Dat vind ik moeilijk te geloven. De VVD plakt niet aan het pluche, die zijn er mee versmolten.quote:Op woensdag 12 november 2025 06:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat gaat mooi niet gebeuren. Groenlinks gaat echt niet zijn zin krijgen.
Als een centrum of centrumrechtse coalitie niet mogelijk is dan gaat de VVD liever de oppositie in dan mee te regeren met GL/PvdA.
Het zou niet onverstandig zijn als de VVD in de toekomst een kabinet vormt met FVD en JA21. De PvdA kan ondertussen rustig uit het politieke toneel verdwijnen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, alleen "vergeet" je eventjes dat het niet GL-PvdA is die naar links beweegt maar dat het de VVD is die in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, is gaan vissen.
Hoe zie je die drie partijen samenwerken?quote:Op woensdag 12 november 2025 07:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het zou niet onverstandig zijn als de VVD in de toekomst een kabinet vormt met FVD en JA21. De PvdA kan ondertussen rustig uit het politieke toneel verdwijnen.
Omdat een paar mensen dat roepen, is het meteen waar? Dit klinkt als een klassiek frame vanuit links om rechtse samenwerking te ondermijnen.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe zie je die drie partijen samenwerken?
Ja21 en FvD hebben een hekel aan elkaar. Daarom wordt Ja21 door FvD Judas Alliantie 21 genoemd.
VVD is daarnaast zeer pro EU, vooral hun grootste lobby's VNO NCW en Otto Workforce. Terwijl FvD een Nexit wil.
Zo worden ze genoemd door Baudet en andere vooraanstaande FvD kamerleden. Je kent jouw partij wel heel slecht als je niet van dit gegeven op de hoogte bent.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Omdat een paar mensen dat roepen, is het meteen waar? Dit klinkt als een klassiek frame vanuit links om rechtse samenwerking te ondermijnen.
FVD wil inderdaad een Nexit maar iis ook bereid om op dat punt concessies te doen als dat nodig is voor samenwerking.
Bovendien wil FVD een referendum over een Nexit in Nederland organiseren en de uitkomst daarvan respecteren, dus het is niet per se zo dat ze meteen uit de EU willen.
Altijd weer die linkse grondwet.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo worden ze genoemd door Baudet en andere vooraanstaande FvD kamerleden. Je kent jouw partij wel heel slecht als je niet van dit gegeven op de hoogte bent.
Een referendum is al helemaal niet realistisch. Daar is een grondwetswijziging, waar absoluut geen meerderheid voor bestaat
Gaan we FVD nu ook al normaliseren?quote:Op woensdag 12 november 2025 07:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het zou niet onverstandig zijn als de VVD in de toekomst een kabinet vormt met FVD en JA21. De PvdA kan ondertussen rustig uit het politieke toneel verdwijnen.
Binnen het uiterst rechtse kliekje is dat al langer het geval. Al die lui stappen ook schaamteloos naar elkaar over.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:11 schreef papert het volgende:
[..]
Gaan we FVD nu ook al normaliseren?
Ik denk dat JA21 en FVD in de toekomst best samen in een kabinet zouden kunnen als ze groter worden. Die huidige vijandigheid is ook een beetje theater. Nexit zal inderdaad niet zo snel gebeuren, maar zeg nooit nooit, als FVD ooit de grootste partij in een kabinet wordt, kan alles veranderen.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo worden ze genoemd door Baudet en andere vooraanstaande FvD kamerleden. Je kent jouw partij wel heel slecht als je niet van dit gegeven op de hoogte bent.
Een referendum is al helemaal niet realistisch. Daar is een grondwetswijziging, waar absoluut geen meerderheid voor bestaat
Tuurlijk, FVD vertegenwoordigt mensen met gezond verstandquote:Op woensdag 12 november 2025 08:11 schreef papert het volgende:
[..]
Gaan we FVD nu ook al normaliseren?
Het is een partij die in complottheorieën gelooft. Laten we hopen dat we niet zover afglijden.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat JA21 en FVD in de toekomst best samen in een kabinet zouden kunnen als ze groter worden. Die huidige vijandigheid is ook een beetje theater. Nexit zal inderdaad niet zo snel gebeuren, maar zeg nooit nooit, als FVD ooit de grootste partij in een kabinet wordt, kan alles veranderen.
Als je dit meent, sta je zoveel van de feitelijke werkelijkheid af, dat elke dialoog nutteloos is.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Tuurlijk, FVD vertegenwoordigt mensen met gezond verstand
Je weet dat de VVD slechts 2 zetels meer heeft dan de PvdA/GL?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:19 schreef VEM2012 het volgende:
Ergens is dit wel grappig. GL heeft het gewoon niet goed gedaan in de verkiezingen en dan moet de VVD maar naar hun pijpen gaan dansen om te zorgen dat ze alsnog aan de macht komen.
Wanhoop.
Het verbaast mij dat jij er verbaasd over bent. Het is juist hoe jij je opstelt, je weigert de dialoog aan te gaan omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en denkt dat jij het morele kompas bent, dat jij de “good guy” bent.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:24 schreef papert het volgende:
[..]
Als je dit meent, sta je zoveel van de feitelijke werkelijkheid af, dat elke dialoog nutteloos is.
Het verbaasd me altijd weer hoe mensen met toch redelijke intelligentie, zich zo kunnen laten beïnvloeden door complottheorieën, feitelijke onjuistheden en waanbeelden van een rolmodel. Ik hoop voor je dat je deze fase ontgroeit.
Losgelaten? Dus Baudet geloofde er wel in, maar nu niet meer? Of deed hij alsof hij er in geloofde?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het verbaast mij dat jij er verbaasd over bent. Het is juist hoe jij je opstelt, je weigert de dialoog aan te gaan omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk en denkt dat jij het morele kompas bent, dat jij de “good guy” bent.
Die complottheorieën waar jij het over hebt zijn allang losgelaten, daarom heeft Baudet ook een stapje terug gedaan en is Lidewij nu lijsttrekker, en zij heeft het uitstekend gedaan.
Het was gewoon onhandig wat Baudet deed. Mijn mening is dat hij daar deels zelf verantwoordelijk voor is maar dat de media ook een rol heeft gespeeld door hem direct op een bepaalde manier neer te zetten, zonder hem de kans te geven het recht te zetten.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:44 schreef papert het volgende:
[..]
Losgelaten? Dus Baudet geloofde er wel in, maar nu niet meer? Of deed hij alsof hij er in geloofde?
(Baudet heeft nog steeds de macht bij FvD)
Echt de partij van het gezonde verstand inderdaad.
En bijna gehalveerd sinds 2012, een dalende lijn van 41 naar 22.quote:Op woensdag 12 november 2025 08:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je weet dat de VVD slechts 2 zetels meer heeft dan de PvdA/GL?
Ik reageerde op deze quote “ Ja fijn de Wappie Putin partij samen met Ja21 met die enge Nanninga , zet het land dan maar in de fik” dat mag wel blijven staan?quote:Op woensdag 12 november 2025 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
[modbreak]Aub geen naamsverbasteringen[/modbreak]
Wat is voor jou een definitie van wanneer partijen extreem zijn?quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik zie de PvdA veel linkser dan de gemiddelde kiezer zelf graag zou willen. Door de invloed van Groenlinks verschuift de partij steeds verder naar links, waardoor ik ze persoonlijk vaak als extreemlinks ervaar.
Doe zélf normaal en kijk naar de stemverhouding binnen de PvdA kiezers, die zijn vaak gematigder dan het partijstandpunt.
Wanneer ze niet buigen voor het grote geld.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat is voor jou een definitie van wanneer partijen extreem zijn?
En de PvdA zat niet eens in het kabinet en toch hebben ze 5 zetels verloren. Dus de PvdA zou zich pas echt zorgen moeten maken.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En bijna gehalveerd sinds 2012, een dalende lijn van 41 naar 22.
Daar zitten geen naamsverbastering in , het is mijn mening, als de door jou genoemde partijen aan de macht komen dan gaan de kwetsbare groepen de grootste klappen krijgenquote:Op woensdag 12 november 2025 09:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik reageerde op deze quote “ Ja fijn de Wappie Putin partij samen met Ja21 met die enge Nanninga , zet het land dan maar in de fik” dat mag wel blijven staan?
Hij kan toch gewoon statements naar buiten brengen, spreektijd in de kamer gebruiken of zijn forum insiders gebruiken alstie iets wil corrigeren?quote:Op woensdag 12 november 2025 08:52 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het was gewoon onhandig wat Baudet deed. Mijn mening is dat hij daar deels zelf verantwoordelijk voor is maar dat de media ook een rol heeft gespeeld door hem direct op een bepaalde manier neer te zetten, zonder hem de kans te geven het recht te zetten.
https://m.youtube.com/shorts/hqfmLTuxsg0
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |