Dat doen ze op de A7 nu ook hoor; even door de kofferbak rommelenquote:Op vrijdag 7 november 2025 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Gecontroleerd door de KMar vanavondEcht van de weg gehaald, ID laten zien en toen gingen ze echt even zoeken.
De Bundespolizei heeft me nog nooit iets gevraagd.
De vorige keer deed ik m'n raampje open, groette met "Moin" (lokale groet) en enige reactie was "Gute Reis"
Ze stonden nu "overal" zei hij inderdaad. Had de hoedenplank er niet in zitten en achterbank plat, dus allicht hebben ze de kettingzaag wel zien liggen. Geen vragen gehadquote:Op vrijdag 7 november 2025 21:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat doen ze op de A7 nu ook hoor; even door de kofferbak rommelen
Op de lichtkrant staat Stop Politie. Maar het was KMar.quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:38 schreef flipsen het volgende:
Ja maar was het nou politie of Kmar? Da´s nogal een verschil he...
Ik kwam met goed 170 op Bunde aan, op de motor. In m'n (dan best trillende spiegeltje) 1 koplamp snel naderend....quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op de lichtkrant staat Stop Politie. Maar het was KMar.
Laat die zescilinder maar werken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kwam met goed 170 op Bunde aan, op de motor. In m'n (dan best trillende spiegeltje) 1 koplamp snel naderend....
Die moet echt zijn BMW tot het rood hebben opengedraaid
Nee was een 1250 GS. Die is niet heel veel sneller dan mijn 1200quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laat die zescilinder maar werken.
Oh ik dacht dat ze 1800's haddenquote:Op vrijdag 7 november 2025 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee was een 1250 GS. Die is niet heel veel sneller dan mijn 1200
Die hebben wel 1600's, maar voor grenscontroles zetten ze boxers in; veel stabieler in het 'volgen' werkquote:Op vrijdag 7 november 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ze 1800's hadden
quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:22 schreef Queller het volgende:
Half '22 hebben we bij onze (wiite) buitenpoes de oortjes laten verwijderen. Haar oortjes verbrandden steeds en dat is pijnlijk en op termijn gevaarlijk bovendien. Ze moest drie weken binnen blijven om te herstellen. Daarna is ze naar buiten gegaan en niet meer binnen gekomen. Gewoon niet meer. Vanavond zat ze ineens voor de deur en nu zit ze binnen voor het raam
Hier was t ook weer bal met de verstopte rioolbuis.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:29 schreef fietsie het volgende:
Top vrijdagavond: gootsteenrioolbuis (dus niet de sifon, maar verderop) ontstoppen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest t ff kwijt.![]()
quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier was t ook weer bal met de verstopte rioolbuis.😘SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest t ff kwijt.
[..]
Hier was t ook weer bal met de verstopte rioolbuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest t ff kwijt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
[..]
Hier was t ook weer bal met de verstopte rioolbuis.JakkesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest t ff kwijt.![]()
Ja, echt leuk. Maar die oortjes zijn drama. Het is een (getraumatiseerd) opvangpoesje. Ze is al 10 jaar bij ons. De eerste jaren was ze nog wel eens binnen, maar dat was al snel over. Ze is gewoon liever buiten. Dus maken we het haar daar comfortabel.quote:
Echt bizar. Maar nu vragen we ons af wat we ermee moeten. We hebben er 5 binnen, maar nu dus 6. De twee jonge katers waren zo enthousiast dat er meteen mot in de keet was. Die zitten dus nu samen op de gang. Boos te wezen. Keesje weer naar buiten jagen is zieliger dan de knullen een nachtje op de gang. Maar misschien wil ze zo ook wel weer graag naar buiten. We gaan het meemaken!quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw @:queller Dan geloof je toch je eigen ogen niet
Wat geweldig
Poezenquote:Op zaterdag 8 november 2025 00:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, echt leuk. Maar die oortjes zijn drama. Het is een (getraumatiseerd) opvangpoesje. Ze is al 10 jaar bij ons. De eerste jaren was ze nog wel eens binnen, maar dat was al snel over. Ze is gewoon liever buiten. Dus maken we het haar daar comfortabel.
Inmiddels heeft ze overigens een vriendje. Een erg vriendelijke zwerfkater. Hij heeft er jaren over gedaan om haar hart te veroveren. Zo schattig. Ze wonen samen onder onze partytent, waar ze allebei een eigen huisje hebben. Ze eten samen (hij wacht altijd tot ze klaar is en gaat dan pas eten). Ze heten Keesje en Koosje![]()
[..]
Echt bizar. Maar nu vragen we ons af wat we ermee moeten. We hebben er 5 binnen, maar nu dus 6. De twee jonge katers waren zo enthousiast dat er meteen mot in de keet was. Die zitten dus nu samen op de gang. Boos te wezen. Keesje weer naar buiten jagen is zieliger dan de knullen een nachtje op de gang. Maar misschien wil ze zo ook wel weer graag naar buiten. We gaan het meemaken!
Niet meer binnen gekomen of ook nooit meer gezien?quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:22 schreef Queller het volgende:
Half '22 hebben we bij onze (wiite) buitenpoes de oortjes laten verwijderen. Haar oortjes verbrandden steeds en dat is pijnlijk en op termijn gevaarlijk bovendien. Ze moest drie weken binnen blijven om te herstellen. Daarna is ze naar buiten gegaan en niet meer binnen gekomen. Gewoon niet meer. Vanavond zat ze ineens voor de deur en nu zit ze binnen voor het raam
[..]
Hier was t ook weer bal met de verstopte rioolbuis.KakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest t ff kwijt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Leukquote:Op zaterdag 8 november 2025 08:54 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Gisteravond heb ik vier potten zuurkool voorbereid.
• Kruidenzuurkool van witte kool
• Kerriezuurkool van witte kool
• Zuurkool van gemengde witte en rode kool
• Zuurkool van rode kool
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
oow niet letterlijkquote:Op vrijdag 7 november 2025 23:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier was t ook weer bal met de verstopte rioolbuis.
Uhu als je zo'n huis hebt wil je natuurlijk naar energieklasse A en een teruglever overschot wat in batterijlen kan. Moet je geen tochtig garagedak hebbenquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:34 schreef Blues het volgende:
Nu gaat het buurhuis van 6 1,4 miljoen een geheel nieuw dak op de aanpandige (noem je dat zo?) garage krijgen.
Aan onze kant. Booooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr schraaaaaaaaaaaaap timmmmmerrrrrrrrrrrrrrrrr vanaf 's ochtends vroegal weken dus.
Vooral voor hem natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:blues en Gwat een ellende dit.
NIMBYquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:35 schreef fietsie het volgende:
Uhu als je zo'n huis hebt wil je natuurlijk naar energieklasse A en een teruglever overschot wat in batterijlen kan. Moet je geen tochtig garagedak hebben
Hele stomme vraag misschien maar zou het gordelroos kunnen zijn? Ik heb jaren geleden gedacht dat ik gekneusde ribben had (verkouden en enorm hoesten) niet naar de dokter gegaan natuurlijk want die kan er toch niets aan doen. Toen moest ik er voor iets anders zijn en ontdekten ze de gordelroos (op mijn rug dus nooit gezien)quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Vooral voor hem natuurlijk.Al 2 jaar bijna. Gek*t. Maar 'het is wat het is'.
Intussen mag ik na weken vanalles proberen eindelijk een paar foto's maken van mijn r. ribbs. Het wordt nu echt vervelend en niks helpt aan pijnstilling, oefeningen en zuks. Weet niet meer hoe ik moet liggen ook 's nachts en met dingen doen/poetsen.
Wat zou het toch kúnnen zijn
Ook op onderzochtquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hele stomme vraag misschien maar zou het gordelroos kunnen zijn? Ik heb jaren geleden gedacht dat ik gekneusde ribben had (verkouden en enorm hoesten) niet naar de dokter gegaan natuurlijk want die kan er toch niets aan doen. Toen moest ik er voor iets anders zijn en ontdekten ze de gordelroos (op mijn rug dus nooit gezien)
Je geeft zelf al het antwoordquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:37 schreef Blues het volgende:
Wat zou het toch kúnnen zijn
Ouwe lijven![]()
![]()
Nee ik heb er in de vakantie even niet op gelet. Dat was allesquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat je die stappenteller weg ging gooien /er niet meer op letten Fles.
Niet comfortabel aangelegd tijdens operatie omdat het nogal complexe situatie betrof incl. de blaas. Als je een stukje darm uit de buik zou hebben, zou het comfortabeler te dragen zijn, maar de uitgang is bij g een gaatje met darmvlies etc eraan, daar zit de pijn omdat er continue poep aanzit/langsgaat, de hele dag door, niet zoals bij normale stoelgang 1- 3x per dag of zo en die ook nog eens dreigt dicht te groeien bij geen productie. Moet dus op gang blijven en ook dat is vaak pijnlijk.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat je die stappenteller weg ging gooien /er niet meer op letten Fles.
Vervelend Blues. Irl ken ik maar twee mensen met een stoma, maar volgens mij is daar eigenlijk nooit iets mee - enig idee waar het aan kan liggen. Of is het "leer er maar mee te leven" en is er weinig ondersteuning/onderzoek vanuit het ziekenhuis om het te verbeteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 08-11-2025 14:23:08 ]
Ze is ooit wel eens een nachtje weggebleven, maar eigenlijk gewoon elke ochtend en avond in de tuin. Tussendoor zoekt ze een plekje in de zon. Ze is erg angstig en dat is jammer. Ze blijft altijd op minimaal 10cm afstand. Dus we hebben haar in de afgelopen 3,5 jaar echt niet aangeraakt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 06:36 schreef Vanyel het volgende:
Niet meer binnen gekomen of ook nooit meer gezien?
Nvm wel gezien als ik goed lees. Cute
6 katten in huis
Ik heb er ooit per ongeluk 5 op een bovenwoning gehad (met kattenluik). De horror.
Voorgoed genezen, als het aan mij ligt blijf ik huisdiervrij.
Ik sluit niets uit, want ik begrijp het niet. Ze heeft 8 jaar niet binnen willen komen en nu ineens wel. Het geeft te denkenquote:Op zaterdag 8 november 2025 08:22 schreef Syrena het volgende:
Poezen![]()
Ik hoop niet dat Keesje binnen betekent dat we een strenge winter krijgen![]()
Het is stil gebleven. Vanmorgen hadden we geen idee waar Keesje zich had verstopt, maar inmiddels ligt ze weer lekker boven de verwarming naar buiten te kijken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Benieuwd hoe de nacht in cattery @:queller is verlopen
Is ze zwanger mss?quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:14 schreef Queller het volgende:
Ik sluit niets uit, want ik begrijp het niet. Ze heeft 8 jaar niet binnen willen komen en nu ineens wel. Het geeft te denken
Volgens mij had @mvdejong ook wel katten die altijd buiten waren en opeens het buitenleven vaarwel zeidenquote:Op zaterdag 8 november 2025 13:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Ze is ooit wel eens een nachtje weggebleven, maar eigenlijk gewoon elke ochtend en avond in de tuin. Tussendoor zoekt ze een plekje in de zon. Ze is erg angstig en dat is jammer. Ze blijft altijd op minimaal 10cm afstand. Dus we hebben haar in de afgelopen 3,5 jaar echt niet aangeraakt.
Op ons hoogtepunt hadden we er 8. Zeven stuks die in en uit liepen, eentje buiten. Geen bewuste keuze, maar het liep zo. Ze waren prima met elkaar; een bijzondere sociale groep. Maar ik vond het wat veel. Ik kan me een leven zonder huisdieren niet echt voorstellen eiks.
[..]
Ik sluit niets uit, want ik begrijp het niet. Ze heeft 8 jaar niet binnen willen komen en nu ineens wel. Het geeft te denken
[..]
Het is stil gebleven. Vanmorgen hadden we geen idee waar Keesje zich had verstopt, maar inmiddels ligt ze weer lekker boven de verwarming naar buiten te kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was een ongelooflijk zware klus voor de mannen.![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:59 schreef AnneX het volgende:
Jullie katten ervaringen 😉
Verliefd 🥰Knap kastje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was een ongelooflijk zware klus voor de mannen.
Het was een idiote week van miscommunicatie tussen Verkoopster, met ons, en daarna met transport en de klantenservice, die het goed oppakte.quote:
Dat is bij mij maar met 1 kat geweest, kortstondig, en verklaarbaar.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij had @:mvdejong ook wel katten die altijd buiten waren en opeens het buitenleven vaarwel zeiden
Volgens mij kan dat best. Zo voelt het bij mij ook af en toe na een tandartsbezoek.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een hele lekkere paddenstoelen maaltijdsoep gemaakt. Kaak doet nog veel pijn en kauwen is niet fijn. Geen idee of je in de mond ook blauwe plekken kunt hebben, zo ja, dan is het daar nu bont en blauw, wang gaat gelukkig wel richting normaal.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet comfortabel aangelegd tijdens operatie omdat het nogal complexe situatie betrof incl. de blaas. Als je een stukje darm uit de buik zou hebben, zou het comfortabeler te dragen zijn, maar de uitgang is bij g een gaatje met darmvlies etc eraan, daar zit de pijn omdat er continue poep aanzit/langsgaat, de hele dag door, niet zoals bij normale stoelgang 1- 3x per dag of zo en die ook nog eens dreigt dicht te groeien bij geen productie. Moet dus op gang blijven en ook dat is vaak pijnlijk.
Meerdere problemen doordat hij veel darm mist door operatie.
Zijn al vaak bij stomavpk's en chirurgen geweest. Soms heeft ie goeie dagen met een cijfer 5,5 - een mager 7tje.Het is voldoende maar wat magertjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elke situatie is weer uniek/anders met ziekte en niet te vergelijken dus.
Maar ligt dus wrs aan locatie/hoeveel darm er nog is dus, een van de mensen die ik ken heeft dwarslaesie dus dan is alles er nog.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik ben ook heel erg van de soepen momenteel. Ik zal het recept vd paddenstoelensoep morgen scannen en mailen, geen idee waar ik die vandaan heb. De mosterdsoep komt van picnic maar de ingrediënten zijn overal te koop.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat best. Zo voelt het bij mij ook af en toe na een tandartsbezoek.
Welke soep heb je gemaakt? En heb je ook een recept voor die mosterd maaltijdsoep? Ik zit in een soepperiode. Net tomatensoep met tosti gegeten. Morgenavond bloemkool-pastinaak-aardappelsoep.
@Lucky_Strike toch gevonden Ik eet vandaag: Paddenstoelensoep https://www.ah.nl/r/1189501quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel erg van de soepen momenteel. Ik zal het recept vd paddenstoelensoep morgen scannen en mailen, geen idee waar ik die vandaan heb. De mosterdsoep komt van picnic maar de ingrediënten zijn overal te koop.
quote:
Dat wordt ook het idee met Kees. We krijgen haar niet te pakken, dus wat ze ook krijgt; behandelen is zo goed als uitgesloten. Ze heeft zich één keer laten foppen (toen de oortjes eraf moesten) maar is sindsdien zelfs niet meer in dat deel van de tuin geweest.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:17 schreef mvdejong het volgende:
Helaas blijkt hij naast de hyperthyroide, die we onder controle hebben, ook een hoop lymfomen te hebben, en de behandelingen die we kunnen doen om hem nog wat langer in leven te houden zouden de resterende tijd voor hem heel onprettig maken, dus ik heb besloten dat ik hem liever zijn leventje laat leven zoals nu, al is het dan korter (hij is al 14 of 16 jaar, dat is niet helemaal duidelijk).
Ik gebruik trouwens sinds kort de Nederlandse versie van souper cubes om in te vriezen en na het invriezen doe ik het in ziplock of vacuüm scheelt flink wat ruimte in de vriezer.(of eigenlijk, er kan nog meer inquote:Op zaterdag 8 november 2025 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat best. Zo voelt het bij mij ook af en toe na een tandartsbezoek.
Welke soep heb je gemaakt? En heb je ook een recept voor die mosterd maaltijdsoep? Ik zit in een soepperiode. Net tomatensoep met tosti gegeten. Morgenavond bloemkool-pastinaak-aardappelsoep.
Thanks. Erg donker en/of 60x60 schijnt de mode te zijn, maar ik ben eigenwijs/ wil geen interieur uit een boekjequote:Op zaterdag 8 november 2025 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Wat een mooi resultaat! Vind de vloertegels ook heel erg mooi.
Daar doe ik ook niet aan. Al is het soms lastig dat je iets wil maar dat bestaat nietquote:Op zaterdag 8 november 2025 16:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Thanks. Erg donker en/of 60x60 schijnt de mode te zijn, maar ik heb eigenwijs/ wil geen interieur uit een boekje
BOH! Zo een had ik ookquote:Op vrijdag 7 november 2025 23:22 schreef Queller het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees vaak dat dekentjes in de winter gevaarlijk zijn. Stro / hooi is beterder qua isolatie en warmte.quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blues![]()
![]()
Wij gaan vandaag de slaapplek van een buurpoes ontmantelen. Die ligt al maanden elke middag te tukken op de tuinbank onder de overkapping. Maar die kussens moeten nou toch wel echt naar binnen. Ik zet wel een doosje met een dekentje neer voor het arme beest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu thuis, vanaf half zeven onderweg op een half broodje filet americain. Beetje over mijn honger heen nu maar moet toch wat eten.
Hoe was jullie zaterdag?
[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 08-11-2025 17:39:28 ]Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Wat is er gevaarlijk aan dekentjes?quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik lees vaak dat dekentjes in de winter gevaarlijk zijn. Stro / hooi is beterder qua isolatie en warmte.
En jij bent handig met naaiwerk: maak wat knoopsgaten en dan of knopen aan de andere kant of bais band erdoor om dicht te strikken. 😇quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar doe ik ook niet aan. Al is het soms lastig dat je iets wil maar dat bestaat niet
En grrr haal de was uit de droger, zit alles (nog nat) in de hoes van het dekbed. Is daar een handigheidje voor om dat te voorkomen?
Die worden uiteindelijk ook gewoon koud ofzo?quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat is er gevaarlijk aan dekentjes?
Transpireren katten? Dat vocht bevriest…quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die worden uiteindelijk ook gewoon koud ofzo?
Ik weet het allemaal niet. Als ik op reddit mensen zie posten over dekentjes reageren er steevast mensen met WAWOEEEDEKENTJEPAKHOOI(OF STRO?)quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Transpireren katten? Dat vocht bevriest…
Jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 17:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:cat-astrophe wat een ellende. Is dat de tante met wie he ook regelmatig uiteten ging en naar voorstellingen?
Nat stro zal sneller drogen dan nat dekentje denk ik? Maar bij een droge schuilplek lijkt het mij niet veel uitmaken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:24 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat is er gevaarlijk aan dekentjes?
Ja, die keek ik gisteren voor het slapen gaanquote:Op zaterdag 8 november 2025 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kom straks op van alles hier terug hoor maar ik moet even een enormedorn want ik keek net Close your eyes Hind
![]()
Fuck
Ik begreep dat eind van de maand iedereen meer informatie thuis krijgt. Zag vorige week bij Picnic dat ze ook spullen hadden samengesteld die je kunt gebruiken bij voorbereidingen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:47 schreef borisz het volgende:
Dagje Diemen voor Regiocongres D66. Weerbaarheid was het thema.
Ik ging naar Digitale Weerbaarheid en daarna Wat als we 72 uur geen stroom hebben? Een hoge pief van de Veiligheidsregio deed een verhaal. Zeer interessant. Er is blijkbaar al een campagne gestart alleen bijna niemand van ons had het nog gezien want we kijken geen tv meer en de radio is ook vervangen door podcasts. Dus ik vroeg me wel af is je boodschap wel gericht op wie je wil bereiken.![]()
Buiten dat wel een interessant verhaal.
Cat
Ja er komt nog een grote campagne aan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat eind van de maand iedereen meer informatie thuis krijgt. Zag vorige week bij Picnic dat ze ook spullen hadden samengesteld die je kunt gebruiken bij voorbereidingen.
Goede reis! Hoop dat Mooitje het lange rijden prima vindt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 06:32 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Wij gaan zo met Mooitje (door de mist) naar Spanje. Eigenlijk eerst naar Frankrijk, net voorbij Parijs.
Poezen mogen dan niet binnen-binnen, die moeten dan op de deel blijven. Alwaar zij elk een elektrisch verwarmd mandje hebben. Als ze wel binnen-binnen mogen kiezen ze ook best veel voor hun verwarmde mandjes.
Ik zal ze wel weer misse, en zij mij. Dat wel.
Wat een geinige dingen. Denk niet dat ik het nodig heb maar best slim verzonnen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik gebruik trouwens sinds kort de Nederlandse versie van souper cubes om in te vriezen en na het invriezen doe ik het in ziplock of vacuüm scheelt flink wat ruimte in de vriezer.(of eigenlijk, er kan nog meer in)
Nou, deze kat heeft een bandje dus vast een goed plekje ergens. Hij heeft het wel goed voor elkaar natuurlijk bij ons op de bank uit de wind. De kussens en kussentjes lagen ook precies zo optimaal dat er perfect een kat tussen paste. Kattenmensen snappen wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal niet. Als ik op reddit mensen zie posten over dekentjes reageren er steevast mensen met WAWOEEEDEKENTJEPAKHOOI(OF STRO?)
Oh nee Cat, wat naar voor je. Voor haar niet te dramatisch hoop ik. Sterktequote:Op zaterdag 8 november 2025 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja
We zouden dit najaar nog een keer naar de lokale ster. En ik had haar verleid volgend jaar mee te gaan naar een Queen tribute. We hebben/hadden diverse gemeenschappelijke interesses.
Goed idee wel jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, die keek ik gisteren voor het slapen gaanWas echt een top-plan, dat
quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen werken. Rustige route dus tijd voor klets en koffie.
Alle collega’s klaar, dus ik kon naar huis (25min enkele reis). Loop net binnen: telefoon. Ik was de enige die nog oppakte. Spoedoproep waar de bereikbare dienst niet heen kon want die hadden hun eigen gedoe.
Dus ik kon 25 min terug. Helaas het probleem niet kunnen fixen, dus cliënt moest alsnog naar de HAP.
In de auto naar huis telefoon van mijn ouders:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu thuis, vanaf half zeven onderweg op een half broodje filet americain. Beetje over mijn honger heen nu maar moet toch wat eten.
Hoe was jullie zaterdag?Potver
Ze moeten je wel hebben he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Als het noodlot het rijtje afgaat is er nog één tante te gaan voor mijn ouders aan de beurt zijnquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Potver
Ze moeten je wel hebben he
Hij begon met dit filmpjequote:Op zaterdag 8 november 2025 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zorg er in ieder geval voor dat de ereader is opgeladen
Bij ons in de zaal was en enkeling die het filmpje had gezien (op 70 personen denk ik in de zaal). De overige 95% keek geen (live) TV meer, incluis moi. Maar 'we' zijn dan ook wel een bijzondere doelgroep. De tiktokgeneratie leek wel vergeten, ondanks dat er op vele vlakken de gedragspsychologie op wel is meegenomen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:borisz, ik heb laatst wel een reclamespotje gehoord over zonder stroom zitten. Uitstekend dat ze daarmee bezig zijnMaar inderdaad wel voor traditionele media.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
O, en het smet! Vanmorgen bericht van een collega dat haar zoon een ongeluk heeft gehad en in coma wordt gehouden in het academisch ziekenhuis. Zoon ken ik uiteraard niet, collega wel. Als je het hebt over drama... maakt zij het nu mee.
Oh ja, dat was een flinke storing destijds.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Hij begon met dit filmpje
Bekijk deze YouTube-video
Dit van tien jaar geleden slechts een storing van 1,5 uur. Maar heeft wel twee dagen ellende.
[..]
Bij ons in de zaal was en enkeling die het filmpje had gezien (op 70 personen denk ik in de zaal). De overige 95% keek geen (live) TV meer, incluis moi. Maar 'we' zijn dan ook wel een bijzondere doelgroep. De tiktokgeneratie leek wel vergeten, ondanks dat er op vele vlakken de gedragspsychologie op wel is meegenomen.
Sjezus wat een nachtmerrie.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
O, en het smet! Vanmorgen bericht van een collega dat haar zoon een ongeluk heeft gehad en in coma wordt gehouden in het academisch ziekenhuis. Zoon ken ik uiteraard niet, collega wel. Als je het hebt over drama... maakt zij het nu mee.
Damn jaquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja goed hequote:
Volgslagen terechtquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja goed heWe roepen al jaren dat we een pantry zoals die bij Masterchef Autralia willen. En we hebben hem
Een light versie, maar toch
Deze ruimte heet nu dus ook de pantry en niet meer de bijkeuken. Omdat het kan.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ommegot ik zit net Masterchef Australia te bingen en voel echt een band met LS nu
Nah. In een pantry winkel je in je eigen huis. In een provisiekamer bewaar je tot het einde der tijden geweckte sperziebonen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:25 schreef derLudolf het volgende:
Pantry, vind ik zo aanstellerig kliniek - het is toch niets meer dan een provisiekamer toch?
Dus dit is een provisiekamerquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah. In een pantry winkel je in je eigen huis. In een provisiekamer bewaar je tot het einde der tijden geweckte sperziebonen.
Oh…dat noem ik het ‘magazijn’ 😎quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nah. In een pantry winkel je in je eigen huis. In een provisiekamer bewaar je tot het einde der tijden geweckte sperziebonen.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nr 2 en 6 voor mij. Als ik overvraagd advies mag geven, knip geen ledematen af. Dat vind ik persoonlijk jammer van de eerste en de laatste.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:49 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Cat-astrophe![]()
wat ontzettend verdrietig zeg! En wat een hoop ook zo bij elkaar
@:Blues, en g natuurlijk, wat naar dat het zo pijnlijk en zo'n gedoe blijft![]()
![]()
@:Queller poes binnen! Hopelijk gewoon omdat ze zomaar besloot dat binnen eigenlijk ook wel lekker rustig is.
@:Lucky_Strike hard gewerkt![]()
@:Kaatje1 nog meer beterschap met kaak! Heb jij nog iets gemerkt van je griepprik?
@:Sarabi, hoe is het nu met jou?
Ik heb eindelijk wat foto's van de fotoworkshop vorige week en vanochtend toen ik weer terugging op de laptop gezet. Tijdelijk een kleine selectie:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb een paar maanden geleden ook zo’n pakket bij elkaar gekochtquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
Gisteren kwam er hier ook een noodpakket binnen met o.a. een powerbank, radio op zonne-energie met verlichting en een KEIHARD alarm erop, vandaag nog aangevuld met water etc.
Elke keer met boodschappen nog wat grote flessen water en houdbaar eten inslaan.
You never know.
Cat je collega
Mag altijd! Bij 1, 4 en 6 had ik helaas niet de tijd om mn scherpstelpunt snel genoeg te verschuiven om hele tafereel in beeld te hebben. Bij 6 is het overigens maar een mini stukje linksachter, hij zit op zn pootjes en staart ligt onder 'm, die was ook niet zichtbaar geweest bij foto net wat meer naar links genomen. Uitzoomen had opzich wel gekund, had ik misschien beter kunnen doen. Uitzoomen en dan later in nabewerking uitsnede maken om toch iets dichterbij te komen weer. Maar zo snel was ik niet in nadenken toen welpje naar ouder kwam en hij ging gapenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nr 2 en 6 voor mij. Als ik overvraagd advies mag geven, knip geen ledematen af. Dat vind ik persoonlijk jammer van de eerste en de laatste.
Hm, misschien dat je lijf ineens net wat harder aan de slag ging tegen 'indringer' .quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh die foto’s ❤️ De tweede en de een na laatste met dat wolkje. Zo gaaf.
Ik weet niet zeker of ik last had, maar woensdag begin van de middag prik en woensdagavond heel veel kiespijn terwijl de kies al een week afgebroken was en ik nauwelijks pijn had en donderdagochtend ook niet.
En jij?
Ik ben er de laatste tijd niet meer geweest, ivm woning. Morgen is weer een in Hilversum. Daarna in in februari weer in Hilversum. Mocht je gaan, neem contant mee - sommige verkopers kun je niet pinnen. Wil je bij de organisatie zelf pinnen kost dat geld. Ook bij de entree is duurt ook lang als iedereen pint en is het vaak "mensen die gepast hebben mogen bij mij komen" en ben je snel door.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mag altijd! Bij 1, 4 en 6 had ik helaas niet de tijd om mn scherpstelpunt snel genoeg te verschuiven om hele tafereel in beeld te hebben. Bij 6 is het overigens maar een mini stukje linksachter, hij zit op zn pootjes en staart ligt onder 'm, die was ook niet zichtbaar geweest bij foto net wat meer naar links genomen. Uitzoomen had opzich wel gekund, had ik misschien beter kunnen doen. Uitzoomen en dan later in nabewerking uitsnede maken om toch iets dichterbij te komen weer. Maar zo snel was ik niet in nadenken toen welpje naar ouder kwam en hij ging gapen. Neem ik wel mee voor volgende keer!
Foto 1 en 2 waren vorige week, met de Nikon 80-200 f2.8 af-d draaizoom, foto 3-6 vandaag met de 18-300 f3.5-6.3. Op camerascherm leken de foto's met de 80-200 minder scherp dan je zou mogen verwachten van zo'n lens, op laptop zag het er gelukkig beter uit dan op camerascherm. Al denk ik nog steeds wel dat het scherper hoort, dus ik ga nog steeds wel even langs camerawinkel. Ik las online ook al wel dat hij soms bij volledig ingezoomd beter op f4 kan, en dat sommigen last hebben van front- of backfocus. Al lijkt dat bij mij niet zozeer, hij is niet per se net voor of achter waar ik scherpstel scherp, hij is gewoon nergens echt zo ragscherp als ik zou verwachten, maar net beetje 'soft'. Zeker toen ik vergeleek met die van de fotograaf vd workshop (niet helemaal eerlijk vergelijken met professioneel materiaal natuurlijk, maar het verschil was wel groot).
Ga jij nou ook wel eens naar foto beurzen? Is daar nog beetje tweedehands lenzen en accessoires enzo te kopen? Zo ja, waar vind ik goede beurzen/de data ervan![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 lief dat je het vraagt.Da’s allemaal best ingrijpend. Hoe is hij er zelf onder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Emoe in Parisquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat Booitje… uhm Mella… uhm de hond het goed deed.
Wel full circle zo, met je logeeradres![]()
Heftigquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 lief dat je het vraagt.
Dank voor de tips! Ik moet morgen 12:30 hockeyen, wel echt jammer qua timing.. want zijn dan pas 14 klaar, dus voordat ik dan daar ben is het 14.45. Heeft het dan nog zin om te gaan, of moet je er eigenlijk wel meteen begin van de dag zijn als je wat moois wil scoren?quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben er de laatste tijd niet meer geweest, ivm woning. Morgen is weer een in Hilversum. Daarna in in februari weer in Hilversum. Mocht je gaan, neem contant mee - sommige verkopers kun je niet pinnen. Wil je bij de organisatie zelf pinnen kost dat geld. Ook bij de entree is duurt ook lang als iedereen pint en is het vaak "mensen die gepast hebben mogen bij mij komen" en ben je snel door.
https://www.fotografica.nl/2025-beurskalender/
Vreemd overigens dat een 80-200 minder scherp lijkt. Ongeacht hoe lichtsterkt (of juist niet) een lens ook is, voor optimaal resultaat moet je een lens een beetje stoppen. Je zou toch zeggen dat zo'n objectief bij f/5.6 op z'n sokken moet winnen van een 18-200.
Op f/2.8 is je scherptediepte ook een stuk minder natuurlijk waardoor je de indruk van minder scherptediepte hebt.
Mijn huidige body + 18-300 lens en de 80-200 lens komen inderdaad allebei van marktplaatsquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:18 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 over de Fotografica morgen heb ik nog niks gehoord.😇
MnX gaat daar regelmatig heen. Als je weet wat je wilt zijn lenzen ook goed te vinden op mp. als ik zo naar de pakketjes kijk.
Van jouw serie hierboven is #2 een mooie klassieke pose (en blik) van het dier.
Over water etc en noodpakket hebben wij het gehad. En het is er nog niet van gekomen.
@:sigme Sneeuw!Enne: Winterbanden of all weather…?
De echte handelaren zijn er 's ochtends vroeg. Eind van de dag kun je soms ook nog wel een dealtje scoren als hetgeen je wilt hebben nog niet verkocht is. Zeker als je er eerder bent geweest en er toen niet is gehapt op hetgeen jij bood.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heftighopelijk gaat alles voorlopig oké en kunnen jouw zorgen dan ook weer minder worden! En fijn dat je een leuke afleidende dag hebt gehad wel vandaag
[..]
Dank voor de tips! Ik moet morgen 12:30 hockeyen, wel echt jammer qua timing.. want zijn dan pas 14 klaar, dus voordat ik dan daar ben is het 14.45. Heeft het dan nog zin om te gaan, of moet je er eigenlijk wel meteen begin van de dag zijn als je wat moois wil scoren?
Ja dat heeft 'ie. Maar dan zou ik wel ergens in mn foto iets moeten zien wat wél echt helemaal scherp is toch? Tenzij er natuurlijk net precies op die diepte niks zit in de foto waardoor alles net niet scherp is, maar zou het best knap vinden als ik dat op al mn foto's voor elkaar krijgquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Oh en wat betreft minimale scherpstelafstand, die staat vaak op je lens. Heeft je camera trouwens focus compensatie? Dan zou je middels deze test kunnen achterhalen of en hoeveel de AF er naast zit en deze compensatie instellen
https://www.fotosloep.nl/autofocus-testkaart-en-micro-adjustment/
Pantry is voor mij het deel in het vliegtuig waar je wat te eten of drinken kan halen als je trek hebt en geen zin hebt om te wachten tot ze langskomen...quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:25 schreef derLudolf het volgende:
Pantry, vind ik zo aanstellerig kliniek - het is toch niets meer dan een provisiekamer toch?
Haha, ik heb er een filter op en inderdaad zelfs die er af gehaald om te kijken of het daar aan ligt, maar helaas. Dat was makkelijker oplossing geweestquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:33 schreef derLudolf het volgende:
Dat zou wel erg toevallig zijn. Bovendien is de scherptediepte ook wel dusdanig op zo'n afstand dat het niet heel veel uitmaakt als de AF er 5mm naast zit. Zit er niet gewoon een zelfgeknutseld soft-filter op (uv filter met laag vaseline)
Op een crop camera (je gebruikt het middenste/beste stuk van je glas) op f/8 zou je gewoon haarscherpe beelden verwachten met een dergelijk objectief
Dat heet BordBistro toch @Dr_Flashquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pantry is voor mij het deel in het vliegtuig waar je wat te eten of drinken kan halen als je trek hebt en geen zin hebt om te wachten tot ze langskomen...
Het is typisch zo'n oude man die niet over zijn gevoelens wil praten....quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s allemaal best ingrijpend. Hoe is hij er zelf onder?
Sterkte. Moeilijke en spannende situatie zeg.quote:Op zondag 9 november 2025 08:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is typisch zo'n oude man die niet over zijn gevoelens wil praten....
Hoe lang is het goed uit te houden in de stad bij jou in de buurt?quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pantry is voor mij het deel in het vliegtuig waar je wat te eten of drinken kan halen als je trek hebt en geen zin hebt om te wachten tot ze langskomen...
verlaattee pantry boksquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja goed heWe roepen al jaren dat we een pantry zoals die bij Masterchef Autralia willen. En we hebben hem
Een light versie, maar toch
Deze ruimte heet nu dus ook de pantry en niet meer de bijkeuken. Omdat het kan.
Even inbreken hierquote:Op zondag 9 november 2025 09:47 schreef z80 het volgende:
Kurkdroge huid was ruim een week minder. Nu ineens weer een ramp. JEUK in hoofdletters en de huid gaat al stuk bij aanraken.
Eens kijken of ik ergens bij een huidarts hier in D dit jaar nog langs kan komen. De meeste zitten tot half januari al vol.
Niet geheel nieuwe. Wel in deze mate. En eczeem komt in de familie voor.quote:Op zondag 9 november 2025 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Even inbreken hier
Is dit nieuw voor jou? Zo ja, heb je iets van een parasietje of ander iets meegenomen van vakantie wellicht, of op ander moment ontstaan?
Voor de wachttijd, wellicht kun je in LIF tips vragen hoe je die iets prettiger door komt?
Wordt nog weleens over het hoofd gezien, vandaar mijn vraag.quote:Op zondag 9 november 2025 10:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet geheel nieuwe. Wel in deze mate. En eczeem komt in de familie voor.
Huidproblemen waren er ook al voor de vakantie. Kans op beestje van daar is zo goed als uitgesloten.
Nee volgens mij mag dat niet. Er zou een meldpunt moeten zijn daarvoorquote:Op zondag 9 november 2025 10:57 schreef Blues het volgende:
Zo bijlezen.
Stomme dakdekkers begonnen vanochtend al vroeg herrie te maken
Mag dat op zondagochtend![]()
Niet alle oude mannen hebben dat hoorquote:Op zondag 9 november 2025 08:55 schreef Sarabi het volgende:
Gemeente lezen we.quote:Op zondag 9 november 2025 11:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee volgens mij mag dat niet. Er zou een meldpunt moeten zijn daarvoor
Fijn dat het wat beter gaat, wat een ellende joh.quote:Op zondag 9 november 2025 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Vannacht eindelijk doorgeslapen zonder om 6 uur te vergaan van de kaakpijn, al is het nog wel gevoelig. Straks even kijken maar als ik geen spreekuur aanvraag heb werk ik morgen thuis.
Ai, da’s echt ellendig. Zodra de arm niet meer pijnlijk is lekker even een dutje doen.quote:Op zondag 9 november 2025 11:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Fijn dat het wat beter gaat, wat een ellende joh.
Ik wist vannacht niet hoe ik moest liggen
Coronaprikarm doet hardstikke zeer (links) en rechts heb ik die rib.
Waarom zou je niet op zondag mogen klussen? Dat is toch net als iedere andere dag. En zo'n dak moet natuurlijk zo snel mogelijk dicht als het open ligt.quote:Op zondag 9 november 2025 10:57 schreef Blues het volgende:
Zo bijlezen.
Stomme dakdekkers begonnen vanochtend al vroeg herrie te maken
Mag dat op zondagochtend![]()
Hier ook, en door de week ook bepaalde tijden (vanaf 8 uur geloof ik) en zaterdag later.quote:Op zondag 9 november 2025 12:16 schreef borisz het volgende:
Ik weet niet of we 'Duitse' regels daarvoor hebben. Binnen onze VVE is het wel verboden om op zondag te klussen. Althans de boor mag niet gebruikt worden. Cq groots geluidoverlast veroorzaken.
Toevallig hadden we het een paar weken er al over dat het misschien slim is als ze ook met een professional gaat praten. Want de laatste jaren van mantelzorg hebben erg veel van haar gevraagd.quote:Op zondag 9 november 2025 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Herkenbaar @:sarabi misschien komt dat nog wanneer alles een beetje gezonken is. En hoe gaat het met je moeder? Jij hebt je man om mee te praten maar zij heeft een niet-prater, da’s best lastig lijkt me.
Gelukkig zijn er ook normale mannenquote:Op zondag 9 november 2025 11:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet alle oude mannen hebben dat hoor
Kan ook angst bij hem zijn, of dat hij jullie er niet mee wil belasten.
Mijn moeder was er ook zo ééntje.
Sterkte
Liever iemand die op zondag met een boorhamer een acht gaten boort dan iemand die vier gaten probeert te boren met een klopboor op een andere dag.quote:Op zondag 9 november 2025 12:16 schreef borisz het volgende:
Ik weet niet of we 'Duitse' regels daarvoor hebben. Binnen onze VVE is het wel verboden om op zondag te klussen. Althans de boor mag niet gebruikt worden. Cq groots geluidoverlast veroorzaken.
Bijzonder ja, ken eigenlijk niemand in de bouw die op zondag werkt. De buren zullen wel erg royaal betalen.quote:Op zondag 9 november 2025 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Gemeente lezen we.
Trouwens ook voor henzelf lijkt me het niet gezond 7 dg in de week werken.
2 onder 1 kap met een babyquote:Op zondag 9 november 2025 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bijzonder ja, ken eigenlijk niemand in de bouw die op zondag werkt. De buren zullen wel erg royaal betalen.
Wij hebben uiteraard geen invloed op de verbouwing van een ander, het verbaast me alleen dat het ook op zondagochtend weer begon. Vooral voor g die veel thuis is elke dag heel vervelend om zo wakker gemaakt te worden, hij doet tegenwoordig maar oordopjes in. Ik ben 3x in de week naar mijn werk, voor die tijd zijn ze al bezig, supervroeg tot het donker wordt.quote:Op zondag 9 november 2025 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zou je niet op zondag mogen klussen? Dat is toch net als iedere andere dag. En zo'n dak moet natuurlijk zo snel mogelijk dicht als het open ligt.
Misschien gewoon eens gaan vragen hoe het er voor staat met de verbouwing?
Sterkte trouwens met de pijntjes, klinkt echt naar. En dan zijn verbouwgeluiden echt niet leuk natuurlijk.
Lastig, zeker met de zorgen die je hebt. Sterkte.quote:Op zondag 9 november 2025 08:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben ook de (s)trekdrop dealer van mijn vader maar hij zegt ook dat het hier ook alleen in mijn wijk te koop is (maar ook niet vast in het assortiment). Snap niet waarom Jumbo dat niet landelijk in het assortiment doet.quote:Op zondag 9 november 2025 13:41 schreef Blues het volgende:
Ik heb lekker in het zonnetje gefietst. Naar de Jumbo in Haarlem op trekdrop missie.
g heeft het via @:ama nu in huis, die koopt ze bij haar in de buurt. Dus ik dacht wie weet ook hier, maar nee, helaas
Wij delen ook lang niet alles met onze kinderen.quote:Op zondag 9 november 2025 13:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastig, zeker met de zorgen die je hebt. Sterkte.
Hier ook zo’n oude man: ‘Hé pa, hoe gaat het met jou nu het zo slecht gaat met je zus?’
*schouderophaal* ‘Het is wat het is he.’
Dat vroeg ik niet pa…
Maar er niet over willen praten is ook een keuze natuurlijk.
Dame bij de kassa had er nog nooit van gehoordquote:Op zondag 9 november 2025 13:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben ook de (s)trekdrop dealer van mijn vader maar hij zegt ook dat het hier ook alleen in mijn wijk te koop is (maar ook niet vast in het assortiment). Snap niet waarom Jumbo dat niet landelijk in het assortiment doet.
quote:Op zondag 9 november 2025 13:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Dame bij de kassa had er nog nooit van gehoordWAT voor drop??????
Ik zag ook trekdrop op de AH Schipholweg. Was in de aanbieding geloof ik.quote:Op zondag 9 november 2025 13:41 schreef Blues het volgende:
Ik heb lekker in het zonnetje gefietst. Naar de Jumbo in Haarlem op trekdrop missie.
g heeft het via @:ama nu in huis, die koopt ze bij haar in de buurt. Dus ik dacht wie weet ook hier, maar nee, helaas
Is dat mss toch iets wat meer kan bestaan tussen dochters en moeders?quote:Op zondag 9 november 2025 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vader en stiefmoeder zijn ook van die binnenvetters. Een paar jaar geleden, toen mijn stiefmoeder borstkanker had, werd het me een beetje te gortig. Toen gingen haar vrienden mij bellen omdat ze zo bezorgd waren omdat ze niet op hun berichten reageerdedaar heb ik wel paal en perk aan gesteld, prima als je dingen voor jezelf wil houden maar hier had ik echt last van. De laatste keer ging het beter, toen mocht ik zelfs bloemen sturen toen de bestralingen klaar waren.
Ik weet dat ze er samen wel over praten en ze zich heel goed redden in de medische wereld, maar ik vind het bepaald niet plezierig of 'ontlastend' om overal buiten gehouden te worden. Mijn moeder deelt goddank een heleboel
🙈🙈quote:Op zondag 9 november 2025 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is een ding.
[ afbeelding ]
(Tijdelijke) Glittertatoeage voor paarden.
Ik vroeg eens een meisje bij de Etos naar Odol. Die keek me aan alsof ik naar haar ochtend-erectie informeerde.quote:Op zondag 9 november 2025 13:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Dame bij de kassa had er nog nooit van gehoordWAT voor drop??????
Mijn moeder deelt alles en is heel open. Mijn vader daarentegen is heel gesloten. Hij vind het niet nodig dat ik elke week een dag daar ben. Notabene zodat hij kan golfen of whatever, zonder dat hij zich zorgen hoeft te maken om haar.quote:Op zondag 9 november 2025 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vader en stiefmoeder zijn ook van die binnenvetters. Een paar jaar geleden, toen mijn stiefmoeder borstkanker had, werd het me een beetje te gortig. Toen gingen haar vrienden mij bellen omdat ze zo bezorgd waren omdat ze niet op hun berichten reageerdedaar heb ik wel paal en perk aan gesteld, prima als je dingen voor jezelf wil houden maar hier had ik echt last van. De laatste keer ging het beter, toen mocht ik zelfs bloemen sturen toen de bestralingen klaar waren.
Ik weet dat ze er samen wel over praten en ze zich heel goed redden in de medische wereld, maar ik vind het bepaald niet plezierig of 'ontlastend' om overal buiten gehouden te worden. Mijn moeder deelt goddank een heleboel
quote:Op zondag 9 november 2025 15:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vroeg eens een meisje bij de Etos naar Odol. Die keek me aan alsof ik naar haar ochtend-erectie informeerde.
In Duitsland verkopen ze het gewoon nog, dus haal ik het maar daar.
Herkenbaarquote:Op zondag 9 november 2025 16:31 schreef Tuindier het volgende:
Mijn zuurkool is al goed aan het fermenteren. Ik wilde net een pot ontluchten en kreeg een flinke hoeveelheid zuurkoolsap op mijn mouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op zondag 9 november 2025 17:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
O jongens ouders
Mn moeder gaat al jaren achteruit. Maar ze heeft niets nodig, wil niks, en het is wat het is
Er zit nu eindelijk een klein beetje schot in de zaak qua hulp accepteren, maar ze is al zo veel jaren kwijt. Ze is soort van ziek met pensioen gegaan. Letterlijk zichzelf stukgewerkt en nooit van dr pensioen kunnen genieten.IngewikkeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn schoonmoeder doet het best aardig. Ze wil niet om hulp vragen en zegt dat ze dat heus wel doet als het nodig is. Wij weten dat ze dat echt niet doet dus proberen zelf in te schatten wat ze nodig heeft. Ondertussen vindt ze het hartstikke fijn als wij ongevraagd even het vuilnis in de container doen, de vaatwasser uitruimen, etc.Spoilers!
Ik vind dat hele "als het echt nodig is" ook zo ingewikkeld. Waarom niet als het niet echt nodig is? Maar gewoon prettig? Als het het leven gewoon simpelweg wat makkelijker maakt. Als niet alles wat je in huis hebt opgaat aan noodzakelijkheden?quote:Op zondag 9 november 2025 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ingewikkeld![]()
Mijn schoonmoeder doet het best aardig. Ze wil niet om hulp vragen en zegt dat ze dat heus wel doet als het nodig is. Wij weten dat ze dat echt niet doet dus proberen zelf in te schatten wat ze nodig heeft. Ondertussen vindt ze het hartstikke fijn als wij ongevraagd even het vuilnis in de container doen, de vaatwasser uitruimen, etc.
Ik snap dat ook niet. Vooral omdat 'als het echt nodig is' eigenlijk betekent 'als het echt echt niet anders kan'.quote:Op zondag 9 november 2025 17:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind dat hele "als het echt nodig is" ook zo ingewikkeld. Waarom niet als het niet echt nodig is? Maar gewoon prettig? Als het het leven gewoon simpelweg wat makkelijker maakt. Als niet alles wat je in huis hebt opgaat aan noodzakelijkheden?
WHYYYYYYYYYY
Ja, wat is dat? Ik zeg ook heus wel nee als het mij echt niet uitkomt of iets niet kan of wat dan ook. Ook eigenbelang, want een beetje onderhoudstijd bespaart een hoop tijd en energie als er echt iets mis isquote:Op zondag 9 november 2025 17:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet. Vooral omdat 'als het echt nodig is' eigenlijk betekent 'als het echt echt niet anders kan'.
Dat snap ik ook wel weer. Maar mijn ouders wijzen de "zal ik/ zullen wij anders even..." ook regelmatig af, want dan vinden ze dat ze dat zelf moeten kunnen. Kunnen ze niet, of wel, maar dan is het voor een klusje van 5 minuten een hele dagvulling.quote:Op zondag 9 november 2025 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar altijd moeten vragen is ook niet echt fijn. Dus dan wacht je met vragen wanneer het echt niet anders kan
Eerste deel; zo heb ik er nog nooit naar gekekenquote:Op zondag 9 november 2025 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel het degene die een handje helpt oplevert. Feel good gevoel, karmapunten, zingeving, geef er maar een naam aan.
De vrager voelt zich vaak afhankelijk en onbekwaam maar kan eigenlijk een fantastische invloed hebben op het welzijn van een ander. En een oprecht dankjewel zeggen maakt je niet kleiner, maar is juist het toefje slagroom op andermans feelgood-taart.
Dit geldt natuurlijk niet bij mantel- of andere zorgers die overvraagd worden en/of waarbij de hulp als een vanzelfsprekendheid of verplichting wordt gezien. Daar is de balans geven/nemen zoek.
Ik ook niet. En het is altijd wel makkelijker te geven dan te krijgen.quote:Op zondag 9 november 2025 18:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Eerste deel; zo heb ik er nog nooit naar gekeken
Klopt.quote:Op zondag 9 november 2025 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En het is altijd wel makkelijker te geven dan te krijgen.
Wat fijn dat je er elke week kan zijn en dat je moeder zo dankbaar isquote:Op zondag 9 november 2025 15:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mijn moeder deelt alles en is heel open. Mijn vader daarentegen is heel gesloten. Hij vind het niet nodig dat ik elke week een dag daar ben. Notabene zodat hij kan golfen of whatever, zonder dat hij zich zorgen hoeft te maken om haar.
Mijn moeder eindigde vorige week met dat ze erg blij is dat ik er elke week even ben. Mijn vader gaat het niet zeggen.
Ik hoop het eigenlijk nietquote:Op zondag 9 november 2025 15:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Is dat mss toch iets wat meer kan bestaan tussen dochters en moeders?
Al was mijn moeder eigenlijk net als ik. En ik had er geen last van, behalve dat ik vond dat ze te 'hard' voor zichzelf was en regelmatig wat te laat aan de bel trok bij artsen, bij ons.
Dit ja. Ik zeg dat ook wel tegen patienten hoor, die hun kinderen niet willen belasten. Misschien vinden ze het wel FIJN om iets voor je te kunnen doen? Vinden mensen vaak een hele gekke suggestiequote:Op zondag 9 november 2025 17:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind dat hele "als het echt nodig is" ook zo ingewikkeld. Waarom niet als het niet echt nodig is? Maar gewoon prettig? Als het het leven gewoon simpelweg wat makkelijker maakt. Als niet alles wat je in huis hebt opgaat aan noodzakelijkheden?
WHYYYYYYYYYY
quote:Op zondag 9 november 2025 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues ik was vanmiddag aanwezig bij een huit-mains pianostuk op twee piano’s![]()
Ook wel schattig hoe de vier pianistes via blikken en hoofdknikjes contact hielden bij fermates en tempo wisselingen![]()
En verder is muziek emotie. Al helemaal als je weekend anders loopt dan verwacht én er een stuk gezongen wordt wat ik zelf ook zing, en me dan al standaard tot tranen beweegt als ik niet oplet. Maar goed dat ik extra zakdoekjes bij me had.
Oh, jij zegt het veel mooierquote:Op zondag 9 november 2025 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel het degene die een handje helpt oplevert. Feel good gevoel, karmapunten, zingeving, geef er maar een naam aan.
De vrager voelt zich vaak afhankelijk en onbekwaam maar kan eigenlijk een fantastische invloed hebben op het welzijn van een ander. En een oprecht dankjewel zeggen maakt je niet kleiner, maar is juist het toefje slagroom op andermans feelgood-taart.
Dit geldt natuurlijk niet bij mantel- of andere zorgers die overvraagd worden en/of waarbij de hulp als een vanzelfsprekendheid of verplichting wordt gezien. Daar is de balans geven/nemen zoek.
Taart maakt bijna alles mooierquote:
quote:Op zondag 9 november 2025 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Verdorie, nu moet ik janken. Zat ook wel een beetje dwars al. Toch stom.
Omdat het ongelofelijk kut is als je niet meer kan wat je kon en hulp accepteren voelt als toegeven dat je dus echt niet meer kan wat je kon en (misschien wel) nooit meer kan wat je kon en je dus moet gaan leren leven met iemand anders zijn dan je eigen beeld van jezelf.quote:Op zondag 9 november 2025 17:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
WHYYYYYYYYYY
🫂quote:Op zondag 9 november 2025 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar, moeten ze zo fucking hardleers zijn?quote:Op zondag 9 november 2025 18:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Omdat het ongelofelijk kut is als je niet meer kan wat je kon en hulp accepteren voelt als toegeven dat je dus echt niet meer kan wat je kon en nooit meer kan wat je kon en je dus moet gaan leren leven met iemand anders zijn dan je eigen beeld van jezelf.
Ik snap het wel
Jij zegt het ook zo goed.quote:Op zondag 9 november 2025 18:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Omdat het ongelofelijk kut is als je niet meer kan wat je kon en hulp accepteren voelt als toegeven dat je dus echt niet meer kan wat je kon en nooit meer kan wat je kon en je dus moet gaan leren leven met iemand anders zijn dan je eigen beeld van jezelf.
Ik snap het wel
Wowquote:Op zondag 9 november 2025 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues ik was vanmiddag aanwezig bij een huit-mains pianostuk op twee piano’s![]()
Ook wel schattig hoe de vier pianistes via blikken en hoofdknikjes contact hielden bij fermates en tempo wisselingen![]()
En verder is muziek emotie. Al helemaal als je weekend anders loopt dan verwacht én er een stuk gezongen wordt wat ik zelf ook zing, en me dan al standaard tot tranen beweegt als ik niet oplet. Maar goed dat ik extra zakdoekjes bij me had.
En dit. Ook.quote:Op zondag 9 november 2025 18:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Omdat het ongelofelijk kut is als je niet meer kan wat je kon en hulp accepteren voelt als toegeven dat je dus echt niet meer kan wat je kon en (misschien wel) nooit meer kan wat je kon en je dus moet gaan leren leven met iemand anders zijn dan je eigen beeld van jezelf.
Ik snap het wel
Hoe zou jij het vinden om opeens afhankelijk te zijn van allerlei hulp voor dingen waarvan je vindt dat je ze zelf moet kunnen?quote:Op zondag 9 november 2025 18:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar, moeten ze zo fucking hardleers zijn?
Zou ik vermoedelijk erg kut vinden en een hoop over zeiken.quote:Op zondag 9 november 2025 18:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden om opeens afhankelijk te zijn van allerlei hulp voor dingen waarvan je vindt dat je ze zelf moet kunnen?
Ik weet natuurlijk niet of dat in alle genoemde situaties speelt maar ik denk echt dat jullie hulpwillengevers onderschatten wat niet het krijgen, maar het nodig hebben van die hulp met iemand kan doen.
Dit probeer ik mezelf ook wel voor te houden. Maar dat praat niet alles goed.quote:Op zondag 9 november 2025 18:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden om opeens afhankelijk te zijn van allerlei hulp voor dingen waarvan je vindt dat je ze zelf moet kunnen?
Ik heb het ook met mijn vader, meer nog dan met mijn moeder.quote:Op zondag 9 november 2025 18:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoop het eigenlijk nietmet mijn grote zoon kan ik echt ook wel over gevoelens praten, ik hoop dat dat iets is wat we vast kunnen houden samen.
Ik bedoel het niet als excuus voor kutgedrag (iig niet te lang), puur als poging tot perspectief van waarom hulp vragen moeilijk kan zijn.quote:Op zondag 9 november 2025 19:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit probeer ik mezelf ook wel voor te houden. Maar dat praat niet alles goed.
Oeh…belle en sebastien, ik hoor de muziekquote:Op zondag 9 november 2025 19:06 schreef Blues het volgende:
@:Cat-astrophe deze
Belle & Sébastien (1965-1972) - KinderTV Geheugen https://share.google/z2PZCHgJMp81hFoAz
Bekijk deze YouTube-video![]()
Harteloosquote:Op zondag 9 november 2025 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou ik vermoedelijk erg kut vinden en een hoop over zeiken.
Ik denk ook dat jouw situatie aanzienlijk anders is dan die van bejaarden. Jij moet OOK liever voor jezelf zijn, net als mijn bejaarden, maar wel vanuit een andere invalshoek. Als jij over 5 jaar nog met dezelfde dingen worstelt (1/2) en je gaat er nog steeds op dezelfde manier mee om (2/2), dan krijg je van mij wel echt een tets op je fontanel hoor.
Maarmaarmaar ik heb het zo graag over jouquote:Op zondag 9 november 2025 19:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Harteloos![]()
Ik poogde het niet per se over mij te hebben, maar het geeft me wel een heel ander perspectief op geen hulp willen vragen van ouders etc.
Als dat jongetje dan gaat zingen met zijn hoge stemmetje, man man manquote:Op zondag 9 november 2025 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh…belle en sebastien, ik hoor de muziek
En nee dat laatste (Edit?), kan echt wel beterder.quote:Op zondag 9 november 2025 19:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Harteloos![]()
Ik poogde het niet per se over mij te hebben, maar het geeft me wel een heel ander perspectief op geen hulp willen vragen van ouders etc.
Tevens ben ik bizar lief voor mezelf, als je het mij vraagt.
Editquote:Op zondag 9 november 2025 19:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En nee dat laatste (Edit?), kan echt wel beterder.
Jaaaaa hequote:
Daarna speelde hij nog in een puber serie. Puber Kaatje was helemaal in lovequote:Op zondag 9 november 2025 19:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Als dat jongetje dan gaat zingen met zijn hoge stemmetje, man man man![]()
quote:Op zondag 9 november 2025 19:06 schreef Blues het volgende:
@:Cat-astrophe deze
Belle & Sébastien (1965-1972) - KinderTV Geheugen https://share.google/z2PZCHgJMp81hFoAz
Bekijk deze YouTube-video![]()
Ineens hulp moeten vragen vind ik ook wel echt anders dan aftakelen en stukje bij beetje aftakelen door ouderdom en daar een helpende hand bij kunnen gebruiken.quote:Op zondag 9 november 2025 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zou ik vermoedelijk erg kut vinden en een hoop over zeiken.
Ik denk ook dat jouw situatie aanzienlijk anders is dan die van bejaarden. Jij moet OOK liever voor jezelf zijn, net als mijn bejaarden, maar wel vanuit een andere invalshoek. Als jij over 5 jaar nog met dezelfde dingen worstelt (1/2) en je gaat er nog steeds op dezelfde manier mee om (2/2), dan krijg je van mij wel echt een tets op je fontanel hoor.
Ze hadden me met het laatste verstilde stukquote:Op zondag 9 november 2025 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Edit
Over emo gesproken.
Bekijk deze YouTube-video
![]()
![]()
![]()
En ik hou helemaal niet van dans
Maar jij vraagt hulp aan je man en daar hebben jullie beiden “voordeel” van.quote:Op zondag 9 november 2025 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ineens hulp moeten vragen vind ik ook wel echt anders dan aftakelen en stukje bij beetje aftakelen door ouderdom en daar een helpende hand bij kunnen gebruiken.
Ik moet ook al 20+ jaar dagelijks om hulp vragen. Dat kost me eigenlijk niet eens veel moeite, vooral omdat niet om hulp vragen vaak voor beide meer ellende oplevert.
Dat is waar. Toen ik vorig jaar aan een lieve vriendin vroeg om me te helpen met schoonmaken, heb ik daar ook te lang mee gewacht en er te ingewikkeld over gedaan.quote:Op zondag 9 november 2025 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar jij vraagt hulp aan je man en daar hebben jullie beiden “voordeel” van.
Mij ookquote:Op zondag 9 november 2025 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ze hadden me met het laatste verstilde stuk
Het uit handen nemen van "klusjes". Is ook uit handen nemen van veel meer.quote:Op zondag 9 november 2025 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ineens hulp moeten vragen vind ik ook wel echt anders dan aftakelen en stukje bij beetje aftakelen door ouderdom en daar een helpende hand bij kunnen gebruiken.
Ik moet ook al 20+ jaar dagelijks om hulp vragen. Dat kost me eigenlijk niet eens veel moeite, vooral omdat niet om hulp vragen vaak voor beide meer ellende oplevert.
@derLudolf men kan het negeren…quote:Op zondag 9 november 2025 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Heb jij ook van die dikke koffers op je BMW @:fietsie
[ afbeelding ]
Ewewewew gevoelens?quote:Op zondag 9 november 2025 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Een uur en 5 minuten zelfs, als je ook niet lezen hier meetelt!quote:Op zondag 9 november 2025 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt wel keurig een uurtje afgewacht @:vlindertje89
Ja maar ik heb er het geld en het rijbewijs niet voor (de motorquote:
Welke motor?quote:Op zondag 9 november 2025 21:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja maar ik heb er het geld en het rijbewijs niet voor (de motor)
Kwam deze tegen https://x.com/lizzivnimwegen/status/1987622969573552184?s=61quote:Op zondag 9 november 2025 21:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wilde zien of de nieuwe overheidscampagne het topic al had bereikt (tegen beter weten in natuurlijk) maar jullie waren de mannen al weer voor![]()
Overigens vind ik die campagne ook weer compleet kut uitgevoerd. Ik heb 2 spotjes gezien, die met die ouwe mannen in het cafe en die met die jonge jongens op een tribune ofzo. Alle dooddoeners die ook niet helpend zijn kwamen voorbij
Jeetje wat lelijk.quote:Op zondag 9 november 2025 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Ach, je tante van de volmacht?quote:Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef sigme het volgende:
Mijn tantetje appte gister dat ze Alzheimer heeft.
Afgeknipte ledematenquote:Op zondag 9 november 2025 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die.quote:
Ik heb alleen met die ouwe mannen gezien.quote:Op zondag 9 november 2025 21:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wilde zien of de nieuwe overheidscampagne het topic al had bereikt (tegen beter weten in natuurlijk) maar jullie waren de mannen al weer voor![]()
Overigens vind ik die campagne ook weer compleet kut uitgevoerd. Ik heb 2 spotjes gezien, die met die ouwe mannen in het cafe en die met die jonge jongens op een tribune ofzo. Alle dooddoeners die ook niet helpend zijn kwamen voorbij
quote:Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef sigme het volgende:
editquote:Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef sigme het volgende:
[ Bericht 13% gewijzigd door Barreltje op 09-11-2025 22:16:58 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef sigme het volgende:
Achquote:Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef sigme het volgende:
Gotsammequote:Op zondag 9 november 2025 21:49 schreef sigme het volgende:
quote:Op zondag 9 november 2025 22:08 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wist ik nietquote:Op zondag 9 november 2025 22:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Je kan haar naar binnen trekken met drop
quote:Op zondag 9 november 2025 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vind ze het leuk? Overal nieuwe snuffelsquote:Op maandag 10 november 2025 07:57 schreef sigme het volgende:
Mooitje in een bergdorp in de Pyreeën. Sneeuw in de verte.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |