Stevigquote:
Daarom, niet zeikenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Stevig![]()
Nouja, dan zal het mogelijk een kwestie zijn van andere smaak/ wens tot andere indeling van de ruimte(s), of misschien zag het er op Funda/op het oog wel mooi opgeknapt uit maar is het in realiteit toch vooral optisch ' geflipt' en niet zozeer op ook bouwkundig niveau.
En tja, verbouwende buren is wel het risico van een koopwoning vrees ik. Ik vind het wel eens vervelend voor de onze hoor, (zeker als we veel moeten schuren ofzo, dat maakt echt zo'n kloteherrie en vaak best langdurig) maar ik denk maar zo: ze hebben bijna 100 jaar geen overlast gehad van klusgeluiden
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Tuindier het volgende:
Gatver @:tele6, kan me voorstellen dat je broertje het er allemaal uit wil hebben om echt met een schoon nieuw huis te beginnen. Maar klinkt wel als heel veel werk.
Ik zie echt niet hoe we dit voor 23 november woonklaar gaan krijgen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Oei, dat klinkt wel als iets meer werk dan 1 of 2 weekendjes ja
Help mijn man broertje is klusserquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie echt niet hoe we dit voor 23 november woonklaar gaan krijgen.
Mijn idee zou zijn geweest om één kamer plus badkamer en keuken schoon en netjes te maken voor broertje. Dan kan hij daarin gaan wonen en kan hij de rest opknappen terwijl hij er woont.
Maar nee, hij wil alles doen voordat hij er woont "want anders woon ik tussen het puin"
Nu komen al die 58 klussen tegelijk niet af voordat hij er woont, dus woont hij straks écht in het puin.
ALLE apparatuur in de keuken is kapot.
Nou ja. We gaan er maar gewoon met alles wat we hebben tegenaan.
Blijkbaar hadden de verkopers niet ingeschat dat als ze het huis zouden verkopen, ze ook uit het huis zouden moeten. Dus de buren vertelden dat de verkopers nu dakloos zijn
Ze hebben het huis wel op tijd leeg gekregen (wat ik knap vind, want waar laat je alles als je geen huis hebt om naartoe te gaan).
Erbij op broertjes to do list, sloten laten vervangen.
Opzich niet heel moeilijk om zelf de cilinders uit te wisselen. Mocht je iemand inschakelen en er komt een iemand met een BMW aan en Leboutin schoenen en een heuptasje: direct wegsturenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Tele6 het volgende:
Erbij op broertjes to do list, sloten laten vervangen.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Tele6 het volgende:
Blijkbaar hadden de verkopers niet ingeschat dat als ze het huis zouden verkopen, ze ook uit het huis zouden moeten. Dus de buren vertelden dat de verkopers nu dakloos zijn
Ik las iets van gipsplaten. Waarom geen Agnes platen? Ben je in een keer klaar. Hoef je geen naadjes en schroefgaten af te werken (wapeningstape, Uniflot, schuren, finisher en nog es schuren) en je hoeft niet voor te strijken en te schilderen. Als je snel wil zou ik dat toch wel aanraden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Tele6 het volgende:
Het huis staat er slechter bij dan ik dacht
Het is echt godsgruwelijk smerig. De vorige bewoners hebben denk ik in geen 5 jaar echt schoongemaakt, alles is helemaal vettig. Vergeeld is geen omschrijving, het is al bruin. Dat alle fundafoto's zo geel waren, was dus niet door slechte belichting maar was eigenlijk nog wel een gunstigere weergave dan echt.
Plafonds op de verdieping (zachtboard) heeft broertje er woensdag met m'n pa uitgehaald. Daarmee zijn ook circa een triljoen muizenkeutels naar beneden gekomen.
Plafond in de woonkamer is osb (?) met decoratieve balken. Broertje wil dat er ook uit hebben, ook al is het niet zo lelijk of brandgevaarlijk als de plastic schroten en het zachtboard.
Alleen die plafonds al is zoveel werk
Misschien de prijs?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:19 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik verwacht op waarom geen antwoord, maar kent ie dat product überhaupt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zeker wel iets duurder en ik weet ook dat het (zeker in je eentje) goed op kan. Maar gezien het feit dat het een huis in een stad is, zal het ook niet enorm zijn.quote:
Geboren na 1997 , broertje?quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:14 schreef Tele6 het volgende:
Het is best een groot huis. Rijtjeshuis in buitenwijk.
Agnes platen ken ik ook niet. Broertje heeft nu de allergoedkoopste gipsplaten, die zijn lekker dun dus ze doen *flop* als je ze in de bus inlaadt
Komende week hebben mijn ouders herfstvakantie dus die gaan vier dagen de hele dag klussen.
Broertje heeft geen vakantiedagen meer en voorzover ik hem gevraagd heb, wil hij ook niet in de avonden werken. Ik vond het afgelopen donderdagavond wel zuur -- ik had maandag mijn sport overgeslagen om hem te helpen en moest donderdagavond training geven, dus ik de hele avond nog aan het werk bij de sportclub en hij komt gezellig sporten. Vervolgens vanochtend het hele huis nog vol met losse muizenkeutels en spijkers die hij best donderdag even had kunnen gaan opvegen. Prioriteiten
Generatie heppeldepup waarschijnlijk.quote:
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).quote:
Waar komt dat vooroordeel vandaan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.
Wellicht had broertje het sporten nodig om de mentale druk van het moeizame proces om tot sleuteloverdracht te komen te verwerken? Wellicht zelfs zonder het te beseffen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |