abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218907614
Soms is google best leuk.

quote:
Jom Kipoeroorlog
Bij de Jom Kipoeroorlog van 1973 verklaarde Nederland zich solidair met Isral. Minister Vredeling besloot in het geheim wapens aan Isral te leveren, buiten weten van de rest van het kabinet om.
https://www.parlement.com/kabinet-den-uyl-1973-1977
pi_218907658
quote:
Dit was een heel ander Israel, met een heel andere bevolkingssamenstelling (deze demografische veranderingen verklaren de ruk naar extreem-rechts), met een andere Isralische regering.

Wanneer Israel van meerdere kanten wordt aangevallen dan is het niet raar om Israel te steunen. Voor de stabiliteit en wereldvrede, voor een landje als Nederland is dat ook eigenbelang.

Het wordt weer een ander verhaal wanneer Israel dan besluit heel Libanon etnisch te zuiveren en uit te hongeren (quod non).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218907692
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals Denemarken het heeft ingevoerd is inderdaad redelijk nieuw, of doet denken aan de jaren 30 (niet alleen Joden, maar bijvoorbeeld ook Japanners in de VS).

Of hoe Nederland met de Molukkers om ging.
Het is ook totale onzin dat dat racistische model hier zou werken. SP is al zeer anti immigratie en dat levert ze bepaald niet veel stemmen op. Uiteindelijk hoor je dat geluid alleen maar van rechtse mensen die graag willen dat linkse partijen hun migratie standpunt laten varen zodat we net als in Amerika kunnen deporteren richting kampen.

Je ziet ook in dit topic dat GL te radicaal genoemd wordt om te regeren. Alsof dat ergens op slaat in een land waar BBB en PVV hebben geregeerd. Waar VVD tijden de grootste is geweest. VVD is nog radicaler rechts dan GL links is.
pi_218907705
quote:
top!

Het is maar de vraag of den Uyl echt van niets wist.
"Al was het alleen maar omdat Isralische en Amerikaanse politici hem na afloop van de crisis soms met tranen in de ogen kwamen bedanken voor de Nederlandse steun.’"
  dinsdag 30 september 2025 @ 21:50:39 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218907741
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat wij hier Gazanen moeten gaan opvangen?
Nee. Mijn mening gaat daarin niet veranderen.
Zeg dat dat gewoon, in plaats van er irrelevante zaken bij halen.
pi_218907771
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is ook totale onzin dat dat racistische model hier zou werken. SP is al zeer anti immigratie en dat levert ze bepaald niet veel stemmen op. Uiteindelijk hoor je dat geluid alleen maar van rechtse mensen die graag willen dat linkse partijen hun migratie standpunt laten varen zodat we net als in Amerika kunnen deporteren richting kampen.

Je ziet ook in dit topic dat GL te radicaal genoemd wordt om te regeren. Alsof dat ergens op slaat in een land waar BBB en PVV hebben geregeerd. Waar VVD tijden de grootste is geweest. VVD is nog radicaler rechts dan GL links is.
Ik heb GL niet te radicaal genoemd. Wel te compromisloos. Of denk jij dat een partij waarbij het gros van de achterban (gechargeerd) het liefst grote borden met refugees welcome, regenbogen en unicorns in Ter Apel zet, akkoord gaat met een streng asielbeleid? Of met strafbaarstelling illegaliteit?
pi_218907773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zijn er veel mensen die dat willen?
Dat lijkt me geen meerderheid halen.
Maar ja hoe moet je met die mensen omgaan.
pi_218907841
Of GL al dan niet radicaal is daar zijn de meningen over verdeeld, feit is wel dat er leden rondlopen met bedenkelijke sympathien, denk aan RaRa-adept Duyvendak of Pol Pot-fanboy Rosenmller. Ver voordat Isral los ging in Gaza is er ook een motie in stemming gebracht om BDS actief te steunen. Mooie club!
pi_218907866
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zijn er veel mensen die dat willen?
Dat lijkt me geen meerderheid halen.
Maar ja hoe moet je met die mensen omgaan.
Je kan beter werk maken van een adequaat uitzetbeleid. En landen die weigeren eigen onderdanen terug te nemen (wat overigens een mensenrechtenschending is) de duimschroeven veel strakker aan te draaien.

Of zet ze op het vliegtuig en dan zoeken ze het er daar verder maar mee uit. Erg netjes is het allemaal niet maar ons hier met de ellende en de kosten laten zitten is dat ook niet.
pi_218907873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 21:53 schreef Spablauw214 het volgende:
akkoord gaat met een streng asielbeleid?
Ze gaan akkoord met de implementatie van de Europese afspraken.

Bovendien is de status quo gewoon een streng asielbeleid en dus benedengemiddelde instroom. Daar staan ze grosso modo achter (er zijn wat rafelranden die beter kunnen/moeten)

quote:
Of met strafbaarstelling illegaliteit?
Daar zijn ze terecht geen voorstander van. Lees de Raad van State adviezen maar eens. Het is nu al zo dat je uitgeprocedeerden en ongedocumenteerden kunt vastzetten in vreemdelingenbewaring.

GroenLinks wil veiligelanders sneller uitzetten, onder andere door nu eindelijk eens een volwassen gesprek en diplomatie te voeren met bijvoorbeeld Marokko (o.a. Spanje, Frankrijk, Belgi hebben al deze afspraken en dus neemt Marokko de migranten wl terug).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218907900
quote:

[..]
Ik heb GL niet te radicaal genoemd. Wel te compromisloos. Of denk jij dat een partij waarbij het gros van de achterban (gechargeerd) het liefst grote borden met refugees welcome, regenbogen en unicorns in Ter Apel zet, akkoord gaat met een streng asielbeleid? Of met strafbaarstelling illegaliteit?
Want strafbaarheidstelling van illegaliteit is zon heet hangijzer? Daartegen zijn maakt je toch niet te compromisloos. PvdA/GL is inderdaad akkoord met een streng asielbeleid. Timmermans wilde het zelfs zo streng stellen dat het tegen door ons getekende verdragen in zou gaan.
Asiel is uiteindelijk ook maar een van de problemen waar Nederland mee te maken heeft. Het wordt vooral heel groot gemaakt door rechtse partijen. Door het probleem groot te maken zijn ze heel populair omdat ze zich af kunnen zetten tegen partijen die het probleem willen oplossen.
pi_218907903
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze gaan akkoord met de implementatie van de Europese afspraken.

Bovendien is de status quo gewoon een streng asielbeleid en dus benedengemiddelde instroom. Daar staan ze grosso modo achter (er zijn wat rafelranden die beter kunnen/moeten)
[..]
Daar zijn ze terecht geen voorstander van. Lees de Raad van State adviezen maar eens. Het is nu al zo dat je uitgeprocedeerden en ongedocumenteerden kunt vastzetten in vreemdelingenbewaring.

GroenLinks wil veiligelanders sneller uitzetten, onder andere door nu eindelijk eens een volwassen gesprek en diplomatie te voeren met bijvoorbeeld Marokko (o.a. Spanje, Frankrijk, Belgi hebben al deze afspraken en dus neemt Marokko de migranten wl terug).
Nou daar zijn ze dan aardig in bewogen, want de laatste keer dat Klaver aan de onderhandelingstafel zat liep hij weg omdat het allemaal onacceptabel voor hem was.
pi_218907929
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Of GL al dan niet radicaal is daar zijn de meningen over verdeeld, feit is wel dat er leden rondlopen met bedenkelijke sympathien, denk aan RaRa-adept Duyvendak of Pol Pot-fanboy Rosenmller. Ver voordat Isral los ging in Gaza is er ook een motie in stemming gebracht om BDS actief te steunen. Mooie club!
40 jaar geleden waren een paar leden van de partij radicaal. Als dat het radicaliteitsargument is is dat toch extreem zwak.
Dat ze voor BDS waren voordat het populair werd spreekt natuurlijk voor ze. Dat toont wel dat het niet alleen gaat om een opportunistisch standpunt. BDS is natuurlijk de weg voorwaarts in geval Israel. In Zuid Afrika heeft het ook geholpen om apartheid te beindigen. Als we het goed doen zal het ook apartheid in Israel beindigen, dat land is heel afhankelijk van westerse investeringen.
pi_218907934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou daar zijn ze dan aardig in bewogen, want de laatste keer dat Klaver aan de onderhandelingstafel zat liep hij weg omdat het allemaal onacceptabel voor hem was.
Dat ging niet over veiligelanders en uitgeprocedeerden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218908009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Want strafbaarheidstelling van illegaliteit is zon heet hangijzer? Daartegen zijn maakt je toch niet te compromisloos. PvdA/GL is inderdaad akkoord met een streng asielbeleid. Timmermans wilde het zelfs zo streng stellen dat het tegen door ons getekende verdragen in zou gaan.
Asiel is uiteindelijk ook maar een van de problemen waar Nederland mee te maken heeft. Het wordt vooral heel groot gemaakt door rechtse partijen. Door het probleem groot te maken zijn ze heel populair omdat ze zich af kunnen zetten tegen partijen die het probleem willen oplossen.
Het was een voorbeeld. Waar ik tegen ageer is dat alles rechts van de VVD wordt afgeschreven als “extreemrechts”, “domrechts”, “bruinrechts” en kwalificaties van gelijke strekking, terwijl dit op links niet het geval is. Zo heeft DENK in zijn programma bijvoorbeeld Isral consequent tussen aanhalingstekens staan en staat een eenpartijstaat (Palestina) voor, waarbij Isral dus moet verdwijnen. De dierenpartij vindt het wel prima om in te breken in boerderijen of stallen bij wijze van demonstratie of “voor de goede zaak”.

Ja, dat vind ik dan ook wel “extreem” of “radicaal”. Alleen dan geldt die kwalificatie ineens niet.
pi_218908077
twitter

Misser van Timmermans. Neemt rechtse frames/leugens over en buigt met de redneck Jinek mee. Is te meegaand en leeft teveel in de 2002 boetedoening.

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator dinsdag 30 september 2025 @ 22:21:26 #18
375570 crew  Cyan9
pi_218908094
quote:

[..]
Dit is niet gechargeerd, dit is compleet vervreemd van de werkelijkheid.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218908109
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was een voorbeeld. Waar ik tegen ageer is dat alles rechts van de VVD wordt afgeschreven als “extreemrechts”, “domrechts”, “bruinrechts” en kwalificaties van gelijke strekking, terwijl dit op links niet het geval is. Zo heeft DENK in zijn programma bijvoorbeeld Isral consequent tussen aanhalingstekens staan en staat een eenpartijstaat (Palestina) voor, waarbij Isral dus moet verdwijnen. De dierenpartij vindt het wel prima om in te breken in boerderijen of stallen bij wijze van demonstratie of “voor de goede zaak”.

Ja, dat vind ik dan ook wel “extreem” of “radicaal”. Alleen dan geldt die kwalificatie ineens niet.
Lukraak legitieme asielzoekers op een vliegtuig zetten is extreem en radicaal, met dan de motivatie erbij van 'asielzoekers zijn ballast en ellende'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218908168
twitter

Ik en anderen kunnen nog herinneren dat dit met FvD posters gebeurde. Toen waren er NOS en nu.nl pushberichten. Nu is het slechts lokaal nieuws.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218908186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Lukraak legitieme asielzoekers op een vliegtuig zetten is extreem en radicaal, met dan de motivatie erbij van 'asielzoekers zijn ballast en ellende'.
Als asielzoekers hier uitgeprocedeerd zijn en weg moeten dan zijn ze per definitie niet legitiem natuurlijk. Zelfde verhaal met “ongedocumenteerden”, wat GroenLinks-jargon is voor illegalen.

Ik heb het niet over het deporteren van asielzoekers die in de procedure zitten ofzo :')
  dinsdag 30 september 2025 @ 22:35:46 #22
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218908260
Ik ga morgen eens een brief naar de kranten e.d. schrijven met het verzoek deze verkiezingen niet alleen te laten gaan over wat Wilders over het asielbeleid te melden heeft en als ze daar dan iets over willen zeggen, dat ze dan ook eens goed duidelijk maken dat hij dat uitsluitend gebruikt heeft om even af te tasten of het alhier al mogelijk is om per decreet te gaan regeren (u weet wel, noodwet, noodwet!) in plaats van daadwerkelijk ook maar een enkele poging doen om ook maar iets aan de problematiek die ermee gepaard gaat op te lossen.

Integendeel, die heeft hij alleen maar verergert uit politiek gewin, zodat hij nu ng een keer kan roepen: 'Ligt allemaal aan de linksen en de D66-rechters en pas wanneer ik de baas ben komt het allemaal goed.' Dat moet eens heel goed en heel helder duidelijk worden, anders krijgen we nog jaren van dit soort ellende.

Die rare frames dat men aan de andere kant van het politieke spectrum allemaal maar de grenzen open wil smijten voor wie dan maar ook (sterker nog, het bijzonder strenge asielbeleid komt juist uit de koker van Cohen, PvdA), daar moet ook maar eens een einde aan komen. Genoeg met campagne voeren op basis van leugen en bedrog en demagogie: kijk eens naar de feiten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218908304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als asielzoekers hier uitgeprocedeerd zijn en weg moeten dan zijn ze per definitie niet legitiem natuurlijk. Zelfde verhaal met “ongedocumenteerden”, wat GroenLinks-jargon is voor illegalen.

Ik heb het niet over het deporteren van asielzoekers die in de procedure zitten ofzo :')
Mensen die terecht kunnen in hun thuisland worden al op het vliegtuig gezet, dat doen we al. Mensen die niet terecht kunnen in een ander land, omdat dat land weigert ze binnen te laten, kun je niet uitzetten. Zo simpel is het.

De meeste 'illegalen' zijn trouwens voormalig arbeidsmigranten en helemaal niet de asielzoekers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218908311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat zou het lukraak maken dan?
  dinsdag 30 september 2025 @ 22:42:01 #25
37950 JAM
pi_218908318
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mensen die terecht kunnen in hun thuisland worden al op het vliegtuig gezet, dat doen we al. Mensen die niet terecht kunnen in een ander land, omdat dat land weigert ze binnen te laten, kun je niet uitzetten. Zo simpel is het.

De meeste 'illegalen' zijn trouwens voormalig arbeidsmigranten en helemaal niet de asielzoekers.
@Hanca , vindt je het ook zo nu en dan wat vermoeiend om de 'asieldiscussie' te voeren met mensen die werkelijk geen id hebben hoe het Nederlandse asielbeleid zo ongeveer in elkaar steekt?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218908332
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? D66 wordt al afgeschilderd als te links. Alles links daarvan wordt weggezet als extremistisch.
Ik heb nog nooit gehoord van een demonstratie in boeren of stallen en de PvdD support daarvoor.
Daarbij zelfs als men dat doet, helemaal prima. Het is tijd voor het einde van het boerenkalifaat hier, ze kunnen niet onze leefomgeving blijven verpesten. In plaats daarvan doen we net alsof boeren zielig zijn en demonstranten die fout zouden zitten. De wereld op zijn kop, geen beroepsgroep wordt meer gepamperd door de politiek in Nederland dan de boeren.
pi_218908348
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:42 schreef JAM het volgende:

[..]
@:Hanca , vindt je het ook zo nu en dan wat vermoeiend om de 'asieldiscussie' te voeren met mensen die werkelijk geen id hebben hoe het Nederlandse asielbeleid zo ongeveer in elkaar steekt?
Ja, maar ik blijf het doen, al is het maar om meelezers te informeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 30 september 2025 @ 22:44:32 #28
37950 JAM
pi_218908363
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Ik en anderen kunnen nog herinneren dat dit met FvD posters gebeurde. Toen waren er NOS en nu.nl pushberichten. Nu is het slechts lokaal nieuws.
Ik heb een beetje het gevoel dat de NOS (maar ja, misschien overdrijf ik dan,- dat is ook maar een beetje een gevoel) poogt om niet uit de gratie van de GBL en zijn vriendjes te vallen, omdat het anders wel eens wat harder zou kunnen gaan met de voorgenomen bezuinigingen bij de publieke omroep.
pi_218908370
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:44 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik heb een beetje het gevoel dat de NOS (maar ja, misschien overdrijf ik dan,- dat is ook maar een beetje een gevoel) poogt om niet uit de gratie van de GBL en zijn vriendjes te vallen, omdat het anders wel eens wat harder zou kunnen gaan met de voorgenomen bezuinigingen bij de publieke omroep.
Wie is de GBL?
  dinsdag 30 september 2025 @ 22:47:08 #30
37950 JAM
pi_218908400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wie is de GBL?
.

De Grote Blonde Leider, natuurlijk.
pi_218908410
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:47 schreef JAM het volgende:

[..]
[ afbeelding ].

De Grote Blonde Leider, natuurlijk.
Okay haha!
pi_218908435
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:35 schreef JAM het volgende:
Ik ga morgen eens een brief naar de kranten e.d. schrijven met het verzoek deze verkiezingen niet alleen te laten gaan over wat Wilders over het asielbeleid te melden heeft en als ze daar dan iets over willen zeggen, dat ze dan ook eens goed duidelijk maken dat hij dat uitsluitend gebruikt heeft om even af te tasten of het alhier al mogelijk is om per decreet te gaan regeren (u weet wel, noodwet, noodwet!) in plaats van daadwerkelijk ook maar een enkele poging doen om ook maar iets aan de problematiek die ermee gepaard gaat op te lossen.

Integendeel, die heeft hij alleen maar verergert uit politiek gewin, zodat hij nu ng een keer kan roepen: 'Ligt allemaal aan de linksen en de D66-rechters en pas wanneer ik de baas ben komt het allemaal goed.' Dat moet eens heel goed en heel helder duidelijk worden, anders krijgen we nog jaren van dit soort ellende.

Die rare frames dat men aan de andere kant van het politieke spectrum allemaal maar de grenzen open wil smijten voor wie dan maar ook (sterker nog, het bijzonder strenge asielbeleid komt juist uit de koker van Cohen, PvdA), daar moet ook maar eens een einde aan komen. Genoeg met campagne voeren op basis van leugen en bedrog en demagogie: kijk eens naar de feiten.
Goed idee!

EenVandaag (van Avrotros, binnenkort gefuseerd met WNL) liet vandaag een staatje zien. Klimaat komt bij kiezers pas op plaats acht. Asiel komt op plek n.

Daar doen de media volop aan mee. Gisteren Job Cohen bij Pauw (zittend naast Agema). Wr asiel.

Vandaag Timmermans bij Jinek, en wr drukken op migratie en Timmermans in een hoek zetten. Op een manier alsof Timmermans het land 20 jaar lang heeft geregeerd. Ik zou zeggen: op die manier heeft het ook totaal geen zin om bij talkshows langs te gaan.

Wanneer komen VPRO en VARA weer eens met een actualiteitenrubriek? Waarom is dat een rechts monopolie geworden bij de NPO?

De relschoppers in Den Haag waren trouwens allemaal blank... dat wordt nergens gezegd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218908440
Het is overduidelijk dat Rutte zijn politiek boog naar de VVD grootgrutters, op zich niks mis mee, want bracht cash in het laatje van de overheid. En een progressieve politiek kost enorm veel geld...uh. Voor wie eigenlijk?

BBB laat duidelijk haar oren hangen naar de veevoederindustrie. PVV is alleen Wilders en die wil kost wat kost macht krijgen. Ja21 zijn meelopers.

En op 'links' cq progressief en democratisch nog maar een paar over.
pi_218908525
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De relschoppers in Den Haag waren trouwens allemaal blank... dat wordt nergens gezegd.
Waarom is de huidskleur zo belangrijk voor jou?

Meet 'Appie Sieg Heil'. Dat is een Marokkaan uit Den Haag, moslim en pro-Palestina aanhanger. Een van de relschoppers.
  dinsdag 30 september 2025 @ 22:59:17 #35
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218908540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Misser van Timmermans. Neemt rechtse frames/leugens over en buigt met de redneck Jinek mee. Is te meegaand en leeft teveel in de 2002 boetedoening.

[ x ]
Z'n mediaoptredens zijn vrijwel altijd zwak, daarentegen vind ik hem bij debatten vaak wl goed. Timmermans heeft dan wel de pech dat bijna niemand die debatten volgt, daar moet je toch wel een politiek junkie voor zijn, z'n optredens in de media worden door veel meer mensen gezien.

Kortom, GL/PvdA gaat dus niet de grootste partij worden. Zou zomaar kunnen dat ze als derde eindigen, na de PVV en het CDA.
pi_218908601
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:59 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Z'n mediaoptredens zijn vrijwel altijd zwak, daarentegen vind ik hem bij debatten vaak wl goed. Timmermans heeft dan wel de pech dat bijna niemand die debatten volgt, daar moet je toch wel een politiek junkie voor zijn, z'n optredens in de media worden door veel meer mensen gezien.

Kortom, GL/PvdA gaat dus niet de grootste partij worden. Zou zomaar kunnen dat ze als derde eindigen, na de PVV en het CDA.
Ja, best jammer wel. Timmermans (nou ja, dan zonder de noodzaak zijn statements bij te zetten met foto's) vind ik in debatten ook soms erg sterk. En ja, jammer wel, want een stevig progressief blok zou wel goed zijn voor de democratie alhier. Conservatief rechts kalft dat alleen maar meer af.
pi_218908696
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Ach, in elk geval kan Franzie niet een GeNoCiDe liefhebber of ontkenner (beide?) genoemd worden.

Kleine overwinningen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218908709
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Getuige eerdere betogingen op het Malieveld dit jaar is Den Haag blijkbaar allergisch voor de donkere medemens ;(
pi_218908736
Van het Wetenschappelijk bureau van GroenLinks.

Dit is echt wel radicaal links hoor, zo gemporteerd van de wokies uit de VS.
@EttovanBelgie gaat hier ook vast wel wat van vinden.

quote:
Het patriarchaat staat bovendien niet op zichzelf. Het is verweven met het bredere systeem van imperialisme, witheid en kapitalisme – een structuur waarin witte mannelijkheid, juist wanneer de economische zekerheid afbrokkelt, nog altijd een gevoel van superioriteit biedt. Liever dat kleine restje macht behouden dan je aansluiten bij een collectieve strijd. Liever boven iemand staan dan naast iemand. Nu klassenstrijd steeds meer is verdrongen door cultuurstrijd, klampen veel witte mannen zich vast aan hun raciale en genderprivileges.
Man man man. En dit moet gaan regeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door PieterDeRijcke op 30-09-2025 23:37:27 ]
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:33:12 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218908751
Je bent ook wel een enorme sukkel en loser als ja als blanke kerel jezelf zielig en bedreigd vind door anderen.

Daar hebben ze zeker gelijk in.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hexagon op 30-09-2025 23:38:59 ]
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:39:52 #41
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218908770
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:33 schreef Hexagon het volgende:
Je bent ook wel een enorme sukkel en loser als ja als blanke kerel jezelf zielig en bedreigd vind door anderen.

Als autochtoon geen werkwoorden kunnen vervoegen vind ik persoonlijk nog erger.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:46:56 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218908785
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan maak ik liever soms een taalfoutje, dan dat ik mezelf zielig ga vinden, zoals veel sneue kerels.
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:48:43 #43
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218908790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan maak ik liever soms een taalfoutje, dan dat ik mezelf zielig ga vinden, zoals veel sneue kerels.
Eens, zo sta ik er ook in. Ik maak ze hier op dit forum ook. Tis geen dictee ofzo.
Maar gewoon ff rustig aan doen met iedereen sneu en zielig noemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_218908791
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ja, je laatste twee posts:

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij denkt dat de Amerikan in Vietnam liefertjes waren, of wij in Indonesi?

Dat is overigens geen excuus, maar dat is wel hoe het werk. Helaas.
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
Maar in een ontwikkelt land zou niemand 40 plus moeten werken die dat niet wil.
Destroy the spineless; show me it's real
L’tat, c’est la grande fiction travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dpens de tout le monde.
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:50:06 #45
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218908795
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, je laatste twee posts:
[..]
[..]

Zie hierboven. Maar dit zijn gewoon typo's.
Ik lees soms ook mijn eigen posts terug en dan kom ik te struikelen over mijn eigen zinnen. Niet handig om 4 zaken tegelijk te doen als je aan het typen bent.
pi_218908820
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moeten we in gesprek gaan met die landen en ze de duimschroeven aandraaien. Het niet binnenlaten van eigen onderdanen is een mensenrechtenschending h. Het is allemaal veel te vrijblijvend, nu wordt het ons probleem gemaakt. Daarom zou mijn suggestie zijn: zet die uitgeprocedeerden op het vliegtuig en dat het land in kwestie ze niet wil binnenlaten is niet per se ons probleem.
pi_218908849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 22:59 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

M.a.w., als je debateert met inhoudelijke argumenten, verlies je tegenwoordig een debat, of zijn mensen niet meer geinteresseerd. Best wel een treurige ontwikkeling
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_218908851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:33 schreef Hexagon het volgende:

De grap is natuurlijk dat je dit ook op jezelf kan toepassen.
pi_218908872
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Van het Wetenschappelijk bureau van GroenLinks.

Dit is echt wel radicaal links hoor, zo gemporteerd van de wokies uit de VS.
@:ettovanbelgie gaat hier ook vast wel wat van vinden.
[..]
Man man man. En dit moet gaan regeren.
Bedankt voor de link, even gelezen. Bizarre radicaal links activistische (racistische) onzin van Groenlinks idd. Dit stuk is ook aardig:
quote:
Hetzelfde geldt voor termen als ‘genderideologie’ en ‘woke’. Ze functioneren als spookbeelden, phantasmas: vage, allesomvattende vijandbeelden waarop woede en angst geplakt kunnen worden zonder dat ze concreet of toetsbaar hoeven zijn
Maar ondertussen doet de auteur van het artikel niets anders dan (blanke) mannen als vijandbeeld neerzetten, maar dan is demoniseren en sexisme klaarblijkelijk wel geoorloofd.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 00:30:44 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218908884
Maar dan klopt het nog steeds dat veel zichzelf zielig vindende mannen bang zijn voor Transgenders, die geen vlieg kwaad doen
pi_218908930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 00:30 schreef Hexagon het volgende:
Maar dan klopt het nog steeds dat veel zichzelf zielig vindende mannen bang zijn voor Transgenders, die geen vlieg kwaad doen
De meest bekende activisten zijn vrouwen op dat gebied (raar, niet waar?).
pi_218909124
quote:
:')
pi_218909507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 00:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dan moeten we in gesprek gaan met die landen en ze de duimschroeven aandraaien. Het niet binnenlaten van eigen onderdanen is een mensenrechtenschending h. Het is allemaal veel te vrijblijvend, nu wordt het ons probleem gemaakt. Daarom zou mijn suggestie zijn: zet die uitgeprocedeerden op het vliegtuig en dat het land in kwestie ze niet wil binnenlaten is niet per se ons probleem.
Dat laatste is dus een mensenrechtenschending, dat kan echt niet.

En dat voor die mensen die geen overlast bezorgen, als je overlast veroorzaakt is er namelijk al detentie voor die groep.

We moeten vooral hun werkgevers veel harder aanpakken: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)apieren-in-nederland
Bewust werken met mensen zonder vergunning zou einde bedrijf moeten zijn.
pi_218909527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 05:01 schreef ayasesan het volgende:

[..]
Jij voelt je wel bedreigd door transgenders?
pi_218909545
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste is dus een mensenrechtenschending, dat kan echt niet.

En dat voor die 23.000 tot 58.000 die geen overlast bezorgen, als je overlast veroorzaakt is er namelijk al detentie voor die groep.
Sowieso is het weer een bizarre suggestie. “Zet ze op het vliegtuig en klaar…”
Compleet losgezongen van enige realiteitszin. Die gaan dan gewoon op datzelfde vliegtuig weer retour aangezien ze niet door de paspoortcontrole heen zullen komen.

Als het zo simpel was, werd het ook al gewoon gedaan.
pi_218909553
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso is het weer een bizarre suggestie. “Zet ze op het vliegtuig en klaar…”
Compleet losgezongen van enige realiteitszin. Die gaan dan gewoon op datzelfde vliegtuig weer retour aangezien ze niet door de paspoortcontrole heen zullen komen.

Als het zo simpel was, werd het ook al gewoon gedaan.
En het idee dat je om illegale arbeidsmigratie (want daar spreken we over, asiel is echt maar een miniem percentage van deze groep) aan te pakken rechts moet stemmen is natuurlijk ook gewoon absurd.
pi_218909561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
En het idee dat je om illegale arbeidsmigratie (want daar spreken we over, asiel is echt maar een miniem percentage van deze groep) aan te pakken rechts moet stemmen is natuurlijk ook gewoon absurd.
Plus is illegale arbeidsmigratie een totale niche, en compleet losgerukt van enige nederlandse realiteit en vooral overgenomen uit het amerikaanse debat.

Nooit hadden wij het over illegal immigrants, maar nu gaat het nergens anders meer over.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 07:54:00 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218909598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 05:01 schreef ayasesan het volgende:

[..]
Jij bent bang voor Transgenders?
  woensdag 1 oktober 2025 @ 08:07:30 #59
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218909653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij bent bang voor Transgenders?
Volgens jouw frame zijn er veel blanke mannen bang voor transgenders wat natuurlijk onzin is.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218909655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 07:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Plus is illegale arbeidsmigratie een totale niche, en compleet losgerukt van enige nederlandse realiteit en vooral overgenomen uit het amerikaanse debat.

Nooit hadden wij het over illegal immigrants, maar nu gaat het nergens anders meer over.
Ik vind het prima om daar aandacht voor te hebben, met name omdat die arbeidsmigranten hier vaak een slecht leven hebben, onverzekerd zijn en zwart onder minimumloon worden betaald. Veel strenger zijn richting die werkgevers (zowel de uitzendbureaus die er tussen zitten als de bedrijven die hen inhuren) is helemaal niet zo'n slecht idee. Maar dan moet je vooral bij SP en GL-PvdA wezen.

Maar nee, om n of andere reden doen een hoop mensen alsof hier massaal uitgeprocedeerde asielzoekers rondzwerven door het land. Dat is dus gewoon niet zo.
pi_218909713
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:07 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Volgens jouw frame zijn er veel blanke mannen bang voor transgenders wat natuurlijk onzin is.
Waarom maken ze zich er dan zo druk over?
  woensdag 1 oktober 2025 @ 08:23:45 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218909730
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb jij er dan geen hekel aan dat je er te laat achterkomt dat het een omgebouwde is?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218909849
quote:
Afgezien daarvan..... ik kom in mijn dagelijks leven nooit transgenders tegen, net als vrouwen in boerka's. Begrijp dan ook niet waar al die angsten vandaan komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_218909872
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe vertaalt die vrij hallucinante passage van GL zich nu weer in angst voor transgenders?
Destroy the spineless; show me it's real
L’tat, c’est la grande fiction travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dpens de tout le monde.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:03:29 #65
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218909911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Afgezien daarvan..... ik kom in mijn dagelijks leven nooit transgenders tegen, net als vrouwen in boerka's. Begrijp dan ook niet waar al die angsten vandaan komen.
Mijn inschatting: niemand is bang voor transgenders. Laat die mensen doen waar ze zin in hebben. Het zit 'em in het opgedrongen krijgen van een frame over wat normaal moet zijn, een setje eisen en rechten die met het frame meekomen, en de reactie die men krijgt als men vervolgens een andere mening is toegedaan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:09:30 #66
38496 Perrin
pi_218909950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Mijn inschatting: niemand is bang voor transgenders. Laat die mensen doen waar ze zin in hebben. Het zit 'em in het opgedrongen krijgen van een frame over wat normaal moet zijn, een setje eisen en rechten die met het frame meekomen, en de reactie die men krijgt als men vervolgens een andere mening is toegedaan.
Je hoeft niks te vinden als je je maar normaal richting hen gedraagt.

Veel minderheden krijgen heel wat te verduren in de maatschappij, dt zou je niet normaal moeten vinden.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:10:52 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218909958
quote:

[..]
Toch zie ik best veel mensen krampachtig reageren als het gaat om LQBTI+ gaat. Vanuit rechts liberale gedachtegoed zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ieder maakt zn eigen keuze, zolang het de vrijheid van de anderen niet beperkt. De macht ligt meer bij de burgers zelf dan bij de staat. Dus als degene zn lul wil inwisselen voor een paar borsten dan moet ie dat vooral zelf weten.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:11:28 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218909963
quote:

[..]
Weer een leuke woordkunstenarij hier. 'Hoe zeg ik dat transgenders er niet bij horen zonder te zeggen dat ze er niet bij horen'.

https://www.transgenderne(...)genderwet-1985-2014/

https://nos.nl/artikel/24(...)wet-was-mensonterend

Je ontkomt niet aan wat eisen en rechten om de status quo te veranderen.

Dit is onze superieure beschaving en Leitkultur, dames en heren!

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 01-10-2025 09:30:40 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:12:24 #69
38496 Perrin
pi_218909967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Toch zie ik best veel mensen krampachtig reageren als het gaat om LQBTI+ gaat. Vanuit rechts liberale gedachtegoed zouden ze dit juist moeten toejuichen. Ieder maakt zn eigen keuze, zolang het de vrijheid van de anderen niet beperkt. De macht ligt meer bij de burgers zelf dan bij de staat. Dus als degene zn lul wil inwisselen voor een paar borsten dan moet ie dat vooral zelf weten.
En zo iemand zou ook gewoon boodschappen moeten kunnen doen of met zijn partner op straat moeten kunnen lopen zonder lastiggevallen te worden.
pi_218910005
quote:

[..]
Maar wat is niet normaal aan transgenders, dan?

Een transgender is eigenlijk zelden tot nooit een zeer opvallend figuur. Ik krijg vaak het idee dat men transgenders (iemand geboren in een verkeerd lichaam, waarna medische ingrepen volgen om van een jongen een meisje te maken of andersom) verwart met zeer uitbundige travestie oid.

Ik heb toevallig 2 transgender kinderen van redelijk dichtbij meegemaakt. Wat ik vooral zag is kinderen die gelukkiger werden, maar verder heel normale kinderen bleven. Met een korte tijd van "ben je nou een jongen of een meisje", maar al snel was het heel normaal.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:23:48 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218910029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja, lijkt me ook, maar dit is een vrij land en je mag daar een andere mening over hebben. En niet iedereen hangt dat liberale gedachtegoed aan.

In termen van rechten vind ik het een non-discussie overigens, de grondwet is daar (al) vrij helder over en iedereen heeft wat dat betreft dezelfde rechten. Het lijkt meer een cultureel probleem te zijn.

woensdag 1 oktober 2025 @ 09:26:26 #72
38496 Perrin
pi_218910042
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, lijkt me ook, maar dit is een vrij land en je mag daar een andere mening over hebben. En niet iedereen hangt dat liberale gedachtegoed aan.

In termen van rechten vind ik het een non-discussie overigens, de grondwet is daar (al) vrij helder over en iedereen heeft wat dat betreft dezelfde rechten. Het lijkt meer een cultureel probleem te zijn.
Je blijft het punt moedwillig missen, je mag elke mening hebben die je wil. Als je je maar normaal naar elkaar gedraagt.

Minderheden pesten en lastigvallen zou zelfs jij moeten afkeuren.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:26:29 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218910043
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar wat is niet normaal aan transgenders, dan?
In letterlijke zin is transgender zijn natuurlijk niet de norm; het is in principe een (biologisch) marginaal verschijnsel, die anno nu ook verschijnselen vertoont van een culturele trend. Dat laatste maakt ook veel van de discussie los.

pi_218910047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Je hoeft helemaal niet liberaal te zijn om geen enkel probleem te hebben met transgenders, dat is een kwestie van mensen accepteren zoals ze zijn. Dat is niet alleen weggelegd voor liberalen, maar hoort bij elk gedachtegoed.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:28:35 #75
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218910057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je blijft het punt moedwillig missen, je mag elke mening hebben die je wil. Als je je maar normaal naar elkaar gedraagt.

Minderheden pesten en lastigvallen zou zelfs jij moeten afkeuren.
Ik zeg toch ook nergens dat ik dat goedkeur? Dat heeft niet eens iets met minderheden te maken, beperkt zich ook niet tot minderheden, maar gaat gewoon over fatsoen - om die maar eens op tafel te gooien.

En daar hebben we nog zo'n fijn cultureel fenomeen; we veranderen in een samenleving van hyperindividualisten die nauwelijks nog rekening met elkaar wenst te houden. Daar is dit slechts een verschijnsel van.

woensdag 1 oktober 2025 @ 09:29:28 #76
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218910065
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hoeft helemaal niet liberaal te zijn om geen enkel probleem te hebben met transgenders, dat is een kwestie van mensen accepteren zoals ze zijn. Dat is niet alleen weggelegd voor liberalen, maar hoort bij elk gedachtegoed.
Ja, eens. Nogmaals: wmb is dit hele fenomeen een politieke non-discussie en gaat over een cultuurfenomeen.

pi_218910069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
In letterlijke zin is transgender zijn natuurlijk niet de norm; het is in principe een (biologisch) marginaal verschijnsel, die anno nu ook verschijnselen vertoont van een culturele trend. Dat laatste maakt ook veel van de discussie los.
Het is ook gewoon nog steeds een marginaal verschijnsel, zo veel komt het niet voor. Maar dat maakt het niet 'niet normaal'.

En nogmaals: als je in de 2 gevallen die ik ken na een paar jaar de transgender uit de groep leeftijdsgenootjes moet plukken, vraag ik me af of dat je lukt. Het zijn gewoon hele normale tieners, geen bijzondere natuurverschijnselen oid.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:31:26 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218910074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Net als homoseksualiteit is dit geen modeverschijnsel of "culturele trend". Onzin.

Het is jarenlang onderdrukt en nu eindelijk kan een biologische werkelijkheid tot uiting komen.

Luister dit eens, nota bene van de Extremistische Omroep. Door een reformatorische arts.

https://www.nporadio1.nl/(...)er-martin-den-heijer
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218910080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
En daar hebben we nog zo'n fijn cultureel fenomeen; we veranderen in een samenleving van hyperindividualisten die nauwelijks nog rekening met elkaar wenst te houden.
Hier ben ik het met je eens, dat zien we helaas over de hele samenleving. In het hele westen trouwens behoorlijk, maar in Nederland wel erger dan gemiddeld. We hebben geen echte samenleving meer, helaas.
pi_218910091
Weet iemand hoe dit zit?

twitter

https://x.com/gjvu/status/1973086665817125241
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:41:52 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218910118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier ben ik het met je eens, dat zien we helaas over de hele samenleving. In het hele westen trouwens behoorlijk, maar in Nederland wel erger dan gemiddeld. We hebben geen echte samenleving meer, helaas.
En dus persen we maar iedereen in een mal. Iedereen blank, hetero, trouwen, een gezinnetje. Onze Leitkultur.

Nee dus. Zo werkt het niet. Zo werkt compassie, empathie, universalisme en samenleven niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218910149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:36 schreef Nober het volgende:
Weet iemand hoe dit zit?

[ x ]
https://x.com/gjvu/status/1973086665817125241
quote:
De heer Boswijk (CDA):

Voorzitter. Ik heb een verklaring bij de motie op stuk nr. 475 van collega's Ellian en Bikker. Natuurlijk moeten Joodse studenten en leerkrachten zich veilig voelen op basisscholen, middelbare scholen en hogescholen. Helaas is dat op dit moment niet het geval. We moeten dan ook alles doen om daarvoor te zorgen. Tegelijkertijd is ons standpunt ten aanzien van spreekt-uitmoties ook helder. Wij vinden niet dat een spreekt-uitmotie daarvoor bedoeld is. Ondanks dat wij de lading delen, zullen wij deze motie dus niet steunen.
https://www.tweedekamer.n(...)2025-2026/7#7b3287d0
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:46:32 #83
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218910151
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Net als homoseksualiteit is dit geen modeverschijnsel of "culturele trend". Onzin.

Het is jarenlang onderdrukt en nu eindelijk kan een biologische werkelijkheid tot uiting komen.

Luister dit eens, nota bene van de Extremistische Omroep. Door een reformatorische arts.

https://www.nporadio1.nl/(...)er-martin-den-heijer
Zoals ik al zei: in de basis is dit een (marginaal) biologisch verschijnsel - volledig verklaarbaar vanuit de evolutie.

Maar er zal zeker enige mate van culturele invloed sprake zijn. Het hele fenomeen van letters, genders en kleurtjes als basis voor identiteit geniet in bepaalde kringen sterk onder een vergrootglas en met name jongeren benvloeden elkaar sterk.

Ik verwacht niet dat dit over 20 jaar nog steeds iets is wat serieus speelt, dan heeft een nieuwe generatie zich ws gestort op cyborg of biologisch aangepast zijn - of iets in die richting.

pi_218910160
Weet je wat het is? Het interesseert me niet. Ik vind die pride een onsmakelijk tafereel. Ik vraag me ook af in hoeverre het echt bijdraagt aan LGBT-acceptatie. Maar we hebben hier VVMU en als iemand met zijn blote snikkel in een achterlijk pak op een boot wil staan: prima, ga ik lekker wat anders doen.

Waar ik meer moeite mee heb is dat mijn kinderen in de kleuterleeftijd dit op school opgedrongen krijgen. Laat die kinderen lekker kind zijn en als ze 12 zijn en de wereld gaan ontdekken komen ze er vanzelf wel een keer achter dat dit soort mensen er ook zijn, en er ook mogen zijn.
pi_218910169
Ik ben momenteel in Marokko en ook hier wordt er veel gesproken over migratie (naast corruptie, het WK en de slechte gezondheidszorg). Men is extreem boos over de wijze waarop de Marokkaanse overheid omgaat met de eigen landsgrenzen. Ze vinden dat Marokko, ten kosten van de eigen veiligheid, kiest voor Europa. Er zijn namelijk honderdduizenden illegalen uit verschillende Afrikaanse landen en Marokko ontvangt in hun ogen smeergeld om ze tegen te houden aan de Europese grens. Dit zorgt voor talloze problemen, omdat deze mensen uiteindelijk goeddeels in de illegaliteit in Marokko verdwijnen. Gevolg is uitbuiting, criminaliteit, onveiligheid etc. Men pleit hier voor het openzetten van de sluizen, zodat de druk op de eigen maatschappij verlicht wordt.
pi_218910178
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Weet je wat het is? Het interesseert me niet. Ik vind die pride een onsmakelijk tafereel. Ik vraag me ook af in hoeverre het echt bijdraagt aan LGBT-acceptatie. Maar we hebben hier VVMU en als iemand met zijn blote snikkel in een achterlijk pak op een boot wil staan: prima, ga ik lekker wat anders doen.

Waar ik meer moeite mee heb is dat mijn kinderen in de kleuterleeftijd dit op school opgedrongen krijgen. Laat die kinderen lekker kind zijn en als ze 12 zijn en de wereld gaan ontdekken komen ze er vanzelf wel een keer achter dat dit soort mensen er ook zijn, en er ook mogen zijn.
Er is geen school die het hier op kleuterleeftijd over heeft, in alle lesmethodes zit het in het deel voor groep 7/8.
pi_218910179
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: in de basis is dit een (marginaal) biologisch verschijnsel - volledig verklaarbaar vanuit de evolutie.

Maar er zal zeker enige mate van culturele invloed sprake zijn. Het hele fenomeen van letters, genders en kleurtjes als basis voor identiteit geniet in bepaalde kringen sterk onder een vergrootglas en met name jongeren benvloeden elkaar sterk.

Ik verwacht niet dat dit over 20 jaar nog steeds iets is wat serieus speelt, dan heeft een nieuwe generatie zich ws gestort op cyborg of biologisch aangepast zijn - of iets in die richting.
Wat dit hele fenomeen nog in veel grotere mate opblaast is de tegenbeweging die hier vooral makkelijk wil scoren. Voor die ene persoon die op Fok rondloopt die dit een enorm belangrijk issue vindt zijn er 300 die het ene na het andere topic oplepelen met ophef over transgenders in de sport, genderneutrale toiletten of wat dan ook.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218910184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben momenteel in Marokko en ook hier wordt er veel gesproken over migratie (naast corruptie, het WK en de slechte gezondheidszorg). Men is extreem boos over de wijze waarop de Marokkaanse overheid omgaat met de eigen landsgrenzen. Ze vinden dat Marokko, ten kosten van de eigen veiligheid, kiest voor Europa. Er zijn namelijk honderdduizenden illegalen uit verschillende Afrikaanse landen en Marokko ontvangt in hun ogen smeergeld om ze tegen te houden aan de Europese grens. Dit zorgt voor talloze problemen, omdat deze mensen uiteindelijk goeddeels in de illegaliteit in Marokko verdwijnen. Gevolg is uitbuiting, criminaliteit, onveiligheid etc. Men pleit hier voor het openzetten van de sluizen, zodat de druk op de eigen maatschappij verlicht wordt.
Daarom is het ook veel beter om aanmeldcentra in de regio op te tuigen en te financieren, waar mensen in acceptabele omstandigheden worden opgevangen en een aanvraag kunnen indienen. Dan ben je ook van die gammele bootjes en NGO-veerdiensten af. Als je aanvraag is goedgekeurd kan je hierheen komen en doen we evenredige verdeling over de EU. Want eerlijk is eerlijk, als je echt op de vlucht bent is Roemeni of Bulgarije ook prima.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:52:53 #89
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218910186
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En dus persen we maar iedereen in een mal. Iedereen blank, hetero, trouwen, een gezinnetje. Onze Leitkultur.

Nee dus. Zo werkt het niet. Zo werkt compassie, empathie, universalisme en samenleven niet.
Dat is precies hoe samenleven wel werkt.

Zonder leitkultur geen anker, geen gezamenlijke kapstok, geen brede gemeenschap, maar willekeurige of single issue groepen die constant elkaars verschillen benadrukken en daardoor nergens gemeenschappelijke grond kunnen vinden. Wat je krijgt is een low trust society waar onvoldoende sociaal kapitaal tot stand kan komen. Zie grote steden, zie al die zgn online 'gemeenschappen'. Zonder leitkultur is bijvoorbeeld ook de door jouw zo geprezen solidariteit onmogelijk - want de meeste mensen zijn alleen bereid solidair te zijn met hun ingroup. Als die zich beperkt tot een paar letters of een kleur dan vallen er heel veel mensen buiten de boot.

Hyperindividualisme en het wegvallen van gemeenschappen ligt ten grond aan veel van de ellende waar we we in westerse samenlevingen anno nu mee te maken hebben.

pi_218910206
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen school die het hier op kleuterleeftijd over heeft, in alle lesmethodes zit het in het deel voor groep 7/8.
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.

En nogmaals, dat die mensen er zijn boeit me niet, sterker nog ik hoop van harte dat ze gelukkig zijn. Maar val hier geen kinderen van 4 en 5 mee lastig. Laat ze dit zelf ontdekken op een gepaste leeftijd.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:55:41 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218910207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat een benepen conservatieve flauwekul. Dan snap je gewoon echt niet, wil je niet snappen, wat bij zo een behandeltraject komt kijken.

Dat bepaalde groepen nu openlijk uit komen voor waar ze bij willen horen betekent nog niet dat op basis van wat letters - en jezelf niet weg laten drukken - een heel transitietraject wordt ingestart. Gewoonweg onzin.

En laat mensen gewoon een X in hun paspoort zetten als ze dat willen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:56:24 #92
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218910213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:52 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zonder leitkultur geen anker, geen gezamenlijke kapstok, geen brede gemeenschap, maar willekeurige of single issue groepen die constant elkaars verschillen benadrukken en daardoor nergens gemeenschappelijke grond kunnen vinden. Wat je krijgt is een low trust society waar onvoldoende sociaal kapitaal tot stand kan komen. Zie grote steden, zie al die zgn online 'gemeenschappen'. Zonder leitkultur is bijvoorbeeld ook de door jouw zo geprezen solidariteit onmogelijk - want de meeste mensen zijn alleen bereid solidair te zijn met hun ingroup. Als die zich beperkt tot een paar letters of een kleur dan vallen er heel veel mensen buiten de boot.

Hyperindividualisme en het wegvallen van gemeenschappen ligt ten grond aan veel van de ellende waar we we in westerse samenlevingen anno nu mee te maken hebben.
De gulden middenweg kan eventueel ook.

Die typische traditionele mal zoals hierboven ergens beschreven, daar pas ik niet helemaal in ('trouwen' en 'een gezinnetje' vallen sowieso al weg). Compleet langs elkaar heen leven hoeft tegelijkertijd ook weer niet.
pi_218910218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe meer vreemde elementen er binnen komen, hoe minder saamhorigheid en empathie er over blijft.
pi_218910219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarom is het ook veel beter om aanmeldcentra in de regio op te tuigen en te financieren, waar mensen in acceptabele omstandigheden worden opgevangen en een aanvraag kunnen indienen. Dan ben je ook van die gammele bootjes en NGO-veerdiensten af. Als je aanvraag is goedgekeurd kan je hierheen komen en doen we evenredige verdeling over de EU. Want eerlijk is eerlijk, als je echt op de vlucht bent is Roemeni of Bulgarije ook prima.
En daar zijn de linkse partijen dan ook helemaal voor:

https://groenlinkspvda.nl(...)nerend-asielstelsel/
quote:
Europees vluchtelingenbeleid. We voeren het Migratie- en Asielpact van de EU uit en stellen onze wetgeving daarop in. Een snelle en eerlijke procedure aan de buitengrens moet vluchtelingen duidelijkheid geven over de kans op asiel. In de procedures en bij de opvang aan de buitengrens zien we er streng op toe dat de mensenrechten van vluchtelingen gewaarborgd zijn. Asielzoekers hebben tijdens de procedure recht op rechtsbijstand. Wie veilig terug kan en geen recht heeft op asiel, wordt ondersteund bij terugkeer naar het land van herkomst.

...

Hervestiging. We willen naar een stelsel dat de meest kwetsbare vluchtelingen die recht hebben op asiel vooropstelt en pakken het bedrijfsmodel van mensensmokkelaars aan. We pleiten voor veilige routes om in Nederland bescherming te bieden aan mensen die vluchten voor oorlog, geweld en vervolging. Het hervestigingsprogramma van UNHCR voorkomt dat mensen de gevaarlijke reis naar Europa maken en vervolgens voor lange tijd in de opvang zitten. Hervestiging is daarom in het belang van vluchtelingen n Nederland. In dat kader stellen we een hoger jaarlijks hervestigingsquotum vast.

Effectief terugkeerbeleid. Mensen die geen recht hebben op asiel, moeten terug naar hun land van herkomst. Asielprocedures moeten kort en zorgvuldig zijn en mensenrechten van migranten moeten te allen tijde zijn gewaarborgd. Met landen van herkomst gaan we, op basis van gelijkwaardigheid, brede partnerschappen aan waar terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers onderdeel van is.

Perspectief in de regio en in herkomstlanden. Zo’n twee derde van de vluchtelingen wereldwijd wordt opgevangen door buurlanden. We helpen deze landen met goede opvang, zodat mensen niet de gevaarlijke oversteek naar Europa maken. We willen mensen in staat stellen om daar een toekomst op te bouwen, inclusief werk, onderwijs en deelname aan de samenleving. Daarom investeren we in ontwikkelingssamenwerking, conflictpreventie, eerlijke handel, vredesopbouw en in noodhulp aan mensen in nood.
Als je dit wil, zul je dus bijvoorbeeld GL-PvdA moeten stemmen.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:58:52 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218910224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
In mijn tijd, en ik zat nota bene in Aerdenhout op de basisschool, was de hele klas aan het schelden met/op homo's voordat ze eindelijk in groep acht begonnen te leren wat dat nu echt waren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218910226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.

En nogmaals, dat die mensen er zijn boeit me niet, sterker nog ik hoop van harte dat ze gelukkig zijn. Maar val hier geen kinderen van 4 en 5 mee lastig. Laat ze dit zelf ontdekken op een gepaste leeftijd.
2 pappa's en 2 mamma's is totaal wat anders dan transgenders. Er zitten waarschijnlijk gewoon kinderen bij jouw dochter op school met 2 pappa's of 2 mamma's. Die zitten dus gewoon in hun belevingswereld. En maar goed ook dat de juf benadrukt dat dit kan, voor die kinderen met 2 mamma's of 2 pappa's gepest worden.

Dus je slaat de plank volledig mis.
pi_218910230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar zijn de linkse partijen dan ook helemaal voor:

https://groenlinkspvda.nl(...)nerend-asielstelsel/
[..]
Als je dit wil, zul je dus bijvoorbeeld GL-PvdA moeten stemmen.
Alleen die andere landen willen niet meewerken. Landen als Polen en Hongarije zeggen gewoon hardop “wij willen geen multiculturele samenleving”, wat zoveel betekent als “wij willen hier geen islam”. Doen ze ook niet geheimzinnig over.

En tot die tijd komt de hele stroom naar het westen omdat hier nu eenmaal de pot met geld staat.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 10:02:08 #98
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218910237
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Gepaste leeftijd? Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen wat mij betreft.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218910238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alleen die andere landen willen niet meewerken. Landen als Polen en Hongarije zeggen gewoon hardop “wij willen geen multiculturele samenleving”, wat zoveel betekent als “wij willen hier geen islam”. Doen ze ook niet geheimzinnig over.

En tot die tijd komt de hele stroom naar het westen omdat hier nu eenmaal de pot met geld staat.
Je kent het nieuwe migratie- en asielpact, wat het kabinet Schoof weigerde voor te bereiden trouwens (we lopen het meest achter van alle Europese landen), dus helemaal niet.
pi_218910241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
2 pappa's en 2 mamma's is totaal wat anders dan transgenders. Er zitten waarschijnlijk gewoon kinderen bij jouw dochter op school met 2 pappa's of 2 mamma's. Die zitten dus gewoon in hun belevingswereld. En maar goed ook dat de juf benadrukt dat dit kan, voor die kinderen met 2 mamma's of 2 pappa's gepest worden.

Dus je slaat de plank volledig mis.
Dat mag je vinden, maar val mijn kinderen hier niet mee lastig. En zodra ik hoor dat ze homo’s uitschelden neem ik wel gepaste maatregelen.
pi_218910244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Lijkt me hun goed recht om geen multiculturele samenleving te willen.

Neem aan dat het er ook veiliger op straat is. De samenleving meer samenhang en minder individualisme vertoont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')