abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219231872
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ingewikkeld :*

Mijn schoonmoeder doet het best aardig. Ze wil niet om hulp vragen en zegt dat ze dat heus wel doet als het nodig is. Wij weten dat ze dat echt niet doet dus proberen zelf in te schatten wat ze nodig heeft. Ondertussen vindt ze het hartstikke fijn als wij ongevraagd even het vuilnis in de container doen, de vaatwasser uitruimen, etc.
Ik vind dat hele "als het echt nodig is" ook zo ingewikkeld. Waarom niet als het niet echt nodig is? Maar gewoon prettig? Als het het leven gewoon simpelweg wat makkelijker maakt. Als niet alles wat je in huis hebt opgaat aan noodzakelijkheden?

WHYYYYYYYYYY
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 9 november 2025 @ 17:28:35 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219231885
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik vind dat hele "als het echt nodig is" ook zo ingewikkeld. Waarom niet als het niet echt nodig is? Maar gewoon prettig? Als het het leven gewoon simpelweg wat makkelijker maakt. Als niet alles wat je in huis hebt opgaat aan noodzakelijkheden?

WHYYYYYYYYYY
Ik snap dat ook niet. Vooral omdat 'als het echt nodig is' eigenlijk betekent 'als het echt echt niet anders kan'.
Spoilers!
pi_219231889
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik snap dat ook niet. Vooral omdat 'als het echt nodig is' eigenlijk betekent 'als het echt echt niet anders kan'.
Ja, wat is dat? Ik zeg ook heus wel nee als het mij echt niet uitkomt of iets niet kan of wat dan ook. Ook eigenbelang, want een beetje onderhoudstijd bespaart een hoop tijd en energie als er echt iets mis is :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219231941
Generatiedingetje.
pi_219231960
Maar altijd moeten vragen is ook niet echt fijn. Dus dan wacht je met vragen wanneer het echt niet anders kan
We have far more in common than that which devides us..
pi_219232029
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar altijd moeten vragen is ook niet echt fijn. Dus dan wacht je met vragen wanneer het echt niet anders kan
Dat snap ik ook wel weer. Maar mijn ouders wijzen de "zal ik/ zullen wij anders even..." ook regelmatig af, want dan vinden ze dat ze dat zelf moeten kunnen. Kunnen ze niet, of wel, maar dan is het voor een klusje van 5 minuten een hele dagvulling.
pi_219232051
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel het degene die een handje helpt oplevert. Feel good gevoel, karmapunten, zingeving, geef er maar een naam aan.
De vrager voelt zich vaak afhankelijk en onbekwaam maar kan eigenlijk een fantastische invloed hebben op het welzijn van een ander. En een oprecht dankjewel zeggen maakt je niet kleiner, maar is juist het toefje slagroom op andermans feelgood-taart.

Dit geldt natuurlijk niet bij mantel- of andere zorgers die overvraagd worden en/of waarbij de hulp als een vanzelfsprekendheid of verplichting wordt gezien. Daar is de balans geven/nemen zoek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219232217
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel het degene die een handje helpt oplevert. Feel good gevoel, karmapunten, zingeving, geef er maar een naam aan.
De vrager voelt zich vaak afhankelijk en onbekwaam maar kan eigenlijk een fantastische invloed hebben op het welzijn van een ander. En een oprecht dankjewel zeggen maakt je niet kleiner, maar is juist het toefje slagroom op andermans feelgood-taart.

Dit geldt natuurlijk niet bij mantel- of andere zorgers die overvraagd worden en/of waarbij de hulp als een vanzelfsprekendheid of verplichting wordt gezien. Daar is de balans geven/nemen zoek.
Eerste deel; zo heb ik er nog nooit naar gekeken O+
pi_219232589
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Eerste deel; zo heb ik er nog nooit naar gekeken O+
Ik ook niet. En het is altijd wel makkelijker te geven dan te krijgen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_219232664
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ook niet. En het is altijd wel makkelijker te geven dan te krijgen.
Klopt.
Zag je in Corona tijd ook: veel meer mensen die zich aanmeldden om hand- en spandiensten te doen voor ‘kwetsbaren’ dan dat er zich vragers meldden. Die waren er vast wel maja.. zie mijn vorige post.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 18:26:57 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219232689
Oma's bedachten altijd 100 dingen 'die potentieel in de weg zaten' om ze te helpen :+. Ma had er meer last van dan ik :P. Als kleinzoon is het toch vinden ze het wel fijn als je komt. :+. Maar de agenda van ma hadden ze al drie weken volgeboekt met van alles en nogwat. :P

Maar herken het zelf bij oom en mezelf ook wel. Hulp vragen.... Moet dan wel echt nodig zijn... :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219232742
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 15:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Mijn moeder deelt alles en is heel open. Mijn vader daarentegen is heel gesloten. Hij vind het niet nodig dat ik elke week een dag daar ben. Notabene zodat hij kan golfen of whatever, zonder dat hij zich zorgen hoeft te maken om haar.

Mijn moeder eindigde vorige week met dat ze erg blij is dat ik er elke week even ben. Mijn vader gaat het niet zeggen.
Wat fijn dat je er elke week kan zijn en dat je moeder zo dankbaar is :Y mijn vader is ook een gesloten man en heel rationeel. Hij is gelukkig verre van naar of knorrig en hij staat voor iedereen klaar om ze te helpen maar aan emoties doen we niet :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219232744
@Blues ik was vanmiddag aanwezig bij een huit-mains pianostuk op twee piano’s _O_
Ook wel schattig hoe de vier pianistes via blikken en hoofdknikjes contact hielden bij fermates en tempo wisselingen O+

En verder is muziek emotie. Al helemaal als je weekend anders loopt dan verwacht én er een stuk gezongen wordt wat ik zelf ook zing, en me dan al standaard tot tranen beweegt als ik niet oplet. Maar goed dat ik extra zakdoekjes bij me had.
pi_219232775
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 15:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Is dat mss toch iets wat meer kan bestaan tussen dochters en moeders?
Al was mijn moeder eigenlijk net als ik. En ik had er geen last van, behalve dat ik vond dat ze te 'hard' voor zichzelf was en regelmatig wat te laat aan de bel trok bij artsen, bij ons.
Ik hoop het eigenlijk niet :+ met mijn grote zoon kan ik echt ook wel over gevoelens praten, ik hoop dat dat iets is wat we vast kunnen houden samen.
pi_219232808
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 17:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

WHYYYYYYYYYY
Dit ja. Ik zeg dat ook wel tegen patienten hoor, die hun kinderen niet willen belasten. Misschien vinden ze het wel FIJN om iets voor je te kunnen doen? Vinden mensen vaak een hele gekke suggestie :D
pi_219232814
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues ik was vanmiddag aanwezig bij een huit-mains pianostuk op twee piano’s _O_
Ook wel schattig hoe de vier pianistes via blikken en hoofdknikjes contact hielden bij fermates en tempo wisselingen O+

En verder is muziek emotie. Al helemaal als je weekend anders loopt dan verwacht én er een stuk gezongen wordt wat ik zelf ook zing, en me dan al standaard tot tranen beweegt als ik niet oplet. Maar goed dat ik extra zakdoekjes bij me had.
O+
pi_219232834
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

Oh, jij zegt het veel mooier O+
pi_219232845
Het ergeren aan aanmodderen kost ook veel meer energie dan het uitvoeren van een voor mij simpel taakje.
pi_219232856
Verdorie, nu moet ik janken. Zat ook wel een beetje dwars al. Toch stom.
pi_219232878
@DancingPhoebe :* lastige situatie. Inderdaad stom!
pi_219232975
B en ik hebben de afgelopen paar weken een bevriend stel regelmatig maaltijden gebracht. Voor ons weinig moeite en het is fijn om iets te kunnen bijdragen idd.

Ik vind zelf denk ik vooral ook fijn als je met mensen kunt socializen met een soort reden of zo. Ik ga niet zo snel langs om een kop thee te drinken en bij te praten, maar als ik toch al een maaltijd kom brengen en het vuilnis kom helpen wegdoen, dan kunnen we ook een kwartiertje bijpraten.

Bij oma stuurden we mn moeder vaak de tuin in om te wieden, zodat ze niet binnen hyper ging zitten doen. Maar nu heeft oma geen tuin meer ;(
Oplossing nu is om in kleiner gezelschap bij oma op bezoek te gaan en dan gaat m'n moeder iig zonder ons hyperen ^O^
pi_219232977
Vanmiddag had het mij erg geholpen als een ouder/verzorger hun kwebbelende koter even mee naar buiten had genomen.
Ja, klassiek is saai. En ja, het is een lange zit voor een vier-jarige.
Dus die begint een gesprekje. EXIT. Daar ben je dan ook volwassene voor. Even bedenken dat jouw schatje nu overlast bezorgt.
Voer dat gesprekje met het kind buiten maar. Met een bal erbij of zo.

Achter me zaten er twee van een jaar of zes. Er ging een hoop snoep in, er kwam af en toe een kwebbel uit, maar na een sst van de ouders waren ze weer stil. Zo kan het ook O+
pi_219232990
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 18:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh, jij zegt het veel mooier O+
Taart maakt bijna alles mooier :+
pi_219233040
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Verdorie, nu moet ik janken. Zat ook wel een beetje dwars al. Toch stom.
:* :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')