Da’s de enige serie waarvan ik het jammer vind dat ik geen Netflix meer hebquote:Op zaterdag 1 november 2025 17:09 schreef fietsie het volgende:
Ik ben 'the Diplomat' aan het bingen. Of het nu een documentaire is, comedy of een spannende serie, ik ben er nog niet uit
Het scherm van de tv smelt af en toe bijna van de flirterige spanning tussen de hoofdrolspelers.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s de enige serie waarvan ik het jammer vind dat ik geen Netflix meer heb
Het is ruim 2,5 jaar geleden dat ik het zag, daarna nog veel gezien maar weet wel dat ik het heel pakkend vondquote:Op zaterdag 1 november 2025 17:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het scherm van de tv smelt af en toe bijna van de flirterige spanning tussen de hoofdrolspelers.
Oh god ja Fermacell… wij deden ook een poging en hadden dezelfde ervaring. Eerst zo’n plaat finaal doormidden en vervolgens brak van de de tweede plaat thuis een heel hoekpunt af. (En raakte daardoor onbruikbaar).quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Generatie heppeldepup waarschijnlijk.
Ik ben vandaag een koof aan het maken voor rondom de afvoer van de afzuigkap. Met dit weer ben ik wel erg blij met m'n schuur![]()
Kan mooi droog werken en hoef niet in een verder voltooide keuken met een invalzaag aan het werk.
Die allergoedkoopste gipsplaten, zijn waarschijnlijk 9,5mm. Die zijn ook bedoeld voor plafond, dat scheelt.
Voor floepende platen gesproken, bij m'n broertje moesten we een Fermacell / gipsvezelplaat op de houten badkamervloer maken zodat daarop kon worden getegeld. Dat heeft niet dat papieren laagje.
We hadden de grootste plaat (2600x1200 oid) gekocht. Pakken dat ding van de aanhanger (weeg niks) komt er ineens een windvlaag. Plaat doormidden. Het leek vermoedelijk net een scène uit een slapstick.
Er reed net een bekende lang die keukens/badkamers/tegelwerk doet en die zag het gebeuren. "Daarom neem ik altijd de kleine platen"![]()
Per direct mee stoppen inderdaad. Als hij het wil prima vindt dat het wat langer gaat duren, dan is dat geen enkel probleem. Maakb het ook niet jouw probleemquote:Op zaterdag 1 november 2025 15:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar komt dat vooroordeel vandaan?
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is. Ja hij is destijds wel een keer voor zijn rijexamen gezakt omdat hij een feestje de avond van tevoren niet wilde afzeggen, maar verder is het altijd wel rond gekomen als hij de "moetjes" pas plande als de "leuke dingen" in de agenda stonden. Dus nu plant hij het klussen om de leuke dingen heen. En ondertussen zit ik leuke dingen af te zeggen omdat het toch voor familie is enz enz. Ga ik ook mee stoppen dan hoor
Jongen gaat volgend weekend een paar dagen klussen bij de sportclub en het weekend erna een gezellig weekendje naar Gent. Vast ook allemaal om de stress van de sleuteloverdracht te verwerken.
Doe een Bloesje. Met het accent op IK.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is. Ja hij is destijds wel een keer voor zijn rijexamen gezakt omdat hij een feestje de avond van tevoren niet wilde afzeggen, maar verder is het altijd wel rond gekomen als hij de "moetjes" pas plande als de "leuke dingen" in de agenda stonden. Dus nu plant hij het klussen om de leuke dingen heen. En ondertussen zit ik leuke dingen af te zeggen omdat het toch voor familie is enz enz. Ga ik ook mee stoppen dan hoor
Jongen gaat volgend weekend een paar dagen klussen bij de sportclub en het weekend erna een gezellig weekendje naar Gent. Vast ook allemaal om de stress van de sleuteloverdracht te verwerken.
Ik moest een keer naar een ander land om noodhulp bij verhuizing te verlenen. Een compleet uit de hand gelopen medische noodsituatie was daar de oorzaak van, dus echt kwalijk nemen kon je het niemand. Zo fijn dat ze alle nodige verhuisspullen hadden laten bezorgen van een hele dure dienst, die alles wat over was gratis weer op zou komen halen. En de boodschap was inderdaad "gewoon in dozen schuiven, goed op de dozen wat er globaal inzit en uitzoeken komt aan de overkant wel weer". Ik was helemaal gelukkig met het klusje.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Moah, mijn zus is toch echt van mijn generatie maar toen zij jaren geleden het huis uit moest (globale tijd wist ze al maanden) bleek dat ze het huis op een maandag leeg moest opleveren en kwam de dinsdag ervoor met de opmerking “ik krijg het niet voor elkaar in die paar dagen”. Bleek dat ze helemaal niets had ingepakt. Ik dag vrij genomen en helpen. Taken verdeeld (ik) en haar een kamer in laten pakken oa een grote kast met documenten van haar vrijwilligerswerk. Loop ik een half uur later langs, zit ze de mappen door te nemen en zegt “hier kan zeker 80% van weg”.Toen flink boos geworden en “uitzoeken doe je maar wanneer je het huis weer kan inrichten, die meuk moet nu in dozen”. Ze heeft het er nog over, nooit geweten dat jij zo boos kon worden
Droom je ook van alle jurkjes en outfits in je eigen kast? If so, hoop ik dat je inkomen hoger ligt dan ik denk dat het ligtquote:Op zaterdag 1 november 2025 17:09 schreef fietsie het volgende:
Ik ben 'the Diplomat' aan het bingen. Of het nu een documentaire is, comedy of een spannende serie, ik ben er nog niet uit
Nee een of andere lokale heilige. In Gijón en omgeving alles rondom zee en visserij de boel dicht. Iets met Maria sowieso alles dicht. Dan als extra handicap dat ik op de grens van Asturias en Galicië woon, en voor meel, supermarkt, en de grote agrarische toko naar Galicië ga maar voor bouwmarkt, gasflessen, kleine agrarische toko maar wel met veevoer naar Asturias en beide hun bups eigen feestdagen hebben.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je verwacht je niet in een katholiek landVorige keer was 15 augustus zeker?
Maak je broerdje blij en haal een pak stMark. Dus de poeder versie. En zoek een oude deken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Tele6 het volgende:
Het huis staat er slechter bij dan ik dacht
Het is echt godsgruwelijk smerig. De vorige bewoners hebben denk ik in geen 5 jaar echt schoongemaakt, alles is helemaal vettig. Vergeeld is geen omschrijving, het is al bruin. Dat alle fundafoto's zo geel waren, was dus niet door slechte belichting maar was eigenlijk nog wel een gunstigere weergave dan echt.
Plafonds op de verdieping (zachtboard) heeft broertje er woensdag met m'n pa uitgehaald. Daarmee zijn ook circa een triljoen muizenkeutels naar beneden gekomen.
Plafond in de woonkamer is osb (?) met decoratieve balken. Broertje wil dat er ook uit hebben, ook al is het niet zo lelijk of brandgevaarlijk als de plastic schroten en het zachtboard.
Alleen die plafonds al is zoveel werk
Plus: de badkamer is idd in bruikbare staat. Zodra we daar een plafond terug in hebben, zijn we een heel eind.
Min: Naast vet en muizenpoep is het ook kattenpis en schimmel
Sorry ik heb niets met jurkjes.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Droom je ook van alle jurkjes en outfits in je eigen kast?
Tis een zweterige functie ookquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sorry ik heb niets met jurkjes.
Ze is zich wel vaak aan het omkleden, dat valt wel op.
Maar wel een uitstekende dag om lekker thuis te zijn en taart te etenquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:37 schreef Lonaa het volgende:
1 november is geen dag om iets te doen in de wijde omtrek van de Duitse grens. Hugh.
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is omdat m'n zus m'n shit wel oplost
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
En tele kan veilig haar grenzen stellen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.
Is daar een cursus over/voor gemaaktquote:Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is daar een cursus over/voor gemaakt, die je móet volgen?
#verbaasd
Terecht lijkt mij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
En bij conflicteren zijn er meestal wel meerdere perspectieven.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
En bij conflicteren zijn er meestal wel meerdere perspectieven.
Oh! Tja…quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Terecht lijkt mij.
Niet alleen daar hoor. Maar hetzelfde zie je bij ons ook wel. Het is vooral behoud van personeel. Jongere mensen vertrekken veel sneller als er iets ze niet aanstaat.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |