Ook qua bedragen die ze noemde viel het me mee, niet eens zozeer qua omvang van die specifieke bestelling.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja. Ze vertelde dat ze voor een hele week bestelde toch? Kan me niet voorstellen dat hetgeen wat op tafel werd gezet/gegooid genoeg is voor een hele week.
Waanzin inderdaad. Ik vind sowieso dat je moet wachten tot het kind het zelf aangeeft gaatjes te willen. Het is niet jouw lichaam.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:22 schreef golfer het volgende:
Waarom een baby van 6 maanden gaatjes in de oren laten schieten?
Tja...meisje he... die moeten mooi zijn en oorbellen zijn mooi en meisjesachtig. Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Stel je voor dat ze zich ontwikkeld tot een tomboyquote:Op zaterdag 19 september 2026 21:22 schreef golfer het volgende:
Waarom een baby van 6 maanden gaatjes in de oren laten schieten?
Mijn dochter is een 'tomboy' en heeft nu met 12 jaar nog steeds niks met sieraden. Ben blij dat ik die flauwekul niet bij haar heb laten doen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja...meisje he... die moeten mooi zijn en oorbellen zijn mooi en meisjesachtig. Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Stel je voor dat ze zich ontwikkeld tot een tomboy
(dit was sarcastisch. Mensen die dit doen gun je een stoere tomboy die zich verzet en die mooie jurkjes onder de modder smeren).
(ik heb weinig tegen die familie, alleen dit soort dingen zitten in mijn allergie...)
Sorry voor mijn harde oordeel, maar dit soort dingen...
Snap ik ja. Je hebt ook gelijk dat een kind zelf moet kunnen beslissen over zulke dingen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter is een 'tomboy' en heeft nu met 12 jaar nog steeds niks met sieraden. Ben blij dat ik die flauwekul niet bij haar heb laten doen.
Heb het altijd wel jammer gevonden dat mijn dochter geen rokjes/jurken leuk vond. Of nagellak. Of leuke speldjes in haar haar. Maar ze is wie ze is, ik heb niks geforceerd alleen omdat ík het wel leuk vind. En dat is precies zo met oorbellen bij een klein meisje/jongen. Zelf hebben ze er niks aan, het word gedaan omdat de ouders het schattig vinden (en ook vanuit een bepaalde religie heb ik begrepen).quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Snap ik ja. Je hebt ook gelijk dat een kind zelf moet kunnen beslissen over zulke dingen.
Goed dat je er zo instaat ook ja!
En de term tomboy bedoelde ik absoluut niet neerbuigend he! Zelf was ik er ook één. Dusdanig dat mensen dachten dat ik een jongetje was. Wilde kort haar en stoer zijn. Ergens is dat ook weer volledig omgedraaid
Er is niks mis met een stoere meid. Ouders die zo "meisje moet meisje zijn" doen, verdienen gewoon een kind die daarin niet in meegaan. Kinderen die zo zijn verdienen echter geen ouders zoals hen.
Dat snap ik ook wel jaquote:Op zaterdag 19 september 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb het altijd wel jammer gevonden dat mijn dochter geen rokjes/jurken leuk vond. Of nagellak. Of leuke speldjes in haar haar. Maar ze is wie ze is, ik heb niks geforceerd omdat ík het wel leuk vind. En dat is precies zo met oorbellen bij een klein meisje/jongen. Zelf hebben ze er niks aan, het word gedaan omdat de ouders het schattig vinden (en ook vanuit een bepaalde religie heb ik begrepen).
quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel ja
Goed dat je het niet geforceerd hebtHet is wat het is
Weet niet zeker of het kerkelijk is of bepaalde lagen van de bevolking. Dacht alleen dat het niet meer mocht? maar klaarblijkelijk verkeerd gezien
(toen ik op basisschool zat wilde ik nooit dat mijn moeder mijn haar borstelde. Was altijd drama. Op den duur was het van "of je laat het kammen of je gaat kaal" Ik ben kaal gegaan toen)
Ja, koppig familiequote:Op zaterdag 19 september 2026 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Je moeder is wel iemand van haar woord dan
Ik denk persoonlijk dat zijn vriendin (of vrouw?) te zacht is voor Jay. Zoals ik het zo zie heeft hij de broek aan thuis.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, koppig familie
(denk dat een kapper nu niet meer zoiets zou doen)
Maar ontopic: Voelde de negativiteit rondom de familie Lopez niet. Hierbij wel. En niet alleen bij de vader. Die moeder is net zo erg. Zij staat die nonsens ook toe. Ik vind dat kindje echt zielig. En al die meiden die eruit zien als poppen. Het zijn mensen, geen poppen... naja... misschien maak ik me er te druk om. Dat met de was opvouwen, irritant, maar die vrouw kan voor zichzelf opkomen. Een hummeltje kan dat niet...
Zo... dat was mijn relaas
Vooral weinig groenten, gelukkig nog wel fruit.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja. Ze vertelde dat ze voor een hele week bestelde toch? Kan me niet voorstellen dat hetgeen wat op tafel werd gezet/gegooid genoeg is voor een hele week.
Zei ze niet zoiets als dat ze de “grote” boodschappen bestelde? Kan me voorstellen dat je nog een keer gaat voor evt wat vers spul en een paar kleine dingen die je toch vergeten was bij de grote boodschappen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je hebt volgens mij gelijk.quote:Op zondag 20 september 2026 07:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Zei ze niet zoiets als dat ze de “grote” boodschappen bestelde? Kan me voorstellen dat je nog een keer gaat voor evt wat vers spul en een paar kleine dingen die je toch vergeten was bij de grote boodschappen.
Dat is wat ik ook dacht. Geen ruimte gehad om zichzelf te kunnen ontplooien, ik kan me voorstellen dat iemand zoiets op een gegeven moment mist. Voor Sil idem.quote:Op zondag 20 september 2026 10:08 schreef Jeroboam het volgende:
Die van de Lange is sinds ze nog net kind was 6 jaar zwanger geweest. Het lijkt me echt geen verkeerd mens maar dan heb je alles in je jong volwassen leven toch wel een beetje gemist. Gaat ze tot haar begin 50ste ook niet meer inhalen.
Voor zo’n gezin misschien maar het blijft een bult geld op één salaris.quote:Op zaterdag 19 september 2026 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het viel me vooral mee eigenlijk qua boodschappen voor zo'n enorm gezin.
Vreselijk ordinair, een baby met oorbelletjes.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waanzin inderdaad. Ik vind sowieso dat je moet wachten tot het kind het zelf aangeeft gaatjes te willen. Het is niet jouw lichaam.
Ik was ook altijd een soort van Tomboy en heb nu nog steeds niets met sierraden alhoewel ik mijn oren wel vol had hangen toen ik jonger was. Mijn zoon wilde ook aan 1 oor een zilveren ringetjes maar was toen al 12 jaar. Op school wel handig gezien het feit dat hij met dat oor slecht hoorde. Kon de meester of juf rekening mee houden. Later is het ringetje verwijderd omdat hij zich er te oud voor ging voelen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter is een 'tomboy' en heeft nu met 12 jaar nog steeds niks met sieraden. Ben blij dat ik die flauwekul niet bij haar heb laten doen.
cultuurverschil denk ikquote:Op zondag 20 september 2026 10:47 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Vreselijk ordinair, een baby met oorbelletjes.
Kwestie van smaak lijkt mij. In India is het ´normaal´ dat je je baby doorboort met gaatjes. Cultuur of geen cultuur, ik blijf het idioot vinden en óók ordinair.quote:
Zullen sommige mensen (destijds) ook zeggen van een 12 jarige jongen met een oorring. Dat het ordinair is.quote:Op zondag 20 september 2026 11:01 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Kwestie van smaak lijkt mij. In India is het ´normaal´ dat je je baby doorboort met gaatjes. Cultuur of geen cultuur, ik blijf het idioot vinden en óók ordinair.
Doe ik ook, vandaar dat ik zeg dat het een kwestie van smaak is. Iedere zijn eigen mening.quote:Op zondag 20 september 2026 11:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zullen sommige mensen (destijds) ook zeggen van een 12 jarige jongen met een oorring. Dat het ordinair is.
Leven en laten leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |