quote:Op woensdag 16 september 2026 08:56 schreef Chea49 het volgende:
Kom zelf uit een groot gezin en heb me altijd over het hoofd gezien gevoeld. Vader eigen zaak en moeder druk met van alles dus amper zicht op de kinderen laat staan aandacht. De enige keer dat er wat aandacht voor je was was als je ziek was. Mijn moeder deed haar best maar kon het ook niet goed aan en zag niet eens als een van ons verdriet had. Ik weet dat ik liefde heb gemist en heb dat mijn verdere leven ook zo ervaren. Het heeft mij toch best wel beschadigd en oom mijn broers en zus. Mijn moeder had geen leus, katholiek gezin dus elk jaar een kind graag.
Dat vind ik erg lief van je als onbekende. Ik ontvang deze hug dan ook graag.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:59 schreef J-net het volgende:
[..]hierbij een virtuele hug voor jou.
Ik denk ook dat dat bij veel van de grote gezinnen een issue is. Er zijn er altijd die ondersneeuwen in het grote gezin. Je kan als ouder niet oog voor ieder kind hebben, als er ook gekookt moet worden voor 10 kids. En alles eromheen; schoolgesprekken, sportclubjes, (bij de Blommetjes; de kerk).
Och heden... begrijp je afkeur wel hoor (en mee eens)quote:Op woensdag 16 september 2026 08:56 schreef Chea49 het volgende:
Kom zelf uit een groot gezin en heb me altijd over het hoofd gezien gevoeld. Vader eigen zaak en moeder druk met van alles dus amper zicht op de kinderen laat staan aandacht. De enige keer dat er wat aandacht voor je was was als je ziek was. Mijn moeder deed haar best maar kon het ook niet goed aan en zag niet eens als een van ons verdriet had. Nooit eens een knuffel of een bemoedigend woordje. Ik weet dat ik liefde heb gemist en heb dat mijn verdere leven ook zo ervaren. Het heeft mij toch best wel beschadigd en ook mijn broers en zus. Mijn moeder had geen keus, katholiek gezin dus elk jaar een kind graag.
Vandaar dat ik die enorme gezinnen afkeur.
Die knuffel ontvang ik graag van jou.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Och heden... begrijp je afkeur wel hoor (en mee eens)
Ik vind het echt verdrietig voor jou dat je zo weinig gezien bent
Knuffel voor jou
Och, zo treurig om te lezenquote:Op woensdag 16 september 2026 08:56 schreef Chea49 het volgende:
Kom zelf uit een groot gezin en heb me altijd over het hoofd gezien gevoeld. Vader eigen zaak en moeder druk met van alles dus amper zicht op de kinderen laat staan aandacht. De enige keer dat er wat aandacht voor je was was als je ziek was. Mijn moeder deed haar best maar kon het ook niet goed aan en zag niet eens als een van ons verdriet had. Nooit eens een knuffel of een bemoedigend woordje. Ik weet dat ik liefde heb gemist en heb dat mijn verdere leven ook zo ervaren. Het heeft mij toch best wel beschadigd en ook mijn broers en zus. Mijn moeder had geen keus, katholiek gezin dus elk jaar een kind graag.
Vandaar dat ik die enorme gezinnen afkeur.
Vader en moeder Blom gaan een serieus probleem hebben sls Yael de deur uigaat.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:47 schreef J-net het volgende:
[..]
De zus springt in het gat wat de ouders overlaten lijkt het soms. Die speelt een bordspelletje en ondersteunt.
De jonge jongens volgen allemaal het voorbeeld van de oude broer en doen lelijk tegen hun moeder.
Ze blijft in haar kinderpsycholoog modus hangen.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik schrok hoe één van die jongens tegen Gerdine deed toen ze vertelde dat de kasten niet geverfd mochten wordenEn ze blijft zo rustig (misschien vanwege de camera's?). Ik bedoel, je hoeft niet uit je stekker te gaan, maar gewoon je kinderen aanspreken op hun gedrag?
Op de één of andere manier heb ik wel een beetje medelijden met haar.
Volgens mij ging het over boven in zijn algemeenheid. Dus niet wanneer ze naar bed gaan, maar ook overdag bijvoorbeeld. Maargoed stel dat het wel 's avonds is, ze is 21?quote:Op donderdag 17 september 2026 13:03 schreef Leandra het volgende:
Mwah, voor een 21-jarige gaat het idd wat ver, maar Thijmen die al zeker 2 seizoenen zijn mobieltje naast zijn bed heeft liggen?
Nah... hier ligt het mobieltje van de puber (bijna 16) 's nachts ook beneden aan de lader.
De X-box staat ook beneden en niet op zijn kamer, en we hebben diverse oude X-boxen dus dat zou gewoon kunnen.
Ik geloof dat Netflix wel ingelogd is op zijn kamer (sinds hij vorige jaar een keer ziek was en een paar dagen op bed lag), maar SkyShowtime en andere streamingdiensten niet.
Pure narcist. Buiten beeld slaat hij er op los en voor de camera speelt hij de perfecte vader. Het feit dat hij niet eens wist waar dochterlief naar binnen moest op school geeft wel aan dat hij haar normaal dus nooit naar school brengt.quote:Op donderdag 17 september 2026 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net een filmpje op fb geplaatst met de ouders en hoe ze denken over mobieltjes naar slaapkamer en schermtijd.
De 21 jarige dochter van Jay mag haar telefoon niet naar haar slaapkamer meenemenEnge man vind ik het.
Zolang ze maar 3x per dag bidden en 2x per week naar de kerruk gaan.quote:Op donderdag 17 september 2026 13:14 schreef Elan het volgende:
Ik vind Blom de leukste mensen, daar kan eigenlijk alles en die ouders zijn ook geen bullebakken. Die kinderen hebben ongetwijfeld een geweldige onbezorgde jeugd.
Echt dramatisch, zo inconsequent kun je je met 1 kind al niet permitteren, laat staan met 9.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
De familie Blom in datzelfde filmpje, 'We zijn niet zo consequent'. No shit.
Oudsten hoeven al niet meer mee, wij moesten vroeger ook mee naar de kerk op zondag zo een ramp was dat niet. Best gezellig eigenlijk zelfs beetje chillen met de andere kids bij de kindernevendienst of hoe het ook heette.quote:Op donderdag 17 september 2026 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Zolang ze maar 3x per dag bidden en 2x per week naar de kerruk gaan.
De Lopezjes bidden ook en gaan ook naar de kerk.quote:Op donderdag 17 september 2026 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Zolang ze maar 3x per dag bidden en 2x per week naar de kerruk gaan.
Buddenbrucks 100 procent. Chaos, maar ze hadden ook iets authentieks vond ik.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
Welke familie missen jullie het meeste?
Familie Buddenbruck vond ik altijd wel lachen. Gewoon vanwege de chaos. Cudogham en Jelies hoorden een beetje bij het meubilair.
Ik dacht aan de familie Wildemanquote:Op donderdag 17 september 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
Welke familie missen jullie het meeste?
Familie Buddenbruck vond ik altijd wel lachen. Gewoon vanwege de chaos. Cudogham en Jelies hoorden een beetje bij het meubilair.
Wat ik dacht, maar niet durfde te typenquote:Op donderdag 17 september 2026 14:46 schreef Leandra het volgende:
Ik mis de Buddenbrucks absoluut niet, wat een asociale bende.
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.quote:Ik vind het wel jammer dat de Bakhcha's en Cudogham's er niet meer in zitten.
Maar goed, er zijn meer families die ondanks hun grote gezin wel normaal kunnen opvoeden.
Ik ben niet zo van het ramptoerisme, ik zie liever hoe het wel kan zonder aso's aan de maatschappij af te leveren.
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind de nieuwe familie leuk, maar echt met een te klein huis. De ouders hebben daarvoor gekozen, maar de kinderen hebben geen ruimte voor privacy of om zich zelf even terug te trekken. Je zal maar als kind zijnde een introvert zijn.
Cudogam en eerder een Surinaamse familie vond ik ook heel erg bezig met de beroepen van pa en ma.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik dacht, maar niet durfde te typen
[..]
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.
Dit jaar is enkel de familie Blom ramptoerisme. De andere gezinnen meer "normaal" en doorsneekijkt lekker weg
Ja, je bedoelt dat gezin met die wat vollere vrouw? Die continu mensen liep te vertellen hoe je kinderen perfect moet opvoeden. En al die kinderen die maar "artistiek" moeten zijn? Ik heb die lui in meerdere programma's (talentenjachten) voorbij zien komen, maar nooit ergens slagen. Wat absoluut geen schande is. Alleen "beroemd" worden was het doel.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:56 schreef maily het volgende:
[..]
Cudogam en eerder een Surinaamse familie vond ik ook heel erg bezig met de beroepen van pa en ma.
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?quote:Op donderdag 17 september 2026 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.
Zij deed catering. Zij aten altijd van wegwerpservies.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, je bedoelt dat gezin met die wat vollere vrouw? Die continu mensen liep te vertellen hoe je kinderen perfect moet opvoeden. En al die kinderen die maar "artistiek" moeten zijn? Ik heb die lui in meerdere programma's (talentenjachten) voorbij zien komen, maar nooit ergens slagen. Wat absoluut geen schande is. Alleen "beroemd" worden was het doel.
Die bedoel ik idd!quote:Op donderdag 17 september 2026 15:00 schreef maily het volgende:
[..]
Zij deed catering. Zij aten altijd van wegwerpservies.
Ik heb daar geen last van, ik zie gewoon gezinnen die het op meerdere fronten prima voor elkaar hebben en waar de kinderen allemaal het gevoel hebben dat er tijd voor ze is.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik dacht, maar niet durfde te typen
[..]
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende
Zou een aflevering willen zien met oud gedienden vanaf seizoen één. Hoe die kinderen opgegroeid zijn.
Sowieso, introvert of niet: thuis moet een rustige en veilige plek zijn. Natuurlijk soms lekker gezellige dingen. Alleen een mens moet thuis kunnen bijkomen, zichzelf kunnen zijn en ruimte voor zichzelf hebben.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?
Oh cool, niet gezienquote:Op donderdag 17 september 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.
Vorig jaar decemberquote:Op donderdag 17 september 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.
Is nog terug te kijken als je wil.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh cool, niet gezien
of verdrongen
Leuk! Ga ik vanavond even opzoekenquote:Op donderdag 17 september 2026 15:07 schreef maily het volgende:
[..]
Is nog terug te kijken als je wil.
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1quote:Op donderdag 17 september 2026 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk! Ga ik vanavond even opzoeken
Dat zeg ik niet Hans. Jij had het over het niet hebben van ruimte en hoe vervelend dat zou zijn als je introvert zou zijn. Dat altijd maar faciliteren en schikken naar behoefte van de kinderen krijg je snowflakes van. Vroeger leefde men met zijn tienen op dertig vierkante meter en tegenwoordig moet elk kind een ruime eigen kamer hebben.quote:Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?
Dank je wel lief mensquote:Op donderdag 17 september 2026 15:09 schreef maily het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1
Hier meteen de familie die ik bedoel
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:08 schreef Leandra het volgende:
Ik heb mijn 12-jarige even gevraagd maar als hij nu bij een van de EHV gezinnen zou moeten gaan wonen dan zou zijn lijstje als volgt zijn:
1: Jelies
2: Cudogham
3: Zeldenrust
1294: Buddenbruck
quote:Op donderdag 17 september 2026 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.
Ermmmm introvert zijn is een karakter eigenschap, net als extravert zijn. Het is gewoon hoe je bent. Dat je niet jezelf mag zijn en je maar aan moet passen aan andere mensen slaat nergens op.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet Hans. Jij had het over het niet hebben van ruimte en hoe vervelend dat zou zijn als je introvert zou zijn. Dat altijd maar faciliteren en schikken naar behoefte van de kinderen krijg je snowflakes van. Vroeger leefde men met zijn tienen op dertig vierkante meter en tegenwoordig moet elk kind een ruime eigen kamer hebben.
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Sowieso, introvert of niet: thuis moet een rustige en veilige plek zijn. Natuurlijk soms lekker gezellige dingen. Alleen een mens moet thuis kunnen bijkomen, zichzelf kunnen zijn en ruimte voor zichzelf hebben.
Die stelling kan je ook omdraaien: extroverte sneeuwvlokjes die niet leren om alleen zich prettig te voelen, omdat ze altijd omringt worden door anderen
(ja, dat meen ik niet serieus, maar even ter beeldvorming. Alle kinderen hebben een veilige haven nodig en ruimte voor zichzelf. Letterlijk en figuurlijk. Als je altijd ondergesneeuwd wordt, ben je nog geen sneeuwvlokje)
Dit.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.
Nee hoor je past je maar gewoon aan. Juist dat aanpassingsvermogen ontbeert de jeugd van tegenwoordig nogal en daarom lopen er zoveel kinderen met gedragsstoornissen en labeltjes rond.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
[..]
Ermmmm introvert zijn is een karakter eigenschap, net als extravert zijn. Het is gewoon hoe je bent. Dat je niet jezelf mag zijn en je maar aan moet passen aan andere mensen slaat nergens op.
Jij als moeder van een kleiner gezin ziet dat zo.quote:Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.
Oordopjes en muziek in? Kom zelf uit een gezin van 5 kinderen was ook nooit stil. Keerzijde er was altijd wel iemand om je te helpen aan een boekverslag of met wiskundequote:Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |