA lid (Timmermans)?quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Mwwah kan me voorstellen dat die motie van Piri over het stoppen van leveren onderdelen Iron Dome nooit de fractiekamer verlaten had toen het nog enkel de PvdA was.
Denk jij dat met Asscher als fractievoorzitter of godbetert Kuiken dit ingediend was?quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Je bedoelt die motie van een PvdA lid (Piri), openlijk gesteund door een ander PvdA lid (Timmermans)?
Ja, zonder GL was PvdA daar vast nooit mee bezig geweest.
Nee.quote:Op woensdag 12 november 2025 00:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Denk jij dat met Asscher als fractievoorzitter of godbetert Kuiken dit ingediend was?
Ik heb sinds dat hele gedoe nog geen enkele steekhoudende motivering gehoord of gelezen die aantoont hoe dat door GL komt. Dat toch steeds beweren neemt agency van de PvdA leden weg. Alsof Piri en Timmermans dit zelf niet hadden gevonden zonder GL.quote:Ik geloof best dat er nu een meerderheid was en dat Timmermans zich dan daar naar schikt zoals het hoort, ik geloof er alleen niks van dat dit jaren geleden ook mogelijk was geweest.
Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. Je ziet het ook in Amerika, je bent met ons of tegen ons. Grijstinten passen niet in 2025.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:27 schreef -Deluzion- het volgende:
Blijf vooral de VVD bashen, maar vraag jezelf eens af, wie blijft er dan nog over voor jullie (PvdA) om te regeren? Kijk eerst eens kritisch naar je eigen partij, waar zoveel mis mee is, en begin te luisteren naar wat de kiezer werkelijk wil.
Van wie denk je dat Piri de protege was?quote:Op woensdag 12 november 2025 00:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Denk jij dat met Asscher als fractievoorzitter of godbetert Kuiken dit ingediend was?
Ik geloof best dat er nu een meerderheid was en dat Timmermans zich dan daar naar schikt zoals het hoort, ik geloof er alleen niks van dat dit jaren geleden ook mogelijk was geweest.
Dus de VVD gaat tekenen bij het kruisje en met GroenLinks in zee. Klinkt echt realistisch.quote:Op woensdag 12 november 2025 01:55 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind het een slimme zet van Koolmees. D66 en CDA op inhoud een programma opstellen met financiele onderbouwing. VVD (super pissig) op het bankje naast PvdA/GL. Als zowel de VVD als PvdA/GL zich in dit programma zouden kunnen vinden, heeft de VVD geen zak meer te vertellen om niet samen te werken.
Vond de uitzending van Pauw wel grappig met Kamp die de VVD standpunten verdedigde.
Nee, dat niet direct, maar dan wordt Dilan gedwongen om te zeggen op inhoud waarom ze dat niet zou willen. En moet ze wel uit die campagne stand komen. Telt uiteraard ook voor Klaver.quote:Op woensdag 12 november 2025 02:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dus de VVD gaat tekenen bij het kruisje en met GroenLinks in zee. Klinkt echt realistisch.
Daar heb je zeker een punt. Het wordt je ook wel erg makkelijk gemaakt om, laten we zeggen, de meer traditionele sociaal democratische hoek meteen uit te sluiten.quote:Op woensdag 12 november 2025 01:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon niet meer gebeuren. Je ziet het ook in Amerika, je bent met ons of tegen ons. Grijstinten passen niet in 2025.
Dat gaat mooi niet gebeuren. Groenlinks gaat echt niet zijn zin krijgen.quote:Op woensdag 12 november 2025 02:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, dat niet direct, maar dan wordt Dilan gedwongen om te zeggen op inhoud waarom ze dat niet zou willen. En moet ze wel uit die campagne stand komen. Telt uiteraard ook voor Klaver.
PS, voor de ontevreden rechtse kiezer is D66 en CDA al vies links, he. Die blijven zeiken.
Ik verwacht eigenlijk dat Dilan kinderachtig blijft en niet inhoudelijk wordt. Wordt pijnlijk voor haar, maar ze zal door zetten.quote:Op woensdag 12 november 2025 02:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, dat niet direct, maar dan wordt Dilan gedwongen om te zeggen op inhoud waarom ze dat niet zou willen. En moet ze wel uit die campagne stand komen. Telt uiteraard ook voor Klaver.
PS, voor de ontevreden rechtse kiezer is D66 en CDA al vies links, he. Die blijven zeiken.
Dat is inderdaad wel haar valkuil. Heel lang aan een eenzijdig gekozen frame vasthouden en dan toch pijnlijk in moeten binden, zie bijvoorbeeld hoe ze zichzelf uiteindelijk vernederde in de zaak Douwe Bob.quote:Op woensdag 12 november 2025 06:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat Dilan kinderachtig blijft en niet inhoudelijk wordt. Wordt pijnlijk voor haar, maar ze zal door zetten.
Dat vind ik moeilijk te geloven. De VVD plakt niet aan het pluche, die zijn er mee versmolten.quote:Op woensdag 12 november 2025 06:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat gaat mooi niet gebeuren. Groenlinks gaat echt niet zijn zin krijgen.
Als een centrum of centrumrechtse coalitie niet mogelijk is dan gaat de VVD liever de oppositie in dan mee te regeren met GL/PvdA.
Het zou niet onverstandig zijn als de VVD in de toekomst een kabinet vormt met FVD en JA21. De PvdA kan ondertussen rustig uit het politieke toneel verdwijnen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, alleen "vergeet" je eventjes dat het niet GL-PvdA is die naar links beweegt maar dat het de VVD is die in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, is gaan vissen.
Hoe zie je die drie partijen samenwerken?quote:Op woensdag 12 november 2025 07:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het zou niet onverstandig zijn als de VVD in de toekomst een kabinet vormt met FVD en JA21. De PvdA kan ondertussen rustig uit het politieke toneel verdwijnen.
Omdat een paar mensen dat roepen, is het meteen waar? Dit klinkt als een klassiek frame vanuit links om rechtse samenwerking te ondermijnen.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe zie je die drie partijen samenwerken?
Ja21 en FvD hebben een hekel aan elkaar. Daarom wordt Ja21 door FvD Judas Alliantie 21 genoemd.
VVD is daarnaast zeer pro EU, vooral hun grootste lobby's VNO NCW en Otto Workforce. Terwijl FvD een Nexit wil.
Zo worden ze genoemd door Baudet en andere vooraanstaande FvD kamerleden. Je kent jouw partij wel heel slecht als je niet van dit gegeven op de hoogte bent.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Omdat een paar mensen dat roepen, is het meteen waar? Dit klinkt als een klassiek frame vanuit links om rechtse samenwerking te ondermijnen.
FVD wil inderdaad een Nexit maar iis ook bereid om op dat punt concessies te doen als dat nodig is voor samenwerking.
Bovendien wil FVD een referendum over een Nexit in Nederland organiseren en de uitkomst daarvan respecteren, dus het is niet per se zo dat ze meteen uit de EU willen.
Altijd weer die linkse grondwet.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo worden ze genoemd door Baudet en andere vooraanstaande FvD kamerleden. Je kent jouw partij wel heel slecht als je niet van dit gegeven op de hoogte bent.
Een referendum is al helemaal niet realistisch. Daar is een grondwetswijziging, waar absoluut geen meerderheid voor bestaat
Gaan we FVD nu ook al normaliseren?quote:Op woensdag 12 november 2025 07:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het zou niet onverstandig zijn als de VVD in de toekomst een kabinet vormt met FVD en JA21. De PvdA kan ondertussen rustig uit het politieke toneel verdwijnen.
Binnen het uiterst rechtse kliekje is dat al langer het geval. Al die lui stappen ook schaamteloos naar elkaar over.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:11 schreef papert het volgende:
[..]
Gaan we FVD nu ook al normaliseren?
Ik denk dat JA21 en FVD in de toekomst best samen in een kabinet zouden kunnen als ze groter worden. Die huidige vijandigheid is ook een beetje theater. Nexit zal inderdaad niet zo snel gebeuren, maar zeg nooit nooit, als FVD ooit de grootste partij in een kabinet wordt, kan alles veranderen.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo worden ze genoemd door Baudet en andere vooraanstaande FvD kamerleden. Je kent jouw partij wel heel slecht als je niet van dit gegeven op de hoogte bent.
Een referendum is al helemaal niet realistisch. Daar is een grondwetswijziging, waar absoluut geen meerderheid voor bestaat
Tuurlijk, FVD vertegenwoordigt mensen met gezond verstandquote:Op woensdag 12 november 2025 08:11 schreef papert het volgende:
[..]
Gaan we FVD nu ook al normaliseren?
Het is een partij die in complottheorieën gelooft. Laten we hopen dat we niet zover afglijden.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat JA21 en FVD in de toekomst best samen in een kabinet zouden kunnen als ze groter worden. Die huidige vijandigheid is ook een beetje theater. Nexit zal inderdaad niet zo snel gebeuren, maar zeg nooit nooit, als FVD ooit de grootste partij in een kabinet wordt, kan alles veranderen.
Als je dit meent, sta je zoveel van de feitelijke werkelijkheid af, dat elke dialoog nutteloos is.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Tuurlijk, FVD vertegenwoordigt mensen met gezond verstand
Je weet dat de VVD slechts 2 zetels meer heeft dan de PvdA/GL?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:19 schreef VEM2012 het volgende:
Ergens is dit wel grappig. GL heeft het gewoon niet goed gedaan in de verkiezingen en dan moet de VVD maar naar hun pijpen gaan dansen om te zorgen dat ze alsnog aan de macht komen.
Wanhoop.
Het verbaast mij dat jij er verbaasd over bent. Het is juist hoe jij je opstelt, je weigert de dialoog aan te gaan omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en denkt dat jij het morele kompas bent, dat jij de “good guy” bent.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:24 schreef papert het volgende:
[..]
Als je dit meent, sta je zoveel van de feitelijke werkelijkheid af, dat elke dialoog nutteloos is.
Het verbaasd me altijd weer hoe mensen met toch redelijke intelligentie, zich zo kunnen laten beïnvloeden door complottheorieën, feitelijke onjuistheden en waanbeelden van een rolmodel. Ik hoop voor je dat je deze fase ontgroeit.
Losgelaten? Dus Baudet geloofde er wel in, maar nu niet meer? Of deed hij alsof hij er in geloofde?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat jij er verbaasd over bent. Het is juist hoe jij je opstelt, je weigert de dialoog aan te gaan omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en denkt dat jij het morele kompas bent, dat jij de “good guy” bent.
Die complottheorieën waar jij het over hebt zijn allang losgelaten, daarom heeft Baudet ook een stapje terug gedaan en is Lidewij nu lijsttrekker, en zij heeft het uitstekend gedaan.
Het was gewoon onhandig wat Baudet deed. Mijn mening is dat hij daar deels zelf verantwoordelijk voor is maar dat de media ook een rol heeft gespeeld door hem direct op een bepaalde manier neer te zetten, zonder hem de kans te geven het recht te zetten.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:44 schreef papert het volgende:
[..]
Losgelaten? Dus Baudet geloofde er wel in, maar nu niet meer? Of deed hij alsof hij er in geloofde?
(Baudet heeft nog steeds de macht bij FvD)
Echt de partij van het gezonde verstand inderdaad.
En bijna gehalveerd sinds 2012, een dalende lijn van 41 naar 22.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je weet dat de VVD slechts 2 zetels meer heeft dan de PvdA/GL?
Ik reageerde op deze quote “ Ja fijn de Wappie Putin partij samen met Ja21 met die enge Nanninga , zet het land dan maar in de fik” dat mag wel blijven staan?quote:Op woensdag 12 november 2025 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
[modbreak]Aub geen naamsverbasteringen[/modbreak]
Wat is voor jou een definitie van wanneer partijen extreem zijn?quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zie de PvdA veel linkser dan de gemiddelde kiezer zelf graag zou willen. Door de invloed van Groenlinks verschuift de partij steeds verder naar links, waardoor ik ze persoonlijk vaak als extreemlinks ervaar.
Doe zélf normaal en kijk naar de stemverhouding binnen de PvdA kiezers, die zijn vaak gematigder dan het partijstandpunt.
Wanneer ze niet buigen voor het grote geld.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat is voor jou een definitie van wanneer partijen extreem zijn?
En de PvdA zat niet eens in het kabinet en toch hebben ze 5 zetels verloren. Dus de PvdA zou zich pas echt zorgen moeten maken.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En bijna gehalveerd sinds 2012, een dalende lijn van 41 naar 22.
Daar zitten geen naamsverbastering in , het is mijn mening, als de door jou genoemde partijen aan de macht komen dan gaan de kwetsbare groepen de grootste klappen krijgenquote:Op woensdag 12 november 2025 09:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik reageerde op deze quote “ Ja fijn de Wappie Putin partij samen met Ja21 met die enge Nanninga , zet het land dan maar in de fik” dat mag wel blijven staan?
Hij kan toch gewoon statements naar buiten brengen, spreektijd in de kamer gebruiken of zijn forum insiders gebruiken alstie iets wil corrigeren?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:52 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het was gewoon onhandig wat Baudet deed. Mijn mening is dat hij daar deels zelf verantwoordelijk voor is maar dat de media ook een rol heeft gespeeld door hem direct op een bepaalde manier neer te zetten, zonder hem de kans te geven het recht te zetten.
https://m.youtube.com/shorts/hqfmLTuxsg0
Uit het NRC interview met De Vos van 15 september jl:quote:Op woensdag 12 november 2025 08:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die complottheorieën waar jij het over hebt zijn allang losgelaten,
Dit zal wel weer verkeerd geïnterpreteerd zijn of uitlokking door linkse journalisten. De ware gelovige zal ze nooit afvallen.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Uit het NRC interview met De Vos van 15 september jl:
"Maar terug naar de maanlandingen en 9/11. Bent u het eens met Baudet?
„Dat kan ik niet vertellen, dan zou ik me er in moeten verdiepen.”"
Bron, en ik heb hem cadeau gedaan dus iedereen kan het nalezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)AkyeW6nzYzbHdFnplXE8
Staan nog een boel voorbeelden in waarin ze geen afstand neemt van uittingen van partijgenoten die door de rechter veroordeeld zijn. Dus nee hier wordt bepaald geen afstand genomen.
Daar gaat het in dit geval niet om. Het zijn reacties op iemand die zegt dat GL (zonder PvdA overigens) hete gewoon niet goed gedaan heeft in de verkiezingen. Dat klopt. Het is alleen een vreemde statement als je vast wil houden aan de claim dat VVD alle recht van spreken heeft, terwijl zij al 13 jaar aan het verliezen zijn. Waarvan de laatste twee verkiezingen onder Yesilgöz, dus enige bescheidenheid zou de partij en haar in het bijzonder sieren.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En de PvdA zat niet eens in het kabinet en toch hebben ze 5 zetels verloren. Dus de PvdA zou zich pas echt zorgen moeten maken.
Nah, lijkt me niet heel veel anders dan de vele partijen die een geloof aanhangen. Ook dat is een onbewezen sprookje.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Uit het NRC interview met De Vos van 15 september jl:
"Maar terug naar de maanlandingen en 9/11. Bent u het eens met Baudet?
„Dat kan ik niet vertellen, dan zou ik me er in moeten verdiepen.”"
Bron, en ik heb hem cadeau gedaan dus iedereen kan het nalezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)AkyeW6nzYzbHdFnplXE8
Staan nog een boel voorbeelden in waarin ze geen afstand neemt van uittingen van partijgenoten die door de rechter veroordeeld zijn. Dus nee hier wordt bepaald geen afstand genomen.
(Program van Beginselen SGP)quote:De overheid is als dienaresse Gods in haar ambt onvoorwaardelijk onderworpen aan Gods Woord en
Wet, waarnaar zij geoordeeld zal worden. Bij de uitoefening van haar ambt dient zij zorg te dragen
voor de inrichting van de samenleving overeenkomstig de in Gods Woord geopenbaarde normen en
voor de naleving van die normen.
Beetje hetzelfde laken een pak als FvD inderdaad. Goede constatering.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nah, lijkt me niet heel veel anders dan de vele partijen die een geloof aanhangen. Ook dat is een onbewezen sprookje.
Dit is eigenlijk veel enger:
[..]
(Program van Beginselen SGP)
Hier stellen ze gewoon dat we een of ander vaag Opperwezen moeten dienen.
Vind dat eigenlijk.veel.verder gaan dan wat je van de eerste mens op de maan vindt.
Racistische tekstenquote:Op woensdag 12 november 2025 10:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nah, lijkt me niet heel veel anders dan de vele partijen die een geloof aanhangen. Ook dat is een onbewezen sprookje.
Dit is eigenlijk veel enger:
[..]
(Program van Beginselen SGP)
Hier stellen ze gewoon dat we een of ander vaag Opperwezen moeten dienen.
Vind dat eigenlijk.veel.verder gaan dan wat je van de eerste mens op de maan vindt.
Jij vindt dat de VVD het goed gedaan heeft?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je weet dat de VVD slechts 2 zetels meer heeft dan de PvdA/GL?
In zoverre dat een maanlanding wel of niet geloven veel minder verstrekkende gevolgen heeft voor hoe je het bestuur van een land en haar mensen wil inrichten, dan het geloof in een Opperwezen. Waarin iedereen zich maar moet onderwerpen aan dat zelfbedachte opperwezen, inclusief de overheid zelf.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde laken een pak als FvD inderdaad. Goede constatering.
Ondertussen gaan ze heel hard migratiepact roepen ook al zal na een paar maanden al wel blijken dat dat helemaal niets inhoudt of doet aan de asielstroom en dan over 4 jaar weer verbaasd zijn dat Wilders 35 zetels krijgt.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:46 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, D66 en de Partij van de Arbeid zorgen wel dat de brandweer vooral in het buitenland blijft blussen terwijl ze hier de kolen zelf op het vuur gooien met hun open grenzen sprookjes.
PVDA en GL hadden er toen opgeteld 42. Laten we dat ook even niet vergeten. Het is wel een trend dat alle voorheen grote partijen flink hebben ingeleverd. Dat maakt formeren ook zo lastig. Idealiter doe je dat met 2, maximaal 3 partijen.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En bijna gehalveerd sinds 2012, een dalende lijn van 41 naar 22.
Waarom verdraai je mijn woorden?quote:Op woensdag 12 november 2025 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar gaat het in dit geval niet om. Het zijn reacties op iemand die zegt dat GL (zonder PvdA overigens) hete gewoon niet goed gedaan heeft in de verkiezingen. Dat klopt. Het is alleen een vreemde statement als je vast wil houden aan de claim dat VVD alle recht van spreken heeft, terwijl zij al 13 jaar aan het verliezen zijn. Waarvan de laatste twee verkiezingen onder Yesilgöz, dus enige bescheidenheid zou de partij en haar in het bijzonder sieren.
Ik stel voor dat het hele brede midden in één regering stapt. Van GroenLinks PvdA tm de VVD, en dat ze dan (zoals het verplicht is bij een regeeing) met 1 stem spreken naar buiten.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ondertussen gaan ze heel hard migratiepact roepen ook al zal na een paar maanden al wel blijken dat dat helemaal niets inhoudt of doet aan de asielstroom en dan over 4 jaar weer verbaasd zijn dat Wilders 35 zetels krijgt.
Mensen die een geloof aanhangen, hebben los daarvan de feiten over het huidige openbare bestuur wel goed op een rijtje.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
In zoverre dat een maanlanding wel of niet geloven veel minder verstrekkende gevolgen heeft voor hoe je het bestuur van een land en haar mensen wil inrichten, dan het geloof in een Opperwezen. Waarin iedereen zich maar moet onderwerpen aan dat zelfbedachte opperwezen, inclusief de overheid zelf.
Dat laatste is veel verstrekkender.
Die maanlanding is peanuts daarbij vergeleken.
Daarom zal die partij ook altijd problemen houden met het electoraatz. Het is nogal strategisch dom om het vertrouwen in het openbaar bestuur en democratie te ondermijnen en dan te verwachten dat mensen wel komen opdagen om op jouw partij te stemmen.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:26 schreef papert het volgende:
[..]
Mensen die een geloof aanhangen, hebben los daarvan de feiten over het huidige openbare bestuur wel goed op een rijtje.
Het lijkt onschuldig, niet in de maanlanding geloven, maar daarachter zit een enorm wantrouwen in het openbaar bestuur. Het ontkennen dat het openbaar bestuur dingen voor elkaar krijgt, en het niet geloven in een gedeelde waarheid.
Die hele fusie is een drama.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En de PvdA zat niet eens in het kabinet en toch hebben ze 5 zetels verloren. Dus de PvdA zou zich pas echt zorgen moeten maken.
In de VS is de GOP het hier niet met je eens, die zijn juist groot geworden met dergelijke retoriek en daardoor hebben ze daar nu zelfs Trump. De FvD en andere rechts-populistische clubs die zich voordoen als "conservatief", maar eigenlijk anti-democratisch zijn, doen dit ook gewoon verder. Helaas beweegt de VVD ook steeds meer deze kant uit.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Daarom zal die partij ook altijd problemen houden met het electoraatz. Het is nogal strategisch dom om het vertrouwen in het openbaar bestuur en democratie te ondermijnen en dan te verwachten dat mensen wel komen opdagen om op jouw partij te stemmen.
Het is niet GL, het is GL/PvdA. Dat is al een verschil. Want hoezeer men dat ook zo wil framen, PvdA is niet heel erg veel naar links opgeschoven door de fusie. En hoewel GL linkser was dan PvdA, was dat niet zo ontzettend veel dat GL extreemlinks was, zoals sommige rechtse kiezers het willen noemen.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom verdraai je mijn woorden?
Ik heb niets anders gezegd dan dat het idioot is om te zeggen dat de VVD met GL in een kabinet moet stappen. De VVD heeft gewoon het recht om te zeggen dat ze dat niet gaan doen. Net als GL het recht heeft om te zeggen dat ze niet in een kabinet willen met partijen als PVV, Ja21 en FvD.
Kun je uitleggen waarom JA21 geen democratische partij zou zijn?quote:Op woensdag 12 november 2025 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet GL, het is GL/PvdA. Dat is al een verschil. Want hoezeer men dat ook zo wil framen, PvdA is niet heel erg veel naar links opgeschoven door de fusie. En hoewel GL linkser was dan PvdA, was dat niet zo ontzettend veel dat GL extreemlinks was, zoals sommige rechtse kiezers het willen noemen.
Daarnaast slaat de vergelijking tussen GL/PvdA aan de ene kant en de PVV, JA21 en FvD aan de andere kant volledig de plank mis. De laatste drie zijn partijen die niet democratisch zijn, weinig echte oplossingen hebben, financieel bepaald niet goed onderbouwen wat ze hoe willen doen en waarvan de ideologie van oorsprong ook erg ver van de VVD ligt.
Is dit een gevoel of onderbouw je dit met het kiescompas ofwel moties?quote:Op woensdag 12 november 2025 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet GL, het is GL/PvdA. Dat is al een verschil. Want hoezeer men dat ook zo wil framen, PvdA is niet heel erg veel naar links opgeschoven door de fusie. En hoewel GL linkser was dan PvdA, was dat niet zo ontzettend veel dat GL extreemlinks was, zoals sommige rechtse kiezers het willen noemen.
Ik noem niemand extreemrechts, volgens mij. Dat jij dat zo leest, is helemaal aan jou.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom JA21 geen democratische partij zou zijn?
En ben je ze nu indirect extreem rechts aan het noemen?
Jij vindt dat GL wel een extreemlinkse partij was?quote:Op woensdag 12 november 2025 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit een gevoel of onderbouw je dit met het kiescompas ofwel moties?
Nu heb je deels wel gelijk, maar "rechtstaat", "democratisch", "onbetrouwbaar","financieel onderbouwd" zijn allemaal geen reden dat de VVD op dit moment GL/PvdA uitsluit.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarnaast slaat de vergelijking tussen GL/PvdA aan de ene kant en de PVV, JA21 en FvD aan de andere kant volledig de plank mis. De laatste drie zijn partijen die niet democratisch zijn, weinig echte oplossingen hebben, financieel bepaald niet goed onderbouwen wat ze hoe willen doen en waarvan de ideologie van oorsprong ook erg ver van de VVD ligt.
Je schrijft zojuist letterlijk dat JA21 "niet democratisch" is.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik noem niemand extreemrechts, volgens mij. Dat jij dat zo leest, is helemaal aan jou.
Misschien niet direct niet-democratisch als partij, maar ze hebben wel een anti-rechtstatelijk randje met een aantal van hun voorstellen. Daarmee zitten ze met PVV op één lijn; een partij waarvan Eerdmans ook heeft gezegd dat hij vindt dat deze ook mee zou moeten formeren en waar hij graag mee aan de bak zou willen. Is voor mij voldoende om ze onder hetzelfde kopje te schuiven.
Het zouden redenen moeten zijn waarom de VVD die drie partijen ook uitsluit.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu heb je deels wel gelijk, maar "rechtstaat", "democratisch", "onbetrouwbaar","financieel onderbouwd" zijn allemaal geen reden dat de VVD op dit moment GL/PvdA uitsluit.
Het gaat om links beleid/beeldvorming. Het is een beetje appels met peren vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |