abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219154258
Besteknerd boks @derLudolf O+

Ik heb een (bijna complete, ik mis alleen de soeplepel, het slabestek en sorbetlepels geloof ik) set Nieuwpoort bestek. Wordt sinds 1986 niet meer gemaakt. Ik vind het een heel strak ontworpen bestek, je ziet er niet aan af dat het zo oud is :D

En B heeft een overcomplete set Sola bestek, geërfd van z'n oma en aangevuld met Marktplaatsvondsten en random enkele lepels en vorken van de kringloopwinkel.

Ik vind zijn bestek niet super, de vorken hebben mega lange tanden en ik kan daar niet helemaal mee omgaan :')

Mijn vorken hebben een handigere vorm vind ik:

Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 23:44:17 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219154280
Nou ja, nerd zou ik het niet willen noemen. Dan had ik al die typenummers uit m'n hoofd gekend :P Ik heb nu enkel takje en visgraat als naam onthouden.

Alles perfect van een serie hebben is ook echt niet het doel, vind het gewoon leuk omdat omdat binding met m'n dorp en beide opa's die er werkten.

Ennuh Sola :N Ga je mond spoelen zou m'n ene opa - de magazijnmeester - hebben gezegd :P Die fabriek zat volgens mij overigens een dorp verderop, in Ter Apel
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219154879
Goedemorgen.

Bestek, dat zoek ik nog. Maar bij de gemiddelde kookwinkel hebben ze amper sets liggen die zowel groot als klein bestek in de set hebben zitten, en dat wil ik toch echt.
pi_219154905
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 06:52 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.

Bestek, dat zoek ik nog. Maar bij de gemiddelde kookwinkel hebben ze amper sets liggen die zowel groot als klein bestek in de set hebben zitten, en dat wil ik toch echt.
Ik kan dus kringloopwinkel/marktplaats aanraden. Maar hangt natuurlijk wel van je smaak af.
pi_219154948
Wij hebben hier twee sets door elkaar, ooit gekregen. Beetje een zooitje dus, wel bevatten beide sets klein en groot bestek dus dat is fijn. Overigens wel van Sola :D, de kookpannetjes ook, het eet en kookt al 13 jaar meer dan prima en geen echte slijtage te bespeuren.

Maar mijn kleine zilveren lepeltjes voor de koffie zijn mooier. En mijn kleine vorkjes voor het gebak leuker, op elk vorkje zit een koolmees, roodborst of pimpelmees op het uiteinde. Ooit als geintje gekregen. Ik heb er nu natuurlijk wel bijpassende bordjes bij :P (naast nog een meer ‘serieuze’ , oranje-achtige glazen set van mijn opa en oma)
pi_219154958
Hier ook 2 sets door elkaar. Ikea. :)

Gisteravond afscheid collega was leuk, en weer een soort reunietje. Wat is het toch leuk om al zolang in een klein zkh te werken waar veel hun opleiding hebben gedaan, voelt altijd als een beetje 'familie' achtig.

R haar collega's hadden wel een leuke grap uitgehaald, zij riep vaak als het weer eens bal was op haar poli, onderbezetting, megadruk, artsen die dit NU NU willen, telefoon roodgloeiend met stoom uit haar oren: GEKKENWERK HIERO, IK STOP HIERMEE EN GA IN EEN KAASWINKEL WERKEN!....

Ze kreeg o.a. een kaasplank met een kaartje erbij: Je bent uitgenodigd om a.s. zaterdag 2 uurtjes mee te werken in de kaaswinkel in 'jouw dorp'. _O- Echt waar dus. Briljant!
pi_219155294
Goedemorgen :)

Wat een mooie dag was het gister. De blauwebessenstruik geeft nog even een herfstvisitekaartje af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219155312
Wat geestig bedacht! van de collega’s.

Servies is eindelijk eens compleet met dekschalen etc. aangeschaft toen wij ieder van dezelfde werkgever een dikke cadeaubon kregen voor het “harde werken” in dat afgelopen jaar.
Bestek heb ik geërfd van tante Truus. Een allegaartje van sola zonder ‘takje’ of ‘ visgraat’. Ooit eens begonnen met strak Deens ontwerp om iedere maand uit te breiden. Dat kwam niet verder dan 4-delig met opscheplepels.

Uiteindelijk een zeer uitgebreide bestekset voor 9 pp gekocht voor weinig via een collega, die ook parttime vloog en meenam uit Vietnam, in een brons legering. Veel gebruikt bij etentjes en Kerstmis met 14 mensen. Those were the days.
Past nu redelijk in de mooie cassette doos, die van Lucky komt. w/
pi_219155425
Oh ja en eten van vorken met lange tanden wat Tele6 zegt, is een vreselijk gedoe.
pi_219155473
Mogge!

Wat een ontzettend leuk bedacht van de collega’s

Ruim 36 jaar geleden (op 19 augustus 1989, toen ik thuis kwam hoorde ik dat een vriendin bevallen was van haar zoon vandaar dat ik de datum weet) een 12 persoons bestekset gekocht in Duitsland en die doet het nog prima. Toen ik bij de voor voor vorige werkgever wegging wist ik niet wat ik moest vragen, dus leek me een paar onderdelen van een servies een goed idee want ik vond een dvd speler te duur om te vragen. Kreeg uiteindelijk zoveel delen dat ik er wel 3 dvd spelers van had kunnen kopen :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_219155525
Aan mijn bestekset kun je wel zien dat ik jarenlang in de spoelkeuken van de kantine van de universiteit gestaan heb :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219155695
UItslaapdag. Bleek helaas ook snoozedag voor de man.

:( :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219155723
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
UItslaapdag. Bleek helaas ook snoozedag voor de man.

:( :( :( :(
Mannen :r kutvolk :r waardeloos :r klootzakken :r

Woman needs a man like a fish needs a bicycle *O*
pi_219155726
#nietallemannen :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219155752
Wij hebben voor ons nieuwe huis en keuken 16 jaar geleden een mooie bestekset van WMF gekocht (Virginia). Ik vind het nog steeds een heel elegante set.

@Dr_Flash wat een mooi verhaal over de bel, heel tof dat hij bij jou aan de muur hangt!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:42:00 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155816
Wow ik heb toch ineens een beter beeld van de mensen in dit gehucht...

Waar er in 2023 nog 144 stemmen waren op de PVV, was dat dit keer 'nog maar' 78.
En die zijn vrijwel allemaal geswitched naar CDA en D66 en JA21.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219155830
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:42 schreef fietsie het volgende:
Wow ik heb toch ineens een beter beeld van de mensen in dit gehucht...

Waar er in 2023 nog 144 stemmen waren op de PVV, was dat dit keer 'nog maar' 78.
En die zijn vrijwel allemaal geswitched naar CDA en D66 en JA21.
Hoeveel stemmers waren er bij jou ook weer? Je zee het van de week, maar niet precies onthouden.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:49:41 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155868
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hoeveel stemmers waren er bij jou ook weer? Je zee het van de week, maar niet precies onthouden.
Er zijn +- 430 inwoners in het dorp + lintbebouwing die boven de 18 zijn.
Omdat het stembureau aan de doorgaande woon-werk route van 2 andere dorpen ligt zijn er best veel 'gast' stemmers, die door de ligging niet hoeven te lopen (auto kan zo'n beetje op de stoep)

Ah, er zijn er 484 langsgekomen zie ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:50:39 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155872
En die 60 voor FVD heb ik mentaal maar even geblokkeerd :P
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:53:41 #45
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_219155897
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aangezien de HRA de woningprijzen opdrijft is het eigenlijk een subsidie aan hypotheekverstrekkers. Gratis geld voor de bank.
Ik ben het hier wel mee eens hoor, maar in Spanje hadden ze ook zo'n regel. Daar kon je maximaal 9k aan aflossing en rente aftrekken per jaar. Dit was ook vooral voordelig voor de hogere inkomens. Dat was één reden om het af te schaffen, en verder moest et de druk van de koopmarkt af te nemen. Dat heeft ook wel gewerkt, maar tergelijkertijd nam de druk op de huurmarkt toe. Het is dus niet alleen maar voordelig.
Siesta & Fiesta!
pi_219155901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:49 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er zijn +- 430 inwoners in het dorp + lintbebouwing die boven de 18 zijn.
Omdat het stembureau aan de doorgaande woon-werk route van 2 andere dorpen ligt zijn er best veel 'gast' stemmers, die door de ligging niet hoeven te lopen (auto kan zo'n beetje op de stoep)

Ah, er zijn er 484 langsgekomen zie ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, helemaal Schiermonnikoog *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:01:38 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219155961
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 09:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ah, helemaal Schiermonnikoog *O*
Het kleinste stembureau was als ik het zo snel goed zie 217 stemmers.
pi_219156041
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:13 schreef derLudolf het volgende:
Er is dus een site met allerlei verschillende series van Gero. Heb redelijk wat hier van. Moeilijk te vinden staat er, misschien omdat de magazijnmeester (vader van mn moeder) redelijk wat heeft afgekeurd? Meerdere mensen in de familie hebben dit. https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5567946.html
Wij hebben streepjes, blijkbaar wordt die Slowfox genoemd (gemaakt van '58 tot '75): https://www.gekopbestek.nl/contents/nl/d5567879.html
En ook een flinke set 220 (Alpacca, gemaakt tussen 1912 en 1933, dus niet bij jou in de buurt) https://www.lavitrinedeca(...)parelrand-model-220/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219156107
Net even naar de bakker geweest.

stuk gevuld speculaas (denk 400 gram)
pakje speculaasjes
4 ham-kaas croissants

SPOILER
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:32:54 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219156219
Soit, gay betekent niet voor niets vrolijk, blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')