Hoe bedoel je? D66 wordt al afgeschilderd als te links. Alles links daarvan wordt weggezet als extremistisch.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld. Waar ik tegen ageer is dat alles rechts van de VVD wordt afgeschreven als “extreemrechts”, “domrechts”, “bruinrechts” en kwalificaties van gelijke strekking, terwijl dit op links niet het geval is. Zo heeft DENK in zijn programma bijvoorbeeld Israël consequent tussen aanhalingstekens staan en staat een eenpartijstaat (Palestina) voor, waarbij Israël dus moet verdwijnen. De dierenpartij vindt het wel prima om in te breken in boerderijen of stallen bij wijze van demonstratie of “voor de goede zaak”.
Ja, dat vind ik dan ook wel “extreem” of “radicaal”. Alleen dan geldt die kwalificatie ineens niet.
Ja, maar ik blijf het doen, al is het maar om meelezers te informeren.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:42 schreef JAM het volgende:
[..]
@:Hanca , vindt je het ook zo nu en dan wat vermoeiend om de 'asieldiscussie' te voeren met mensen die werkelijk geen idéé hebben hoe het Nederlandse asielbeleid zo ongeveer in elkaar steekt?
Ik heb een beetje het gevoel dat de NOS (maar ja, misschien overdrijf ik dan,- dat is ook maar een beetje een gevoel) poogt om niet uit de gratie van de GBL en zijn vriendjes te vallen, omdat het anders wel eens wat harder zou kunnen gaan met de voorgenomen bezuinigingen bij de publieke omroep.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik en anderen kunnen nog herinneren dat dit met FvD posters gebeurde. Toen waren er NOS en nu.nl pushberichten. Nu is het slechts lokaal nieuws.
Wie is de GBL?quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het gevoel dat de NOS (maar ja, misschien overdrijf ik dan,- dat is ook maar een beetje een gevoel) poogt om niet uit de gratie van de GBL en zijn vriendjes te vallen, omdat het anders wel eens wat harder zou kunnen gaan met de voorgenomen bezuinigingen bij de publieke omroep.
quote:
Okay haha!quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:47 schreef JAM het volgende:
[..]
[ afbeelding ].
De Grote Blonde Leider, natuurlijk.
Goed idee!quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:35 schreef JAM het volgende:
Ik ga morgen eens een brief naar de kranten e.d. schrijven met het verzoek deze verkiezingen niet alleen te laten gaan over wat Wilders over het asielbeleid te melden heeft en als ze daar dan iets over willen zeggen, dat ze dan ook eens goed duidelijk maken dat hij dat uitsluitend gebruikt heeft om even af te tasten of het alhier al mogelijk is om per decreet te gaan regeren (u weet wel, noodwet, noodwet!) in plaats van daadwerkelijk ook maar een enkele poging doen om ook maar iets aan de problematiek die ermee gepaard gaat op te lossen.
Integendeel, die heeft hij alleen maar verergert uit politiek gewin, zodat hij nu nóg een keer kan roepen: 'Ligt allemaal aan de linksen en de D66-rechters en pas wanneer ik de baas ben komt het allemaal goed.' Dat moet eens heel goed en heel helder duidelijk worden, anders krijgen we nog jaren van dit soort ellende.
Die rare frames dat men aan de andere kant van het politieke spectrum allemaal maar de grenzen open wil smijten voor wie dan maar ook (sterker nog, het bijzonder strenge asielbeleid komt juist uit de koker van Cohen, PvdA), daar moet ook maar eens een einde aan komen. Genoeg met campagne voeren op basis van leugen en bedrog en demagogie: kijk eens naar de feiten.
Waarom is de huidskleur zo belangrijk voor jou?quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De relschoppers in Den Haag waren trouwens allemaal blank... dat wordt nergens gezegd.
Z'n mediaoptredens zijn vrijwel altijd zwak, daarentegen vind ik hem bij debatten vaak wél goed. Timmermans heeft dan wel de pech dat bijna niemand die debatten volgt, daar moet je toch wel een politiek junkie voor zijn, z'n optredens in de media worden door veel meer mensen gezien.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Misser van Timmermans. Neemt rechtse frames/leugens over en buigt met de redneck Jinek mee. Is te meegaand en leeft teveel in de 2002 boetedoening.
[ x ]
Ja, best jammer wel. Timmermans (nou ja, dan zonder de noodzaak zijn statements bij te zetten met foto's) vind ik in debatten ook soms erg sterk. En ja, jammer wel, want een stevig progressief blok zou wel goed zijn voor de democratie alhier. Conservatief rechts kalft dat alleen maar meer af.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Z'n mediaoptredens zijn vrijwel altijd zwak, daarentegen vind ik hem bij debatten vaak wél goed. Timmermans heeft dan wel de pech dat bijna niemand die debatten volgt, daar moet je toch wel een politiek junkie voor zijn, z'n optredens in de media worden door veel meer mensen gezien.
Kortom, GL/PvdA gaat dus niet de grootste partij worden. Zou zomaar kunnen dat ze als derde eindigen, na de PVV en het CDA.
Ach, in elk geval kan Franzie niet een GeNoCiDe liefhebber of ontkenner (beide?) genoemd worden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Ik en anderen kunnen nog herinneren dat dit met FvD posters gebeurde. Toen waren er NOS en nu.nl pushberichten. Nu is het slechts lokaal nieuws.
Getuige eerdere betogingen op het Malieveld dit jaar is Den Haag blijkbaar allergisch voor de donkere medemensquote:Op dinsdag 30 september 2025 22:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De relschoppers in Den Haag waren trouwens allemaal blank... dat wordt nergens gezegd.
Man man man. En dit moet gaan regeren.quote:Het patriarchaat staat bovendien niet op zichzelf. Het is verweven met het bredere systeem van imperialisme, witheid en kapitalisme – een structuur waarin witte mannelijkheid, juist wanneer de economische zekerheid afbrokkelt, nog altijd een gevoel van superioriteit biedt. Liever dat kleine restje macht behouden dan je aansluiten bij een collectieve strijd. Liever boven iemand staan dan naast iemand. Nu klassenstrijd steeds meer is verdrongen door cultuurstrijd, klampen veel witte mannen zich vast aan hun raciale en genderprivileges.
Als autochtoon geen werkwoorden kunnen vervoegen vind ik persoonlijk nog erger.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:33 schreef Hexagon het volgende:
Je bent ook wel een enorme sukkel en loser als ja als blanke kerel jezelf zielig en bedreigd vind door anderen.
Daar hebben ze zeker gelijk in.
Dan maak ik liever soms een taalfoutje, dan dat ik mezelf zielig ga vinden, zoals veel sneue kerels.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als autochtoon geen werkwoorden kunnen vervoegen vind ik persoonlijk nog erger.
Eens, zo sta ik er ook in. Ik maak ze hier op dit forum ook. Tis geen dictee ofzo.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan maak ik liever soms een taalfoutje, dan dat ik mezelf zielig ga vinden, zoals veel sneue kerels.
Nou ja, je laatste twee posts:quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als autochtoon geen werkwoorden kunnen vervoegen vind ik persoonlijk nog erger.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Amerikan in Vietnam liefertjes waren, of wij in Indonesië?
Dat is overigens geen excuus, maar dat is wel hoe het werk. Helaas.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
Maar in een ontwikkelt land zou niemand 40 plus moeten werken die dat niet wil.
Zie hierboven. Maar dit zijn gewoon typo's.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je laatste twee posts:
[..]
[..]
Dan moeten we in gesprek gaan met die landen en ze de duimschroeven aandraaien. Het niet binnenlaten van eigen onderdanen is een mensenrechtenschending hè. Het is allemaal veel te vrijblijvend, nu wordt het ons probleem gemaakt. Daarom zou mijn suggestie zijn: zet die uitgeprocedeerden op het vliegtuig en dat het land in kwestie ze niet wil binnenlaten is niet per se ons probleem.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die terecht kunnen in hun thuisland worden al op het vliegtuig gezet, dat doen we al. Mensen die niet terecht kunnen in een ander land, omdat dat land weigert ze binnen te laten, kun je niet uitzetten. Zo simpel is het.
De meeste 'illegalen' zijn trouwens voormalig arbeidsmigranten en helemaal niet de asielzoekers.
M.a.w., als je debateert met inhoudelijke argumenten, verlies je tegenwoordig een debat, of zijn mensen niet meer geinteresseerd. Best wel een treurige ontwikkelingquote:Op dinsdag 30 september 2025 22:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Z'n mediaoptredens zijn vrijwel altijd zwak, daarentegen vind ik hem bij debatten vaak wél goed. Timmermans heeft dan wel de pech dat bijna niemand die debatten volgt, daar moet je toch wel een politiek junkie voor zijn, z'n optredens in de media worden door veel meer mensen gezien.
Kortom, GL/PvdA gaat dus niet de grootste partij worden. Zou zomaar kunnen dat ze als derde eindigen, na de PVV en het CDA.
De grap is natuurlijk dat je dit ook op jezelf kan toepassen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:33 schreef Hexagon het volgende:
Je bent ook wel een enorme sukkel en loser als ja als blanke kerel jezelf zielig en bedreigd vind door anderen.
Daar hebben ze zeker gelijk in.
Bedankt voor de link, even gelezen. Bizarre radicaal links activistische (racistische) onzin van Groenlinks idd. Dit stuk is ook aardig:quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Van het Wetenschappelijk bureau van GroenLinks.
Dit is echt wel radicaal links hoor, zo geïmporteerd van de wokies uit de VS.
@:ettovanbelgie gaat hier ook vast wel wat van vinden.
[..]
Man man man. En dit moet gaan regeren.
Maar ondertussen doet de auteur van het artikel niets anders dan (blanke) mannen als vijandbeeld neerzetten, maar dan is demoniseren en sexisme klaarblijkelijk wel geoorloofd.quote:Hetzelfde geldt voor termen als ‘genderideologie’ en ‘woke’. Ze functioneren als spookbeelden, phantasmas: vage, allesomvattende vijandbeelden waarop woede en angst geplakt kunnen worden zonder dat ze concreet of toetsbaar hoeven zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |