abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219224590
@vlindertje89 foto’s O+ _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219224622
Oh die foto’s ❤️ De tweede en de een na laatste met dat wolkje. Zo gaaf.

Ik weet niet zeker of ik last had, maar woensdag begin van de middag prik en woensdagavond heel veel kiespijn terwijl de kies al een week afgebroken was en ik nauwelijks pijn had en donderdagochtend ook niet.
En jij?
We have far more in common than that which devides us..
pi_219224824
Mooi zo met dat licht Vlinder O+
pi_219224861
Gisteren kwam er hier ook een noodpakket binnen met o.a. een powerbank, radio op zonne-energie met verlichting en een KEIHARD alarm erop :D , vandaag nog aangevuld met water etc.
Elke keer met boodschappen nog wat grote flessen water en houdbaar eten inslaan.
You never know.

Cat je collega ;(
pi_219224881
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
Gisteren kwam er hier ook een noodpakket binnen met o.a. een powerbank, radio op zonne-energie met verlichting en een KEIHARD alarm erop :D , vandaag nog aangevuld met water etc.
Elke keer met boodschappen nog wat grote flessen water en houdbaar eten inslaan.
You never know.

Cat je collega ;(
Ik heb een paar maanden geleden ook zo’n pakket bij elkaar gekocht :Y Heb nu zelfs een tourniquet :D
Water en conserven erbij, van tijd tot tijd data checken en hopen dat ik het nooit hoef te gebruiken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219224896
Ik moet mijn water maar weer eens op gaan maken, is alweer maanden over datum. En dan te bedenken dat het kraanwater in Nederland nooit ouder dan 24 uur is :X

"Hier Kaaps Viooltje, mazzelkont! Weer geen ramp gebeurd verdorie!" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219224899
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nr 2 en 6 voor mij. Als ik overvraagd advies mag geven, knip geen ledematen af. Dat vind ik persoonlijk jammer van de eerste en de laatste.
Mag altijd! Bij 1, 4 en 6 had ik helaas niet de tijd om mn scherpstelpunt snel genoeg te verschuiven om hele tafereel in beeld te hebben. Bij 6 is het overigens maar een mini stukje linksachter, hij zit op zn pootjes en staart ligt onder 'm, die was ook niet zichtbaar geweest bij foto net wat meer naar links genomen. Uitzoomen had opzich wel gekund, had ik misschien beter kunnen doen. Uitzoomen en dan later in nabewerking uitsnede maken om toch iets dichterbij te komen weer. Maar zo snel was ik niet in nadenken toen welpje naar ouder kwam en hij ging gapen :). Neem ik wel mee voor volgende keer!

Foto 1 en 2 waren vorige week, met de Nikon 80-200 f2.8 af-d draaizoom, foto 3-6 vandaag met de 18-300 f3.5-6.3. Op camerascherm leken de foto's met de 80-200 minder scherp dan je zou mogen verwachten van zo'n lens, op laptop zag het er gelukkig beter uit dan op camerascherm. Al denk ik nog steeds wel dat het scherper hoort, dus ik ga nog steeds wel even langs camerawinkel. Ik las online ook al wel dat hij soms bij volledig ingezoomd beter op f4 kan, en dat sommigen last hebben van front- of backfocus. Al lijkt dat bij mij niet zozeer, hij is niet per se net voor of achter waar ik scherpstel scherp, hij is gewoon nergens echt zo ragscherp als ik zou verwachten, maar net beetje 'soft'. Zeker toen ik vergeleek met die van de fotograaf vd workshop (niet helemaal eerlijk vergelijken met professioneel materiaal natuurlijk, maar het verschil was wel groot).

Ga jij nou ook wel eens naar foto beurzen? Is daar nog beetje tweedehands lenzen en accessoires enzo te kopen? Zo ja, waar vind ik goede beurzen/de data ervan :D

De rest ook dank voor complimenten O+

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 08-11-2025 20:38:09 ]
pi_219224970
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh die foto’s ❤️ De tweede en de een na laatste met dat wolkje. Zo gaaf.

Ik weet niet zeker of ik last had, maar woensdag begin van de middag prik en woensdagavond heel veel kiespijn terwijl de kies al een week afgebroken was en ik nauwelijks pijn had en donderdagochtend ook niet.
En jij?
Hm, misschien dat je lijf ineens net wat harder aan de slag ging tegen 'indringer' .

Ik kreeg alleen donderdagmiddag beetje beurse arm, maar niet heel erg, kon er zelfs gewoon op slapen. Bij corona had ik wel echt pijnlijke arm en werd ik eerste nacht elke keer wakker als ik erop rolde, dat was dus nu gelukkig stuk beter. En verder echt helemaal niks, *afkloppen, dus hopelijk blijft dat zo. Maar wel blij mee!
pi_219225109
Hier ook van alles in huis, alleen nog zo’n deken. Flink wat conserven ook en wanneer stroom blijft lang genoeg voer in huis om te eten. Zit alleen nog te denken over een camping gaskoker.

Ja dat denk ik ook @vlindertje89 Maar verder geen last gehad, ook niet van de corona prik.
pi_219225123
@vlindertje89 lief dat je het vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 20:54:43 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219225178
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mag altijd! Bij 1, 4 en 6 had ik helaas niet de tijd om mn scherpstelpunt snel genoeg te verschuiven om hele tafereel in beeld te hebben. Bij 6 is het overigens maar een mini stukje linksachter, hij zit op zn pootjes en staart ligt onder 'm, die was ook niet zichtbaar geweest bij foto net wat meer naar links genomen. Uitzoomen had opzich wel gekund, had ik misschien beter kunnen doen. Uitzoomen en dan later in nabewerking uitsnede maken om toch iets dichterbij te komen weer. Maar zo snel was ik niet in nadenken toen welpje naar ouder kwam en hij ging gapen :). Neem ik wel mee voor volgende keer!

Foto 1 en 2 waren vorige week, met de Nikon 80-200 f2.8 af-d draaizoom, foto 3-6 vandaag met de 18-300 f3.5-6.3. Op camerascherm leken de foto's met de 80-200 minder scherp dan je zou mogen verwachten van zo'n lens, op laptop zag het er gelukkig beter uit dan op camerascherm. Al denk ik nog steeds wel dat het scherper hoort, dus ik ga nog steeds wel even langs camerawinkel. Ik las online ook al wel dat hij soms bij volledig ingezoomd beter op f4 kan, en dat sommigen last hebben van front- of backfocus. Al lijkt dat bij mij niet zozeer, hij is niet per se net voor of achter waar ik scherpstel scherp, hij is gewoon nergens echt zo ragscherp als ik zou verwachten, maar net beetje 'soft'. Zeker toen ik vergeleek met die van de fotograaf vd workshop (niet helemaal eerlijk vergelijken met professioneel materiaal natuurlijk, maar het verschil was wel groot).

Ga jij nou ook wel eens naar foto beurzen? Is daar nog beetje tweedehands lenzen en accessoires enzo te kopen? Zo ja, waar vind ik goede beurzen/de data ervan :D
Ik ben er de laatste tijd niet meer geweest, ivm woning. Morgen is weer een in Hilversum. Daarna in in februari weer in Hilversum. Mocht je gaan, neem contant mee - sommige verkopers kun je niet pinnen. Wil je bij de organisatie zelf pinnen kost dat geld. Ook bij de entree is duurt ook lang als iedereen pint en is het vaak "mensen die gepast hebben mogen bij mij komen" en ben je snel door.

https://www.fotografica.nl/2025-beurskalender/

Vreemd overigens dat een 80-200 minder scherp lijkt. Ongeacht hoe lichtsterkt (of juist niet) een lens ook is, voor optimaal resultaat moet je een lens een beetje stoppen. Je zou toch zeggen dat zo'n objectief bij f/5.6 op z'n sokken moet winnen van een 18-200.

Op f/2.8 is je scherptediepte ook een stuk minder natuurlijk waardoor je de indruk van minder scherptediepte hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219225198
:{ :'( :* voor Cat

:* voor Kaat
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 21:00:45 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219225242
Oh en qua "digitale"/autofocus objectieven is daar best wat te vinden. Flitsers, filters, tassen etc zijn er ook voldoende te vinden.
pi_219225258
Wij zijn vandaag tot iets voorbij Parijs gereden. Mooitje deed het prima. Ze ligt achterin, bij de fiets en het accupakket.

Het accupakket heeft nu wat bijtschade aan de doos :')

Dit was haar eerste reisdag naar Spanje, het hotel waar we nu zijn is waar we ook met krulhond sliepen op haar eerste Spanjereis. En op haar laatste ook.

We hebben hier én wandelgelegenheid voor de hond én een kitchenette voor onszelf. Fatsoenlijk eten en wat beweging maakt een wereld van verschil bij dit soort doorbijtreisdagen.

Morgen naar de Pyreneeën, ik heb ons nog een studio met keukentje geboekt. In een wintersportdorp. Het sneeuwt er vandaag naar het schijnt.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 08-11-2025 21:33:29 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219225314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 lief dat je het vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da’s allemaal best ingrijpend. Hoe is hij er zelf onder?
pi_219225321
Fijn dat Booitje… uhm Mella… uhm de hond het goed deed.
Wel full circle zo, met je logeeradres O+ :*
pi_219225415
Ik zag een boel felicitaties. Waarvoor dank. Gisteren werk en klein feestje. Vandaag werk. Straks werk.

Moe
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219225418
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat Booitje… uhm Mella… uhm de hond het goed deed.
Wel full circle zo, met je logeeradres O+ :*
Emoe in Paris *O*
pi_219225447
@vlindertje89 over de Fotografica morgen heb ik nog niks gehoord.😇
MnX gaat daar regelmatig heen. Als je weet wat je wilt zijn lenzen ook goed te vinden op mp. als ik zo naar de pakketjes kijk.

Van jouw serie hierboven is #2 een mooie klassieke pose (en blik) van het dier.

Over water etc en noodpakket hebben wij het gehad. En het is er nog niet van gekomen.

@sigme Sneeuw! O+ Enne: Winterbanden of all weather…?
pi_219225594
:* :* voor @Sarabi
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 21:41:13 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219225672
Wie van jullie kijkt battle of coverbands? Die Beach Boys :o
pi_219226250
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 lief dat je het vraagt.
Heftig :* hopelijk gaat alles voorlopig oké en kunnen jouw zorgen dan ook weer minder worden! En fijn dat je een leuke afleidende dag hebt gehad wel vandaag ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ben er de laatste tijd niet meer geweest, ivm woning. Morgen is weer een in Hilversum. Daarna in in februari weer in Hilversum. Mocht je gaan, neem contant mee - sommige verkopers kun je niet pinnen. Wil je bij de organisatie zelf pinnen kost dat geld. Ook bij de entree is duurt ook lang als iedereen pint en is het vaak "mensen die gepast hebben mogen bij mij komen" en ben je snel door.

https://www.fotografica.nl/2025-beurskalender/

Vreemd overigens dat een 80-200 minder scherp lijkt. Ongeacht hoe lichtsterkt (of juist niet) een lens ook is, voor optimaal resultaat moet je een lens een beetje stoppen. Je zou toch zeggen dat zo'n objectief bij f/5.6 op z'n sokken moet winnen van een 18-200.

Op f/2.8 is je scherptediepte ook een stuk minder natuurlijk waardoor je de indruk van minder scherptediepte hebt.
Dank voor de tips! Ik moet morgen 12:30 hockeyen, wel echt jammer qua timing.. want zijn dan pas 14 klaar, dus voordat ik dan daar ben is het 14.45. Heeft het dan nog zin om te gaan, of moet je er eigenlijk wel meteen begin van de dag zijn als je wat moois wil scoren?

Eerste foto was 1/250 sluitertijd, 200mm, f8.0 en iso 4500. Tweede foto 1/200, 200mm, f2.8, iso 1200. Goed om te weten dat je inderdaad altijd wel beter iets kan afstoppen. Al vond ik scherpte op de eerste nog steeds niet zoals ik zou denken dat moet kunnen, maar misschien was het ook gewoon niet licht genoeg en zorgt dan de iso + wat langere sluitertijd met toch best zwaar objectief dan samen weer voor niet ragscherp beeld. Ik blijf er even mee spelen wel om te kijken of het aan instellingen ligt. Ik had wel vanochtend met statief, zelfontspanner van 6sec en een post-it met tekst op de muur ook wat testjes gedaan en daar was de 18-300 op 200mm ook echt duidelijk scherper dan de 80-200, zelfs bij de 80-200 wat afstoppen tot uit mn hoofd 4 of 5.6. En dan is wel echt alle beweging eruit. Maar misschien dat ik hem bij de 80-200 wel verder weg zou moeten zetten voor goede scherpstel, ga ik ook nog proberen. En anders toch maar keer kijken of er een camera winkel in de buurt wil meekijken, er zit iig een cameranu en kamera express dichtbij.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:18 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 over de Fotografica morgen heb ik nog niks gehoord.😇
MnX gaat daar regelmatig heen. Als je weet wat je wilt zijn lenzen ook goed te vinden op mp. als ik zo naar de pakketjes kijk.

Van jouw serie hierboven is #2 een mooie klassieke pose (en blik) van het dier.

Over water etc en noodpakket hebben wij het gehad. En het is er nog niet van gekomen.

@:sigme Sneeuw! O+ Enne: Winterbanden of all weather…?
Mijn huidige body + 18-300 lens en de 80-200 lens komen inderdaad allebei van marktplaats :Y maar ik zou sommige objectieven ook gewoon wel eens willen kunnen zien/proberen voor ik ze koop, en dan is zo'n beurs toch wel fijner denk ik, bij marktplaats heb je al een soort akkoord als je erheen gaat en bij beurs kan ik inderdaad nog wat meer zoeken naar wat geeft me nou de kwaliteit waar ik naar op zoek ben (binnen een budget).

@sigme fijn dat het tot nu toe goed is gegaan, bijtschade aan de doos is te overzien ;). Goede reis alvast weer voor morgen!

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 08-11-2025 22:53:10 ]
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 23:01:53 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219226374
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heftig :* hopelijk gaat alles voorlopig oké en kunnen jouw zorgen dan ook weer minder worden! En fijn dat je een leuke afleidende dag hebt gehad wel vandaag ^O^
[..]
Dank voor de tips! Ik moet morgen 12:30 hockeyen, wel echt jammer qua timing.. want zijn dan pas 14 klaar, dus voordat ik dan daar ben is het 14.45. Heeft het dan nog zin om te gaan, of moet je er eigenlijk wel meteen begin van de dag zijn als je wat moois wil scoren?
De echte handelaren zijn er 's ochtends vroeg. Eind van de dag kun je soms ook nog wel een dealtje scoren als hetgeen je wilt hebben nog niet verkocht is. Zeker als je er eerder bent geweest en er toen niet is gehapt op hetgeen jij bood.

Voor de beleving zou ik echter wel wat eerder komen :)
  Moderator zaterdag 8 november 2025 @ 23:08:46 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219226418
Oh en wat betreft minimale scherpstelafstand, die staat vaak op je lens. Heeft je camera trouwens focus compensatie? Dan zou je middels deze test kunnen achterhalen of en hoeveel de AF er naast zit en deze compensatie instellen

https://www.fotosloep.nl/autofocus-testkaart-en-micro-adjustment/
pi_219226496
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Oh en wat betreft minimale scherpstelafstand, die staat vaak op je lens. Heeft je camera trouwens focus compensatie? Dan zou je middels deze test kunnen achterhalen of en hoeveel de AF er naast zit en deze compensatie instellen

https://www.fotosloep.nl/autofocus-testkaart-en-micro-adjustment/
Ja dat heeft 'ie. Maar dan zou ik wel ergens in mn foto iets moeten zien wat wél echt helemaal scherp is toch? Tenzij er natuurlijk net precies op die diepte niks zit in de foto waardoor alles net niet scherp is, maar zou het best knap vinden als ik dat op al mn foto's voor elkaar krijg ;). En ik had ook wel met een schuin liggend meetlint een foto gemaakt en daar vond ik ook niet een plek op waar hij dan wel echt ragscherp was, maar was wel ook binnen dus misschien moet ik dat even buiten doen (of met betere verlichting binnen). Maar als ik met instellingen er ook niet kom kan ik dat nog wel een keer proberen in betere licht omstandigheden.

Oh en minimale afstand zat ik bij mn test met statief op ontspanner en muur met postit zeker wel op.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 08-11-2025 23:30:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')