abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219170353
St Marc _O_ w/ *O*
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:53:26 #227
63722 z80
I fink you freaky
pi_219170451
Bij inkopen niet op gelet. In plaats van Stroh rum de Stroh Jägertee mee genomen.
Dat blijkt ook geen straf te zijn. c_/
Alleen geen rum in huis voor de appelmoes, dat is dan wel weer een minpunt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219170687
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:37 schreef Lonaa het volgende:
1 november is geen dag om iets te doen in de wijde omtrek van de Duitse grens. Hugh.
Maar wel een uitstekende dag om lekker thuis te zijn en taart te eten *O* (hoewel ik een jaar geleden op deze dat in de zee bij Mallorca zwom, dat was ook prima O+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219170706
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waar komt dat vooroordeel vandaan?
Ik denk dat het bij broertje een beetje een "het is nog nooit echt mis gegaan" is omdat m'n zus m'n shit wel oplost
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219170861
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
FTFY. Nee, flauw, maar ik gun je dat jíj het los kan laten. Die druiloor is volwassen, laat het hem lekker uitzoeken.
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 november 2025 @ 19:49:26 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219170907
Wat een verhuisellende Tele :X

Ik begon de dag bij NH Sportcafé, al 25 jaar het zaterdagprogramma op RadioNH. Verder lesje Pilates en net aan de soep bij Ma. Zo nog naar Telstar - Excelsior. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219171000
Vandaag was fijn. Er lopen momenteel wat grote administratieve klussen maar vanochtend waren we zo vroeg klaar met het deel dat we nu konden doen, dat ik zelfs tijd had om de badkamer, gang en woonkamer schoon te maken.

Vanmiddag zijn we naar Oudenbosch geweest, naar mild suffe musea en een grote kapel. Oudenbosch zit vol met Katholieke historie, waar wij bijzonder weinig van af weten want atheisten van boven de rivieren.

Het eerste museum ging over de Zouaven. Zouaven waren een Katholiek leger uit heel Europa die rond 1860 naar de Pauselijke Staat trokken om daar de boel te verdedigen tegen de Italianen, wat uiteraard jammerlijk faalde. Nederlanders waren met 3000 man de grootste toeleverancier van soldaten. Er sneuvelden er zo'n 250, veel omdat ze onderweg dorpen hielpen met het bergen van choleradoden. Bij terugkomst werden ze allemaal statenloos omdat ze voor een andere natie hadden gevochten.

Natuurlijk moesten die brave Katholieken vaak biechten. Dat ging in verband met de taalbarrière op nummer:

De lokale priester broederschap was natuurlijk verantwoordelijk voor de scholing van de lokale jeugd. Ze dachten dat opleiding en kennis zou leiden tot betere banen (je verzint het niet) en trokken de wereld in om kennis te vergaren. En hier en daar wat te bekeren of actie te voeren tegen slavernij. Tijdens hun reizen stuurden ze allerlei materiaal naar hun school, waar de kinderen weer van konden leren. Uiteindelijk is hier een Volkenkundig en Natuurhistorisch museum uit ontstaan in het oude schoolgebouw. Het is een beetje random verzameling van objecten, opgedeeld in aardwetenschappen, koloniale objecten en opgezette beesten. Tot zo'n 20 jaar geleden, was elke vogel van Nederland in opgezette vorm te zien in het museum.

We zijn ook nog naar de begraafplaats en de Kapel van de broederschap geweest. De laatste was prachtig en recent gerestaureerd. De Basiliek was al gesloten. We moeten nog eens uitzoeken wat het verschil is tussen een kapel en een basiliek. Ik vind het gewoon allebei een kerk eigenlijk.
Spoilers!
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:00:49 #233
63722 z80
I fink you freaky
pi_219171005
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja dit inderdaad. Zijn huis is het niet waard dat jij je verantwoordelijk voelt en stress ervan ervaart Tele. Natuurlijk wil je helpen en natuurlijk ga je hier mopperen, maar dit is een uitstekende oefening in grenzen stellen.
En tele kan veilig haar grenzen stellen.
Broertje heeft een dak boven het hoofd. Ongeacht hoe de schoonmaak en verhuizing gaat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219171039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb onlangs een cursus "werken met Gen-Z collega's" moeten volgen. (Die een iets politiekere naam had).
Een van de vooroordelen: "ze kunnen niet prioriteren" werd uitgebreid besproken.
Is daar een cursus over/voor gemaakt _O- , die je móet volgen?
#verbaasd
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:48:56 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219171742
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is daar een cursus over/voor gemaakt _O- , die je móet volgen?
#verbaasd
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
En bij conflicteren zijn er meestal wel meerdere perspectieven.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:54:04 #236
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_219171823
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
De schaarste van personeel in de zorg is dermate dat we inderdaad ook energie steken in het behouden van mensen die mogelijk door hun keuzes en gedrag anders in conflicten zouden belanden.
Terecht lijkt mij.

Niet alleen daar hoor. Maar hetzelfde zie je bij ons ook wel. Het is vooral behoud van personeel. Jongere mensen vertrekken veel sneller als er iets ze niet aanstaat.
pi_219171939
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:54 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Terecht lijkt mij.

Niet alleen daar hoor. Maar hetzelfde zie je bij ons ook wel. Het is vooral behoud van personeel. Jongere mensen vertrekken veel sneller als er iets ze niet aanstaat.
Oh! Tja…
pi_219173106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
O+
pi_219174410
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219174426
:W :O
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219174915
Mogge!

Gisteravond gezellig gegeten met vrienden in een Italiaans restaurant.

Leuke dag was dat @Lucky_Strike
Straks maar eens op zoek of er een documentaire is over het nieuwe museum in Caïro. Daar hebben ze het al jaren over en is nu eindelijk geopend. Had altijd het plan om dan een week naar Cairo te gaan en dan iedere dag een paar uur naar dat museum. Maar nu het dan zover is zou ik dat lichamelijk niet trekken -O-
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 2 november 2025 @ 09:49:51 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219174988
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Gisteravond gezellig gegeten met vrienden in een Italiaans restaurant.

Hoe was het eten?
  zondag 2 november 2025 @ 09:54:41 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175005
quote:

[..]
Zorg is een goed voorbeeld hoe decennia lang kut met personeel is om gegaan.
Mensen werden min of meer gedwongen ZZP er te worden, vervolgens klagen dat die te duur zijn. Mensen aannemen, overwerken en onderbetalen en dan weer klagen over het verloop.
pi_219175008
Manlief heeft me aangestoken -O- Dan nog maar een dagje thuis op de bank.
  zondag 2 november 2025 @ 09:55:42 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175013
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zorg is een goed voorbeeld hoe decennia lang kut met personeel is om gegaan.
Mensen werden min of meer gedwongen ZZP er te worden, vervolgens klagen dat die te duur zijn. Mensen aannemen, overwerken en onderbetalen en dan weer klagen over het verloop.
pi_219175015
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe was het eten?
Heel lekker. Ik had vooraf carpaccio en deze was heel erg goed (is die niet altijd), vlees was zo dus gesneden dat je het bord er door kon zien. En we besloten als hoofdgerecht pizza te nemen en doe was ook geweldig. Ik had quatro fromaggio (er stond zoveel lekkers op de kaart dat ik het mezelf makkelijk heb gemaakt)
  zondag 2 november 2025 @ 09:57:19 #247
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175018
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heel lekker. Ik had vooraf carpaccio en deze was heel erg goed (is die niet altijd), vlees was zo dus gesneden dat je het bord er door kon zien. En we besloten als hoofdgerecht pizza te nemen en doe was ook geweldig. Ik had quatro fromaggio (er stond zoveel lekkers op de kaart dat ik het mezelf makkelijk heb gemaakt)
Italiaan in Ernum?
pi_219175074
:M :X :r :X :M :X :r }:|

Dit had ik niet besteld }:|

Waarom zijn er wel kotssmileys en geen kak?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219175198
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Italiaan in Ernum?
Velp (La padella) maar in Arnhem zijn ook een paar goede. Trattoria Cosi (wel iets minder geworden na de overname) en vooral Da Giulio. De eigenaar/kok is geweldig, en als hij je mag komt hij vaaak even bij je zitten met een fles lekkers en praat met passie over het eten.
  zondag 2 november 2025 @ 10:27:12 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219175266
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Velp (La padella) maar in Arnhem zijn ook een paar goede. Trattoria Cosi (wel iets minder geworden na de overname) en vooral Da Giulio. De eigenaar/kok is geweldig, en als hij je mag komt hij vaaak even bij je zitten met een fles lekkers en praat met passie over het eten.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')