abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221807476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind de nieuwe familie leuk, maar echt met een te klein huis. De ouders hebben daarvoor gekozen, maar de kinderen hebben geen ruimte voor privacy of om zich zelf even terug te trekken. Je zal maar als kind zijnde een introvert zijn.
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.
blablablabla
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 14:56:49 #227
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221807488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat ik dacht, maar niet durfde te typen :o
[..]
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.

Dit jaar is enkel de familie Blom ramptoerisme. De andere gezinnen meer "normaal" en doorsnee :) kijkt lekker weg
Cudogam en eerder een Surinaamse familie vond ik ook heel erg bezig met de beroepen van pa en ma.
pi_221807498
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:56 schreef maily het volgende:

[..]
Cudogam en eerder een Surinaamse familie vond ik ook heel erg bezig met de beroepen van pa en ma.
Ja, je bedoelt dat gezin met die wat vollere vrouw? Die continu mensen liep te vertellen hoe je kinderen perfect moet opvoeden. En al die kinderen die maar "artistiek" moeten zijn? Ik heb die lui in meerdere programma's (talentenjachten) voorbij zien komen, maar nooit ergens slagen. Wat absoluut geen schande is. Alleen "beroemd" worden was het doel.
pi_221807502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan heb je pech tegenwoordig zijn kinderen veel te veel snowflakes. Het is juist goed om als introvert exposed te worden aan drukte dan kun je er op latere leeftijd beter mee dealen.
Hoezo ben nu weer een snowflake als je introvert bent?
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 15:00:59 #230
197773 crew  maily
pi_221807510
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, je bedoelt dat gezin met die wat vollere vrouw? Die continu mensen liep te vertellen hoe je kinderen perfect moet opvoeden. En al die kinderen die maar "artistiek" moeten zijn? Ik heb die lui in meerdere programma's (talentenjachten) voorbij zien komen, maar nooit ergens slagen. Wat absoluut geen schande is. Alleen "beroemd" worden was het doel.
Zij deed catering. Zij aten altijd van wegwerpservies. :Y)
pi_221807520
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Zij deed catering. Zij aten altijd van wegwerpservies. :Y)
Die bedoel ik idd!
  donderdag 17 september 2026 @ 15:03:05 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221807524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat ik dacht, maar niet durfde te typen :o
[..]
Ik vond die gezinnen (Bakhcha en Cudogam) te wijsneuzerig perfect. "zie ons het eens beter dan dan iedereen". Zo verschrikkelijk uit de hoogte. Te asociaal is vervelend, maar te "zie ons perfect zijn" nog erger.
Ik heb daar geen last van, ik zie gewoon gezinnen die het op meerdere fronten prima voor elkaar hebben en waar de kinderen allemaal het gevoel hebben dat er tijd voor ze is.

Maar goed, ik had mijn puber een tijd geleden bij welk gezin hij het liefst zou wonen als hij bij een van de EHV gezinnen moest wonen.
Ik kan de post niet terugvinden, maar dat was geloof ik Bakhcha op 1 en Cudogham op 2.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221807526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende

Zou een aflevering willen zien met oud gedienden vanaf seizoen één. Hoe die kinderen opgegroeid zijn.

Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221807536
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Sowieso, introvert of niet: thuis moet een rustige en veilige plek zijn. Natuurlijk soms lekker gezellige dingen. Alleen een mens moet thuis kunnen bijkomen, zichzelf kunnen zijn en ruimte voor zichzelf hebben.

Die stelling kan je ook omdraaien: extroverte sneeuwvlokjes die niet leren om alleen zich prettig te voelen, omdat ze altijd omringt worden door anderen

(ja, dat meen ik niet serieus, maar even ter beeldvorming. Alle kinderen hebben een veilige haven nodig en ruimte voor zichzelf. Letterlijk en figuurlijk. Als je altijd ondergesneeuwd wordt, ben je nog geen sneeuwvlokje)
pi_221807542
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:03 schreef golfer het volgende:

[..]
Volgens mij is er ooit 1 of meerdere uitzending(en) geweest waarbij ze op een bank zittend naar een paar hun eigen oude afleveringen keken en daar commentaar op leverden.
Oh cool, niet gezien :o

of verdrongen
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 15:07:34 #236
197773 crew  maily
pi_221807543
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:03 schreef golfer het volgende:

[..]
Vorig jaar december :Y
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 15:07:51 #237
197773 crew  maily
pi_221807546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh cool, niet gezien :o

of verdrongen
Is nog terug te kijken als je wil.
pi_221807554
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:07 schreef maily het volgende:

[..]
Is nog terug te kijken als je wil.
Leuk! Ga ik vanavond even opzoeken :Y
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 15:09:45 #239
197773 crew  maily
pi_221807562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Leuk! Ga ik vanavond even opzoeken :Y
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1

Hier meteen de familie die ik bedoel :Y)
pi_221807565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet Hans. Jij had het over het niet hebben van ruimte en hoe vervelend dat zou zijn als je introvert zou zijn. Dat altijd maar faciliteren en schikken naar behoefte van de kinderen krijg je snowflakes van. Vroeger leefde men met zijn tienen op dertig vierkante meter en tegenwoordig moet elk kind een ruime eigen kamer hebben.
blablablabla
pi_221807575
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:09 schreef maily het volgende:

[..]
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1

Hier meteen de familie die ik bedoel :Y)
Dank je wel lief mens :*
pi_221807600
Die Lisa haar dochter lijkt ook echt op haar he zelfde gezichtsuitdrukking. Vind Lisa soms wel somber overkomen alsof ze een beetje depri is.
blablablabla
  donderdag 17 september 2026 @ 15:19:33 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221807611
Ik had het kennelijk pre-Bakhcha gevraagd en gepost (daarna nog wel eens gevraagd, maar niet gepost).

Grappig:
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:08 schreef Leandra het volgende:
Ik heb mijn 12-jarige even gevraagd maar als hij nu bij een van de EHV gezinnen zou moeten gaan wonen dan zou zijn lijstje als volgt zijn:
1: Jelies
2: Cudogham
3: Zeldenrust
1294: Buddenbruck
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221807623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet Hans. Jij had het over het niet hebben van ruimte en hoe vervelend dat zou zijn als je introvert zou zijn. Dat altijd maar faciliteren en schikken naar behoefte van de kinderen krijg je snowflakes van. Vroeger leefde men met zijn tienen op dertig vierkante meter en tegenwoordig moet elk kind een ruime eigen kamer hebben.
Ermmmm introvert zijn is een karakter eigenschap, net als extravert zijn. Het is gewoon hoe je bent. Dat je niet jezelf mag zijn en je maar aan moet passen aan andere mensen slaat nergens op.
pi_221807638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Sowieso, introvert of niet: thuis moet een rustige en veilige plek zijn. Natuurlijk soms lekker gezellige dingen. Alleen een mens moet thuis kunnen bijkomen, zichzelf kunnen zijn en ruimte voor zichzelf hebben.

Die stelling kan je ook omdraaien: extroverte sneeuwvlokjes die niet leren om alleen zich prettig te voelen, omdat ze altijd omringt worden door anderen

(ja, dat meen ik niet serieus, maar even ter beeldvorming. Alle kinderen hebben een veilige haven nodig en ruimte voor zichzelf. Letterlijk en figuurlijk. Als je altijd ondergesneeuwd wordt, ben je nog geen sneeuwvlokje)
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.
  donderdag 17 september 2026 @ 15:30:20 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221807653
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mijn dochter zit nu in de eerste en heeft echt iedere dag huiswerk. Hoe kunnen die kinderen daar rustig en gefocust zich richten tot school? Kunnen de ouders nog zulke lieve mensen zijn, ik vind hier toch wel wat van.
Dit.
En zeker gezien de hoeveelheid zorg voor de kleintjes die de ouders in sommige gezinnen van de oudere kinderen verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221807657
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 15:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
[..]
Ermmmm introvert zijn is een karakter eigenschap, net als extravert zijn. Het is gewoon hoe je bent. Dat je niet jezelf mag zijn en je maar aan moet passen aan andere mensen slaat nergens op.
Nee hoor je past je maar gewoon aan. Juist dat aanpassingsvermogen ontbeert de jeugd van tegenwoordig nogal en daarom lopen er zoveel kinderen met gedragsstoornissen en labeltjes rond.

In plaats van ik heb nou eenmaal autisme, ben introvert, heb eenmaal een kort lontje etc dus mensen moeten rekening houden met mij zou het net als vroeger andersom moeten zijn dat jij leert met je stoornis of karakter op een fatsoenlijke manier te functioneren binnen een omgeving die je misschien niet zo goed ligt van nature. Daar kom je namelijk sterker uit over het algemeen.

Ouders zijn daar mede debet aan want die gaan overal veel te veel in mee en houden constant rekening met de wensen en behoeften van hun kroost. Jantje is introvert we geven hem een Playstation en een eigen kamer zodat hij zich lekker terug kan trekken.
blablablabla
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 15:32:38 #248
197773 crew  maily
pi_221807661
quote:

[..]
Jij als moeder van een kleiner gezin ziet dat zo.
De kinderen uit EHV zijn niet anders gewend ...
pi_221807666
quote:

[..]
Oordopjes en muziek in? Kom zelf uit een gezin van 5 kinderen was ook nooit stil. Keerzijde er was altijd wel iemand om je te helpen aan een boekverslag of met wiskunde :7
blablablabla
  donderdag 17 september 2026 @ 15:52:51 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_221807741
Ik weet wel hoe ze dat hier doen, gewoon zoals ieder ander kind en als een ander kind heel veel plezier heeft met 1 of andere horror VR game dan met muziek/noise cancelling/oordopjes in.

Gaat eigenlijk prima, ik denk dat het bij de meeste gezinnen 10000 keer rustiger is dan dit programma doet denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')