"vakzaak" wil niet altijd zeggen "vak"-kundig personeel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
Ah kijk, inderdaad. Internet zegt dat PEX vernet (whatever that may be) poly etyleen is. Grappige is wel dat als je bij de vakzaak om PEX vraagt, je meerlagenbuis met een aluminium kern krijgt.
AKB ken ik niet. Maar schijnt inderdaad Aluminium Kern Buis te zijn.
Intrigerend is weer dat de Google AI beweert dat AKB voor vloerverwarming is, en PEX voor waterleiding. Maar ik gok dat de AI in de war raakt van veel zaken die met PEX de flexpijp met aluminium verkopen.
Staal is hier in Duitsland gewoon. Alle oude huizen hebben verzinkte stalen waterleidingen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Stalen waterleiding is sowieso apart. Maar 25 dik uponor klinkt niet gek hoor. Maar bij 2 keer douchen onder een regendouche en de tuin sproeien tegelijk, kan het aan de krappe kant zijn. 20mm was wel problematisch geweest vermoed ik.
Ja er komt een koof. Op de laatste foto zie je boven de deur/links van het raam een rechthoekig gat, daar gaat de afzuiging naartoe en daar komt een koof. In de koof komen nog spotjesquote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:06 schreef AnneX het volgende:
Goed zo. Nu wordt het echter…
Heb je ook nog plaats voor spots / licht gedacht boven het werkblad en kookplaat, behalve uit de afzuig.
Mooi hoor, de houten ‘stol’ heet dat geloof ik, op de kopse kant van hoge kast combi en laag.
Van deze vergelijkbare hoekige handgrepen zat ik onder de blauwe plekken na een leven lang met greeploze deuren en laden. 😎
Een 3fase automaat zijn 3 1 fase automaten aan elkaar gekoppeld. En als ik het goed heb in NL verplicht.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:38 schreef derLudolf het volgende:
Ipv driepolige automaten gebruiken ze 3 losse automatenJuist met zoiets als een kookplaat wat geen draaistroom gebruikt maar 3 lossen fasen moet je toch één automaat hebben?
's Lands wijs, 's lands eer, zullen we maar zeggen.
Ik bedoel ook zekering ipv zo'n combinatie.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Een 3fase automaat zijn 3 1 fase automaten aan elkaar gekoppeld. En als ik het goed heb in NL verplicht.
De reden hiervoor is dat bij problemen met 1 fase de volledige aansluiting spanningsloos wordt.
Maar buiten een stukje veiligheid voor de eigenaar heeft het geen meerwaarden.
En in NL heb je aardlek en zekering in 1 automaat als je dat zou willen. In D niet. Hier heb je een aparte differentialschalter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |