abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219269583
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:58 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik heb geloof ik nog steeds niet alle stukjes van mijn mooie boeket teruggevonden ;(
Staat nu in de bijkeuken bovenop de wasmachine/droogtrommel _O-
Ik had daar juist stukjes teveel.

Is dat normaal? Bij de andere pakjes was er ook al iets teveel
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_219269602
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 november 2025 23:49 schreef drakin het volgende:

[..]

alle lego sets hebben teveel stukjes
pi_219269608
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 23:54 schreef mschol het volgende:

[..]
alle lego sets hebben teveel stukjes
Het is nieuw voor me, dit jaar cadeau gehad
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 15 november 2025 @ 00:35:30 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219269796
quote:

[..]

Dat is normaal voor kleine stukjes. Lego weegt de zakjes en de kleine stukjes (1x1 tiles/plates, technic pins etc.) zijn te licht om 100% zeker te zijn dat er genoeg in zit. Dus die kleine onderdeeltjes zitten er minimaal.1 extra in. Als je een groter blokje over hebt, heb je ergens iets gemist ;) .
  roze zaterdag 15 november 2025 @ 09:09:57 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219270663
quote:

[..]

Ja hoor, ik heb een bak met alleen maar extra stukjes. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_219270684
Deze wordt vandaag bezorgd hier:
https://www.lego.com/nl-n(...)-nigel-mansell-10353

Cadeautje voor mezelf. Geen idee of het lukt om te maken i.v.m. oogoperaties, maar ik ga het wel proberen. Als lukt dan bestel ik de Senna variant ook dit weekend nog. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219271012
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:09 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja hoor, ik heb een bak met alleen maar extra stukjes. :D
Ik heb die grappige plantjes een handje gegeven met iets wat volgens mij wortels moesten voorstellen.

Maar wat je er verder mee kan?
Freaks like me drink tea
  zaterdag 15 november 2025 @ 10:03:12 #33
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_219271164
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:16 schreef vosss het volgende:
Deze wordt vandaag bezorgd hier:
https://www.lego.com/nl-n(...)-nigel-mansell-10353

Cadeautje voor mezelf. Geen idee of het lukt om te maken i.v.m. oogoperaties, maar ik ga het wel proberen. Als lukt dan bestel ik de Senna variant ook dit weekend nog. :)
Mocht je de correcte stickers en banden willen voor die F1 autos, schijnt deze webshop goede kwaliteit te leveren: https://www.mattsbrickmocs.com/

Heb zelf een paar dagen geleden besteld, maar de reviews en fotos zijn veelbelovend. Kan er zelf niet echt tegen dat Marlboro en Camel niet op de autos staan bijv. :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_219271194
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:03 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Mocht je de correcte stickers en banden willen voor die F1 autos, schijnt deze webshop goede kwaliteit te leveren: https://www.mattsbrickmocs.com/

Heb zelf een paar dagen geleden besteld, maar de reviews en fotos zijn veelbelovend. Kan er zelf niet echt tegen dat Marlboro en Camel niet op de autos staan bijv. :P
Thanks! Zag het zojuist pas dat het niet klopte. Vooral bij Senna z'n auto heel storend.
vosss is de naam,
pi_219271298
Het kost je een uur rijden (en eindigend midden in de binnenstad van Nijmegen) en een mopperende echtgenoot (want die moest mee), maar dan heeft je Icons Uil wel een eigen tafeltje:

Ik moet het nog wel een beetje aankleden. Mooie kandelaars ernaast ofzo, en misschien een schilderij of juist iets van een oude spiegel erachter :)

(Dit is onze werkkamer/gamekamer/leeshoek boven. Daar mag ik los met dit soort dingen :+ )
pi_219277251
Nieuwe torso brick van de Kerstman al binnen gekregen, een hele vooruitgang, het wit is veel witter en de print staat er recht op.

Ik weet niet beter dan dat er veel reserve stukjes in elke set zitten, zeker bij de grotere sets. Die worden hier gesorteerd opgeborgen. Komen regelmatig ergens anders van pas.

Hier wordt het nu echt leeg, het Disneykasteel is afgebroken en van de modulaire gebouwen staan alleen Tudor Corner en het Natuurhistorisch museum er nog. Die worden vandaag en morgen afgebroken.

Home Alone viel overigens best tegen met bouwen, ik vond het een enorm simpele set. Niet dat ik master bouwer ben, maar het is een huis bouwen zoals je als kind zelf zou doen. MAAR Juul van 7 vindt het geweldig om ermee te spelen, alle boobytraps en draaiende dingen. Dus bouwen een tegenvaller, eindresulaat positief.
Ik vergelijk het misschien teveel met de modulaire gebouwen, die vind ik steeds erg leuk om te bouwen.
  zondag 16 november 2025 @ 10:57:33 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219277629
Ik denk dat de bouwtechnieken vrij eenvoudig zijn omdat het een ideas set is. Dan hangt het van de AFOL die het ontwerp gemaakt is af hoe complex het geheel is. Dat zie je ook heel sterk bij Beicklink Designer sets.
  Manager PR/Moderator zondag 16 november 2025 @ 11:06:07 #38
269689 crew  Viv
pi_219277665
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Het kost je een uur rijden (en eindigend midden in de binnenstad van Nijmegen) en een mopperende echtgenoot (want die moest mee), maar dan heeft je Icons Uil wel een eigen tafeltje:

[ link | afbeelding ]

Ik moet het nog wel een beetje aankleden. Mooie kandelaars ernaast ofzo, en misschien een schilderij of juist iets van een oude spiegel erachter :)

(Dit is onze werkkamer/gamekamer/leeshoek boven. Daar mag ik los met dit soort dingen :+ )
Tafeltje past perfect in die ruimte en bij de uil! O+
pi_219277681
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:57 schreef bleiblei het volgende:
Ik denk dat de bouwtechnieken vrij eenvoudig zijn omdat het een ideas set is. Dan hangt het van de AFOL die het ontwerp gemaakt is af hoe complex het geheel is. Dat zie je ook heel sterk bij Beicklink Designer sets.
Ah ok, ik had heel sterk een Moc gevoel erbij, alsof het geen originele set is.

De boomhut vind ik wel fantastisch om te bouwen, dat is ook een Ideas set. Het ligt dus inderdaad aan de AFOL. Ik zou het niet kunnen ontwerpen, maar merk wel dat ik tijdens het bouwen graag wat uitdaging wil.
pi_219283372
Ik heb een vraagje over het bouwen van MOC's.

Afgelopen week heb ik de F1 Icons Williams gebouwd en die vond ik zo tof dat ik de McLaren ook ga kopen binnenkort.

Nu heb ik 0 verstand van Lego verder, maar kwam er via die eerder gelinkte site achter dat er ook andere niet officiėle Lego versies zijn in diezelfde 1/16 schaal.

Ik wil die. :9

Via rebrickable zie ik dat ik de benodigde steentjes kan kopen, echter is geen van de steentjes overal op voorraad, maar ergens tussen de 85% en 95% als ik bij verschillende van die sets kijk.

Hoe werkt zoiets precies? Gewoon kopen waar 90% op voorraad is en dan tijdens bouwen in een willekeurige stap erachter komen dat je 1 steentje mist, die ergens bestellen en dan misschien 4 stappen verder erachter komen dat je nog 2 steentjes mist en weer los bestellen ergens en zo verder zodat je op het einde misschien 15x verzendkosten hebt moeten betalen?

Of hoe werkt zoiets? En zijn überhaupt alle soorten steentjes nog wel leverbaar? Moet ik gewoon wachten tot via die site ergens wel alles op voorraad is?

Beetje hulp gevraagd dus omdat ik nooit iets met MOC's gedaan heb. Sterker nog, ik wist niet eens van het bestaan af. :@

Maar die andere F1 modellen in dezelfde schaal als de Mansell en Senna modellen van Lego zelf wil ik wel gaan bouwen. Dus daarom hulp gevraagd. :)
vosss is de naam,
pi_219283398
zelf zou ik een lijstje maken met de stukjes die je nodig hebt , die via bricklink zo goedkoop mogelijk aanschaffen en pas bouwen als alles er is
pi_219283515
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 08:34 schreef mschol het volgende:
zelf zou ik een lijstje maken met de stukjes die je nodig hebt , die via bricklink zo goedkoop mogelijk aanschaffen en pas bouwen als alles er is
Er zitten +/- 800 stukjes in zo'n set.
Dat is toch niet handig om zelf een lijstje te maken?

Ik zie dat brickable een lijst geeft en deze op diverse sites checkt op voorraad.

Geeft hij na bestellen van bv 90% ook een overzicht met wat er NIET bij de bestelling zit?

Dat lijkt mij handiger dan bv 780 stukjes afvinken die ik dan wel heb om erachter te komen welke missen.

Maargoed, ik ben dus totaal niet bekend met die brickable site dus weet niet hoe dat werkt.
vosss is de naam,
pi_219283587
Ow wacht, hij laat ook een overzicht zien van wat er mist.

Zijn al die onderdelen wel te vinden of zit ik straks met een set die voor 98% compleet is en dus niet te bouwen wegens een paar obscure onderdelen?
vosss is de naam,
  maandag 17 november 2025 @ 09:29:13 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_219283754
Je hebt die lijst op Bricklink. Dan kan je kiezen om al die blokjes te bestellen en je kunt dus zoveel winkelmandjes aanmaken als je wilt vanuit die lijst. Als je er eentje met 95% van de blokjes aanmaakt, zie je vervolgens nog alleen nog maar winkels die de rest aanbieden, dus ze maken het je makkelijk.

Hoe dan ook is het vaak wel zo dat je tig winkels (en dus tig keer verzendkosten) nodig hebt om een en ander bij elkaar te sprokkelen. En het zijn de speciale blokjes die het duur maken.
Maar in principe hoef je pas te gaan kopen als je weet dat alles bestelbaar is (en dan moet je hopen dat ze natuurlijk hun systeem op orde hebben in de winkels zodat ze het ook daadwerkelijk hebben).

Ik heb bijvoorbeeld zelf het Centraal Station omgebouwd naar een modulaire versie, maar heb ook Palace Cinema op die manier gekocht. De eerste MOC was op basis van de set die ik al had, dus daar hoefde ik relatief weinig bij te kopen, maar bleef ik met ongebruikte stukken zitten (maarja, die gebruik ik wel weer elders). De tweede was gewoon niet meer leverbaar en had dus geen andere keuze. Zelf zoeken en bestellen was alsnog veel goedkoper dan ergens de set scoren tegen een hoofdprijs.

Ik ga trouwens uit van een MOC op Bricklink, maar je hebt het ook over rebrickable. Heb je wellicht een linkje naar de MOC die je wilt maken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219283900
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2025 09:29 schreef Troel het volgende:

Ik ga trouwens uit van een MOC op Bricklink, maar je hebt het ook over rebrickable. Heb je wellicht een linkje naar de MOC die je wilt maken?
https://rebrickable.com/u(...)6oPK97tkJQ%23details

Die bovenste paar bijvoorbeeld.

Of deze:
https://rebrickable.com/m(...)6oPK97tkJQ%23details

Om maar een paar te noemen. :)
vosss is de naam,
  maandag 17 november 2025 @ 10:08:40 #46
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_219283934
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 09:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Of deze:

Waarom koop je die en niet bijvoorbeeld de F1 Speed Champions?

Die zijn ook nog eens de helft goedkoper en mooier.
Nooit meer slapen
  maandag 17 november 2025 @ 10:16:22 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_219283960
Uitgaande van die laatste die je aangeeft.

Je kunt de lijst van die MOC als wantedlist in je bricklink zetten. En vervolgens kun je dan die lijst in een keer kopen.

Ik kom bijvoorbeeld uit bij Kepes Bricks in Nederland waar je in een keer 783 stukjes kunt kopen, Fantasy Brick Store in Greece daar hebben ze er 22 en als laatste Go SG get Brick in Singapore waar er nog 3 zijn. Totaal kom je dan uit op 161.50 :P

Of je gaat voor Sta Laedla in Duitsland, dan voor Timby's Cellar Free in Belgie en naar Brick - Island in Griekenland en dan kost het je maar 135.90 :P

Je kunt daar mee spelen en kijken wat het beste uitkomt. Bedenk wel dat de kosten van de handleiding daar nog bovenop komen en dat je de stickers apart aan moet schaffen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219284108
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:08 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Waarom koop je die en niet bijvoorbeeld de F1 Speed Champions?

Die zijn ook nog eens de helft goedkoper en mooier.
Die zijn kleiner en veel minder mooi imo. :)
vosss is de naam,
  maandag 17 november 2025 @ 10:57:48 #49
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219284179
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 09:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Of deze:

Nice! :9~
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_219284547
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2025 10:16 schreef Troel het volgende:
Uitgaande van die laatste die je aangeeft.

Je kunt de lijst van die MOC als wantedlist in je bricklink zetten. En vervolgens kun je dan die lijst in een keer kopen.

Ik kom bijvoorbeeld uit bij Kepes Bricks in Nederland waar je in een keer 783 stukjes kunt kopen, Fantasy Brick Store in Greece daar hebben ze er 22 en als laatste Go SG get Brick in Singapore waar er nog 3 zijn. Totaal kom je dan uit op 161.50 :P

Of je gaat voor Sta Laedla in Duitsland, dan voor Timby's Cellar Free in Belgie en naar Brick - Island in Griekenland en dan kost het je maar 135.90 :P

Je kunt daar mee spelen en kijken wat het beste uitkomt. Bedenk wel dat de kosten van de handleiding daar nog bovenop komen en dat je de stickers apart aan moet schaffen.
Hoe doe jij dat?
Ik heb vanuit rebrickable inderdaad een wishlist naar bricklink gemaakt en dan zie ik welke aanbieder de meeste heeft, maar hoe kan ik can daaruit dan zien wie welke ontbrekende onderdelen heeft en zo verder?

Mis ik een optie of vinkje ergens? :@
vosss is de naam,

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 8
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')