Laat dit nog even op je inwerken als je van mening bent dat "we" Rusland toch niet zo maar land van " ons" af kunnen laten pakken en dat Oekrainers daar ook vechten zodat wij in Regenboogland kunnen wonenquote:Russen martelen Oekraïense krijgsgevangenen met beruchte methode: 'Telefoontje naar Poetin'
Russische militairen maken gebruik van een ouderwetse, beruchte martelmethode in de oorlog tegen Oekraïne: het 'telefoontje naar Poetin'. Daarbij wordt een oude telefoon gebruikt om elektrische schokken toe te dienen aan krijgsgevangenen, onder meer bij de genitaliën.
Een oude telefoon van bakeliet, wat kan die nou voor kwaad? Aan het front in Oekraïne weten ze er alles van. Uit een nieuw VN-rapport blijkt dat het Russische leger een beruchte martelmethode toepast waarbij een oude, militaire telefoon wordt gebruikt om krijgsgevangenen elektroshocks toe te dienen.
De martelmethode, in het Russische leger bekend als een 'telefoontje aan Poetin' of een 'telefoontje aan Lenin', wordt beschreven in een rapport dat op 15 oktober aan de VN-Mensenrechtenraad zal worden voorgelegd, schrijft de Britse krant The Telegraph.
Schok van 80 volt
Het gaat om de Sovjet TA-57-veldtelefoon, bijgenaamd 'tapik'. De draden van dit apparaat worden aangesloten op kwetsbare delen van het lichaam zoals de oren, vingers of geslachtsdelen, om een schok van 80 volt toe te dienen. Voltageniveaus boven 50 worden onder bepaalde omstandigheden als dodelijk of potentieel gevaarlijk beschouwd.
De beruchte telefoon kwam in 1957 op de markt. Wanneer het apparaat ook dienst ging doen als martelwerktuig is onbekend, maar de methode is al decennialang bekend. Ook de Russische politie zou die vroeger gebruikt hebben.
Rusland stapt uit antimartelverdrag
Vorige week dinsdag rapporteerde een VN-comité dat Rusland sinds het begin van de oorlog in Oekraïne stelselmatig burgers in dat land martelt in meer dan honderd detentiecentra. Ook zouden onder meer schijnexecuties worden uitgevoerd.
In 1998 ratificeerde Rusland het Europees antimartelverdrag, maar daar stapte het vandaag officieel uit. President Poetin tekende vandaag de wet die de terugtrekking uit het zogeheten CPT-verdrag formaliseert en die eerder deze maand werd voorgelegd aan de Doema, het Russische parlement.
Het lijkt alsof je wil zeggen dat het eigenlijk "onze" schuld is dat de Russen Oekraïners martelen. Maar dat bedoel je vast niet. Leg eens uit?quote:Op dinsdag 30 september 2025 04:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Laat dit nog even op je inwerken als je van mening bent dat "we" Rusland toch niet zo maar land van " ons" af kunnen laten pakken en dat Oekrainers daar ook vechten zodat wij in Regenboogland kunnen wonen
Zo las ik het ook. Maar zo zwakzinnig zal het niet bedoeld zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 06:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je wil zeggen dat het eigenlijk "onze" schuld is dat de Russen Oekraïners martelen. Maar dat bedoel je vast niet. Leg eens uit?
Poetin marginaliseert Rusland op het wereldtoneel. Van een rijk en machtig land naar een arme sloeber die niks meer te vertellen heeft in de wereld.quote:Op dinsdag 30 september 2025 05:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lekker je broedervolk martelen terwijl je links en rechts keihard door de rest van de wereld wordt ingehaald. Putin heeft geen hoge pet op van Europa, maar op deze manier gaat Rusland in elk geval geen enkele rol van betekenis meer spelen op het wereldtoneel.
Your loss denk ik dan maar.
Proefjes met elektriciteit, zeer innovatief land.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:35 schreef ToT het volgende:
Waar zijn de Poetinpijpers van FOK! nu?
Rusland is toch zo'n geweldig land...?
Het gaat om de Ampères hequote:Op dinsdag 30 september 2025 09:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Op normaal schokdraad voor vee staat 2000-10.000 volt.
I = U/Rquote:
HAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat zou niet moeten. Ik neem ook aan dat de daders ook door de Russische politie opgespoord en berecht worden. Zo werkt dat binnen een rechtstaat.
No joke. Im very serious.quote:
Kun je nog naïever zijn?quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
No joke. Im very serious.
Dit zijn gewoon jonge knapen die dat doen omdat er geen goed toezicht is vanuit autoriteiten in oorlogssituaties. Bovendien haalt oorlog ook het slechtste van mensen naar boven.
Reken maar dat de personen die dit doen een groot probleem hebben als duidelijk is wie zij zijn.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
Dat zou niet moeten. Ik neem ook aan dat de daders ook door de Russische politie opgespoord en berecht worden. Zo werkt dat binnen een rechtstaat.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon jonge knapen die dat doen omdat er geen goed toezicht is vanuit autoriteiten in oorlogssituaties. Bovendien haalt oorlog ook het slechtste van mensen naar boven.
Reken maar dat de personen die dit doen een groot probleem hebben als duidelijk is wie zij zijn.
Jij denkt dat de Amerikan in Vietnam liefertjes waren, of wij in Indonesië?quote:
quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
Die heeft Rusland niet.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
Stelling onverdedigbaar. Snel naar de whataboutisms!quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Amerikan in Vietnam liefertjes waren, of wij in Indonesië?
Dat is overigens geen excuus, maar dat is wel hoe het werk. Helaas.
Whataboutisme.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Amerikan in Vietnam liefertjes waren, of wij in Indonesië?
Dat is overigens geen excuus, maar dat is wel hoe het werk. Helaas.
Russische politie en rechtsstaat in 1 adem noemen. van welke molen heb jij een klap gehad?quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 september 2025 06:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Het lijkt alsof je wil zeggen dat het eigenlijk "onze" schuld is dat de Russen Oekraïners martelen. Maar dat bedoel je vast niet. Leg eens uit?
Nou ik ben duidelijk genoeg en het staat zoals het er staat en het hoeft nergens op te lijkenquote:Op dinsdag 30 september 2025 07:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zo las ik het ook. Maar zo zwakzinnig zal het niet bedoeld zijn.
Het wordt er zo niet veel duidelijker op.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Nou ik ben duidelijk genoeg en het staat zoals het er staat en het hoeft nergens op te lijken![]()
Ik heb het tegen iedereen hier die achter die oorlog staat en metname tegen de lieden die dan we beginnen met " Ja maar moeten we dan de Russen zo maar een stuk land laten pikken" Metname tegen die mensen.
Wij horen hier het nieuws dat het nog niet echt wil vlotten en gaan door met onze dag. Lijkt me toch anders binnenkomen als je ballen onde3r stroom staan
Wie zijn dat dan? Volgens mij is iedereen met een greintje fatsoen tegen de Russische oorlog, en ligt de sleutel voor het beëindigen ervan dan ook in Rusland: als Rusland stopt met de oorlog dan is er geen oorlog meer, als Oekraïne stopt met de oorlog dan is er geen Oekraïne meer.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:45 schreef the-eye het volgende:
Ik heb het tegen iedereen hier die achter die oorlog staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas, maar kijk eens naar China. Die spelen een steeds grotere rol en schuwen ook geen mensenrechten. De hele wereld kijkt weg van wat er gebeurd in het Westen van China ten opzichte van Oeigoeren en menig politicus of celeb gaat door het stof als men Taiwan een land durft te noemen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 05:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lekker je broedervolk martelen terwijl je links en rechts keihard door de rest van de wereld wordt ingehaald. Putin heeft geen hoge pet op van Europa, maar op deze manier gaat Rusland in elk geval geen enkele rol van betekenis meer spelen op het wereldtoneel.
Your loss denk ik dan maar.
Lekkere flame bait brat. Super edgy.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar denk dat heel veel van die schokken ook niet goed voor je zijn... dus niet alleen de ampèresquote:
Je bent toch wel echt compleet geschiftquote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |