abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219166321
Oh huis was 1.4 miljoen hoor ik net _O-
pi_219166330
Het huis staat er slechter bij dan ik dacht _O-

Het is echt godsgruwelijk smerig. De vorige bewoners hebben denk ik in geen 5 jaar echt schoongemaakt, alles is helemaal vettig. Vergeeld is geen omschrijving, het is al bruin. Dat alle fundafoto's zo geel waren, was dus niet door slechte belichting maar was eigenlijk nog wel een gunstigere weergave dan echt.

Plafonds op de verdieping (zachtboard) heeft broertje er woensdag met m'n pa uitgehaald. Daarmee zijn ook circa een triljoen muizenkeutels naar beneden gekomen.

Plafond in de woonkamer is osb (?) met decoratieve balken. Broertje wil dat er ook uit hebben, ook al is het niet zo lelijk of brandgevaarlijk als de plastic schroten en het zachtboard.

Alleen die plafonds al is zoveel werk :X

Plus: de badkamer is idd in bruikbare staat. Zodra we daar een plafond terug in hebben, zijn we een heel eind.

Min: Naast vet en muizenpoep is het ook kattenpis en schimmel :X
pi_219166356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:19 schreef Blues het volgende:
Oh huis was 1.4 miljoen hoor ik net _O-
Stevig :D

Nouja, dan zal het mogelijk een kwestie zijn van andere smaak/ wens tot andere indeling van de ruimte(s), of misschien zag het er op Funda/op het oog wel mooi opgeknapt uit maar is het in realiteit toch vooral optisch ' geflipt' en niet zozeer op ook bouwkundig niveau.

En tja, verbouwende buren is wel het risico van een koopwoning vrees ik. Ik vind het wel eens vervelend voor de onze hoor, (zeker als we veel moeten schuren ofzo, dat maakt echt zo'n kloteherrie en vaak best langdurig) maar ik denk maar zo: ze hebben bijna 100 jaar geen overlast gehad van klusgeluiden :+
pi_219166368
Gatver @Tele6, kan me voorstellen dat je broertje het er allemaal uit wil hebben om echt met een schoon nieuw huis te beginnen. Maar klinkt wel als heel veel werk.
pi_219166375
Oei, dat klinkt wel als iets meer werk dan 1 of 2 weekendjes ja :X
pi_219166380
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Stevig :D

Nouja, dan zal het mogelijk een kwestie zijn van andere smaak/ wens tot andere indeling van de ruimte(s), of misschien zag het er op Funda/op het oog wel mooi opgeknapt uit maar is het in realiteit toch vooral optisch ' geflipt' en niet zozeer op ook bouwkundig niveau.

En tja, verbouwende buren is wel het risico van een koopwoning vrees ik. Ik vind het wel eens vervelend voor de onze hoor, (zeker als we veel moeten schuren ofzo, dat maakt echt zo'n kloteherrie en vaak best langdurig) maar ik denk maar zo: ze hebben bijna 100 jaar geen overlast gehad van klusgeluiden :+
Daarom, niet zeiken :P

We zien ook dat er sleuven in kamers zijn gemaakt dus mss ook wel compleet nieuwe electra, en en er ook iets met de pas aangebouwde garage.

https://www.funda.nl/deta(...)nemerweg-9/43051753/
pi_219166424
Kiekeboe ons huis :D
Met die groen witte zonnewering. En DE boom >:O

[ Bericht 16% gewijzigd door Blues op 01-11-2025 11:36:57 ]
pi_219166445
Iew @Tele6 wat gruwelijk. Nou zal ieder bewoond huis wel viezig zijn want je komt nooit overal bij maar zo vies :o

Toen hier laatst de monteur voor de bank kwam schaamde ik me ook voor het stof eronder maar hij “och mevrouw dit zie ik als netjes en schoon, u wilt niet wat ik soms aantref “
We have far more in common than that which devides us..
pi_219166512
Ik ging net even naar ‘t Goed in de hoop er naaitijdschriften te vinden (mislukt) maar ik kwam thuis met een bloesje en trui en een Human Nature parka-achtige herfstjas. Die laatste kostte maar 10 euro! *O*
pi_219166548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Tuindier het volgende:
Gatver @:tele6, kan me voorstellen dat je broertje het er allemaal uit wil hebben om echt met een schoon nieuw huis te beginnen. Maar klinkt wel als heel veel werk.
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Oei, dat klinkt wel als iets meer werk dan 1 of 2 weekendjes ja :X
Ik zie echt niet hoe we dit voor 23 november woonklaar gaan krijgen.

Mijn idee zou zijn geweest om één kamer plus badkamer en keuken schoon en netjes te maken voor broertje. Dan kan hij daarin gaan wonen en kan hij de rest opknappen terwijl hij er woont.

Maar nee, hij wil alles doen voordat hij er woont "want anders woon ik tussen het puin"

Nu komen al die 58 klussen tegelijk niet af voordat hij er woont, dus woont hij straks écht in het puin.

ALLE apparatuur in de keuken is kapot.

Nou ja. We gaan er maar gewoon met alles wat we hebben tegenaan.

Blijkbaar hadden de verkopers niet ingeschat dat als ze het huis zouden verkopen, ze ook uit het huis zouden moeten. Dus de buren vertelden dat de verkopers nu dakloos zijn ;(
Ze hebben het huis wel op tijd leeg gekregen (wat ik knap vind, want waar laat je alles als je geen huis hebt om naartoe te gaan).

Erbij op broertjes to do list, sloten laten vervangen.
pi_219166594
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
[..]
Ik zie echt niet hoe we dit voor 23 november woonklaar gaan krijgen.

Mijn idee zou zijn geweest om één kamer plus badkamer en keuken schoon en netjes te maken voor broertje. Dan kan hij daarin gaan wonen en kan hij de rest opknappen terwijl hij er woont.

Maar nee, hij wil alles doen voordat hij er woont "want anders woon ik tussen het puin"

Nu komen al die 58 klussen tegelijk niet af voordat hij er woont, dus woont hij straks écht in het puin.

ALLE apparatuur in de keuken is kapot.

Nou ja. We gaan er maar gewoon met alles wat we hebben tegenaan.

Blijkbaar hadden de verkopers niet ingeschat dat als ze het huis zouden verkopen, ze ook uit het huis zouden moeten. Dus de buren vertelden dat de verkopers nu dakloos zijn ;(
Ze hebben het huis wel op tijd leeg gekregen (wat ik knap vind, want waar laat je alles als je geen huis hebt om naartoe te gaan).

Help mijn man broertje is klusser

;( Sterkte. Nogmaals; laat jezelf niet gekmaken, hij haalt dit echt zelf zo op z'n eigenwijze hals. Ik snap dat nog moeten klussen als je al ergens woont niet ideaal is, maar het wordt pas echt vervelend als je alles overhoop trekt en langdurig nergens meer kunt zitten zonder daarna het stof van je kont te moeten slaan.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 12:14:51 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219166934
quote:

Opzich niet heel moeilijk om zelf de cilinders uit te wisselen. Mocht je iemand inschakelen en er komt een iemand met een BMW aan en Leboutin schoenen en een heuptasje: direct wegsturen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219166951
quote:
:o
Zielig.

Broertje klinkt alsof ie niet echt realistisch kan of wil zijn. Begrijpt ie echt niet dat het niet haalbaar is of wil ie het niet zien, hopend op een wonder en meer hulp oid?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 12:17:16 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219166956
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Tele6 het volgende:
Het huis staat er slechter bij dan ik dacht _O-

Het is echt godsgruwelijk smerig. De vorige bewoners hebben denk ik in geen 5 jaar echt schoongemaakt, alles is helemaal vettig. Vergeeld is geen omschrijving, het is al bruin. Dat alle fundafoto's zo geel waren, was dus niet door slechte belichting maar was eigenlijk nog wel een gunstigere weergave dan echt.

Plafonds op de verdieping (zachtboard) heeft broertje er woensdag met m'n pa uitgehaald. Daarmee zijn ook circa een triljoen muizenkeutels naar beneden gekomen.

Plafond in de woonkamer is osb (?) met decoratieve balken. Broertje wil dat er ook uit hebben, ook al is het niet zo lelijk of brandgevaarlijk als de plastic schroten en het zachtboard.

Alleen die plafonds al is zoveel werk :X

Ik las iets van gipsplaten. Waarom geen Agnes platen? Ben je in een keer klaar. Hoef je geen naadjes en schroefgaten af te werken (wapeningstape, Uniflot, schuren, finisher en nog es schuren) en je hoeft niet voor te strijken en te schilderen. Als je snel wil zou ik dat toch wel aanraden.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 12:19:55 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219166997
Oh ik verwacht op waarom geen antwoord, maar kent ie dat product überhaupt?
pi_219167142
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:19 schreef derLudolf het volgende:
Oh ik verwacht op waarom geen antwoord, maar kent ie dat product überhaupt?
Misschien de prijs?
We have far more in common than that which devides us..
pi_219167451
Ohohoh @ broertje van Tele en achterban.

Het kan …een uitgewoond klein huis slopen en opbouwen inclusief electra en waterleiding kostte ons dik dik een half jaar: 3 avonden en één zaterdag.
En dan deed een aannemer nog de dakkapel.
En wij woonden / huurden nog elders op 15 km.

Muizen weg..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 13:17:07 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219167584
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien de prijs?
Het is zeker wel iets duurder en ik weet ook dat het (zeker in je eentje) goed op kan. Maar gezien het feit dat het een huis in een stad is, zal het ook niet enorm zijn.

Als je op die manier een kamer doet kun je makkelijk in twee avonden een plafond klaar hebben, toch makkelijk als je in twee weken een paar ruimtes af wilt hebben.

@Tele6 is hij de komende twee weken vrij of moet het 's avonds een 's weekends gebeuren?
pi_219168701
Het is best een groot huis. Rijtjeshuis in buitenwijk.

Agnes platen ken ik ook niet. Broertje heeft nu de allergoedkoopste gipsplaten, die zijn lekker dun dus ze doen *flop* als je ze in de bus inlaadt :D

Komende week hebben mijn ouders herfstvakantie dus die gaan vier dagen de hele dag klussen.

Broertje heeft geen vakantiedagen meer en voorzover ik hem gevraagd heb, wil hij ook niet in de avonden werken. Ik vond het afgelopen donderdagavond wel zuur -- ik had maandag mijn sport overgeslagen om hem te helpen en moest donderdagavond training geven, dus ik de hele avond nog aan het werk bij de sportclub en hij komt gezellig sporten. Vervolgens vanochtend het hele huis nog vol met losse muizenkeutels en spijkers die hij best donderdag even had kunnen gaan opvegen. Prioriteiten :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:15:13 #195
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219168709
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:14 schreef Tele6 het volgende:
Het is best een groot huis. Rijtjeshuis in buitenwijk.

Agnes platen ken ik ook niet. Broertje heeft nu de allergoedkoopste gipsplaten, die zijn lekker dun dus ze doen *flop* als je ze in de bus inlaadt :D

Komende week hebben mijn ouders herfstvakantie dus die gaan vier dagen de hele dag klussen.

Broertje heeft geen vakantiedagen meer en voorzover ik hem gevraagd heb, wil hij ook niet in de avonden werken. Ik vond het afgelopen donderdagavond wel zuur -- ik had maandag mijn sport overgeslagen om hem te helpen en moest donderdagavond training geven, dus ik de hele avond nog aan het werk bij de sportclub en hij komt gezellig sporten. Vervolgens vanochtend het hele huis nog vol met losse muizenkeutels en spijkers die hij best donderdag even had kunnen gaan opvegen. Prioriteiten :')
Geboren na 1997 , broertje? :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219168765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:15 schreef fietsie het volgende:

[..]
Geboren na 1997 , broertje? :P
Ja, hoezo?
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 15:29:08 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219168802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, hoezo?
Generatie heppeldepup waarschijnlijk.

Ik ben vandaag een koof aan het maken voor rondom de afvoer van de afzuigkap. Met dit weer ben ik wel erg blij met m'n schuur O+

Kan mooi droog werken en hoef niet in een verder voltooide keuken met een invalzaag aan het werk.

Die allergoedkoopste gipsplaten, zijn waarschijnlijk 9,5mm. Die zijn ook bedoeld voor plafond, dat scheelt.

Voor floepende platen gesproken, bij m'n broertje moesten we een Fermacell / gipsvezelplaat op de houten badkamervloer maken zodat daarop kon worden getegeld. Dat heeft niet dat papieren laagje.
We hadden de grootste plaat (2600x1200 oid) gekocht. Pakken dat ding van de aanhanger (weeg niks) komt er ineens een windvlaag. Plaat doormidden. Het leek vermoedelijk net een scène uit een slapstick.

Er reed net een bekende lang die keukens/badkamers/tegelwerk doet en die zag het gebeuren. "Daarom neem ik altijd de kleine platen" _O-

[ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 01-11-2025 15:35:37 ]
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:32:48 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219168825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, hoezo?
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.

Wellicht had broertje het sporten nodig om de mentale druk van het moeizame proces om tot sleuteloverdracht te komen te verwerken? Wellicht zelfs zonder het te beseffen ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219168829
En het ergste is nog, m'n moeder is er de hele tijd bij dus we kunnen niet eens happy hardcore aanzetten en door het huis heen knallen. Dán waren we nu al zowat klaar geweest natuurlijk :P
pi_219168853
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.

Wellicht had broertje het sporten nodig om de mentale druk van het moeizame proces om tot sleuteloverdracht te komen te verwerken? Wellicht zelfs zonder het te beseffen ?
Waar komt dat vooroordeel vandaan?
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is. Ja hij is destijds wel een keer voor zijn rijexamen gezakt omdat hij een feestje de avond van tevoren niet wilde afzeggen, maar verder is het altijd wel rond gekomen als hij de "moetjes" pas plande als de "leuke dingen" in de agenda stonden. Dus nu plant hij het klussen om de leuke dingen heen. En ondertussen zit ik leuke dingen af te zeggen omdat het toch voor familie is enz enz. Ga ik ook mee stoppen dan hoor :(

Jongen gaat volgend weekend een paar dagen klussen bij de sportclub en het weekend erna een gezellig weekendje naar Gent. Vast ook allemaal om de stress van de sleuteloverdracht te verwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')