quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:18 schreef golfer het volgende:
Na twintig seizoenen van Een Huis Vol, de realityserie die het wel en wee van grote gezinnen volgt, is het tijd voor een speciale jubileumeditie. Een Huis Vol Herinneringen keert in vier afleveringen terug naar de families met wie Nederland jarenlang heeft meegeleefd.
Een van de gezinnen die bij de start van het programma al meededen, is de familie Baumgard. Het terugzien van de oude beelden liet moeder Samantha niet onbewogen. "We realiseerden ons weer dat je elk moment moet koesteren. Het leven gaat zo snel! Onze jongste Shayquan schoot zelfs vol toen hij zichzelf als baby terugzag."
Behalve bij de groei van de gezinnen staat Een Huis Vol Herinneringen ook stil bij de vele verbouwingen, de alledaagse chaos en het vieren van bijzondere momenten.
Een Huis Vol Herinneringen is vanaf 4 november 2025 iedere dinsdag om 20:35 uur te zien op NPO 1.
Kan niet alles bekijken maar is zij ook door de pil en condoom en spiraal heen zwanger geworden?quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:34 schreef Pinuts het volgende:
https://www.instagram.com(...)7E-jS9hj-j9PUY3i19Yw
Ja hoor, Linda Kraan is weer zwanger... sommige mensen weten ook niet wanneer het genoeg is...
Er staat alleen iets in de trant van: zo dankbaar en blij, er komt een nieuw kraantje bijquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:15 schreef maily het volgende:
[..]
Kan niet alles bekijken maar is zij ook door de pil en condoom en spiraal heen zwanger geworden?
Alles met de Buddenbrucksquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:11 schreef roos94 het volgende:
Welk seizoen is het leukst om te kijken?
Mentale problemen en deoressie als ik het zo lees. Sneu. Kan me niet voorstellen dat het online etaleren van je gezin daar in positieve zin aan heeft bijgedragen..quote:[b]Op zaterdag 15 november 2025 06:39 schreef Samhain
Met Roemillio Baumgard gaat het niet zo goed.
Hopelijk is het bericht te zien, als ik insta-icoontje gebruik krijg ik een foutmelding.
Echt he. Dat die kerel er nog geen knip in heeft gelegd. Ze zijn ook niet meer de jongste, Linda is dacht ik al 44 en Ivan is de 50 gepasseerd. Maar goed, hun leven, hun keus. Godzijdank niet de mijne.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:15 schreef maily het volgende:
[..]
Kan niet alles bekijken maar is zij ook door de pil en condoom en spiraal heen zwanger geworden?
Op TikTok had hij een filmpje van een minuut of 10 gepost. M'n dochter liet er een stukje van zien. Hij zegt daarin dat hij zich niet veilig voelt en dat hij al vanaf zijn vierde jaar met eenzaamheidsgevoelens kampt. Dat lijkt me heel heftig in zo'n groot gezin en dan ook nog eens in de spotlights. Sneu.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:19 schreef June. het volgende:
[..]
Mentale problemen en deoressie als ik het zo lees. Sneu. Kan me niet voorstellen dat het online etaleren van je gezin daar in positieve zin aan heeft bijgedragen..
Hij geeft meermaals een signaal af dat hij er binnenkort niet meer zal zijn. (Ook zegt hij dat hij niks van plan is. Maar dat kunnen loze woorden zijn weet ik uit ervaring)quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:16 schreef Samhain het volgende:
[..]
Op TikTok had hij een filmpje van een minuut of 10 gepost. M'n dochter liet er een stukje van zien. Hij zegt daarin dat hij zich niet veilig voelt en dat hij al vanaf zijn vierde jaar met eenzaamheidsgevoelens kampt. Dat lijkt me heel heftig in zo'n groot gezin en dan ook nog eens in de spotlights. Sneu.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:09 schreef Samhain het volgende:
Dank aan degene die me waarschuwde net, deed je misschien al voor de tweede keer. Aangezien ik m'n dm ook niet meer terug kan vinden, word ik wellicht officieel te oud voor het gebruik van FOK!
Dankjewel!quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:03 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Heb er een TR voor gezet.
Gebeurt in meer topics.
Dat.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:18 schreef Dotteke het volgende:
[modbreak]
Users pas op als je een insta-linkje post, vaak is na aanklikken je eigen naam zichtbaar. Beter maak je een screenshot en plaats je die
[/modbreak]
Thnx heb het er even tussen gezetquote:
ja meeste seizoenen vind ik wel leuk, heb de eerste niet gezien ook niet van plan door die baumgards en die andere beetje tokkiesquote:Op maandag 10 november 2025 16:16 schreef roos94 het volgende:
Nou ik ben ook uit een hol gekropen hoor. Wat een leuk programma is dit. Ben gewoon random ergens in een seizoen begonnen![]()
Jaquote:Op maandag 17 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
De Buddenbruckjes zijn toch die lui die naar Duitsland gingen?
Die familie vond ik juist tenenkrommend
Irritainmentquote:Op maandag 17 november 2025 11:39 schreef J-net het volgende:
Ja is ook gewoonweg soort irritainment ik vind het een bijzondere club van mensen.
Ze wonen nu in Belgie schijnbaar. Ze zijn wel echt zoals je ze ziet.
Ik vond een seizoen zoals met Zeldenrust, Kraantjes, Jelies en Buddenbruckjes dat laat een beetje verschillende stijlen en dingen zien. En geldt ook voor Cudogams.
Ik stuitte net op zijn TikTokquote:Op zaterdag 15 november 2025 06:39 schreef Samhain het volgende:
Met Roemillio Baumgard gaat het niet zo goed.
Ai, wat verdrietig!quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik stuitte net op zijn TikTokJa, zo te zien heeft hij het knap lastig en zijn moeder heeft daar een flink aandeel in als ik het zo hoor. Als ik het zo hoor wil hij zijn moeder niet in een negatief daglicht plaatsen, maar hij kan niet anders.
Je ziet de pijn en ik hoop dat het beter met hem zal gaan
Hij kan het ook niet melden natuurlijk ....quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik stuitte net op zijn TikTokJa, zo te zien heeft hij het knap lastig en zijn moeder heeft daar een flink aandeel in als ik het zo hoor. Als ik het zo hoor wil hij zijn moeder niet in een negatief daglicht plaatsen, maar hij kan niet anders.
Je ziet de pijn en ik hoop dat het beter met hem zal gaan
Ik zit er vol in… de irritainmentquote:Op maandag 17 november 2025 11:49 schreef maily het volgende:
[..]
Irritainment![]()
En dan ben ik zo blij dat het bij hen is. Die headbangertjes bij de Buddenbrucks![]()
Ja de familie Balquote:Op maandag 22 december 2025 20:50 schreef golfer het volgende:
Kijken het zelf nu ook terug.
Superlieve briefjes op vaderdag voor Simon Bal.
Tranen ook hier,heb het idee dat de familie Bal en Blom oprecht is.quote:Op maandag 22 december 2025 20:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja de familie Bal
Moest huilen bij de intro ...
Wat ik benoemde was vaag en betrof iets wat in het programma eerder op de avond genoemd wasquote:Op dinsdag 23 december 2025 19:28 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk als alle uitzendingen zijn geweest. Weet niet op welke datum dat is.
Ik gaf geen commentaar!!!!quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik benoemde was vaag en betrof iets wat in het programma eerder op de avond genoemd was
(Intro van de eerste aflevering)
Plus ik janken om alles. Dus amper een spoiler te noemen
quote:
quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ooooh ik lees verkeerd
Sorry! Dacht op mijn falie te krijgen
Ja, wij kijken het ook.quote:
Alles gezienquote:Op zaterdag 27 december 2025 13:16 schreef Roesssst het volgende:
Nog meer mensen die kijken?
Ik ben mij nu aan het verbazen hoe de familie Blom op vakantie gaat. Een grote chaos, maar vader neemt nog een kopje koffie en een momentje voor zichzelf. Oudste zoon heeft volgens mij niet zo zin om mee te doen aan dit programma.
Jazeker! Alles al gezien dus ik wacht nog even met postenquote:Op zaterdag 27 december 2025 13:16 schreef Roesssst het volgende:
Ik ben mij nu aan het verbazen hoe de familie Blom op vakantie gaat. Een grote chaos, maar vader neemt nog een kopje koffie en een momentje voor zichzelf. Oudste zoon heeft volgens mij niet zo zin om mee te doen aan dit programma.
Zo dat is zo irritant. Overal chaos en wel even rustig een kopje koffie nemen. En als er dan een stoel niet past. Ach dan nemen we maar een stoel minder mee.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:16 schreef Roesssst het volgende:
Dat hele gezin vind ik onprettig. Ik vind die kinderen losgeslagen en onopgevoed wild. Alles chaotisch, komt over alsof ze het aantal kinderen niet aankunnen. 'k Vind het echt een onprettig zooitje ongeregeld. De andere gezinnen vind ik allemaal wel leuk, alleen de Familie Blom... nopequote:Op zondag 28 december 2025 14:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Zo dat is zo irritant. Overal chaos en wel even rustig een kopje koffie nemen. En als er dan een stoel niet past. Ach dan nemen we maar een stoel minder mee.
Blijkbaar hebben ze ook de leerplicht ambtenaar aan hun broek hangen omdat die oudste vaak te laat is op school. Zoiets vertelden ze toch in die compilatie uitzending? Nu ik even verder terug ga in de tijd was het volgens mij ook de familie Blom die niet zeker wist of de kids hun tanden poetsten in de morgen. Maar in de avond gebeurde het wél werd er verzekerdquote:Op zondag 28 december 2025 14:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat hele gezin vind ik onprettig. Ik vind die kinderen losgeslagen en onopgevoed wild. Alles chaotisch, komt over alsof ze het aantal kinderen niet aankunnen. 'k Vind het echt een onprettig zooitje ongeregeld. De andere gezinnen vind ik allemaal wel leuk, alleen de Familie Blom... nope
Oh echt! Niet meegekregen (zegt niks) maar verbaasd me niks iigquote:Op zondag 28 december 2025 18:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze ook de leerplicht ambtenaar aan hun broek hangen omdat die oudste vaak te laat is op school. Zoiets vertelden ze toch in die compilatie uitzending? Nu ik even verder terug ga in de tijd was het volgens mij ook de familie Blom die niet zeker wist of de kids hun tanden poetsten in de morgen. Maar in de avond gebeurde het wél werd er verzekerd![]()
ja hier ook, was bang voor zijn nek.quote:Op zaterdag 27 december 2025 20:59 schreef amaranta het volgende:
Ik schrok al van een blom die een koprol maakte op een matras en best ongelukkig op z’n hoofd landde
Heb het ff opgezocht dat van tanden poetsen. Het gebeurt sowieso 1 per dag volgens moeder Blom, maar de tweede keer schiet er vaak bij in. Ik waardeer haar eerlijkheid, maar ik vind dit echt heel slecht.quote:Op zondag 28 december 2025 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh echt! Niet meegekregen (zegt niks) maar verbaasd me niks iig
Ach dat is meer controle erop als bij ons thuis. En wij waren met z'n drieën (moeder, broer en ik). Met zo'n kudde kinderen vind ik één keer netjes.quote:Op zondag 28 december 2025 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb het ff opgezocht dat van tanden poetsen. Het gebeurt sowieso 1 per dag volgens moeder Blom, maar de tweede keer schiet er vaak bij in. Ik waardeer haar eerlijkheid, maar ik vind dit echt heel slecht.
Dat 1x per dag vind ik ook niet zo schokkend inderdaad. Natuurlijk is het niet ideaal maar als ik de hele familie zo zie zijn er een stuk grotere problemen dan het tanden poetsen.quote:Op zondag 28 december 2025 18:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach dat is meer controle erop als bij ons thuis. En wij waren met z'n drieën (moeder, broer en ik). Met zo'n kudde kinderen vind ik één keer netjes.
Zo vreemd en schandalig vind ik dat niet. Twee keer per dag bij kinderen is denk ik meer uitzondering dan regel...
Maar goed... dat zegt weinig
Ja dat dusquote:Op zondag 28 december 2025 18:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat 1x per dag vind ik ook niet zo schokkend inderdaad. Natuurlijk is het niet ideaal maar als ik de hele familie zo zie zijn er een stuk grotere problemen dan het tanden poetsen.
Ja, misschien ben ik daar heel strikt op. 2 x per dag tanden poetsen hoort bij de basis wat mij betreft. Ik vind of met vieze tanden naar school of naar bed echt not done.quote:Op zondag 28 december 2025 18:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach dat is meer controle erop als bij ons thuis. En wij waren met z'n drieën (moeder, broer en ik). Met zo'n kudde kinderen vind ik één keer netjes.
Zo vreemd en schandalig vind ik dat niet. Twee keer per dag bij kinderen is denk ik meer uitzondering dan regel...
Maar goed... dat zegt weinig
Naja het is een goede gewoonte toch...quote:Op zondag 28 december 2025 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, misschien ben ik daar heel strikt op. 2 x per dag tanden poetsen hoort bij de basis wat mij betreft. Ik vind of met vieze tanden naar school of naar bed echt not done.
Je hebt ook gelijk en ik begrijp jequote:Op zondag 28 december 2025 19:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Buiten dat, minder goed verzorgde melktanden kunnen ook effect hebben op de blijvende tanden. Veel mensen denken, och het zijn maar melktanden... Deze dienen dus ook goed verzorgd te worden. En ik hoef niemand te vertellen dat je maar één keer in je leven een blijvend gebit krijgt.
Ja, ik vind het niet ok. Ik kan er niks anders van maken.
Ik denk dat je niet wil weten in hoeveel gezinnen 1x per dag poetsen doodnormaal is. Maar dat wordt niet hardop gezegd.quote:Op zondag 28 december 2025 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk en ik begrijp je
Mijn reactie was vanuit mijn kader. Dat zoiets mij niet opvalt want, etc
Jij kan dat, ik doe een cheerleaderdansje voor je :quote:Op zondag 28 december 2025 19:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet wil weten in hoeveel gezinnen 1x per dag poetsen doodnormaal is. Maar dat wordt niet hardop gezegd.
Maar goed off topic ik ga even verder kijkenmoet er nog 6, zou dat vandaag nog lukken?
Verschil moet er wezenquote:Op zondag 28 december 2025 20:18 schreef maily het volgende:
Ik weet niet meer precies wat er in welke aflevering opviel![]()
Maar:
Thijmen ging op kamp en de camera werd op zijn toilettafelplankje gericht. Daar stonden 3 of 4 dingen op.
Adam ging op reis en die had me daar een verzameling met spuitbussen, flessen, potjes etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 01-01-2026 08:35:34 ]
quote:Op zondag 28 december 2025 20:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Verschil moet er wezenik dacht dat ik het verkeerd verstaan had .... belachelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 01-01-2026 08:35:52 ]
quote:Op zondag 28 december 2025 20:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Verschil moet er wezenJa echt... die meiden... ik weet niet wat ik van hen vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef niet meer dan een tientje uit aan een trui
[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 01-01-2026 08:36:02 ]
Ik denk dat die knullen daar ook zo aangekleed worden hoorquote:Op zondag 28 december 2025 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja echt... die meiden... ik weet niet wat ik van hen vind
Die jongens kunnen nog net zelf sokken pakken idd... en daar valt nog wat op aan te merkenquote:Op zondag 28 december 2025 20:27 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk dat die knullen daar ook zo aangekleed worden hoor
ik bedoel zo duur aangekleed, niet per se dat ze geholpen worden met aankleden.quote:Op zondag 28 december 2025 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die jongens kunnen nog net zelf sokken pakken idd... en daar valt nog wat op aan te merken
Wat scheelt hetquote:Op zondag 28 december 2025 20:29 schreef maily het volgende:
[..]
ik bedoel zo duur aangekleed, niet per se dat ze geholpen worden met aankleden.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op zondag 28 december 2025 20:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat scheelt hethoe ze zich massaal bemoeien met zijn koffer en tasje. Die vent is volwassen ja
quote:Op zondag 28 december 2025 20:23 schreef maily het volgende:
[..]
ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had .... belachelijk
Ik ben helemaal voor kwaliteit kopen zodat het langer meegaat. Maar als je over dit soort bedragen praat gaat het volgens mij alleen om het merk.quote:Op zondag 28 december 2025 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja echt... die meiden... ik weet niet wat ik van hen vind
Die familie bestaat uit een stel ijdeltuiten. Die fles gaat er zo doorheen joh... die huid moet lekker zacht en "gehydrateerd" blijvenquote:Op zondag 28 december 2025 20:31 schreef maily het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en moeders ook nog
en pa die een fles met bodylotion of zoiets had dichtgeplakt en in zijn koffer gedaan. kijk Adam, die heb ik dichtgeplakt, kan die niet gaan lekken.
alsof die fles na de vakantie niet mee terug moet![]()
Drie keer gedragen (bij wijze van spreken) en dan met het vliegtuig naar Marokko om het daar weg te geven.quote:Op zondag 28 december 2025 20:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Ik ben helemaal voor kwaliteit kopen zodat het langer meegaat. Maar als je over dit soort bedragen praat gaat het volgens mij alleen om het merk.
Verder vind ik het wel een leuk gezin.
Dat is beter dan weggooienquote:Op zondag 28 december 2025 20:35 schreef maily het volgende:
[..]
Drie keer gedragen (bij wijze van spreken) en dan met het vliegtuig naar Marokko om het daar weg te geven.
Ik vond dat het kind een beetje onnodig te kakken werd gezet, zeker gezien de plausibele toelichting. Sowieso heeft Simon meer zin in die bonuskinderen lijkt het soms wel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:03 schreef amaranta het volgende:
Wat zouden jullie gedaan hebben wat betreft het theorie examen? Pech of je kind laten “spijbelen”?
Ik had mijn kind denk ik afwezig gemeld op school. Ik ben niet curling maar soms wel wat..
Kijk verslapen en dan te laat of te laat van huis vertrokken… jammer dan pech.
Het leek wel of ze nog twijfelde toen ze het "vonnis" uitsprak ....quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:03 schreef amaranta het volgende:
Wat zouden jullie gedaan hebben wat betreft het theorie examen? Pech of je kind laten “spijbelen”?
Ik had mijn kind denk ik afwezig gemeld op school. Ik ben niet curling maar soms wel wat..
Kijk verslapen en dan te laat of te laat van huis vertrokken… jammer dan pech.
Nou dat. Haar rooster was pas net bekend. En ze is 16, daar denkt ze niet over na.quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik vond dat het kind een beetje onnodig te kakken werd gezet, zeker gezien de plausibele toelichting. Sowieso heeft Simon meer zin in die bonuskinderen lijkt het soms wel.
Ja vond ik ook, ik vind haar sowieso een beetje bitchy naar die meiden waar Simon juist heel warm is.quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik vond dat het kind een beetje onnodig te kakken werd gezet, zeker gezien de plausibele toelichting. Sowieso heeft Simon meer zin in die bonuskinderen lijkt het soms wel.
Ach ja, de Blokjes.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond de familie Blok wel leuk vandaag, de nodige chaos maar toch ook wel fijn samen gewoon.
Ik denk dat zij gewoon wat harder/meer gereserveerd is, ze doet me denken aan mijn eigen (Rotterdamse) moeder.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja vond ik ook, ik vind haar sowieso een beetje bitchy naar die meiden waar Simon juist heel warm is.
"Gereserveerd" vind ik hier ook wel de juiste uitdrukkingquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik denk dat zij gewoon wat harder/meer gereserveerd is, ze doet me denken aan mijn eigen (Rotterdamse) moeder.
Ik snap haar beredenering wel, al was ik waarschijnlijk wat coulanter geweest🙈.
Van de familie Bakcha krijg ik de kriebels, alles zo perfect. Ik vind ze zo gemaakt overkomen.
Die oudere zussen die zich overal tegenaan bemoeien, moeder die de oudste zoon gaat bellen dat ie aan tafel moet komen. Laat ze lekker uitslapen wanneer dat kan.
quote:De kinderbijslag is dit jaar opnieuw verhoogd, en dat is goed nieuws voor gezinnen met veel kinderen. Zeker voor de families uit de populaire televisieserie Een Huis Vol.
We zetten op een rij hoeveel kinderbijslag de families uit Een Huis Vol in 2026 ontvangen, en dat loopt flink op.
Zoveel kinderbijslag krijgt de familie Lopez
De familie Lopez heeft zeven kinderen. De oudste twee, Talitha en Danilo, zijn al boven de achttien, dus voor hun ontvangen Jay en Saffiera geen kinderbijslag meer. Jaïro (2009), Jordan (2012) en Felice (2013) vallen in de leeftijdscategorie van 12 tot 17 jaar. Voor hen ontvangen ze per kind 421,53 euro per kwartaal aan kinderbijslag. Noëlla (2022) en jongste dochter Joana Grace (2025) vallen in de categorie 0 tot en met 5 jaar, wat neerkomt op 259,07 euro per kind per kwartaal.
Dat betekent het volgende voor de kinderbijslag: (3 x 421,53) + (2 x 295,07) = 1.854,73 euro per kwartaal. In een jaar ontvangt de familie Lopez dus 7.418,92 euro aan kinderbijslag.
Zoveel kinderbijslag krijgt de familie Blom
De familie Blom heeft acht kinderen. De oudste drie, Tijmen (2009), Yaël (2010) en Gideon (2014), vallen in 2026 in de leeftijdscategorie van 12 tot en met 17 jaar. Voor hen ontvangen de ouders per kind 421,53 euro per kwartaal aan kinderbijslag. Julian (2016), Ezra (2018) en Jozua (2020) vallen in de categorie van 6 tot en met 11 jaar, wat neerkomt op 358,30 euro per kind per kwartaal. De twee jongsten, Juda (2022) en Eljada (geboren in 2025), vallen in de categorie 0 tot en met 5 jaar en leveren 295,07 euro per kind per kwartaal op.
Dat betekent dat zij het volgende jaarlijks ontvangen aan kinderbijslag:
(3 × 421,53) + (3 × 358,30) + (2 × 295,07) = 3.122,46 per kwartaal en dus 12.489,84 euro per jaar.
Zoveel kinderbijslag krijgt de familie Bal
De familie Bal heeft zeven kinderen. Oudste dochter Zoey (2007) is al 18 jaar, waardoor ouders Lisa en Simon voor haar geen kinderbijslag meer ontvangen. Daisy (2009), Abby (2011) en Jessy (2011) vallen in de leeftijdscategorie van 12 tot en met 17 jaar. Voor hen ontvangen de ouders per kind 421,53 euro per kwartaal. Evia (2016) en Morris (2019) vallen in de categorie van 6 tot en met 11 jaar, dus ontvangen ze 358,30 euro per kind per kwartaal. Jongste dochter Juno (geboren in 2022) valt in de categorie 0 tot en met 5 jaar en levert 295,07 euro per kwartaal op.
Dat betekent het volgende voor de kinderbijslag:
(3 × 421,53) + (2 × 358,30) + 295,07 = 2.276,26 euro per kwartaal. In 2026 ontvangt de familie Bal dus 9.105,04 euro aan kinderbijslag.
Zoveel kinderbijslag krijgt de familie Bakhcha
De familie Bakhcha heeft acht kinderen. De drie oudsten, Nour (2003), Adam (2005) en Anssam (2006), zijn in 2026 allemaal 18 jaar of ouder, waardoor ouders Abdelali en Samira voor hen geen kinderbijslag meer ontvangen. Dikra (2009), Tassnim (2010) en Saad (2012) vallen in de leeftijdscategorie van 12 tot en met 17 jaar. Voor hen ontvangen de ouders per kind 421,53 euro per kwartaal. Jassem (2016) valt in de categorie 6 tot en met 11 jaar, goed voor 358,30 euro per kwartaal. Jongste zoon Achraf (geboren in 2023) valt in de categorie 0 tot en met 5 jaar en levert 295,07 euro per kwartaal op.
Dat betekent dat zij het volgende jaarlijks ontvangen aan kinderbijslag:
(3 × 421,53) + 358,30 + 295,07 = 1.918,96 euro per kwartaal en dus 7.675,84 euro per jaar.
Bizar weinig. Als we kijken naar België en Duitsland daar krijg je dit gewoon maandelijksquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:15 schreef maily het volgende:
Zoveel kinderbijslag ontvangen gezinnen uit Een Huis Vol
[..]
Had wel wat meer verwacht.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:15 schreef maily het volgende:
[..]
Nog steeds de fokpremie, ooit bedacht door de christelijke partijen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:15 schreef maily het volgende:
Duitse christelijke partijen dan. Volgens mij is de kinderbijslag ingevoerd begin van WOII door onze bezetter.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog steeds de fokpremie, ooit bedacht door de christelijke partijen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderbijslag_(Nederland)quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Duitse christelijke partijen dan. Volgens mij is de kinderbijslag ingevoerd begin van WOII door onze bezetter.
wat een rare opmerkingquote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog steeds de fokpremie, ooit bedacht door de christelijke partijen.
Wat is daar raar aan? Alle pogingen om het af te schaffen worden, net als bij abortus-vrijheid, tegen gehouden door christelijke partijen. Die willen nog steeds grote gezinnen promoten.quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond alweer de laatste aflevering van het seizoen.
Die heeft het gezin verlaten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:39 schreef roos94 het volgende:
Papa Jay woont een paar straten achter mijn ouderlijk huis. Komt wel dichtbij nu
Waar is de moeder van die oudere kinderen?
Zijn ze daar ooit verder op ingegaan? Blijf dat toch wat apart vinden, een moeder die zo maar weg gaat en niks meer laat horen.quote:
Doe ik ook met de familie Lopez en eigenlijk vind ik die Marokkaanse familie ook niet echt boeiend, allemaal net iets te perfect.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:00 schreef roos94 het volgende:
Ik spoel de familie Bal volledig door. Wat oninteressant zijn die zeg.
Dat doe ik juist bij de familie Bakhsha.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:00 schreef roos94 het volgende:
Die mensen zitten 24/7 vol in de makeup, komen uit bed met krultang haren en gesteilde harenquote:Op zondag 18 januari 2026 09:24 schreef Harper het volgende:
[..]
Dat doe ik juist bij de familie Bakhsha.
Zo gespeeld en een vreselijk betuttelende moeder.
Heel in het begin geloof ik.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zijn ze daar ooit verder op ingegaan? Blijf dat toch wat apart vinden, een moeder die zo maar weg gaat en niks meer laat horen.
Ik kijk juist alleen Bal en Blom en ik spoel de rest door.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:00 schreef roos94 het volgende:
Helemaal mee eens. En dan moeten het ook altijd van die "verantwoorde" uitjes zijn. Groeten oogsten enz om meer één met de natuur te zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:23 schreef Remco het volgende:
[..]
Doe ik ook met de familie Lopez en eigenlijk vind ik die Marokkaanse familie ook niet echt boeiend, allemaal net iets te perfect.
De leuke tv wordt juist gemaakt door de enorme ongeorganiseerde bende zoals bijvoorbeeld bij de familie Blom en vorige seizoenen zoals bij de familie Buddenbruck.
Zo gouw ze uitjes moeten gaan bedenken/in scène zetten vind ik er al weinig meer aan.
Hoeveel groenten kun je verbouwen in één middag?quote:Op woensdag 21 januari 2026 10:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dan moeten het ook altijd van die "verantwoorde" uitjes zijn. Groenten verbouwen enz om meer één met de natuur te zijn.
Aangepast...quote:Op woensdag 21 januari 2026 12:22 schreef maily het volgende:
[..]
Hoeveel groenten kun je verbouwen in één middag?
Het was geen commentaar op jou!!!quote:
haha dan denken we er hetzelfde overquote:Op woensdag 21 januari 2026 13:50 schreef maily het volgende:
[..]
Het was geen commentaar op jou!!!
Meer op die familie. Een keer naar de groentetuin is leuk.
Maar echt daar een stuk afhuren en elke week onderhouden/oogsten is heel wat anders natuurlijk
De familie Bakcha vind ik zo nep. Naar de groentetuin, wat niemand echt leuk vond, want: vies.quote:Op woensdag 21 januari 2026 15:03 schreef Stansfield het volgende:
[..]
haha dan denken we er hetzelfde over.
Puur voor de bühne met een boodschap en bedoeling erachter. Nooit gewoon iets leuks doen zonder verdere bijbedoelingen.
Morgen al?quote:Op donderdag 10 september 2026 14:59 schreef Blues het volgende:
Morgen, vrijdag 11 september, begint een nieuw seizoen.
Familie De Lange: Een nieuw gezicht in het programma. Sil en Melissa uit Winkel (Noord-Holland) hebben acht kinderen. Zoon Sven heeft cerebrale parese en loopt met een prothese.
Familie Bal: Simon en Lisa bereiden zich met hun zeven kinderen voor op hun bruiloft.
Familie Blom: Bij hen staat de verhuizing en verbouwing van een groter huis in Waddinxveen centraal.
Familie Lopez: Het gezin beleeft diverse mijlpalen, zoals wendagen op school en gezinsuitjes.
Een Huis Vol seizoen 22: Dit moet je weten over de families en startdatum op tv https://share.google/crM8TzUV7fvkyZBjV
Mij ookquote:Op donderdag 10 september 2026 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Morgen al?
Dat maakt me blij
Dat komt wel goedquote:Op donderdag 10 september 2026 16:15 schreef maily het volgende:
[..]
Mij ook![]()
Ook blij voor jou; iets erg leuks om naar uit te kijken!!
hm vond het juist prima zoquote:Op donderdag 10 september 2026 18:39 schreef Ronaldussen het volgende:
Geen hele week, maar twee avonden. Lijkt me een prima zet. Neem aan dat de afleveringen nu wel weer een uur gaan duren?
Draagzakken zijn vlg mij bedoeld om kinderen tegen je aan te houden, dus face tot face en niet zo.quote:Op donderdag 10 september 2026 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vader Blom die zijn kind draagt op één van de vakantiekiekjes.
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er oncomfortabel uit voor dat kind zeg
Je hebt ook draagzakken voor face forward waar kinderen ook in kikkerhouding in zitten, maar de vraag is in hoeverre die ergonomisch zijn.quote:Op donderdag 10 september 2026 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Draagzakken zijn vlg mij bedoeld om kinderen tegen je aan te houden, dus face tot face en niet zo.
1 aflevering is al genoeg jaquote:Op zaterdag 12 september 2026 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Één aflevering doe ik
Krijg gewoon stress van die familie Blom
Vraag ik mij bij de meeste gezinnen af ja.quote:Op zaterdag 12 september 2026 09:37 schreef Remco het volgende:
Sympathieke aflevering, bij de Batcha's en dat Amsterdamse gezin had ik altijd het idee naar een toneelstukje te kijken.
Dat je op je 33e 8 kinderen hebt waarvan 4, 9 jaar of ouder kan ik me echt 0 bij voorstellen. Maar het lijken me goed opgevoede kinderen en prima ouders. Vraag me alleen af hoe zoiets financieel te doen is(net als bij de familie Blom trouwens).
Net zoals vorig seizoen zorgt alleen het kijken naar de familie Blom bij mij al voor een verhoogde bloeddruk. Echt hoe kan je zo leven.
Bronquote:Omdat haar op twee na oudste zoon regelmatig naar het ziekenhuis moet én er thuis een gigantisch huishouden te runnen valt, is Melissa fulltime thuis. Sil werkt als projectleider in de groenvoorziening. De flexibiliteit die hij daarin heeft, is goud waard. “Als er plotseling een kind ziek is of er is een schoolreisje, kan ik makkelijk vanuit huis werken. Dat houdt de boel draaiende.”
Ik zit het nu te kijken. Ze gaan verhuizen. Zij staat in de keuken, waar nog niks is ingepakt lijkt het. Ze zegt tegen een van de kinderen. Laptop weg we gaan ontbijten want we moeten zo aan de slag. Kind reageert gewoon helemaal niet.quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Één aflevering doe ik
Krijg gewoon stress van die familie Blom
Oh damn, ik keek naar die geboortejaren en dacht "leuk, de oudste is ook van 2010, net als mijn jongste".quote:Op zaterdag 12 september 2026 12:18 schreef Blues het volgende:
Ik was ook wel benieuwd.
[ afbeelding ]
[..]
Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 september 2026 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even in spoiler want op online ergens gezien en geen idee of het al is uitgezonden (gaat over fam Blom en kinderwagen in auto).Zo'n beetje de herhaling van het geprop met de vakantiespullen in de zomerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze loopt de hele dag iedereen te commanderen met haar irritante stem.quote:Op dinsdag 15 september 2026 08:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zit het nu te kijken. Ze gaan verhuizen. Zij staat in de keuken, waar nog niks is ingepakt lijkt het. Ze zegt tegen een van de kinderen. Laptop weg we gaan ontbijten want we moeten zo aan de slag. Kind reageert gewoon helemaal niet.
Ik merk bij het kijken naar dit soort series, en gisteren ook toen ik naar “grote gezinnen grote vakanties” aan het kijken was, dat ik er gewoon agressief van word![]()
Ik zou in ieder geval de laptop dicht hebben geklapt zonder iets te zeggen. Klaar.
Ze loopt wel te commanderen, maar ze hebben nul overwicht op de kinderen... eigenlijk heb ik medelijden met die kinderen...in zo'n chaos opgroeien is denk ik niet fijnquote:Op dinsdag 15 september 2026 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Ze loopt de hele dag iedereen te commanderen met haar irritante stem.
Zo benieuwd wat de buren ervan vinden
En pa trekt er zich niets van aan, lacht alles weg en gaat zijn eigen gang.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze loopt wel te commanderen, maar ze hebben nul overwicht op de kinderen... eigenlijk heb ik medelijden met die kinderen...in zo'n chaos opgroeien is denk ik niet fijn
Ja... nogalquote:Op dinsdag 15 september 2026 11:15 schreef JJ76 het volgende:
[..]
En pa trekt er zich niets van aan, lacht alles weg en gaat zijn eigen gang.
Dat niet alleen en bij veel van de gezinnen zit er dus vaak ook een zorgenkind bij.quote:Op dinsdag 15 september 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:
Heb even gekeken maar was er al snel klaar mee. Wat een chaotische toestanden zeg, daar houd je toch ADHD-kids aan over zou je denken? Begrijp sowieso niet dat je vandaag de dag nog zoveel kinderen moet krijgen gezien hun toekomst in deze onzekere tijden.
Die jongen die zijn voet mist gaat er verrassend nuchter mee om.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat niet alleen en bij veel van de gezinnen zit er dus vaak ook een zorgenkind bij.
Ik zie het ook bij het andere programma op SBS. Kindje met zwaar autisme bijvoorbeeld of hier een kindje wat een z’n voet mist. Dat is nogal een aanslag op het gezin.
En dat is super knap. Maar neemt niet weg dat het een belasting is voor het gezin.quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:53 schreef maily het volgende:
[..]
Die jongen die zijn voet mist gaat er verrassend nuchter mee om.
Het leven lijkt haar iedere keer weer te overkomen...quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:12 schreef amaranta het volgende:
Maar Blom dus.
De tafel moet verkocht dus niemand mag er aan eten.
Kind 1 heeft een situatie gecreëerd met een stoel boven op de bank. “Hij heeft een paleis gemaakt”.
Vervolgens weer, niemand mag aan tafel eten.
Iedereen zit ineens Carcassonne te spelen aan tafel.
Dan gaat de bel en is ze verbaasd dat de koper er is.
En vervolgens moet nog heel die tafel uit elkaar.
Sowieso, in een van de afleveringen die ik gisteren keek (seizoen 21 dus), liep een van die kleintjes op de vensterbank van een van de slaapkamers te spelen, terwijl het raam open stond.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:12 schreef amaranta het volgende:
Maar Blom dus.
Kind 1 heeft een situatie gecreëerd met een stoel boven op de bank. “Hij heeft een paleis gemaakt”.
Ik vraag me dan ook af wat die koper dan denkt. Ik zou niet heel blij zijn.. Kan natuurlijk zijn dat ze hebben afgesproken dat de koper hem zelf uit elkaar haalt maar alsnog.quote:Op dinsdag 15 september 2026 13:12 schreef amaranta het volgende:
Maar Blom dus.
En dan ook nog erachter komen dat er kauwgom onder geplakt zit.quote:Op dinsdag 15 september 2026 15:53 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af wat die koper dan denkt. Ik zou niet heel blij zijn.. Kan natuurlijk zijn dat ze hebben afgesproken dat de koper hem zelf uit elkaar haalt maar alsnog.
Het gemak waar ze er vanuit gaan dat andere mensen wel helpen irriteert mij. Ik ben zelf misschien iets te zelfstandig, is ook niet goed maar dit lijkt me ook niet ideaal. Maar misschien de enige manier om zo’n groot gezin te runnen.
Ja...zullen ze blij mee zijnquote:Op dinsdag 15 september 2026 15:58 schreef maily het volgende:
[..]
En dan ook nog erachter komen dat er kauwgom onder geplakt zit.
Er zijn verschillen tussen kinderen aandacht geven en kinderen met rust laten zodat ze zichzelf kunnen vermaken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja...zullen ze blij mee zijn
Zo'n losgeslagen zooitje
Vind wel dat bij sommige gezinnen sommige kinderen echt weinig aandacht krijgen. Zit met een voorbeeld, maar weet niet of die al op tv is geweest... Dus ik houd het maar even bij deze conclusie zonder onderbouwing
Zeker! Helemaal mee eens. Alleen kan het voorbeeld nog niet postenquote:Op dinsdag 15 september 2026 16:06 schreef maily het volgende:
[..]
Er zijn verschillen tussen kinderen aandacht geven en kinderen met rust laten zodat ze zichzelf kunnen vermaken.![]()
Oh ja die kauwgom was ik ook alweer vergeten.quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja...zullen ze blij mee zijn
Zo'n losgeslagen zooitje
Vind wel dat bij sommige gezinnen sommige kinderen echt weinig aandacht krijgen. Zit met een voorbeeld, maar weet niet of die al op tv is geweest... Dus ik houd het maar even bij deze conclusie zonder onderbouwing
Die oudste knul komt ook pas zijn bed uitrollen als een hoop werk al gedaan isquote:Op dinsdag 15 september 2026 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze loopt wel te commanderen, maar ze hebben nul overwicht op de kinderen... eigenlijk heb ik medelijden met die kinderen...in zo'n chaos opgroeien is denk ik niet fijn
Maar dat is ook de leeftijd he ...quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die oudste knul komt ook pas zijn bed uitrollen als een hoop werk al gedaan is0 structuur in dat huishouden.
Touchéquote:Op dinsdag 15 september 2026 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Maar dat is ook de leeftijd he ...
Maar die meiden van de familie Bal kwamen toch ook netjes om half 10 hun bed uit?quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, maar zij hebben niet meer kinderen in huis dan ze aankunnenquote:Op dinsdag 15 september 2026 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar die meiden van de familie Bal kwamen toch ook netjes om half 10 hun bed uit?
Ja maar die hadden iets afgesprokenquote:Op dinsdag 15 september 2026 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar die meiden van de familie Bal kwamen toch ook netjes om half 10 hun bed uit?
En je kunt die ouders ook niet met elkaar vergelijken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar zij hebben niet meer kinderen in huis dan ze aankunnen
(om even snoeihard te oordelenExcuses)
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 15 september 2026 17:06 schreef maily het volgende:
[..]
En je kunt die ouders ook niet met elkaar vergelijken.
Ook op die leeftijd kun je prima op tijd opstaan als er zoiets is als een verhuizing. Gewoon kwestie van opvoeden. Ik mocht ook in het weekend gewoon uitslapen, maar als er iets moest gebeuren, dan moest ik gewoon op tijd opstaan. Puber of niet.quote:Op dinsdag 15 september 2026 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Eens. En buiten dat, hij had toch ook wel het idee kunnen hebben van, mijn ouders gaan morgenochtend verhuizen ik ga de wekker zetten om te helpen?quote:Op dinsdag 15 september 2026 17:16 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Ook op die leeftijd kun je prima op tijd opstaan als er zoiets is als een verhuizing. Gewoon kwestie van opvoeden. Ik mocht ook in het weekend gewoon uitslapen, maar als er iets moest gebeuren, dan moest ik gewoon op tijd opstaan. Puber of niet.
Hij niet.quote:Op dinsdag 15 september 2026 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens. En buiten dat, hij had toch ook wel het idee kunnen hebben van, mijn ouders gaan morgenochtend verhuizen ik ga de wekker zetten om te helpen?
Dat zou me niet verrassenquote:Op dinsdag 15 september 2026 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens. En buiten dat, hij had toch ook wel het idee kunnen hebben van, mijn ouders gaan morgenochtend verhuizen ik ga de wekker zetten om te helpen?
Ik kan het mis hebben, maar de fam Blom lijkt me een gezin dat compleet uit elkaar valt wanneer de kinderen volwassen zijn.
quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind die vrouw van Jay wel echt lief. Ik weet alleen niet wat ik van Jay zelf vind. Ik zag aan de omgeving dat ze vlakbij mij wonen
Beetje met jou eens. Hij benadrukt zelf ook net iets teveel wat hij allemaal doet voor zijn gezin ....quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:04 schreef F_r het volgende:
Jay is niet mijn favoriet. Hij zit in mijn irritatie grens ook al bij eerdere seizoenen. Hij vraagt nooit aan de kinderen wil je dit voor mij doen? Maar altijd wil je dit voor papa doen/ je vader doen?
En iets in de omgang met de kinderen maar ook hoe hij zijn vrouw terecht wijst dat er een honger heeft. Ja ik weet wel wat ze nodig heeft.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:09 schreef maily het volgende:
[..]
Beetje met jou eens. Hij benadrukt zelf ook net iets teveel wat hij allemaal doet voor zijn gezin ....
Eens.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:04 schreef F_r het volgende:
Jay is niet mijn favoriet. Hij zit in mijn irritatie grens ook al bij eerdere seizoenen. Hij vraagt nooit aan de kinderen wil je dit voor mij doen? Maar altijd wil je dit voor papa doen/ je vader doen?
Dat dus. Ik ben dus niet de enige die het opvalt.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Eens.
Hoe hij orders uitdeelde na die oogoperatie…
Hij zit ook iets té bovenop zijn kinderen. Ik weet niet.
Was hij zich nou ook aan het bemoeien met de was opvouwen van zijn vrouw? Kon het even niet verstaan.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:35 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ben dus niet de enige die het opvalt.
Ja. Op de zolderquote:Op dinsdag 15 september 2026 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Was hij zich nou ook aan het bemoeien met de was opvouwen van zijn vrouw? Kon het even niet verstaan.
Ughhh.. ok, dan weet ik nu wat ik van Jay vind.quote:
Of? bemoei je er gewoon niet mee. Ik weet niet wat hij probeerde te bereiken daarmee bij de camera, maar goed.quote:Op dinsdag 15 september 2026 18:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ughhh.. ok, dan weet ik nu wat ik van Jay vind.
Je kan best iemand een tip geven hoe het beste was opgevouwen kan worden (al deed ze het gewoon prima?) maar doe dat lekker wanneer de camera's niet draaien.
Je hebt gelijk ik zou daar ook niet blij van worden mocht mijn partner mijn opvouwkunsten ter plekke bekritiseren (of gewoon sowieso bekritiseren), camera of geen camera. Ik ben benieuwd wat Jay tegen mij zou zeggen, aangezien ik wat slordiger opvouw dan zijn vrouwquote:Op dinsdag 15 september 2026 18:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of? bemoei je er gewoon niet mee. Ik weet niet wat hij probeerde te bereiken daarmee bij de camera, maar goed.
Geloof me, dat doet mijn man maar 1x, zich bemoeien met hoe ik de was opvouw. Daarna treft hij alles opgepropt aan in de kast.
Jaquote:Op dinsdag 15 september 2026 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Was hij zich nou ook aan het bemoeien met de was opvouwen van zijn vrouw? Kon het even niet verstaan.
Nu je het zegt, dat viel me ook op bij de Bakcha’s. Die meiden super behulpzaam en die jongen een beetje flierefluiten. Zou dat er gewoon in zitten of heeft dat met opvoeding te maken?quote:Op dinsdag 15 september 2026 17:21 schreef maily het volgende:
[..]
Hij niet.
Zijn zus wel. Die is 9 van de 10 keer heel erg behulpzaam.
Voet is pas net weg, moeten ze de kinderen die na hem kwamen dan maar met terugwerkende kracht aborteren?quote:Op dinsdag 15 september 2026 12:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat niet alleen en bij veel van de gezinnen zit er dus vaak ook een zorgenkind bij.
Ik zie het ook bij het andere programma op SBS. Kindje met zwaar autisme bijvoorbeeld of hier een kindje wat een z’n voet mist. Dat is nogal een aanslag op het gezin.
De zus springt in het gat wat de ouders overlaten lijkt het soms. Die speelt een bordspelletje en ondersteunt.quote:Op dinsdag 15 september 2026 17:21 schreef maily het volgende:
[..]
Hij niet.
Zijn zus wel. Die is 9 van de 10 keer heel erg behulpzaam.
Ik schrok hoe één van die jongens tegen Gerdine deed toen ze vertelde dat de kasten niet geverfd mochten wordenquote:Op woensdag 16 september 2026 08:47 schreef J-net het volgende:
[..]
De zus springt in het gat wat de ouders overlaten lijkt het soms. Die speelt een bordspelletje en ondersteunt.
De jonge jongens volgen allemaal het voorbeeld van de oude broer en doen lelijk tegen hun moeder.
Wat dat betreft hadden de Buddenbruckjes er nog meer wind onder dan de Blommetjes.
Maar blijft heerlijk om naar te kijken.
Ik ben dol op de familie Bal. De inzet die zij doen om het te laten werken. Nieuwe gezin is even wennen, maar ook weer leuk. Heb pas 1 aflevering gezien. De familie Lopez zal wel weer doorspoelen worden. Ik trek hun slecht.
En volgens mij kwam ik tot de conclusie dat de jongste 2 meiden Noella en Joella heten :S maar niet gefactcheckt. als het wel zo is; bijzondere keuze.
ik heb er maar 1, dus Een Huis Vol is zeer leuk om te kijken. Maar die ene van mij spreekt mij niet zo aan, en mocht hij het wel doen, dan hebben we een ander gesprek.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik schrok hoe één van die jongens tegen Gerdine deed toen ze vertelde dat de kasten niet geverfd mochten wordenEn ze blijft zo rustig (misschien vanwege de camera's?). Ik bedoel, je hoeft niet uit je stekker te gaan, maar gewoon je kinderen aanspreken op hun gedrag?
Op de één of andere manier heb ik wel een beetje medelijden met haar.
quote:Op woensdag 16 september 2026 08:56 schreef Chea49 het volgende:
Kom zelf uit een groot gezin en heb me altijd over het hoofd gezien gevoeld. Vader eigen zaak en moeder druk met van alles dus amper zicht op de kinderen laat staan aandacht. De enige keer dat er wat aandacht voor je was was als je ziek was. Mijn moeder deed haar best maar kon het ook niet goed aan en zag niet eens als een van ons verdriet had. Ik weet dat ik liefde heb gemist en heb dat mijn verdere leven ook zo ervaren. Het heeft mij toch best wel beschadigd en oom mijn broers en zus. Mijn moeder had geen leus, katholiek gezin dus elk jaar een kind graag.
Dat vind ik erg lief van je als onbekende. Ik ontvang deze hug dan ook graag.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:59 schreef J-net het volgende:
[..]hierbij een virtuele hug voor jou.
Ik denk ook dat dat bij veel van de grote gezinnen een issue is. Er zijn er altijd die ondersneeuwen in het grote gezin. Je kan als ouder niet oog voor ieder kind hebben, als er ook gekookt moet worden voor 10 kids. En alles eromheen; schoolgesprekken, sportclubjes, (bij de Blommetjes; de kerk).
Och heden... begrijp je afkeur wel hoor (en mee eens)quote:Op woensdag 16 september 2026 08:56 schreef Chea49 het volgende:
Kom zelf uit een groot gezin en heb me altijd over het hoofd gezien gevoeld. Vader eigen zaak en moeder druk met van alles dus amper zicht op de kinderen laat staan aandacht. De enige keer dat er wat aandacht voor je was was als je ziek was. Mijn moeder deed haar best maar kon het ook niet goed aan en zag niet eens als een van ons verdriet had. Nooit eens een knuffel of een bemoedigend woordje. Ik weet dat ik liefde heb gemist en heb dat mijn verdere leven ook zo ervaren. Het heeft mij toch best wel beschadigd en ook mijn broers en zus. Mijn moeder had geen keus, katholiek gezin dus elk jaar een kind graag.
Vandaar dat ik die enorme gezinnen afkeur.
Die knuffel ontvang ik graag van jou.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Och heden... begrijp je afkeur wel hoor (en mee eens)
Ik vind het echt verdrietig voor jou dat je zo weinig gezien bent
Knuffel voor jou
Och, zo treurig om te lezenquote:Op woensdag 16 september 2026 08:56 schreef Chea49 het volgende:
Kom zelf uit een groot gezin en heb me altijd over het hoofd gezien gevoeld. Vader eigen zaak en moeder druk met van alles dus amper zicht op de kinderen laat staan aandacht. De enige keer dat er wat aandacht voor je was was als je ziek was. Mijn moeder deed haar best maar kon het ook niet goed aan en zag niet eens als een van ons verdriet had. Nooit eens een knuffel of een bemoedigend woordje. Ik weet dat ik liefde heb gemist en heb dat mijn verdere leven ook zo ervaren. Het heeft mij toch best wel beschadigd en ook mijn broers en zus. Mijn moeder had geen keus, katholiek gezin dus elk jaar een kind graag.
Vandaar dat ik die enorme gezinnen afkeur.
Vader en moeder Blom gaan een serieus probleem hebben sls Yael de deur uigaat.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:47 schreef J-net het volgende:
[..]
De zus springt in het gat wat de ouders overlaten lijkt het soms. Die speelt een bordspelletje en ondersteunt.
De jonge jongens volgen allemaal het voorbeeld van de oude broer en doen lelijk tegen hun moeder.
Ze blijft in haar kinderpsycholoog modus hangen.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik schrok hoe één van die jongens tegen Gerdine deed toen ze vertelde dat de kasten niet geverfd mochten wordenEn ze blijft zo rustig (misschien vanwege de camera's?). Ik bedoel, je hoeft niet uit je stekker te gaan, maar gewoon je kinderen aanspreken op hun gedrag?
Op de één of andere manier heb ik wel een beetje medelijden met haar.
Volgens mij ging het over boven in zijn algemeenheid. Dus niet wanneer ze naar bed gaan, maar ook overdag bijvoorbeeld. Maargoed stel dat het wel 's avonds is, ze is 21?quote:Op donderdag 17 september 2026 13:03 schreef Leandra het volgende:
Mwah, voor een 21-jarige gaat het idd wat ver, maar Thijmen die al zeker 2 seizoenen zijn mobieltje naast zijn bed heeft liggen?
Nah... hier ligt het mobieltje van de puber (bijna 16) 's nachts ook beneden aan de lader.
De X-box staat ook beneden en niet op zijn kamer, en we hebben diverse oude X-boxen dus dat zou gewoon kunnen.
Ik geloof dat Netflix wel ingelogd is op zijn kamer (sinds hij vorige jaar een keer ziek was en een paar dagen op bed lag), maar SkyShowtime en andere streamingdiensten niet.
Pure narcist. Buiten beeld slaat hij er op los en voor de camera speelt hij de perfecte vader. Het feit dat hij niet eens wist waar dochterlief naar binnen moest op school geeft wel aan dat hij haar normaal dus nooit naar school brengt.quote:Op donderdag 17 september 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net een filmpje op fb geplaatst met de ouders en hoe ze denken over mobieltjes naar slaapkamer en schermtijd.
De 21 jarige dochter van Jay mag haar telefoon niet naar haar slaapkamer meenemenEnge man vind ik het.
Zolang ze maar 3x per dag bidden en 2x per week naar de kerruk gaan.quote:Op donderdag 17 september 2026 13:14 schreef Elan het volgende:
Ik vind Blom de leukste mensen, daar kan eigenlijk alles en die ouders zijn ook geen bullebakken. Die kinderen hebben ongetwijfeld een geweldige onbezorgde jeugd.
Echt dramatisch, zo inconsequent kun je je met 1 kind al niet permitteren, laat staan met 9.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
De familie Blom in datzelfde filmpje, 'We zijn niet zo consequent'. No shit.
Oudsten hoeven al niet meer mee, wij moesten vroeger ook mee naar de kerk op zondag zo een ramp was dat niet. Best gezellig eigenlijk zelfs beetje chillen met de andere kids bij de kindernevendienst of hoe het ook heette.quote:Op donderdag 17 september 2026 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Zolang ze maar 3x per dag bidden en 2x per week naar de kerruk gaan.
De Lopezjes bidden ook en gaan ook naar de kerk.quote:Op donderdag 17 september 2026 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Zolang ze maar 3x per dag bidden en 2x per week naar de kerruk gaan.
Buddenbrucks 100 procent. Chaos, maar ze hadden ook iets authentieks vond ik.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
Welke familie missen jullie het meeste?
Familie Buddenbruck vond ik altijd wel lachen. Gewoon vanwege de chaos. Cudogham en Jelies hoorden een beetje bij het meubilair.
Ik dacht aan de familie Wildemanquote:Op donderdag 17 september 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
Familie Buddenbruck vond ik altijd wel lachen. Gewoon vanwege de chaos. Cudogham en Jelies hoorden een beetje bij het meubilair.
Wat ik dacht, maar niet durfde te typenquote:Op donderdag 17 september 2026 14:46 schreef Leandra het volgende:
Ik mis de Buddenbrucks absoluut niet, wat een asociale bende.
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.quote:Ik vind het wel jammer dat de Bakhcha's en Cudogham's er niet meer in zitten.
Maar goed, er zijn meer families die ondanks hun grote gezin wel normaal kunnen opvoeden.
Ik ben niet zo van het ramptoerisme, ik zie liever hoe het wel kan zonder aso's aan de maatschappij af te leveren.
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind de nieuwe familie leuk, maar echt met een te klein huis. De ouders hebben daarvoor gekozen, maar de kinderen hebben geen ruimte voor privacy of om zich zelf even terug te trekken. Je zal maar als kind zijnde een introvert zijn.
Cudogam en eerder een Surinaamse familie vond ik ook heel erg bezig met de beroepen van pa en ma.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik dacht, maar niet durfde te typen
[..]
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.
Dit jaar is enkel de familie Blom ramptoerisme. De andere gezinnen meer "normaal" en doorsneekijkt lekker weg
Ja, je bedoelt dat gezin met die wat vollere vrouw? Die continu mensen liep te vertellen hoe je kinderen perfect moet opvoeden. En al die kinderen die maar "artistiek" moeten zijn? Ik heb die lui in meerdere programma's (talentenjachten) voorbij zien komen, maar nooit ergens slagen. Wat absoluut geen schande is. Alleen "beroemd" worden was het doel.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:56 schreef maily het volgende:
[..]
Cudogam en eerder een Surinaamse familie vond ik ook heel erg bezig met de beroepen van pa en ma.
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?quote:Op donderdag 17 september 2026 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.
Zij deed catering. Zij aten altijd van wegwerpservies.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt dat gezin met die wat vollere vrouw? Die continu mensen liep te vertellen hoe je kinderen perfect moet opvoeden. En al die kinderen die maar "artistiek" moeten zijn? Ik heb die lui in meerdere programma's (talentenjachten) voorbij zien komen, maar nooit ergens slagen. Wat absoluut geen schande is. Alleen "beroemd" worden was het doel.
Die bedoel ik idd!quote:Op donderdag 17 september 2026 15:00 schreef maily het volgende:
[..]
Zij deed catering. Zij aten altijd van wegwerpservies.
Ik heb daar geen last van, ik zie gewoon gezinnen die het op meerdere fronten prima voor elkaar hebben en waar de kinderen allemaal het gevoel hebben dat er tijd voor ze is.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik dacht, maar niet durfde te typen
[..]
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende
Zou een aflevering willen zien met oud gedienden vanaf seizoen één. Hoe die kinderen opgegroeid zijn.
Sowieso, introvert of niet: thuis moet een rustige en veilige plek zijn. Natuurlijk soms lekker gezellige dingen. Alleen een mens moet thuis kunnen bijkomen, zichzelf kunnen zijn en ruimte voor zichzelf hebben.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?
Oh cool, niet gezienquote:Op donderdag 17 september 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.
Vorig jaar decemberquote:Op donderdag 17 september 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.
Is nog terug te kijken als je wil.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh cool, niet gezien
of verdrongen
Leuk! Ga ik vanavond even opzoekenquote:Op donderdag 17 september 2026 15:07 schreef maily het volgende:
[..]
Is nog terug te kijken als je wil.
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1quote:Op donderdag 17 september 2026 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk! Ga ik vanavond even opzoeken
Dat zeg ik niet Hans. Jij had het over het niet hebben van ruimte en hoe vervelend dat zou zijn als je introvert zou zijn. Dat altijd maar faciliteren en schikken naar behoefte van de kinderen krijg je snowflakes van. Vroeger leefde men met zijn tienen op dertig vierkante meter en tegenwoordig moet elk kind een ruime eigen kamer hebben.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?
Dank je wel lief mensquote:Op donderdag 17 september 2026 15:09 schreef maily het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1
Hier meteen de familie die ik bedoel
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:08 schreef Leandra het volgende:
Ik heb mijn 12-jarige even gevraagd maar als hij nu bij een van de EHV gezinnen zou moeten gaan wonen dan zou zijn lijstje als volgt zijn:
1: Jelies
2: Cudogham
3: Zeldenrust
1294: Buddenbruck
quote:Op donderdag 17 september 2026 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.
Ermmmm introvert zijn is een karakter eigenschap, net als extravert zijn. Het is gewoon hoe je bent. Dat je niet jezelf mag zijn en je maar aan moet passen aan andere mensen slaat nergens op.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet Hans. Jij had het over het niet hebben van ruimte en hoe vervelend dat zou zijn als je introvert zou zijn. Dat altijd maar faciliteren en schikken naar behoefte van de kinderen krijg je snowflakes van. Vroeger leefde men met zijn tienen op dertig vierkante meter en tegenwoordig moet elk kind een ruime eigen kamer hebben.
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sowieso, introvert of niet: thuis moet een rustige en veilige plek zijn. Natuurlijk soms lekker gezellige dingen. Alleen een mens moet thuis kunnen bijkomen, zichzelf kunnen zijn en ruimte voor zichzelf hebben.
Die stelling kan je ook omdraaien: extroverte sneeuwvlokjes die niet leren om alleen zich prettig te voelen, omdat ze altijd omringt worden door anderen
(ja, dat meen ik niet serieus, maar even ter beeldvorming. Alle kinderen hebben een veilige haven nodig en ruimte voor zichzelf. Letterlijk en figuurlijk. Als je altijd ondergesneeuwd wordt, ben je nog geen sneeuwvlokje)
Dit.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.
Nee hoor je past je maar gewoon aan. Juist dat aanpassingsvermogen ontbeert de jeugd van tegenwoordig nogal en daarom lopen er zoveel kinderen met gedragsstoornissen en labeltjes rond.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
[..]
Ermmmm introvert zijn is een karakter eigenschap, net als extravert zijn. Het is gewoon hoe je bent. Dat je niet jezelf mag zijn en je maar aan moet passen aan andere mensen slaat nergens op.
Jij als moeder van een kleiner gezin ziet dat zo.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.
Oordopjes en muziek in? Kom zelf uit een gezin van 5 kinderen was ook nooit stil. Keerzijde er was altijd wel iemand om je te helpen aan een boekverslag of met wiskundequote:Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien dat als je het gewend bent en niet beter weet je er ook beter voor kan af sluiten.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik weet wel hoe ze dat hier doen, gewoon zoals ieder ander kind en als een ander kind heel veel plezier heeft met 1 of andere horror VR game dan met muziek/noise cancelling/oordopjes in.
Gaat eigenlijk prima, ik denk dat het bij de meeste gezinnen 10000 keer rustiger is dan dit programma doet denken.
Ik kan ook vooruit kijken op de app en ik heb niet eens een abo oid. Kijk nu de derde aflevering.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:41 schreef Firuze60 het volgende:
Ik heb vooruit gekeken dus durf hier alleen in het algemeen te schrijven. Vind dat nieuwe gezin wel aardig, die tweelingmeisjes enorm grappig en dat jongetje met die cerebrale parese en een missende voet ontzettend positief en ook lief. Wel hele jonge ouders, manoman, 33 jaar en 8 kinderen en hij al een overgewicht dat je denkt, zo zeg, jij mag dan wel van koken houden, maar iets minder eten zou best wel gezond zijn.
Ben gelukkig niet de enige die papa Ray overslaat.
Tja, familie Blom, wat een vervelende jochies hebben zij.
Zelf drie kinderen, dochter als oudste, daarna twee zonen, wilde best wel vier kinderen, leek mij perfect, het risico op drie zonen iets minder..
Ik heb ze alle tien er al doorheen gejast..quote:Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan ook vooruit kijken op de app en ik heb niet eens een abo oid. Kijk nu de derde aflevering.
Ik ookquote:Op donderdag 17 september 2026 21:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik heb ze alle tien er al doorheen gejast..
quote:Op donderdag 17 september 2026 22:13 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ook
Ben ook heel voorzichtig met posten
Denk dat dit heel makkelijk is om te doen als ze klein zijn, heel veel dingen hoef je niet nieuw te kopen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je dat financieel voor elkaar krijgt, een gezin van 8 kinderen op één inkomen. Projectmanager moet wel aardig betalen dan.
Hier:quote:Op vrijdag 18 september 2026 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Was er trouwens niet een topic waar dingen besproken kunnen worden voor diegene die alles al hebben gezien? Ik vind het heel moeilijk om te wachten tot dat alles is uitgezonden
Ook veel kinderbijslag en kgbquote:Op vrijdag 18 september 2026 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je dat financieel voor elkaar krijgt, een gezin van 8 kinderen op één inkomen. Projectmanager moet wel aardig betalen dan.
Echt he. Ik moest hard lachen om die besteklade. En wat een chaos met de verhuizing. Wel een gave dat ze zo kalm blijven.quote:Op vrijdag 18 september 2026 22:13 schreef Leandra het volgende:
Okay, de Blommetjes een vaatwasser met besteklade gekocht, maar snappen duidelijk niet hoe het werkt, ze doen net alsof het een bestekkorf is waar je alles zo in kunt flikkeren
Verder snap ik niet dat Maarten maar gewoon blijft doen alsof je een puber niet tot de orde kunt roepen.
En die vape op z'n bed ook, hell no dat je in mijn huis rookt of vapet of wat dan ook, kan me niet schelen wie je bent en hoe oud je bent, gewoon niet.
Jaaaa die besteklaquote:Op vrijdag 18 september 2026 22:13 schreef Leandra het volgende:
Okay, de Blommetjes een vaatwasser met besteklade gekocht, maar snappen duidelijk niet hoe het werkt, ze doen net alsof het een bestekkorf is waar je alles zo in kunt flikkeren
Verder snap ik niet dat Maarten maar gewoon blijft doen alsof je een puber niet tot de orde kunt roepen.
En die vape op z'n bed ook, hell no dat je in mijn huis rookt of vapet of wat dan ook, kan me niet schelen wie je bent en hoe oud je bent, gewoon niet.
Ik weet niet wat jij gaat doen, maar ik ga koffie drinkenquote:Op zaterdag 19 september 2026 05:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jaaaa die besteklaVol verbazing daarnaar gekeken.
in de groenvoorziening toch? Lijkt mij nou niet per de een heel goedbetaalde sector. Verder geen afgunst, lijken mijn prima mensen, maar wel wat verwondering; ook als je hoort hoeveel ze uitgeven aan boodschappen per week. 😬quote:Op vrijdag 18 september 2026 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Buddenbruck vond ik ook leuk. Met die headbangende kinderen op de bank. Chaos. Familie Blom kijk ik ook graag naar, ook zo'n chaos.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
Als het maar schoon wordtquote:Op vrijdag 18 september 2026 22:13 schreef Leandra het volgende:
Ik zie dat hier ook voortdurend. Buurmeisje moet met regelmaat op haar halfbroertjes passen terwijl zij op een leeftijd is dat ze liever met leeftijdgenootjes speelt. Mamma koos voor nieuwe relatie met 2 zwangerschappen en dit meisje is er de oppas voor. Ik hoor haar dat ook steeds zeggen tegen haar moeder. Ook wordt zij vaak geroepen dat ze op de jongens moet letten omdat mamma even bezig is. Moeder zat gewoon selfies te maken in de tuin, dat kon ik zien. Vond ik erg sneu.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind ook dat ieder kind boven de 8ish een eigen kamer moet hebben maar ik vind dan weer het op je zusje of broertje moeten passen een veel erger iets. De oudste worden er altijd veel mee op gescheept.
Gerdine!!!quote:Op zaterdag 19 september 2026 10:41 schreef praadje het volgende:
We moeten natuurlijk wel bedenken dat ze een (halve) dag komen filmen als alle kinderen thuis zijn en er een activiteit op de planning moet staan.
Spring paleis, met zijn tienen boodschappen doen, de grote verhuizing, naar de tandarts etc.
Dat zag je in het begin aan Gerdien. Die had de dag van de opname haar haren keurig gekapt en zich opgemaakt.
Wel projectleider en het is denk ik bij de overheid dat is geen slechte baan.quote:Op zaterdag 19 september 2026 09:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
in de groenvoorziening toch? Lijkt mij nou niet per de een heel goedbetaalde sector. Verder geen afgunst, lijken mijn prima mensen, maar wel wat verwondering; ook als je hoort hoeveel ze uitgeven aan boodschappen per week. 😬
Vind het best een leuk nieuw gezin.
Nou, het viel me vooral mee eigenlijk qua boodschappen voor zo'n enorm gezin.quote:Op zaterdag 19 september 2026 09:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
in de groenvoorziening toch? Lijkt mij nou niet per de een heel goedbetaalde sector. Verder geen afgunst, lijken mijn prima mensen, maar wel wat verwondering; ook als je hoort hoeveel ze uitgeven aan boodschappen per week. 😬
Vind het best een leuk nieuw gezin.
Nu je het zegt ja. Ze vertelde dat ze voor een hele week bestelde toch? Kan me niet voorstellen dat hetgeen wat op tafel werd gezet/gegooid genoeg is voor een hele week.quote:Op zaterdag 19 september 2026 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het viel me vooral mee eigenlijk qua boodschappen voor zo'n enorm gezin.
Ook qua bedragen die ze noemde viel het me mee, niet eens zozeer qua omvang van die specifieke bestelling.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja. Ze vertelde dat ze voor een hele week bestelde toch? Kan me niet voorstellen dat hetgeen wat op tafel werd gezet/gegooid genoeg is voor een hele week.
Waanzin inderdaad. Ik vind sowieso dat je moet wachten tot het kind het zelf aangeeft gaatjes te willen. Het is niet jouw lichaam.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:22 schreef golfer het volgende:
Waarom een baby van 6 maanden gaatjes in de oren laten schieten?
Tja...meisje he... die moeten mooi zijn en oorbellen zijn mooi en meisjesachtig. Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Stel je voor dat ze zich ontwikkeld tot een tomboyquote:Op zaterdag 19 september 2026 21:22 schreef golfer het volgende:
Waarom een baby van 6 maanden gaatjes in de oren laten schieten?
Mijn dochter is een 'tomboy' en heeft nu met 12 jaar nog steeds niks met sieraden. Ben blij dat ik die flauwekul niet bij haar heb laten doen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja...meisje he... die moeten mooi zijn en oorbellen zijn mooi en meisjesachtig. Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Stel je voor dat ze zich ontwikkeld tot een tomboy
(dit was sarcastisch. Mensen die dit doen gun je een stoere tomboy die zich verzet en die mooie jurkjes onder de modder smeren).
(ik heb weinig tegen die familie, alleen dit soort dingen zitten in mijn allergie...)
Sorry voor mijn harde oordeel, maar dit soort dingen...
Snap ik ja. Je hebt ook gelijk dat een kind zelf moet kunnen beslissen over zulke dingen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter is een 'tomboy' en heeft nu met 12 jaar nog steeds niks met sieraden. Ben blij dat ik die flauwekul niet bij haar heb laten doen.
Heb het altijd wel jammer gevonden dat mijn dochter geen rokjes/jurken leuk vond. Of nagellak. Of leuke speldjes in haar haar. Maar ze is wie ze is, ik heb niks geforceerd alleen omdat ík het wel leuk vind. En dat is precies zo met oorbellen bij een klein meisje/jongen. Zelf hebben ze er niks aan, het word gedaan omdat de ouders het schattig vinden (en ook vanuit een bepaalde religie heb ik begrepen).quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Snap ik ja. Je hebt ook gelijk dat een kind zelf moet kunnen beslissen over zulke dingen.
Goed dat je er zo instaat ook ja!
En de term tomboy bedoelde ik absoluut niet neerbuigend he! Zelf was ik er ook één. Dusdanig dat mensen dachten dat ik een jongetje was. Wilde kort haar en stoer zijn. Ergens is dat ook weer volledig omgedraaid
Er is niks mis met een stoere meid. Ouders die zo "meisje moet meisje zijn" doen, verdienen gewoon een kind die daarin niet in meegaan. Kinderen die zo zijn verdienen echter geen ouders zoals hen.
Dat snap ik ook wel jaquote:Op zaterdag 19 september 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb het altijd wel jammer gevonden dat mijn dochter geen rokjes/jurken leuk vond. Of nagellak. Of leuke speldjes in haar haar. Maar ze is wie ze is, ik heb niks geforceerd omdat ík het wel leuk vind. En dat is precies zo met oorbellen bij een klein meisje/jongen. Zelf hebben ze er niks aan, het word gedaan omdat de ouders het schattig vinden (en ook vanuit een bepaalde religie heb ik begrepen).
quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel ja
Goed dat je het niet geforceerd hebtHet is wat het is
Weet niet zeker of het kerkelijk is of bepaalde lagen van de bevolking. Dacht alleen dat het niet meer mocht? maar klaarblijkelijk verkeerd gezien
(toen ik op basisschool zat wilde ik nooit dat mijn moeder mijn haar borstelde. Was altijd drama. Op den duur was het van "of je laat het kammen of je gaat kaal" Ik ben kaal gegaan toen)
Ja, koppig familiequote:Op zaterdag 19 september 2026 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Je moeder is wel iemand van haar woord dan
Ik denk persoonlijk dat zijn vriendin (of vrouw?) te zacht is voor Jay. Zoals ik het zo zie heeft hij de broek aan thuis.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, koppig familie
(denk dat een kapper nu niet meer zoiets zou doen)
Maar ontopic: Voelde de negativiteit rondom de familie Lopez niet. Hierbij wel. En niet alleen bij de vader. Die moeder is net zo erg. Zij staat die nonsens ook toe. Ik vind dat kindje echt zielig. En al die meiden die eruit zien als poppen. Het zijn mensen, geen poppen... naja... misschien maak ik me er te druk om. Dat met de was opvouwen, irritant, maar die vrouw kan voor zichzelf opkomen. Een hummeltje kan dat niet...
Zo... dat was mijn relaas
Vooral weinig groenten, gelukkig nog wel fruit.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja. Ze vertelde dat ze voor een hele week bestelde toch? Kan me niet voorstellen dat hetgeen wat op tafel werd gezet/gegooid genoeg is voor een hele week.
Zei ze niet zoiets als dat ze de “grote” boodschappen bestelde? Kan me voorstellen dat je nog een keer gaat voor evt wat vers spul en een paar kleine dingen die je toch vergeten was bij de grote boodschappen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je hebt volgens mij gelijk.quote:Op zondag 20 september 2026 07:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Zei ze niet zoiets als dat ze de “grote” boodschappen bestelde? Kan me voorstellen dat je nog een keer gaat voor evt wat vers spul en een paar kleine dingen die je toch vergeten was bij de grote boodschappen.
Dat is wat ik ook dacht. Geen ruimte gehad om zichzelf te kunnen ontplooien, ik kan me voorstellen dat iemand zoiets op een gegeven moment mist. Voor Sil idem.quote:Op zondag 20 september 2026 10:08 schreef Jeroboam het volgende:
Die van de Lange is sinds ze nog net kind was 6 jaar zwanger geweest. Het lijkt me echt geen verkeerd mens maar dan heb je alles in je jong volwassen leven toch wel een beetje gemist. Gaat ze tot haar begin 50ste ook niet meer inhalen.
Voor zo’n gezin misschien maar het blijft een bult geld op één salaris.quote:Op zaterdag 19 september 2026 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het viel me vooral mee eigenlijk qua boodschappen voor zo'n enorm gezin.
Vreselijk ordinair, een baby met oorbelletjes.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waanzin inderdaad. Ik vind sowieso dat je moet wachten tot het kind het zelf aangeeft gaatjes te willen. Het is niet jouw lichaam.
Ik was ook altijd een soort van Tomboy en heb nu nog steeds niets met sierraden alhoewel ik mijn oren wel vol had hangen toen ik jonger was. Mijn zoon wilde ook aan 1 oor een zilveren ringetjes maar was toen al 12 jaar. Op school wel handig gezien het feit dat hij met dat oor slecht hoorde. Kon de meester of juf rekening mee houden. Later is het ringetje verwijderd omdat hij zich er te oud voor ging voelen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter is een 'tomboy' en heeft nu met 12 jaar nog steeds niks met sieraden. Ben blij dat ik die flauwekul niet bij haar heb laten doen.
cultuurverschil denk ikquote:Op zondag 20 september 2026 10:47 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Vreselijk ordinair, een baby met oorbelletjes.
Kwestie van smaak lijkt mij. In India is het ´normaal´ dat je je baby doorboort met gaatjes. Cultuur of geen cultuur, ik blijf het idioot vinden en óók ordinair.quote:
Zullen sommige mensen (destijds) ook zeggen van een 12 jarige jongen met een oorring. Dat het ordinair is.quote:Op zondag 20 september 2026 11:01 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Kwestie van smaak lijkt mij. In India is het ´normaal´ dat je je baby doorboort met gaatjes. Cultuur of geen cultuur, ik blijf het idioot vinden en óók ordinair.
Doe ik ook, vandaar dat ik zeg dat het een kwestie van smaak is. Iedere zijn eigen mening.quote:Op zondag 20 september 2026 11:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zullen sommige mensen (destijds) ook zeggen van een 12 jarige jongen met een oorring. Dat het ordinair is.
Leven en laten leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |