abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2026 @ 10:37:01 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221795016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even in spoiler want op online ergens gezien en geen idee of het al is uitgezonden (gaat over fam Blom en kinderwagen in auto).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n beetje de herhaling van het geprop met de vakantiespullen in de zomer :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker dinsdag 15 september 2026 @ 11:04:21 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221795137
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 08:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zit het nu te kijken. Ze gaan verhuizen. Zij staat in de keuken, waar nog niks is ingepakt lijkt het. Ze zegt tegen een van de kinderen. Laptop weg we gaan ontbijten want we moeten zo aan de slag. Kind reageert gewoon helemaal niet.

Ik merk bij het kijken naar dit soort series, en gisteren ook toen ik naar “grote gezinnen grote vakanties” aan het kijken was, dat ik er gewoon agressief van word :')

Ik zou in ieder geval de laptop dicht hebben geklapt zonder iets te zeggen. Klaar.
Ze loopt de hele dag iedereen te commanderen met haar irritante stem.

Zo benieuwd wat de buren ervan vinden *)
pi_221795171
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 11:04 schreef maily het volgende:

[..]
Ze loopt de hele dag iedereen te commanderen met haar irritante stem.

Zo benieuwd wat de buren ervan vinden *)
Ze loopt wel te commanderen, maar ze hebben nul overwicht op de kinderen... eigenlijk heb ik medelijden met die kinderen...in zo'n chaos opgroeien is denk ik niet fijn
pi_221795198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ze loopt wel te commanderen, maar ze hebben nul overwicht op de kinderen... eigenlijk heb ik medelijden met die kinderen...in zo'n chaos opgroeien is denk ik niet fijn
En pa trekt er zich niets van aan, lacht alles weg en gaat zijn eigen gang.
pi_221795234
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 11:15 schreef JJ76 het volgende:

[..]
En pa trekt er zich niets van aan, lacht alles weg en gaat zijn eigen gang.
Ja... nogal

Vervelende man
pi_221795434
Heb even gekeken maar was er al snel klaar mee. Wat een chaotische toestanden zeg, daar houd je toch ADHD-kids aan over zou je denken? Begrijp sowieso niet dat je vandaag de dag nog zoveel kinderen moet krijgen gezien hun toekomst in deze onzekere tijden. :{
pi_221795625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 11:57 schreef Chea49 het volgende:
Heb even gekeken maar was er al snel klaar mee. Wat een chaotische toestanden zeg, daar houd je toch ADHD-kids aan over zou je denken? Begrijp sowieso niet dat je vandaag de dag nog zoveel kinderen moet krijgen gezien hun toekomst in deze onzekere tijden. :{
Dat niet alleen en bij veel van de gezinnen zit er dus vaak ook een zorgenkind bij.
Ik zie het ook bij het andere programma op SBS. Kindje met zwaar autisme bijvoorbeeld of hier een kindje wat een z’n voet mist. Dat is nogal een aanslag op het gezin.
pi_221795699
Ik kijk ook vaak om te relativeren. Het gedoe waar ik me in mijn dagelijks leven druk over maak valt in het niet bij zo'n ochtend in huize Blom.
  Spellchecker dinsdag 15 september 2026 @ 12:53:47 #159
197773 crew  maily
pi_221795917
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat niet alleen en bij veel van de gezinnen zit er dus vaak ook een zorgenkind bij.
Ik zie het ook bij het andere programma op SBS. Kindje met zwaar autisme bijvoorbeeld of hier een kindje wat een z’n voet mist. Dat is nogal een aanslag op het gezin.
Die jongen die zijn voet mist gaat er verrassend nuchter mee om.
pi_221796210
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 12:53 schreef maily het volgende:

[..]
Die jongen die zijn voet mist gaat er verrassend nuchter mee om.
En dat is super knap. Maar neemt niet weg dat het een belasting is voor het gezin.
Laat staan als er ook nog 7 anderen om voor te zorgen zijn.
pi_221796298
Maar Blom dus.
De tafel moet verkocht dus niemand mag er aan eten.
Kind 1 heeft een situatie gecreëerd met een stoel boven op de bank. “Hij heeft een paleis gemaakt”.
Vervolgens weer, niemand mag aan tafel eten.
Iedereen zit ineens Carcassonne te spelen aan tafel.
Dan gaat de bel en is ze verbaasd dat de koper er is.
En vervolgens moet nog heel die tafel uit elkaar.
pi_221796488
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 13:12 schreef amaranta het volgende:
Maar Blom dus.
Kind 1 heeft een situatie gecreëerd met een stoel boven op de bank. “Hij heeft een paleis gemaakt”.
Het leven lijkt haar iedere keer weer te overkomen...

Ik kan zo niet tegen die chaos en ook hoe die kinderen reageren. En het maar accepteren... :X
  dinsdag 15 september 2026 @ 13:49:23 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221796708
quote:
Maar Blom dus.
Sowieso, in een van de afleveringen die ik gisteren keek (seizoen 21 dus), liep een van die kleintjes op de vensterbank van een van de slaapkamers te spelen, terwijl het raam open stond.
Het is net alsof die mensen denken dat De Heere God de kinderen wel zal beschermen, en zo niet, dan moesthet kennelijk zo zijn.

Ik vind het heel knap dat ze na het verlies van een kind de andere kinderen niet permanent inpakken in noppenfolie, maar dit soort nonchalance is wel het andere uiterste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221797452
quote:
Maar Blom dus.
Ik vraag me dan ook af wat die koper dan denkt. Ik zou niet heel blij zijn.. Kan natuurlijk zijn dat ze hebben afgesproken dat de koper hem zelf uit elkaar haalt maar alsnog.

Het gemak waar ze er vanuit gaan dat andere mensen wel helpen irriteert mij. Ik ben zelf misschien iets te zelfstandig, is ook niet goed maar dit lijkt me ook niet ideaal. Maar misschien de enige manier om zo’n groot gezin te runnen.
  Spellchecker dinsdag 15 september 2026 @ 15:58:39 #165
197773 crew  maily
pi_221797484
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 15:53 schreef Lotteh het volgende:

[..]
Ik vraag me dan ook af wat die koper dan denkt. Ik zou niet heel blij zijn.. Kan natuurlijk zijn dat ze hebben afgesproken dat de koper hem zelf uit elkaar haalt maar alsnog.

Het gemak waar ze er vanuit gaan dat andere mensen wel helpen irriteert mij. Ik ben zelf misschien iets te zelfstandig, is ook niet goed maar dit lijkt me ook niet ideaal. Maar misschien de enige manier om zo’n groot gezin te runnen.
En dan ook nog erachter komen dat er kauwgom onder geplakt zit. _O-
pi_221797518
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 15:58 schreef maily het volgende:

[..]
En dan ook nog erachter komen dat er kauwgom onder geplakt zit. _O-
Ja...zullen ze blij mee zijn _O-
Zo'n losgeslagen zooitje :o

Vind wel dat bij sommige gezinnen sommige kinderen echt weinig aandacht krijgen. Zit met een voorbeeld, maar weet niet of die al op tv is geweest... Dus ik houd het maar even bij deze conclusie zonder onderbouwing :+
  Spellchecker dinsdag 15 september 2026 @ 16:06:20 #167
197773 crew  maily
pi_221797524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Vind wel dat bij sommige gezinnen sommige kinderen echt weinig aandacht krijgen. Zit met een voorbeeld, maar weet niet of die al op tv is geweest... Dus ik houd het maar even bij deze conclusie zonder onderbouwing :+
Er zijn verschillen tussen kinderen aandacht geven en kinderen met rust laten zodat ze zichzelf kunnen vermaken. :+ ^O^
pi_221797554
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:06 schreef maily het volgende:

[..]
Er zijn verschillen tussen kinderen aandacht geven en kinderen met rust laten zodat ze zichzelf kunnen vermaken. :+ ^O^
Zeker! Helemaal mee eens. Alleen kan het voorbeeld nog niet posten
Kinderen moeten lekker zelf spelen, is goed voor hen en fijner. Al is het ook een balans he!
pi_221797688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh ja die kauwgom was ik ook alweer vergeten. _O-

En over die aandacht voor kinderen, ben ik het zeer zeker mee eens. Ik voel me met 3 kinderen al soms schuldig als ik mijn aandacht moet verdelen… Beetje zelfstandigheid is goed, en een kind moet zich ook zeker leren te vermaken maar wel tot een bepaalde hoogte.
pi_221797694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 11:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die oudste knul komt ook pas zijn bed uitrollen als een hoop werk al gedaan is :') 0 structuur in dat huishouden.
  Spellchecker dinsdag 15 september 2026 @ 16:46:09 #171
197773 crew  maily
pi_221797697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die oudste knul komt ook pas zijn bed uitrollen als een hoop werk al gedaan is :') 0 structuur in dat huishouden.
Maar dat is ook de leeftijd he ...
pi_221797737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:46 schreef maily het volgende:

[..]
Touché
maar ook voor die leeftijd regels maken toch?
Als puber mocht ik op zaterdag of zondag tot twaalf uur in mijn bed liggen lezen (niet slapen) en verder eruit.
Ook pubers kun je discipline bijbrengen. Leuk uitslapen, maar wel binnen grenzen

Al snap ik die oudste zeker, zeventien is die knul toch?
pi_221797749
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:46 schreef maily het volgende:

[..]
Maar die meiden van de familie Bal kwamen toch ook netjes om half 10 hun bed uit?
pi_221797755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Maar die meiden van de familie Bal kwamen toch ook netjes om half 10 hun bed uit?
Ja, maar zij hebben niet meer kinderen in huis dan ze aankunnen ;)

(om even snoeihard te oordelen :o Excuses)
  Spellchecker dinsdag 15 september 2026 @ 17:06:14 #175
197773 crew  maily
pi_221797793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 16:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja maar die hadden iets afgesproken _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')