Ik heb een paar maanden geleden ook zo’n pakket bij elkaar gekochtquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
Gisteren kwam er hier ook een noodpakket binnen met o.a. een powerbank, radio op zonne-energie met verlichting en een KEIHARD alarm erop, vandaag nog aangevuld met water etc.
Elke keer met boodschappen nog wat grote flessen water en houdbaar eten inslaan.
You never know.
Cat je collega
Mag altijd! Bij 1, 4 en 6 had ik helaas niet de tijd om mn scherpstelpunt snel genoeg te verschuiven om hele tafereel in beeld te hebben. Bij 6 is het overigens maar een mini stukje linksachter, hij zit op zn pootjes en staart ligt onder 'm, die was ook niet zichtbaar geweest bij foto net wat meer naar links genomen. Uitzoomen had opzich wel gekund, had ik misschien beter kunnen doen. Uitzoomen en dan later in nabewerking uitsnede maken om toch iets dichterbij te komen weer. Maar zo snel was ik niet in nadenken toen welpje naar ouder kwam en hij ging gapenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nr 2 en 6 voor mij. Als ik overvraagd advies mag geven, knip geen ledematen af. Dat vind ik persoonlijk jammer van de eerste en de laatste.
Hm, misschien dat je lijf ineens net wat harder aan de slag ging tegen 'indringer' .quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh die foto’s ❤️ De tweede en de een na laatste met dat wolkje. Zo gaaf.
Ik weet niet zeker of ik last had, maar woensdag begin van de middag prik en woensdagavond heel veel kiespijn terwijl de kies al een week afgebroken was en ik nauwelijks pijn had en donderdagochtend ook niet.
En jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er de laatste tijd niet meer geweest, ivm woning. Morgen is weer een in Hilversum. Daarna in in februari weer in Hilversum. Mocht je gaan, neem contant mee - sommige verkopers kun je niet pinnen. Wil je bij de organisatie zelf pinnen kost dat geld. Ook bij de entree is duurt ook lang als iedereen pint en is het vaak "mensen die gepast hebben mogen bij mij komen" en ben je snel door.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mag altijd! Bij 1, 4 en 6 had ik helaas niet de tijd om mn scherpstelpunt snel genoeg te verschuiven om hele tafereel in beeld te hebben. Bij 6 is het overigens maar een mini stukje linksachter, hij zit op zn pootjes en staart ligt onder 'm, die was ook niet zichtbaar geweest bij foto net wat meer naar links genomen. Uitzoomen had opzich wel gekund, had ik misschien beter kunnen doen. Uitzoomen en dan later in nabewerking uitsnede maken om toch iets dichterbij te komen weer. Maar zo snel was ik niet in nadenken toen welpje naar ouder kwam en hij ging gapen. Neem ik wel mee voor volgende keer!
Foto 1 en 2 waren vorige week, met de Nikon 80-200 f2.8 af-d draaizoom, foto 3-6 vandaag met de 18-300 f3.5-6.3. Op camerascherm leken de foto's met de 80-200 minder scherp dan je zou mogen verwachten van zo'n lens, op laptop zag het er gelukkig beter uit dan op camerascherm. Al denk ik nog steeds wel dat het scherper hoort, dus ik ga nog steeds wel even langs camerawinkel. Ik las online ook al wel dat hij soms bij volledig ingezoomd beter op f4 kan, en dat sommigen last hebben van front- of backfocus. Al lijkt dat bij mij niet zozeer, hij is niet per se net voor of achter waar ik scherpstel scherp, hij is gewoon nergens echt zo ragscherp als ik zou verwachten, maar net beetje 'soft'. Zeker toen ik vergeleek met die van de fotograaf vd workshop (niet helemaal eerlijk vergelijken met professioneel materiaal natuurlijk, maar het verschil was wel groot).
Ga jij nou ook wel eens naar foto beurzen? Is daar nog beetje tweedehands lenzen en accessoires enzo te kopen? Zo ja, waar vind ik goede beurzen/de data ervan![]()
quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 lief dat je het vraagt.Da’s allemaal best ingrijpend. Hoe is hij er zelf onder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Emoe in Parisquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fijn dat Booitje… uhm Mella… uhm de hond het goed deed.
Wel full circle zo, met je logeeradres![]()
Heftigquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:48 schreef Sarabi het volgende:
@:vlindertje89 lief dat je het vraagt.
Dank voor de tips! Ik moet morgen 12:30 hockeyen, wel echt jammer qua timing.. want zijn dan pas 14 klaar, dus voordat ik dan daar ben is het 14.45. Heeft het dan nog zin om te gaan, of moet je er eigenlijk wel meteen begin van de dag zijn als je wat moois wil scoren?quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben er de laatste tijd niet meer geweest, ivm woning. Morgen is weer een in Hilversum. Daarna in in februari weer in Hilversum. Mocht je gaan, neem contant mee - sommige verkopers kun je niet pinnen. Wil je bij de organisatie zelf pinnen kost dat geld. Ook bij de entree is duurt ook lang als iedereen pint en is het vaak "mensen die gepast hebben mogen bij mij komen" en ben je snel door.
https://www.fotografica.nl/2025-beurskalender/
Vreemd overigens dat een 80-200 minder scherp lijkt. Ongeacht hoe lichtsterkt (of juist niet) een lens ook is, voor optimaal resultaat moet je een lens een beetje stoppen. Je zou toch zeggen dat zo'n objectief bij f/5.6 op z'n sokken moet winnen van een 18-200.
Op f/2.8 is je scherptediepte ook een stuk minder natuurlijk waardoor je de indruk van minder scherptediepte hebt.
Mijn huidige body + 18-300 lens en de 80-200 lens komen inderdaad allebei van marktplaatsquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:18 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 over de Fotografica morgen heb ik nog niks gehoord.😇
MnX gaat daar regelmatig heen. Als je weet wat je wilt zijn lenzen ook goed te vinden op mp. als ik zo naar de pakketjes kijk.
Van jouw serie hierboven is #2 een mooie klassieke pose (en blik) van het dier.
Over water etc en noodpakket hebben wij het gehad. En het is er nog niet van gekomen.
@:sigme Sneeuw!Enne: Winterbanden of all weather…?
De echte handelaren zijn er 's ochtends vroeg. Eind van de dag kun je soms ook nog wel een dealtje scoren als hetgeen je wilt hebben nog niet verkocht is. Zeker als je er eerder bent geweest en er toen niet is gehapt op hetgeen jij bood.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heftighopelijk gaat alles voorlopig oké en kunnen jouw zorgen dan ook weer minder worden! En fijn dat je een leuke afleidende dag hebt gehad wel vandaag
[..]
Dank voor de tips! Ik moet morgen 12:30 hockeyen, wel echt jammer qua timing.. want zijn dan pas 14 klaar, dus voordat ik dan daar ben is het 14.45. Heeft het dan nog zin om te gaan, of moet je er eigenlijk wel meteen begin van de dag zijn als je wat moois wil scoren?
Ja dat heeft 'ie. Maar dan zou ik wel ergens in mn foto iets moeten zien wat wél echt helemaal scherp is toch? Tenzij er natuurlijk net precies op die diepte niks zit in de foto waardoor alles net niet scherp is, maar zou het best knap vinden als ik dat op al mn foto's voor elkaar krijgquote:Op zaterdag 8 november 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Oh en wat betreft minimale scherpstelafstand, die staat vaak op je lens. Heeft je camera trouwens focus compensatie? Dan zou je middels deze test kunnen achterhalen of en hoeveel de AF er naast zit en deze compensatie instellen
https://www.fotosloep.nl/autofocus-testkaart-en-micro-adjustment/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |