Maar wel een uitstekende dag om lekker thuis te zijn en taart te etenquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:37 schreef Lonaa het volgende:
1 november is geen dag om iets te doen in de wijde omtrek van de Duitse grens. Hugh.
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Waar komt dat vooroordeel vandaan?
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is omdat m'n zus m'n shit wel oplost
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
En tele kan veilig haar grenzen stellen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.
Is daar een cursus over/voor gemaaktquote:Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is daar een cursus over/voor gemaakt, die je móet volgen?
#verbaasd
Terecht lijkt mij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
En bij conflicteren zijn er meestal wel meerdere perspectieven.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
Oh! Tja…quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Terecht lijkt mij.
Niet alleen daar hoor. Maar hetzelfde zie je bij ons ook wel. Het is vooral behoud van personeel. Jongere mensen vertrekken veel sneller als er iets ze niet aanstaat.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
Hoe was het eten?quote:Op zondag 2 november 2025 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Gisteravond gezellig gegeten met vrienden in een Italiaans restaurant.
Zorg is een goed voorbeeld hoe decennia lang kut met personeel is om gegaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 november 2025 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zorg is een goed voorbeeld hoe decennia lang kut met personeel is om gegaan.
Mensen werden min of meer gedwongen ZZP er te worden, vervolgens klagen dat die te duur zijn. Mensen aannemen, overwerken en onderbetalen en dan weer klagen over het verloop.
Heel lekker. Ik had vooraf carpaccio en deze was heel erg goed (is die niet altijd), vlees was zo dus gesneden dat je het bord er door kon zien. En we besloten als hoofdgerecht pizza te nemen en doe was ook geweldig. Ik had quatro fromaggio (er stond zoveel lekkers op de kaart dat ik het mezelf makkelijk heb gemaakt)quote:
Italiaan in Ernum?quote:Op zondag 2 november 2025 09:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heel lekker. Ik had vooraf carpaccio en deze was heel erg goed (is die niet altijd), vlees was zo dus gesneden dat je het bord er door kon zien. En we besloten als hoofdgerecht pizza te nemen en doe was ook geweldig. Ik had quatro fromaggio (er stond zoveel lekkers op de kaart dat ik het mezelf makkelijk heb gemaakt)
Velp (La padella) maar in Arnhem zijn ook een paar goede. Trattoria Cosi (wel iets minder geworden na de overname) en vooral Da Giulio. De eigenaar/kok is geweldig, en als hij je mag komt hij vaaak even bij je zitten met een fles lekkers en praat met passie over het eten.quote:
quote:Op zondag 2 november 2025 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Velp (La padella) maar in Arnhem zijn ook een paar goede. Trattoria Cosi (wel iets minder geworden na de overname) en vooral Da Giulio. De eigenaar/kok is geweldig, en als hij je mag komt hij vaaak even bij je zitten met een fles lekkers en praat met passie over het eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |