Wat is er mis met dat torso dan?quote:Op woensdag 5 november 2025 11:03 schreef exode het volgende:
Lego stuurt me een nieuwe torso toe van de Upscaled Kerstman. Ben erg benieuwd of die beter is. Lees zoveel klachten online.
Ik ben overigens aan het lezen in 'Lego, het verhaal van het speelgoed van de eeuw.' Totnogtoe erg interessant en vooral verbazingwekkend dat het hele succes begonnen is met het kopieren van een Engelse speelgoedmaker. Lego die alles aanklaagt wat maar enigzins lijkt.
Het wit is roze en de print zit niet recht.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat torso dan?
Oh, maar je bedoeld dan het blokje in het midden, met die print. Ik dacht het hele torsoquote:Op woensdag 5 november 2025 12:13 schreef exode het volgende:
[..]
Het wit is roze en de print zit niet recht.
Nee, maar dat is geen blokje, een behoorlijk groot blok. Het ziet er iig niet mooi uit, slordig.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, maar je bedoeld dan het blokje in het midden, met die print. Ik dacht het hele torso.
Oh tof zegquote:Op woensdag 5 november 2025 15:01 schreef exode het volgende:
Wij zijn begonnen met Kerstbouwen![]()
De upscaled Kerstman en Home Alone zijn gebouwd. Komene dagen set voor set naar beneden halen van zolder en bouwen. Wij bouwen altijd eerst alle sets, zetten ze neer en gaan er dan omheen bouwen. Wie weet dit jaar weer een skipiste. Meestal zijn we 1 dag voor Kerst helemaal klaar![]()
Dit was vorig jaar (een deel ervan, ik denk dat je de helft ziet op deze foto)
[ afbeelding ]
Mijn vrouw wil deze hebben. Al lang ik niet zeggen dat deze set ook maar halfredelijk geprijsd is.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:55 schreef Ama het volgende:
Ik zie de laatste dagen weer veel aankondigingen voorbij komen van nieuwe sets in 2026. Zo komt er in november dit jaar nog een grote set van Star Trek en uit de bloemenlijn komt er een bos met tulpen.
En zo is er nog veel meer maar wellicht deel ik later wel even foto's van dingen die ik zelf ook wil.
Oke toch even info over de Star Trek set voor de liefhebber: https://www.bricktastic.n(...)terprise-ncc-1701-d/
[ afbeelding ]
Ik heb er persoonlijk niks mee maar ik dacht het is volgens mij wel leuk voor de liefhebber dat er eindelijk een keer iets is van Star Trek dus ik deel het even.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mijn vrouw wil deze hebben. Al lang ik niet zeggen dat deze set ook maar halfredelijk geprijsd is.
@:Lokasenna
Moet helaas hard werken voor mijn geld, dus dit zit er niet in als cadeau.quote:Op donderdag 6 november 2025 16:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb er persoonlijk niks mee maar ik dacht het is volgens mij wel leuk voor de liefhebber dat er eindelijk een keer iets is van Star Trek dus ik deel het even.
Maar goed @:kaneelstokje hij komt mooi voor kerst uit.![]()
Echt prachtig, jouw kerstwereld! Zoiets zou ik zo graag willen, maar met een kat die minstens zo enthousiast wordt van lego als ik, ben ik gedwongen mijn sets in de wandkast te presenteren, waardoor je minder dat dorpsgevoel hebt. (En ik hrb veeeeeel minder sets dan jijquote:Op donderdag 13 november 2025 17:05 schreef exode het volgende:
Het is zover, we zijn begonnen met Kerstbouwen, eigenlijk later dan gepland dus ben erg benieuwd of het Kerstdorp op tijd afkomt. Tussendoor ook de modulaire gebouwen afbreken en in zakjes op zolder zetten. Die moeten plaatsmaken voor de Kerstbouw gebouwen.
Wel heerlijke klusjes voor tussendoor.
Ja ik vrees dat zoiets met mijn kat ook geen lang leven heeft hier. Ik vind het al heel wat dat mijn bos met LEGO bloemen nog steeds staat en in de keuken dat setje met die blauwe en gele kleine plantjes.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Echt prachtig, jouw kerstwereld! Zoiets zou ik zo graag willen, maar met een kat die minstens zo enthousiast wordt van lego als ik, ben ik gedwongen mijn sets in de wandkast te presenteren, waardoor je minder dat dorpsgevoel hebt. (En ik hrb veeeeeel minder sets dan jij)
Ik heb geloof ik nog steeds niet alle stukjes van mijn mooie boeket teruggevondenquote:Op vrijdag 14 november 2025 13:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik vrees dat zoiets met mijn kat ook geen lang leven heeft hier. Ik vind het al heel wat dat mijn bos met LEGO bloemen nog steeds staat en in de keuken dat setje met die blauwe en gele kleine plantjes.
Denk dat mijn redding is dat er twee waxinelichtjes naast staan en die staan savonds vaak wel aan en is ze bang voor dus ze komt overdag ook nooit meer op die kast eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik nog steeds niet alle stukjes van mijn mooie boeket teruggevonden![]()
Staat nu in de bijkeuken bovenop de wasmachine/droogtrommel
Ik had daar juist stukjes teveel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik nog steeds niet alle stukjes van mijn mooie boeket teruggevonden![]()
Staat nu in de bijkeuken bovenop de wasmachine/droogtrommel
alle lego sets hebben teveel stukjesquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik had daar juist stukjes teveel.
Is dat normaal? Bij de andere pakjes was er ook al iets teveel
Het is nieuw voor me, dit jaar cadeau gehadquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:54 schreef mschol het volgende:
[..]
alle lego sets hebben teveel stukjes
Dat is normaal voor kleine stukjes. Lego weegt de zakjes en de kleine stukjes (1x1 tiles/plates, technic pins etc.) zijn te licht om 100% zeker te zijn dat er genoeg in zit. Dus die kleine onderdeeltjes zitten er minimaal.1 extra in. Als je een groter blokje over hebt, heb je ergens iets gemistquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb een bak met alleen maar extra stukjes.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb die grappige plantjes een handje gegeven met iets wat volgens mij wortels moesten voorstellen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:09 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb een bak met alleen maar extra stukjes.
Mocht je de correcte stickers en banden willen voor die F1 autos, schijnt deze webshop goede kwaliteit te leveren: https://www.mattsbrickmocs.com/quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:16 schreef vosss het volgende:
Deze wordt vandaag bezorgd hier:
https://www.lego.com/nl-n(...)-nigel-mansell-10353
Cadeautje voor mezelf. Geen idee of het lukt om te maken i.v.m. oogoperaties, maar ik ga het wel proberen. Als lukt dan bestel ik de Senna variant ook dit weekend nog.
Thanks! Zag het zojuist pas dat het niet klopte. Vooral bij Senna z'n auto heel storend.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Mocht je de correcte stickers en banden willen voor die F1 autos, schijnt deze webshop goede kwaliteit te leveren: https://www.mattsbrickmocs.com/
Heb zelf een paar dagen geleden besteld, maar de reviews en fotos zijn veelbelovend. Kan er zelf niet echt tegen dat Marlboro en Camel niet op de autos staan bijv.
Tafeltje past perfect in die ruimte en bij de uil!quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Het kost je een uur rijden (en eindigend midden in de binnenstad van Nijmegen) en een mopperende echtgenoot (want die moest mee), maar dan heeft je Icons Uil wel een eigen tafeltje:
[ link | afbeelding ]
Ik moet het nog wel een beetje aankleden. Mooie kandelaars ernaast ofzo, en misschien een schilderij of juist iets van een oude spiegel erachter![]()
(Dit is onze werkkamer/gamekamer/leeshoek boven. Daar mag ik los met dit soort dingen)
Ah ok, ik had heel sterk een Moc gevoel erbij, alsof het geen originele set is.quote:Op zondag 16 november 2025 10:57 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat de bouwtechnieken vrij eenvoudig zijn omdat het een ideas set is. Dan hangt het van de AFOL die het ontwerp gemaakt is af hoe complex het geheel is. Dat zie je ook heel sterk bij Beicklink Designer sets.
Er zitten +/- 800 stukjes in zo'n set.quote:Op maandag 17 november 2025 08:34 schreef mschol het volgende:
zelf zou ik een lijstje maken met de stukjes die je nodig hebt , die via bricklink zo goedkoop mogelijk aanschaffen en pas bouwen als alles er is
https://rebrickable.com/u(...)6oPK97tkJQ%23detailsquote:Op maandag 17 november 2025 09:29 schreef Troel het volgende:
Ik ga trouwens uit van een MOC op Bricklink, maar je hebt het ook over rebrickable. Heb je wellicht een linkje naar de MOC die je wilt maken?
Waarom koop je die en niet bijvoorbeeld de F1 Speed Champions?quote:Op maandag 17 november 2025 09:56 schreef vosss het volgende:
[..]
https://rebrickable.com/u(...)6oPK97tkJQ%23details
Die bovenste paar bijvoorbeeld.
Of deze:
https://rebrickable.com/m(...)6oPK97tkJQ%23details
Om maar een paar te noemen.
Die zijn kleiner en veel minder mooi imo.quote:Op maandag 17 november 2025 10:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom koop je die en niet bijvoorbeeld de F1 Speed Champions?
Die zijn ook nog eens de helft goedkoper en mooier.
Nice!quote:Op maandag 17 november 2025 09:56 schreef vosss het volgende:
[..]
https://rebrickable.com/u(...)6oPK97tkJQ%23details
Die bovenste paar bijvoorbeeld.
Of deze:
https://rebrickable.com/m(...)6oPK97tkJQ%23details
Om maar een paar te noemen.
Hoe doe jij dat?quote:Op maandag 17 november 2025 10:16 schreef Troel het volgende:
Uitgaande van die laatste die je aangeeft.
Je kunt de lijst van die MOC als wantedlist in je bricklink zetten. En vervolgens kun je dan die lijst in een keer kopen.
Ik kom bijvoorbeeld uit bij Kepes Bricks in Nederland waar je in een keer 783 stukjes kunt kopen, Fantasy Brick Store in Greece daar hebben ze er 22 en als laatste Go SG get Brick in Singapore waar er nog 3 zijn. Totaal kom je dan uit op 161.50
Of je gaat voor Sta Laedla in Duitsland, dan voor Timby's Cellar Free in Belgie en naar Brick - Island in Griekenland en dan kost het je maar 135.90
Je kunt daar mee spelen en kijken wat het beste uitkomt. Bedenk wel dat de kosten van de handleiding daar nog bovenop komen en dat je de stickers apart aan moet schaffen.
Door ze weer te verwijderen bovenin 😂quote:Op maandag 17 november 2025 14:12 schreef vosss het volgende:
Knopje "easy buy" gemist.
Dan maakt ie met verschillende winkels de bestelling compleet.
@:troel maar hoe kan jij dan opties met verschillende winkels proberen? Dat lukt mij niet.
Heb je niet zo'n ding dan? Die zit toch bij elk pak cornflakes tegenwoordig?quote:Op maandag 17 november 2025 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden dus vorige week dat Harry Potter kasteel gehaald. Ik had een deel uit elkaar gehaald, man was bezig met de rest. Zat hij daarna te klagen dat hij wat last van een beurse duim had door het loshalen. De duim werd alleen steeds dikker in het weekend, en vanmorgen heeft de huisarts hem opengesneden, en nu zit hij aan de antibiotica vanwege een ontstoken duim. Ook met LEGO spelen is dus niet zonder gevarenjullie zijn in ieder geval gewaarschuwd voor de LEGO-duim.
en ik moet nu de rest alsnog uit elkaar gaan halen
Daar hebben we er tig van, maar sommige dingen maakt hij toch liever handmatig los (wat ik overigens ook doe).quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n ding dan? Die zit toch bij elk pak cornflakes tegenwoordig?
[ afbeelding ]
Beterschap voor je partner
https://www.bricktastic.n(...)nt-in-februari-2026/quote:Op woensdag 19 november 2025 12:04 schreef exode het volgende:
De geruchten zijn sterk dat er in februari een Golden Retriever pup uitkomtWij hopen in maart een echte Golden retriever puppy te verwelkomen dus die moeten we hebben. Nog geen beeldmateriaal gelekt volgens mij.
Ja, die had ik gezienquote:Op woensdag 19 november 2025 13:45 schreef Ama het volgende:
[..]
https://www.bricktastic.n(...)nt-in-februari-2026/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |