abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:40:47 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207422583
Serie op NPO waarin (meestal) 3 grote gezinnen worden gevolgd in hun dagelijkse gang van zaken.

In december 2021 werd het meest recente seizoen uitgezonden met de volgende gezinnen:

Familie Buddenbruck

De familie Buddenbruck woont sinds een jaar in Duitsland. Pa en ma Buddenbruck hebben 11 kinderen en 1 kleinkind. Immer chaos in het Duitse Huckelhoven. Komt er een spa, komt er een welness, komt er een zwembad, komt er een kapsalon. Veel plannen. En veel chaos.
Nog thuiswonend: Yoriën (soort van soms), Chariënne, Xavieé, Jeneaux, Shevaign, Dareau, Gidiën, Shaëlle (Toetie) en Devaugn.

Familie Jelies

De familie Jelies uit Tollebeek bestaat uit vader Johan, moeder Janneke en de kinderen Jenny, Aida, Jantine, Albertine, Harrie, Caroline, Janna, Williene en baby Johni. In dit gereformeerde gezin wonen ook nog 2 honden (en een pup). Altijd reuring met als centrale leidraad het geloof.

Familie Cudogham;

Het is een heerlijke ratjetoe bij de familie Cudogham, die met maar liefst zeven kinderen in het centrum van onze hoofdstad leeft op honderd vierkante meter. De familie is milieubewust en maken zoveel mogelijk hun eigen producten zoals shampoo en wasmiddel. Verder leven ze veganistisch.
Vader Iven, moeder Cynthia wonen met Jazz (zoon), Kik (zoon), Lois (dochter), Pixie-Lien (dochter), Twiggy (dochter), Seven (zoon) en Oos (zoon).

In eerdere seizoenen:
SPOILER: Familie Baumgard
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Familie Quaedackers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Familie Kraan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:41:49 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207422607
Kijken nu terug en zie dus een grote omgekeerde Nederlandse vlag hangen aan het huis van de Jelies. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207423853
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:41 schreef golfer het volgende:
Kijken nu terug en zie dus een grote omgekeerde Nederlandse vlag hangen aan het huis van de Jelies. :{w
Ze hobbelen wel een beetje achter de hype aan hè..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207423974
quote:
13s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:41 schreef golfer het volgende:
Kijken nu terug en zie dus een grote omgekeerde Nederlandse vlag hangen aan het huis van de Jelies. :{w
Wappies. Vangen wel elk kwartaal ¤2500- aan kindergeld maar het is hier in NL natuurlijk allemaal k.u.t. geregeld.
U MAD?
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:03:44 #5
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207424135
Kinderbijslag is in nederland wel echt laag vergeleken met veel andere landen.
Dus dat voorbeeld is niet helemaal terecht.
pi_207424183
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
Kinderbijslag is in nederland wel echt laag vergeleken met veel andere landen.
Dus dat voorbeeld is niet helemaal terecht.
Kinderbijslag is mijns inziens iets uit de tijd toen het geloof hoogtij vierde in ons land en alle landen om ons heen. Ze mogen blij zijn met elke stuiver die ze krijgen.
U MAD?
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:34:14 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207424744
Dat mag je vinden maar kinderbijslag is hier laag en continu stoppen we indexering.
Het is gewoon frappant dat het bijvoorbeeld in duitsland 3x zoveel is.
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:38:23 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207424846
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat mag je vinden maar kinderbijslag is hier laag en continu stoppen we indexering.
Het is gewoon frappant dat het bijvoorbeeld in duitsland 3x zoveel is.
Wonen die Buddendingussen daarom in Duitsland?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207425702
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat mag je vinden maar kinderbijslag is hier laag en continu stoppen we indexering.
Het is gewoon frappant dat het bijvoorbeeld in duitsland 3x zoveel is.
Het is natuurlijk belachelijk dat we kinder subsidieren in een overbevolkte wereld. Een belasting na je 1e zou veel logischer zijn. Deze gezinnen ook met zoveel kinderen, werkelijk totaal van de pot gerukt.
  donderdag 5 januari 2023 @ 00:41:10 #10
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207426013
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Wonen die Buddendingussen daarom in Duitsland?
Ja! Ook bijvoorbeeld bevallingsverlof is daar veel beter geregeld.
  donderdag 5 januari 2023 @ 00:51:42 #11
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207426049
Ik geloof niet dat de Jelies zo anti-overheid zijn, maar wel dat ze sympathie hebben voor boeren (dat het niet niks is wanneer je je bedrijf moet opdoeken).
Maar dat is een vermoeden. Ze zijn altijd zo dankbaar voor alles en nog wat :P
  donderdag 5 januari 2023 @ 00:57:30 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207426066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 00:51 schreef Ceviche het volgende:
Ik geloof niet dat de Jelies zo anti-overheid zijn, maar wel dat ze sympathie hebben voor boeren (dat het niet niks is wanneer je je bedrijf moet opdoeken).
Maar dat is een vermoeden. Ze zijn altijd zo dankbaar voor alles en nog wat :P
Dit.
Ik woon in een vergelijkbare regio en zie hier ook nog steeds omgekeerde vlaggen hangen, vooral als steun aan de boeren, als het gaat om gewone woningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207426271
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 00:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit.
Ik woon in een vergelijkbare regio en zie hier ook nog steeds omgekeerde vlaggen hangen, vooral als steun aan de boeren, als het gaat om gewone woningen.
Het verbaasde mij ook even, die omgekeerde vlag. Lijkt een soort stil protest, voor de boeren, vissers en buitenlui. Dat ze grisselijk zijn en dat uitdragen tolereer ik ook met hun jesusleeft aan de voorgevel. Ieder zijn eigen mening. Ik heb niks met die meute grisselijke fanatiekelingen. Toch vind ik mama Jelies een enorme lieve moeder. Die krijgt nog een harde dobber aan die strakke kerel van haar.
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 07:14:05 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207426625
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Wonen die Buddendingussen daarom in Duitsland?
Niet alleen kinderbijslag maar ook tal van andere belastingvoordelen als je getrouwd bent en kinderen hebt.

M'n neef was enige tijd werkzaam bij een Duitse firma. Ongetrouwd, wel een kind. Bij z'n loonstrook zat eens een loonstrook voor jou het er uit zou zien als ie getrouwd is. Zat netto ¤250 verschil in per maand.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 07:23:23 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207426651
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wappies. Vangen wel elk kwartaal ¤2500- aan kindergeld maar het is hier in NL natuurlijk allemaal k.u.t. geregeld.
Daar heeft die vlag in het beginsel niets mee te maken. Dat wappies het als anti overheid symbool kapen is gewoon kut.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207426725
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar heeft die vlag in het beginsel niets mee te maken. Dat wappies het als anti overheid symbool kapen is gewoon kut.
In beginsel wil weinig zeggen.
U MAD?
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 07:54:39 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207426754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
In beginsel wil weinig zeggen.
Maar wel dat mensen vanuit verschillende redenen de vlag zo kunnen hangen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207426799
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat mag je vinden maar kinderbijslag is hier laag en continu stoppen we indexering.
Het is gewoon frappant dat het bijvoorbeeld in duitsland 3x zoveel is.
In België is het ook meer en daar kreeg je (weet niet of het nu nog zo is) een best bedrag bij de geboorte van een kind.

Ah, gevonden.

"Voor de geboorte of de adoptie van een kind, krijg je in Vlaanderen een startbedrag (vroeger kraamgeld / geboortepremie en adoptiepremie) van ¤ 1.190,68.


https://www.groeipakket.b(...)0adoptie%20ontvangen.
pi_207427408
Dus het zijn economische vluchtelingen? Want voor zover ik zie -en weet- geven ze nou niet bepaald veel terug aan Duitsland.. Wel alle lusten, geen lasten.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207427480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Dus het zijn economische vluchtelingen? Want voor zover ik zie -en weet- geven ze nou niet bepaald veel terug aan Duitsland.. Wel alle lusten, geen lasten.
Rob zijn glasvezelwerk speelt zich toch ook in Duitsland af? En wat 'geven' ze aan NL dat Duitsland misloopt?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207427492
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Rob zijn glasvezelwerk speelt zich toch ook in Duitsland af? En wat 'geven' ze aan NL dat Duitsland misloopt?
Dat zal ik gemist hebben, ik dacht dat hij in NL werkte. De kinderen gaan daar ook naar school, ik heb hier gelezen dat er weinig geïntegreerd wordt in D.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207427552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:52 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat zal ik gemist hebben, ik dacht dat hij in NL werkte. De kinderen gaan daar ook naar school, ik heb hier gelezen dat er weinig geïntegreerd wordt in D.
Dat ze niet integreren is juist een gift aan Duitsland.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207427661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Dus het zijn economische vluchtelingen? Want voor zover ik zie -en weet- geven ze nou niet bepaald veel terug aan Duitsland.. Wel alle lusten, geen lasten.
Dat doen een hoop Nederlanders daar net over de grens, complete enclaves, o.a. bij Kranenburg. Vraag een Duitser waar en ze weten precies waar.

Ik vind de Buddenbrucks vooral ranzig. Die kraan van de keuken zag er zo ook vies uit. Die huisdieren overal. Wat zouden ze met de katten hebben gedaan toen ze naar de Efteling gingen? Want die zijn volgens mij achter gebleven.
pi_207427827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:12 schreef Mylene het volgende:

[..]
Dat doen een hoop Nederlanders daar net over de grens, complete enclaves, o.a. bij Kranenburg. Vraag een Duitser waar en ze weten precies waar.

Ik vind de Buddenbrucks vooral ranzig. Die kraan van de keuken zag er zo ook vies uit. Die huisdieren overal. Wat zouden ze met de katten hebben gedaan toen ze naar de Efteling gingen? Want die zijn volgens mij achter gebleven.
Moeten ze hier in NL eens proberen.. 8)7

Volgens mij hebben ze de kinderen ook niet geleerd om hun eigen troep op te ruimen, het is altijd chaos daar..

Katten redden zich trouwens prima alleen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207427864
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar wel dat mensen vanuit verschillende redenen de vlag zo kunnen hangen.
Of misschien wel per ongeluk zo hebben gehangen?
U MAD?
pi_207428003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Of misschien wel per ongeluk zo hebben gehangen?
Tuurlijk niet.
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 10:54:50 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207428042
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Of misschien wel per ongeluk zo hebben gehangen?
Of Johan heet eigenlijk Johann en heeft voorouders uit Schleswig Holstein :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207428145
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of Johan heet eigenlijk Johann en heeft voorouders uit Schleswig Holstein :P
Een paar keer doorheen getreind op weg naar Denemarken :)

Wat betreft het huishouden bij de BB, ik kan me voorstellen dat dat met zoveel kinderen wel een beetje een opgave kan zijn. Maar een kat op het aanrecht is gewoon vies. Wij hebben 2 katten gehad en no way dat ze op het aanrecht kwamen. En die troep in de auto, ook bij Thaila. Dat ze dat zo liet zien.... Ik zou me doodschamen :D
pi_207428197
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Tuurlijk niet.
Je kunt toeval nooit uitsluiten
U MAD?
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:11:57 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
In beginsel wil weinig zeggen.
Dat je op het Museumplein wappies met een omgekeerde vlag tegenkomt omdat ze anti-alles zijn betekent alleen dat de wappies het gebruik gekaapt hebben.

Hier in de regio, en ook de regio van de Jelies is het echt een boerenprotest danwel steun aan de boeren teken.

Je ziet hem idd alleen wel steeds vaker vervangen worden door een boerenzakdoek of boerenzakdoekvlag, juist doordat de wappies het gekaapt hebben en men niet mee wil gaan in die wappieretoriek en dus ook niet per ongeluk wil worden aangezien voor wappie door mensen die serieus denken dat het een wappievlag is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:13:01 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428234
quote:
9s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat ze niet integreren is juist een gift aan Duitsland.
:D true.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207428326
Ik vind Oos helemaal niet zo'n lief jongetje eigenlijk :@
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:30:39 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428461
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Een paar keer doorheen getreind op weg naar Denemarken :)

Wat betreft het huishouden bij de BB, ik kan me voorstellen dat dat met zoveel kinderen wel een beetje een opgave kan zijn. Maar een kat op het aanrecht is gewoon vies. Wij hebben 2 katten gehad en no way dat ze op het aanrecht kwamen. En die troep in de auto, ook bij Thaila. Dat ze dat zo liet zien.... Ik zou me doodschamen :D
Ik vind dat goedpraten vooral bizar, als mijn kind mijn auto 1 keer leent en hem zo teruggeeft dan is het gelijk klaar.
Gaat ze die zooi nog voor hem opruimen ook, ik had hem aan zijn haren uit zijn nest getrokken en naar de auto getrapt met vuilniszakken en een emmer sop.

De tering wat een tyfusbende in die auto.
Zelfs als het zijn eigen auto was dan had ik daar 30 blikjes, 4 luiers en 6 snackverpakkingen geleden al wat van gezegd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:33:01 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:19 schreef Verida het volgende:
Ik vind Oos helemaal niet zo'n lief jongetje eigenlijk :@
Nee, duidelijk de baby in huis die overal mee wegkomt, die was hard van zijn voetstuk gevallen als Cynthia die miskraam vorig jaar niet gehad had.

Ik heb ook het idee dat Oos sindsdien nog makkelijker met van alles en nogwat wegkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207428511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, duidelijk de baby in huis die overal mee wegkomt, die was hard van zijn voetstuk gevallen als Cynthia die miskraam vorig jaar niet gehad had.

Ik heb ook het idee dat Oos sindsdien nog makkelijker met van alles en nogwat wegkomt.
zoals hij ook gisteren zijn pannenkoek vol zat te laden, over de tafel heenliep om nog meer suiker te pakken en zijn gedrag bij dat Sint Maarten spektakel..
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:38:46 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207428538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:36 schreef Verida het volgende:

zoals hij ook gisteren zijn pannenkoek vol zat te laden, over de tafel heenliep om nog meer suiker te pakken en zijn gedrag bij dat Sint Maarten spektakel..
Verwend jongste kind.
Ik kan er wel om lachen hoe hij dat uitbuit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207428545
quote:
84s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Verwend jongste kind.
Ik kan er wel om lachen hoe hij dat uitbuit.
Ik kan hier niet echt om lachen eigenlijk.
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:40:33 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:36 schreef Verida het volgende:

[..]
zoals hij ook gisteren zijn pannenkoek vol zat te laden, over de tafel heenliep om nog meer suiker te pakken en zijn gedrag bij dat Sint Maarten spektakel..
De suiker hadden ze gewoon niet op tijd door, maar dat over tafel lopen... :X

Aan de andere kant: zo'n suikerding doet een kind van die leeftijd ook alleen maar omdat hij weet dat hij ermee wegkomt.
Al dan niet vanwege de camera's.

Plus dat zijn rol duidelijk is dat hij de clown uithangt, dus dat doet hij ook en hij weet dat hij ermee wegkomt, hij is immers de clown.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:43:17 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428597
Aan de andere kant: suiker is in dat huishouden best wel een ding, zo vaak als het benoemd werd, ook door Twiggy (die er niet van hield), dus ik vraag me af in hoeverre je met dat constante hameren op (niet teveel) suiker een verboden vrucht reactie bij zo'n kind veroorzaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207428678
Geen tv ook bij die cudoghams. Lichtelijk vreemd gezin
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:51:06 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207428730
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:48 schreef Poepz0r het volgende:
Geen tv ook bij die cudoghams. Lichtelijk vreemd gezin
Ik ken zat, niet vreemde, gezinnen die geen TV hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:55:37 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207428793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:48 schreef Poepz0r het volgende:
Geen tv ook bij die cudoghams. Lichtelijk vreemd gezin
Alsof je daar rustig TV zou kunnen zitten kijken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207428889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat je op het Museumplein wappies met een omgekeerde vlag tegenkomt omdat ze anti-alles zijn betekent alleen dat de wappies het gebruik gekaapt hebben.

Hier in de regio, en ook de regio van de Jelies is het echt een boerenprotest danwel steun aan de boeren teken.

Je ziet hem idd alleen wel steeds vaker vervangen worden door een boerenzakdoek of boerenzakdoekvlag, juist doordat de wappies het gekaapt hebben en men niet mee wil gaan in die wappieretoriek en dus ook niet per ongeluk wil worden aangezien voor wappie door mensen die serieus denken dat het een wappievlag is.
De wappies waren al ruim voor de boeren aan het wapperen met die omgekeerde vlag, dus daar is het dan eerder van gekaapt.

Ik zie trouwens bij de omgekeerde vlaggen met boerenprotestborden erbij ook regelmatig een omgekeerde vlag voorbij komen die dan qua kleurstelling richting de prinsenvlag neigt, dus het schurkt ook best wel tegen elkaar aan.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_207428939
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat). En geen tv hebben is mogelijk maar je wilt toch ook weleens - al is het twee x p jaar - een familiefilm kijken met het gezin bijvoorbeeld? In plaats daarvan kunnen twee kids op de laptop kijken :') Lekker voor je rug ook om zo film te kijken.

Tevens denk ik dat die oudere kids ook niks te vertellen hebben. Denk als Cynthia erachter zou komen dat er 1 drinkt of rookt etc je linea recta het huis uit gebonjourd word.
pi_207428972
Heeft die omgekeerde vlag niet te maken met de steun aan de visserij (van Urk natuurlijk) ?

Want ook die is flink geraakt door de stikstofproblematiek.
pi_207428982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:07 schreef Poepz0r het volgende:
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat). En geen tv hebben is mogelijk maar je wilt toch ook weleens - al is het twee x p jaar - een familiefilm kijken met het gezin bijvoorbeeld? In plaats daarvan kunnen twee kids op de laptop kijken :') Lekker voor je rug ook om zo film te kijken.

Tevens denk ik dat die oudere kids ook niks te vertellen hebben. Denk als Cynthia erachter zou komen dat er 1 drinkt of rookt etc je linea recta het huis uit gebonjourd word.
Heel gemaakt elitair zijn ze, walgelijke mensen krijg steeds meer een hekel aan ze.
blablablabla
pi_207428988
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Heel gemaakt elitair zijn ze, walgelijke mensen krijg steeds meer een hekel aan ze.
Ja zoiets inderdaad
pi_207429107
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vind dat goedpraten vooral bizar, als mijn kind mijn auto 1 keer leent en hem zo teruggeeft dan is het gelijk klaar.
Gaat ze die zooi nog voor hem opruimen ook, ik had hem aan zijn haren uit zijn nest getrokken en naar de auto getrapt met vuilniszakken en een emmer sop.

De tering wat een tyfusbende in die auto.
Zelfs als het zijn eigen auto was dan had ik daar 30 blikjes, 4 luiers en 6 snackverpakkingen geleden al wat van gezegd.
Nou dat. Ik vind het ook respectloos naar Thaila toe. Leent haar auto uit en dan krijgt ze 'm zo terug. Al weten we niet hoe netjes de auto was toen ze hem uitleende :+

De oudste zoon praat nu wat meer en ik dacht, hé wat leuk. Tot hij gisteren ik dacht tegen zijn vriendin zei dat ze dom was omdat Toetie nog in haar auto zat. Ik vond trouwens dat 'hoor je me?' van Johan tegen Janneke ook niet erg vriendelijk toen ze broodjes zat te smeren.


Ik vind de familie C wel leuk eigenlijk. Voor de kinderen wordt goed gezorgd en ik vond het leuk hoe ze gisteren tegen Kik deden in het restaurant.
pi_207429116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:36 schreef Verida het volgende:

[..]
zoals hij ook gisteren zijn pannenkoek vol zat te laden, over de tafel heenliep om nog meer suiker te pakken en zijn gedrag bij dat Sint Maarten spektakel..
Hoe die de suiker van zijn zusje afpakte ook.

Echt een verwend kereltje ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207429174
En die arme Toetie die in die auto achterbleef. Maar goed dat er camera's bij waren, anders zou ze misschien nog wel veel langer in die auto hebben gezeten...
pi_207429215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:29 schreef Verida het volgende:
En die arme Toetie die in die auto achterbleef. Maar goed dat er camera's bij waren, anders zou ze misschien nog wel veel langer in die auto hebben gezeten...
Ja, en Thaila die de schuld bij Sanne neer legde. Uiteindelijk zijn Thaila en Rob verantwoordelijk voor de kinderen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:33:25 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207429217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:03 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
De wappies waren al ruim voor de boeren aan het wapperen met die omgekeerde vlag, dus daar is het dan eerder van gekaapt.

Ik zie trouwens bij de omgekeerde vlaggen met boerenprotestborden erbij ook regelmatig een omgekeerde vlag voorbij komen die dan qua kleurstelling richting de prinsenvlag neigt, dus het schurkt ook best wel tegen elkaar aan.
Nonsens, het begon bij de boeren, al een hele tijd geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207429235
Hier hebben die boeren ook allemaal omgekeerde vlaggen op het land staan. Denk niet dat die allemaal in reptillians geloven. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207429244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, en Thaila die de schuld bij Sanne neer legde. Uiteindelijk zijn Thaila en Rob verantwoordelijk voor de kinderen.
maar Toetie had wel bij Sanne in de auto gezeten, dus daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen dat ze daar dan Sanne op aanspreekt :)
pi_207429258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:37 schreef Verida het volgende:

[..]
maar Toetie had wel bij Sanne in de auto gezeten, dus daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen dat ze daar dan Sanne op aanspreekt :)
Ook weer waar :)
pi_207429276
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:07 schreef Poepz0r het volgende:
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat). En geen tv hebben is mogelijk maar je wilt toch ook weleens - al is het twee x p jaar - een familiefilm kijken met het gezin bijvoorbeeld? In plaats daarvan kunnen twee kids op de laptop kijken :') Lekker voor je rug ook om zo film te kijken.

Tevens denk ik dat die oudere kids ook niks te vertellen hebben. Denk als Cynthia erachter zou komen dat er 1 drinkt of rookt etc je linea recta het huis uit gebonjourd word.
Ik weet niet waar jij woont, maar Sint Maarten wordt in genoeg steden en dorpen in Nederland gevierd hoor. Dat bleek ook wel uit het feit dat de huizen die ze langs gingen het snoep al klaar hadden staan. Verder vind ik het helemaal niet zo raar dat er gezinnen zijn die geen tv hebben. Die jongens werden met een film op de laptop afgeleid tijdens het haar knippen. Dus geen dagelijkse bezigheid waarbij hun rug geforceerd zou kunnen worden.

Tot zover mijn pleidooi voor de familie Cudogham
pi_207429286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nou dat. Ik vind het ook respectloos naar Thaila toe. Leent haar auto uit en dan krijgt ze 'm zo terug. Al weten we niet hoe netjes de auto was toen ze hem uitleende :+

De oudste zoon praat nu wat meer en ik dacht, hé wat leuk. Tot hij gisteren ik dacht tegen zijn vriendin zei dat ze dom was omdat Toetie nog in haar auto zat. Ik vond trouwens dat 'hoor je me?' van Johan tegen Janneke ook niet erg vriendelijk toen ze broodjes zat te smeren.


Ik vind de familie C wel leuk eigenlijk. Voor de kinderen wordt goed gezorgd en ik vond het leuk hoe ze gisteren tegen Kik deden in het restaurant.
Ja dat "hoor je me?" kwam erg vreemd over. Alsof hij tegen een van zn negen kinderen sprak
pi_207429300
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:43 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Ja dat "hoor je me?" kwam erg vreemd over. Alsof hij tegen een van zn elf kinderen sprak
Ze hebben 9 kinderen, de Buddenbrucks hebben er 11 :)
pi_207429306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:29 schreef Verida het volgende:
En die arme Toetie die in die auto achterbleef. Maar goed dat er camera's bij waren, anders zou ze misschien nog wel veel langer in die auto hebben gezeten...
En dat het uitgerekend Chariënne moest zijn die het als eerst opviel. Had haar trouwens nog niet eerder zo duidelijk horen praten
pi_207429312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze hebben 9 kinderen, de Buddenbrucks hebben er 11 :)
Had het al aangepast :{w
pi_207429344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nonsens, het begon bij de boeren, al een hele tijd geleden.
Als we het overeen hele tijd geleden hebben dan begon het juist bij de scheepvaart als teken van een schip in nood. Qua protesten gebruikten boeren het blijkbaar in 2019 al een keer idd voor de wappen.

En wie begon er volgens jou dan met prinsenvlag achtige kleuren in de context van de afgelopen 10 jaar?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 12:56:30 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207429416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:07 schreef Poepz0r het volgende:
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat).
Misschien binnen de grachtengordel niet maar Nederlands is groter dan dat :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:57:42 #63
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207429427
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:45 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
En dat het uitgerekend Chariënne moest zijn die het als eerst opviel. Had haar trouwens nog niet eerder zo duidelijk horen praten
Inderdaad, die heb ik al seizoenen niet gehoord, zelfs niet met het koken of het paardrijden in een eerder seizoen.
Maar haar stem was ook een stuk lager dan ik had verwacht dus misschien heb ik al die tijd gedacht dat het een broertje was.
pi_207429817
nog even teruggekeken, maar de manier waarop Oos die zelfgemaakte lampionnen probeert kapot te slaan...

En maar vriendelijk blijven tegen dat knulletje, ik zou het niet kunnen.
pi_207429864
Ik erger me ook aan Oos, er zijn weinig grenzen binnen het gezin lijkt het wel.
Toch wel mooi om te zien hoe fatsoenlijk, sociaal en zelfstandig de oudere kinderen zijn.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207429865
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:56:43 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207431453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:37 schreef Verida het volgende:

[..]
maar Toetie had wel bij Sanne in de auto gezeten, dus daar kan ik me dan nog wel iets bij voorstellen dat ze daar dan Sanne op aanspreekt :)
Of ze spreekt haar eigen zoon, die ook in die auto zat (en het kinderslot van doe deur geactiveerd had) er op aan...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 16:02:45 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207431504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:49 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als we het overeen hele tijd geleden hebben dan begon het juist bij de scheepvaart als teken van een schip in nood. Qua protesten gebruikten boeren het blijkbaar in 2019 al een keer idd voor de wappen.

En wie begon er volgens jou dan met prinsenvlag achtige kleuren in de context van de afgelopen 10 jaar?
De boeren begonnen er idd in 2019 mee, dat bedoelde ik, en buiten de randstad zag je het toen ook al steeds meer.

En het begon nog veel vroeger, ook bij een kasteel in nood werd de vlag omgekeerd gehesen.

Die prinsenvlag begon bij extreem rechts: PVV en FVD.
Die laatsten kaapten met die prinsenvlag zelfs een van de eerste, nog vrij onschuldige, demonstraties tegen de Coronamaatregelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 05-01-2023 16:13:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 16:06:56 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207431557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:07 schreef Poepz0r het volgende:
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat). En geen tv hebben is mogelijk maar je wilt toch ook weleens - al is het twee x p jaar - een familiefilm kijken met het gezin bijvoorbeeld? In plaats daarvan kunnen twee kids op de laptop kijken :') Lekker voor je rug ook om zo film te kijken.

Tevens denk ik dat die oudere kids ook niks te vertellen hebben. Denk als Cynthia erachter zou komen dat er 1 drinkt of rookt etc je linea recta het huis uit gebonjourd word.
Dat Sint Maarten was toch gewoon via de school van de kinderen?
Gaat een beetje ver om ze nou ook al het meedoen met schoolactiviteiten te verwijten omdat jij denkt dat ze nergens Sint Maarten vieren.

Overigens hebben we bij ons in de wijk ook Sint Maarten gevierd, dat het op een vrijdag was kwam wel zo lekker uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 16:15:37 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207431678
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Misschien binnen de grachtengordel niet maar Nederlands is groter dan dat :)
Binnen de grachtengordel ook, nou ja, in de Jordaan, want het was volgens mij een feestje van school, hij ging zijn Glühwein halen bij een kraampje van een groep 5B en kende de dames achter het kraampje duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207432490
Overigens het niet stimuleren van roken en alcoholgebruik lijkt me niet iets om ouders kwalijk te nemen. Krijg je anders van die schoorstenen als die oudste zoons van de Buddenbrucks. Cynthia en Iven brengen hun kinderen (behalve Oos) discipline bij. Zie ook de bijbaantjes en meehelpen in het huishouden vanaf een bepaalde leeftijd.

Zag ik het laatst trouwens goed dat Xaviée ook met een sigaret in zn hand liep?
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:29:48 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207432492
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:29 schreef JaneDoe het volgende:.

Zag ik het laatst trouwens goed dat Xaviée ook met een sigaret in zn hand liep?
:Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 17:36:16 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207432554
Kanker komt je niet aanwaaien :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:39:29 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207432580
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Kanker komt je niet aanwaaien :)
Soms wel. Ken mensen die nooit gerookt of gedronken hebben, gezond aten en leefden en het toch kregen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207432694
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Soms wel. Ken mensen die nooit gerookt of gedronken hebben, gezond aten en leefden en het toch kregen.
Ja dit helaas ook van dichtbij meegemaakt. Maar de kansen vergroten door vanaf jonge leeftijd te beginnen met roken, lijkt mij een goede reden om daar als ouders streng over te zijn. Wat trouwens een aanname was van de user die het benoemde. Want Jazz zag je bij de housewarming van het strandhuis ook een biertje drinken. Dus het is niet dat hij als 20 jarige helemaal niks mag
pi_207432703
quote:
84s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:29 schreef golfer het volgende:

[..]
:Y
|:(
pi_207432757
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Kanker komt je niet aanwaaien :)
Wat een opmerking is me dit zeg :')
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:55:28 #78
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207432772
ik denk niet dat het puur komt door opvoeding die de cudogham kinderen krijgen dat ze discipline hebben.
ik denk dat het vooral heeft te maken met leefomstandigheden.
Een goede school, financieel weinig zorgen, een vader die de restaurant eigenaar kent

Als je alles voor elkaar hebt en als beide ouders veel aanwezig kunnen zijn zonder financiele zorgen en daardoor alles gestroomlijnder en rustiger gaat dan kunnen de kinderen ook hun kansen pakken en krijgen ze ook gewoon meer kansen.

Wat betreft opvoeding ik denk dat streng zijn echt bijna geen enkele puber wat zal boeien,
je kan alles verbieden wat je wilt maar dat boeit niet als het helemaal cool is om te roken zoals nu weer is.
Ik denk dat je met educatie en voorleven het meest zal bereiken, dus zelf niet roken en uitleggen waarom het niet handig is om te beginnen, en vooral een uitleg over peer pressure en vriendschap.
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:57:54 #79
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207432801
Ongelooflijk dat die ouders geen probleem zien in dat hun kinderen een voor een beginnen te roken.
Of sowieso geen probleem zien in dat Rob rookt en wat voor voorbeeld dat geeft. :{
pi_207432908
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:55 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik denk niet dat het puur komt door opvoeding die de cudogham kinderen krijgen dat ze discipline hebben.
ik denk dat het vooral heeft te maken met leefomstandigheden.
Een goede school, financieel weinig zorgen, een vader die de restaurant eigenaar kent

Als je alles voor elkaar hebt en als beide ouders veel aanwezig kunnen zijn zonder financiele zorgen en daardoor alles gestroomlijnder en rustiger gaat dan kunnen de kinderen ook hun kansen pakken en krijgen ze ook gewoon meer kansen.

Wat betreft opvoeding ik denk dat streng zijn echt bijna geen enkele puber wat zal boeien,
je kan alles verbieden wat je wilt maar dat boeit niet als het helemaal cool is om te roken zoals nu weer is.
Ik denk dat je met educatie en voorleven het meest zal bereiken, dus zelf niet roken en uitleggen waarom het niet handig is om te beginnen, en vooral een uitleg over peer pressure en vriendschap.
De verdere omstandigheden hebben er zeker ook invloed op. De jongens Buddenbruck hebben ook best kansen en mogelijkheden. Hun eigen vader heeft een bedrijf en wilde graag dat ze bij hem kwamen werken maar dat bleek geen succes. Voor de rest kan ik mij voorstellen dat Rob ook nog wel connecties heeft waar ze aan de slag zouden kunnen. Al blijkt iig Miguel nu wel een baan te hebben. Vandaar dat hij die auto van Thaila in bruikleen had. En denk dat de oudste dochter ook gewoon werkt. Die kwam alleen in de eerdere seizoenen een paar keer in beeld. Is vroeg uit huis gegaan.
pi_207432937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nou dat. Ik vind het ook respectloos naar Thaila toe. Leent haar auto uit en dan krijgt ze 'm zo terug. Al weten we niet hoe netjes de auto was toen ze hem uitleende :+

De oudste zoon praat nu wat meer en ik dacht, hé wat leuk. Tot hij gisteren ik dacht tegen zijn vriendin zei dat ze dom was omdat Toetie nog in haar auto zat. Ik vond trouwens dat 'hoor je me?' van Johan tegen Janneke ook niet erg vriendelijk toen ze broodjes zat te smeren.


Ik vind de familie C wel leuk eigenlijk. Voor de kinderen wordt goed gezorgd en ik vond het leuk hoe ze gisteren tegen Kik deden in het restaurant.
Ik zag dat meer als een plagerijtje. Dat zag je ook aan zijn pretoogjes. Doen ze vaak bij elkaar en de meiden en Janneke nemen hem vaak genoeg in de zeik. Ik vind hen leuk samen en zo liefdevol naar elkaar en de kinderen.
pi_207433006
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:08 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik zag dat meer als een plagerijtje. Dat zag je ook aan zijn pretoogjes. Doen ze vaak bij elkaar en de meiden en Janneke nemen hem vaak genoeg in de zeik. Ik vind hen leuk samen en zo liefdevol naar elkaar en de kinderen.
Dit. Hij zei hij met een bepaalde “nep autoritaire” intonatie.
pi_207433578
Zou die keuken trouwens dit seizoen nog klaar zijn, denken jullie?
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:31:46 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207434127
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:56 schreef JaneDoe het volgende:
Zou die keuken trouwens dit seizoen nog klaar zijn, denken jullie?
Ik voorspel dat er een halve keuken komt, dus wel een (lelijk/aftands) aanrecht met wasbak en iets om op te koken, maar dat de afwerking nog gedaan moet worden en de bovenste kastjes enzo ook.
Of dat ze bijvoorbeeld eerst alles erin zetten en daarna eromheen schilderen ofzo :P
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:49:44 #85
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_207434420
De bende van ellende, aldus oma Astrid
pi_207434729
Bam. Bam. Bam. Bam.
Ohhh wat kun je goed fietsen Seven!

:')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:17:00 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207434856
Wat een gedoe met dat leren fietsen, het lijkt erop alsof Seven sowieso niet met zijwieltjes gefietst heeft toen hij kleiner was, maar serieus Cynthia, was lekker met Twiggy en Oos gaan wandelen ipv dit irritante gedoe om Seven heen, damn.

Had Oos lekker op een fietsje met zijwieltjes gezet en was 3 kilometer met hem gaan lopen ipv dit.
Dat ze zelf niet ziet dat dit niet werkt snap ik al niet, dat Iven niet de andere 2 kinderen niet aan de kant heeft gezet ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:17:38 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207434866
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 18:56 schreef JaneDoe het volgende:
Zou die keuken trouwens dit seizoen nog klaar zijn, denken jullie?
Anders over 5 jaar in help mijn man is klusser

Wat een bouwval, 5 projecten tegelijk
Laffe huichelaar
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:20:00 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207434907
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Kanker komt je niet aanwaaien :)
Ja wel dus, dat noemen ze meeroken
Laffe huichelaar
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:21:30 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207434935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Anders over 5 jaar in help mijn man is klusser

Wat een bouwval, 5 projecten tegelijk
Ik snap nu wel hoe je bij "Help mijn man is klusser" aan die "overal aan begonnen, niets af" huizen komen.

Maar goed, als partner moet je dan ook een keer halt roepen en een nieuw project gewoon niet laten beginnen tot de andere af zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207434962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:17 schreef Leandra het volgende:
Wat een gedoe met dat leren fietsen, het lijkt erop alsof Seven sowieso niet met zijwieltjes gefietst heeft toen hij kleiner was, maar serieus Cynthia, was lekker met Twiggy en Oos gaan wandelen ipv dit irritante gedoe om Seven heen, damn.

Had Oos lekker op een fietsje met zijwieltjes gezet en was 3 kilometer met hem gaan lopen ipv dit.
Dat ze zelf niet ziet dat dit niet werkt snap ik al niet, dat Iven niet de andere 2 kinderen niet aan de kant heeft gezet ook niet.
Precies mijn gedachten. En Cynthia zei dat ze normaal iets eerder beginnen met leren fietsen, rond een jaar of 5-6, maar dat dit voor Seven beter was omdat hij instructies moest kunnen volgen?

Volgens mij kunnen veel 3-jarigen al leuk met zijwieltjes fietsen. Mooie basis die dan spelenderwijs al is gelegd.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:26:39 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207435024
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies mijn gedachten. En Cynthia zei dat ze normaal iets eerder beginnen met leren fietsen, rond een jaar of 5-6, maar dat dit voor Seven beter was omdat hij instructies moest kunnen volgen?

Volgens mij kunnen veel 3-jarigen al leuk met zijwieltjes fietsen. Mooie basis die dan spelenderwijs al is gelegd.
Dit idd, fietsen met zijwieltjes maar ook veel jonger al op een loopfietsje, zodat ze weten wat er gebeurt als je je stuur omgooit en dat ze goed balans kunnen houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207435080
Plus dat oos gewoon letterlijk tegen Seven aanstepte. Daar werd niks van gezegd.
Twiggy werd gelijk aangesproken.
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:35:13 #94
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207435152
Ik moet ook zeggen trouwens dat ik geen trouwe kijker meer ben.

De Buddenbrucks zijn me te aso en ik erger me groen en geel aan die Amsterdammers.

De familie Jelies vind ik nog wel leuk maar dan ben je je dus al bij voorbaat de helft van de tijd aan het ergeren.

Deijs, Baumgard, Kraan, Nagelkerke, allemaal zoveel leuker om naar te kijken. Die met die vierling vond ik ook leuk.

De enigen die ik irritanter vond waren die nog extremere tokkies met die overleden vader.
Laffe huichelaar
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:40:30 #95
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207435213
Ik vind het bij de jelies wel lastig om te zien hoeveel de kinderen moeten doen.
Dat de oudere echt vaak oppassen op al die kleintjes vind ik heftig.
Dat is nogal een verantwoordelijkheid op een hele jonge leeftijd.
(dat is in mijn huis echt een mega noodgeval ding en is 1 keer voorgekomen dat mijn oudste dat moest doen)
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:12:46 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207435740
Reuzenrad en café na afloop waren helemaal voor hen door de productie afgehuurd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207436033
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind het bij de jelies wel lastig om te zien hoeveel de kinderen moeten doen.
Dat de oudere echt vaak oppassen op al die kleintjes vind ik heftig.
Dat is nogal een verantwoordelijkheid op een hele jonge leeftijd.
(dat is in mijn huis echt een mega noodgeval ding en is 1 keer voorgekomen dat mijn oudste dat moest doen)
Lijkt me ook een stukje zwartekousenopvoeding, die Aida wordt al helemaal klaargestoomd voor haar eigen kinderschare :X

Oh en dat leren fietsen.. doe dat lekker op een pleintje zónder twintigduizend obstakels :{w

Zaterdag de laatste aflevering? Ze halen ons aardig in met de kerstboom en alles.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207436655
quote:
11s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:12 schreef golfer het volgende:
Reuzenrad en café na afloop waren helemaal voor hen door de productie afgehuurd.
Was bij de outlet in Roermond. Geen idee hoe laat die normaal sluiten. Volgens mij wel vrij laat. In ieder geval de winkels.
pi_207448946
Ik krijg bij Iven altijd zo'n Gordon gevoel. Die vind zichzelf ook altijd zo grappig.

Sven en Aïda hebben de zorg over al die kinderen... Ik vind het nogal wat. Nouja, ze kunnen alvast oefenen :+

[ Bericht 56% gewijzigd door Sunshine1982 op 06-01-2023 22:08:13 ]
pi_207451373
Ik vind de Jelies op zich,een heel leuk en liefdevol gezin.
Ritme en regelmaat voor zover mogelijk met een grote familie.
Wel gelovig maar daarin best nog veel speling en vrijheid voor de kinderen.
Wel vind ik Aida een soort wannabee moeke , die lijkt te wachten op een huwelijksaanzoek van haar "Verkering" kan me niet ontrekken aan mijn idee , dat die hele "Verkering " meer gebaseerd is op de ideeën en verwachtingen van de families van die twee.
pi_207453235
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:10 schreef cindy11 het volgende:
Ik vind de Jelies op zich,een heel leuk en liefdevol gezin.
Ritme en regelmaat voor zover mogelijk met een grote familie.
Wel gelovig maar daarin best nog veel speling en vrijheid voor de kinderen.
Wel vind ik Aida een soort wannabee moeke , die lijkt te wachten op een huwelijksaanzoek van haar "Verkering" kan me niet ontrekken aan mijn idee , dat die hele "Verkering " meer gebaseerd is op de ideeën en verwachtingen van de families van die twee.
Ze hoopte al dat Sven haar man wilde worden zei ze. Als ze hetzelfde pad gaat bewandelen als haar moeder zou ik dat wel zonde vinden. Het is een meid met pit, ze kan wel wat uit haar leven halen als ze de kans krijgt. Wel goed om te horen dat ze bij de Jelies aan vaccinaties doen.
pi_207453259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:07 schreef Poepz0r het volgende:
Cudoghams komen over alsof ze overal bij willen horen maar eigenlijk nergens bij horen. Nu ook weer met dat Sint Maarten (geen hond in Nederland viert dat). En geen tv hebben is mogelijk maar je wilt toch ook weleens - al is het twee x p jaar - een familiefilm kijken met het gezin bijvoorbeeld? In plaats daarvan kunnen twee kids op de laptop kijken :') Lekker voor je rug ook om zo film te kijken.

Tevens denk ik dat die oudere kids ook niks te vertellen hebben. Denk als Cynthia erachter zou komen dat er 1 drinkt of rookt etc je linea recta het huis uit gebonjourd word.
Hier vieren de kinderen St. Maarten gewoon hoor. Althans, men maakt een mega vuurstapel, kids krijgen zak snoep en wat chips en de volwassenen zuipen totdat dat ding gedoofd is.

Ik heb dit programma nou een paar keer met een half oog meegekeken maar die donkere Amsterdammers irriteren me op de één of andere manier.
U MAD?
pi_207453330
Sven en Aïda hebben het dagelijkse verhaaltje op facebook op zich genomen en sluiten af met dat ze als gezin misschien wel wat leuks te vermelden hebben.

Nou jongens, brand los. Wat zou het zijn? Op Viva werd al gezegd dat Aïda en Sven verloofd zijn. Al lijkt me dat nogal jong, niet?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:42:48 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207453429
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze hoopte al dat Sven haar man wilde worden zei ze. Als ze hetzelfde pad gaat bewandelen als haar moeder zou ik dat wel zonde vinden. Het is een meid met pit, ze kan wel wat uit haar leven halen als ze de kans krijgt. Wel goed om te horen dat ze bij de Jelies aan vaccinaties doen.
Dus Janneke, die met heel veel liefde en plezier een pleuresbende kinderen in de wereld heeft gezet en goed heeft opgevoed, heeft volgens jou niks uit haar leven gehaald? Bizar hoe iemand die ervoor kiest huismoeder te zijn en 100% voor haar kinderen te gaan hier even afgeserveerd wordt als waardeloos.
Laffe huichelaar
pi_207453468
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dus Janneke, die met heel veel liefde en plezier een pleuresbende kinderen in de wereld heeft gezet en goed heeft opgevoed, heeft volgens jou niks uit haar leven gehaald? Bizar hoe iemand die ervoor kiest huismoeder te zijn en 100% voor haar kinderen te gaan hier even afgeserveerd wordt als waardeloos.
Ik heb het meer over haar leven wijden aan tig kinderen. Dát zou ik zonde vinden. Maar misschien wil ze dat gewoon en ik heb ik hier gewoon een te grote mond in.

Ik heb het er nergens over dat ik het te min zou vinden.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:52:28 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207453524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb het meer over haar leven wijden aan tig kinderen. Dát zou ik zonde vinden. Ik heb het er nergens over dat ik het te min zou vinden.
Als er meer uit te halen valt, volgens jou, zeg je toch impliciet ook dat je dat te weinig vindt? Je kan weinig duidelijker zeggen dat je het te min vindt imo, maar wellicht bedoel je dat dan anders.
Laffe huichelaar
pi_207453542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als er meer uit te halen valt, volgens jou, zeg je toch impliciet ook dat je dat te weinig vindt? Je kan weinig duidelijker zeggen dat je het te min vindt imo, maar wellicht bedoel je dat dan anders.
Ik zei het misschien wat cru, maar ik bedoelde het inderdaad niet zoals jij denkt :) Je eigen leven jarenlang op de rem omdat er elke keer kleintjes bij komen.

Maar ik besef me ook nu dat ik het misschien een beetje impulsieve reactie was en dat er mensen zijn die voor een groot gezin kiezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-01-2023 10:07:13 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:07:58 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207453655
Laat mensen gewoon lekker zelf hun leven invullen zoals zij dat willen. Wie zijn wij om daar een waardeoordeel aan te hangen of te raten wat anderen met hun leven doen
Laffe huichelaar
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 10:13:28 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_207453711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sven en Aïda hebben het dagelijkse verhaaltje op facebook op zich genomen en sluiten af met dat ze als gezin misschien wel wat leuks te vermelden hebben.

Nou jongens, brand los. Wat zou het zijn? Op Viva werd al gezegd dat Aïda en Sven verloofd zijn. Al lijkt me dat nogal jong, niet?
Even opgezocht, er staat "wij als gezin". Dus kan werkelijk álles zijn :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_207453886
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sven en Aïda hebben het dagelijkse verhaaltje op facebook op zich genomen en sluiten af met dat ze als gezin misschien wel wat leuks te vermelden hebben.

Nou jongens, brand los. Wat zou het zijn? Op Viva werd al gezegd dat Aïda en Sven verloofd zijn. Al lijkt me dat nogal jong, niet?
Er werd ook gespeculeerd over een 10e

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:13 schreef Guppy het volgende:

[..]
Even opgezocht, er staat "wij als gezin". Dus kan werkelijk álles zijn :D
Dit. Misschien gaan ze wel verhuizen of heeft een van die andere meiden een relatie. Of zitten ze weer in een interview bij een blad of de TV. 🤷
pi_207453981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:27 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Er werd ook gespeculeerd over een 10e
[..]
Dit. Misschien gaan ze wel verhuizen of heeft een van die andere meiden een relatie. Of zitten ze weer in een interview bij een blad of de TV. 🤷
En dan is het straks weer een meisje :D Ik ben wel nieuwsgierig!
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 10:42:28 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_207454049
Zou Janneke echt nog voor een 10de gaan...? Ik meende toch dat Johan het vorig seizoen wel echt goed vond zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_207454313
Het viel mij al op dat we tot nu toe zowel Thaila, Jantine als Cynthia dit seizoen hebben horen zeggen dat er in hun gezinnen geen kind meer bij komt. Janneke heb ik een dergelijke uitspraak nog niet horen doen. Ze had wel veel verdriet om het feit dat de jongsten nu ook groter worden
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 11:30:48 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_207454438
Als het aan Janneke zou liggen denk ik ook dat er nog wel een tiende bij zou kunnen. Maar dan moet ze wel Johan nog zover krijgen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Spellchecker zaterdag 7 januari 2023 @ 11:37:16 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207454544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:30 schreef Guppy het volgende:
Als het aan Janneke zou liggen denk ik ook dat er nog wel een tiende bij zou kunnen. Maar dan moet ze wel Johan nog zover krijgen
Ik vraag me af hoeveel zij er nog zou krijgen als Johan daarmee zou instemmen ... :X
pi_207455519
Nog een kind erbij *G* Omdat god het wil *G* En omdat het kan *G*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:02:49 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207455546
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:37 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel zij er nog zou krijgen als Johan daarmee zou instemmen ... :X
Als zwangerschappen met de garantie zouden komen dat het een jongetje werd zou Johan er best nog wel een of twee willen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker zaterdag 7 januari 2023 @ 13:17:51 #118
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207455723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als zwangerschappen met de garantie zouden komen dat het een jongetje werd zou Johan er best nog wel een of twee willen ;)
Dan wel natuurlijk :D _O-
  zaterdag 7 januari 2023 @ 13:21:11 #119
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207455774
Ik denk niet dat de Jelies nog een kind verwachten maar iets minder spannends. Ik denk dat ze volgend jaar weer aan een huis vol meedoen en dat dat het is :D

En ik denk ook niet dat er iets mis is met een groot gezin/huismoeder zijn, maar de angst is denk ik dat als dat nu al zo op de voorgrond staat, dat het geassocieerd wordt met achter het aanrecht staan, geen carrière opbouwen, afhankelijk zijn van de man en kinderen krijgen 'omdat het hoort', geïsoleerd leven, en er daardoor weinig ruimte is voor zelfontplooiing, dus wat dat betreft begrijp ik die angst wel een beetje, alsof er bepaald wordt voor dit meisje hoe haar leven moet lopen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te gaan, Janneke is al een goed voorbeeld daarvan. Ik vind het bijvoorbeeld echt knap dat ze een bijbaantje heeft naast het grote gezin.
Maar ik vind overigens sowieso niets mis met hoe die ouders die relatie 'pushen' (ik zie het niet zo), uders zijn denk ik vooral blij voor hun dochter O+
Is toch vreselijk als je kind een relatie krijgt met een naar persoon :{ als ouder zou dat toch zeker een zorg van me zijn.
pi_207456068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:21 schreef Ceviche het volgende:
Ik denk niet dat de Jelies nog een kind verwachten maar iets minder spannends. Ik denk dat ze volgend jaar weer aan een huis vol meedoen en dat dat het is :D

En ik denk ook niet dat er iets mis is met een groot gezin/huismoeder zijn, maar de angst is denk ik dat als dat nu al zo op de voorgrond staat, dat het geassocieerd wordt met achter het aanrecht staan, geen carrière opbouwen, afhankelijk zijn van de man en kinderen krijgen 'omdat het hoort', geïsoleerd leven, en er daardoor weinig ruimte is voor zelfontplooiing, dus wat dat betreft begrijp ik die angst wel een beetje, alsof er bepaald wordt voor dit meisje hoe haar leven moet lopen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te gaan, Janneke is al een goed voorbeeld daarvan. Ik vind het bijvoorbeeld echt knap dat ze een bijbaantje heeft naast het grote gezin.
Maar ik vind overigens sowieso niets mis met hoe die ouders die relatie 'pushen' (ik zie het niet zo), uders zijn denk ik vooral blij voor hun dochter O+
Is toch vreselijk als je kind een relatie krijgt met een naar persoon :{ als ouder zou dat toch zeker een zorg van me zijn.
Je verwoordt wat ik bedoelde :Y

Nouja, Janneke heeft geen carrière opgebouwd en wat betreft zelfontplooiing... ik weet niet of daar ruimte is met zoveel kinderen. Ik zie Janneke voornamelijk in de keuken met de kinderen en huishouden bezig. Maar ze vindt dit leven prima en ze lijkt me happy met haar gezin. Daar gaat het uiteindelijk om :)

Sven en Aida vind ik ook leuk samen. Het ziet er in elk geval niet uit als een moetje.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:00:27 #121
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207456206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je verwoordt wat ik bedoelde :Y

Nouja, Janneke heeft geen carrière opgebouwd en wat betreft zelfontplooiing... ik weet niet of daar ruimte is met zoveel kinderen. Ik zie Janneke voornamelijk in de keuken met de kinderen en huishouden bezig. Maar ze vindt dit leven prima en ze lijkt me happy met haar gezin. Daar gaat het uiteindelijk om :)

Sven en Aida vind ik ook leuk samen. Het ziet er in elk geval niet uit als een moetje.
Ze heeft geen carrière opgebouwd maar wel gewerkt in de bouw en nu ook niet bang om opnieuw aan de slag te gaan, dus de optie is er zeker nog. En ze is beschikbaar voor de kinderen, zodat zij zich kunnen ontwikkelen (verschillende soorten/hobbies) en zelf voetbalt ze. Dus ze heeft zeker een en ander opgebouwd en als de kinderen ouder zijn vermoed ik dat ze gewoon een en ander weer oppakt. Ik kan me echt niet voorstellen dat die kinderen de hele dag op school zitten en Janneke dan op de bank gaat zitten. :D

Maar ik ben ook wel biased hoor, ik heb qua carrière echt geen ambitie dus ik vind het ook niet zaligmakend. Ik werk alleen voor het geld, voldoening, meedraaien in de maatschappij, wat sociale contacten en dat ik 's avonds m'n man nog wat te vertellen heb :P en met een baby is het inderdaad lastig om tijd/iets voor jezelf te hebben maar dat is ook wel een (tijdelijke) keuze die je maakt.
pi_207456502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:00 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ze heeft geen carrière opgebouwd maar wel gewerkt in de bouw en nu ook niet bang om opnieuw aan de slag te gaan, dus de optie is er zeker nog. En ze is beschikbaar voor de kinderen, zodat zij zich kunnen ontwikkelen (verschillende soorten/hobbies) en zelf voetbalt ze. Dus ze heeft zeker een en ander opgebouwd en als de kinderen ouder zijn vermoed ik dat ze gewoon een en ander weer oppakt. Ik kan me echt niet voorstellen dat die kinderen de hele dag op school zitten en Janneke dan op de bank gaat zitten. :D

Maar ik ben ook wel biased hoor, ik heb qua carrière echt geen ambitie dus ik vind het ook niet zaligmakend. Ik werk alleen voor het geld, voldoening, meedraaien in de maatschappij, wat sociale contacten en dat ik 's avonds m'n man nog wat te vertellen heb :P en met een baby is het inderdaad lastig om tijd/iets voor jezelf te hebben maar dat is ook wel een (tijdelijke) keuze die je maakt.
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk niet zo heel veel van Janneke verschil. Ik heb ook geen noemenswaardige carrière opgebouwd en ben daar ook nooit mee bezig geweest. Ook momenteel voor een deel afhankelijk van mijn vriend omdat ik parttime werk. Alleen het aantal kinderen is wel verschillend :P

Ik vraag me af wat de kracht bij de Jelies is dat de kinderen zo goed luisteren. Een goede opvoeding is een ruim begrip. Er moet iets zijn wat positief werkt op de kinderen. Ik zie ze nooit tegen de kinderen schreeuwen, zou dat het misschien zijn? Ik vind de kinderen bij familie C ook netjes.
pi_207456520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk niet zo heel veel van Janneke verschil. Ik heb ook geen noemenswaardige carrière opgebouwd en ben daar ook nooit mee bezig geweest. Ook momenteel voor een deel afhankelijk van mijn vriend omdat ik parttime werk. Alleen het aantal kinderen is wel verschillend :P

Ik vraag me af wat de kracht bij de Jelies is dat de kinderen zo goed luisteren. Een goede opvoeding is een ruim begrip. Er moet iets zijn wat positief werkt op de kinderen. Ik zie ze nooit tegen de kinderen schreeuwen, zou dat het misschien zijn? Ik vind de kinderen bij familie C ook netjes.
Het is vooral de intornatie vd stem van o.a Johan. Duidelijk, lief en streng
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:52:30 #124
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207456813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk niet zo heel veel van Janneke verschil. Ik heb ook geen noemenswaardige carrière opgebouwd en ben daar ook nooit mee bezig geweest. Ook momenteel voor een deel afhankelijk van mijn vriend omdat ik parttime werk. Alleen het aantal kinderen is wel verschillend :P

Ik vraag me af wat de kracht bij de Jelies is dat de kinderen zo goed luisteren. Een goede opvoeding is een ruim begrip. Er moet iets zijn wat positief werkt op de kinderen. Ik zie ze nooit tegen de kinderen schreeuwen, zou dat het misschien zijn? Ik vind de kinderen bij familie C ook netjes.
Ja maar ik snap ook wel de andere kant, hoeveel je al inlevert als ouder van 1 kind, laat staan 10 kinderen, dat is echt wel een lange periode waar zij tijd voor zichzelf inlevert.

Ik denk dat die kinderen sowieso redelijk makkelijk zijn (geen adhd'ers of 10 jongens), daarbij een goede opvoeding, rust, regelmaat, duidelijkheid.
En die ouders investeren echt veel tijd in die kinderen, veel praten, oprechte interesse, kind krijgt geen scherm in de handen gedrukt omdat moeder nu geen tijd heeft.
Dat zie ik ook wel terug bij de Cudoghams, bij de Zeldenrust minder (dat gezin lijkt minder hecht, maar dat is een aanname) en bij de Buddenbrucks is dat echt ver te zoeken en dat zie je imo ook terug in het gedrag van de kinderen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:56:32 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207458793
Als Janneke bijvoorbeeld bij de Blokker zou werken dan zie ik haar net zo min een "noemenswaardige carrière" opbouwen.
Face it: de meeste mensen hebben gewoon een baan, geen "noemenswaardige carrière" en iemand die wel een noemenswaardige carrière en een gezin heeft, heeft vaak ook iemand die een prima achtervang is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207458900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:56 schreef Leandra het volgende:
Als Janneke bijvoorbeeld bij de Blokker zou werken dan zie ik haar net zo min een "noemenswaardige carrière" opbouwen.
Face it: de meeste mensen hebben gewoon een baan, geen "noemenswaardige carrière" en iemand die wel een noemenswaardige carrière en een gezin heeft, heeft vaak ook iemand die een prima achtervang is.
En zelfs mét een ''noemenswaardige carrière'' hadden ze de kosten van het kdv en de bso niet kunnen betalen _O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:08:33 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207458931
Ik heb mijn 12-jarige even gevraagd maar als hij nu bij een van de EHV gezinnen zou moeten gaan wonen dan zou zijn lijstje als volgt zijn:
1: Jelies
2: Cudogham
3: Zeldenrust
1294: Buddenbruck
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207458959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:08 schreef Leandra het volgende:
Ik heb mijn 12-jarige even gevraagd maar als hij nu bij een van de EHV gezinnen zou moeten gaan wonen dan zou zijn lijstje als volgt zijn:
1: Jelies
2: Cudogham
3: Zeldenrust
1294: Buddenbruck
_O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:11:43 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207458965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
En zelfs mét een ''noemenswaardige carrière'' hadden ze de kosten van het kdv en de bso niet kunnen betalen _O-
Dit idd, ik zie het in Schubbekutteveen ook: bij de eerste 2 kinderen blijven ze vaak nog wel werken, maar bij 3 of meer begint het zinloos te worden; lastige tijden, dure opvang (en alles tegelijk qua opvang want kinderen snel na elkaar), en over het algemeen is het inkomen van moeder niet zo heel riant, dus dan houdt het bij kind 3 vaak wel op qua rendabel zijn om te werken.
En omdat ze banen hebben die over het algemeen niet zo'n last hebben van een carrièrebreuk is het ook niet zo'n enorm probleem om er een paar jaar mee op te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207458969
Die amsterdamse kids lijken me altijd zo netjes en beleefd. En die vader lekker positief en vrolijk. Lijkt me juist gezellige dude. Alleen die moeder is beetje typisch groenlinks randstad mutsje maar snap de haat naar hen nooit zo.

Buddenbruck is idd net familie flodder maar ach respect dat je het kan volhouden in zo'n groot gezin. Lijkt me trouwens gloedje irritant als je vent de hele tijd half scheef naar je kijkt. Weet je nooit of die je echt aankijkt of niet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:13:54 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207458983
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
_O-
Nou ja, de Jelies zijn absoluut niet in staat hem te helpen met huiswerk straks op de middelbare, die kans is bij de Cudoghams veel groter, maar toch verbaast zijn voorkeursrijtje mij niet, het is een liefhebbend gezin en ze kunnen tenminste gewoon buitenspelen, dat staat me bij de Cudoghams echt tegen, dus ik snap ook wel dat hij het niet ziet zitten om in Amsterdam op een flatje te moeten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207459021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou ja, de Jelies zijn absoluut niet in staat hem te helpen met huiswerk straks op de middelbare, die kans is bij de Cudoghams veel groter, maar toch verbaast zijn voorkeursrijtje mij niet, het is een liefhebbend gezin en ze kunnen tenminste gewoon buitenspelen, dat staat me bij de Cudoghams echt tegen, dus ik snap ook wel dat hij het niet ziet zitten om in Amsterdam op een flatje te moeten zitten.
Ik moest vooral lachen om plek 1294 ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:20:57 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207459048
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou ja, de Jelies zijn absoluut niet in staat hem te helpen met huiswerk straks op de middelbare, die kans is bij de Cudoghams veel groter, maar toch verbaast zijn voorkeursrijtje mij niet, het is een liefhebbend gezin en ze kunnen tenminste gewoon buitenspelen, dat staat me bij de Cudoghams echt tegen, dus ik snap ook wel dat hij het niet ziet zitten om in Amsterdam op een flatje te moeten zitten.
Waarom zou dat een criterium zijn? :? Is het onderwijs tegenwoordig serieus zo ver afgegleden dat kinderen thuis hulp met huiswerk nodig hebben op de middelbare school? Ik maar denken dat daar leraren voor waren.
Laffe huichelaar
pi_207459261
Het gaat echter niet om het ' iets krijgen' maar het boeren bedrijf in Nederland is in PURE NOOD en daar om hangt de vlag ondersteboven. Uiterlijke schijn uit een verleden mag dan ogen dat de boer nog iets verdient, maar daar staat tegenover dat er steeds minder van de welvaart over blijft. Veel boeren geven het bedrijf op, en er is een aantal die het niet bolwerkt die uit pure wanhoop zelfmoord plegen. Helaas hoort het publiek daar van veel te weinig.
Ik woon midden in die sector van boeren bedrijven en zie hoe moeilijk het met de steeds hogere kosten waar geen of niet voldoende compensatie tegenover staat. Dat is de werkelijke reden dat de vlag omgekeerd hangt, BOEREN NEDERLAND IS IN BEHOORLIJK ZWAAR WEER !"" De lasten in Nederland zijn te hoog en te zwaar om een bedrijf met landbouw of veeteelt fatsoenlijk te runnen. De boer verdient het niet om daarvoor naar beneden gehaald te worden, dank zij de boer heeft Nederland tegen fatsoenlijke prijzen te eten, vergeet dat nooit.
Verdwijnen de boeren worden de voedingswaren die normaal van de boer afkomstig waren als melk en groenten veel duurder voor de consument. Kijk maar eens goed naar de prijsontwikkelingen.
Zo zie ik dat oprecht.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:41:39 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207459310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:37 schreef suizebol het volgende:
*blaat*
Wat heeft jouw stukje propaganda te maken met de Jelies, die geen boeren zijn?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207459359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou dat een criterium zijn? :? Is het onderwijs tegenwoordig serieus zo ver afgegleden dat kinderen thuis hulp met huiswerk nodig hebben op de middelbare school? Ik maar denken dat daar leraren voor waren.
Exact, huiswerk doe je zelf, hooguit vraag je je ouders bij het overhoren van toetsen die je moet maken. En dan als laatste redmiddel, wat een slap gedoe allemaal. Wat ik zie, of uitgezonden wordt, zijn ouders die het beste met hun tigtal kinderen voorhebben, strakke grisselijke opvoeding of losgeslagen chaotisch. Duidelijk is voor mij dat hier geen enkele sprake is van kind verwaarlozing, alle kinderen worden in een veilig warme liefdevolle omgeving opgevoed.

Had zelf een andere keuze voor het leren fietsen gedaan, al die muurtjes, brrrr. Mijn kinderen leerden fietsen op een grasveldje op de camping zonder harde ondergrond vanaf 4 jaar, haha.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:47:03 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207459377
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:37 schreef suizebol het volgende:
Het gaat echter niet om het ' iets krijgen' maar het boeren bedrijf in Nederland is in PURE NOOD en daar om hangt de vlag ondersteboven. Uiterlijke schijn uit een verleden mag dan ogen dat de boer nog iets verdient, maar daar staat tegenover dat er steeds minder van de welvaart over blijft. Veel boeren geven het bedrijf op, en er is een aantal die het niet bolwerkt die uit pure wanhoop zelfmoord plegen. Helaas hoort het publiek daar van veel te weinig.
Ik woon midden in die sector van boeren bedrijven en zie hoe moeilijk het met de steeds hogere kosten waar geen of niet voldoende compensatie tegenover staat. Dat is de werkelijke reden dat de vlag omgekeerd hangt, BOEREN NEDERLAND IS IN BEHOORLIJK ZWAAR WEER !"" De lasten in Nederland zijn te hoog en te zwaar om een bedrijf met landbouw of veeteelt fatsoenlijk te runnen. De boer verdient het niet om daarvoor naar beneden gehaald te worden, dank zij de boer heeft Nederland tegen fatsoenlijke prijzen te eten, vergeet dat nooit.
Verdwijnen de boeren worden de voedingswaren die normaal van de boer afkomstig waren als melk en groenten veel duurder voor de consument. Kijk maar eens goed naar de prijsontwikkelingen.
Zo zie ik dat oprecht.
Boers Nederland is ongewenst. De beste boer is een buitenlandse boer, zonder subsidie.

Dat sommige boeren psychisch te zwak zijn om een bedrijf te runnen en liever zelfmoord plegen dan de boel verkopen, is heel tragisch. Die mensen hebben hulp nodig, maar je kan je beleid niet aanpassen op een select groepje grootgrondbezitters dat mentaal niet aankunnen.

Maar er zijn 1000 andere topics hiervoor, ik zet daar met alle liefde mijn vurige wens om de boerenberoepsgroep in te krimpen uiteen
Laffe huichelaar
pi_207459421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:37 schreef suizebol het volgende:
Het gaat echter niet om het ' iets krijgen' maar het boeren bedrijf in Nederland is in PURE NOOD en daar om hangt de vlag ondersteboven. Uiterlijke schijn uit een verleden mag dan ogen dat de boer nog iets verdient, maar daar staat tegenover dat er steeds minder van de welvaart over blijft. Veel boeren geven het bedrijf op, en er is een aantal die het niet bolwerkt die uit pure wanhoop zelfmoord plegen. Helaas hoort het publiek daar van veel te weinig.
Ik woon midden in die sector van boeren bedrijven en zie hoe moeilijk het met de steeds hogere kosten waar geen of niet voldoende compensatie tegenover staat. Dat is de werkelijke reden dat de vlag omgekeerd hangt, BOEREN NEDERLAND IS IN BEHOORLIJK ZWAAR WEER !"" De lasten in Nederland zijn te hoog en te zwaar om een bedrijf met landbouw of veeteelt fatsoenlijk te runnen. De boer verdient het niet om daarvoor naar beneden gehaald te worden, dank zij de boer heeft Nederland tegen fatsoenlijke prijzen te eten, vergeet dat nooit.
Verdwijnen de boeren worden de voedingswaren die normaal van de boer afkomstig waren als melk en groenten veel duurder voor de consument. Kijk maar eens goed naar de prijsontwikkelingen.
Zo zie ik dat oprecht.
OK, klopt, maar het afzetgebied van de boeren is al decennia groter dan alleen Nederland, veel boeren met varkenstallen van een stuk of 5000 fokten alleen voor de export, met hulp van subsidie. Sorry, geen enkele medelijden met dit soort biostallenboeren.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:51:03 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207459427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:47 schreef timmmmm het volgende:

Maar er zijn 1000 andere topics hiervoor, ik zet daar met alle liefde mijn vurige wens om de boerenberoepsgroep in te krimpen uiteen
En die hebben niks met dit topic te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:52:00 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207459438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:51 schreef golfer het volgende:

[..]
En die hebben niks met dit topic te maken.
Exact. Deze hele discussie niet. Dus laten we lekker daar verder gaan over de waardeloze boeren
Laffe huichelaar
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:00:57 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207459510
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou dat een criterium zijn? :? Is het onderwijs tegenwoordig serieus zo ver afgegleden dat kinderen thuis hulp met huiswerk nodig hebben op de middelbare school? Ik maar denken dat daar leraren voor waren.
Als een kind huiswerk zit te maken dan is het best fijn als er bij vragen thuis iemand is die enig benul heeft waar het kind het over heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207459526
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als een kind huiswerk zit te maken dan is het best fijn als er bij vragen thuis iemand is die enig benul heeft waar het kind het over heeft.
Juist!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:05:10 #143
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207459555
Ik heb ook geen carrière, is niet zo handig mbt pensioen en wat als mijn man en ik uit elkaar gaan of hij dood gaat of wat dan ook maar ik heb wel een kind dat 24/7 zorg nodig heeft dus ik zou niet weten hoe ik nog zou moeten werken en de verzorging voor hem moet regelen. Ik vind het eerder een issue dat we daar als maatschappij niet op inspringen en oplossingen voor hebben.(die ook nog eens echt binnen handbereik zijn en niet zoiets als dubbele kinderbijslag waar ze gewoon zonder de situatie echt kennen het hoppatee afkeuren nadat je 18 weken hebt gewacht op uitsluitsel en ze nooit om aanvullende info hebben gevraagd.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als een kind huiswerk zit te maken dan is het best fijn als er bij vragen thuis iemand is die enig benul heeft waar het kind het over heeft.
Niet alleen met school, maar ook met hobby's en interesses
en als kind had ik liever een ouder die de laatste 2 dingen probeerde te begrijpen dan hulp met school.
pi_207459609
Die moeder Zeldenrust is wel een lekkere milf poh @de_boswachter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:10:59 #145
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_207459630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:08 schreef Poepz0r het volgende:
Die moeder Zeldenrust is wel een lekkere milf poh @:de_boswachter
Ongelooflijk idd dat die er al 8 heeft uitgepoept.
pi_207459647
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb ook geen carrière, is niet zo handig mbt pensioen en wat als mijn man en ik uit elkaar gaan of hij dood gaat of wat dan ook maar ik heb wel een kind dat 24/7 zorg nodig heeft dus ik zou niet weten hoe ik nog zou moeten werken en de verzorging voor hem moet regelen. Ik vind het eerder een issue dat we daar als maatschappij niet op inspringen en oplossingen voor hebben.(die ook nog eens echt binnen handbereik zijn en niet zoiets als dubbele kinderbijslag waar ze gewoon zonder de situatie echt kennen het hoppatee afkeuren nadat je 18 weken hebt gewacht op uitsluitsel en ze nooit om aanvullende info hebben gevraagd.)
[..]
Niet alleen met school, maar ook met hobby's en interesses
en als kind had ik liever een ouder die de laatste 2 dingen probeerde te begrijpen dan hulp met school.
Het geginnegap over de (fulltime) rol van de moeder in huis is al in de jaren '70 ontstaan. En ja, na de kleuterleeftijd kon je best wel wat tijd vrij maken voor een baantje buitenshuis. Maar hier in Nederland was itt heel veel landen (Scandinavie) het not done om je kind in een creche te mikken tot ver in de jaren '80. Daarom is dat altijd heel duur gebleven.
pi_207459705
In andere landen was veel uren blijven werken ook noodzakelijk als vrouw van voor een beetje fatsoenlijk pensioen itt Nederland.

Sowieso is ons pensioenstelsel van oudsher een van de redenen waarom parttime werken hier zoveel normaler is dan in andere landen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:21:42 #148
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_207459722
Twiggy _O_
pi_207459815
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:19 schreef Stepperoller het volgende:
In andere landen was veel uren blijven werken ook noodzakelijk als vrouw van voor een beetje fatsoenlijk pensioen itt Nederland.

Sowieso is ons pensioenstelsel van oudsher een van de redenen waarom parttime werken hier zoveel normaler is dan in andere landen.
Mwah! Ben ik dan een voorbeeld van. Altijd parttime gewerkt, nooit kinderopvang nodig gehad, flexibele werktijden, toen de kinderen ouder werden, van 40% naar 60% naar 80% gaan werken uit huis. Desondanks toch 40 jaar pensioenopbouw en met vervroegd pensioen met 62 jaar. Vieze vuile boomer, haha! Maar goed, ik hoop dat de vrouwen van die grote gezinnen ook iets hebben geregeld voor zich zelf.
pi_207459822
Zei Johan nou 'geouwehoer'? :D
pi_207460195
Oos die een cadeautje verneukt zodat hij hem zelf mag houden _O-

Waar volgen jullie het laatste nieuws? Hebben ze allemaal een eigen FB pagina?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207460247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:37 schreef suizebol het volgende:
Het gaat echter niet om het ' iets krijgen' maar het boeren bedrijf in Nederland is in PURE NOOD en daar om hangt de vlag ondersteboven. Uiterlijke schijn uit een verleden mag dan ogen dat de boer nog iets verdient, maar daar staat tegenover dat er steeds minder van de welvaart over blijft. Veel boeren geven het bedrijf op, en er is een aantal die het niet bolwerkt die uit pure wanhoop zelfmoord plegen. Helaas hoort het publiek daar van veel te weinig.
Ik woon midden in die sector van boeren bedrijven en zie hoe moeilijk het met de steeds hogere kosten waar geen of niet voldoende compensatie tegenover staat. Dat is de werkelijke reden dat de vlag omgekeerd hangt, BOEREN NEDERLAND IS IN BEHOORLIJK ZWAAR WEER !"" De lasten in Nederland zijn te hoog en te zwaar om een bedrijf met landbouw of veeteelt fatsoenlijk te runnen. De boer verdient het niet om daarvoor naar beneden gehaald te worden, dank zij de boer heeft Nederland tegen fatsoenlijke prijzen te eten, vergeet dat nooit.
Verdwijnen de boeren worden de voedingswaren die normaal van de boer afkomstig waren als melk en groenten veel duurder voor de consument. Kijk maar eens goed naar de prijsontwikkelingen.
Zo zie ik dat oprecht.
Alles wat in de supermarkt ligt komt uit het buitenland toch, en het meeste wat de Nederlandse boeren produceren gaat juist weer naar het buitenland? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:12:45 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207460406
Ik volg ze, buiten deze uitzendingen om, niet. Maar ik weet dat het via Instagram kan.

Ik vond de kleur van de jurk niet zo mooi staan bij Jantina. En Juul had er duidelijk geen zin.
Mijn dochter heeft dat ook op die leeftijd gedaan. Ze weigerde om op de foto te gaan bij de shoot die oma had geregeld.
Uiteindelijk enigszins boos op 1 of 2 foto’s gegaan, en daar moesten we het mee doen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:13:23 #154
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207460417
Kan de boerendiscussie elders?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:30:10 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207460685
Ik volg de Jelies op instagram en verder geen van de gezinnen.

Het irriteerde me mateloos dat de Cudoghams even met een camera naar de voedselbank gingen, ze kwamen daar duidelijk nooit, ook niet om te helpen, doe dat dan lekker zonder camera.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207460757
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:12 schreef amaranta het volgende:
Ik volg ze, buiten deze uitzendingen om, niet. Maar ik weet dat het via Instagram kan.

Ik vond de kleur van de jurk niet zo mooi staan bij Jantina. En Juul had er duidelijk geen zin.
Mijn dochter heeft dat ook op die leeftijd gedaan. Ze weigerde om op de foto te gaan bij de shoot die oma had geregeld.
Uiteindelijk enigszins boos op 1 of 2 foto’s gegaan, en daar moesten we het mee doen.
Haha. Ik moest er wel om lachen. Lekkere puber!
pi_207462630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:33 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Haha. Ik moest er wel om lachen. Lekkere puber!
Maar haar vader opnemen met ''wat moet je?'' .... :N
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207462669
De afleveringen gaan niet op volgorde. De haren van die 2 meiden zijn vandaag nog ongeknipt.
pi_207462873
Aanstaande maandag horen we wat er gaande is bij de Jelies *O*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:30:34 #160
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207463043
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Maar haar vader opnemen met ''wat moet je?'' .... :N
Ik zou dan precies hetzelfde doen als wat ze bij de zeldenrust deden, letterlijk gewoon vragen wat ik nodig heb en verder begrijpen hoe een puberbrein werkt en hoe erg die niet zit te wachten op een suffe fotoshoot.

Pubers zijn niet meer kleine kinderen die gewoon meevaren met alles... een beetje afzetten is gezond :+
pi_207463443
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:08 schreef Poepz0r het volgende:
Die moeder Zeldenrust is wel een lekkere milf poh @:de_boswachter
Die krijgt zelden rust van mij pohpohpoh
U MAD?
  zondag 8 januari 2023 @ 01:24:39 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207464961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Maar haar vader opnemen met ''wat moet je?'' .... :N
En dan ga ik er vanuit dat haar moeder juist om dat soort dingen vroeg of haar vader wilde bellen.
Dat wordt nog wat als ze zo weinig autoriteit heeft dat ze hem dat al moet laten oplossen, hij is er de helft van de tijd niet en er volgen nog 7 pubers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 januari 2023 @ 01:29:26 #163
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207464975
Misschien ligt het aan mij maar ik vind die moeder van de Zeldenrustfamilie altijd wat kinderlijk overkomen. Ik kan er niet precies de vinger opleggen maar ze komt een beetje over als een 15-jarige. Dat al die namen beginnen met een J en ze zichzelf de tien J's noemen helpt ook niet mee.
Maar misschien ben ik te negatief, dat kan natuurlijk ook.
  zondag 8 januari 2023 @ 01:47:56 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207465017
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 01:29 schreef Ceviche het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik vind die moeder van de Zeldenrustfamilie altijd wat kinderlijk overkomen. Ik kan er niet precies de vinger opleggen maar ze komt een beetje over als een 15-jarige. Dat al die namen beginnen met een J en ze zichzelf de tien J's noemen helpt ook niet mee.
Maar misschien ben ik te negatief, dat kan natuurlijk ook.
Bij de Jelies beginnen ook alle namen met een J.
Wel toeval dat de 2 religieuze gezinnen allemaal een naam met de J van Jezus hebben :+


[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 08-01-2023 08:21:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207465206
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 01:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij de Jelies beginnen ook alle namen met een J.
Wel toeval dat de 2 religieuze gezinnen allemaal een naam met de J van Jezus hebben :+
Niet allemaal toch, Aida, Carolien, Albertine, Williene
  zondag 8 januari 2023 @ 03:04:34 #166
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_207465211
En Harry
  zondag 8 januari 2023 @ 08:20:59 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207465584
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 03:03 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Niet allemaal toch, Aida, Carolien, Albertine, Williene
Oh verrek... op een of andere manier hadden we gisteren in ons hoofd dat het allemaal met een J was? Geen idee hoe dat gebeurde want we hadden het er thuis nog over :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207465617
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 08:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh verrek... op een of andere manier hadden we gisteren in ons hoofd dat het allemaal met een J was? Geen idee hoe dat gebeurde want we hadden het er thuis nog over :X
Waarschijnlijk vanwege Janneke en Johan
  zondag 8 januari 2023 @ 08:35:12 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207465625
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 08:33 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk vanwege Janneke en Johan
Jennie, Jantine, Janna, Johni...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker zondag 8 januari 2023 @ 10:46:59 #170
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207466788
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 01:29 schreef Ceviche het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik vind die moeder van de Zeldenrustfamilie altijd wat kinderlijk overkomen. Ik kan er niet precies de vinger opleggen maar ze komt een beetje over als een 15-jarige. Dat al die namen beginnen met een J en ze zichzelf de tien J's noemen helpt ook niet mee.
Maar misschien ben ik te negatief, dat kan natuurlijk ook.
Die slinger met "zwarte piel" :+
  zondag 8 januari 2023 @ 10:48:37 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207466798
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:46 schreef maily het volgende:

[..]
Die slinger met "zwarte piel" :+
Geloof, dat zij een letter heeft moeten verknippen heeft haar waarschijnlijk nog dagen dwars gezeten.
  Spellchecker zondag 8 januari 2023 @ 10:49:25 #172
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207466804
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geloof, dat zij een letter heeft moeten verknippen heeft haar waarschijnlijk nog dagen dwars gezeten.
En dat Jozua daar niet op reageerde _O-
pi_207467610
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 01:29 schreef Ceviche het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik vind die moeder van de Zeldenrustfamilie altijd wat kinderlijk overkomen. Ik kan er niet precies de vinger opleggen maar ze komt een beetje over als een 15-jarige. Dat al die namen beginnen met een J en ze zichzelf de tien J's noemen helpt ook niet mee.
Maar misschien ben ik te negatief, dat kan natuurlijk ook.
Dit heb ik ook bij haar. Precies dit.
pi_207470774
Hoewel het ons geen bal aangaat, ben ik ergens toch wel benieuwd waardoor Miguel Buddenbruck en zijn vrouw uit elkaar zijn. Zij kwam altijd wat timide over, waardoor je niet verwacht dat zij er een punt achter heeft gezet. Aan de andere kant denk ik ook niet dat hij de knoop heeft doorgehakt. Hij leek ook alles wel best te vinden en zag in haar mogelijk een soortgelijke vrouw als zijn moeder?

Is er op fb niks over gezegd?
pi_207471006
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:39 schreef JaneDoe het volgende:
Hoewel het ons geen bal aangaat, ben ik ergens toch wel benieuwd waardoor Miguel Buddenbruck en zijn vrouw uit elkaar zijn. Zij kwam altijd wat timide over, waardoor je niet verwacht dat zij er een punt achter heeft gezet. Aan de andere kant denk ik ook niet dat hij de knoop heeft doorgehakt. Hij leek ook alles wel best te vinden en zag in haar mogelijk een soortgelijke vrouw als zijn moeder?

Is er op fb niks over gezegd?
Dat vroeg ik me ook af inderdaad. Ik heb het seizoen teruggekeken waarin ze het kindje kregen en ze was zo liefdevol in het gezin opgenomen. Ook toen het meisje geboren was vond ik ze leuk samen. Ze gingen uiteindelijk ook samenwonen toch? Sneu wel weer hoor .. op je 17e een kind, op je 18e trouwen en dan alweer uit elkaar voordat het kindje naar school gaat. Misschien was ze uiteindelijk toch te timide voor hem? Dat het te saai werd?
  zondag 8 januari 2023 @ 15:56:10 #176
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207471053
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:39 schreef JaneDoe het volgende:
Hoewel het ons geen bal aangaat, ben ik ergens toch wel benieuwd waardoor Miguel Buddenbruck en zijn vrouw uit elkaar zijn. Zij kwam altijd wat timide over, waardoor je niet verwacht dat zij er een punt achter heeft gezet. Aan de andere kant denk ik ook niet dat hij de knoop heeft doorgehakt. Hij leek ook alles wel best te vinden en zag in haar mogelijk een soortgelijke vrouw als zijn moeder?

Is er op fb niks over gezegd?
Was zij niet pas 17 ofzo? Sowieso weinig kans van slagen denk ik dan eigenlijk en ik zie hem op tv vooral als rokende lapzwans, al zal hij best heel lief zijn voor zijn dochter maar hij lijkt me gewoon niet zo'n aanpakker. Een beetje zoals we hem in de serie zagen voor hij vader werd. Kan best dat het ouderschap bij haar (of hem) de ogen heeft geopend dat dit zo geen toekomst heeft.
En als zij 17 was kunnen ze elkaar nooit lang gekend hebben voor ze zwanger werd, ook geen goed ingrediënt voor een toekomst samen.
  zondag 8 januari 2023 @ 16:02:10 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207471141
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:39 schreef JaneDoe het volgende:
Hoewel het ons geen bal aangaat, ben ik ergens toch wel benieuwd waardoor Miguel Buddenbruck en zijn vrouw uit elkaar zijn. Zij kwam altijd wat timide over, waardoor je niet verwacht dat zij er een punt achter heeft gezet. Aan de andere kant denk ik ook niet dat hij de knoop heeft doorgehakt. Hij leek ook alles wel best te vinden en zag in haar mogelijk een soortgelijke vrouw als zijn moeder?

Is er op fb niks over gezegd?
Ik denk.. de leeftijd van haar.
Ook jammer dat hij geen co-ouderschap heeft. Maar enkel de woensdag en de weekenden om de week. Heel klassiek.
  zondag 8 januari 2023 @ 16:03:40 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207471162
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk.. de leeftijd van haar.
Ook jammer dat hij geen co-ouderschap heeft. Maar enkel de woensdag en de weekenden om de week. Heel klassiek.
Het verbaast me niets als dat zijn eigen keuze is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 16:03:50 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207471165
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk.. de leeftijd van haar.
Ook jammer dat hij geen co-ouderschap heeft. Maar enkel de woensdag en de weekenden om de week. Heel klassiek.
Daar heeft hij weinig over te zeggen, mannen hebben in dit soort zaken weinig te zeggen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 januari 2023 @ 16:09:49 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207471265
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar heeft hij weinig over te zeggen, mannen hebben in dit soort zaken weinig te zeggen
Hou toch op met dat soort 1970 praat.
De norm is tegenwoordig co-ouderschap en bij een scheiding is dat ook wat verwacht wordt, als je daar van afwijkt is het anders dan de norm.
Als hij graag 50/50 co-ouderschap had gewild dan was er geen rechter geweest die hem dat geweigerd had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 16:16:10 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207471371
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hou toch op met dat soort 1970 praat.
De norm is tegenwoordig co-ouderschap en bij een scheiding is dat ook wat verwacht wordt, als je daar van afwijkt is het anders dan de norm.
Als hij graag 50/50 co-ouderschap had gewild dan was er geen rechter geweest die hem dat geweigerd had.
Maar als de moeder in de praktijk zegt "dat gebeurd niet", kost het als men veel moeite (en geld) je kinderen wel te zien.
Helaas twee keer van dichtbij meegemaakt.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er misschien wel andere afspraken zijn dan om het weekend en de woensdag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 januari 2023 @ 16:26:22 #182
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_207471588
50/50 moet ook maar net haalbaar zijn qua ruimte, financiën, werk ect. Er kunnen veel redenen zijn dat ze ergens anders op uitgenomen zijn zonder dat de vader zich benadeelt voelt.

ze zijn getrouwd voor de bevalling toch? dan heeft hij in ieder geval ook gezag even evenveel inspraak in beslissingen rond de omgang.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 8 januari 2023 @ 16:31:21 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207471703
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:26 schreef littledrummergirl het volgende:
50/50 moet ook maar net haalbaar zijn qua ruimte, financiën, werk ect. Er kunnen veel redenen zijn dat ze ergens anders op uitgenomen zijn zonder dat de vader zich benadeelt voelt.

ze zijn getrouwd voor de bevalling toch? dan heeft hij in ieder geval ook gezag even evenveel inspraak in beslissingen rond de omgang.
Maar hij voelt zich wel benadeelt. Althans dat maak ik uit, uit de opmerking dat haar (te) weinig ziet

quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]


Wat ik bedoel te zeggen is dat er misschien wel andere afspraken zijn dan om het weekend en de woensdag.
Dat ze deze regeling hebben zijn zijn woorden in een van de uitzendingen en niet iets wat ik verzonnen heb.
  zondag 8 januari 2023 @ 18:01:27 #184
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207473076
Maar je kan toch ook vinden dat je echt je kind te weinig ziet zonder dat je iets is aangedaan.
En ze waren getrouwd dus er is een ouderschapsplan wat ze hebben gemaakt.
pi_207473729
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:56 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Was zij niet pas 17 ofzo? Sowieso weinig kans van slagen denk ik dan eigenlijk en ik zie hem op tv vooral als rokende lapzwans, al zal hij best heel lief zijn voor zijn dochter maar hij lijkt me gewoon niet zo'n aanpakker. Een beetje zoals we hem in de serie zagen voor hij vader werd. Kan best dat het ouderschap bij haar (of hem) de ogen heeft geopend dat dit zo geen toekomst heeft.
En als zij 17 was kunnen ze elkaar nooit lang gekend hebben voor ze zwanger werd, ook geen goed ingrediënt voor een toekomst samen.
Ja, ze was idd pas 17 toen ze in verwachting raakte. Ergens hoop ik dat ze idd ouder en pittiger is geworden en daardoor inzag dat er weinig toekomst samen inzat
pi_207473779
En ik geloof niet dat Miguel voor 50/50 ouderschap zou gaan als hij daar de kans voor zou hebben. Ik schat hem in als iemand die liever (met tussenpozen) werkt, dan dat hij de helft van de week voor zijn kind zorgt. Je ziet nu ook dat wanneer Djevaina bij hem is hij regelmatig de zorg aan zn moeder overlaat. Ook toen ze in de Efteling waren moesten zn broertjes haar aankleden en meenemen voor ontbijt
  zondag 8 januari 2023 @ 19:00:20 #187
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_207473854


[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 08-01-2023 19:01:03 (Verkeerde topic :')) ]
  Spellchecker zondag 8 januari 2023 @ 19:01:02 #188
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207473863
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:55 schreef JaneDoe het volgende:
En ik geloof niet dat Miguel voor 50/50 ouderschap zou gaan als hij daar de kans voor zou hebben. Ik schat hem in als iemand die liever (met tussenpozen) werkt, dan dat hij de helft van de week voor zijn kind zorgt. Je ziet nu ook dat wanneer Djevaina bij hem is hij regelmatig de zorg aan zn moeder overlaat. Ook toen ze in de Efteling waren moesten zn broertjes haar aankleden en meenemen voor ontbijt
Dit dus ....
pi_207474690
En reken maar dat dat meisje ook ouders met een mening/invloed heeft..
pi_207475107
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hou toch op met dat soort 1970 praat.
De norm is tegenwoordig co-ouderschap en bij een scheiding is dat ook wat verwacht wordt, als je daar van afwijkt is het anders dan de norm.
Als hij graag 50/50 co-ouderschap had gewild dan was er geen rechter geweest die hem dat geweigerd had.
Heb je recent een scheiding meegemaakt? Je staat als man echt met 1-0 achter, jouw verhaal is de theorie.

Ik ken van dichtbij een situatie waarbij de man volgens omgangs regelingen en rechtspraak zijn kinderen mag zien.
Moeder weigert simpelweg en er word niks tegen gedaan.
  zondag 8 januari 2023 @ 21:26:17 #191
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207475570
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 20:51 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Heb je recent een scheiding meegemaakt? Je staat als man echt met 1-0 achter, jouw verhaal is de theorie.

Ik ken van dichtbij een situatie waarbij de man volgens omgangs regelingen en rechtspraak zijn kinderen mag zien.
Moeder weigert simpelweg en er word niks tegen gedaan.
Dan doet die man er ook niets mee, want ik ken alleen maar situaties waarbij alle mannen altijd ongeacht wat voor nare shit ze ook hun eigen kinderen aan hebben gedaan altijd omgang krijgen
en daar kan je als vader ook politie bij betrekken als moeder niet meewerkt en als omgang echt heel verstoord is of er andere dingen meespelen zijn er door heel nederland omgangshuizen om dit te begeleiden, iemand die zegt dat hij nergens komt met de rechtbank verzwijgt iets is mijn ervaring.
pi_207475681
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2023 21:26 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Dan doet die man er ook niets mee, want ik ken alleen maar situaties waarbij alle mannen altijd ongeacht wat voor nare shit ze ook hun eigen kinderen aan hebben gedaan altijd omgang krijgen
en daar kan je als vader ook politie bij betrekken als moeder niet meewerkt en als omgang echt heel verstoord is of er andere dingen meespelen zijn er door heel nederland omgangshuizen om dit te begeleiden, iemand die zegt dat hij nergens komt met de rechtbank verzwijgt iets is mijn ervaring.
Nou ik dit geval niet, ook omgangs huizen zijn al geprobeerd. Moeders stookt de kinderen ook al een tijd op tegen de vader.
Een vriendin van moeder heeft, terwijl vader de kinderen kwam halen en moeder weigerde, vader een gebroken neus geslagen.
Uiteraard had niemand iets gezien en was een vervolg kansloos.

Nou is dit misschien een excess en ik ben blij dat ik geen mot heb met mijn ex.... Maar het is echt niet zo dat vaders tegenwoordig altijd maar goed uit scheidingen komen.

Edit:
Deze vader doet er wel alles en blijft het juridisch proberen.
  zondag 8 januari 2023 @ 21:49:45 #193
403253 Meke
after all this time? always.
pi_207475899
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 21:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Nou ik dit geval niet, ook omgangs huizen zijn al geprobeerd. Moeders stookt de kinderen ook al een tijd op tegen de vader.
Een vriendin van moeder heeft, terwijl vader de kinderen kwam halen en moeder weigerde, vader een gebroken neus geslagen.
Uiteraard had niemand iets gezien en was een vervolg kansloos.

Nou is dit misschien een excess en ik ben blij dat ik geen mot heb met mijn ex.... Maar het is echt niet zo dat vaders tegenwoordig altijd maar goed uit scheidingen komen.

Edit:
Deze vader doet er wel alles en blijft het juridisch proberen.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 8 januari 2023 @ 22:27:33 #194
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207476472
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 21:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Nou ik dit geval niet, ook omgangs huizen zijn al geprobeerd. Moeders stookt de kinderen ook al een tijd op tegen de vader.
Een vriendin van moeder heeft, terwijl vader de kinderen kwam halen en moeder weigerde, vader een gebroken neus geslagen.
Uiteraard had niemand iets gezien en was een vervolg kansloos.

Nou is dit misschien een excess en ik ben blij dat ik geen mot heb met mijn ex.... Maar het is echt niet zo dat vaders tegenwoordig altijd maar goed uit scheidingen komen.

Edit:
Deze vader doet er wel alles en blijft het juridisch proberen.
Het lastige is een beetje dat wij dit verhaal via jou horen en jij afgaat op wat die vader vertelt (en daar wordt al aan getwijfeld hier). Er is dan te veel wat wij niet zeker (kunnen) weten, en op die manier komt de discussie ook niet echt verder, ook omdat dit topic eigenlijk gaat over grote gezinnen en niet echtscheidingsperikelen.
Zo weten we niet eens hoe oud de kinderen in jouw voorbeeld zijn, boven de 12 mogen ze het volgens mij zelf weten, onder de 12 kun je ze toch ook moeilijk dwingen als ze echt niet willen (lijkt mij dat dat ook schadelijk kan zijn), je weet niet hoe die vader zich heeft gedragen naar de kinderen toe in het huwelijk en of dat misschien iets te maken heeft met waarom zij hun vader niet willen zien, en dat moeder de kinderen heeft opgestookt is iets wat jij hebt gehoord van vader maar jijzelf was nergens bij. Het kan inderdaad precies zo zijn als jij/vader zegt maar het kan ook allemaal een stuk genuanceerder liggen (kan zelfs dat vader blind is voor een en ander en gewoon een verkeerd beeld heeft van de situatie). Anekdotisch bewijs kunnen we gewoon niet zoveel mee.
Ik geloof ongetwijfeld dat dit voorkomt, maar ook dat er over het algemeen niet zo is dat de vader per definitie aan het kortste eind trekt.
Van wat we van Miguel in de serie hebben gezien denken we niet dat hij alles op alles heeft gezet voor 50/50 omgang maar dat is natuurlijk gespeculeer.
  zondag 8 januari 2023 @ 23:14:07 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207477070
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 20:51 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Heb je recent een scheiding meegemaakt? Je staat als man echt met 1-0 achter, jouw verhaal is de theorie.

Ik ken van dichtbij een situatie waarbij de man volgens omgangs regelingen en rechtspraak zijn kinderen mag zien.
Moeder weigert simpelweg en er word niks tegen gedaan.
En in de meeste gevallen gaat dit niet zo en in dit geval (Miguel B.) is er al helemaal geen sprake van zijn kind niet (mogen) zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207479715
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hou toch op met dat soort 1970 praat.
De norm is tegenwoordig co-ouderschap en bij een scheiding is dat ook wat verwacht wordt, als je daar van afwijkt is het anders dan de norm.
Als hij graag 50/50 co-ouderschap had gewild dan was er geen rechter geweest die hem dat geweigerd had.
Dan ga ik weer hetzelfde zeggen als vorige keer. Ik ken juist twee gevallen waarbij de vrouw er voor heeft gekozen dat het geen 50./50 co-ouderschap werd. Je kent deze zaak niet, dus gewoon even je mening voor je houden is toch niet zo lastig? Afstand zal hier ook weer niet meehelpen.
pi_207479742
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:28 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dan ga ik weer hetzelfde zeggen als vorige keer. Ik ken juist twee gevallen waarbij de vrouw er voor heeft gekozen dat het geen 50./50 co-ouderschap werd. Je kent deze zaak niet, dus gewoon even je mening voor je houden is toch niet zo lastig? Afstand zal hier ook weer niet meehelpen.
Wat heeft dit eigenlijk met dit topic te maken?
pi_207479819
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:31 schreef Verida het volgende:

[..]
Wat heeft dit eigenlijk met dit topic te maken?
Dat kun je ook tegen Leandra zeggen?
  maandag 9 januari 2023 @ 10:46:13 #199
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_207479873
Opmerkelijk wel dat dit topic lijkt te verzanden met reacties als pro boeren met hun zware leven en scheidingen die in het programma zelf niet echt aan de orde zijn behalve die van een van de kinderen die geen hoofdrol speelt en zelfs een beetje buiten het grote gezin staat.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_207479924
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:40 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat kun je ook tegen Leandra zeggen?
Maakt dat verschil dan?

jij komt hier met allerlei verhalen die helemaal niets met het programma te maken hebben . Ga dat gewoon ergens anders doen en post hier gewoon over het programma.
pi_207479942
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:50 schreef Verida het volgende:

[..]
Maakt dat verschil dan?

jij komt hier met allerlei verhalen die helemaal niets met het programma te maken hebben . Ga dat gewoon ergens anders doen en post hier gewoon over het programma.
Waarom precies spreek je alleen mij hier op aan dan? Wat voegt dat toe?
pi_207479958
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Waarom precies spreek je alleen mij hier op aan dan? Wat voegt dat toe?
tjonge jonge,

hou gewoon op met posten over zaken die niets met dit programma te maken hebben, lijkt me toch duidelijk?
pi_207481281
Iven nu op Radio1. Hij heeft een boek geschreven :P

Edit ging over Anansi de spin. Is al even geleden geschreven. Komt nu een hele theater tourne en serie is al op Zapp.

[ Bericht 15% gewijzigd door StephanL op 09-01-2023 12:53:02 ]
pi_207481808
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:50 schreef Verida het volgende:

[..]
Maakt dat verschil dan?

jij komt hier met allerlei verhalen die helemaal niets met het programma te maken hebben . Ga dat gewoon ergens anders doen en post hier gewoon over het programma.
Wil je ophouden met gatekeeping...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 9 januari 2023 @ 14:01:56 #205
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207482292
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:44 schreef StephanL het volgende:
Iven nu op Radio1. Hij heeft een boek geschreven :P

Edit ging over Anansi de spin. Is al even geleden geschreven. Komt nu een hele theater tourne en serie is al op Zapp.
Interessant wel, vooral omdat je je als kijker toch wel soms afvraagt waar ze van leven. Goed om te zien dat Iven zo lekker bezig is :)
  maandag 9 januari 2023 @ 14:08:22 #206
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207482360
Dat is wel uitgelegd hoor toen ze nieuw waren.
Er zijn 4 Anansi de spin boeken geloof ik en er komt binnenkort ook nog een ander boek uit dus over vaderschap.
  maandag 9 januari 2023 @ 14:11:13 #207
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207482388
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat is wel uitgelegd hoor toen ze nieuw waren.
Er zijn 4 Anansi de spin boeken geloof ik en er komt binnenkort ook nog een ander boek uit dus over vaderschap.
Ik weet dat hij langs scholen ging en een en ander deed voor at5 (als ik me dit goed herinner hoor). Maar inmiddels zijn we ook een aantal jaar verder en ik wist niet dat zijn baan nog steeds goed loopt.
pi_207486279
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 14:11 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik weet dat hij langs scholen ging en een en ander deed voor at5 (als ik me dit goed herinner hoor). Maar inmiddels zijn we ook een aantal jaar verder en ik wist niet dat zijn baan nog steeds goed loopt.
Bij de eerste introductie werd gezegd dat hij kinderboekenschrijver is
pi_207486348
Heeft iemand hier een van die boeken thuisliggen toevallig?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207486366
Iven viel mij wat mee deze keer, omdat die wel leuk bezig is met die kinderen iedere keer

Soms wel wat ergerlijk, en dat met die voedselbank had van mij ook niet gehoeven
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207488724
Jelies FB;

quote:
Nog even terugkomen op onze plannen en ideeën. Helaas kunnen we nog niet echt iets concreets zeggen. Maar willen zeker al onze lezers er goed bij betrekken. Door middel van straks misschien wel vragen aan jullie te stellen hoe we bepaalde dingen aan moeten pakken. We rekenen natuurlijk op jullie steun. Maar helaas We kunnen nog niet teveel vertellen. Want we willen wel met feitelijke dingen aankomen. Dus onze excuus en nog eventjes geduld hebben. Het is en blijft wel een kleine verrassing voor iedereen die dit leest. Maar voor ons een grote stap. Wij proberen rond het volgend weekend wat concretere dingen te kunnen vertellen kleine tip. Het heeft wel met verhuizen te maken. voor nu alvast welterusten en genacht. Veel liefs van ons.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Spellchecker maandag 9 januari 2023 @ 21:03:17 #212
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207488757
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:01 schreef PoesInDoos het volgende:
Jelies FB;
[..]

Gaan ze ook een camping beginnen? Net als de Kraantjes ......
pi_207488811
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:03 schreef maily het volgende:

[..]
Gaan ze ook een camping beginnen? Net als de Kraantjes ......
Die ken ik niet, ben van't zomer pas aangehaakt :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207489041
De Jelies waren wel pas geleden nog bij de Kraantjes volgens mij. Misschien verhuizen naar Luxemburg? Dat wat Johan doet wordt overal volgens mij wel goed ontvangen.
  Spellchecker maandag 9 januari 2023 @ 21:18:19 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207489077
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Jelies waren wel pas geleden nog bij de Kraantjes volgens mij. Misschien verhuizen naar Luxemburg? Dat wat Johan doet wordt overal volgens mij wel goed ontvangen.
Ja #bezoek.
Foto op hun insta :+
pi_207489202
Daar liggen de kinderbijslagen zeker ook hoger :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207491976
Sinds Madelief, jongste dochter van de familie Nagelkerke als twee druppels water lijkt op mijn kleindochter, wonend in Engeland, volg ik het wel en wee van die familie, ooit in EHV een seizoen aanwezig geweest. Op het Vivaforum zitten een paar moeders die die familie strak volgen. Daar lees ik ook mee en helaas geef ik die kritiek van hen vaak gelijk. Eerst niet, hoor.

Het is niet meer van deze tijd (net als niet meer roken) om meer dan 3 kinderen per gezin op deze wereld te zetten, bijna asociaal. Bij de Jelies en andere grisselijke gezinnen misschien nog wel. Het wordt uitzonderlijk en als je dan ook nog je gezin uitbuit op social media, walgelijk. Toch kijk ik, omdat het fascineert.
pi_207493158
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:34 schreef Firuze60 het volgende:
Sinds Madelief, jongste dochter van de familie Nagelkerke als twee druppels water lijkt op mijn kleindochter, wonend in Engeland, volg ik het wel en wee van die familie, ooit in EHV een seizoen aanwezig geweest. Op het Vivaforum zitten een paar moeders die die familie strak volgen. Daar lees ik ook mee en helaas geef ik die kritiek van hen vaak gelijk. Eerst niet, hoor.

Het is niet meer van deze tijd (net als niet meer roken) om meer dan 3 kinderen per gezin op deze wereld te zetten, bijna asociaal. Bij de Jelies en andere grisselijke gezinnen misschien nog wel. Het wordt uitzonderlijk en als je dan ook nog je gezin uitbuit op social media, walgelijk. Toch kijk ik, omdat het fascineert.
Walgelijk vind ik het niet. Ik denk ook niet dat het als uitbuiten bedoeld is. Meer om de kijkers op de hoogte te houden. Mijn keus zou het ook niet zijn, maar ik plaats sowieso amper wat van mijn kinderen online. Heel af en toe hier en dat was het.

Ik vond het einde zo mooi. Janneke die zo lekker knuffelde met Williene O+ De liefde was zo voelbaar, ik werd er gewoon een beetje emo van.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:22:55 #219
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_207493908
Gisteren de laatste aflevering gekeken. Ik moet zeggen. Het valt me mee dat de keuken bij Buddenbruck ‘af’ was :D

Nu nog de wellness/zwembad :+
pi_207496621
Iven heeft Anansi niet verzonnen, dat vooropgesteld.
Sterker nog; hij wordt niet eens genoemd op Wikipedia in combinatie met Anansi. Hij is o.a figurant en lokaal presentator. Hij wil graag doorbreken en lijkt dat gevonden te hebben bij Een Huis Vol. Wat dat betreft is zijn bekendheid wel te danken aan zijn hoeveelheid kinderen.
pi_207496660
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:34 schreef Firuze60 het volgende:
Sinds Madelief, jongste dochter van de familie Nagelkerke als twee druppels water lijkt op mijn kleindochter, wonend in Engeland, volg ik het wel en wee van die familie, ooit in EHV een seizoen aanwezig geweest. Op het Vivaforum zitten een paar moeders die die familie strak volgen. Daar lees ik ook mee en helaas geef ik die kritiek van hen vaak gelijk. Eerst niet, hoor.

Het is niet meer van deze tijd (net als niet meer roken) om meer dan 3 kinderen per gezin op deze wereld te zetten, bijna asociaal. Bij de Jelies en andere grisselijke gezinnen misschien nog wel. Het wordt uitzonderlijk en als je dan ook nog je gezin uitbuit op social media, walgelijk. Toch kijk ik, omdat het fascineert.
Ook zo'n gezin dat zonder hun kinderen niet 'bekend' was geworden. Ze verdienen geld omdat ze zo veel kinderen hebben.
Dan heb je nog een tandje erger; ouders die hun kinderen laten vloggen en reclame maken. Met andere woorden die laten hun kinderen werken en zelf strijken ze de winst op. Dat dat mag, verbaasd me nog steeds.
pi_207496704
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Daar liggen de kinderbijslagen zeker ook hoger :D
Als dat zo is vertrekken er toch heel wat toekomstige arbeidskrachten naar het buitenland met die 3 gezinnen. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207496722
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:34 schreef Firuze60 het volgende:
Sinds Madelief, jongste dochter van de familie Nagelkerke als twee druppels water lijkt op mijn kleindochter, wonend in Engeland, volg ik het wel en wee van die familie, ooit in EHV een seizoen aanwezig geweest. Op het Vivaforum zitten een paar moeders die die familie strak volgen. Daar lees ik ook mee en helaas geef ik die kritiek van hen vaak gelijk. Eerst niet, hoor.

Het is niet meer van deze tijd (net als niet meer roken) om meer dan 3 kinderen per gezin op deze wereld te zetten, bijna asociaal. Bij de Jelies en andere grisselijke gezinnen misschien nog wel. Het wordt uitzonderlijk en als je dan ook nog je gezin uitbuit op social media, walgelijk. Toch kijk ik, omdat het fascineert.
Wie de fuck ben jij om te bepalen wat niet meer van deze tijd is. :')

Als er iets asociaal is, is het jouw post.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207497255
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Als dat zo is vertrekken er toch heel wat toekomstige arbeidskrachten naar het buitenland met die 3 gezinnen. :o
En woningzoekenden.
pi_207498377
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:06 schreef wizzer het volgende:

[..]
En woningzoekenden.
Ja nouja als die jongenes buddenbruck lekker in de bouw gaan werken net als de oudste zal dat wel netto positief zijn. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207498618
Hoe die oudste BB en Xaviée daar aan tafel zaten met kerst, allemachtig. Zoveel moeite is het niet om normaal zonder capuchon op aan tafel te zitten.

Die oudste heeft echt zo'n liever lui dan moe uitstraling. Ik heb het idee dat er bij Miguel nog wel wat uit zijn handen komt.
pi_207498706
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe die oudste BB en Xaviée daar aan tafel zaten met kerst, allemachtig. Zoveel moeite is het niet om normaal zonder capuchon op aan tafel te zitten.

Die oudste heeft echt zo'n liever lui dan moe uitstraling. Ik heb het idee dat er bij Miguel nog wel wat uit zijn handen komt.
Miguel is de oudste zoon, die met die hoodie op en zo altijd is Yoriën. Miguel was ook lekker aan het werk , dat was een episode te zien toen die ergens op een dak bezig was.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207498726
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Miguel is de oudste zoon, die met die hoodie op en zo altijd is Yoriën. Miguel was ook lekker aan het werk , dat was een episode te zien toen die ergens op een dak bezig was.
Nee, Miguel is toch de op één na oudste? Yoriën is de oudste dacht ik.
pi_207498745
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, Miguel is toch de op één na oudste? Yoriën is de oudste dacht ik.
Oh ik dacht altijd andersom eigenlijk, en daarna die knul die zijn been had gwbroken, daarna ben ik de draad kwijt qua volgorde en zou ik ze ook niet op kunnen noemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207498820
Ik dacht
Danique
Miquel
Yoriën

Maar de jongens kunnen ook andersom zijn
Ik vind Xavier steeds meer op zijn broers gaan lijken jammer
pi_207498825
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh ik dacht altijd andersom eigenlijk, en daarna die knul die zijn been had gwbroken, daarna ben ik de draad kwijt qua volgorde en zou ik ze ook niet op kunnen noemen.
Nee, na Xaviée heb je nog Chariènne. Voor Xaviée ben ik ook het spoor bijster. Weet alleen Toetie. Geen idee wat haar echte naam is.
pi_207498858
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee, voor Xaviée heb je nog Chariènne. Voor Xaviée ben ik ook het spoor bijster. Weet alleen Toetie. Geen idee wat haar echte naam is.
Ja maar dat is geen jongen

Boven die knullen heb je ook nog een zuster :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207498869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:14 schreef F_r het volgende:
Ik dacht
Danique
Miquel
Yoriën

Maar de jongens kunnen ook andersom zijn
Ik vind Xavier steeds meer op zijn broers gaan lijken jammer
Ja zo dacht ik het ook

Ja die is ook ineens een gangster of zo


Maar alsnog zie je die nog wel wat uitvoeren
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207498873
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja maar dat is geen jongen

Boven die knullen heb je ook nog een zuster :+
Ik snap het niet meer :+
pi_207498884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap het niet meer :+
Die hebben er ook wel heel erg veel, met lastige namen en allemaal jongens zowat. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207498909
Danique (24), Miguel (21), Yoriën (20), Chariënne (18), Xavieé(15), Jeneaux (12), Shevaign (10), Dareau (9), Gidiën (6), Shaëlle (4), Dévaugn (1), schoondochter Chayenna (18) en kleinkind Djévaina (0).
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2023 @ 16:23:52 #237
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207498925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:22 schreef Loveable het volgende:
Danique (24), Miguel (21), Yoriën (20), Chariënne (18), Xavieé(15), Jeneaux (12), Shevaign (10), Dareau (9), Gidiën (6), Shaëlle (4), Dévaugn (1), schoondochter Chayenna (18) en kleinkind Djévaina (0).
Je bent me net voor :D


https://kro-ncrv.nl/een-h(...)d%20Dj%C3%A9vaina%20(0).
pi_207498976
Alleen is bovenstaand 2 jaar oud dus ieder (ongeveer) 2 jaar in leeftijd erbij :+
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2023 @ 16:29:09 #239
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207498989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:28 schreef lily het volgende:
Alleen is bovenstaand 2 jaar oud dus ieder 2 jaar in leeftijd erbij :+
En zonder Chayenna
pi_207498998
quote:
Yeah! :D
Vind de jongens wel iets rustiger geworden
En ook Shevaign, die nu naar speciaal onderwijs gaat is rustiger geworden

Hoop eigenlijk volgend seizoen op andere gezinnen.. de Fam Zeldenrust heb ik niet zoveel mee en de Fam Cudogham is nog wel leuk om te kijken
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2023 @ 16:30:41 #241
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207499008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:29 schreef Loveable het volgende:

[..]
Yeah! :D
Vind de jongens wel iets rustiger geworden
En ook Shevaign, die nu naar speciaal onderwijs gaat is rustiger geworden

Hoop eigenlijk volgend seizoen op andere gezinnen.. de Fam Zeldenrust heb ik niet zoveel mee en de Fam Cudogham is nog wel leuk om te kijken
Ja het waren zoveel jaar geleden allemaal van die headbangers zoals ze op de bank zaten te gamen/tvkijken :X
pi_207499059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:30 schreef maily het volgende:

[..]
Ja het waren zoveel jaar geleden allemaal van die headbangers zoals ze op de bank zaten te gamen/tvkijken :X
Ja dat was bizar. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207499170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:30 schreef maily het volgende:

[..]
Ja het waren zoveel jaar geleden allemaal van die headbangers zoals ze op de bank zaten te gamen/tvkijken :X
Mwa echt wel.. krijgen ze nu meer rust in hun hoofd of gewoon minder snoep etc?
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
live the life you love love the life you live. <3
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2023 @ 16:46:45 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207499197
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:44 schreef Loveable het volgende:

[..]
Mwa echt wel.. krijgen ze nu meer rust in hun hoofd of gewoon minder snoep etc?
Ik hoop allebei :P
pi_207499794
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Jelies waren wel pas geleden nog bij de Kraantjes volgens mij. Misschien verhuizen naar Luxemburg? Dat wat Johan doet wordt overal volgens mij wel goed ontvangen.
Ik vind dit nog best aannemelijk.
Ben benieuwd
pi_207499871
Ik dacht dat Yoriën ouder dan as dan Miguel. My bad :)
pi_207500433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:29 schreef Loveable het volgende:

[..]
Yeah! :D
Vind de jongens wel iets rustiger geworden
En ook Shevaign, die nu naar speciaal onderwijs gaat is rustiger geworden

Hoop eigenlijk volgend seizoen op andere gezinnen.. de Fam Zeldenrust heb ik niet zoveel mee en de Fam Cudogham is nog wel leuk om te kijken
Dat is Dareau, speciaal onderwijs :Y .
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:02:36 #248
208890 June.
Seriously?
pi_207508496
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat was bizar. :+
Haha soms doet mijn kleine dat ook als hij heel moe is, dat heet hier in huis een "Buddenbruckje" :D :')
Shine bright like a diamond.
pi_207512324
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja zo dacht ik het ook

Ja die is ook ineens een gangster of zo

Maar alsnog zie je die nog wel wat uitvoeren
Je ziet precies op welke leeftijd ze zijn begonnen met blowen. Waarschijnlijk gewoon thuis op de slaapkamer. Krijg je namelijk never nooit niet te zien.

En als Yorien om 8 uur 's ochtends al zo stoned als wat is zegt ma gewoon "ja hij werkt heel hard dus is moe"... lol.

pi_207517110
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wie de fuck ben jij om te bepalen wat niet meer van deze tijd is. :')

Als er iets asociaal is, is het jouw post.
Oh sorry, vergat even een paar tussenwoordjes, ipv ' is' , ik vind. Blijf ik bij, of jij het asociaal vindt of niet. En ik vind dat jij niet bepaalt of mijn post asociaal is, dat vind jij. Ik vind grote gezinnen niet meer van deze tijd en zeer zeker niet het exploiteren via social media. ^p^
pi_207517128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh sorry, vergat even een paar tussenwoordjes, ipv ' is' , ik vind. Blijf ik bij, of jij het asociaal vindt of niet. En ik vind dat jij niet bepaalt of mijn post asociaal is, dat vind jij. Ik vind grote gezinnen niet meer van deze tijd en zeer zeker niet het exploiteren via social media. ^p^
niet gelezen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207517148
quote:
16s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
niet gelezen
dom
  woensdag 11 januari 2023 @ 22:49:17 #253
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207519937
Jij hoeft ze ook niet je kut uit te persen, dus je mening zal mij echt worst wezen.
Maar ik mis wel een beetje het waarom? Wat is er mis met meer dan 3 kinderen hebben.
pi_207528375
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:02 schreef June. het volgende:

[..]
Haha soms doet mijn kleine dat ook als hij heel moe is, dat heet hier in huis een "Buddenbruckje" :D :')
_O-
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 16 januari 2023 @ 08:49:25 #255
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_207580827
Ik heb vorige week paar dagen op de bank doorgebracht na medische ingreep en de laatste 5 afleveringen gekeken.
Erg gelachen om Toetie in de auto. Het momentje van Johan gemist tegen Janneke.
De zolder bij de Zleldenrustjes gaat niet erg hard. En ja de Buddenbrucks… eeuwige chaos maar ergens super om te zien.
Die fotoshoot van d Zeldenrustjes. Je ziet dat ze (moeder) te veel wil en dan gaat de rem erop bij alle kinderen. En zodra ze het los laat laten de kinderen het los en heb je superfoto’s.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_207594990
Miguel Buddenbruck heeft een hartinfarct gehad, ligt in het ziekenhuis in Duitsland.

(staat op instagram van moeders of van de familie geloof ik, heb zelf geen IG).
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 09:35:26 #257
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207595037
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:30 schreef koemleit het volgende:
Miguel Buddenbruck heeft een hartinfarct gehad, ligt in het ziekenhuis in Duitsland.

(staat op instagram van moeders of van de familie geloof ik, heb zelf geen IG).


Rob en Thaila hebben op hun Instagram-account een vreselijk bericht geplaatst over oudste zoon Miguel. De schrik zit er goed in bij de twee, want Miguel is opgehaald met de ambulance. Uit zijn bloedwaardes blijkt dat hij waarschijnlijk een hartinfarct heeft gehad.

Geschrokken

Thaila plaatst op Instagram een foto waarop we Miguel aan de nodige slangetjes zien. “Gisteravond achtern wij dat Miguel er tussenuit ging glippen”, schrijft ze. “Hij ging zitten en Rob zei nog: Laat papa zitten. Maar op dat moment werd Miguel grauw en begon zijn hoofd te shaken. Hij viel weg.” Rob belde meteen de ambulance en kreeg stap voor stap uitgelegd wat hij moest doen, terwijl ook de jongste kinderen rustig gehouden moesten worden terwijl ze flink in paniek raakten.

Mee met de ambulance

In de ambulance is bij Miguel een infuus aangebracht. Ook hebben ze bloedgeprikt en is Miguel meegenomen naar het ziekenhuis. “Daar kregen Miguel en wij vannacht te horen dat onze jongen aan de waardes te zien een hartinfarct heeft gehad. Wij mogen nu niet bij hem, hij ligt in Duitsland en hier zijn ze nog streng met de regels. Hij voelde zich vannacht wel al iets beter door de medicatie. Zijn de waardes straks niet goed, dan mag hij overgeplaatst worden naar Heerlen.”

Boodschap

Thaila wil haar zoon graag een belangrijke boodschap meegeven: “Lieve knul, wij houden van heel veel van jou. Je hebt ons allemaal laten schrikken. Maar vergeet niet wij zijn er voor jou. Je bent een sterke jongen met al veel op je pad, maar nu moet je even een stapje terug. Denkend aan jou kleine moppie die haar papa nog lang nodig heeft en wij onze knul.” Wij wensen Miguel en zijn familie enorm veel sterkte toe.[/quote]
pi_207595055
Jemig wat een schrik! Zo jong ook!
pi_207595759
Zeker jong wat een schrik voor ze.
Nu heeft hij ook niet zo'n gezonde levensstijl. Veel energiedrank en roken
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:09:35 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207595891
Gelukkig voelt Miguel zich goed genoeg om in de ambulance nog een vrolijke selfie te nemen. Dat is wel een goed teken. Beterschap.
pi_207596012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:54 schreef F_r het volgende:
Zeker jong wat een schrik voor ze.
Nu heeft hij ook niet zo'n gezonde levensstijl. Veel energiedrank en roken
Dat laatste boeit echt helemaal niets. Je hoort op die leeftijd geen infarct te krijgen, ook al rook je.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:29:35 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207596119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat laatste boeit echt helemaal niets. Je hoort op die leeftijd geen infarct te krijgen, ook al rook je.
Energiedrank boeit weldegelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207596346
Red Bull geeft je niet voor niks vleugels :@
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:49:15 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207596432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Red Bull geeft je niet voor niks vleugels :@
Ja, straight to heaven....
https://www.ad.nl/gezond/(...)r-het-hart~a065b4b4/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 12:13:14 #265
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_207596913
Drugs?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_207597024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat laatste boeit echt helemaal niets. Je hoort op die leeftijd geen infarct te krijgen, ook al rook je.
Er hoort zoveel niet, toch kan het gebeuren. Een ongezonde levensstijl vergroot die risico's
pi_207597511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:54 schreef F_r het volgende:
Zeker jong wat een schrik voor ze.
Nu heeft hij ook niet zo'n gezonde levensstijl. Veel energiedrank en roken
Maar met roken en energydrank is dit nog steeds wel heel ongelukkig op die leeftijd denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 13:51:51 #268
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207598501
Laat ze dit nieuws maar aangrijpen voor een anti-redbullcampagne ^O^
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:04:57 #269
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_207598611
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:51 schreef maily het volgende:
Laat ze dit nieuws maar aangrijpen voor een anti-redbullcampagne ^O^
Is goed Dr Maily, fijn dat jij de oorzaak al hebt achterhaald. Hoe gaat het met de patient?
Laffe huichelaar
pi_207598689
Of een nachtje doorhalen op energy-poedertjes?
pi_207598698
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar met roken en energydrank is dit nog steeds wel heel ongelukkig op die leeftijd denk ik.
Dat zeker. Maar dan nog energiedrank is echt niet goed voor je hart. Ik heb zelf wat issues met mijn hart en blijf echt weg van die troep. Het verhoogt je hartritme
pi_207598728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:15 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat zeker. Maar dan nog energiedrank is echt niet goed voor je hart. Ik heb zelf wat issues met mijn hart en blijf echt weg van die troep. Het verhoogt je hartritme
Ik drink het ook niet, ik slaap heel slecht als ik dat spul drink. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207599053
Spul is sowieso niet te drinken.
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 15:36:38 #274
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207599550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Is goed Dr Maily, fijn dat jij de oorzaak al hebt achterhaald. Hoe gaat het met de patient?
_O-
pi_207599990
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, straight to heaven....
https://www.ad.nl/gezond/(...)r-het-hart~a065b4b4/
Maar dat komt dan dus door de cafeïne, dus koffie is ook een risico :')
blablablabla
pi_207600679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar dat komt dan dus door de cafeïne, dus koffie is ook een risico :')
Klopt, als je daarvan liters per dag naar binnen giet, ga je dat ook wel merken.

Ik zie Thaila nog haar aan Miguel uitgeleende auto ontdoen van tientallen lege blikjes Red Bull (en vieze luiers en ander afval)
pi_207600689
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:39 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Klopt, als je daarvan liters per dag naar binnen giet, ga je dat ook wel merken.

Ik zie Thaila nog haar aan Miguel uitgeleende auto ontdoen van tientallen lege blikjes Red Bull (en vieze luiers en ander afval)
Lees het ja.
https://www.radboudumc.nl(...)0koffie%20drinken%20(meer,het%20functioneren%20van%20het%20hart.

Nooit geweten :X Drink zeker 8 koffie op een dag.

Thaila drinkt of dronk zelf ook Redbull heb dat wel eens gezien in een eerder seizoen.
blablablabla
pi_207600703
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar met roken en energydrank is dit nog steeds wel heel ongelukkig op die leeftijd denk ik.
Toen mijn moeder herstellende was van een herseninfarct lag ze op zaal met een meid van 27 jaar. Die was voor de tweede keer getroffen door een beroerte. Het komt veel minder vaak voor maar het helaas wel.
  Spellchecker dinsdag 17 januari 2023 @ 17:44:30 #279
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207600729
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:39 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Klopt, als je daarvan liters per dag naar binnen giet, ga je dat ook wel merken.

Ik zie Thaila nog haar aan Miguel uitgeleende auto ontdoen van tientallen lege blikjes Red Bull (en vieze luiers en ander afval)

Ja! Idd!

:r
pi_207600733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Lees het ja.
https://www.radboudumc.nl(...)0koffie%20drinken%20(meer,het%20functioneren%20van%20het%20hart.

Nooit geweten :X Drink zeker 8 koffie op een dag.

Thaila drinkt of dronk zelf ook Redbull heb dat wel eens gezien in een eerder seizoen.
Toch heb ik de indruk dat zij niet zoveel drinkt/dronk als hij
pi_207600757
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 17:44 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Toch heb ik de indruk dat zij niet zoveel drinkt/dronk als hij
Klopt ook sowieso leeft zij een stuk gezonder de laatste tijd, in tegenstelling tot Jelies die na eerder afgevallen te zijn na de laatste spruit weer minimaal op haar oude gewicht zit _O-
blablablabla
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:24:30 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207601183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar dat komt dan dus door de cafeïne, dus koffie is ook een risico :')
En taurine, maar de overdosis suiker helpt ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207601250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
En taurine, maar de overdosis suiker helpt ook niet.
Taurine is juist goed voor het hart en zelfs een lichaamseigen stof. Maar goed, los van de energy rookt die gozer ook als een ketter.
blablablabla
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 januari 2023 @ 08:35:15 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207607821
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207615364
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Blues op 18-01-2023 18:38:44 (Klooien) ]
pi_207615413
quote:
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:30 schreef koemleit het volgende:
Miguel Buddenbruck heeft een hartinfarct gehad, ligt in het ziekenhuis in Duitsland.

(staat op instagram van moeders of van de familie geloof ik, heb zelf geen IG).
pi_207615447
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 18 januari 2023 @ 19:01:10 #288
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207615790
In de reacties op Facebook (ja ik weet het :') ) wordt geroepen dat het vást komt door het coronavaccin.
Al dat ongezonde geleef, daar hebben we het niet over :')
Op zijn leeftijd is een hartinfarct sowieso vrij zeldzaam dus in die zin vind ik niet dat hij het over zichzelf heeft afgeroepen hoor. Maar om het coronavaccin de schuld te geven terwijl je niet eens weet of hij wel is gevaccineerd, en de leefstijl buiten beschouwing laat, daar vind ik wel wat van.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 19:13:34 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207616044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:01 schreef Ceviche het volgende:
In de reacties op Facebook (ja ik weet het :') ) wordt geroepen dat het vást komt door het coronavaccin.
Al dat ongezonde geleef, daar hebben we het niet over :')
Op zijn leeftijd is een hartinfarct sowieso vrij zeldzaam dus in die zin vind ik niet dat hij het over zichzelf heeft afgeroepen hoor. Maar om het coronavaccin de schuld te geven terwijl je niet eens weet of hij wel is gevaccineerd, en de leefstijl buiten beschouwing laat, daar vind ik wel wat van.
Nou ik zeg zelfs reacties waarin de gevaren van het roken werden weggewuifd. Want het komt echt door zo'n prik :Y Dat onbekend is dat hij die heeft gehad is slechts een detail :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207616312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:01 schreef Ceviche het volgende:
In de reacties op Facebook (ja ik weet het :') ) wordt geroepen dat het vást komt door het coronavaccin.
Al dat ongezonde geleef, daar hebben we het niet over :')
Op zijn leeftijd is een hartinfarct sowieso vrij zeldzaam dus in die zin vind ik niet dat hij het over zichzelf heeft afgeroepen hoor. Maar om het coronavaccin de schuld te geven terwijl je niet eens weet of hij wel is gevaccineerd, en de leefstijl buiten beschouwing laat, daar vind ik wel wat van.
Wat een mongolen zijn dat toch ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 19 januari 2023 @ 08:38:55 #291
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_207622270
In het dagelijkse Jelles verhaaltje op Insta staat dater foto’s van hun huis genomen gaan worden …..
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_207661140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:38 schreef J-net het volgende:
In het dagelijkse Jelles verhaaltje op Insta staat dater foto’s van hun huis genomen gaan worden …..
Ze gaan inderdaad verhuizen. Als het huis verkocht is, vertellen ze meer over hun plannen, waarbij ze de volgers nodig hebben. Dus niet simpel verhuizen. Ook iets van een camping/B&B beginnen?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 21:25:28 #293
208890 June.
Seriously?
pi_207661546
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 19:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ik zeg zelfs reacties waarin de gevaren van het roken werden weggewuifd. Want het komt echt door zo'n prik :Y Dat onbekend is dat hij die heeft gehad is slechts een detail :')
Een iets plausibeler verklaring: cocaïne. Dat kan ook een hartinfarct geven. Al die mongolen die meteen vaccinatie als oorzaak aanwijzen :')
Shine bright like a diamond.
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 22:02:21 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207662714
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 21:25 schreef June. het volgende:

[..]
Een iets plausibeler verklaring: cocaïne. Dat kan ook een hartinfarct geven. Al die mongolen die meteen vaccinatie als oorzaak aanwijzen :')
Nou ja, dat is minstens zo uit de lucht gegrepen? Of zijn er aanwijzingen voor drugs gebruik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 22 januari 2023 @ 07:51:09 #295
208890 June.
Seriously?
pi_207666671
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 22:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, dat is minstens zo uit de lucht gegrepen? Of zijn er aanwijzingen voor drugs gebruik?
Nee, goed lezen, ik zeg een meer plausibeler verklaring ;) Niet dat ik het weet. Hij rookt wel eens een joint, dat is wel eens verteld.
Shine bright like a diamond.
pi_207689768
Janneke noemt een verse worst een natte worst. Klinkt erg lekker :')
  Spellchecker maandag 23 januari 2023 @ 21:23:47 #297
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207689964
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Janneke noemt een verse worst een natte worst. Klinkt erg lekker :')
Het is in ieder geval geen droge worst :D
  maandag 23 januari 2023 @ 21:54:40 #298
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_207690591
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Janneke noemt een verse worst een natte worst. Klinkt erg lekker :')
Mijn beppe ook. Wiete woarst dan, en ja, de Nederlandstalige slager keek gek op bij 'graag een pond natte worst'. :+
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 januari 2023 @ 09:46:11 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207743965
Pa Bb is bij mij in de straat aan t werken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 28 januari 2023 @ 11:22:05 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207745218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:46 schreef Ynske het volgende:
Pa Bb is bij mij in de straat aan t werken
Ik ken een user op Fok! die zegt dat iemand van een grote familie bij haar in de buurt aan het werk is.
Zo komt het wel heel dichtbij. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207828474
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')