abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219152113

[ Bericht 60% gewijzigd door Dr_Flash op 30-10-2025 20:04:27 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219152277
Mooie titel, @Dr_Flash

Mag er ook een vers plaatje bij?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219152357
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:53 schreef sigme het volgende:
Mooie titel, @:Dr_Flash

Mag er ook een vers plaatje bij?
Sure. Moment.
pi_219152441
Better now @sigme ? :P
pi_219152470
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En de HRA zou voor mij een mooi begin zijn om verder te verduurzamen. Wie wou daar ook alweer aan tornen?
Iedereen behalve de VVD?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219152613
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Better now @:sigme ? :P
Zeker :Y

Hoewel ik het matig vind dat er in het Engels gestemd wordt. Maar ik ben dan ook een beroepskniesoor.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219152681
Ik zat me vandaag het hoofd te breken over een lijst met berekende leeftijden. Op een rapport wordt gespuugd hoe oud de personen zijn op 1 januari in het jaar x. Op zich heel simpel, want in het afgelopen jaar is dan iedereen een keertje aan de beurt geweest.

Sommige leeftijden op dat rapport kwamen overeen met mijn berekening, anderen zaten er een jaar naast en het duurde heeeeeeeeeel lang voordat ik het patroon zag. De computer rondt af :') Iedereen geboren voor 1 juli wordt naar beneden afgerond en is dan op 1 januari dus een jaartje jonger volgens dat rapport dan je zou verwachten.
pi_219152850
TT O+

Er is niks eerlijks aan de HRA. Laten we wel wezen; degenen die daar het meeste van profiteren zijn degenen die zich een groot huis kunnen veroorloven en het dak vol leggen met panelen, overal hr+++ glas laten plaatsen en drie laadpalen op hun oprit laten aanleggen.

(Even voor de goede orde: wij krijgen ook HRA. En ik vind het echt nergens op slaan. Leuk om inderdaad dan maar te investeren, maar zonder zouden we het ook kunnen. Moeten we er misschien alleen iets bewuster voor sparen)

Degenen die ook echt graag zouden willen verduurzamen en een leuk bedrag via de HRA daar goed voor zouden kunnen gebruiken, zitten vaker wel dan niet in een (huur)woning waar je de keet uitwaait.
pi_219153196
Oh ja, HRA moet ik ook nog uitzoeken hoe dat werkt. Toen ik een hypotheekje had had ik wel HRA maar die hypotheek is afgelost lang voordat ik aan de 30 jaar zat, en misschien wil ik binnenkort wel weer een hypotheekje.
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 21:16:14 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219153247
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:31 schreef Candaasje het volgende:
TT O+

Er is niks eerlijks aan de HRA. Laten we wel wezen; degenen die daar het meeste van profiteren zijn degenen die zich een groot huis kunnen veroorloven en het dak vol leggen met panelen, overal hr+++ glas laten plaatsen en drie laadpalen op hun oprit laten aanleggen.

(Even voor de goede orde: wij krijgen ook HRA. En ik vind het echt nergens op slaan. Leuk om inderdaad dan maar te investeren, maar zonder zouden we het ook kunnen. Moeten we er misschien alleen iets bewuster voor sparen)

Degenen die ook echt graag zouden willen verduurzamen en een leuk bedrag via de HRA daar goed voor zouden kunnen gebruiken, zitten vaker wel dan niet in een (huur)woning waar je de keet uitwaait.
Leuk voor je dat jullie het niet nodig hebben. Ik heb geen partner die bij ASML werkt.

Huurtoeslag mag wel afgeschaft worden want ik huur niet
Kinderbijslag mag wel worden afgeschaft, ik heb geen kinderen

Een huurwoning hoeft de huurder zelf niet te verduurzamen, geen sterk argument.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219153347
Nou, het lijdt geen twijfel dat de mensen met de hoogste hypotheken ook het meeste geld van de overheid krijgen. In tegenstelling tot zo ongeveer alle andere maatregelen.

En ik kan me ook voorstellen dat de huizenprijzen zo hoog zijn omdat het HRA het budget om te kopen opblaast. Dus dat afbouw leidt tot een gezondere markt. Maar ik weet er te weinig van om te zeggen dat dat hout snijdt.

Zei ik, met hypotheek(renteaftrek) en zonder partner bij ASML. ;)
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 21:28:01 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219153375
Nja leuke dingen
Zondag werd ik al gewaarschuwd dat er nog een pakketje aan zou komen

Morgen nog eentje en moest er voor het dak op. Een bijpassende kap voor op de schoorsteen? :D
pi_219153391
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:26 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, het lijdt geen twijfel dat de mensen met de hoogste hypotheken ook het meeste geld van de overheid krijgen. In tegenstelling tot zo ongeveer alle andere maatregelen.

En ik kan me ook voorstellen dat de huizenprijzen zo hoog zijn omdat het HRA het budget om te kopen opblaast. Dus dat afbouw leidt tot een gezondere markt. Maar ik weet er te weinig van om te zeggen dat dat hout snijdt.

Zei ik, met hypotheek(renteaftrek) en zonder partner bij ASML. ;)
Is wel zo. Maar als je dat klatsboem doorvoert breekt de pleuris uit natuurlijk. Dat moet je heel geleidelijk doen. Maar ja welk nattekrantenkabinet van tegenwoordig maakt er beleid voor over 25 jaar? :W
pi_219153498
Maar volgens mij heeft niemand 'klatsboem' in het partijprogramma staan :+
pi_219153502
De open wond hield zich prima.

Groetjes van Lonaa met blote voetjes.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219153531
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:28 schreef derLudolf het volgende:
Nja leuke dingen

[ afbeelding ]
Ik heb zoiets binnen in de hal hangen. De bel van de haringkar van mijn opa O+ Vroeger lang slecht contact mee gehad, toen 15 jaar helemaal niet. En in september 2005 ben ik hem toch maar weer eens gaan opzoeken. Hele leuke middag gehad, we zijn met zijn scootmobiel naar de duinen geweest, ijsje gehaald en zo. Die middag is eigenlijk mijn enige actieve herinnering aan mijn opa, en zo is het wel mooi. Half jaar later was hij dood.

Maar die middag dus, kwam ik aan bij het verzorgingshuis, en hij was niet in zijn kamer. Dus ik heb gauw even een foto gemaakt van hoe hij dan woonde. En rechts bovenop de TV, die bel.

Daarnaar gevraagd, bleek de bel te zijn van de haringkar die hij kort na de oorlog een aantal jaren gehad had. Had hij al die tijd bewaard etc. Vond ik mooi. Dus toen hij overleed kwam mijn vader naar me toe "Je zult er geen antwoord op hebben, maar als de oudste zoon van de oudste zoon moet ik het je vragen: Is er iets dat je wilt erven van opa?" Waarop ik meteen zei "De bel van de haringkar!" :o

Pa compleet verbijsterd hoe ik OOIT van het bestaan van dat hele ding kon weten, maar goed, de bel van de haringkar was voor mij ^O^ En nu hangt hij hier in de hal met een smeedijzeren beslag en het originele touw. Klepel heb ik bij een smid laten fixen want die zat met een boterhamzakkie vast :') En ik geef er geregeld een slinger aan als ik er langs loop *O* TINGELINGELING *O*

pi_219153558
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Leuk voor je dat jullie het niet nodig hebben. Ik heb geen partner die bij ASML werkt.

Huurtoeslag mag wel afgeschaft worden want ik huur niet
Kinderbijslag mag wel worden afgeschaft, ik heb geen kinderen

Een huurwoning hoeft de huurder zelf niet te verduurzamen, geen sterk argument.
Flauw, jij hebt geen absoluut droevig kutsalaris zoals ik dat heb, dus dat middelt mooi uit. Neem ook even mee dat we 10 jaar in een ex-sociale huurwoning hebben gezeten in een zeer matige buurt (ik had skinheads en technotokkies als directe buren en de schimmel stond op de muren als ik de huidschilfers van m’n onderburen niet via de ventilatie naar binnen wilde hebben. En daar is geen woord van gelogen of overdreven :X ).
We konden toen ook geen groter/duurder huis kopen. Laat staan een woning met lagere energiekosten.

HRA maakt de kloof tussen arm en rijk echt enkel groter. Ik heb ook geen kinderen en huur ook niet, maar dat is iets waar ook degenen met de laagste inkomens van profiteren. Bij HRA geldt dat hoe rijker je bent en hoe duurder je huis, hoe meer je uit de staatsruif krijgt.

En ik zette huur bewust tussen haakjes. Mensen die toch graag hun huurwoning willen verduurzamen omdat de verhuurder dat vaak echt niet of nauwelijks doet, krijgen er geen HRA en krijgen het ook niet terug met de verkoop. En dat zijn ook nog een vaak huizen waar de gasrekeningen door het dak gaan. Maar er zijn ook zat mensen met kleinere huizen die niet zoveel profiteren van HRA zoals mensen die dikke villa’s bewonen wel doen.

Ik begrijp best dat het voor jou fijn is, (wij vinden het ook prettig, het maakt het leven makkelijker) maar we zijn wel voor het afschaffen.
En ook voor ons betekent het dat we projecten moeten uitstellen of meer zelf moeten doen. Of andere dingen moeten laten.

Ook zou het ook niet erg vinden dat ze met de afschaffing met de rijksten beginnen. Of dat ze gewoon een plafond instellen wat je maximaal terugkrijgt, zodat het wat gelijker getrokjen wordt. Maar als uiteindelijke doel wel volledige afschaffing.
pi_219153567
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:19 schreef sigme het volgende:
Ik zat me vandaag het hoofd te breken over een lijst met berekende leeftijden. Op een rapport wordt gespuugd hoe oud de personen zijn op 1 januari in het jaar x. Op zich heel simpel, want in het afgelopen jaar is dan iedereen een keertje aan de beurt geweest.

Sommige leeftijden op dat rapport kwamen overeen met mijn berekening, anderen zaten er een jaar naast en het duurde heeeeeeeeeel lang voordat ik het patroon zag. De computer rondt af :') Iedereen geboren voor 1 juli wordt naar beneden afgerond en is dan op 1 januari dus een jaartje jonger volgens dat rapport dan je zou verwachten.
Wat een tijdverspilling :D Kan het nog aangepast worden of is het echt helemaal verspilde moeite?

Mijn tijdverspilling van vandaag was glorieus O+
Spoilers!
pi_219153574
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:28 schreef derLudolf het volgende:
Nja leuke dingen

[ afbeelding ]

Morgen nog eentje en moest er voor het dak op. Een bijpassende kap voor op de schoorsteen? :D
Die is wel leuk en past goed bij je! :D

Je moet eigenlijk met het bloemencorso naar hier komen (is wel een takke end). Er was dit jaar ook een club met antieke trekkers.
pi_219153612
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Flauw, jij hebt geen absoluut droevig kutsalaris zoals ik dat heb, dus dat middelt mooi uit. Neem ook even mee dat we 10 jaar in een ex-sociale huurwoning hebben gezeten in een zeer matige buurt (ik had skinheads en technotokkies als directe buren en de schimmel stond op de muren als ik de huidschilfers van m’n onderburen niet via de ventilatie naar binnen wilde hebben. En daar is geen woord van gelogen of overdreven :X ).
We konden toen ook geen groter/duurder huis kopen. Laat staan een woning met lagere energiekosten.

HRA maakt de kloof tussen arm en rijk echt enkel groter. Ik heb ook geen kinderen en huur ook niet, maar dat is iets waar ook degenen met de laagste inkomens van profiteren. Bij HRA geldt dat hoe rijker je bent en hoe duurder je huis, hoe meer je uit de staatsruif krijgt.

En ik zette huur bewust tussen haakjes. Mensen die toch graag hun huurwoning willen verduurzamen omdat de verhuurder dat vaak echt niet of nauwelijks doet, krijgen er geen HRA en krijgen het ook niet terug met de verkoop. En dat zijn ook nog een vaak huizen waar de gasrekeningen door het dak gaan. Maar er zijn ook zat mensen met kleinere huizen die niet zoveel profiteren van HRA zoals mensen die dikke villa’s bewonen wel doen.

Ik begrijp best dat het voor jou fijn is, (wij vinden het ook prettig, het maakt het leven makkelijker) maar we zijn wel voor het afschaffen.
En ook voor ons betekent het dat we projecten moeten uitstellen of meer zelf moeten doen. Of andere dingen moeten laten.

Ook zou het ook niet erg vinden dat ze met de afschaffing met de rijksten beginnen. Of dat ze gewoon een plafond instellen wat je maximaal terugkrijgt, zodat het wat gelijker getrokjen wordt. Maar als uiteindelijke doel wel volledige afschaffing.
O+

Hier vrijstaande woning, panelen, elektrische auto en dus laadpaal. Kom maar op met die geleidelijke afschaf hoor. Die 20 euro per maand overleven we wel.
Spoilers!
pi_219153621
quote:
17s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik heb zoiets binnen in de hal hangen. De bel van de haringkar van mijn opa O+ Vroeger lang slecht contact mee gehad, toen 15 jaar helemaal niet. En in september 2005 ben ik hem toch maar weer eens gaan opzoeken. Hele leuke middag gehad, we zijn met zijn scootmobiel naar de duinen geweest, ijsje gehaald en zo. Die middag is eigenlijk mijn enige actieve herinnering aan mijn opa, en zo is het wel mooi. Half jaar later was hij dood.

Maar die middag dus, kwam ik aan bij het verzorgingshuis, en hij was niet in zijn kamer. Dus ik heb gauw even een foto gemaakt van hoe hij dan woonde. En rechts bovenop de TV, die bel.
[ afbeelding ]

Daarnaar gevraagd, bleek de bel te zijn van de haringkar die hij kort na de oorlog een aantal jaren gehad had. Had hij al die tijd bewaard etc. Vond ik mooi. Dus toen hij overleed kwam mijn vader naar me toe "Je zult er geen antwoord op hebben, maar als de oudste zoon van de oudste zoon moet ik het je vragen: Is er iets dat je wilt erven van opa?" Waarop ik meteen zei "De bel van de haringkar!" :o

Pa compleet verbijsterd hoe ik OOIT van het bestaan van dat hele ding kon weten, maar goed, de bel van de haringkar was voor mij ^O^ En nu hangt hij hier in de hal met een smeedijzeren beslag en het originele touw. Klepel heb ik bij een smid laten fixen want die zat met een boterhamzakkie vast :') En ik geef er geregeld een slinger aan als ik er langs loop *O* TINGELINGELING *O*

[ afbeelding ]
Wat tof!
Spoilers!
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 21:55:03 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219153637
Oeh gaaf, leuk verhaal, dat maakt het toch veel meer dan een simpel belletje Fles.

Zo is mijn bestek ook een enorme mengelmoes. Beide opa's werkten bij de Gero
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gero_(bedrijf)
pi_219153649
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar Candaasje, daar wouwie nou nét mee gaan verduurzamen! :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219153786
Aangezien de HRA de woningprijzen opdrijft is het eigenlijk een subsidie aan hypotheekverstrekkers. Gratis geld voor de bank.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 22:13:05 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219153798
Er is dus een site met allerlei verschillende series van Gero. Heb redelijk wat hier van. Moeilijk te vinden staat er, misschien omdat de magazijnmeester (vader van mn moeder) redelijk wat heeft afgekeurd? Meerdere mensen in de familie hebben dit. https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5567946.html
pi_219154258
Besteknerd boks @derLudolf O+

Ik heb een (bijna complete, ik mis alleen de soeplepel, het slabestek en sorbetlepels geloof ik) set Nieuwpoort bestek. Wordt sinds 1986 niet meer gemaakt. Ik vind het een heel strak ontworpen bestek, je ziet er niet aan af dat het zo oud is :D

En B heeft een overcomplete set Sola bestek, geërfd van z'n oma en aangevuld met Marktplaatsvondsten en random enkele lepels en vorken van de kringloopwinkel.

Ik vind zijn bestek niet super, de vorken hebben mega lange tanden en ik kan daar niet helemaal mee omgaan :')

Mijn vorken hebben een handigere vorm vind ik:

Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 23:44:17 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219154280
Nou ja, nerd zou ik het niet willen noemen. Dan had ik al die typenummers uit m'n hoofd gekend :P Ik heb nu enkel takje en visgraat als naam onthouden.

Alles perfect van een serie hebben is ook echt niet het doel, vind het gewoon leuk omdat omdat binding met m'n dorp en beide opa's die er werkten.

Ennuh Sola :N Ga je mond spoelen zou m'n ene opa - de magazijnmeester - hebben gezegd :P Die fabriek zat volgens mij overigens een dorp verderop, in Ter Apel
pi_219154879
Goedemorgen.

Bestek, dat zoek ik nog. Maar bij de gemiddelde kookwinkel hebben ze amper sets liggen die zowel groot als klein bestek in de set hebben zitten, en dat wil ik toch echt.
pi_219154905
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 06:52 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.

Bestek, dat zoek ik nog. Maar bij de gemiddelde kookwinkel hebben ze amper sets liggen die zowel groot als klein bestek in de set hebben zitten, en dat wil ik toch echt.
Ik kan dus kringloopwinkel/marktplaats aanraden. Maar hangt natuurlijk wel van je smaak af.
pi_219154948
Wij hebben hier twee sets door elkaar, ooit gekregen. Beetje een zooitje dus, wel bevatten beide sets klein en groot bestek dus dat is fijn. Overigens wel van Sola :D, de kookpannetjes ook, het eet en kookt al 13 jaar meer dan prima en geen echte slijtage te bespeuren.

Maar mijn kleine zilveren lepeltjes voor de koffie zijn mooier. En mijn kleine vorkjes voor het gebak leuker, op elk vorkje zit een koolmees, roodborst of pimpelmees op het uiteinde. Ooit als geintje gekregen. Ik heb er nu natuurlijk wel bijpassende bordjes bij :P (naast nog een meer ‘serieuze’ , oranje-achtige glazen set van mijn opa en oma)
pi_219154958
Hier ook 2 sets door elkaar. Ikea. :)

Gisteravond afscheid collega was leuk, en weer een soort reunietje. Wat is het toch leuk om al zolang in een klein zkh te werken waar veel hun opleiding hebben gedaan, voelt altijd als een beetje 'familie' achtig.

R haar collega's hadden wel een leuke grap uitgehaald, zij riep vaak als het weer eens bal was op haar poli, onderbezetting, megadruk, artsen die dit NU NU willen, telefoon roodgloeiend met stoom uit haar oren: GEKKENWERK HIERO, IK STOP HIERMEE EN GA IN EEN KAASWINKEL WERKEN!....

Ze kreeg o.a. een kaasplank met een kaartje erbij: Je bent uitgenodigd om a.s. zaterdag 2 uurtjes mee te werken in de kaaswinkel in 'jouw dorp'. _O- Echt waar dus. Briljant!
pi_219155294
Goedemorgen :)

Wat een mooie dag was het gister. De blauwebessenstruik geeft nog even een herfstvisitekaartje af.
pi_219155312
Wat geestig bedacht! van de collega’s.

Servies is eindelijk eens compleet met dekschalen etc. aangeschaft toen wij ieder van dezelfde werkgever een dikke cadeaubon kregen voor het “harde werken” in dat afgelopen jaar.
Bestek heb ik geërfd van tante Truus. Een allegaartje van sola zonder ‘takje’ of ‘ visgraat’. Ooit eens begonnen met strak Deens ontwerp om iedere maand uit te breiden. Dat kwam niet verder dan 4-delig met opscheplepels.

Uiteindelijk een zeer uitgebreide bestekset voor 9 pp gekocht voor weinig via een collega, die ook parttime vloog en meenam uit Vietnam, in een brons legering. Veel gebruikt bij etentjes en Kerstmis met 14 mensen. Those were the days.
Past nu redelijk in de mooie cassette doos, die van Lucky komt. w/
pi_219155425
Oh ja en eten van vorken met lange tanden wat Tele6 zegt, is een vreselijk gedoe.
pi_219155473
Mogge!

Wat een ontzettend leuk bedacht van de collega’s

Ruim 36 jaar geleden (op 19 augustus 1989, toen ik thuis kwam hoorde ik dat een vriendin bevallen was van haar zoon vandaar dat ik de datum weet) een 12 persoons bestekset gekocht in Duitsland en die doet het nog prima. Toen ik bij de voor voor vorige werkgever wegging wist ik niet wat ik moest vragen, dus leek me een paar onderdelen van een servies een goed idee want ik vond een dvd speler te duur om te vragen. Kreeg uiteindelijk zoveel delen dat ik er wel 3 dvd spelers van had kunnen kopen :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_219155525
Aan mijn bestekset kun je wel zien dat ik jarenlang in de spoelkeuken van de kantine van de universiteit gestaan heb :')
pi_219155695
UItslaapdag. Bleek helaas ook snoozedag voor de man.

:( :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219155723
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
UItslaapdag. Bleek helaas ook snoozedag voor de man.

:( :( :( :(
Mannen :r kutvolk :r waardeloos :r klootzakken :r

Woman needs a man like a fish needs a bicycle *O*
pi_219155726
#nietallemannen :')
pi_219155752
Wij hebben voor ons nieuwe huis en keuken 16 jaar geleden een mooie bestekset van WMF gekocht (Virginia). Ik vind het nog steeds een heel elegante set.

@Dr_Flash wat een mooi verhaal over de bel, heel tof dat hij bij jou aan de muur hangt!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:42:00 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155816
Wow ik heb toch ineens een beter beeld van de mensen in dit gehucht...

Waar er in 2023 nog 144 stemmen waren op de PVV, was dat dit keer 'nog maar' 78.
En die zijn vrijwel allemaal geswitched naar CDA en D66 en JA21.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219155830
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:42 schreef fietsie het volgende:
Wow ik heb toch ineens een beter beeld van de mensen in dit gehucht...

Waar er in 2023 nog 144 stemmen waren op de PVV, was dat dit keer 'nog maar' 78.
En die zijn vrijwel allemaal geswitched naar CDA en D66 en JA21.
Hoeveel stemmers waren er bij jou ook weer? Je zee het van de week, maar niet precies onthouden.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:49:41 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155868
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoeveel stemmers waren er bij jou ook weer? Je zee het van de week, maar niet precies onthouden.
Er zijn +- 430 inwoners in het dorp + lintbebouwing die boven de 18 zijn.
Omdat het stembureau aan de doorgaande woon-werk route van 2 andere dorpen ligt zijn er best veel 'gast' stemmers, die door de ligging niet hoeven te lopen (auto kan zo'n beetje op de stoep)

Ah, er zijn er 484 langsgekomen zie ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:50:39 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155872
En die 60 voor FVD heb ik mentaal maar even geblokkeerd :P
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:53:41 #45
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_219155897
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aangezien de HRA de woningprijzen opdrijft is het eigenlijk een subsidie aan hypotheekverstrekkers. Gratis geld voor de bank.
Ik ben het hier wel mee eens hoor, maar in Spanje hadden ze ook zo'n regel. Daar kon je maximaal 9k aan aflossing en rente aftrekken per jaar. Dit was ook vooral voordelig voor de hogere inkomens. Dat was één reden om het af te schaffen, en verder moest et de druk van de koopmarkt af te nemen. Dat heeft ook wel gewerkt, maar tergelijkertijd nam de druk op de huurmarkt toe. Het is dus niet alleen maar voordelig.
Siesta & Fiesta!
pi_219155901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:49 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er zijn +- 430 inwoners in het dorp + lintbebouwing die boven de 18 zijn.
Omdat het stembureau aan de doorgaande woon-werk route van 2 andere dorpen ligt zijn er best veel 'gast' stemmers, die door de ligging niet hoeven te lopen (auto kan zo'n beetje op de stoep)

Ah, er zijn er 484 langsgekomen zie ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, helemaal Schiermonnikoog *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:01:38 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155961
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ah, helemaal Schiermonnikoog *O*
Het kleinste stembureau was als ik het zo snel goed zie 217 stemmers.
pi_219156041
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:13 schreef derLudolf het volgende:
Er is dus een site met allerlei verschillende series van Gero. Heb redelijk wat hier van. Moeilijk te vinden staat er, misschien omdat de magazijnmeester (vader van mn moeder) redelijk wat heeft afgekeurd? Meerdere mensen in de familie hebben dit. https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5567946.html
Wij hebben streepjes, blijkbaar wordt die Slowfox genoemd (gemaakt van '58 tot '75): https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5567879.html
En ook een flinke set 220 (Alpacca, gemaakt tussen 1912 en 1933, dus niet bij jou in de buurt) https://www.lavitrinedeca(...)parelrand-model-220/
pi_219156107
Net even naar de bakker geweest.

stuk gevuld speculaas (denk 400 gram)
pakje speculaasjes
4 ham-kaas croissants

SPOILER
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:32:54 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219156219
Soit, gay betekent niet voor niets vrolijk, blij
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:34:33 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219156235
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:

pakje speculaasjes
4 ham-kaas croissants

SPOILER
Gevaarlijke tijd van het jaar als je wilt afvallen
Gevulde speculaas, boterletters,
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:36:51 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219156254
HRA drijft de prijzen niet op, decennia lang te weinig bouwen doet dat.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:41:30 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219156284
Verder gewoon prima dat afschaffen van de HRA, gewoon alle aftrekposten afscheid van nemen, alle subsidies, toe en bijlagen, gelden, en andere fiscale maatregelen, en omverdeling afschaffen. Het bespaarde geld in lastenverlichting steken, en alle overhead die er zijn werk aan had eruit flikkeren. Ook dat bespaarde geld in lastenverlichting steken. Iedereen gaat erop vooruit, behalve de omverdelers en de strijkstok.
Fraude is niet meer mogelijk, want daar is niets meer om mee te frauderen, dus op fraudebestrijding kan ook bespaard worden. Ook dit geld in lasten verlichting steken.
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:10:24 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219156530
quote:

pakje speculaasjes
4 ham-kaas croissants

SPOILER
En dan waarschijnlijk ook nog zeer matige croissants - heb nog geen NL bakker fatsoenlijke zien maken. Afbak is vaak beter.
pi_219156657
quote:

pakje speculaasjes
4 ham-kaas croissants

SPOILER
als dat 15 euro voor de speculaas is, en de spijs werkelijk amandel, dan is dat niet heel gek.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:11:02 #56
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_219156888
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 10:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
HRA drijft de prijzen niet op, decennia lang te weinig bouwen doet dat.
HRA drijft de prijzen ook op, te weinig bouwen veel meer.
Siesta & Fiesta!
pi_219156906
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En dan waarschijnlijk ook nog zeer matige croissants - heb nog geen NL bakker fatsoenlijke zien maken. Afbak is vaak beter.
Dirk heeft lekkere bakkerscroissants, van echte roomboter.
pi_219157038
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
als dat 15 euro voor de speculaas is, en de spijs werkelijk amandel, dan is dat niet heel gek.
t zal moeten :Y
pi_219157049
Moet ik wel zeggen, ik heb ook nergens bij gevraagd of gekeken wat het kostte hoor. En toen ik dat stuk gevulde spec pakte zei ze nog "Dat is de grootste verpakking, we hebben ook kleinere!" dat had me aan het denken kunnen zetten :D
pi_219157170
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet ik wel zeggen, ik heb ook nergens bij gevraagd of gekeken wat het kostte hoor. En toen ik dat stuk gevulde spec pakte zei ze nog "Dat is de grootste verpakking, we hebben ook kleinere!" dat had me aan het denken kunnen zetten :D
Goed dat je je zo nu en dan ook voor verrassingen in het leven openstelt. ^O^
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:42:31 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219157172
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
NL bakkers zijn grotendeels afbakkers
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:18:58 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219157530
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:11 schreef Bramito het volgende:

[..]
HRA drijft de prijzen ook op, te weinig bouwen veel meer.
HRA de schuld geven van prijsopdrijven is net zo populistisch als Migranten de Schuld geven
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:21:46 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219157552
Wij huren... Geen HRA, geen huursubsidie, helemaal niets. Wij zijn zielig :'(

Groeten vanuit onze tuin met zwembad :W En de tuinmannen zijn net weg, de poolboy komt morgen geloof ik en de nieuwe schoonmaakster is de badkamers aan het schrobben. Hoezo decadent :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219157562
quote:
80s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:21 schreef flipsen het volgende:

Groeten vanuit onze tuin met zwembad :W En de tuinmannen zijn net weg, de poolboy komt morgen geloof ik en de nieuwe schoonmaakster is de badkamers aan het schrobben. Hoezo decadent :P
KWaak kwaak. Net 40 miljard van ome Donny gekregen en nou een grote muil he :+ _O-
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:24:52 #65
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219157573
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
KWaak kwaak. Net 40 miljard van ome Donny gekregen en nou een grote muil he :+ _O-
Er moet toch íets met dat geld gebeuren, voordat het weer verdampt door de inflatie _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219157577
quote:

Eerste deel matcht lekker met 2e deel ook :Y)
pi_219157588
Coll die flieft is op Mona K. wil NL NL houden. Met de boeren, zoals het was. Ze is ook flieft op Wierd D.

:s)
pi_219157664
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
Coll die flieft is op Mona K. wil NL NL houden. Met de boeren, zoals het was. Ze is ook flieft op Wierd D.

Even vertellen dat 1746 voorbij is? Of misschien maar gewoon zo laten O+
pi_219157678
Wat een lekker zonnetje met lunchwandelen O+
pi_219157752
quote:

Geen huur én geen hypotheek hier *)

Maar ook geen poolperson of ander personeel ;(
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:50:33 #71
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_219157819
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
ALLEEN de HRA de schuld geven van prijsopdrijven is net zo populistisch als Migranten de Schuld geven
FTFY
Siesta & Fiesta!
pi_219158054
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:26 schreef Blues het volgende:

Je zal haar partner zijn, dan krab je jezelf ook wel even achter de oren vwb haar smaak
pi_219158081
Getallen van mijn gemeente:
Opkomst 86,28 % Totaal aantal getelde stemmen 33.238
waarvan 6999 voor pvv - bbb - fvd - ja21 samen.

Ad. 2023 vvd 6197 stemmen / 19.2 % - D66 2843 / 8.8 %
2025 vvd 5082 / 15 % - D66 6999 / 21 %

Volgens mij is de analyse van de VK juist: ondanks d66 juich: onverminderd een ruk naar rechts. https://www.volkskrant.nl(...)nderd-door~b45493e8/

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 31-10-2025 14:32:35 ]
pi_219158105
Grappig net: twee 1e jaars van school voor journalistiek vroegen mij voor een 2 minuten interview, nl. over Kunst en Cultuur en over Veiligheid in de gemeente. Daarna een leuk gesprek over de opleiding en wel/niet doorgaan in januari.
pi_219158539
pi_219158900
Hey @Bramito :W

Hoe staat het leven?
pi_219158917
Vrijdag is mijn vrije dag.

Dus ik heb van dit ->

Dit gemaakt vandaag

En het 2e wolfwerende schapenhok is ook af, nu nog met een proefdakje van een afdekzeiltje. Als dat goed werkt laten we een kwaliteitszeil op maat maken (maar dat kost een kleine vierhonderd euro, dus we willen eerst even experimenteren met maten & bevestiging etc).
pi_219158932
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:06 schreef sigme het volgende:
Vrijdag is mijn vrije dag.

Dus ik heb van dit ->
[ afbeelding ]

Dit gemaakt vandaag
[ afbeelding ]

En het 2e wolfwerende schapenhok is ook af, nu nog met een proefdakje van een afdekzeiltje. Als dat goed werkt laten we een kwaliteitszeil op maat maken (maar dat kost een kleine vierhonderd euro, dus we willen eerst even experimenteren met maten & bevestiging etc).
Poehee dan zal je nu wel zweten :D Lekker warme douche en weekend vieren? *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:14:04 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_219158978
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:03 schreef sigme het volgende:
Hey @:bramito :W

Hoe staat het leven?
Fiesta & Siesta je weet tog....
Siesta & Fiesta!
pi_219159019
Weekend!

Oom-update:
Sinds gisteren thuis op de boerderij. Levend :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:18:18 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_219159021
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 10:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gevaarlijke tijd van het jaar als je wilt afvallen
Gevulde speculaas, boterletters,
Hier bleek er ineens een doosje rumkogels in het mandje te liggen. Wel de echte met rum :Y)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219159045
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 20:31 schreef Candaasje het volgende:
Nuance: er is een groep mensen die amper iets voelt van de HRA. Of het eerlijk is, hangt af van hoe je kijkt naar compensatie en nivellering.

Wij hebben jaren gehad dat de HRA en het vakantiegeld net niet genoeg waren om de gaten te dichten. 'Niks eerlijks' zou ik me bijna persoonlijk aantrekken.
pi_219159097
quote:
7s.gif [b]Op donderdag 30 oktober 2025 21:45 schreef Bij HRA geldt dat hoe rijker je bent en hoe duurder je huis, hoe meer je uit de staatsruif krijgt.
Ja, en als je arm bent krijg je alles uit de staatsruif. Ik weet niet of je je realiseert dat er een behoorlijk grote middengroep is voor wie het allemaal niet zo rooskleurig is. Ik vind je stelligheid redelijk stuitend.

Disclaimer: ik vind het méér dan terecht dat (als) ons land goed (dus niet een beetje langs de ondergrens) zorgt voor mensen die om welke reden dan ook zelf (financieel) niet in hun onderhoud kunnen voorzien. Nu wij het lek weer boven hebben en ons salaris meer dan genoeg is, deel ik dan ook regelmatig en ruimhartig.
pi_219159117
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
O+

Hier vrijstaande woning, panelen, elektrische auto en dus laadpaal. Kom maar op met die geleidelijke afschaf hoor. Die 20 euro per maand overleven we wel.
Gofter, je kan het allemaal ook in één post doen Queller

For the record: ik ben niet tegen afschaffing, maar ageer tegen het hiervoor geschetste beeld.
pi_219159119
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weekend!

Oom-update:
Sinds gisteren thuis op de boerderij. Levend :+
*O*
pi_219159176
Als ik de HRA-regels goed begrijp dat heb ik HRA genoten over m'n hypotheekje van 45duizend. Dat hypotheekje is afgelost, en ik ben al een jaar of wat hypotheekvrij.
Als ik nu een nieuwe hypotheek neem kan ik enkel over het meerdere dan 45duizend weer HRA krijgen volgens mij. Dus nu moet ik wel een dikke hypotheek anders ben ik dief van mijn eigen portemonnee
SPOILER
pi_219159188
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Poehee dan zal je nu wel zweten :D Lekker warme douche en weekend vieren? *O*
Ik zweet niet :{w

Bier B:)B ! Weekend *O* !
pi_219159242
Alle jaren ging de HRA meteen door naar de spaarrekening. Daar heb ik nu met bijstand plezier van. En ik zou het nu best lastig vinden om het niet te krijgen. T is niet heel veel maar alle kleine beetjes helpen
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:02:12 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219159346
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:41 schreef sigme het volgende:
Als ik de HRA-regels goed begrijp dat heb ik HRA genoten over m'n hypotheekje van 45duizend. Dat hypotheekje is afgelost, en ik ben al een jaar of wat hypotheekvrij.
Als ik nu een nieuwe hypotheek neem kan ik enkel over het meerdere dan 45duizend weer HRA krijgen volgens mij. Dus nu moet ik wel een dikke hypotheek anders ben ik dief van mijn eigen portemonnee
SPOILER
Volgens mij ligt dat ook aan hoe lang die hypotheek geleden is. Na x jaar vervalt die bijleenregeling.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219159413
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Volgens mij ligt dat ook aan hoe lang die hypotheek geleden is. Na x jaar vervalt die bijleenregeling.
Ja, ergens iets met die 30 jaar. Maar als ik het goed begrijp gaat de 30 jaar opnieuw in voor het meerdere. Maar misschien kan ik de eerste 45duizend wel weer gaan aftrekken voor de periode dat de eerste aftrek nog geen 30 jaar geleden is.

Dat hypotheek nam ik in 2003, dus misschien mag ik een nieuwe hypotheek wel ook de 1e 45duizend HRA claimen tot 2033.

Binnenkort gesprekje met notaris over vanalles, misschien komt dit wel ter tafel. Hypotheek is niet de 1e optie.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:17:18 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219159474
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:18 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier bleek er ineens een doosje rumkogels in het mandje te liggen. Wel de echte met rum :Y)
Ga zo naar de Griek
Lamsvlees gegrild zonder friet
pi_219159581
Lekker Grieks :9
pi_219159600
Ik eet restant boureki zometeen *O*

En ik ben de metropolol aan het afbouwen, van 100mg naar 50 en nu bijna 2w al 25 mg en KLOPTAF al ruim 3mnd geen aanval *O* *O* *O* *O* *O*
Zondag stop ik helemaal :X :X #livingontheedge :o
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:36:23 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_219159652
Avondeten hier was spinazie stamppot. Er is weer spinazie zonder toevoegingen te koop.
Vrieskist ligt ook weer vol.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:40:44 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219159690
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, ergens iets met die 30 jaar. Maar als ik het goed begrijp gaat de 30 jaar opnieuw in voor het meerdere. Maar misschien kan ik de eerste 45duizend wel weer gaan aftrekken voor de periode dat de eerste aftrek nog geen 30 jaar geleden is.

Dat hypotheek nam ik in 2003, dus misschien mag ik een nieuwe hypotheek wel ook de 1e 45duizend HRA claimen tot 2033.

Binnenkort gesprekje met notaris over vanalles, misschien komt dit wel ter tafel. Hypotheek is niet de 1e optie.
Vergeet maar wat ik zei, bijleenregeling is iets wat speelt na verkoop van je huis. Dat is geloof ik niet aan de orde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219159695
Straks butterchicken met rijst en komkommersalade :9

Vriezers zitten hier ook vrij vol dus heel veel lekkers opwarmen.

:D https://speld.nl/2025/10/(...)m_0VUeEpkizSgYd4X0RQ
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:41:09 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219159698
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:36 schreef z80 het volgende:
Avondeten hier was spinazie stamppot. Er is weer spinazie zonder toevoegingen te koop.
Vrieskist ligt ook weer vol.
Toevoegingen? Verse of diepvries?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_219159705
Don’t jinx @Blues :*

Spinazie zónder toevoegingen? Zet. Uit een moestuin ergens?

Vanavond had ik gedacht: https://chickslovefood.co(...)22&mc_eid=7f65bd290d
Om de aanschaf van een pastoekast te vieren gaan wij toch maar aan de pannenkoeken. Nog een beetje vakantie dan.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:44:38 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_219159741
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Toevoegingen? Verse of diepvries?
Diepvries. 800 Gram pakken. 100% spinazie. dus zonder bloep of andere zooi.
Bij de netto en aldi.
pi_219159744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Straks butterchicken met rijst en komkommersalade :9

Vriezers zitten hier ook vrij vol dus heel veel lekkers opwarmen.

:D https://speld.nl/2025/10/(...)m_0VUeEpkizSgYd4X0RQ
De arme man heeft langzamerhand een psychiater nodig of een spoedopname ggz. Waandenkbeelden.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:47:16 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219159764
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:44 schreef z80 het volgende:

[..]
Diepvries. 800 Gram pakken. 100% spinazie. dus zonder bloep of andere zooi.
Bij de netto en aldi.
Ik heb nog nooit mét toevoegingen gezien, waar moet ik dan aan denken? :o
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:47:38 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219159766
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
De arme man heeft langzamerhand een psychiater nodig of een spoedopname ggz. Waandenkbeelden.
De Speld is een satirische site
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:51:52 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_219159792
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Iglo heeft standaard een dot room er door zitten. De vagan versie een plantaardige versie.
De meeste huismerken volgen helaas iglo.
Deze troep dus.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:57:06 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219159838
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Iglo heeft standaard een dot room er door zitten. De vagan versie een plantaardige versie.
Deze troep dus.
[ afbeelding ]
Oh op die manier, ja ik vind dat wel lekker juist. Maar de naturel versie is hier nooit niet te koop eigenlijk, zijn we grootverbruiker van hier. Dacht dat je conserveermiddelen ofzo bedoelde
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:59:43 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_219159870
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh op die manier, ja ik vind dat wel lekker juist. Maar de naturel versie is hier nooit niet te koop eigenlijk, zijn we grootverbruiker van hier. Dacht dat je conserveermiddelen ofzo bedoelde
Bij een probleem met melkeiwitten is dit dus geen optie.
Daarom nu de vrieskist weer vol met de naturel pakken.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:14:20 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219159969
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:59 schreef z80 het volgende:

[..]
Bij een probleem met melkeiwitten is dit dus geen optie.
Daarom nu de vrieskist weer vol met de naturel pakken.
Maar begrijp ik nu dat de naturel niet standaard bij jouw supermarkten verkrijgbaar is? Want hier zie ik die meer liggen dan die met crème/Boursin en al die varianten die ze hebben. Zowel merk als huismerk
pi_219160007
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:30 schreef Queller het volgende:

[..]
Gofter, je kan het allemaal ook in één post doen Queller

For the record: ik ben niet tegen afschaffing, maar ageer tegen het hiervoor geschetste beeld.
Duidelijk :Y

Ik heb hier nog nooit iets van de HRA gezien. Ik weet niet eens hoe het werkt en hoeveel het is. De boekbouder regelt dat allemaal tegelijkertijd met de aangifte IB. Die gaan we morgen over 2024 goedkeuren, ik zal eens kijken of ik de HRA kan vinden.
Spoilers!
pi_219160023
quote:

[..]
NOS liveblog:
quote:
17:01

Wilders deelt berichten die suggereren dat Kiesraad niet onafhankelijk is
PVV-leider Wilders heeft meerdere berichten gedeeld op X waarin de onafhankelijkheid van de Kiesraad in twijfel wordt getrokken. Hij stuurt een bericht rond waarin staat dat de beveiliging van de verkiezingssoftware is onderzocht door een bedrijf dat eigendom is van een vertrouwenspersoon van D66. "Klopt dit bericht?", schrijft Wilders boven de tekst.

Het genoemde bedrijf heeft in de aanloop naar deze verkiezingen geen software van de Kiesraad onderzocht. Dat melden bronnen in de security-industrie aan de NOS.

Een half uur eerder postte Wilders twee berichten waarin wordt gesuggereerd dat er onregelmatigheden waren tijdens het stemproces. "Het regent berichten", schrijft Wilders. De herkomst van de berichten is niet duidelijk.

Weer later post Wilders: 'Van welke partij is de burgemeester van Venray eigenlijk? Misschien weet persbureau ANP66 dat."

quote:
16:15

Wilders kritisch op bekendmaking ANP dat Jetten winnaar is
PVV-leider Wilders heeft op X kritisch gereageerd op de bekendmaking van het ANP dat D66 de verkiezingen heeft gewonnen. "De Kiesraad beslist, niet het ANP", zegt hij op het voormalige Twitter. De PVV-leider vindt het getuigen van "arrogantie" om daar niet op te wachten. De verkiezingsdienst van het ANP meldde eerder vandaag dat D66 niet meer is in te halen door de PVV. Jetten sprak van een historische overwinning en zegt zich verantwoordelijk te voelen om een brede, stabiele coalitie in het politieke midden te bouwen.

Wilders kondigt alvast aan fel oppositie te zullen voeren. "Maar al wordt D66 de grootste, de PVV zal Nederland niet laten afbreken en ons vanaf dag één met volle kracht 26 zetels sterk verzetten tegen zijn links-liberale wanbeleid", schrijft hij.

Wilders deelt op X ook enkele berichten van mensen die twijfelen aan de gang van zaken rond de uitslagen. In Zaanstad zouden bijvoorbeeld vijftien volle containers met getelde stemmen weg zijn, zo staat in het X-bericht. De gemeente Zaanstad laat weten dat dit bericht "pertinente onzin" is. Er zijn geen formele berichten van gemaakte fouten op stembureaus.
Spoilers!
pi_219160030
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:30 schreef Blues het volgende:
Ik eet restant boureki zometeen *O*

En ik ben de metropolol aan het afbouwen, van 100mg naar 50 en nu bijna 2w al 25 mg en KLOPTAF al ruim 3mnd geen aanval *O* *O* *O* *O* *O*
Zondag stop ik helemaal :X :X #livingontheedge :o
Spannend, maar ook vooral *O* *O* Fijn dat het kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:28:12 #110
63722 z80
I fink you freaky
pi_219160068
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Maar begrijp ik nu dat de naturel niet standaard bij jouw supermarkten verkrijgbaar is? Want hier zie ik die meer liggen dan die met crème/Boursin en al die varianten die ze hebben. Zowel merk als huismerk
Correct. Alles met crème. Zowel de A merken als de huismerken.
Daarom zo blij met de naturel nu.
Alid, lidl, netto in Duitsland en de aldi en ah net over de grens hebben meestal alleen de bloep versie.
pi_219160081
Plottwist :7
Verkeerde stembiljetten in Stein: 169 stemmen ongeldig https://www.l1nieuws.nl/n(...)mpaign=sharedArticle #l1nieuws

Vraag me nu af of ik een fout biljet had oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219160099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Correct. Alles met crème. Zowel de A merken als de huismerken.
Daarom zo blij met de naturel nu.
Alid, lidl, netto in Duitsland en de aldi en ah net over de grens hebben meestal alleen de bloep versie.
Smerig zijn die toevoegingen inderdaad. Net babyvoedsel.
Spoilers!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:31:43 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219160105
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
NOS liveblog:
[..]
[..]

Yep, gezien

Analyses erover zijn erg interessant
pi_219160113
Het viel te verwachten dat Wilders dit zou doen. Kopie van de Alles Moet Kapot mores uit de VS.

En natuurlijk begint hij hier pas over nadat duidelijk is dat hij niet de grootste is :D
Spoilers!
pi_219160120
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vergeet maar wat ik zei, bijleenregeling is iets wat speelt na verkoop van je huis. Dat is geloof ik niet aan de orde.
Ik heb wel mijn huis verkocht, voor wat het waard is
SPOILER
pi_219160124
quote:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Spinazie a la bloeb!
pi_219160135
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Deze troep dus.
[ afbeelding ]
Die met boursin in best lekker en jaren geleden hadden ze in Duitsland ook de versie met gorgonzola. Nooit in Nederland gezien, dus daar sloeg ik altijd een paar pakken van in
pi_219160157
NL Lidl en NL Aldi hebben bloeploze pakken Spinat :Y)

Tevens ga ik slecht op je vorken Tele :P ik heb graag lange tandjes :Y) Amefa ftw.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219160207
Natúúrlijk doet Wilders een Trumpje :') het is ook nog eens allemaal zo plat en simpel en weinig vernieuwend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 31-10-2025 18:59:59 ]
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:50:32 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219160224
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
Natúúrlijk doet Wilders een Trumpje :') het is ook nog allemaal zo plat en simpel en weinig vernieuwend ook nog.
Kansloos. Maar ja, de verbinding zoeken met zijn achterban he. Doet ie goed ^O^
pi_219160236
quote:

[..]
OK. Dan nog!
pi_219160287
quote:

[..]
Jaren geleden had ik iets van de Speld geplaatst op fb en toen belde een kennis wat me bezielde om zoiets te plaatsen. Ze was woest en ik kreeg het niet aan haar verstand gepeuterd dat het satire was. _O-
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:25:29 #123
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219160494
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
De Speld
Edit: Spuit11

quote:
Ook is te zien hoe een groep vagelijk links uitziende mensen – doordat ze mondkapjes dragen en een hoogopgeleide indruk maken
_O-
pi_219160529
Hoi :W

Ik had na 5.5 week eindelijk mijn psych afspraak. Was fijn. En ook minder fijn. En een beetje vol hoofd nu.
SPOILER
@Clubsoda of @Vanyel weet een van jullie toevallig hoe dat zit met vergoeding specialistische ggz en behandelduur/aantal behandelingen?

[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 31-10-2025 20:01:22 ]
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:42:04 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219160727
OMG ik ga weer kerstmarktfilmpjes kijken. SOrry hoor.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:53:23 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219160876
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
OK. Dan nog!
Satire en werkelijkheid lopen tegenwoordig vrij vaak over hetzelfde lijntje :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
OMG ik ga weer kerstmarktfilmpjes kijken. SOrry hoor.
Hier staat Harry Potter aan _O_ O+
pi_219160967
@vlindertje89, wat een dubbele bericht zeg :{ ik heb helaas heel weinig kaas gegeten van vergoedingen in de ggz, sorry.

Kun je het patroon bespreken dat het slechter gaat bij dreigend afronden? En de functie van piekeren erover?
pi_219161027
Weet iemand welke supermarkt extra pure hagelslag verkoopt die niet van De Ruijter of Venz is?

Deze vraag staat open tot alle supermarkten hun feestdagenassortiment bekend hebben gemaakt.
Spoilers!
pi_219161200
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een tijdverspilling :D Kan het nog aangepast worden of is het echt helemaal verspilde moeite?

Mijn tijdverspilling van vandaag was glorieus O+
Oh ja, hier wou ik nog op terugkomen. Wat was jouw tijdverspilling?
pi_219161211
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand welke supermarkt extra pure hagelslag verkoopt die niet van De Ruijter of Venz is?

Deze vraag staat open tot alle supermarkten hun feestdagenassortiment bekend hebben gemaakt.
Die van Gwn is ooit als beste uit een test KvW gekomen.
Gewoon puur. En ik vind het prima.
pi_219161234
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 16:14 schreef Bramito het volgende:

[..]
Fiesta & Siesta je weet tog....
Ik ga over een week weer die kant op om te kijken hoe het ook alweer was. Inclusief kantoorwerk, dus dan moet het fiesta-gedeelte een beetje binnen de perken blijven.
pi_219161277
quote:

Deka, AH en Picnic hebben g’woon, fairtrade en cereal. Ah ook nog cote d’or
pi_219161315
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
@:vlindertje89, wat een dubbele bericht zeg :{ ik heb helaas heel weinig kaas gegeten van vergoedingen in de ggz, sorry.

Kun je het patroon bespreken dat het slechter gaat bij dreigend afronden? En de functie van piekeren erover?
Heb het vanmiddag al wel een beetje besproken, dat ik het spannend vind gezien hoe het vorige keer ging. De situatie is natuurlijk wel anders met 4 maanden ipv 4 sessies tevoren het horen, en evt ook nog (even) naar collega over kunnen na die 4 maanden. Maar ze gaf ook wel aan dat ik dit keer ook meer naar mijn gevoel mag luisteren en meer grenzen mag aangeven, dus ook als ik gevoel heb dat afbouwen bv echt nog niet goed voelt. Ipv zoals vorige keer een mindset van 'okay dan moet ik die sessies maar zoveel mogelijk rekken dus moet er nu maar 4 ipv 2 weken tussen' terwijl dat eigenlijk helemaal voor mn gevoel nog niet kon. Ik heb met haar nu t/m eind december ook wel gewoon om de week afspraken staan (en dan een keer na vier weken ivm vakantie). Dus dat is al fijn.

Ik zit denk ik vooral in over wat als ik bij haar nog niet klaar ben, heb ik dan met de nieuwe wel genoeg tijd beschikbaar nog (dus het hoeveel sessies heb ik nog punt). Dat wil ik inderdaad ook wel bespreekbaar maken, ik twijfel nog beetje hoe/op welke manier (via mail en dan vragen naar die mate van flexibiliteit, of in de sessie bespreken? Maar dan is ook meteen weer stuk sessie 'op' daaraan).

En ik ben ook gewoon wel echt verdrietig over het niet met haar kunnen afronden. Want ik denk dat het te snel is om voor verlof met haar te kunnen afronden, maar ook weer niet per se dat ik nog zo lang extra nodig heb dat ik er nog steeds ben als ze in augustus terug komt. Ze was de eerste na 4 eerdere behandelingen die überhaupt echt wat voor me heeft kunnen betekenen, en echt heel veel ook inmiddels. Ik ben haar zo intens dankbaar en ik had dan heel graag het ook met haar helemaal afgemaakt. Het voelt een beetje alsof ik al twee jaar naar de Olympische spelen aan het toewerken ben, en ik dan nu hoor dat mijn coach die steun en toeverlaat is geweest al die jaren er een maand voor de Spelen mee stopt. Niet het 'laat me in de steek' stuk, totaal niet, maar: ik wil juist ook die laatste stappen met haar zetten en de 'eindoverwinning' met haar kunnen 'vieren'. Ofzo. Misschien klinkt dat heel raar.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 31-10-2025 20:28:15 ]
pi_219161369
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:13 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die van Gwn is ooit als beste uit een test KvW gekomen.
Gewoon puur. En ik vind het prima.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik wil geen normale pure chocoladehagel maar extra pure chocoladehagel. Lidl had het in het feestdagenassortiment maar helaas niet meer.
Spoilers!
pi_219161431
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, hier wou ik nog op terugkomen. Wat was jouw tijdverspilling?
Tv kijken, dutje en vooral uren besteden aan mijn spelletje. Ik speel Forge of Empires. Dan moet je een stad bouwen, steeds upgraden en dan zijn er allerlei spelelementen waarvoor je de ideale combinatie van gebouwen nodig hebt. Het was tijd om die combi te herzien. Dat kost even behoorlijk wat tijd en normaal neem ik die tijd niet.
Spoilers!
pi_219161520
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
Ik wil geen normale pure chocoladehagel maar extra pure chocoladehagel. Lidl had het in het feestdagenassortiment maar helaas niet meer.
Ekoplaza heeft het
pi_219161545
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ekoplaza heeft het
Goed om te weten. Daar kom ik echt nooit maar ik heb ook geen haast :)
Spoilers!
pi_219161547
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tv kijken, dutje en vooral uren besteden aan mijn spelletje. Ik speel Forge of Empires. Dan moet je een stad bouwen, steeds upgraden en dan zijn er allerlei spelelementen waarvoor je de ideale combinatie van gebouwen nodig hebt. Het was tijd om die combi te herzien. Dat kost even behoorlijk wat tijd en normaal neem ik die tijd niet.
Zulke dingen klinken voor mij altijd als dingen die ik misschien ook wel zou moeten willen maar eigenlijk breek ik mij liever het hoofd over niet kloppende leeftijdsberekeningen en stapels hout die gekloofd kunnen worden.
Per saldo heb ik dus na 1990 geen computerspelletjes meer gespeeld :+
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:39:45 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219161604
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Satire en werkelijkheid lopen tegenwoordig vrij vaak over hetzelfde lijntje :+
[..]
Hier staat Harry Potter aan _O_ O+
Het is wat anders geworden :')

Amerikanen die commentaar geven bij filmpjes van politie-achtervolgingen in Nederland. Ook interessant
pi_219161660
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Het is wat anders geworden :')

Amerikanen die commentaar geven bij filmpjes van politie-achtervolgingen in Nederland. Ook interessant
Agenten op de fiets?
pi_219161714
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Zulke dingen klinken voor mij altijd als dingen die ik misschien ook wel zou moeten willen maar eigenlijk breek ik mij liever het hoofd over niet kloppende leeftijdsberekeningen en stapels hout die gekloofd kunnen worden.
Per saldo heb ik dus na 1990 geen computerspelletjes meer gespeeld :+
Je mist er niets aan hoor. Ik doe echt veel liever wat jij doet maar mijn lijf is er verminderd geschikt voor, net als voor meer uren werken. Dan dus maar wat gamen en vooral veel tv kijken.
Spoilers!
pi_219161969
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je mist er niets aan hoor. Ik doe echt veel liever wat jij doet maar mijn lijf is er verminderd geschikt voor, net als voor meer uren werken. Dan dus maar wat gamen en vooral veel tv kijken.
Dat is toch sund, met jouw soort beperking & jouw soort hersens zou jij prima kunnen doen wat ik doe. Puzzelen, nadenken, fouten uit andermans werk halen. Ergens missen we als maatschappij de mogelijkheden om dat soort talenten beter tot z'n recht te laten komen.
pi_219162199
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:29 schreef vlindertje89 het volgende:
@Vanyel weet een van jullie toevallig hoe dat zit met vergoeding specialistische ggz en behandelduur/aantal behandelingen?
Ik hoor hier dat het echt verzekeraar- en contractafhankelijk is, maar dat is een heel andere indicatie, dus kan je daar ook niet echt iets zinnigs over zeggen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219162325
Boh ik deed vanmiddag 100 breintestjes en ik strompel nog steeds als een zombie rond :z
Wat is nadenken veel werk :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219162370
Gemeen he, die breintestjesplanners ;)
Nadenken is ook heel veel werk! Al helemaal als het niet helemaal gaat zoals het moet :*
pi_219162386
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is toch sund, met jouw soort beperking & jouw soort hersens zou jij prima kunnen doen wat ik doe. Puzzelen, nadenken, fouten uit andermans werk halen. Ergens missen we als maatschappij de mogelijkheden om dat soort talenten beter tot z'n recht te laten komen.
Ja, is ook zo. Echter, veel hard nadenken zorgt weer voor verhoogde kans op migraine dus dat kan ik maar beperkt doen.

Jouw werk lijkt me wel enorm leuk, dat weet je. Bij vlagen denk ik dat ik me daar eens in moet verdiepen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:03:03 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219162541
Avond :W
Het weekend begon met het Imagine Film Festival.
De film Hold the Fort. Het was zeer vermakelijk. :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219163045
Baanrecord *O*
Spoilers!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:06:27 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219163143
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Baanrecord *O*
Geen idee waar het over gaat maar dat is altijd goed *O*
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:10:58 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219163186
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Scheufellopen :P
pi_219163373
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Het langebaanschaatsen is vandaag weer begonnen *O*
Spoilers!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:22:15 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219163395
quote:

AH
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:22:45 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219163407
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En eigen merk. Die koop ik altijd. Zeer tevreden over.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:23:32 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219163432
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het langebaanschaatsen is vandaag weer begonnen *O*
ja er was een tijd dat me dat boeide O+ vanaf Hein Vergeer tot en met Ireen Wüst O+

Ma ja nu niet meer zo -O-
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:24:20 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219163453
[quote]1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

Deze vraag staat open k
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
[..]
quote:
Owh éxtra puur. Dan geen idee, excuus!
pi_219163475
Ik was al aan het wachten tot je bijgelezen was :D

Trusten all :W
Spoilers!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:25:33 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219163483
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was al aan het wachten tot je bijgelezen was :D
:@ :D

Truste :W
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:46:18 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219163836
pi_219164720
Goedemorgen!
pi_219164797
:W
pi_219165046
Hallon. Er staan hier precies nul afspraken in de agenda. Dat is voor het eerst sinds juni ofzo.

Vandaag admin en (nog onbekend) museum bezoeken. Morgen de hele dag dingen op Marktplaats zetten.
Spoilers!
pi_219165057
Wij stappen zo in de bus. Even ergens 2 tv's droppen en naar de reperatieman om de bier-pioneer weg te brengen. We maken er maar een dagje van met een kringloopje of een dingetje ofzo.

Eerst ruzie met boekhoudsysteem en de printer.
pi_219165103
Mogge!

Vandaag wat rommelen in huis en vanavond uiteten met vrienden als bedankje voor alle ellende toen hun kat ziek werd tijdens hun vakantie.
pi_219165172
Goedemorgen.

Vandaag klusdag nummer 1 en mijn ouders gaan vanaf vanavond in mijn flat slapen.

Vanochtend stond tot nu toe in het teken van flat bezoekklaar maken. B is nu de wc aan het soppen, de held.

Zometeen gaan we broertje helpen zijn Hornbachlevering in zijn gehuurde bus te sjouwen. Dan uitladen bij nieuwe huis. Dan gaan B en ik naar oma's verjaardag en zoekt de rest het uit. Vanmiddag weer terug naar klushuis. Dan zouden ze bezig moeten zijn met plafonds vol met gipsplaat hangen.

We gaan vanavond nasi maken voor de klussers. Fornuis in klushuis is blijkbaar óók kapot dus B heeft een inductie eenpitter gekocht donderdag. O+
pi_219165412
Ah, het is dus goed gekomen met de overdracht, wat fijn voor broertje! Is het huis in jouw stad?
pi_219165567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, het is dus goed gekomen met de overdracht, wat fijn voor broertje! Is het huis in jouw stad?
Hij heeft woensdag de sleutel kunnen krijgen idd *G*

En hij heeft met m'n pa woensdag ook alle plafonds er al uit kunnen trekken, dus vandaar dat we vandaag al met het monteren van de nieuwe platen kunnen beginnen.

Het is mijn stad, maar wel HELEMAAL aan de andere kant. 20 min met de auto, 45 met de fiets _O-
pi_219165595
Filmmarathon gaat niet door door ziekte -O- nu voor het eerst in tijden een dag zonder plan
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:11:33 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219165667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Filmmarathon gaat niet door door ziekte -O- nu voor het eerst in tijden een dag zonder plan
Lekker helemaal niets doen. Heerlijk. Dagje bankhangen, dutjes doen, keutelen in de keuken
pi_219165695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lekker helemaal niets doen. Heerlijk. Dagje bankhangen, dutjes doen, keutelen in de keuken
Oja komt ook wel goed :) goed boek erbij ^O^
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:29:28 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219165812
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Oja komt ook wel goed :) goed boek erbij ^O^
Er is een nieuwe Asterix uit bijvoorbeeld.
pi_219166245
Als je toch een huis koopt van 8 ton.
Waarom moet je dan weken verbouwen :?
(Overburen)
(2 onder 1 kap dus die buren worden crazy lijkt me)
pi_219166266
@Tele6 succes met alles *G*
@vlindertje89 moeilijk hoor dat je niet kan afmaken bij psych :*
pi_219166276
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:13 schreef Blues het volgende:
Als je toch een huis koopt van 8 ton.
Waarom moet je dan weken verbouwen :?
(Overburen)
(2 onder 1 kap dus eh die buren worden crazy lijkt me)
Omdat het verouderd is? (qua interieur of qua comfort) Niet naar je smaak is? Kunnen heel veel redenen voor zijn.
Er staan hier zat huizen in de omgeving voor 8+ ton die je nog wel helemaal aan moet pakken. Maar de locatie en de basis van het huis zijn het dan wel waard.
pi_219166283
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Omdat het verouderd is? (qua interieur of qua comfort) Niet naar je smaak is? Kunnen heel veel redenen voor zijn.
Er staan hier zat huizen in de omgeving voor 8+ ton die je nog wel helemaal aan moet pakken. Maar de locatie en de basis van het huis zijn het dan wel waard.
Het zag er op funda zo prachtig uit, (in onze ogen ;) ) vandaar onze verbazing.
Maar wij hebben dan ook geen koophuizen (gehad) of ooit verbouwd. :)
pi_219166299
Succes met alle verhuisklusavonturen @Tele6 ! En laat je niet gekmaken; niet jouw stress/problemen enzo :*

@vlindertje89 : dat is wel zuur, dat je het mogelijk niet met haar kunt afronden. :*
pi_219166321
Oh huis was 1.4 miljoen hoor ik net _O-
pi_219166330
Het huis staat er slechter bij dan ik dacht _O-

Het is echt godsgruwelijk smerig. De vorige bewoners hebben denk ik in geen 5 jaar echt schoongemaakt, alles is helemaal vettig. Vergeeld is geen omschrijving, het is al bruin. Dat alle fundafoto's zo geel waren, was dus niet door slechte belichting maar was eigenlijk nog wel een gunstigere weergave dan echt.

Plafonds op de verdieping (zachtboard) heeft broertje er woensdag met m'n pa uitgehaald. Daarmee zijn ook circa een triljoen muizenkeutels naar beneden gekomen.

Plafond in de woonkamer is osb (?) met decoratieve balken. Broertje wil dat er ook uit hebben, ook al is het niet zo lelijk of brandgevaarlijk als de plastic schroten en het zachtboard.

Alleen die plafonds al is zoveel werk :X

Plus: de badkamer is idd in bruikbare staat. Zodra we daar een plafond terug in hebben, zijn we een heel eind.

Min: Naast vet en muizenpoep is het ook kattenpis en schimmel :X
pi_219166356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:19 schreef Blues het volgende:
Oh huis was 1.4 miljoen hoor ik net _O-
Stevig :D

Nouja, dan zal het mogelijk een kwestie zijn van andere smaak/ wens tot andere indeling van de ruimte(s), of misschien zag het er op Funda/op het oog wel mooi opgeknapt uit maar is het in realiteit toch vooral optisch ' geflipt' en niet zozeer op ook bouwkundig niveau.

En tja, verbouwende buren is wel het risico van een koopwoning vrees ik. Ik vind het wel eens vervelend voor de onze hoor, (zeker als we veel moeten schuren ofzo, dat maakt echt zo'n kloteherrie en vaak best langdurig) maar ik denk maar zo: ze hebben bijna 100 jaar geen overlast gehad van klusgeluiden :+
pi_219166368
Gatver @Tele6, kan me voorstellen dat je broertje het er allemaal uit wil hebben om echt met een schoon nieuw huis te beginnen. Maar klinkt wel als heel veel werk.
pi_219166375
Oei, dat klinkt wel als iets meer werk dan 1 of 2 weekendjes ja :X
pi_219166380
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Stevig :D

Nouja, dan zal het mogelijk een kwestie zijn van andere smaak/ wens tot andere indeling van de ruimte(s), of misschien zag het er op Funda/op het oog wel mooi opgeknapt uit maar is het in realiteit toch vooral optisch ' geflipt' en niet zozeer op ook bouwkundig niveau.

En tja, verbouwende buren is wel het risico van een koopwoning vrees ik. Ik vind het wel eens vervelend voor de onze hoor, (zeker als we veel moeten schuren ofzo, dat maakt echt zo'n kloteherrie en vaak best langdurig) maar ik denk maar zo: ze hebben bijna 100 jaar geen overlast gehad van klusgeluiden :+
Daarom, niet zeiken :P

We zien ook dat er sleuven in kamers zijn gemaakt dus mss ook wel compleet nieuwe electra, en en er ook iets met de pas aangebouwde garage.

https://www.funda.nl/deta(...)nemerweg-9/43051753/
pi_219166424
Kiekeboe ons huis :D
Met die groen witte zonnewering. En DE boom >:O

[ Bericht 16% gewijzigd door Blues op 01-11-2025 11:36:57 ]
pi_219166445
Iew @Tele6 wat gruwelijk. Nou zal ieder bewoond huis wel viezig zijn want je komt nooit overal bij maar zo vies :o

Toen hier laatst de monteur voor de bank kwam schaamde ik me ook voor het stof eronder maar hij “och mevrouw dit zie ik als netjes en schoon, u wilt niet wat ik soms aantref “
pi_219166512
Ik ging net even naar ‘t Goed in de hoop er naaitijdschriften te vinden (mislukt) maar ik kwam thuis met een bloesje en trui en een Human Nature parka-achtige herfstjas. Die laatste kostte maar 10 euro! *O*
pi_219166548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Tuindier het volgende:
Gatver @:tele6, kan me voorstellen dat je broertje het er allemaal uit wil hebben om echt met een schoon nieuw huis te beginnen. Maar klinkt wel als heel veel werk.
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Oei, dat klinkt wel als iets meer werk dan 1 of 2 weekendjes ja :X
Ik zie echt niet hoe we dit voor 23 november woonklaar gaan krijgen.

Mijn idee zou zijn geweest om één kamer plus badkamer en keuken schoon en netjes te maken voor broertje. Dan kan hij daarin gaan wonen en kan hij de rest opknappen terwijl hij er woont.

Maar nee, hij wil alles doen voordat hij er woont "want anders woon ik tussen het puin"

Nu komen al die 58 klussen tegelijk niet af voordat hij er woont, dus woont hij straks écht in het puin.

ALLE apparatuur in de keuken is kapot.

Nou ja. We gaan er maar gewoon met alles wat we hebben tegenaan.

Blijkbaar hadden de verkopers niet ingeschat dat als ze het huis zouden verkopen, ze ook uit het huis zouden moeten. Dus de buren vertelden dat de verkopers nu dakloos zijn ;(
Ze hebben het huis wel op tijd leeg gekregen (wat ik knap vind, want waar laat je alles als je geen huis hebt om naartoe te gaan).

Erbij op broertjes to do list, sloten laten vervangen.
pi_219166594
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
[..]
Ik zie echt niet hoe we dit voor 23 november woonklaar gaan krijgen.

Mijn idee zou zijn geweest om één kamer plus badkamer en keuken schoon en netjes te maken voor broertje. Dan kan hij daarin gaan wonen en kan hij de rest opknappen terwijl hij er woont.

Maar nee, hij wil alles doen voordat hij er woont "want anders woon ik tussen het puin"

Nu komen al die 58 klussen tegelijk niet af voordat hij er woont, dus woont hij straks écht in het puin.

ALLE apparatuur in de keuken is kapot.

Nou ja. We gaan er maar gewoon met alles wat we hebben tegenaan.

Blijkbaar hadden de verkopers niet ingeschat dat als ze het huis zouden verkopen, ze ook uit het huis zouden moeten. Dus de buren vertelden dat de verkopers nu dakloos zijn ;(
Ze hebben het huis wel op tijd leeg gekregen (wat ik knap vind, want waar laat je alles als je geen huis hebt om naartoe te gaan).

Help mijn man broertje is klusser

;( Sterkte. Nogmaals; laat jezelf niet gekmaken, hij haalt dit echt zelf zo op z'n eigenwijze hals. Ik snap dat nog moeten klussen als je al ergens woont niet ideaal is, maar het wordt pas echt vervelend als je alles overhoop trekt en langdurig nergens meer kunt zitten zonder daarna het stof van je kont te moeten slaan.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 12:14:51 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219166934
quote:

Opzich niet heel moeilijk om zelf de cilinders uit te wisselen. Mocht je iemand inschakelen en er komt een iemand met een BMW aan en Leboutin schoenen en een heuptasje: direct wegsturen :P
pi_219166951
quote:
:o
Zielig.

Broertje klinkt alsof ie niet echt realistisch kan of wil zijn. Begrijpt ie echt niet dat het niet haalbaar is of wil ie het niet zien, hopend op een wonder en meer hulp oid?
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 12:17:16 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219166956
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Tele6 het volgende:

Het is echt godsgruwelijk smerig. De vorige bewoners hebben denk ik in geen 5 jaar echt schoongemaakt, alles is helemaal vettig. Vergeeld is geen omschrijving, het is al bruin. Dat alle fundafoto's zo geel waren, was dus niet door slechte belichting maar was eigenlijk nog wel een gunstigere weergave dan echt.

Plafonds op de verdieping (zachtboard) heeft broertje er woensdag met m'n pa uitgehaald. Daarmee zijn ook circa een triljoen muizenkeutels naar beneden gekomen.

Plafond in de woonkamer is osb (?) met decoratieve balken. Broertje wil dat er ook uit hebben, ook al is het niet zo lelijk of brandgevaarlijk als de plastic schroten en het zachtboard.

Ik las iets van gipsplaten. Waarom geen Agnes platen? Ben je in een keer klaar. Hoef je geen naadjes en schroefgaten af te werken (wapeningstape, Uniflot, schuren, finisher en nog es schuren) en je hoeft niet voor te strijken en te schilderen. Als je snel wil zou ik dat toch wel aanraden.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 12:19:55 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219166997
Oh ik verwacht op waarom geen antwoord, maar kent ie dat product überhaupt?
pi_219167142
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:19 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik verwacht op waarom geen antwoord, maar kent ie dat product überhaupt?
Misschien de prijs?
pi_219167451
Ohohoh @ broertje van Tele en achterban.

Het kan …een uitgewoond klein huis slopen en opbouwen inclusief electra en waterleiding kostte ons dik dik een half jaar: 3 avonden en één zaterdag.
En dan deed een aannemer nog de dakkapel.
En wij woonden / huurden nog elders op 15 km.

Muizen weg..
SPOILER
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 13:17:07 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219167584
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien de prijs?
Het is zeker wel iets duurder en ik weet ook dat het (zeker in je eentje) goed op kan. Maar gezien het feit dat het een huis in een stad is, zal het ook niet enorm zijn.

Als je op die manier een kamer doet kun je makkelijk in twee avonden een plafond klaar hebben, toch makkelijk als je in twee weken een paar ruimtes af wilt hebben.

@Tele6 is hij de komende twee weken vrij of moet het 's avonds een 's weekends gebeuren?
pi_219168701
Het is best een groot huis. Rijtjeshuis in buitenwijk.

Agnes platen ken ik ook niet. Broertje heeft nu de allergoedkoopste gipsplaten, die zijn lekker dun dus ze doen *flop* als je ze in de bus inlaadt :D

Komende week hebben mijn ouders herfstvakantie dus die gaan vier dagen de hele dag klussen.

Broertje heeft geen vakantiedagen meer en voorzover ik hem gevraagd heb, wil hij ook niet in de avonden werken. Ik vond het afgelopen donderdagavond wel zuur -- ik had maandag mijn sport overgeslagen om hem te helpen en moest donderdagavond training geven, dus ik de hele avond nog aan het werk bij de sportclub en hij komt gezellig sporten. Vervolgens vanochtend het hele huis nog vol met losse muizenkeutels en spijkers die hij best donderdag even had kunnen gaan opvegen. Prioriteiten :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:15:13 #195
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219168709
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:14 schreef Tele6 het volgende:
Het is best een groot huis. Rijtjeshuis in buitenwijk.

Agnes platen ken ik ook niet. Broertje heeft nu de allergoedkoopste gipsplaten, die zijn lekker dun dus ze doen *flop* als je ze in de bus inlaadt :D

Komende week hebben mijn ouders herfstvakantie dus die gaan vier dagen de hele dag klussen.

Broertje heeft geen vakantiedagen meer en voorzover ik hem gevraagd heb, wil hij ook niet in de avonden werken. Ik vond het afgelopen donderdagavond wel zuur -- ik had maandag mijn sport overgeslagen om hem te helpen en moest donderdagavond training geven, dus ik de hele avond nog aan het werk bij de sportclub en hij komt gezellig sporten. Vervolgens vanochtend het hele huis nog vol met losse muizenkeutels en spijkers die hij best donderdag even had kunnen gaan opvegen. Prioriteiten :')
Geboren na 1997 , broertje? :P
pi_219168765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
Geboren na 1997 , broertje? :P
Ja, hoezo?
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 15:29:08 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219168802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, hoezo?
Generatie heppeldepup waarschijnlijk.

Ik ben vandaag een koof aan het maken voor rondom de afvoer van de afzuigkap. Met dit weer ben ik wel erg blij met m'n schuur O+

Kan mooi droog werken en hoef niet in een verder voltooide keuken met een invalzaag aan het werk.

Die allergoedkoopste gipsplaten, zijn waarschijnlijk 9,5mm. Die zijn ook bedoeld voor plafond, dat scheelt.

Voor floepende platen gesproken, bij m'n broertje moesten we een Fermacell / gipsvezelplaat op de houten badkamervloer maken zodat daarop kon worden getegeld. Dat heeft niet dat papieren laagje.
We hadden de grootste plaat (2600x1200 oid) gekocht. Pakken dat ding van de aanhanger (weeg niks) komt er ineens een windvlaag. Plaat doormidden. Het leek vermoedelijk net een scène uit een slapstick.

Er reed net een bekende lang die keukens/badkamers/tegelwerk doet en die zag het gebeuren. "Daarom neem ik altijd de kleine platen" _O-

[ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 01-11-2025 15:35:37 ]
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:32:48 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219168825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, hoezo?
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.

Wellicht had broertje het sporten nodig om de mentale druk van het moeizame proces om tot sleuteloverdracht te komen te verwerken? Wellicht zelfs zonder het te beseffen ?
pi_219168829
En het ergste is nog, m'n moeder is er de hele tijd bij dus we kunnen niet eens happy hardcore aanzetten en door het huis heen knallen. Dán waren we nu al zowat klaar geweest natuurlijk :P
pi_219168853
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.

Wellicht had broertje het sporten nodig om de mentale druk van het moeizame proces om tot sleuteloverdracht te komen te verwerken? Wellicht zelfs zonder het te beseffen ?
Waar komt dat vooroordeel vandaan?
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is. Ja hij is destijds wel een keer voor zijn rijexamen gezakt omdat hij een feestje de avond van tevoren niet wilde afzeggen, maar verder is het altijd wel rond gekomen als hij de "moetjes" pas plande als de "leuke dingen" in de agenda stonden. Dus nu plant hij het klussen om de leuke dingen heen. En ondertussen zit ik leuke dingen af te zeggen omdat het toch voor familie is enz enz. Ga ik ook mee stoppen dan hoor :(

Jongen gaat volgend weekend een paar dagen klussen bij de sportclub en het weekend erna een gezellig weekendje naar Gent. Vast ook allemaal om de stress van de sleuteloverdracht te verwerken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:42:42 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219168885
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Oudere generaties is wellicht in de opvoeding en opleiding meer / vaker / langer voorgehouden dat werk, plicht en het uit respect voorrang geven mensen die iets voor je (komen) doen altijd gaan voor je eigen gemoedsgesteldheid.

Wat ook best vaak contraproductief kan zijn.

"Hij had even kunnen vegen" versus "dat suffe veegklusje konden we de dag rustig mee beginnen". Perspectief.

Mijn -natuurlijke- en primaire reactie zou zijn geweest: "sporten?????? die energie had ie beter in dat huis..." :P
pi_219168930
Moah, mijn zus is toch echt van mijn generatie maar toen zij jaren geleden het huis uit moest (globale tijd wist ze al maanden) bleek dat ze het huis op een maandag leeg moest opleveren en kwam de dinsdag ervoor met de opmerking “ik krijg het niet voor elkaar in die paar dagen”. Bleek dat ze helemaal niets had ingepakt. Ik dag vrij genomen en helpen. Taken verdeeld (ik) en haar een kamer in laten pakken oa een grote kast met documenten van haar vrijwilligerswerk. Loop ik een half uur later langs, zit ze de mappen door te nemen en zegt “hier kan zeker 80% van weg”. o|O Toen flink boos geworden en “uitzoeken doe je maar wanneer je het huis weer kan inrichten, die meuk moet nu in dozen”. Ze heeft het er nog over, nooit geweten dat jij zo boos kon worden _O-
  zaterdag 1 november 2025 @ 16:09:25 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219169016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Moah, mijn zus is toch echt van mijn generatie maar toen zij jaren geleden het huis uit moest (globale tijd wist ze al maanden) bleek dat ze het huis op een maandag leeg moest opleveren en kwam de dinsdag ervoor met de opmerking “ik krijg het niet voor elkaar in die paar dagen”. Bleek dat ze helemaal niets had ingepakt. Ik dag vrij genomen en helpen. Taken verdeeld (ik) en haar een kamer in laten pakken oa een grote kast met documenten van haar vrijwilligerswerk. Loop ik een half uur later langs, zit ze de mappen door te nemen en zegt “hier kan zeker 80% van weg”. o|O Toen flink boos geworden en “uitzoeken doe je maar wanneer je het huis weer kan inrichten, die meuk moet nu in dozen”. Ze heeft het er nog over, nooit geweten dat jij zo boos kon worden _O-
Vriendin van me vroeg of ik wilde helpen verhuizen
Sure, zorg dat alles ingepakt is
Ja ja
Twee weken ervoor nog eens, zorg dat alles is ingepakt in dozen
Ja ja
Dag van verhuizing helemaal niets ingepakt, zelfs geen dozen bezorgd
Ben weggelopen
Zoek het maar uit
Natuurlijk was ik een lul
pi_219169106
Een vriend die ging verhuizen, naar een huis minder dan de helft oppervlakte (zit een heel verhaal achter, binnen een jaar was hij weer weg daar). Hij was zwaar depressief. Had wel helpers geregeld voor de zaterdag (voor kerst) en op donderdagavond kwam iemand van de helpers erachter dat er niets was ingepakt (huis van 170 m2). Meer mensen en een extra auto geregeld, ze hebben in het nieuwe (zeer oude, scheve, lekkende) alles maar neergezet en in de kerstvakantie hebben we met in denk totaal 30 mensen alles uit de dozen gehaald en het huis ingepakt en naar goeddunken weggegooid want het paste nergens. De kelder stond blank, de voegen van de nieuwe keukentegel braken wanneer je er over liep. Hij lag in bed, hij kon niet anders. Daarnaast moest zijn vader met spoed uit huis wegens vergevorderde alzheimer, waar hij ook niets mee kon, dat hebben we ook overgenomen.
Het gaat nu goed met hem, maar hij weet nauwelijks meer iets van dat jaar.
pi_219169151
1 november is geen dag om iets te doen in de wijde omtrek van de Duitse grens. Hugh.
  zaterdag 1 november 2025 @ 16:39:56 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219169169
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:37 schreef Lonaa het volgende:
1 november is geen dag om iets te doen in de wijde omtrek van de Duitse grens. Hugh.
Ze zijn aller aan het Heiligen aldaar ?
pi_219169181
Gelukkig waarschuwde Google Maps mij dat de supermarkt dicht was, veertig minuten heen en veertig minuten terug rijden voor een dichte winkel
- is niet mijn hobby
- zou niet voor het eerst zijn :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 17:09:27 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219169575
Ik ben 'the Diplomat' aan het bingen. Of het nu een documentaire is, comedy of een spannende serie, ik ben er nog niet uit
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 17:23:37 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219169705
quote:
De grens met Nordrhein Westfalen bedoel je. Niedersachsen was gisteren vrij: Reformationstag.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 17:25:59 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219169731
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gelukkig waarschuwde Google Maps mij dat de supermarkt dicht was, veertig minuten heen en veertig minuten terug rijden voor een dichte winkel
- is niet mijn hobby
- zou niet voor het eerst zijn :')
Je verwacht je niet in een katholiek land :+ Vorige keer was 15 augustus zeker?
pi_219169765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:09 schreef fietsie het volgende:
Ik ben 'the Diplomat' aan het bingen. Of het nu een documentaire is, comedy of een spannende serie, ik ben er nog niet uit
Da’s de enige serie waarvan ik het jammer vind dat ik geen Netflix meer heb
  zaterdag 1 november 2025 @ 17:36:04 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219169804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s de enige serie waarvan ik het jammer vind dat ik geen Netflix meer heb
Het scherm van de tv smelt af en toe bijna van de flirterige spanning tussen de hoofdrolspelers.
pi_219169827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:36 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het scherm van de tv smelt af en toe bijna van de flirterige spanning tussen de hoofdrolspelers.
Het is ruim 2,5 jaar geleden dat ik het zag, daarna nog veel gezien maar weet wel dat ik het heel pakkend vond
pi_219169847
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Generatie heppeldepup waarschijnlijk.

Ik ben vandaag een koof aan het maken voor rondom de afvoer van de afzuigkap. Met dit weer ben ik wel erg blij met m'n schuur O+

Kan mooi droog werken en hoef niet in een verder voltooide keuken met een invalzaag aan het werk.

Die allergoedkoopste gipsplaten, zijn waarschijnlijk 9,5mm. Die zijn ook bedoeld voor plafond, dat scheelt.

Voor floepende platen gesproken, bij m'n broertje moesten we een Fermacell / gipsvezelplaat op de houten badkamervloer maken zodat daarop kon worden getegeld. Dat heeft niet dat papieren laagje.
We hadden de grootste plaat (2600x1200 oid) gekocht. Pakken dat ding van de aanhanger (weeg niks) komt er ineens een windvlaag. Plaat doormidden. Het leek vermoedelijk net een scène uit een slapstick.

Er reed net een bekende lang die keukens/badkamers/tegelwerk doet en die zag het gebeuren. "Daarom neem ik altijd de kleine platen" _O-
Oh god ja Fermacell… wij deden ook een poging en hadden dezelfde ervaring. Eerst zo’n plaat finaal doormidden en vervolgens brak van de de tweede plaat thuis een heel hoekpunt af. (En raakte daardoor onbruikbaar).

Platen in de aanhanger geflikkerd voor de stort, en de oude vertrouwde gipsplaat gehaald :+
pi_219169862
quote:

[..]
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is. Ja hij is destijds wel een keer voor zijn rijexamen gezakt omdat hij een feestje de avond van tevoren niet wilde afzeggen, maar verder is het altijd wel rond gekomen als hij de "moetjes" pas plande als de "leuke dingen" in de agenda stonden. Dus nu plant hij het klussen om de leuke dingen heen. En ondertussen zit ik leuke dingen af te zeggen omdat het toch voor familie is enz enz. Ga ik ook mee stoppen dan hoor :(

Jongen gaat volgend weekend een paar dagen klussen bij de sportclub en het weekend erna een gezellig weekendje naar Gent. Vast ook allemaal om de stress van de sleuteloverdracht te verwerken.
Per direct mee stoppen inderdaad. Als hij het wil prima vindt dat het wat langer gaat duren, dan is dat geen enkel probleem. Maakb het ook niet jouw probleem :*
pi_219169871
quote:

[..]

Doe een Bloesje. Met het accent op IK.
pi_219169944
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest een keer naar een ander land om noodhulp bij verhuizing te verlenen. Een compleet uit de hand gelopen medische noodsituatie was daar de oorzaak van, dus echt kwalijk nemen kon je het niemand. Zo fijn dat ze alle nodige verhuisspullen hadden laten bezorgen van een hele dure dienst, die alles wat over was gratis weer op zou komen halen. En de boodschap was inderdaad "gewoon in dozen schuiven, goed op de dozen wat er globaal inzit en uitzoeken komt aan de overkant wel weer". Ik was helemaal gelukkig met het klusje.

Denk dat het nu 5 jaar geleden is. Toen we er laatst weer eens waren zag ik in de garage nog een stapel of 3 ongeopende verhuisdozen staan :D en ze praten alweer over verhuizen.
pi_219169967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:09 schreef fietsie het volgende:
Droom je ook van alle jurkjes en outfits in je eigen kast? If so, hoop ik dat je inkomen hoger ligt dan ik denk dat het ligt :D (En ik heb an sich al het vermoeden dat jij redelijk verdient)
pi_219169977
Ik deed een O+ Quelly O+
pi_219170079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik deed een O+ Quelly O+
Goed voorbeeld doet goed volgen *G*

O+
pi_219170089
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je verwacht je niet in een katholiek land :+ Vorige keer was 15 augustus zeker?
Nee een of andere lokale heilige. In Gijón en omgeving alles rondom zee en visserij de boel dicht. Iets met Maria sowieso alles dicht. Dan als extra handicap dat ik op de grens van Asturias en Galicië woon, en voor meel, supermarkt, en de grote agrarische toko naar Galicië ga maar voor bouwmarkt, gasflessen, kleine agrarische toko maar wel met veevoer naar Asturias en beide hun bups eigen feestdagen hebben.
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:16:25 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_219170162
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Tele6 het volgende:

Plus: de badkamer is idd in bruikbare staat. Zodra we daar een plafond terug in hebben, zijn we een heel eind.

Min: Naast vet en muizenpoep is het ook kattenpis en schimmel :X
Maak je broerdje blij en haal een pak stMark. Dus de poeder versie. En zoek een oude deken.
Emmer stMark maken. Daar de deken in stoppen. De deken over de plakvoer leggen op het einde van de klusdag. De volgende dag een schrobber er overheen en het is weer schoon. Daarna de vloer met een allesreiniger om ook hygiënisch schoon te maken. Dat doe stMark dan weer niet.

De kranen indien verkalkt inpakken in een doek en deze volgieten met schoonmaak azijn. nachtje laten staan en alles blinkt weer.

En voor de grootste vetzooi. Dasty. Absolute troep om mee te werken. Maar een super ontvetter. Helaas ook voor de huid.

ps
mixen van dasty en azijn niet doen. Dasty is een base.
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:17:00 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219170167
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Droom je ook van alle jurkjes en outfits in je eigen kast?
Sorry ik heb niets met jurkjes.

Ze is zich wel vaak aan het omkleden, dat valt wel op.
pi_219170176
Hopelijk kan ik eens met een potloodje stemmen.

Je mag me altijd zo'n behangpapier sturen hihi.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219170196
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Sorry ik heb niets met jurkjes.

Ze is zich wel vaak aan het omkleden, dat valt wel op.
Tis een zweterige functie ook :Y
pi_219170353
St Marc _O_ w/ *O*
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:53:26 #227
63722 z80
I fink you freaky
pi_219170451
Bij inkopen niet op gelet. In plaats van Stroh rum de Stroh Jägertee mee genomen.
Dat blijkt ook geen straf te zijn. c_/
Alleen geen rum in huis voor de appelmoes, dat is dan wel weer een minpunt.
pi_219170687
quote:
Maar wel een uitstekende dag om lekker thuis te zijn en taart te eten *O* (hoewel ik een jaar geleden op deze dat in de zee bij Mallorca zwom, dat was ook prima O+ )
pi_219170706
quote:

[..]
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is omdat m'n zus m'n shit wel oplost
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
pi_219170861
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 november 2025 @ 19:49:26 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219170907
Wat een verhuisellende Tele :X

Ik begon de dag bij NH Sportcafé, al 25 jaar het zaterdagprogramma op RadioNH. Verder lesje Pilates en net aan de soep bij Ma. Zo nog naar Telstar - Excelsior. :)
pi_219171000
Vandaag was fijn. Er lopen momenteel wat grote administratieve klussen maar vanochtend waren we zo vroeg klaar met het deel dat we nu konden doen, dat ik zelfs tijd had om de badkamer, gang en woonkamer schoon te maken.

Vanmiddag zijn we naar Oudenbosch geweest, naar mild suffe musea en een grote kapel. Oudenbosch zit vol met Katholieke historie, waar wij bijzonder weinig van af weten want atheisten van boven de rivieren.

Het eerste museum ging over de Zouaven. Zouaven waren een Katholiek leger uit heel Europa die rond 1860 naar de Pauselijke Staat trokken om daar de boel te verdedigen tegen de Italianen, wat uiteraard jammerlijk faalde. Nederlanders waren met 3000 man de grootste toeleverancier van soldaten. Er sneuvelden er zo'n 250, veel omdat ze onderweg dorpen hielpen met het bergen van choleradoden. Bij terugkomst werden ze allemaal statenloos omdat ze voor een andere natie hadden gevochten.

Natuurlijk moesten die brave Katholieken vaak biechten. Dat ging in verband met de taalbarrière op nummer:

De lokale priester broederschap was natuurlijk verantwoordelijk voor de scholing van de lokale jeugd. Ze dachten dat opleiding en kennis zou leiden tot betere banen (je verzint het niet) en trokken de wereld in om kennis te vergaren. En hier en daar wat te bekeren of actie te voeren tegen slavernij. Tijdens hun reizen stuurden ze allerlei materiaal naar hun school, waar de kinderen weer van konden leren. Uiteindelijk is hier een Volkenkundig en Natuurhistorisch museum uit ontstaan in het oude schoolgebouw. Het is een beetje random verzameling van objecten, opgedeeld in aardwetenschappen, koloniale objecten en opgezette beesten. Tot zo'n 20 jaar geleden, was elke vogel van Nederland in opgezette vorm te zien in het museum.

We zijn ook nog naar de begraafplaats en de Kapel van de broederschap geweest. De laatste was prachtig en recent gerestaureerd. De Basiliek was al gesloten. We moeten nog eens uitzoeken wat het verschil is tussen een kapel en een basiliek. Ik vind het gewoon allebei een kerk eigenlijk.
Spoilers!
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:00:49 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_219171005
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.
En tele kan veilig haar grenzen stellen.
Broertje heeft een dak boven het hoofd. Ongeacht hoe de schoonmaak en verhuizing gaat.
pi_219171039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is daar een cursus over/voor gemaakt _O- , die je móet volgen?
#verbaasd
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:48:56 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219171742
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is daar een cursus over/voor gemaakt _O- , die je móet volgen?
#verbaasd
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
En bij conflicteren zijn er meestal wel meerdere perspectieven.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:54:04 #236
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_219171823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
Terecht lijkt mij.

Niet alleen daar hoor. Maar hetzelfde zie je bij ons ook wel. Het is vooral behoud van personeel. Jongere mensen vertrekken veel sneller als er iets ze niet aanstaat.
pi_219171939
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:54 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Terecht lijkt mij.

Niet alleen daar hoor. Maar hetzelfde zie je bij ons ook wel. Het is vooral behoud van personeel. Jongere mensen vertrekken veel sneller als er iets ze niet aanstaat.
Oh! Tja…
pi_219173106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
O+
pi_219174410
Hallo.
pi_219174426
:W :O
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219174915
Mogge!

Gisteravond gezellig gegeten met vrienden in een Italiaans restaurant.

Leuke dag was dat @Lucky_Strike
Straks maar eens op zoek of er een documentaire is over het nieuwe museum in Caïro. Daar hebben ze het al jaren over en is nu eindelijk geopend. Had altijd het plan om dan een week naar Cairo te gaan en dan iedere dag een paar uur naar dat museum. Maar nu het dan zover is zou ik dat lichamelijk niet trekken -O-
  zondag 2 november 2025 @ 09:49:51 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219174988
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Gisteravond gezellig gegeten met vrienden in een Italiaans restaurant.

Hoe was het eten?
  zondag 2 november 2025 @ 09:54:41 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175005
quote:

[..]
Zorg is een goed voorbeeld hoe decennia lang kut met personeel is om gegaan.
Mensen werden min of meer gedwongen ZZP er te worden, vervolgens klagen dat die te duur zijn. Mensen aannemen, overwerken en onderbetalen en dan weer klagen over het verloop.
pi_219175008
Manlief heeft me aangestoken -O- Dan nog maar een dagje thuis op de bank.
  zondag 2 november 2025 @ 09:55:42 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175013
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zorg is een goed voorbeeld hoe decennia lang kut met personeel is om gegaan.
Mensen werden min of meer gedwongen ZZP er te worden, vervolgens klagen dat die te duur zijn. Mensen aannemen, overwerken en onderbetalen en dan weer klagen over het verloop.
pi_219175015
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe was het eten?
Heel lekker. Ik had vooraf carpaccio en deze was heel erg goed (is die niet altijd), vlees was zo dus gesneden dat je het bord er door kon zien. En we besloten als hoofdgerecht pizza te nemen en doe was ook geweldig. Ik had quatro fromaggio (er stond zoveel lekkers op de kaart dat ik het mezelf makkelijk heb gemaakt)
  zondag 2 november 2025 @ 09:57:19 #247
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175018
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heel lekker. Ik had vooraf carpaccio en deze was heel erg goed (is die niet altijd), vlees was zo dus gesneden dat je het bord er door kon zien. En we besloten als hoofdgerecht pizza te nemen en doe was ook geweldig. Ik had quatro fromaggio (er stond zoveel lekkers op de kaart dat ik het mezelf makkelijk heb gemaakt)
Italiaan in Ernum?
pi_219175074
:M :X :r :X :M :X :r }:|

Dit had ik niet besteld }:|

Waarom zijn er wel kotssmileys en geen kak?
pi_219175198
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Italiaan in Ernum?
Velp (La padella) maar in Arnhem zijn ook een paar goede. Trattoria Cosi (wel iets minder geworden na de overname) en vooral Da Giulio. De eigenaar/kok is geweldig, en als hij je mag komt hij vaaak even bij je zitten met een fles lekkers en praat met passie over het eten.
  zondag 2 november 2025 @ 10:27:12 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175266
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Velp (La padella) maar in Arnhem zijn ook een paar goede. Trattoria Cosi (wel iets minder geworden na de overname) en vooral Da Giulio. De eigenaar/kok is geweldig, en als hij je mag komt hij vaaak even bij je zitten met een fles lekkers en praat met passie over het eten.
^O^
pi_219175315
Ik was naar Take Root gister. Was erg leuk :Y.
Ik ben geen fan van het filmen van bandjes maar voor deze geweldige vrouw heb ik een uitzondering gemaakt.
De contrabassiste van Brandy Clark (maar ik kom er niet achter hoe zij zelf heet)
pi_219175363
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 10:10 schreef Vanyel het volgende:

Kak :(
pi_219175368
Ik had gisteren ook een uitzonderlijk lekkere pizza (helaas wel uit de stad, dus niet om de hoek) O+
pi_219175369
Goedemorgen. We zijn weer aan het klussen hoor.

B is een lamp aan het aanleggen in de badkamer. Er zit al een doos, maar geen aansluiting voor een lamp. Dus extra draad trekken naar de schakelaar. Alle kleuren blijken niet te kloppen en de nul zit geschakeld ipv de fase, dus we hebben al een boel gescheld en gemopper O+

Nu behangafstomer gehuurd en extra lasdoppen gekocht. Mijn moeder is tegen een behangafstomer want die is een masochist en krabt liever nog 10 dagen met een plamuurmes en water het behang af (heeft zelfs principes tegen behangafweekmiddel).

Gisteren erachter gekomen dat de CV echt stuk is. Broertje dacht dat hij alleen oud was maar hij is ook stuk. De rookgasafvoer is zo lek als een mandje en het expansievat is ook lek. De verkoper is door de test heen gekomen door de waterleiding op de CV aan te sluiten om zo druk te creëren.

De slaapkamer achter heeft een gigantisch schimmelprobleem. Daar hoef je het behang niet eens aan te moedigen om eraf te komen. Ik denk dat de douchecabine in de badkamer ernaast lekt. En evt ook de gevel of het kozijn, want de buitenmuur is ook een grote schimmelparty.

We hebben het brood in de koelkast bewaard tegen de muizen, tot ergernis van mijn moeder "want muizen komen helemaal niet in keukenkastjes". Sure _O-
pi_219175375
quote:

Beterschap :*
pi_219175388
Oef @Tele6 wat een ellende voor broertje (en jullie allemaal). De streefdatum zal vast niet gehaald worden, heeft hij nog wel een plek dan?
pi_219175390
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:47 schreef Tele6 het volgende:

B is een lamp aan het aanleggen in de badkamer. Er zit al een doos, maar geen aansluiting voor een lamp. Dus extra draad trekken naar de schakelaar. Alle kleuren blijken niet te kloppen en de nul zit geschakeld ipv de fase, dus we hebben al een boel gescheld en gemopper O+

Nu behangafstomer gehuurd en extra lasdoppen gekocht. Mijn moeder is tegen een behangafstomer want die is een masochist en krabt liever nog 10 dagen met een plamuurmes en water het behang af (heeft zelfs principes tegen behangafweekmiddel).

Gisteren erachter gekomen dat de CV echt stuk is. Broertje dacht dat hij alleen oud was maar hij is ook stuk. De rookgasafvoer is zo lek als een mandje en het expansievat is ook lek. De verkoper is door de test heen gekomen door de waterleiding op de CV aan te sluiten om zo druk te creëren.

De slaapkamer achter heeft een gigantisch schimmelprobleem. Daar hoef je het behang niet eens aan te moedigen om eraf te komen. Ik denk dat de douchecabine in de badkamer ernaast lekt. En evt ook de gevel of het kozijn, want de buitenmuur is ook een grote schimmelparty.

We hebben het brood in de koelkast bewaard tegen de muizen, tot ergernis van mijn moeder "want muizen komen helemaal niet in keukenkastjes". Sure _O-
Klinkt nog niet alles een succesverhaal -O-

Wel goed dat jullie de behangafstomer gehuurd hebben. Geen reden om alles nog moeilijker te maken.
  zondag 2 november 2025 @ 10:57:20 #258
63722 z80
I fink you freaky
pi_219175401
quote:

Even foto's maken van de CV. En de verkoper in gebreken stellen. Dit is namelijk een verborgen gebrek waarvan de verkoper wist dat deze er was.
  zondag 2 november 2025 @ 11:00:49 #259
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219175420
quote:

Je toon klinkt alsof je het al meer als participerend entertainment beschouwt ^O^
Spoilers!
  zondag 2 november 2025 @ 11:08:14 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219175465
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je toon klinkt alsof je het al meer als participerend entertainment beschouwt ^O^
Echt he _O- Goed hoor ^O^ Gewoon wat afstand nemen. Jouw huis is het uiteindelijk niet @Tele6 :)
pi_219175487
Had broertje zijn ogen dicht tijdens de bezichtiging of is dit voor hem allemaal geen verrassing?
  zondag 2 november 2025 @ 11:25:06 #262
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219175544
Ik zou overigens in zo'n huis hoe dan ook alle elektra er uittrekken. Dat zou mij niet lekker zitten. Maar daar hoor ik verder niets over, terwijl je dat via de plafonds toch relatief makkelijk kan doen.
Spoilers!
  zondag 2 november 2025 @ 11:30:19 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_219175554
Ontbijt en koffie op. De was draait, en buiten is het inmiddels 12 graden en droog.
Zo eens zin maken op de strijk weg te werken en met de fiets naar Nederland te jakkeren om de glasbak te vullen.

En te bedenken wat te eten vandaag.
pi_219175568
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou overigens in zo'n huis hoe dan ook alle elektra er uittrekken. Dat zou mij niet lekker zitten. Maar daar hoor ik verder niets over, terwijl je dat via de plafonds toch relatief makkelijk kan doen.
Ik ook hoor, dit klinkt als een woning waar echt alles houtje touwtje aan elkaar is geknoopt.

Verder wat Z zegt; als dit niet verteld is tijdens de aankoop en het is zo stiekem is weggemoffeld, verkoper in gebreke stellen.

Maar niet jouw probleem @Tele6 .

(Met je moeder erbij komt het wel een beetje als zo’n koefnoen aflevering :+ )
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 11:35:29 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219175571
quote:
De verkoper is door de test heen gekomen door de waterleiding op de CV aan te sluiten om zo druk te creëren.
Dat is moedwillig gebeurd dus, oftewel ze mogen dokken.
  zondag 2 november 2025 @ 11:35:56 #266
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219175572
In gebrekestellen lijkt me niet heel zinvol als deze mensen op straat zijn komen te staan nadat ze hun huis moesten verkopen :{
Spoilers!
pi_219175581
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:14 schreef Vanyel het volgende:
Had broertje zijn ogen dicht tijdens de bezichtiging of is dit voor hem allemaal geen verrassing?
Of bij de bouwkundige keuring?
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 11:38:10 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219175584
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
In gebrekestellen lijkt me niet heel zinvol als deze mensen op straat zijn komen te staan nadat ze hun huis moesten verkopen :{
Mits huis niet onder water heeft gestaan is er misschien nog wat geld over?
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 11:44:54 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219175614
Ik krijg een brief van de bank om een boom te planten in hun bos, voor ieder lid wordt een boom geplant.

Wel leuk, een boom omhakken om een brief te sturen om een boom te planten.
Ze weten in elk geval mensen wel te overtuigen om te komen: nach der Pflanzaktion laden wir Sie zu einem Mittagsimbiss direkt for Ort ein

Denk dat ik wil even ga, even gezicht laten zien. Betrokken, blabla, misschien even opgooien bij iemand van de lokale vestiging dat je nog verder wil verbouwen. :)
pi_219175648
quote:
17s.gif Op zondag 2 november 2025 10:35 schreef sigme het volgende:
Ik was naar Take Root gister. Was erg leuk :Y.
Ik ben geen fan van het filmen van bandjes maar voor deze geweldige vrouw heb ik een uitzondering gemaakt.
De contrabassiste van Brandy Clark (maar ik kom er niet achter hoe zij zelf heet)
[ afbeelding ]
Amanda McCoy?
pi_219175740
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Amanda McCoy?
Yes! Dank :)
pi_219175817
quote:

[..]
Dat gebeurt ook bij ons.

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 02-11-2025 12:21:56 ]
pi_219175947
Ik vin altijd helemaal leuk om die pasgro volledig te negeren en doen alsof ze iets superliefs zeggen O+
pi_219175954
quote:

geen kak
pi_219175966
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vin altijd helemaal leuk om die pasgro volledig te negeren en doen alsof ze iets superliefs zeggen O+
Soms ontregel ik wel eens ja :D
Maar het helpt geen bal!
pi_219175992
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Soms ontregel ik wel eens ja :D
Maar het helpt geen bal!
Maar iig leuker voor mij om de ander totaal niet serieus te nemen *O*
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 12:54:27 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219176123
Aan beide kanten van de grens zijn werkzaamheden tussen ouders/werk en mn huis. De normale route zit een omleiding in van 25km. Goede alternatieve route is ook geen goed alternatief meer.

De normale route heeft een parallelweg aan de andere kant van het kanaal, enkel voor bestemmingsverkeer. Daar woont iemand die uien, aardappels en eieren aan huis verkoopt. Ik ben nu bestemmingsverkeer :D
pi_219176249
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:32 schreef Blues het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

geen kak [ link | afbeelding ]
Die kotst wel heel exorcist.
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 13:21:28 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219176280
quote:

Deze doet hard z'n best :%
pi_219176353
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Deze doet hard z'n best :%
Ja das voor als het moeilijk gaat. Niet helemaal mijn huidige probleem.
  zondag 2 november 2025 @ 13:32:55 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219176380
quote:

Sterkte met de schimmel.
Mocht je gaan stucken
Gebruik cementpleister in plaats van gipspleister. Cementpleister is vochtbestendiger en minder gevoelig voor schimmelvorming.

Schilder de muren met anorganische verf, bijvoorbeeld op basis van waterglas. Vermijd verfsoorten die de muren volledig afsluiten, zoals latexverf, omdat deze vocht vasthouden en schimmelvorming kunnen bevorderen. Gebruik geen verf met organische ingrediënten.

Verwarm regelmatig en ventileer goed. Vocht moet kunnen verdampen en uit het huis kunnen ontsnappen.

Buitenmuren waarin vocht binnendringt? Impregneer deze muren dan met een geschikte vochtwerende behandeling.

Zorg voor een goede ventilatie en afzuiging in vochtige ruimtes zoals de badkamer, bij voorkeur via een afzuigsysteem dat continu lucht afvoert.

Hang wasgoed niet binnen te drogen, maar droog het liever buiten of gebruik een condensdroger die het vocht opvangt om extra vocht in huis te voorkomen.
  zondag 2 november 2025 @ 13:59:41 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219176616
Buenos dias! Ik lurk wel mee, post weinig, want druk. Straks weer in de auto naar Buenos Aires, dan fietsen met een paar Tipica Reizen klanten, dan eten met andere klanten en dan weer een tangoshow bezoeken. Wat een hondenbaan heb ik toch... :P
  zondag 2 november 2025 @ 14:04:35 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219176673
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hang wasgoed niet binnen te drogen, maar droog het liever buiten of gebruik een condensdroger die het vocht opvangt om extra vocht in huis te voorkomen.
Dat was in ons vorige huis inderdaad een boosdoener boven, nooit bij stilgestaan... Hier gelukkig geen vochtproblemen, behalve in de badkamer maar daar is de schilder/dakmeneer al aan de slag gegaan. Heerlijk zo´n huurbaas die direct actie onderneemt O+

Overigens hadden we in Mar del Plata in één van de kamers beneden en ook in het hondenhotel speciale (gips?)platen tegen de muren geplaatst, werkt erg goed en is erg populair om te gebruiken (omdat ik nog geen enkel huis heb gezien dat een spouwmuur heeft, dus ieder huis heeft vochtproblemen lijkt wel). Die platen hebben ze in alle vormen en maten.

zondag 2 november 2025 @ 14:10:55 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219176731
quote:
80s.gif Op zondag 2 november 2025 13:59 schreef flipsen het volgende:
Buenos dias! Ik lurk wel mee, post weinig, want druk. Straks weer in de auto naar Buenos Aires, dan fietsen met een paar Tipica Reizen klanten, dan eten met andere klanten en dan weer een tangoshow bezoeken. Wat een hondenbaan heb ik toch... :P
Zwaar leven *O*
Spoilers!
pi_219176956
quote:
80s.gif Op zondag 2 november 2025 13:59 schreef flipsen het volgende:
Zo’n medelijden met je ;)
pi_219177295
quote:

Hm, heb je je water wel gekookt? :o
pi_219177367
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:o :o
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 november 2025 @ 15:36:02 #289
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219177413
Groeten uit Weesp
Ommetje gescoord over bekend terrein via Driemond. En nu naar de Kerk... Waar Wispe Brouwerij is gevestigd. 😋🍺
pi_219177543
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Jazeker!
Maar vrijdagavond nog niet.

Staat dan wel tegenover dat iemand uit de straat Vitens heeft gebeld en zij zeiden dat, ondanks dat onze postcodecijfers wel in het bericht staan, wij geen vies water hebben.

Met mijn huidige staat van zijn (ben mijn bed nog amper uit geweest dit weekend) neem ik het risico maar niet.

Ik haalde wel donderdag een griepprik.
Maar stiekem denk ik toch dat het toeval is.
pi_219177583
Ik vind het trouwens maar wat stom, dat gekook de hele tijd.

Niet dat ik het doe, maar toch.
  zondag 2 november 2025 @ 16:18:52 #292
63722 z80
I fink you freaky
pi_219177742
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij ingebrekestelling krijgt de makelaar ook een tik op de vingers. Deze heeft de woning op zijn site geplaatst met verkeerde tekst. En in dit geval een gebrek dat de makelaar had moeten zien.
Door niets te doen kan deze makelaar dit zelfde geintje vaker uithalen.
  zondag 2 november 2025 @ 16:55:25 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219177985
Werd vanmiddag duidelijk, dat Paul Beagle, een verleden heeft. Kreeg een ouwe vriend op bezoek die op krukken loopt. Paul had hem nog nooit gezien, maar was doodsbenauwd voor hem, blaffen, grommen, zo ken ik hem helemaal niet. Hij kwam echter wel bij mij zitten en gromde.
Bezoek weg en Paul bij mij op de bank nog veel meer knuffeleenheden halen dan normaal. De ziel. Hij is gered uit het dier-test circuit en woont nu dik twee jaar bij ons, nooit een probleem, schatje, poeslief met kleine kinderen. Maar de man met krukken, die was eng en gevaarlijk klaarblijkelijk.
Arme ziel, wil niet weten wat ie heeft meegemaakt.
pi_219178021
:'(
pi_219178120
quote:

Alvast mijn excuses, maar ik zit hier hardop te lachen :D

@Blues in het huis naast mijn ouders zijn de afgelopen jaren diverse jonge stellen gaan wonen (hey, het ging elke keer al snel mis in de relatie en dan gingen ze uit elkaar en moest het huis wéér verkocht worden :X ) en die hebben allemaal flink verbouwd. We hebben het dan ook over dat het ene stel er een nieuwe keuken in heeft geplaatst en het volgende stel er 2 jaar later weer een andere keuken in plaatste. Er was niet echt sprake van verouderd etc, zeg maar :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219178131
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Vriendin van me vroeg of ik wilde helpen verhuizen
Sure, zorg dat alles ingepakt is
Ja ja
Twee weken ervoor nog eens, zorg dat alles is ingepakt in dozen
Ja ja
Dag van verhuizing helemaal niets ingepakt, zelfs geen dozen bezorgd
Ben weggelopen
Zoek het maar uit
Natuurlijk was ik een lul
Ik ging iemand helpen die in paniek was, want mórgen zouden ze met een verhuisbus komen. Prima, prima, ik kom je helpen. Niets in een doos. Ze had nog niet eens dozen, dus dat moesten we zelfs eerst gaan doen, dozen kopen.
pi_219178188
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ging iemand helpen die in paniek was, want mórgen zouden ze met een verhuisbus komen. Prima, prima, ik kom je helpen. Niets in een doos. Ze had nog niet eens dozen, dus dat moesten we zelfs eerst gaan doen, dozen kopen.
Ik snap dat dus echt niet :D wanneer ik over een half jaar zou gaan verhuizen zou ik nu al rustig aan beginnen met heel veel weggooien en inpakken.
pi_219178258
Yep ik kwam ook ooit een vriendin helpen verhuizen.
Zooitje in haar appartement, maar ze wilde dat ik de dozen open vouwde zodat zij de spullen er in kon doen :?
Toch maar ff een andere tactiek besproken zodat het wat sneller ging...er moest ook veel 'door haar handen gaan' zei ze al vtv.

Overigens luisteren wij nu de playlist soundtrack van die geweldige serie 'Succession'.
Aanrader :muziek: O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 02-11-2025 17:50:13 ]
pi_219178314
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 17:40 schreef Blues het volgende:
Yep ik kwam ook ooit een vriendin helpen verhuizen.
Zooitje in haar appartement, maar ze wilde dat ik de dozen open vouwde zodat zij de spullen er in kon doen :?
Toch maar ff een andere tactiek besproken zodat het wat sneller ging...er moest ook veel 'door haar handen gaan' zei ze al vtv.

Overigens luisteren wij nu de playlist soundtrack van die geweldige serie 'Succession'.
Aanrader :muziek: O+
All bangers, all the time?
pi_219178404
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
All bangers, all the time?
I hate this, its perfect O+ :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: