Daarvoor werkt men dus meestal met een gevoeligheidsanalyse, waardoor men inzicht krijgt in een bandbreedte aan mogelijke scenario's i.p.v. één waarheid. Het probleem is dat het interpreteren van van zo'n bandbreedte aan scenario's enige scholing, en heel veel peer-reviewed academisch gesteggel vereist, en niet zomaar even op één zolderkamer kan worden uitgevogeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet je ze dus ook niet als feiten brengen zoals jij doet.
Een net iets andere rekenmethode of variabelen levert al compleet andere resultaten op.
Ja, visie is voor bij de oogarts.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is de VVD-bril. Vier jaar op de winkel passen en dan het stokje weer doorgeven. Veel anderen partijen hebben een wat bredere en meer ambitieuze visie over wat het betekent om de verantwoordelijkheid te dragen een land te regeren.
Mee eens dat het wat lastig leesbaar is zo’n afbeelding, ik heb er de eerste keer dat ik hem zag ook even voor moeten zittenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doet me denken aan
[ afbeelding ]
Zo'n grote afbeelding maakt het natuurlijk allemaal lastig leesbaar. Al hoef je eigenlijk alleen de onderkant te zien om in te zien dat het niet in orde is.
Niet voor niets was het Rutte die zei dat visie als een olifant is die in de weg staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, visie is voor bij de oogarts.
De VVD is gewoon een big tent die vooral zo veel mogelijk stemmen wil harken zodat daarna alles hetzelfde blijft en de bezittende klasse zijn belangen geborgd ziet.
Maak je toch niet druk om wat een ander stemt. Of er nu een centrumrechts of centrumlinks of middenkabinet komt het zijn steeds dezelfde clowns waar je op stemt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is de VVD-bril. Vier jaar op de winkel passen en dan het stokje weer doorgeven. Veel anderen partijen hebben een wat bredere en meer ambitieuze visie over wat het betekent om de verantwoordelijkheid te dragen een land te regeren.
De T is echt verschrikkelijk anti-D66 met Wouter de Winther voorop, vooral omdat ze de VVD en rechts nogal in de weg zittenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:32 schreef Spablauw214 het volgende:
In de T-podcast denken ze dat D66 straks hetzelfde overkomt als destijds met Kaag. Het verhaal van Jetten op het gebied van migratie matcht niet met het partijprogramma.
Ze nemen het - enigszins verrassend - op voor Timmermans die ze zien als heel steady en die daardoor ook geen loze beloftes doet richting zijn kiezers waar hij later op afgerekend kan worden.
Ik vind er wel wat in zitten.
Dit is toch wel echt heel rich komende van een VVD-stemmerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
het zijn steeds dezelfde clowns waar je op stemt.
Ruttequote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niet voor niets was het Rutte die zei dat visie als een olifant is die in de weg staat.
Rutte was inderdaad een veel betere staatsman dan welke partijleider nu maar tegelijk was het kampioen dingen uitstellen. Niet perse iets wat we nodig hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ruttewat mis ik die man. Zou met twee vingers in de neus deze verkiezingen winnen.
De visie van Jetten is op voorhand al niet serieus te nemen met zijn 10 steden en iedereen duurzaam terwijl het elektriciteitsnet vol is en vervolgens ook nog de grenzen wagenwijd open zet.
VVD mag ook meedoen, hoe breder hoe beter, niet dat een klein partijtje de hele regering kan lamleggen over rode dieselolie of hypotheektoeslagquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik stem weer lekker VVD. M'ien vatte ze nie.
Bij andere partijen niet dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is toch wel echt heel rich komende van een VVD-stemmer
De VVD moet het ook ontgelden in de podcast. Ze hebben wel gelijk: Jetten gaat bovenin de boom zitten, dus hij zal wel moeten leveren. Als ze morgenmiddag weer overschakelen op het aloude “wij weten wel wat goed voor u is” ivoren toren-gelul is het zo afgelopen met premier Jetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De T is echt verschrikkelijk anti-D66 met Wouter de Winther voorop, vooral omdat ze de VVD en rechts nogal in de weg zitten
Rutte werd door heel Nederland uitgekotst.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ruttewat mis ik die man. Zou met twee vingers in de neus deze verkiezingen winnen.
De visie van Jetten is op voorhand al niet serieus te nemen met zijn 10 steden en iedereen duurzaam terwijl het elektriciteitsnet vol is en vervolgens ook nog de grenzen wagenwijd open zet.
Omdat ik niet zo fan ben van strategisch stemmen heb ik dat niet gedaan, maar wel enigszins die richting op jaquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:13 schreef Hexagon het volgende:
Wil je niet mee het troosteloze, nikserige chagrijn zoals Elan hier loopt de drammen, stem dan op Rob Jetten.
Je bent wel in vorm met je hele bijzondere takes vandaag.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij andere partijen niet dan?
Geen enkele partij zal ook maar iets van hun plannen volledig kunnen realiseren, er zal altijd een of ander slap compromis uitrollen. Dat is eenmaal hoe dit politieke stelsel in elkaar steekt en waarom het extreem gedateerd is.
Je hebt liever een politiek systeem waar compromissen sluiten niet wenselijk is? Nou dan kan je ook wel raden waar je voorkeur naar uit gaatquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij andere partijen niet dan?
Geen enkele partij zal ook maar iets van hun plannen volledig kunnen realiseren, er zal altijd een of ander slap compromis uitrollen. Dat is eenmaal hoe dit politieke stelsel in elkaar steekt en waarom het extreem gedateerd is.
Zolang je niet in een rondje tekent inderdaad. Ook wel eens nagedacht om er iets ludieks op te zetten, maar vind dat toch wat kinderachtig.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:39 schreef Bluesdude het volgende:
shit ... ik heb al gestemd.. Ik had dus kunnen schrijven: fuck ******* of emigreer naar Hongarije
[ afbeelding ]
Als het jou toch niet uitmaakt, heb ik liever die linkse clownsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Maak je toch niet druk om wat een ander stemt. Of er nu een centrumrechts of centrumlinks of middenkabinet komt het zijn steeds dezelfde clowns waar je op stemt.
En dan maar hopen dat ze bij het stembureau ook de spelregels goed kennen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:39 schreef Bluesdude het volgende:
shit ... ik heb al gestemd.. Ik had dus kunnen schrijven: fuck ******* of emigreer naar Hongarije
[ afbeelding ]
Een hoop dingen zijn niet 1,2,3, op te lossen. Zeker niet als het gaat om grote dossiers zoals wonen, migratie en klimaat. Van die partijen die doodleuk willen stoppen met het toeslagenstelsel en De HRA willen afschaffen zonder concreet tegenplan..quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Rutte was inderdaad een veel betere staatsman dan welke partijleider nu maar tegelijk was het kampioen dingen uitstellen. Niet perse iets wat we nodig hebben.
Gefaseerd binnen 30 jaar afschalen is toch wel heel wat anders dan 'doodleuk afschaffen 'quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Een hoop dingen zijn niet 1,2,3, op te lossen. Zeker niet als het gaat om grote dossiers zoals wonen, migratie en klimaat. Van die partijen die doodleuk willen stoppen met het toeslagenstelsel en De HRA willen afschaffen zonder concreet tegenplan..
Het zal mij benieuwen of er de komende 10 jaar daadwerkelijk van die grote veranderingen zullen worden doorgevoerd.
Je maakt je dus hard voor klimaat maar wil vervolgens wel de grenzen wagenwijd open zetten waardoor de vervuiling alleen maar toeneemt. Echt bizar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het jou toch niet uitmaakt, heb ik liever die linkse clowns
De laatste strohalm wegnemen die starters en jonge gezinnen nog hebben om betaalbaar te wonen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gefaseerd binnen 30 jaar afschalen is toch wel heel wat anders dan 'doodleuk afschaffen '
Haha die is leukquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
De laatste strohalm wegnemen die starters en jonge gezinnen nog hebben om betaalbaar te wonen.
Ik heb #viesdik genoteerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang je niet in een rondje tekent inderdaad. Ook wel eens nagedacht om er iets ludieks op te zetten, maar vind dat toch wat kinderachtig.
Die de huizenprijzen hoger maakt*quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
De laatste strohalm wegnemen die starters en jonge gezinnen nog hebben om betaalbaar te wonen.
Rutte is natuurlijk de man met uitspraak: "Voor visie moet je naar de oogarts". Hij had helemaal niks op met hoe Nederland moest zijn over 10, 20 of 30 jaar. Daar ging het onder andere gruwelijk mis. We weten al vele jaren dat er vergrijzing aankomt, dat stikstofuitstoot (lees de hele oude krantenartikelen maar) te hoog is, en dergelijke. Nooit heeft hij maar ook de ambitie getoond om daar wat aan te doen. Het was leven van verkiezing tot verkiezing.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Een hoop dingen zijn niet 1,2,3, op te lossen. Zeker niet als het gaat om grote dossiers zoals wonen, migratie en klimaat. Van die partijen die doodleuk willen stoppen met het toeslagenstelsel en De HRA willen afschaffen zonder concreet tegenplan..
Het zal mij benieuwen of er de komende 10 jaar daadwerkelijk van die grote veranderingen zullen worden doorgevoerd.
Fixedquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Een belangrijke sta in de weg wegnemen die starters en jonge gezinnen meer ruimte geeft om betaalbaar te wonen.
Niet zo dramatisch denken. Wachten op een huurhuis. Met twee inkomens flinker sparen voor een huis kopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want mensen kunnen nu wel wat kopen. Laat staan zonder HRA. Ik krijg het allang niet meer maar voor jonge mensen kan die 400 of 500 piek het verschil maken tussen wel of geen koophuis.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die de huizenprijzen hoger maakt*
Of mensen wel of niet iets kunnen kopen hangt niet af van de HRA, dat klopt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want mensen kunnen nu wel wat kopen. Laat staan zonder HRA. Ik krijg het allang niet meer maar voor jonge mensen kan die 400 of 500 piek het verschil maken tussen wel of geen koophuis.
In de huidige crisis waarbij woningen vaak met tienduizenden euro's wordt overboden zal zoiets als het afschaffen van de HRA niet echt zal helpen. Er zijn toch gewoon niet genoeg huizen? Meer en anders bouwen is wat we nodig hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet zo dramatisch denken. Wachten op een huurhuis. Met twee inkomens flinker sparen voor een huis kopen.
Overigens zeggen economen dat HRA afschaffen de huizenprijzen doen dalen.
Wbt wachten op een huurhuis. Volgens mij is de wachttijd buiten de randstad korter
Voor de regen uit stemmen genot.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vrees voor de uitslag. In ultrarechtse bolwerken zoals Nissewaard, Waalwijk, Westland, Barneveld worden verhoogde opkomsten gemeld tov 2023...
Nadat de VVD eerst zelf de sociale woningbouw de nek heeft omgedraaid en de woningmarkt heeft opengezet voor buitenlandse investeerders, moet men daarna bij diezelfde VVD aankloppen om betaalbaar te kunnen wonen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Gelachen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vrees voor de uitslag. In ultrarechtse bolwerken zoals Nissewaard, Waalwijk, Westland, Barneveld worden verhoogde opkomsten gemeld tov 2023...
Zoals ik gisteren al zei: Wilders gaat "winnen".quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef Klopkoek het volgende:
Betwist jij dat? Daarmee bedoel ik dus dat het geen CDA/VVD bolwerken (meer) zijn.quote:
Welnee.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals ik gisteren al zei: Wilders gaat "winnen".
Zal me niks verbazen als het nog met meer zetels is als 2 jaar geleden ook. Toen zaten ze er ook 10+ zetels naast ivm slotpeiling toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Afschaffing van de aanzienlijke fiscale voordelen voor eigenwoningbezit in Nederland moet onderdeel van deze langetermijnstrategie zijn. De hypotheekrenteaftrek, de vrijstellingen van overdrachtsbelasting en de nationale hypotheekgarantie stuwen de huizenprijzen op en vergroten de vermogensongelijkheid tussen kopers en huurders. Deze voordelen komen relatief sterk terecht bij hogere inkomensgroepen. Van de OESO-landen kent Nederland één van de ruimste fiscale regelingen voor huiseigenaren (zie figuur 3.3), wat zich voor hen vertaalt in een aanzienlijk lagere woonlastendruk dan voor huurders: in 2022 bedroeg de mediane hypotheeklast als aandeel van het besteedbaar inkomen 10,7 procent (hoogste inkomensquintiel) en 13,1 procent (laagste), tegen respectievelijk 17,5 procent en 23,7 procent in 2010 (OESO, 2024, 4). De OESO pleit daarom voor verdere beperking van de hypotheekrenteaftrek, een hogere bijtelling voor het eigenwoningforfait en – op termijn – het overhevelen van het eigenwoningvermogen naar box 3.
Ik gok dat je hier eigenlijk een synoniem voor ultra (en dan niet radicaal (save in de ogen van de mods), of fatsoenlijk (save in de ogen van de grote baas)) wilde gebruiken?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Betwist jij dat? Daarmee bedoel ik dus dat het geen CDA/VVD bolwerken (meer) zijn.
Wie je verder stemt links of rechts moet een ieder lekker voor zich weten maar in elk geval oprotten met die populisten. Een stem op Wilders/PVV is een gemiste kans.quote:In haar vandaag verschenen rapportage over de Nederlandse economie spreekt de OESO van een redelijk tot goed functionerende economie, die structureel zal verslechteren als de politiek keuzes voor zich uit blijft schuiven.
Het zou me eerlijk gezegd verbazen gezien de dalende trend. Als er al partijen zijn die ineens een sprong maken ten opzichte van de peilingen moet je eerder aan D66 en VVD denken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als het nog met meer zetels is als 2 jaar geleden ook. Toen zaten ze er ook 10+ zetels naast ivm slotpeiling toch?
Wilders zal wel weer de grootste worden vandaag.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Het wereldrecord formatie staat op 541 dagen, in handen van de Belgjes, zal mij benieuwen of we voor de volgende Prinsjesdag een nieuw kabinet hebben.
Er bestaan immers veel hardwerkende Nederlanders, he, die werken overdag.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Gestemd, uitgestorven hier in het stembureau overigens.
Het was op de basisschool en mijn verwachting was ouders die kinderen komen ophalen gaan meteen stemmenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er bestaan immers veel hardwerkende Nederlanders, he, die werken overdag.
Ja nee hier word ik blij vanquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:om 29 oktober 2025 13:03
Eerste opkomstcijfers
We hebben de eerste opkomstcijfers van de Tweede Kamerverkiezingen. Rond 13.00 uur heeft 27,6 procent van de kiesgerechtigden gestemd. Bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen was dit 23,3 procent. U kunt nog stemmen tot 21.00 uur vanavond.
--------quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
In de huidige crisis waarbij woningen vaak met tienduizenden euro's wordt overboden zal zoiets als het afschaffen van de HRA niet echt zal helpen. Er zijn toch gewoon niet genoeg huizen? Meer en anders bouwen is wat we nodig hebben.
Wat ik dan ergens wel apart vindt is dat de grootste tegenstander (Gl/PvdA) ook het plan heeft om een hypotheek naar 40 jaar te trekken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die de huizenprijzen hoger maakt*
Ik weet dat je continu in de attack mode zit tegen links, en dus pak je er weer een puntje in isolatie uit. Zonder samenhang.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ik dan ergens wel apart vindt is dat de grootste tegenstander (Gl/PvdA) ook het plan heeft om een hypotheek naar 40 jaar te trekken.
De huizenprijzen stijgen doordat mensen meer kunnen lenen/te besteden hebben en als je ineens 40 jaar mag doen over het terugbetalen zit je meteen weer op het feit dat mensen weer meer kunnen lenen.
Hopelijk blijft dat zo. Ook met regen straks.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:16 schreef vPlien het volgende:
Ik kom net de liveblog van gemeente Amsterdam tegen, hier is de opkomst tot nu toe blijkbaar iets hoger dan vorige keerBenieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, landelijk begon het eerst lager maar gaat het nu redelijk gelijk op
[..]
Mag jij mooi in eikeltjespyjama de uitslagen bekijkenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Zojuist gaan stemmen. In mijn stembureau is de opkomst ook bijzonder goed tot nu toe. Ik woon in een uitgesproken VVD gemeente.
Ik heb overigens gestemd op Jesse Klaver van GroenLinks / PvdA.
Party time.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:45 schreef Diabool het volgende:
NOG MAAR 5 UUR TE GAAN
Is er al iets bekend van de opkomst tot nu toe?
jaquote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:45 schreef Diabool het volgende:
NOG MAAR 5 UUR TE GAAN
en dan gaat de regen nu ook over het land trekken de komende uren, dit gaat een lage opkomst worden.quote:Voorlopig opkomstcijfer: 38 procent, minder dan in 2023
Tot 15.45 vanmiddag had 38 procent van de kiezers gestemd, meldt Ipsos I&O. Bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen in 2023 was dat op hetzelfde tijdstip 40 procent.
De opkomst kwam toen uit op 77,7 procent.
Er kan nog een inhaalslag plaatsvinden. 2 procent valt nog wel mee. Het weer valt wel mee. Bijna geen wind. Als er regen en veel wind zou staan zou dat erger zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan gaat de regen nu ook over het land trekken de komende uren, dit gaat een lage opkomst worden.
De hamvraag is: welke kiezer heeft geen zin om straks door de regen te gaan om te stemmen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan gaat de regen nu ook over het land trekken de komende uren, dit gaat een lage opkomst worden.
Klaar met populistisch rechts dan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:10 schreef Korenfok het volgende:
Wanneer CDA, VVD, PVV, Ja21, SGP en D66 samen voor dan 76 zetels scoren, is nederland van alles, maar niet klaar met rechts.
Die coalitie implodeert binnen een maand of 2.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:10 schreef Korenfok het volgende:
Wanneer CDA, VVD, PVV, Ja21, SGP en D66 samen voor dan 76 zetels scoren, is nederland van alles, maar niet klaar met rechts.
Fatsoenlijk rechtsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:12 schreef archito het volgende:
[..]
Klaar met populistisch rechts dan.
Contradictio in terminis.quote:
Ik zie de VVD nog wel hoog scoren vanavond. En als GL-PvdA onder de 25 blijft hangen, dan zie ik het wel D66-VVD-CDA-JA21 worden. Er vanuitgaande dat die laatste partij niet tegenvalt ten opzichte van de peilingen, en inderdaad 9+ zetels haalt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:10 schreef Korenfok het volgende:
Ik acht de kans heel klein dat D66 dat gaat doen, zelfs niet als ze de premier mogen leveren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie de VVD nog wel hoog scoren vanavond. En als GL-PvdA onder de 25 blijft hangen, dan zie ik het wel D66-VVD-CDA-JA21 worden. Er vanuitgaande dat die laatste partij niet tegenvalt ten opzichte van de peilingen, en inderdaad 9+ zetels haalt.
Zowel D66 als CDA hebben gezegd dat ze JA21 niet per se zien zitten. Ze sluiten ze niet uit, maar zien er ook niet echt wat in.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie de VVD nog wel hoog scoren vanavond. En als GL-PvdA onder de 25 blijft hangen, dan zie ik het wel D66-VVD-CDA-JA21 worden. Er vanuitgaande dat die laatste partij niet tegenvalt ten opzichte van de peilingen, en inderdaad 9+ zetels haalt.
Onder druk wordt alles vloeibaar en een VVD gaat het pluche echt niet opgeven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zowel D66 als CDA hebben gezegd dat ze JA21 niet per se zien zitten. Ze sluiten ze niet uit, maar zien er ook niet echt wat in.
Ik zie dan eerder VVD toch samen gaan met D66-CDA-GL/PvdA.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar en een VVD gaat het pluche echt niet opgeven.
De VVD heeft denk ik niet zo veel te willen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar en een VVD gaat het pluche echt niet opgeven.
VVD lijkt juist een sleutelpositie te krijgen in deze formatie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VVD heeft denk ik niet zo veel te willen.
Daarvoor hebben ze dus congressen met vodjes 'voor' en 'tegen' en een smeuïg labeltje met een alternatieve benaming voor een extraparlementair-/zakenkabinet uitgevonden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zowel D66 als CDA hebben gezegd dat ze JA21 niet per se zien zitten. Ze sluiten ze niet uit, maar zien er ook niet echt wat in.
Het ligt natuurlijk aan het uiteindelijke resultaat. Maar gevoelsmatig zie ik eerder D66 (ten aanzien van JA21) dan de VVD (ten aanzien van PvdA-GL) overstag gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een soort PVV maar dan met lui die wel willen besturen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:39 schreef Elan het volgende:
Is JA21 een hype onder jongeren of zo, was bij een lezing op ROC net en ze hoorde de een na de ander over JA21 gaan stemmen.
Wellicht toeval maar ben benieuwd of ze gaan verrassen.
Forum was ook populair onder jongeren toen Thierry nog semi-normaal was.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:39 schreef Elan het volgende:
Is JA21 een hype onder jongeren of zo, was bij een lezing op ROC net en ze hoorde de een na de ander over JA21 gaan stemmen.
Wellicht toeval maar ben benieuwd of ze gaan verrassen.
Dat lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zie nog wel een mogelijkheid waarin 3 van de 4; PVDA/GL, CDA, D66, VVD bij elkaar over de 75 komen vanavond.
Het gat tussen max. drie Afghaanse tolken die werkten voor onze Defensie binnenlaten, en twee niet-verwesterde Afghaanse vrouwen terugsturen is zeker overbrugbaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:34 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk aan het uiteindelijke resultaat. Maar gevoelsmatig zie ik eerder D66 (ten aanzien van JA21) dan de VVD (ten aanzien van PvdA-GL) overstag gaan.
Eerdmans wil vooral besturen. Het kunnen is dan weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is een soort PVV maar dan met lui die wel willen besturen.
Ik snap dat wel.
Als je rechts bent en meer wil dan Wilders zijn praatjes.
Ik vind het vooral schattig hoe hij zich positioneert als het stiefzoontje van ons aller Pim.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Eerdmans wil vooral besturen. Het kunnen is dan weer een ander verhaal.
Dan moet ie maar solliciteren als buschauffeur.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje ultieme luiheid om dan maar niet te gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De hamvraag is: welke kiezer heeft geen zin om straks door de regen te gaan om te stemmen?
PVDD stemmers houden niet van hondenweerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:57 schreef Mrmime het volgende:
Bij slecht weer blijven de flanken vaker thuis
Zelfs Pim hoereerde zich minder vaak.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral schattig hoe hij zich positioneert als het stiefzoontje van ons aller Pim.
Ik heb nog steeds niet gestemd, geen tijd voor gehad. Maar ik ga wel hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:45 schreef Diabool het volgende:
NOG MAAR 5 UUR TE GAAN
Sywert is een wappiequote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
Sywert van Lienden stemt tegenwoordig FvD. Hij vindt De Vos "capabel". Sodeju zeg. Van CDA in vier jaar naar FvD.
Hoho ze hebben Coenradie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
MAGA is ook een gestroomlijnde organisatie. Is dat wat je wil? Dat is niet per se beter lijkt me.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoho ze hebben Coenradie.
En ja je kunt je afvragen in hoeverre ze er al aan toe zijn maar ze doen iig hun best met een democratische partij, competente bestuurders proberen aan te trekken, plannen laten doorrekenen.
Heel wat meer dan de losse flodders van Geert.
Gl/PvdA, de man was ooit lid van PvdAquote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:01 schreef Mrmime het volgende:
Ik ben heel benieuwd war Schoof op stemt vandaag
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn pariastatus na het uitkomen van zijn bedrog daar toch wel wat mee te maken heeft. Die ziet de overheid als de grote boosdoener die hem onrecht heeft aangedaan. En die persoonlijke ervaring/slachtofferschap betrekt hij dan waarschijnlijk op alle problemen in de maatschappij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
Sywert van Lienden stemt tegenwoordig FvD. Hij vindt De Vos "capabel". Sodeju zeg. Van CDA in vier jaar naar FvD.
Hij denkt dat het nu bijna een kwart eeuw geleden is en we de ruziënde knotsenkneuzen die toen in de regering kwamen vergeten zijn?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral schattig hoe hij zich positioneert als het stiefzoontje van ons aller Pim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt mij toch eerder een Plasterk in de dop. Er is toch wel een groot verschil tussen formeren voor de populisten, zoals een Putters, en echt 'leiding' geven aan zo'n populistisch zooitje ongeregeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gl/PvdA, de man was ooit lid van PvdA
Coenradie was totaal onzichtbaar in de campagne. Maar ik las ergens dat ze het liefst gewoon 8 oid zetels halen zodat ze de partij rustig kunnen uitbouwen. Zodat ze niet bezwijken aan NSC-taferelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoho ze hebben Coenradie.
En ja je kunt je afvragen in hoeverre ze er al aan toe zijn maar ze doen iig hun best met een democratische partij, competente bestuurders proberen aan te trekken, plannen laten doorrekenen.
Heel wat meer dan de losse flodders van Geert.
Hij had het gisteren over stabiel bestuur dus het zal idd wel Timmermans of Bontenbal zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gl/PvdA, de man was ooit lid van PvdA
Ja lastig punt. Als die meer volgens de democratische spelregels zou spelen dan zou ik dat wel liever zien ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
MAGA is ook een gestroomlijnde organisatie. Is dat wat je wil? Dat is niet per se beter lijkt me.
Coenradie heeft ook niet echt bewezen capabel te zijn. Niet in vorige functies, en als staatssecretaris deed ze niet veel meer dan tegen Wilders, VVD en BBB in gaan. Het was de juiste inschatting maar daarmee is nog niet bewezen dat je kan besturen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Coenradie was totaal onzichtbaar in de campagne. Maar ik las ergens dat ze het liefst gewoon 8 oid zetels halen zodat ze de partij rustig kunnen uitbouwen. Zodat ze niet bezwijken aan NSC-taferelen.
Ja dat vond ik ook wel opvallend. Ik zou meer met haar te koop hebben gelopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Coenradie was totaal onzichtbaar in de campagne. Maar ik las ergens dat ze het liefst gewoon 8 oid zetels halen zodat ze de partij rustig kunnen uitbouwen. Zodat ze niet bezwijken aan NSC-taferelen.
JA21 heeft leden maar is net als FvD bepaald niet democratisch georganiseerd (BBB net zo, NSC tot 2025 ook).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja lastig punt. Als die meer volgens de democratische spelregels zou spelen dan zou ik dat wel liever zien ja.
Ik heb de hele hype rond Coenradie nooit begrepen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Coenradie heeft ook niet echt bewezen capabel te zijn. Niet in vorige functies, en als staatssecretaris deed ze niet veel meer dan tegen Wilders, VVD en BBB in gaan. Het was de juiste inschatting maar daarmee is nog niet bewezen dat je kan besturen.
De hype was dat ze tegen haar eigen fractieleider inging.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de hele hype rond Coenradie nooit begrepen.
Die lag natuurlijk flink overhoop met de overheid, dus nu verlangt hij natuurlijk naar kleine overheid fetish partijen.quote:
Ze durfde tegen het populisme (zwaarder straffen, nooit iemand eerder vrijlaten) in te gaan en gewoon te gaan staan voor wat ze wist dat nodig was, dat komt te weinig voor in de politiek momenteel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de hele hype rond Coenradie nooit begrepen.
en nu zit ze bij een partij voor harder straffen en nooit iemand eerder vrijlaten…quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze durfde tegen het populisme (zwaarder straffen, nooit iemand eerder vrijlaten) in te gaan en gewoon te gaan staan voor wat ze wist dat nodig was, dat komt te weinig voor in de politiek momenteel.
Dat heeft ze natuurlijk altijd gezeten: Leefbaar, PVV en nu JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en nu zit ze bij een partij voor harder straffen en nooit iemand eerder vrijlaten…
Plus dat die eis natuurlijk ook niet financieel was onderbouwd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft ze natuurlijk altijd gezeten: Leefbaar, PVV en nu JA21.
Maar dat ze toen voor haar gevangenispersoneel is gaan staan verdiende toen wel complimenten.
Ja maar Eerdmans heeft zijn plannen wel laten doorrekenen, he..quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en nu zit ze bij een partij voor harder straffen en nooit iemand eerder vrijlaten…
Met deze vier partijen kom je nog niet uit op 76. Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond is dit 73 zetels. Dan moet er nog een BBB of een FVD bij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De hype was dat het een PVV’er was die daadwerkelijk haar werk deedquote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De hype was dat ze tegen haar eigen fractieleider inging.
Met de haalbare middelen die ze had.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De hype was dat het een PVV’er was die daadwerkelijk haar werk deed
Na sluiting van de stembureaus dus na 21 uur.quote:
Zonder de VVD kunnen de andere partijen ook weinig dus die hebben in dat opzicht toch nog wel een sterke positie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |